hämähäkki

äimistynyt

Mikä on hämähäkin merkitys unessa? Useampina öinä nyt peräkkäin ja täysin erilaisissa unissa, mutta aina hämähäkki mukana, ei laumaa vaan yks kappale eikä suinkaan aina sama...eli mitä tarkoittaa hämähäki unessa, kertokaa joku?

23

26357

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • typykkä26

      mä oon kans monesti nähny hämäreistä, iso ja karvanen, ja toinen mistä oon nähny on käärme. siitä oon kuullu, että se on jotenki seksuaaliseen juttuun liittyvää.. en muista enää..

      • äimistynyt

        montakin selitystä, riippuen mistä lukee, tarkoitus vaihtuu, milloin hyvää, milloin huonoa onnea. Terveydestä rahaan. :P
        Hakuja googlesta löytyi aika paljon sanoin : dream dictionary, löytyi useita eri saitteja mistä tarkastella tarkoituksia.


      • typykkä26
        äimistynyt kirjoitti:

        montakin selitystä, riippuen mistä lukee, tarkoitus vaihtuu, milloin hyvää, milloin huonoa onnea. Terveydestä rahaan. :P
        Hakuja googlesta löytyi aika paljon sanoin : dream dictionary, löytyi useita eri saitteja mistä tarkastella tarkoituksia.

        Täytyy kanski käydä kattoos, tänks!


    • Selittäjä

      Hämähäkki unessa on tuhoavaa rakkautta edustavan naisen symbooli. Ylihuolehtiva äiti esimerkiksi. Tai sinä itse. Oletko mustasukkaista tyyppiä?

      • Unien selittäjä (n)

        ...mielisyyteen viittaava. Jos tapat tuon otuksen niin tietää että tulet voittajaksi asioissasi jotka olivat vastoin käymisiä.
        Jollet tapa ja näet useana yönä samasta tai erillaisista hämähäkeistä unta niin uni haluaa koko ajan herättää huomiosi erääseen seikkaan jota teet itsellesi väärin. Se varoittaa Vääristä elämän tavoista jotka voivat olla mitä vain.
        Voit esimerkiksi puhua väärin, väärille ihmisille?
        Jotka jäävät sanoihisi kiinni ja vainoavat ja kyttäävät mitä seuraavaksi puhut? Hyökätäkseen sitten kimppuusi sopivan hetken tullen. Hämähäkit ovat usein vainoojen symboli ja Oikeudenkäyntien ennustaja. Siis varo sanojasi mitä puhut yleisellä paikalla. Käärme taas on kierouden ja petollisuuden täydellinen symboli.


      • painajaisten uhri
        Unien selittäjä (n) kirjoitti:

        ...mielisyyteen viittaava. Jos tapat tuon otuksen niin tietää että tulet voittajaksi asioissasi jotka olivat vastoin käymisiä.
        Jollet tapa ja näet useana yönä samasta tai erillaisista hämähäkeistä unta niin uni haluaa koko ajan herättää huomiosi erääseen seikkaan jota teet itsellesi väärin. Se varoittaa Vääristä elämän tavoista jotka voivat olla mitä vain.
        Voit esimerkiksi puhua väärin, väärille ihmisille?
        Jotka jäävät sanoihisi kiinni ja vainoavat ja kyttäävät mitä seuraavaksi puhut? Hyökätäkseen sitten kimppuusi sopivan hetken tullen. Hämähäkit ovat usein vainoojen symboli ja Oikeudenkäyntien ennustaja. Siis varo sanojasi mitä puhut yleisellä paikalla. Käärme taas on kierouden ja petollisuuden täydellinen symboli.

        Unien selittäjä on vastannut loistavasti!!
        Niin, hämähäkithän symboloivat suuria ikävyyksiä...
        Mutta haluaisin korjata Unien sellittäjän viestiä, hämähäkkiä ei MISSÄÄN NIMESSÄ tule tappaa... se auheuttaa lisää vaaroja ja ikävyyksiä...
        hämähäkki saa lisää voimia ja vain suurenee ja lisääntyy...
        Eli anna sen vain olla, kun et kiinnitä siihen huomiota etkä lannistu se menettää mielenkiintonsa ja perääntyy...
        Vuosisatoja on uskottu, ei vain unissa vaan myös todellisessakin elämässä, että hämähäkin tappaminen tuo huonoa onnea, epäonnea...
        siis ei kannata tappaa unessa eikä valveilla hämähäkkiä, jos ei halua huonon onnen seuraavan..
        ja mitä turhia tappamaan??
        Nehän ovat hyödyllisiä pikkuolentoja...;)


      • sitten jos
        painajaisten uhri kirjoitti:

        Unien selittäjä on vastannut loistavasti!!
        Niin, hämähäkithän symboloivat suuria ikävyyksiä...
        Mutta haluaisin korjata Unien sellittäjän viestiä, hämähäkkiä ei MISSÄÄN NIMESSÄ tule tappaa... se auheuttaa lisää vaaroja ja ikävyyksiä...
        hämähäkki saa lisää voimia ja vain suurenee ja lisääntyy...
        Eli anna sen vain olla, kun et kiinnitä siihen huomiota etkä lannistu se menettää mielenkiintonsa ja perääntyy...
        Vuosisatoja on uskottu, ei vain unissa vaan myös todellisessakin elämässä, että hämähäkin tappaminen tuo huonoa onnea, epäonnea...
        siis ei kannata tappaa unessa eikä valveilla hämähäkkiä, jos ei halua huonon onnen seuraavan..
        ja mitä turhia tappamaan??
        Nehän ovat hyödyllisiä pikkuolentoja...;)

        hämähäkki oli tulossa lattialautojen välistä, yksi jalka sojottaen ja suljimme sen mieheni kanssa lattian alle, lasin alle niin että se näkyi ja oli kuitenkin elossa. siis näkyy lattialla mutta lasi edessä ettei pääse pois. ensin se oli vapaana ja sitten kahlitsimme sen lasin alle. itselläni on kyllä oma arvaus ja selitys tähän kun ajattelen suhdettamme, mutta olisi kiva tietää onko mitä selityksiä?


    • Keisari Wanker

      Mä näin myös tänään unta hämähäkistä.

      • Anonyymi

        Eikö hämähäkki liity päihteisiin, jos näkee unta niistä.


    • painajaisten uhri

      lyhyesti sanottuna käärmehän tarkoittaa valheellisia ystäviä...
      Kannattaa siis varoa ja luottaa vaistoihinsa jos vähänkin joku ihminen epäilyttää!

    • melkein unessa

      Kävin googlettamassa unia hämähäkeistä ja löysin tän. Mielen kiintoisia kommenteja uniin.
      Ite olen nähnyt nyt viimeisen viikon unia hämähäkeistä jos jossain muodoissa, viime yönä oli ehkä kamalin, hämähäkki kaivertui käsivarresta sisään enkä saanut sitä mitenekään sieltä ulos, puristamallakaan. Yön ja unieni hämähäkit ovat kakki oleet kauttaaltaan mustia ja yleensä isoja, eikä ole aiheuttaneet harmia minulle tai muillekaan unissa oleville ihmisille. Tämä viime yön tapaus oli poikkeus, itseä unessa inhotti ja yritin kaivaa sitä ulos ihon alata, hyi hitto!
      Mä en pelkää hämähäkkejä päivänvalossa, eikä tulisi varmaan mieleenkään listiä sellaista hereillä ollessa. Jos joku tulkitsisi tämän, olisin oikein :).

      • panama33

        Näin viime yönä unta siitä, että korvan takana, ihoni alla oli möykky, jota puristin ja sieltä tuli yksi jalka kerrallaan karvainen hämähäkki, jonka heitin säikähtäneenä pois. En tainnut sitä unessa kuitenkaan tappaa. Viime päivinä minulla on ollut päänsärkyä juuri tuossa kohdassa( ilmeisesti stressiin liittyvää).


      • Raid-67
        panama33 kirjoitti:

        Näin viime yönä unta siitä, että korvan takana, ihoni alla oli möykky, jota puristin ja sieltä tuli yksi jalka kerrallaan karvainen hämähäkki, jonka heitin säikähtäneenä pois. En tainnut sitä unessa kuitenkaan tappaa. Viime päivinä minulla on ollut päänsärkyä juuri tuossa kohdassa( ilmeisesti stressiin liittyvää).

        Inhoan hämähäkkejä ja tapan ne nähdessäni. Näin toissa yönä unta , että tapoin ison hämäkin. Eilen illalla nukkumaan mennessä, tunsin hiuksissani outoa tunnetta ja automaattisesti puristin hiuksiani sormellani ja tunsin tappavani jonkin ja se oli iso hämähäkki.


    • Olenvaajoku

      Ite näen useasti unta hämähäkeistä ja pelkään niitä oikeastikin, ajattelin vaan et ois kiva tietää mitä se meinaa, viime yönäki näin unta et olin omalla vaatekaapilla ja siellä oli musta aika pieni hämähäkki noin. 2cm mutta pelkäsin ja juoksun äkkiä jonnekki, epäilen välillä et mulla on se hämähäkki fobia koska jos nään sellaisen menen iha paniikkiin...

    • Hämppishämppis

      Täällä kanss yksin hämppisten näkijä ilmoittautuu...
      Unessani viime yönä oli useita kymmeniä isoja siis fudis pallon kokoisia hämähäkkejä makuuhuoneemme katon rajassa. Säikähdin unta niin paljon että laitoin puhelimesta fikkarin päälle ja kohdistin sen valon suoraan kattoomme. Vaikka olin jo hereillä fikkari kädessä niin silti vielä näin noita hämähäkkejä. Ponkaisin sängystä ylös ja painelin eteiseen miehelleni sanoen että ei tuolla voi jumalauta nukkua kun hämähäkit ovat vallanneet koko huoneen ja että kuinka ihmeessä hän voi siellä nukkua?!! Siinäpä sitten hetken seistyäni eteisessä mies tokaisi, että ei täällä mitään ole!! Tule takaisin sänkyyn ja kun katsoin uudestaan fikkarilla makkarin kattoon, niin totesin että no voihan vttu. Taas kerran...
      Noh, ei muutakuin pää tyynyyn ja silmät kiinni. Tosi kiva yö...

    • HÄMÄHÄKKI-TULEE----

      syömään sinut puolen vuoden sisällä...

      • voiperkele---

        nyt kyllä rupes vituttaan ihan oikeasti....


    • Hamahakkinan

      hämähäkin merkitys on se, että oot vaan jostain syystä saanu unees hämähäkin. Ehkä päivän tapahtumien takia tai sitten oot muuten vaan yhdistänyt mielessäs hämähäkin johonkin

    • hämis_uni

      Juuri niin, hämähäkin näkeminen unessa ei sinällään merkitse yhtään mitään. Aivot käsittelevät ja "arkistoivat" unen aikana muistoja ja ajatuksia. Aivot indeksoivat tietoa. Aivot ovat ihmisen kiintolevy, tietovarasto.

      Joskus aivot vain tulevat hämähäkkien kohdalle ja käsittelevät tietoa: elämän aikana sattuneita kokemuksia hämähäkeistä, tietoa jolla ihminen valmistautuu hereillä ollessaan kohtaamaan seuraavalla kerralla hämähäkit jne.

      Minä näin viime yönä painajaisen hämähäkeistä. Olen pitkään haaveillut ulkomaanmatkasta Miamiin ja olin koko illan googlettanut Miamia ja katsellut Youtubesta videoita. Tämä kaikki valmisti aivoni tulevaan yöhön.

      Unessa olin reissussa Miamissa. Saavuin hotelihuoneeseen matkalaukkuni kanssa, mutta tunsin hennon hentoja seittejä kasvoillani kävellessäni huoneen halki. Tajusin, että huoneessa on oltava hämähäkkejä. Erittäin pieniä, koska seitit olivat niin hentoja, ettei niitä nähnyt. Mutta tunsin katosta roikkuvat seitit kasvoillani. Aloin kuumeisesti etsiä hotellihuoneesta hämähäkkejä: aloin ottaa päiväpeitettä pois sängyltä, kääntelin tyynyjä. Sängyn päädystä löytyi hämähäkkejä. Tosi pieniä, mutta halusin tappaa ne. Koska vihaan hämähäkkejä enkä halua koskea niihin, silmäilin kuumeisesti millä esineellä "murskaan" pikkuruiset hämähäkit kuuoliaiksi. Aloin jollain kirjalla painella hämähäkkejä hengiltä. Sitten homma lähti lapasesta ja hämähäkkejä alkoi tulla lisää ja lisää sängyn jalkopäässä olleen pnekin alta. Nämä olivat isoja veijareita. Käänsin penkin ja sen pohjassa oli aivan tolkuton määrä hämähäkkejä! Ne liikkuivat eikä niitä kaikki pienellä kirjalla olisi pysytnyt tappamaan. Hain nopeasti matkaseuralaiseni katsomaan tuolin alla olevia hämähäkkejä. Hänen katsoessaan hämähäkkejä ei ollutkaan!

      Seuralaienn poistui huoneesta ja hämähäkit olivat takaisin penkin alla. Niitä oli paljon ja ne olivat suuria. Yritin liiskata niitä kirjalla koskematta kädellä hämähäkkeihin.

      Sitten heräsin. Ei paha, mutta helkkarin ahdistava uni, jos vihaa hämähäkkejä! Eikö niin, että viimeinen paikka, jonne kukaan normaali ihminen haluaa hämähäkkejä, on makuuhuoneeseen, omaan sänkyyn?

      • kandee-mennä-ulkoileen

        ja laittaa elämä muutenkin vähän parempaan kuntoon...


      • hämis_uni
        kandee-mennä-ulkoileen kirjoitti:

        ja laittaa elämä muutenkin vähän parempaan kuntoon...

        "kandee laittaa elämä muutenkin vähän parempaan kuntoon... "

        Niin, siis tuo oli painajaisuni. Sinä et liene koskaan nähnyt painajaista?

        Eikä käsittääkseni painajaisunien näkeminen silloin tällöin kerro mitenkään siitä, etteikö elämä olisi kunnossa. Ihmettelen kommenttiasi. Mitä tarkoitat?


      • hämis_uni
        hämis_uni kirjoitti:

        "kandee laittaa elämä muutenkin vähän parempaan kuntoon... "

        Niin, siis tuo oli painajaisuni. Sinä et liene koskaan nähnyt painajaista?

        Eikä käsittääkseni painajaisunien näkeminen silloin tällöin kerro mitenkään siitä, etteikö elämä olisi kunnossa. Ihmettelen kommenttiasi. Mitä tarkoitat?

        Kuten edellä totean, ihmisen aivot valmistautuvat tulevaan, kohtaamaan ongelmia, käsittelemällä unen aikana asioita.

        Unet ovat harjoitusta todellisuuteen. Unet ovat keino pitää aivomme toiminnassa muun kehon levätessä. Unien on myös todettu olevan aivojen keino ratkaista ongelmia ja käsitellä tunteita.

        "Vuonna 2007 toteutetun tutkimuksen mukaan painajaisten näkeminen voi olla meidän keinomme valmistautua mahdollisiin pelkoa aiheuttaviin tilanteisiin. Tutkimuksessa selvisi, että esimerkiksi tuoreet äidit näkivät hyvin usein painajaisia siitä, että heidän lapselleen tapahtuu jotain pahaa. Tämä heijastaa tutkijoiden mukaan äidin valppautta ja sitä, että hänen kehonsa on valmistautunut vauvan hoitamiseen."

        Aika luonnollista, että hämähäkkikammoinen kohtaa unissaan hämähäkkejä ja joutuu kiusallisessa tilanteessa puolustautumaan ja selviämään parhaaksi kokemallaan tavalla.


    • Anonyymi

      pitkään jatkunut uni ongelma altistaa hallusinaatioille, mitä päivä tajunta ei tuota,

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      252
      2374
    2. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      72
      1794
    3. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      168
      1505
    4. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      328
      1493
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1045
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      82
      907
    7. Oho! Niko Saarinen saa melko persoonattomaan kotiinsa luksus faceliftin - Katso ennen-jälkeen kuvat!

      Niko Saarinen ja aika näyttävä face lift! Palkitun radiojuontajan koti sai aivan uutta lämpöä ja hehkua tv-ohjelmassa.
      Suomalaiset julkkikset
      5
      785
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      176
      770
    9. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      203
      712
    10. Ettet vaan pety niin

      Varoitan etukäteen kaiken kokemamme jälkeen että en tule laittamaan viestiä enää (ensin) enkä lähestymään (ensin) enää.
      Ikävä
      50
      710
    Aihe