tulehdusarvot

Aurinko86

Mulla on ollut noin viikon ajan sellaista pientä lämpöä, eilen kävi vain korkeammalla (37,7), mutta muina päivinä vaihdellut (36,8-37,3). Pää tuntuu kipeelle, kurkku ja samalla korvat. Kävin tänään verikokeissa, niin tulehdusarvot oli tosi korkeella, 56. Normaaliluku on 1-10. Mitä voisi olla? Ei kai jokin vakava sairaus? Lääkäri sano, että pitää soittaa toisena päivänä nieluviljelyksen tulos. Jos joku ystävällinen tietää asiasta jotain, niin vastaisitko, mikä voisi olla. On pelokas olo.! Poikaystävänikin oli kipeänä, mutta parantui. KIITOS JO ETUKÄTEEN!

26

54709

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jjnm

      MOI!
      Miten jakselet? Luulen et voit olla ihan huoleti, ehkä joku virus tai bakteeri kurkussa. ei 56 ole vielä kovin korkea, hiukan koholla vaan.. Mun tytöllä oli tulehdusarvot 350 kun hänellä oli vähän pahempi bakteeritulehdus ja se oli ihan hoideettavissa helposti! Eten usko et sulla on mitään erikoita. Pelkkä viruskin voi nostaa lievästi tulehdusarvoja niinkuin sinulla..

      • Aurinko86

        Moi vaan!

        Kiitoksia tiedosta, helpottipa paljon! Samaa rataa mennään, pientä lämpöö. Perjantaina uudestaan testeihin..


    • Minävaantäällä

      Keuhkoputkentulehdus.

    • muutkin flunssaiset

      ei sul oo ku tavallinen flunssa luultavasti.pojallani on tulehdusarvot ollu 210 korkeimmillaan ja sitä voi sanoa korkealla olevaksi.alle 60 on yleensä virus-peräistä.

      • vain

        mulla oli tulehdusarvot 280 lantionalueen tulehduksesta johtuen ja silti lääk mietti annetaanko antibiootti suun kautta vai suoneen..(ja suoneen kyllä sain 3pvää) että järki käteen. jos askarruttaa, niin miksei voi kysyä lääkäristä kun kerran siellä oot käynyt


      • Paljonko se oli
        vain kirjoitti:

        mulla oli tulehdusarvot 280 lantionalueen tulehduksesta johtuen ja silti lääk mietti annetaanko antibiootti suun kautta vai suoneen..(ja suoneen kyllä sain 3pvää) että järki käteen. jos askarruttaa, niin miksei voi kysyä lääkäristä kun kerran siellä oot käynyt

        Oliko yskää nuhaa kurkkukipua , Sitä 40 asteen jatkuvaa kuumetta ??


      • Harri Malinen
        Paljonko se oli kirjoitti:

        Oliko yskää nuhaa kurkkukipua , Sitä 40 asteen jatkuvaa kuumetta ??

        Nii tota mulla oli kans tulehdusarvot aika samoissa olisiko ollut n. 70 tai jotain. Sairastelin hetken aikaa ja sain antibiotteja jotka eivät toimineet. Kun menin uudelleen katsomaan arvoja olivat jo 200 yläpuolella. Kaikkea koitettiin kunnes itse aloin juomaan mustikkakeittoa joka tiputti arvot lähelle normaalia :).


    • mmm

      Mulla on 7kk vanha tyttö täl hetkellä Jorvissa tiputuksessa,tulehdusarvot on 196 ja kuumetta 40.Että tuskinpa sulla flunssaa kummempaa on!Ota Buranaa.

      • Itellä yli 80 ja kuume

        ollu viikon 40 koputtelees joka päivä ei tosiaan kivaa .. Mutta miten vauva on pärjänny ?? Ku isol ihmiselläki tosi hirveetä !!!!


      • mulla
        Itellä yli 80 ja kuume kirjoitti:

        ollu viikon 40 koputtelees joka päivä ei tosiaan kivaa .. Mutta miten vauva on pärjänny ?? Ku isol ihmiselläki tosi hirveetä !!!!

        Itse sairastuin viime perjantaina.Päivystykseen menin kovien vatsakipujen vuoksi.Olin jo käynyt ensimmäisen kerran päivystyksessä ke-to yöllä kun vatsakivut kovat.Pissanäyte näytti,että tulehdus,kuume oli 38.tulehdusarvot silloin 40.Kotiin.
        Sinnittelin perjantaihin.Tulehdusarvot 254,kuume 40,tulos:virtsatulehdus edennyt munuaisaltaasen.sisään.ja antibiotit suoneen.Sunnuntaina laskivat 179 päivällä kotiin(tilanpuute ja olo salli sen),mutta kolmesti vuorokaudessa i.v.antibiotit kävin hakemassa.
        Eilen sain i.v antibiotin pois,tulehdusarvot silloin 68,suun kautta jatketaan,kontrolli arvoista nyt neljän päivän ajan.Tänään arvo oli 60.


      • äippä 2004
        mulla kirjoitti:

        Itse sairastuin viime perjantaina.Päivystykseen menin kovien vatsakipujen vuoksi.Olin jo käynyt ensimmäisen kerran päivystyksessä ke-to yöllä kun vatsakivut kovat.Pissanäyte näytti,että tulehdus,kuume oli 38.tulehdusarvot silloin 40.Kotiin.
        Sinnittelin perjantaihin.Tulehdusarvot 254,kuume 40,tulos:virtsatulehdus edennyt munuaisaltaasen.sisään.ja antibiotit suoneen.Sunnuntaina laskivat 179 päivällä kotiin(tilanpuute ja olo salli sen),mutta kolmesti vuorokaudessa i.v.antibiotit kävin hakemassa.
        Eilen sain i.v antibiotin pois,tulehdusarvot silloin 68,suun kautta jatketaan,kontrolli arvoista nyt neljän päivän ajan.Tänään arvo oli 60.

        Mun lapsella taas kun olivat tulehdusarvot yli 300
        oltiin teholla kaksi viikkoa..Mutta selvisi siitä hyvin,,, lääkäritkin jopa ihmettelivät ja sanoivat häntä taistelija luonteeksi ja siukkaaksi.paha keuhkokuume kyseessä.


      • sairaalapörriäinen
        äippä 2004 kirjoitti:

        Mun lapsella taas kun olivat tulehdusarvot yli 300
        oltiin teholla kaksi viikkoa..Mutta selvisi siitä hyvin,,, lääkäritkin jopa ihmettelivät ja sanoivat häntä taistelija luonteeksi ja siukkaaksi.paha keuhkokuume kyseessä.

        tulehusarvot melkein 400,

        viikko antibiootteja suoneen,,,,, ja lisää tulee


    • N.h

      Ite sairastelin n. neljä kk putkeen jollon aina tuli kurkkukipu, särkyä jalkoihin ja nopeasti nous kuume usein 39. korvissa oli kans sanomasti useesti. Söin muistaakseni neljä antibioottikuuria tuona aikana. Tulehusarvot oli paraimmillaa reilu 100, mut koskaa ei löytyny labrakokeista yhtikäs mitää, ihmettelivät vaan ku on korkea tulehusarvo. Ilmeisesti johtu sillosesta työpaikasta jossa mitä luultavimmin oli hometta. Sieltä kun lähin ni ei tarvinu 5kk käydä lääkärissä ja vaan pari kertaa päivän ajaks nosti 38 kuumeen.
      Mutta mitä kävikää taas nyt lauantaina.. kuume lähti nousemaan ja seuraavana päivänä oliki jo reilu 39. Kurkku aristi, tukkonen olo ja päätä särki kovasti ajoittain. korvasta epäilin johtuvan kuumeen. paraimmillaa nous kuume 39,4. No maanantaina sit lääkärille ja taas tulehusarvot 101, mutta muissa kokeissa ei edelleekää näkyny mitää(otettiin myös pikatestina influenssat,myös sikaflunssa). Nyt sitte oon kuitenkin pennissiliinikuurilla. ja olo on normaali, pientä köhää lukuunottamatta.

      Lueskellessa näitten muitten tulehusarvoja ni tuo oma tuntuu pieneltä niihin verrattuna :o vaikka lääkärit aina kauhistelee jo tuota vähä yli 100kin..
      Aurinko86, sulla tuskin on normaalia flunssaa vakavempaa. Lepoa ja viinimarja mehua, kyllä se siitä.

      • en jaksa enää

        mulla on angiina ja tänään selvis että tulehdusarvot 250! ei mikään kiva olo


    • jaas-pe

      Sinulla ei ole mitään hätää, tulehdusarvosi on niin matala, ettei siitä kannata huolestua. Minä olin 5 päivää yli 39 asteen kuumeessa, käväisin terveyskeskuksessa ja lääkäri lähetti minut suoraan sairaalaan. CRP oli silloin 256. Kun se oli laskenut 80:een, pääsin pois sairaalasta,ei kannata huolestua!

    • Cerppi seilaa

      Cerppi eli CRP liikkuu päivin aikanakin suuresti. Se vaan kertoo, että tulehdusta on, mut ei tuo Sun tulehdusarvo ole mitään ennen kuulumaton. Jo tavallien virusinfektio nostaa hetkessä muutaman tunnin sisällä Cerpin korkealle. Se todella voi vaihdella esim. 40:stä 200:aan. Näin se minullakin seilasi.
      Minulla se on ollu 600:ssakin, tosin silloin olin jo koomassa.

      • Flunssanainen

        Joo itsellä kans aivan sama: viikon verran ollut jo kuumetta ja vaihdellut siinä 37-37,5 välillä. Alkuviikosta olikin se pahin kuume, mutta meni ohi kun söin buranaa ja vatsa meni sen buranan takia sekaisin, kun otin noin 3-4h välein yhden.
        Keskiviikkona olikin jo terve olo ja uskaltauduin käymään lähikaupassa hakee tarpeelliset, mutta torstaina taas iski lämpö uudelleen (37,3).
        Soitto lääkärille ja heti määräsivät tulemaan paikalle samana päivänä vielä ja tulehdusarvon mittaamaan ja kyselivät aika huolestuneena, kun koko viime viikon olin jo pienessä flunssassa muttei kuumetta, useana päivänä päänsärkyä ja just hiukan ennen kuin tulin kipeäksi, rintaan on pistellyt ja tuntunut että ois rytmihäiriötä, kurkku ollut kipeä ja äänikin meinasi lähteä mutta parani kun söin strepsilsejä.
        Epäilin jo heti alkuun sikainfluenssaa, mutta saa nähdä minkä tuomion saan, kun käynti on vielä edessä.
        Joo oon kans tosi peloissani, kun lääkärit eka kertaa kuulosti huolestuneelta, kun vielä oikein soittivat perään (kun aamulla soitin ja varasin ajan sairaanhoitajalle) ja käskivät heti samana päivänä vielä tulemaan käymään!


    • huolestunut2

      Mulla crp140 ma(1 1/2 viikkoa sitten 137), lääkäri taputti päähän ja lähetti kotiin. Ei flunssan oireita, keuhkot puhtaat ja sydän filmissä ei mitään, virtsa näyte puhdas. Noin litran ottivat verta viikko sitten. Eilen ilmoittivat vaan, että hemoglobiini on 89. Muuta ihmeellistä ei verkokeissa löytynyt. Jäin suu auki puhelimeen, et tässäkö tää on... Pitää mennä varmaan työpaikka lääkärille huomenna, täytyyhän toi selvittää, ei se turhaan nouse ja pysy noin korkealla...

    • effef

      Hohhoijaa.

      Nyt tarkkanan ihmiset: Ainoastaan bakteeritulehdus nostaa tulehdusarvoja.

      Tavallinen virustauti esim. flunssa tai influenssa EI vaikuta tulehdusarvoihin.

      • marbe1

        onko näin? juuri mietin tätä kun itsellä ollu monta päivää aivan kamalan heikko olo ja kaikki paikat jumissa.. .etoo ja heikottaa sekä pää aivan sairaan kipee. Kävin hoitajalla joka otti pikatulehdusarvokokeen... oli normaali... eli voinko sili sairastaa virusta?


      • effef
        marbe1 kirjoitti:

        onko näin? juuri mietin tätä kun itsellä ollu monta päivää aivan kamalan heikko olo ja kaikki paikat jumissa.. .etoo ja heikottaa sekä pää aivan sairaan kipee. Kävin hoitajalla joka otti pikatulehdusarvokokeen... oli normaali... eli voinko sili sairastaa virusta?

        Kuten sanoin: virustauti EI vaikuta tulehdusarvoihin. Sinulla on aivan tavallinen flunssa.


      • virusss

      • KipiääTekee

        Vaikuttaa se, jos se aiheuttaa kudosvaurioita. Esmes joku lihansyöjäviirus. Mut siin oot toki oikeessa et normit virusperäset taudit nostaa tulehusarvoa paljo vähemmän ku bakteeriperäset.


    • crpcrp

      56 crp todella korkea? :D lol.
      Minun enollani oli viime talvena vaikeassa angiinassa tulehdusarvo 750.
      Siihen hän sitten lopulta kuolikin. Jälkitautiin. :(
      Itselläni crp on ollut korkeimmilaan 77, kun minulla oli angiina.

    • Putkimies099

      Kävit lääkärillä... ja Kyselet täällä... no putimies tietää paremmin.. virus tauti. Menee ohi parissa viikossa jos et vilustu. Juo kuumaa

      • Lepo-vaan

        Asento


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      70
      6850
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4440
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2883
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      2121
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1673
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      99
      1475
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1161
    8. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1154
    9. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      306
      1143
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1111
    Aihe