Kuinka saa "5 Sateesta" pois tuulilasista

Ei enää ikinä

Eli kuinka saa Turtle Wax "5 sateesta" pois tuulilasista?

Kokeilin ainetta ennakkoluulottomasti myös tuulilasille, mutta aiheuttaa haitallisia heijastumia, vaikka laitoin sitä ikkunaan ohjeen mukaan ja kiillotin kirkkaaksi. En pidä myöskään pisaroiden vilistämisestä pitkin ikkunaa.

Olen kokeillut laimentamatonta lasinpesunestettä, Windusta (sisältää hieman ammoniakkia) ja asetonia. Ei tunnu lähtevän sitten millään.

Maahantuoja suositteli ammoniakkia, mutta ainakaan Windus ei purrut millään tavalla. Asetonilla olen pyyhkinyt pariin-kolmeen kertaan, mutta ilman toivottua tulosta.

Kokemusta ja vinkkejä kenelläkään?

53

22567

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • musta macaroni

      On kokemusta. Kokeilin omaan autooni kaikkiin ikkunoihin kesällä, edelleen jotain kummaa tavaraa maalipinnoilla vaikka nimenomaan välttelin aineen joutumista muualle kuin ikkunoihin. Ihme aine, en suosittele kellekään. Ainehan valuu ajan mittaan väkisinkin pinnoille sateen/pesuveden mukana, ei se ikkunassa kokonaan pysy..

    • frage

      vahan poisto ainetta,pitäis tehota

    • 5 sateesta

      Testattu nyt parin viikon ajan,vaikuttaisi jopa toimivalta aineelta.Saatavissa hyvinvarustetuista autotarvikeliikkeistä ja/tai tavarataloista autotarvikeosastoilta.

      Lasinpinnoite, joka tekee tuulilasin erittäin liukkaaksi ja estää vesipisaroiden/roiskeveden tarttumisen lasin pintaan. Ajoviima saa sadepisarat liukumaan pois tuulilasilta. 5 Sateesta estää myös lian ja hyönteisten tarttumisen lasiin sekä helpottaa huurteen poistoa lasista talvella. 5 Sateesta sopii erinomaisesti myös auton muihin ikkunoihin (ja myös peileihin).

      Oletko huomannut että sateisella ilmalla muun liikenteen ilmaan nostama likavesisumu tarttuu autosi tuulilasiin, jättäen siihen rasvaisen ja likaisen kalvon? Kokeile 5 sateesta.

      Suosittelen sinulle joka olet kyllästynyt jatkuvasti(varsinkin näin loska-aikaan) suttuiseen ja likaiseen tuulilasiin.

      • Ei enää ikinä

        Hyvät myyntipuheet, mutta aine ei toimi kaupunkinopeuksissa eikä pimeällä tihkusateessa tai sumussa.

        Kaupunkinopeuksissa joutuu tihkusateella käyttämään pyyhkimiä, jolloin jokaisen pyyhkäisyn jälkeen tuulilasin pinnalle muodostuu pari-kolme sekuntia kestävä harmaa kalvo, joka aiheuttaa pahoja heijastumia näin pimeänä aikana (keltaisten) katuvalojen kohdalla, jolloin näkyvyys katoaa käytännössä kokonaan.

        Suuremmilla nopeuksilla ajettaessa tihkusateella pisarat leviävät pitkiksi viiruiksi pitkin ikkunaa, eivätkä "vilistä" ruudulta kuten kovemmassa sateessa käy ainetta käytettäessä. Tämän seurauksena näkyvyys pimeällä heikkenee entisestään, ja pissapoikaa joutuu käyttämään varsin ahkerasti tuon harmaan kalvon takia. Lisäksi tulevat vielä edellä mainitut ongelmat näkyvyyden suhteen.

        Tässä omia kokemuksia täällä pääkaupunkiseudulla ajellessa.


      • Jamppa1
        Ei enää ikinä kirjoitti:

        Hyvät myyntipuheet, mutta aine ei toimi kaupunkinopeuksissa eikä pimeällä tihkusateessa tai sumussa.

        Kaupunkinopeuksissa joutuu tihkusateella käyttämään pyyhkimiä, jolloin jokaisen pyyhkäisyn jälkeen tuulilasin pinnalle muodostuu pari-kolme sekuntia kestävä harmaa kalvo, joka aiheuttaa pahoja heijastumia näin pimeänä aikana (keltaisten) katuvalojen kohdalla, jolloin näkyvyys katoaa käytännössä kokonaan.

        Suuremmilla nopeuksilla ajettaessa tihkusateella pisarat leviävät pitkiksi viiruiksi pitkin ikkunaa, eivätkä "vilistä" ruudulta kuten kovemmassa sateessa käy ainetta käytettäessä. Tämän seurauksena näkyvyys pimeällä heikkenee entisestään, ja pissapoikaa joutuu käyttämään varsin ahkerasti tuon harmaan kalvon takia. Lisäksi tulevat vielä edellä mainitut ongelmat näkyvyyden suhteen.

        Tässä omia kokemuksia täällä pääkaupunkiseudulla ajellessa.

        on väärin tehty käsittely. Voin luvata kymmenen vuoden ja kymmenien autojen kokemuksella että tuo ei ole normaalia. Pois lähtee kulumalla parissa kuukaudessa.


      • huomaa mainos !

        " Hyviä kokemuksia"

        lihavoituna


        Testattu nyt parin viikon ajan,vaikuttaisi jopa toimivalta aineelta.Saatavissa hyvinvarustetuista autotarvikeliikkeistä ja/tai tavarataloista autotarvikeosastoilta. "


      • Mickykoira

        Minä käytän vain sivulaseissa, hyvin ilmavirta vie vesipisarat mennessään !Ja lähtee jää helpommin skrapatessa!


      • Taitaa olla mainos.
        En kyllä suosittele 5 sateesta tuotetta.
        Joku täysin järjetön on laittanut autuun sisäpuollelekin, voi harmi.

        ulkoa se kuluu, pitää vain kärsiä muutama kk.

        pahintahan on kun aivan pienellä sateella muutama tippa hajoaa pieniksi pisaroiksi ja kulkee tuulilasissa vauhdilla. Tuolloin pyyhkimiseen ei auta edes pyyhkijät, kun heti sulan takana on taas "tuhat" pientä pisaraa.


      • Anonyymi

        Huono aine, kannattaa jotain muuta keksiä.
        Myyntipuhe oli kyllä hyvä.


    • ???

      "En pidä myöskään pisaroiden vilistämisestä pitkin ikkunaa."

      Minä pidän paljon enemmän pisaroiden vilistämisestä pitkin tuulilasia, kuin likaisesta, rasvaisesta ja suttuisesta tuulilasista.

    • ....

      Karmea ainetta. Itse en saanu muuten kuin kulumalla pois. Onneksi kokeilin ensin vänkkärin puolelle.

    • Ei enää ikinä

      Pitkällisen googlettamisen jälkeen löysin kirjoituksen, jonka pohjalta lähdin ainetta poistamaan ruudulta.

      http://groups.google.fi/group/sfnet.harrastus.veneet/browse_frm/thread/9d4d2f926be60de7/a82e05d9b519b917

      Aine tulee siis hangata mekaanisesti irti ruudusta. Pelkkä pyyhkiminen ei ilmeisestikään riitä.

      Työvälineinä käytin nukkaamattomia kertakäyttöliinoja, lieden puhdistukseen tarkoitettua hankausnestettä (ostin Tarjoustalosta Plus - nimistä) ja karhunkieli-hankaussieniä.

      Huom! Alla olevat ohjeet saattavat vahingoittaa tai naarmuttaa tuulilasia tai auton vaha- tai maaipintaa, eli hommaa kannattaa kokeilla ensin pienelle alueelle ja omalla vastuulla.

      1. Pese ensin ikkuna huolellisesti, jotta kaikki hienojakoinenkin lika ja pöly lähtevät ruudusta

      2. Kostuta puhdas hankaussieni ja kaada siihen hieman hankausnestettä ja hankaa ruudusta pieni alue kerrallaan ja varo ettei hankausneste lähde valumaan. Käsittele näin koko ikkuna.

      3. Pyyhi hangattu alue puhtaaksi kertaköyttöpyyhkeellä pariin kertaan niin ettei hankausnestettä jäisi ruudulle ja valuisi huuhtelun aikana maalipinnoille

      4. Huuhtele ikkuna ja auton maalipinta runsaalla vedellä ja toista käsittely (2-3-4) kunnes vesi ei enää karkaa ruudulta vaan soluu yhtenäisesti ruutua pitkin. Hankaussieni kannattaa vaihtaa jokaisen pesukerran jälkeen.

      5. Puhdista huolellisesti pyyhkijän sulat. Sulkien vaihtaminen voisi tulla myös kysymykseen.

      Homma saattaa toimia myös asetonilla tai jarrujen puhdistusaineella, mutta vaatii myös hankaamisen ja ovat aika rankkoja vahalle ja maalipinnalle, eikä haihtuvat kaasutkaan ole terveellisiä hengittää, joten riittävästä tuuletuksesta pitää huolehtia.

      Itselläni tuulilasin puhdistaminen vaati kolme-neljä puhdistuskertaa ja aikaa noin tunnin verran. Tarvikkeet maksoivat noin 10e plus omalle työlle laskettu hinta. Eli aika kalliiksi tuli tämä kokeilu.

      • Kirkkaat lasit

        Olen kyllä ihan äimänä negatiivisista kirjoituksista joita olen 5 Sateesta lukenut. Taitaa olla niin, että osa ihmisistä ei vaan osaa katsoa sen pisarakalvon läpi ja ne vilisevät pisarat häiritsevät keskittymistä.

        Olen käyttänyt tuota turtle waxia nyt jo muistaakseni vuodesta 2005 ja takaisin ei ole katsomista. Aivan yltiöloistava tuote. Varsinkin rankkasateella saa ajella nauraen muille joiden sulat heiluvat tuhatta ja sataa samalla kun itse ei tule edes mieleen käyttä vinkkareita.

        Ainoa tilanne jossa 5 Sateesta ei täysin toimi, on heikko/tihkusade ja erittäin hitaat nopeudet. Tosin vesi kyllä katoaa niin vikkelästi lasista kun pyyhkäisee että tuotakaan on loppujen lopuksi vaikea edes laskea miinukseksi, jos verrataan mihin tahansa käsittelemättömään lasiin. Käsittelemätön lasi on mielestäni kokonaisuudessaan ERITTÄIN paljon huonompi liikenneturvallisuuden kannalta.

        En juurikaan ymmärrä väitettä siitä että 5 Sateesta aiheuttaisi muka heijastuksia. Ainakaan jos verrataan käsittelemättömään lasiin. Kyllä mielestäni se vääristävä ja heijastava vesikalvo on paljon suurempi riski kuin pisaraverho jonka läpi kuitenkin näkee. Ainoa tilanne jossa käsitelty lasi aiheuttaa heijastuksia on n. sekunti siitä kun pyyhkijöitä on käytetty. Ja edelleen nuo heijastukset ovat minimaalisia verrattuna käsittelemättömän lasin vesikalvoon. Ja tiedoksi sekin että uutena ostetut pyyhkimensulat tulee puhdistaa ja pestä perusteellisesti ennen niiden käyttöä

        5 Sateesta lisäksi olen kokeillut Lidlin Nano Solutionia sekä Pro Visionin Rain Clearia. Lidlin tuote piti pintansa kauemmin muttei ollut ihan niin liukas taikka helppo levitettävä. Pro Vision toimii vähintäänkin yhtä hyvin kuin Turte Wax mutta kestosta ei ole vielä täyttä varmuutta. Näillä näkymin kestää erittäin hyvin.

        En myöskään ymmärrä väitettä siitä että teho katoaisi parin viikon jälkeen.

        Pissapojan käyttöä en juuri suosittele käsitellyllä lasilla. Huonontaa näkyvyyttä. Puhdas vesi tai jokin mieto aine varmaankin toimii parhaiten. Rajummassa sateessa lasi puhdistuu itsestään kunhan käyttää jonkin verran pyyhkimiä (ei kurakeleillä).


      • juukiitosei
        Kirkkaat lasit kirjoitti:

        Olen kyllä ihan äimänä negatiivisista kirjoituksista joita olen 5 Sateesta lukenut. Taitaa olla niin, että osa ihmisistä ei vaan osaa katsoa sen pisarakalvon läpi ja ne vilisevät pisarat häiritsevät keskittymistä.

        Olen käyttänyt tuota turtle waxia nyt jo muistaakseni vuodesta 2005 ja takaisin ei ole katsomista. Aivan yltiöloistava tuote. Varsinkin rankkasateella saa ajella nauraen muille joiden sulat heiluvat tuhatta ja sataa samalla kun itse ei tule edes mieleen käyttä vinkkareita.

        Ainoa tilanne jossa 5 Sateesta ei täysin toimi, on heikko/tihkusade ja erittäin hitaat nopeudet. Tosin vesi kyllä katoaa niin vikkelästi lasista kun pyyhkäisee että tuotakaan on loppujen lopuksi vaikea edes laskea miinukseksi, jos verrataan mihin tahansa käsittelemättömään lasiin. Käsittelemätön lasi on mielestäni kokonaisuudessaan ERITTÄIN paljon huonompi liikenneturvallisuuden kannalta.

        En juurikaan ymmärrä väitettä siitä että 5 Sateesta aiheuttaisi muka heijastuksia. Ainakaan jos verrataan käsittelemättömään lasiin. Kyllä mielestäni se vääristävä ja heijastava vesikalvo on paljon suurempi riski kuin pisaraverho jonka läpi kuitenkin näkee. Ainoa tilanne jossa käsitelty lasi aiheuttaa heijastuksia on n. sekunti siitä kun pyyhkijöitä on käytetty. Ja edelleen nuo heijastukset ovat minimaalisia verrattuna käsittelemättömän lasin vesikalvoon. Ja tiedoksi sekin että uutena ostetut pyyhkimensulat tulee puhdistaa ja pestä perusteellisesti ennen niiden käyttöä

        5 Sateesta lisäksi olen kokeillut Lidlin Nano Solutionia sekä Pro Visionin Rain Clearia. Lidlin tuote piti pintansa kauemmin muttei ollut ihan niin liukas taikka helppo levitettävä. Pro Vision toimii vähintäänkin yhtä hyvin kuin Turte Wax mutta kestosta ei ole vielä täyttä varmuutta. Näillä näkymin kestää erittäin hyvin.

        En myöskään ymmärrä väitettä siitä että teho katoaisi parin viikon jälkeen.

        Pissapojan käyttöä en juuri suosittele käsitellyllä lasilla. Huonontaa näkyvyyttä. Puhdas vesi tai jokin mieto aine varmaankin toimii parhaiten. Rajummassa sateessa lasi puhdistuu itsestään kunhan käyttää jonkin verran pyyhkimiä (ei kurakeleillä).

        Kokeilin joskus jotain vastaavaa RainX ainetta. En suosittele. Joo onhan se siistii ajaa kun ei tarvii käyttää pyyhkijlitä, mutta eipä se niin kiva ole niitä vilistäviä pisaroita katsoa, eikä pyyhkiessä sumentuvaa tuulilasia. Huonoja kokemuksia on myös käsitellyn lasin huurtumis- ja jäätymistaipumuksina syksyllä ja talvella.

        Varmaan loistava tuote johonkin prätkäkypärään tai viimasuojaan, mutta auton tuulilasiin en tuhlaisi moista.


      • PellePPeloton
        juukiitosei kirjoitti:

        Kokeilin joskus jotain vastaavaa RainX ainetta. En suosittele. Joo onhan se siistii ajaa kun ei tarvii käyttää pyyhkijlitä, mutta eipä se niin kiva ole niitä vilistäviä pisaroita katsoa, eikä pyyhkiessä sumentuvaa tuulilasia. Huonoja kokemuksia on myös käsitellyn lasin huurtumis- ja jäätymistaipumuksina syksyllä ja talvella.

        Varmaan loistava tuote johonkin prätkäkypärään tai viimasuojaan, mutta auton tuulilasiin en tuhlaisi moista.

        Vanha threadi mutta pitää silti jatkaa.. Itse en ole koskaan ymmärtänyt miksi tätä ainetta tyrkytetään autoihin? En tykännyt kokeiltuani.
        Prätkäillessä tämä aine toimii visiirissä mainiosti. Pyyhkijöitä kun ei kypärässä ole ja itikkamössön sekoittaminen hanskan selkämyksellä harvoin tuottaa toivottua tulosta. 5 sateesta parin viikon välein huolellisesti visiiriin ja sateella pari kypärän kallistusta riittää puhdistamaan näkymän kotiloidenkin kulkunopeudella. Tihkusateessa ja rekan sumussa ei toimi täydellisesti.


    • tietoa.

      kun ostaa huom. laadukkaat pyyhkijän sulat ei tarvii mokomia huijaus aineita pelkkää rahan tuhlausta ja kunnon pissa pojan aineet sisään näin on.

    • viissateestasiis

      Itse voitelin vanhan auton kumitiivisteet silikon-spraylla, ja tais mennä lasillekkin kun nyt sateella pisarat vaan vilistää :D

    • 1 käyttökokemus

      Aluksi vaikutti hyvältä aineelta kun ensimmäisenä päiväänä mukavasti vesipisarat liukeni viiman mukana ikkunasta pois.... sitten yksi aurinkoinen päivä lensi joku öttimönkiäinen lasiin, ja normaalisti sitten peulaitetta käytettyäni koko 5sateesta levisi tuulilasinpesuaineen vaikutuksesta ihan mössöksi lasin pinnalle ja sulkiin yms... sen jälkeen ei oo sateella näkyvyydestä ollu tietoakaan... nämä edellämainitut raidat ja sumeat kalvot joka pyyhkäisyn jälkeen tekee syys pimeässä ajamisen vaaralliseksi. koitin jopa tänään puhdistaa ikkunaa hankaamalla ja lastaamalla eri lasinpesuainella mutta tuo silikooniwaha tökötti vaan tuntuu istuvan siinä kovaa kiinni... voisi varmaan joku 5sateesta edustajista/myyntimiehistä kertoa edes miten tuon saa pois... ja jatkoa ajatellen myyntimiehille tiedoksi että olishan tuo ihan hyvää tavaraa jos vaihtaisitte nimeksi 5sateesta -> Et näe vittuakaan sateessa?

    • 5tonen

      Aika negis voittoista palautetta?
      Noh itte ainakin tykkään käyttää.

      • a(2)

        Muissa laseissa, peileissä, ja valoissa hyvä aine, mutta tuulilasissa ei toimi aina. Hitaasti ajaessa, jos pyyhkimiä joutuu käyttämään muuttuu lasi hetkeksi läpinäkymättömäksi, takalasissa tämä ei ole suuri ongelma, mutta tuulilasissa erittäin vaarallista.


      • Kodefaija
        a(2) kirjoitti:

        Muissa laseissa, peileissä, ja valoissa hyvä aine, mutta tuulilasissa ei toimi aina. Hitaasti ajaessa, jos pyyhkimiä joutuu käyttämään muuttuu lasi hetkeksi läpinäkymättömäksi, takalasissa tämä ei ole suuri ongelma, mutta tuulilasissa erittäin vaarallista.

        Millä tämä läpinäkyvä aine sen tuulilasin läpinäkymättömäksi muuttaa, en ole reilun 10 vuoden aikana moista havainnut? Luulisi olevan jo hankalaa tulkita väärin niinkin yksinkertaisia ohjeita, kuin tuon purkin kyljessä on.


      • ei-tihkusateessa

        Vastataan tähän vanhaan keskusteluun, kun kukaan ei ole tätä selittänyt.

        Ongelma aiheutuu hitaassa vauhdissa, tihkusateessa, kun vesi ei juokse pois itsestään, silloin joutuu käyttämään pyyhkijöitä. Pyyhkimien käytön jälkeen lasi on hetken käytännössä läpinäkymätön.

        Arvelisin tämän johtuvan siitä että pyyhin jättää kai jälkeensä erittäin ohuen kerroksen vettä, joka sitten liikkuu lasilla, ja tähän liikkeeseen silmä tarkentuu itsestään, jolloin lasin läpi ei näe ollenkaan.


      • Belka1
        ei-tihkusateessa kirjoitti:

        Vastataan tähän vanhaan keskusteluun, kun kukaan ei ole tätä selittänyt.

        Ongelma aiheutuu hitaassa vauhdissa, tihkusateessa, kun vesi ei juokse pois itsestään, silloin joutuu käyttämään pyyhkijöitä. Pyyhkimien käytön jälkeen lasi on hetken käytännössä läpinäkymätön.

        Arvelisin tämän johtuvan siitä että pyyhin jättää kai jälkeensä erittäin ohuen kerroksen vettä, joka sitten liikkuu lasilla, ja tähän liikkeeseen silmä tarkentuu itsestään, jolloin lasin läpi ei näe ollenkaan.

        Tuo tapahtuu kuluneella lasilla, jossa on mikroskooppisia kulumia. Noihin kulumiin vesi voi jäädä, kun pyyhintä käyttää. Mutta siinä vaiheessa lasi olisi hyvä muutenkin vaihtaa, vaikka menisikin katsastuksesta läpi. Huonot sulat voivat myös olla asian taustalla.
        Tai ihan mielenkiinnosta, onko jollakin tapahtunut ihan uudella lasilla ja sulilla tätä sumentumista?


    • skeidaa myyvät

      Mää kokeilin koivusen maahantuomaa, nano käsittelyy muuten hyvä mut soossit olivat väärissä pussissa, mää ostin halavalla auto outlet, hyrylä tuusula akselilla!

    • Heze69

      -itse ainakin olen tykännyt sateesta 5-aineesta, olen käyttänyt sitä varmaankin jo vuosikymmenen!
      -ainoa haittapuoli on se, että sitä pitää "lisätä" lasiin noin kuukauden välein, jotta se pitää maksimitehonsa
      -ei tosiaan tarvi käyttää sulkia lainkaan, koska ajoviima vie veden lasista pois ja näkyvyys säilyy jopa parempana kuin pyyhkimiä käytettäessä
      -edellisessä autossani ei tarvinnut pyyhkimiä vaihtaa koko sen seitsemän vuoden aikana, jonka se minulla oli -kiitos sateesta viis aineen!

    • hehehehehheh

      itse laitan tiskiainetta (käsinpesu) pissapojan säiliöön niin ei ole rasva haitannut ja on pinta jännitys pitempään poissa..

      • MäOonRekkamies

        Tuo on paras konsti. Mutta vain yksi fairy pisara max kaksi.


    • Rekkapenaa

      Itse pidän dodojuicen lasipinnoitteesta enemmän. Kestää lasilla noin vuoden eikä jätä sitä sumeaa pintaa pyyhkimisen jälkeen. Miinusta on toki se että aine on hankalampi laittaa lasiin ja vie aikaa reilun puoli tuntia.

    • jasoon65

      ÄLÄ MISSÄÄN NIMESSÄ LAITA SATEESTA 5 AINETTA TUULILASIIN! Aine aiheuttaa lasiin tahmean pinnan pesukoneen vahojen yhteisvaikutuksesta ja pilaa pyyhkijät. Pyyhkijät alkavat pomppimaan ja kitisemään tuulilaissa. Aine lähtee tinnerillä!

      • gf55

        Höpö höpö.


      • Käytäjärkeä

        Olen käyttänyt jo vuosia ja monessa eri autossa, todella loistava tuote.
        Enemmän plussaa kuin miinusta.
        Jäätkin lähtee käsitellystä ikkunasta paljon helpommin pois.
        Tuo rekan perässä ajaminen on muutenkin turhaa puuhaa, aja ohi tai jätä kunnon turvaväli


      • SadeKeli

        Sama homma, pyykijät eivät pysy lasin pinnassa, vaan pommivat nykien. Ei varmaan tee hyvää pyyhkijöiden mekaniikalle. Jos suhauttaa pissapojasta nestettä joukkoon, pyyhkijät pysyvät kiinni lasissa hetken aikaa. Pomppiminen on pahempaa mitä enemmän vettä tulee taivaalta. Kummaa ainetta!!


    • KärsinytItsekin

      Täysi susi koko tuote,älkää laittako!

      • JanKökkelistä-Semihetero

        Osta hemmetti vieköön uusi akkuna mosseesi! Vain liian kuluneella ikkunalla tulee sumentumista kun pyyhkijöitä käyttää.

        jasoon65: Ei muuten mikään tahmautuisi minkään vahan vaikutuksesta, jos ohjeiden tulkinta ei olisi ollut mussukalle liian haasteellista (eli puhdista siis lasi ensin. Jos siinä on vahaa, et ole noudattanut tuota ohjetta).

        Ehdotan, että jokainen, joka onnistuu ryssimään näin yksinkertaisessa asiassa, hakeutuu edunvalvontaan :D


    • Kalliiksi

      Kalliiksi käy tuo 5 Sateesta, kun alle 200tkm ajetun auton lasin joutuisi vaihtamaan. Lasissa ei ollut mitään näkyvyyttä haittaavaa ennen 5 Sateesta käyttöä.

      Tosiaan peileissä ja muissa laseissa hyvä aine, niissä kun ei ole pyyhkijöitä aiheuttamassa sitä läpinäkymättömyysefektiä.

    • 55555555555555555555

      Erinomainen aine, olen käyttänyt kohta 15 vuotta tuulilasissa ja prätkävisiirissä.

      Tosin Priukseen maksaa uudet pyyhkimien kumit alle 5.- mutta on mukavampi
      ajaa kun pyyhkimiä ei tarvitse (koskaan) käyttää.

      Huono aine jos on kulunut tuulilasi. Ilmeisesti moni valittaja täällä ei tajua että
      aine aiheuttaa veden kanss pahoja heijastumia .

    • MpVisiiri

      Ootko siis käyttänyt ainetta muovi visiirissä?
      Ja toimii?

    • enmenesinnenään

      Miksi ihmeessä aine on hyvä tuote.
      Koska se on kuin vaha maalipinnassa vesi kertyy isoihin pisaroihin ja liikkuu lasilta pois helposti ja reilunmassa nopeudessa ei tarvi pyyhiä lainkaan, säästyy pyyhkimet ja kurakeleillä, loska, paska kaikki lähtee helposti eikä ainakaan minun monivuotisen kokemuksen perusteella ainakaan tuhoa mitään mitä eivät irtoavat nastat rengaista tekisi ja nastojen irroittama asfalttinen pölykin liikkuu lasista helpommin.
      Sulat kestävät ihan hyvin ja lumi ei niin jäätyessään hitsaa kiinni.
      Näkyvyys paranee aina kayttäessäni ko. ainetta jonka opin kun sitä jäi perintönä purkki isältäni ,ainoa asia mistä olen ihmetellyt että jotain sentää fiksua jäi oppia.
      Miksi ihmeessä poistaa kun se on kuinkin talven tullen uusinta käsiteltävä että näkee.
      Nykysilmälasit aiheuttaa enemmän heijaustumia ainakin spectsaversin tuotteet, siis halvalla keinolla sisään saatu asiakas ostaa kuitenkin huonolaatuiset ja vähän kalliit silmälasit vaikka ylöjärveltä.

      • perkeleniitänykyvaloja

        Ne on sun iän myötä samentuvat lasiaiset jotka niitä heijasteluita ja siroumaa aiheuttavat, ilman rillejä niitä ei nää niin terävinä joten niihin ei osaa kiinnittää huomiota ja rillit päässä ne laittaa niiden syyksi. Älä huoli, niin käy kaikille ennen pitkää. Alkaa yleensä siinä neljän kympin molemmin puolin.


    • OnHyväOlla

      "En pidä myöskään pisaroiden vilistämisestä pitkin ikkunaa." Parempi muutama iso pisara varsinkin kesäisellä pienellä vesisateella kuin tuhat pientä,

      5 sateesta kokemuksia, joutuu käyttämään enemmän pyyhkijöitä, kuluttaa sulkia.

      Myös huoltoasemien halvimmastakin pesusta jää kalvo, jos ei heti pesun jälkee pese tuulilasia useampaan kertaan pissapojalla, jo hallisssa ja vielä kerran ulkona.

    • Anonyymi

      Onko kellään alkanut ikkunapielet ruostua? Voisko johtua tuosta aineesta kun lähes uusi auto ja ruostetta pukkaa.

    • Anonyymi

      Ihme itkua . kunnon tuote kaiken kaikkiaan ja toimii, ja käsittelyä on aikaajoin lisättävä että kyllä se kuluu kun ajaa , no nämä on niitä sunnuntai kuskien aikalailla turhia mielenpiteitä. laadukas aina suosittelen paljon ajaville lisää sulkien käyttöikää kun jäädy niin helposti kiinni.

    • Anonyymi

      Tulipa itsekin Turtle testattua. Liityn negatiivisiin kommentien kirjoittajiin, pari kolme viikkoa ok sitten harmaa rasvainen häiritsevä kalvo joka pyyhkäisyn jälkeen. Ei toimi tuo aine.

    • Anonyymi

      Kymmenisen vuotta 5 sateesta (nykyään eri tuotenimellä) käyttäneenä ihmettelen noita negatiivisia kommentteja. vanhaan kuluneeseen tuulilasiin kun tuon aineen hinkkaa ohjeen mukaan eli kunnon lasinputsaus ensin ettei siinä ole mitään jäämiä mistään tiskiaineista tms. hyönteisistä ja sitten kahteen kertaan 5 sateesta ja lopuksi vielä huolellinen hinkkaus liinalla niin ei ole vielä koskaan tullut mitään harmaita mössökalvoja tms. mistä täällä on nyt kovasti puhuttu.

      Voisko olla, että osalla porukkaa on jäänyt lasit pesemättä kunnolla? Vai oisko tosiaan jotain tiskiaineita tms. vahaa kovasti irroittavaaa ainetta käytetty ja siten saatu maalipinnasta "lasinpesunestettä" auton säiliöstä käyttäen sitten vahat irti ja valumaan lasille tms?

      • Anonyymi

        Huonosta käsittelystä voi jäädä huono tulos. Ohjeen mukaan kun tekee, ei ole ongelmia. Todella kuluneelle lasille voi tuo ”kalvo” jäädä pyyhkäisyn jälkeen, mutta niin kulunut lasi aiheuttaa muutenkin häikäisyä ja sirontaa niin paljon, että auto joutaa paaliin tai ainakin lasi pitäisi vaihtaa. Eihän kaunis maali ja lakkakaan toimi kunnolla, jos pohja on ruosteessa, samoin ei tuo aine tee tuulilasin hiontaa.


    • Minä pesen aina Autopesussa ollessani jo sisällä ja myös ulkona normaalisti laseja. Silloinhan auto kyllä kostuu , muttta kyllä lasit ovat parhaimat kun saa ne pesulankin aineet pois.

      Mutta ne pitää pestä heti ja myös siinä vaiheessa kun ne on juuri ruiskutettu.
      siis ne veden jännityksen poistavat aineet.

    • Anonyymi

      Surkeeta tavaraa vettä pitäis sataa kokoajan että syksyllä näkisi ajaa aamuisin. Lasit joissa ko ainetta vetää itteensä sellasen sumun josta ei nää läpi. Vaikuttais olevan lasin ja pinnoitteen välissä kun pyyhintä vaan pahentaa läpinäkymättömyyttä. Lasit on hiottava jotta aineen saa pois. Ei enää ikinä 5 sateesta tai rain repellant

    • Anonyymi

      En ymmärrä ollenkaan että pitäisi saada pois? ainehan on loistava ja kun saisi vaan pysymään kauemmin ettei tarvitse niin usein käsitellä uudestaan.

    • Anonyymi

      Kamala tuote. Ketuttaa että itse on pilannut autonsa lasit tuon siihen jynssäten. Tuohan itseasiassa kerää hyvin pieniä vesipisaroita, eli huurua. Kerrostalon parkkipaikalla näkee näin alkusyksyn aamuina kuinka oma auto on ainoa missä ikkunat ovat huurussa. Ei ollut aiemmin näin. Mutta tämä ei ole päähuoli.

      On täysin totta tuo aiemmin jonkun mainitsema, että pyyhkijät alkavat nykimään voimakkaasti ja joka pyyhkäisyllä jää hetken kestävä harmaa pinta lasiin. Mietin kanssa mitä tuo tekee pyyhkijöiden mekaniikalle.

      Positiiviset arviot tästä tuotteesta tuntuvat oudoilta. Ikävää alkaa liuottimella pesemään tököttiä pois. Mutta pakko siitä on päästä eroon mahdollisimman pian.

      • Anonyymi

        Tosi huono aine lasi pilallamillähän sais pois sen


    • Anonyymi

      Pyyhkijät pomppi pitää ääntälasi aivan harmaa tihkusateella en suosittele korrekin lasipinnoite

    • Anonyymi

      Olen noita muita vastaavia käyttänyt. Eivät aiheuta mitään heijastumia. Lisäksi talvella kun pinnoittaa kaikki lasit niin jää ei tartu niin pahsti lasipintoihin. Pääsee vähemmällä raaputtamisella. Suurempi ongelma on erityisesti tuulilasin rasvaisuus sisäpuolella. Saa pestä parin kuukauden välein.

    • Anonyymi

      Ilmiselvästi täällä myönteisesti tuosta aineesta kirjoittajat ovat litkun maahantuojia ja jälleenmyyjiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      60
      5957
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      24
      3764
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      230
      2053
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1810
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1256
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1249
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1049
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      990
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      919
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      868
    Aihe