arvet ja sinkkipasta/voide

mirette

Täällä on viime aikoina ollut keskustelua sinkkipastasta ja -voiteesta arpien hoitoon. Millaisia kokemuksia siis on tullut? Itse olen käyttänyt runsaan viikon verran päivittäin jompaa kumpaa, antanut vaikuttaa useita tunteja, ja voipi olla, että se on vähän jopa haalistanut arpia, en ole varma, kuvittelenko vain... :) Varmaan jos jaksaisi pitkäjänteisesti noita käyttää, niin saattaisi auttaakin. Kuitenkin ihan liiottelua, kun täällä on joku varoitellut, että sinkkipastasta saattaa tulla jopa valkoisia läikkiä naamaan, että olisi niin voimakasta. Mutta tehoaa tai ei, tärkeintä on, että edes yrittää, minä ainakin positiivisella mielellä odottelen, kun olen finnit jo aika hyvin saanut kukistettua, että jos nuo arvetkin pian lähtisivät :) Tsemppiä siis kaikille, mielestäni nuo tuotteet ovat kuitenkin ihan kokeilemisen arvoisia, ja erittäin edullisiakin :>

11

7829

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • basiron?

      Eikö basironinkin luulisi haalistavan arpia kun pakkauksessa sanotaan että saattaa vaatteista ym lähteä väri jos joutuu kosketuksiin? että miksi ei sitten naamassa toimisi myös?

      • Toimi..

        Vaatteista lähtee väriä, ei ihosta. Vaatekangas ja iho on eri asia. Lähinnä alkaa arvet punertaa vaan lisää jos niihin laittaa sitä.


    • kokemuksia mulla

      itellä on niin, että toi pasta varmaan vaalentaisi arpia mut sitä saa hinkata aina nii voimakkaasti pois et iho ärtyy ja punoittaa taas. et hyöty plusmiinusnolla

      • ...

        Eikö sitä voi vaikka hellästi juoksevan veden alla pestä pois vai mitä ihme töhnää se on? Mä en oo viel käyttäny mut aattelin ostaa sitä.


    • ...

      Mä aatellu kokeilla tota pastaa mut kaupasta sitä ei löydy ku pelkkää voidetta eli saaks sitä vaan apteekista vai mistä?

      • mirette

        Sinkkipastaa saa vain apteekista, käsittääkseni. Sieltä itse olen sitä ostanut, harmaa tuubi.


      • ...
        mirette kirjoitti:

        Sinkkipastaa saa vain apteekista, käsittääkseni. Sieltä itse olen sitä ostanut, harmaa tuubi.

        Juu sieltähän sitä löyty. Suhteellisen kallis verrattuna erittäin pieneen tuubiin 25g/7euroa. Naama täynnä ku arpia niin suunnilleen menee varmaa parissa kolmessa viikossa tuo jos joka ilta laittaa tota. No ei se mitään. Toivottavasti auttaa edes vähän. Kohta aattelin laittaa yöks sitä ja saas nähä kui sitä saa aamulla hinkata pois. :) Minkä lainen koostumus siinä sinkkivoiteessa on eli voiks sitä laittaa vaikka päiväks? Kuin se voide näkyy? Mä oon tota bepanthenia käyttäny aikasemmin mutta ku se jättää ihon niin kamalan kiiltäväks ja rasvasen näköseks. Tosin on se ainaki punotusta lieventäny.


      • mirette
        ... kirjoitti:

        Juu sieltähän sitä löyty. Suhteellisen kallis verrattuna erittäin pieneen tuubiin 25g/7euroa. Naama täynnä ku arpia niin suunnilleen menee varmaa parissa kolmessa viikossa tuo jos joka ilta laittaa tota. No ei se mitään. Toivottavasti auttaa edes vähän. Kohta aattelin laittaa yöks sitä ja saas nähä kui sitä saa aamulla hinkata pois. :) Minkä lainen koostumus siinä sinkkivoiteessa on eli voiks sitä laittaa vaikka päiväks? Kuin se voide näkyy? Mä oon tota bepanthenia käyttäny aikasemmin mutta ku se jättää ihon niin kamalan kiiltäväks ja rasvasen näköseks. Tosin on se ainaki punotusta lieventäny.

        Jos ajattelit sinkkivoidetta kokeilla, niin sitä voi levittää iholle aika ohueltikin ja ainakin minulla on ihan hyvin imeytynyt ihoon, mutta mitään meikkejä ei sen päälle kyllä oikein voi laittaa, sen verran paksua se kuitenkin on. Eli yöksi sitten tai päivällä, jos aikoo vain kotona oleskella, niin olen itse toiminut. Ja voisin myös tuota Bepanthenia kokeilla, kiitos vinkistä, pelkään vain, että se aiheuttaisi iholle lisää tulehdusta, mutta senhän näkee vain itse kokeilemalla :)


      • mirette
        mirette kirjoitti:

        Jos ajattelit sinkkivoidetta kokeilla, niin sitä voi levittää iholle aika ohueltikin ja ainakin minulla on ihan hyvin imeytynyt ihoon, mutta mitään meikkejä ei sen päälle kyllä oikein voi laittaa, sen verran paksua se kuitenkin on. Eli yöksi sitten tai päivällä, jos aikoo vain kotona oleskella, niin olen itse toiminut. Ja voisin myös tuota Bepanthenia kokeilla, kiitos vinkistä, pelkään vain, että se aiheuttaisi iholle lisää tulehdusta, mutta senhän näkee vain itse kokeilemalla :)

        Eli sinkkipasta ja -voidehan on ihan eri juttu, eli tuo pasta on todella tuhtia tököttiä, se naamassa ei missään pahemmin liikuskella, on aika karsean näköistä :D Mutta voiteella voi varmaan kuitenkin ensin kokeilla, tuo pasta vain taitaa olla tehokkaampaa.


      • ...
        mirette kirjoitti:

        Eli sinkkipasta ja -voidehan on ihan eri juttu, eli tuo pasta on todella tuhtia tököttiä, se naamassa ei missään pahemmin liikuskella, on aika karsean näköistä :D Mutta voiteella voi varmaan kuitenkin ensin kokeilla, tuo pasta vain taitaa olla tehokkaampaa.

        No ei todellakaan sinkkipasta naamassa lähetä kaupungille. Tulis melko pitkiä katseita. :D On se kyllä sellasta töhnää mut sitä mä vähän aattelinki että aika paksua varmaa ku jotku sano että hankala pestä pois sitä vaik ei se mun mielestä mitenkään erityisen hankalaa ollu. Lähti se ihan hyvin ku hellästi hieroo veden alla tarpeeks. Tuntu vaan että iho jäi vähän kuivaks vaikka laitto kosteusvoiteenki mut ei pahasti. Ehkä mä laitoin liikaa sitä pastaaki naamaa tai sitä jäi vielä pesun jälkeen. Pitää nyt viikko tai kaks käyttää ja kattoo mitä tapahtuu ja kokeilla sitä voidettaki sit vaikka myöhemmin ja mä oon mies henkilö niin en meikkiä käytä. Vielä ainakaan mut haluaisin kyllä kokeilla jos vaikka sais pahimpia arpia piiloon sillä. Ei vaan kehtaa mennä ostaa mitään meikkivoidetta tai puuteria kaupasta. :D Ja en edes tiedä mitä ostaa niin vähän hankalaa. Sais vaa jonku naisen mukaan neuvomaan. :) Niin ja siitä bepanthenista niin en mä usko että se aiheuttaa finnejä. Ei mulla ainakaan ole vaan päin vastoin ihosta tullu melko pehmeä. Se edistää ihon uusiutumista ja haavojen paranemista ja jättää suojakerroksen ihon päälle. Sen takia jää iho vähän kiiltelee.


      • Telle64

        Markettien lastentarvikehyllystä löytyy Natusanin tuote Zinksalva. Paksua mutta hyvää. Hinta meidän Cittarissa 2,90e 75ml. Tällä hoitelen atooppisia läiskiä käsistä. Ainut mikä poistaa kutinan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5750
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3637
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      221
      1836
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1752
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1202
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      29
      1155
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      278
      929
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      927
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      74
      867
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe