alkoholi

AK

Olisi kiva nauttia joskus myös alkoholia kun lähden jonnekkin tai olen ystävien seurassa. Onko kokemuksia mitkä alkoholituotteet ei laukaisisi helposti migreeniä? Laukaisevat aineet kyllä tiedän.

17

7132

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pakko

      se on ottaa alkoholia ja hakea humalaa.
      Iloita voi toisten kanssa ilman alkoholiakain.
      Tiedätkö muuten että humaltumisen oireet ovat oire myrkytyksestä.

      • AK

        Kirjoitinko jotain humalaan asti juomisesta. Ei varmaan esim. yksi saunajuoma maailmaa kaada, mutta jos sekin voi aiheuttaa jo migreenin niin olen tietysti mieluummin ilman sitä. En ole kumminkaan "raivo" raitis.


      • Toinen migreenikko
        AK kirjoitti:

        Kirjoitinko jotain humalaan asti juomisesta. Ei varmaan esim. yksi saunajuoma maailmaa kaada, mutta jos sekin voi aiheuttaa jo migreenin niin olen tietysti mieluummin ilman sitä. En ole kumminkaan "raivo" raitis.

        ....aiheuttavat sulla migreeniä? olisi mielenkiintoista tietää. Itselläni saattaa siideristä tulla enemmän päänsärkyä kuin oluesta.


      • siiveton
        Toinen migreenikko kirjoitti:

        ....aiheuttavat sulla migreeniä? olisi mielenkiintoista tietää. Itselläni saattaa siideristä tulla enemmän päänsärkyä kuin oluesta.

        siis rupeeko teitä koskee päätä ku juotte vai vasta ku vietätte seuraavana päivänä krapulaa? mua ei vaan rupee koskee päähän jos juon mut krapulassa kyllä. mulla on todettu migreeni n. 4-5 vuotta sitten. ja nyt se alkaa uuestaan kai kiusaamaan mua (väheni tos välillä)...
        ihmettelen vaan hiukan...


      • toinen migreenikko
        siiveton kirjoitti:

        siis rupeeko teitä koskee päätä ku juotte vai vasta ku vietätte seuraavana päivänä krapulaa? mua ei vaan rupee koskee päähän jos juon mut krapulassa kyllä. mulla on todettu migreeni n. 4-5 vuotta sitten. ja nyt se alkaa uuestaan kai kiusaamaan mua (väheni tos välillä)...
        ihmettelen vaan hiukan...

        Joo, mä tarkoitin päänsärkyä joka tulee ihan samantien kun juo. Tämä voi johtua ihan päivästä ja mielialastakin. Mutta yleensä viinit tekevät tosi tunkkaisen olon päähäni. Viski taas on ollut hyvä, vaikka en ole sitä pitkään aikaan juonutkaan. Mutta viski pienenä määränä, ei paljon kerralla. Olen kuullut että lonkero aiheuttaa joillekin pääsärkyä samantien. Itse en juo lonkeroa koskaan.


      • AK
        Toinen migreenikko kirjoitti:

        ....aiheuttavat sulla migreeniä? olisi mielenkiintoista tietää. Itselläni saattaa siideristä tulla enemmän päänsärkyä kuin oluesta.

        En pysty juomaan olutta, siideristäkin olen todennut saavan jo yhden pullon jälkeen pääsäryn. Lonkero on ollut itselleni paras tai sitten kirkas esim. kossu, mutta ei niitä tartte juomalla juoda, muuten varmaan on aamulla päänsärky. Perheessämme mieheni viisasteleekin, että kun hän ottaa oluen, niin vaimo kärsii rapulan.


      • Gin
        AK kirjoitti:

        En pysty juomaan olutta, siideristäkin olen todennut saavan jo yhden pullon jälkeen pääsäryn. Lonkero on ollut itselleni paras tai sitten kirkas esim. kossu, mutta ei niitä tartte juomalla juoda, muuten varmaan on aamulla päänsärky. Perheessämme mieheni viisasteleekin, että kun hän ottaa oluen, niin vaimo kärsii rapulan.

        Noh minulla oli hieman erilaiset oireet...
        Edellisenä viikonloppuna olimme porukalla istumassa iltaa kaverin kämpillä..
        Kaveri oli hommanut venäjänmaalta potun vodkaa.
        Minä en juonut kuin kolme siideriä ja lasillisen plissattua vodkaa, jonka kaverini auliisti tarjosi.
        Seuraavana aamuna oli ihan normaali olo. Enhän edes paljoa nauttinut alkoholia. Kuitenkin puolenpäivän aikaan huomaisin ulos kauppaan lähtiessäni, että päätäni särki. Ajtattelin että pikkuista krapulaa iskee päälle. Siitä välittämättä selviydyin kauppaan asti kun yhtäkkiä tajusin, että puhekyvyssäni oli jotain vikaa. En osannut muodotsaa kunnolla lauseita.. lisäksi näköni lähti oikeasta silmästä siten etten nähnyt muuta kuin sumua.
        Tunto katosi suusta. Epäilimme kaverin kanssa metanoli myrkytystä, mitä se ei kuitenkaan ollut, kuten myöhemmin sain tietää ja menimme terveyskeskukseen. Siellä kuitenkin sanottiin, että kyse on harvinaisen voimakkaasta migreeni kohtauksesta..
        Minulla ei koskaan ennen ole ollut migreeniä ja siksi olin hyvinkin järkyttynyt. Jopa aivosyövän mahdollisuus kävi luonnollisesti mielessäni. Voisiko näin todellakin olla?


      • AK
        Gin kirjoitti:

        Noh minulla oli hieman erilaiset oireet...
        Edellisenä viikonloppuna olimme porukalla istumassa iltaa kaverin kämpillä..
        Kaveri oli hommanut venäjänmaalta potun vodkaa.
        Minä en juonut kuin kolme siideriä ja lasillisen plissattua vodkaa, jonka kaverini auliisti tarjosi.
        Seuraavana aamuna oli ihan normaali olo. Enhän edes paljoa nauttinut alkoholia. Kuitenkin puolenpäivän aikaan huomaisin ulos kauppaan lähtiessäni, että päätäni särki. Ajtattelin että pikkuista krapulaa iskee päälle. Siitä välittämättä selviydyin kauppaan asti kun yhtäkkiä tajusin, että puhekyvyssäni oli jotain vikaa. En osannut muodotsaa kunnolla lauseita.. lisäksi näköni lähti oikeasta silmästä siten etten nähnyt muuta kuin sumua.
        Tunto katosi suusta. Epäilimme kaverin kanssa metanoli myrkytystä, mitä se ei kuitenkaan ollut, kuten myöhemmin sain tietää ja menimme terveyskeskukseen. Siellä kuitenkin sanottiin, että kyse on harvinaisen voimakkaasta migreeni kohtauksesta..
        Minulla ei koskaan ennen ole ollut migreeniä ja siksi olin hyvinkin järkyttynyt. Jopa aivosyövän mahdollisuus kävi luonnollisesti mielessäni. Voisiko näin todellakin olla?

        Vodkan on yleisesti tiedetty laukaisevan päänsärkyjä.


      • Päänsärkijä
        AK kirjoitti:

        Vodkan on yleisesti tiedetty laukaisevan päänsärkyjä.

        Minulla on yleensä migreeniä n. 1 kr kuukaudessa, "normaalia" päänsärkyä kr/vko. Olen kärsinyt päänsäryistä koko pienen ikäni. Nytkin alkaa särkeä päätä koska olen ollut n. tunnin tietsikan ääressä. Paha krapula jos tulee juhlimisen jälkeen, niin kyllä päätä särkee silloin ja kovaa. Joskus krapula laukaisee kovan migreenin, mikä kestää koko päivän. Muistan että viimeeksi kun olin normaalien parin siiderien yhteydessä ottanut vodkaa, siitä tuli vuosisadana kamalimmat migreenit!! Siitä on noin 6 vuotta. Sen jälkeen en ole paukkkuja juonut missä vodkaa on enkä boolia juhlissakaan. Minulla ainakin vodka oli yksi alkoholimuoto mistä huomasin saavani kauhean migreenin, joka kesti koko seuraavan päivän. Makuuhuoneessa makasin pimennysverhojen takana ja jokainen pieni ääni koski pään sisällä, silmissä näkyy silloin keltaisia "valuvia" laavalampun laavan oloisia kuvioita!!! Kauheaa!


    • Kotikonsti - eikä maksa mitää

      Ja jätä syömättä kaikki sellainen, missä on jokin seuraavista aineista.

      Luettelo kerätty kirjasta "Ravintomme lisäaineet" - Lähteenmäki, Nuutinen, Parkkinen

      Ammoniumglutamaatti
      Arominvahvenne
      Aromisuolat, liemijauheet, -kuutiot, marinoidut tuotteet
      Dikaliumguanylaatti E628
      Dikaliuminosinaatti E632
      Dinatrium-5`-ribonukleotidit E635
      Glutamaatti
      Glutamiinihappo E620
      Glysiini ja natriumsuola E640
      Guanyylihappo E626
      Hiiva-autolysaatti
      Hiiva-uute eli Faex
      Hydrolyzed Vegetable Protein (HVP)
      Hydrolyzed Plant Protein ( HPP )
      Inosiinihappo E630
      Kalsiumdiglutamaatti E623
      Kalsiumglutamaatti
      Kalsiumguanylaatti E629
      Kalsiuminosinaatti E633
      Kalsium-5`-ribonukleotidit E634
      Kombu Extract
      Lysiinihydrokloridi (mm.Pan-suolassa)
      Magnesiumdiglutamaatti E625
      Monoammoniumglutamaatti E624
      Monokaliumglutamaatti E622
      Mononatriumglutamaatti E621
      Monosodiumglutamat MSG
      Natriumglutamaatti E621
      Proteiinihydrolysaatti

      Lasten purkkiruokiin niitä ei saa laittaa lain mukaan ollenkaan, joten kannattaa kokeilla niitä, jos ei muuta keksi:-)

      Omatekoisen ruoan voi pilata pian em. aineilla ja laitosruoka sisältää niitä aika usein... kerro sitten, auttoiko nämä. Juustoista maustetut juustot ja Pan-suolatut sisältävät myös jotain "öllöä", mutta esim luomusinileima ei aiheuta itselleni mitään oireita, vaikka kuinka paljon söisi sitä. Viinien kohdalla kannattaa valita tilaviini tai jokin luomuviini, sillä muissa vieraita aineita on todella paljon!

      Kerro sitten kokemuksistasi, vähenikö vaiva... Itselläni on migreeni pysynyt poissa - kartettelemalla noita aineita - jo 4 vuotta ja täysin ilman lääkkeitä:-)

    • mammutti2

      menen kavereitten kanssaviettämäänsynttäreitä ja haluaisin juoda kännit koska kaverin surutkin on ohi, mutta pelottaa miten pää reagoi siihen...

    • silverbe

      Hei, lapsesta asti migreeniä ajoittain potenut ja kymmeniä vuosia sen takia raittiinakin ollut.. mutta vanhoilla päivilläni olen löytänyt drinkin jota voin juoda..
      Siis Negritaa vähän, Livkoa samaten ja pohjalle pakastemarjoja, hunajaa ja piparminttua muodossa tai toisessa - sitten kivennäisvettä.. ja siinä se.
      Ei tule krapulaa eikä särje päätä eikä ole paha olo.. väsyttää toki seuraavana päivänä jos aamuun saakka valvoo.. :)

      Ja stoppi tulee myös.. eli itselläni jää kesken jos siltä tuntuu ja lähden kotiin.. eikä ole mikään huono ole silti vaan pyöräilemään vielä pystyy.. ainakin.

      • silverbe

        huono olo siis.. vaan viiniä, oluita ja kirkkaita en edelleenkään pysty..


    • silverbe

      Vielä haluaisin lisätä, että iloisesti, vauhdilla ja ilman down-vaihetta tai pöhnää ja tunkkaisuutta mennään tällä.. eikä migreenilääkkeitä tarvita, ehkä ibumaxin voi tarvitessaan ottaa. :D

    • silverbe

      Toivottavasti tästä apua kaltaisilleni ihmisille..

    • SteffiBing

      Hei Silverbe, mitä on livko? Ja minkä verran Negritaa per drinksu? Kiitos vastauksesta.

    • Anonyymi

      Itsellä on aina alkanut migreeni aina jos koittaa humaltua, vähäkään pääsee "ai että kun on mukavaa" fiilikselle niin samantien migreeni ja myös seuraavakin päivä migreenissä. Aivan perseestä koko tauti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6143
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3906
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      253
      2274
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1890
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1343
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1286
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1020
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      976
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      37
      915
    Aihe