Paljonko korvauksia kivusta ja särystä

Kipee ja särki

Minkälaisia summia olette hakeneet ja saaneet kivusta, särystä ja väliaikaisesta haitasta esim. liikenneonnettomuuden seurauksena? Kyseessä siis toisen osapuolen aiheuttama vahinko.

32

37907

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olly

      Oikeudessa kun olin kolarijutussa jossa olin syytön en käyttänyt asianajajaa kun en halua maksaa sille sakille,niin tuomari kysyi onko muita vaatimuksia niin heitin että kivusta voisi maksaa 50 euroa ja sen myös sain.

    • olly

      Olin oikeudessa kolarijutussa en käyttänyt asianajajaa kun niille en halua maksaa,tuomari kysyi onko muita vaatimuksia ja siihen heitin että kivusta 50 siihen oikeus suostui ja sain pyytämäni.

    • korvauksia

      saa syyllisen vakuutusyhtiöltä. Niillä on taulukot, josta katsovat korvauksen määrän. alin taitaa olla 200 euroa

      • Joulukuussa05

        Heippa, jos olet joutunut oikeuteen ja siellä yrität saada korvauksia, et yleensä saa mitään. Oikeudessa todetaan monotonisesti, että asia kuuluu vakuutusyhtiölle, eli liikennevakuutukseen. Siksihän niitä liikennevakuutuksia maksetaan, ettei kukaan omasta pussista joudu maksamaan korvauksia!

        Oikeudesta saa oikeudelle toimitetuista papereista kuitin mukaan korvauksia (esim. itse maksettu lääkärintodistus) tai vaatimalla selvittelypalkkiota, josta ei välttämättä tarvinnut olla kuittia. Itse sain 100 euroa ilman kuittia ja toinen uhri sai 34 e lääkärinpaperista. Tietysti kannattaa yrittää jonkinlaista korvausta, sillä mitään ei saa, ellei yritä!! Korkoja varsinkin, jos pystyy?? Ainakin mulla kävi niin, ettei käräjillä edes huomioitu korkopyyntöä. Ja tämän satasen kanssakin piti toimia niin, että laitoin sähköpostia hänen asianajajalleen ja annoin tilinumeron ja "eräpäivän" jolloin toivoin maksua. Ja se tuli tilille.

        Vakuutusyhtiö taas maksaa aikaisintaan vuoden kuluttua kipu/särkykorvauksia, joten noin vuoden päästä kannattaa käydä lääkärillä vakuutusyhtiön piikkiin (maksusitoumus pyydettävä etukäteen).

        Mun onnettomuudesta jo yli 2 vuotta, ja asiat edelleen kesken. Etsitään syy-yhteyttä tulleisiin ongelmiin, ennen ei ollut näkökenttäpuutosta, mutta nyt on --> Vakuutusyhtiö laittoi viidenteen tehotutkimukseen jos vaikka sieltä löytyisi jokin muu syy, ja ettei olisi syy-yhteyttä onnettomuuteen ja sillä syyllä olla korvaamatta mitään :)

        Oikeudessa istumisesta ei saa korvauksia, ellei ole kutsuttu todistamaan. Taitavat maksaa päivärahan jos älyää pyytää ja matkarahan.
        Se jää sitten tämän syyllisen korvattavaksi konkreettisesti.

        Tsemppiä!


      • Edelinen :)
        Joulukuussa05 kirjoitti:

        Heippa, jos olet joutunut oikeuteen ja siellä yrität saada korvauksia, et yleensä saa mitään. Oikeudessa todetaan monotonisesti, että asia kuuluu vakuutusyhtiölle, eli liikennevakuutukseen. Siksihän niitä liikennevakuutuksia maksetaan, ettei kukaan omasta pussista joudu maksamaan korvauksia!

        Oikeudesta saa oikeudelle toimitetuista papereista kuitin mukaan korvauksia (esim. itse maksettu lääkärintodistus) tai vaatimalla selvittelypalkkiota, josta ei välttämättä tarvinnut olla kuittia. Itse sain 100 euroa ilman kuittia ja toinen uhri sai 34 e lääkärinpaperista. Tietysti kannattaa yrittää jonkinlaista korvausta, sillä mitään ei saa, ellei yritä!! Korkoja varsinkin, jos pystyy?? Ainakin mulla kävi niin, ettei käräjillä edes huomioitu korkopyyntöä. Ja tämän satasen kanssakin piti toimia niin, että laitoin sähköpostia hänen asianajajalleen ja annoin tilinumeron ja "eräpäivän" jolloin toivoin maksua. Ja se tuli tilille.

        Vakuutusyhtiö taas maksaa aikaisintaan vuoden kuluttua kipu/särkykorvauksia, joten noin vuoden päästä kannattaa käydä lääkärillä vakuutusyhtiön piikkiin (maksusitoumus pyydettävä etukäteen).

        Mun onnettomuudesta jo yli 2 vuotta, ja asiat edelleen kesken. Etsitään syy-yhteyttä tulleisiin ongelmiin, ennen ei ollut näkökenttäpuutosta, mutta nyt on --> Vakuutusyhtiö laittoi viidenteen tehotutkimukseen jos vaikka sieltä löytyisi jokin muu syy, ja ettei olisi syy-yhteyttä onnettomuuteen ja sillä syyllä olla korvaamatta mitään :)

        Oikeudessa istumisesta ei saa korvauksia, ellei ole kutsuttu todistamaan. Taitavat maksaa päivärahan jos älyää pyytää ja matkarahan.
        Se jää sitten tämän syyllisen korvattavaksi konkreettisesti.

        Tsemppiä!

        Ai niin, siis tarkennuksena:
        lääkäriin siis vuoden kuluttua onnettomuspäivästä vakuutusyhtiön maksusitoumuksella.

        Käsittääkseni liikennevakuutuksen on selvitettävä aina, onko sillä syy-yhteys onnettomuuteen. Esim. niskaa särkee heti onnettomuuden jälkeen ja käyty sen takia lääkärissä, niskaa särkee vuoden kuluttua onnettomuudesta (kipu ja särky?), niskaa särkee kahden vuoden jälkeen (mahd. kipu ja särky lisäkorvaus??)

        Ja jos todistajanpalkkiota on mahdollista saada (se päiväraha), voi pyytää maksimia. Jokaiselta todistajalta kysytään palkanmenetystä, mutta oli se mitkä tahansa, maksimi on jotain xx euroa, olisiko ollut 54 euroa, vaikka olisi suurjohtajakin.


    • jin222

      Vammojen vaikeusaste ratkaisee kipu ja särkykorvauksen (nyk. tilapäinen haitta) suuruuden. Katso liikennevahinkolautakunnan kotisivuilta luokitukset ja kustakin luokasta maksettavat korvaukset.

    • aaaa

      Maksettiin sairasloman loppumisen jälkeen.

      • yhtiöltä

        onnettomuuden jälkeen kivusta ja särystä 800€


    • Siis ei mitään

      Sain 2300 € kun yksi idiootti veti polveni paskaksi ja on vieläkin. Jälki käteen olisi päässyt helpommalla kun olisin jos olisin hakattanut kaverin. Harmi kun muutti pois ja en ole saanut selville mihin.

      • jtoooo

        3900 kivusta ja särystä 2800 kosmeettisesta haitasta..Pysyvästä vammasta eivät meinaa maksaa ku on kuulemma niin pieni sormenpää luutu mutkalle


      • dkjkjf
        jtoooo kirjoitti:

        3900 kivusta ja särystä 2800 kosmeettisesta haitasta..Pysyvästä vammasta eivät meinaa maksaa ku on kuulemma niin pieni sormenpää luutu mutkalle

        500 euroa kivusta ja särystä vaikka taytyy myöntää etten mitään suunnattoman suuria kipuja kokenut. Mutta kun vakuutusyhtiöstä oli kyse niin tietenkin pyysin. Muutama pienimuotoinen kosmeettinen leikkaus takana ja pian pitäisi päättää tuleeko kosmeettisista haitoista vielä korvauksia.


    • ikäviä muistoja eikä arpia

      Markka-aikaan tuli 15 000 kivusta, särystä ja kosmeettisesta haitasta.

    • bellaDonna79

      35.000€ kivusta ja särystä. Lääkärille potkut ja kirje sairaalan johtajalta.

      • sulle

        kävi sitten, kun noin paha homma????


      • turhautunut84

        millaisesta hoitovirheestä oli kyse kun sait 35.000e kivusta ja särystä???olin taannoin tässä 4 viikkooa sitten peräänajo kolarissa syytön osapuoli. hain autosta korvauksia ja sainkin 856e mutta ansion menetyksistä en ole vieläkään saanut mitään joista odotan 1500e:( uusi lääkäri käynti maanataina ja vaivat ovat jääneet esim. niska särky, huimaus, jalkojen puutuminen. yritän päästä siis magneetti kuviin jossa nähdään tarkemmin vamman vakavuus. niskasta otettiin röntken kuvat viikon päästä kolarin jäkeen jossa havaittiin kolen niska nikaman olevan paikaltaan. lääkäri väitti minulle olevan sen aivan fysikaalista ja sanoi olevan ihan normaalia nuorella iällä että niska nikamat ovat hieman yliliikkuvat.. !! olen 25 vuotias perus terve nainen, joten ihmettelen kovasti miten minun ikäisellä voisi vielä olla yliliikkuvuutta niskassa??? haluaisin kuulla muitten mielipiteen näihin asioihin??


      • pelle8
        turhautunut84 kirjoitti:

        millaisesta hoitovirheestä oli kyse kun sait 35.000e kivusta ja särystä???olin taannoin tässä 4 viikkooa sitten peräänajo kolarissa syytön osapuoli. hain autosta korvauksia ja sainkin 856e mutta ansion menetyksistä en ole vieläkään saanut mitään joista odotan 1500e:( uusi lääkäri käynti maanataina ja vaivat ovat jääneet esim. niska särky, huimaus, jalkojen puutuminen. yritän päästä siis magneetti kuviin jossa nähdään tarkemmin vamman vakavuus. niskasta otettiin röntken kuvat viikon päästä kolarin jäkeen jossa havaittiin kolen niska nikaman olevan paikaltaan. lääkäri väitti minulle olevan sen aivan fysikaalista ja sanoi olevan ihan normaalia nuorella iällä että niska nikamat ovat hieman yliliikkuvat.. !! olen 25 vuotias perus terve nainen, joten ihmettelen kovasti miten minun ikäisellä voisi vielä olla yliliikkuvuutta niskassa??? haluaisin kuulla muitten mielipiteen näihin asioihin??

        Minkä verran luulette että korvauksia kivusta ja särystä vakuutusyhtiöltä vasen jalka amputoitu polven alapuolelta. Vasemmassa jalassa 20x20cm noin 0,5cm syvä kolo.


      • raihnainen
        pelle8 kirjoitti:

        Minkä verran luulette että korvauksia kivusta ja särystä vakuutusyhtiöltä vasen jalka amputoitu polven alapuolelta. Vasemmassa jalassa 20x20cm noin 0,5cm syvä kolo.

        Jäin auton yliajamaksi valo-ohjaamattomalla suojatiellä. Tehohoidossa 3 vrk, senjälkeen viikko osastolla, sairaslomalla 4 kk, hoitamattomat nivelsidevammat jaloissa (joiden kanssa voi kyllä elää ja oleilla), venyttyneitä niskanikamia löytyy jne.. Vamman tuottajan (päälleajaja) vakuutus maksoi tutkimukset ja sairaalassa oloajan mutta ei mitään muita korvauksia. Miksi, sitä en tiedä. Sain kirjeen, (kun kyselin asiasta) jossa sanottiin, kun ei ole leikattu enkä ollut enempää aikaa sairaalassa, en voi saada mitään kivusta ja särystä. Mutta, jos olisin hankkinut uudet lääkärintodistukset (kehoitettiin kirjeessä vakuutusyhtiöltä) vakuutusyhtiö olisi ottanut asian uudelleen käsittelyyn. Oikeuteen en sensijaan jaksanut lähteä. Enhän muista onnettomuudesta yhtään mitään, mitä olisin siellä sitten kertonut, kun hoitava lääkäri ei edes ollut kirjannut kaikkia aisioita anamneesiinkaan...Muisti onnettomuudesta, kuinka kaikki tapahtui, ei ole palautunut vieläkään....


      • inkeri4
        raihnainen kirjoitti:

        Jäin auton yliajamaksi valo-ohjaamattomalla suojatiellä. Tehohoidossa 3 vrk, senjälkeen viikko osastolla, sairaslomalla 4 kk, hoitamattomat nivelsidevammat jaloissa (joiden kanssa voi kyllä elää ja oleilla), venyttyneitä niskanikamia löytyy jne.. Vamman tuottajan (päälleajaja) vakuutus maksoi tutkimukset ja sairaalassa oloajan mutta ei mitään muita korvauksia. Miksi, sitä en tiedä. Sain kirjeen, (kun kyselin asiasta) jossa sanottiin, kun ei ole leikattu enkä ollut enempää aikaa sairaalassa, en voi saada mitään kivusta ja särystä. Mutta, jos olisin hankkinut uudet lääkärintodistukset (kehoitettiin kirjeessä vakuutusyhtiöltä) vakuutusyhtiö olisi ottanut asian uudelleen käsittelyyn. Oikeuteen en sensijaan jaksanut lähteä. Enhän muista onnettomuudesta yhtään mitään, mitä olisin siellä sitten kertonut, kun hoitava lääkäri ei edes ollut kirjannut kaikkia aisioita anamneesiinkaan...Muisti onnettomuudesta, kuinka kaikki tapahtui, ei ole palautunut vieläkään....

        Olen myös saanut korvauksia se oli työtapaturma eli työnantajani maksoi en muista enään et paljonko se oli


    • Päälle_ajettu

      Minäkin mietin paljon kehtaisi tai pitäisi pyytää?

      Olen jäänyt auton alle/tönöisemäksi n.5 kuukautta sitten.
      Meni pohjeluu 3 kohti poikki ja kehräsluu "murskaks".
      Lisäksi jotain muuta.. kolmoismurtuma nilkassa?!
      Kehräsluussa nyt kaksi ruuvia ja pohjeluussa rautalevy 6:lla ruuvilla. Yksi kehräsluun ruuvi poistetaan n. 2 viikon kuluttua, sillä vaikeuttanut kävelyäni.
      Olen edelleen sairaslomalla.
      En ole varma, pystynkö tekemään seisomatyötäkään enää...
      Päälle ajajan vakuutusyhtiö on korvannut sairaala -ja fysioterapiakäynnit sekä lääkkeet.
      Mutta paljon yleensä pyydetään korvauksia muista, kosmeettinen haitta, kipu & särky jne? Ehdottaako vakuutusyhtiö itse yleensä jotakin summaa?

      Kenelläkään sukulaisella tai tutulla ei ole ollut kokemusta tällaisesta, eivät osanneet minua neuvoa tässä asiassa. Jos joku ollut samanlaisessa tilanteessa, olisi kiva jos kertoisi. Kiitos! :)

      • Nilkka murtui

        Hei
        Tässä pari linkkiä
        Näitä tuntuu kaikki suosivan kun vihdoin ovat saaneet aikaiseksi.
        Itsellä kävi töissä liukkaalla tiellä kaatuminen (tienhoidon laiminlyönti)
        Siten että sain nilkan murtumisesta (pirun pahasti meni)
        1700,00 kivusta ja särystä

        http://www.om.fi/fi/index/julkaisut/julkaisuarkisto/henkilovahinkoasiainneuvottelukunnansuosituksia2011.html

        Selaa tätä
        http://www.om.fi/fi/index/julkaisut/julkaisuarkisto/henkilovahinkoasiainneuvottelukunnansuosituksia2011/Files/HEVA_suositukset_2011-06-09.pdf

        Pysy tiukkana kuitenkin vaatimusten kanssa !!


      • Nilkka murtui
        Nilkka murtui kirjoitti:

        Hei
        Tässä pari linkkiä
        Näitä tuntuu kaikki suosivan kun vihdoin ovat saaneet aikaiseksi.
        Itsellä kävi töissä liukkaalla tiellä kaatuminen (tienhoidon laiminlyönti)
        Siten että sain nilkan murtumisesta (pirun pahasti meni)
        1700,00 kivusta ja särystä

        http://www.om.fi/fi/index/julkaisut/julkaisuarkisto/henkilovahinkoasiainneuvottelukunnansuosituksia2011.html

        Selaa tätä
        http://www.om.fi/fi/index/julkaisut/julkaisuarkisto/henkilovahinkoasiainneuvottelukunnansuosituksia2011/Files/HEVA_suositukset_2011-06-09.pdf

        Pysy tiukkana kuitenkin vaatimusten kanssa !!

        Vastasin lisää tähän omaan alkuperäiseen viestiini kun nyt on asiat lopultakin lähes loppuun saatu. Eli päätös korvauksesta tuli ,kun asianajajan kanssa hieman kovisteltiin, todella nopeasti. Maksusitoumukset olivat lopulta myöskin isompia kuin alkujaan vaadin. Eli kivusta ja särystä tuli lopulta 2250,00 ja tilapäisestä haitasta 2500,00 jossa myös optio 1500,00 pysyvästä haitasta, jos keväällä 2014 lääkäri toteaa haitan pysyväksi. Mielestäni aika onnellinen päätös joskin euroakaan en ottaisi jos nilkka olisi jäänyt murtumatta. Pysykää tiukkana ja ottakaa avuksi asianajaja, asianajopalkio on, jos on kotivakuutuksessa oikeusturvavakuutus, vain noin 150-250€.


      • nilkka
        Nilkka murtui kirjoitti:

        Vastasin lisää tähän omaan alkuperäiseen viestiini kun nyt on asiat lopultakin lähes loppuun saatu. Eli päätös korvauksesta tuli ,kun asianajajan kanssa hieman kovisteltiin, todella nopeasti. Maksusitoumukset olivat lopulta myöskin isompia kuin alkujaan vaadin. Eli kivusta ja särystä tuli lopulta 2250,00 ja tilapäisestä haitasta 2500,00 jossa myös optio 1500,00 pysyvästä haitasta, jos keväällä 2014 lääkäri toteaa haitan pysyväksi. Mielestäni aika onnellinen päätös joskin euroakaan en ottaisi jos nilkka olisi jäänyt murtumatta. Pysykää tiukkana ja ottakaa avuksi asianajaja, asianajopalkio on, jos on kotivakuutuksessa oikeusturvavakuutus, vain noin 150-250€.

        Saako Sinuun jotenkin yhteyttä? Minulla ihan sama juttu. Nilkkamurtuma. Leikkaus, ruuvit ja laatta jalassa ja korvaus 1600 euroa. Kipu ja särky ja tilapäinen haitta kaikki yhdessä.


    • yhtä saikkua........

      Kyllä vakuutusyhtiöillä on aivan tarkat taulukot ja systeemit miten korvaavat. Siihen ei vaikuta omat kokemusket kivusta vaan perustuu ihan lääkärin diagnoosiin.

      Itsellä meni myös kehräset ja pohjeluu, eli ruuveja ja laattaa riittää. Sain väliaikaisen kivun ja säryn korvauksen vuosi sitten ja oli 1700 risat.

      Nyt on uusintaleikkuu edessä, jalka kootaan aivan uudestaan, phana virheasennon vuoksi, ja sitten haetaan korvausta pysyvästä " kivusta ja särystä!"

      Minulla työpaikan vakuutus maksaa lääkärit muut, ja kunnan vakuutusyhtiö kivut ja säryt, ksoka kaaduin kunnan hoitamalla tiellä.

    • paljonko1

      Paljonko voin saada jos olin kolarissa yli kuukausi sitten, edelleen selkä sekä kaularanka kipeä, kaularanka kuvattu mutta mitään ei löytynyt, selkään diagnosoitu revähdys mutta olisi pitänyt mennä 3vko sisällä kuntoon.
      Ei ole mennyt joten taas uusi reissu lääkäriin.

      100-1000e?

    • linne2

      Kuinka paljon korvauksia tulee, jos lantio, toisen puolen kaikki kylkiluut ja yksi kaulanikama murtuivat liikenneonnettomuudessa, joka oli toisen osapuolen syytä? Nikama jouduttiin leikkaamaan ja sairaalassa joutuu olemaan monta viikkoa, ehkä kauemmin. Teholla oli 3 päivää. Vielä ei tiedetä, joudutaanko lantio leikkaamaan, mutta toipuminen kestää varmasti monta kuukautta. Jos kyseessä on työtapaturma, niin haetaanko tuota kipu ja särky -korvausta työpaikan vakuutuksesta vai toisen puolen liikennevakuutuksesta?

    • ghj

      ^ tuosta pitäs saada jopa tonneja!

    • kenelle1

      Kenelle osoitan korvaushakemukseni kun löin Helsingin metrossa äkkijarrutuksen johdosta niskani ja pääni istuinpenkin reunaan. Seurauksena nikamien murtumat ja kaularangan sijoiltaan meno. Sairaalaan leikkaukseen ja tuki kaulassa 3 kk.Jatkuva särky päällä. Joudun käyttämään särky- ja unilääkkeitä.

    • L1-injury

      Mun tapauksessani onnettomuudessa osallinen oli koira joka oli hihnassa joka kiertäessään minut veti hihnalla jalat alta ja diagnoosi lannenikaman painaumamurtuma. Vastuu kaiketi kuuluu koiran omistajalle. En tiedä miten voin vaatia korvauksia, mitä kautta?
      Koiralla ei ainakaan vakuutusta ole, sen verran olen asiaa selvittänyt, mutta en tämän takia viitsisi kyttäläänkään mennä mutta haluan korvaukset menetetyistä työtuloista, sairaala- ja lääkekuluista..
      Ideoita kuinka hoitaa asia nätisti? En haluaisi pahaa mieltä koiran omistajallekkaan koska loppujen lopuksi tuo oli vahinko, vaikkakin koira olis pitäny pysyä omistajan hallinnassa.

    • Kaikessa_rauhassa

      Minä sain 18.000e murtumia kaularangassa ja rintarangassa ja lannerangassa. Autokolari. Pystyn kävelee ja nykyään jo treenaan paljon ja kun ei valita niin korvataan ehkä paremmin vaikka se on vaikeaa olla hiljaa. Minä kävin lääkäreille kattavasti yksityisellä sitten saa kyllä. Mut osattava.

    • sacce71

      Mä liukastuin ennen itsenäisyyspäivää 5.12-16käteni murtui,mulle maksettiin 1800e kivusta,särystä,myös takki ja kännykkä korvattiin,yhteensä sain 2500e hyvä summa jouluun

    • Santzes

      Mitä sais kivusta särystä ku järjestyksen valvoja katkaisi kahdesta kohtaa nilkan kiinniotossa liikaa voimaa käyttäen? Jouduttiin leikkaamaan.ja yli kuukauden kipsissä?

    • Anonyymi

      Ihan perseestä nää kipukorvaukset, jos oot joku johtaja tai poliisi niin saat mustelmasta hyvät rahat. Jos oot vähänkään laitapuolen kulkija ja joku hakkaa sinut sairaalaan niin saat muutaman satkun hyvitystä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      273
      4365
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2428
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2161
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2126
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      112
      1763
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1442
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1402
    8. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      334
      1363
    9. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1327
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1247
    Aihe