Spagaatti

marissa-95

Tietäisikö kukaan teistä hyviä spagaatti venytysliikkeitä, tai sivua, josta niitä löytyisi?
Ja tietäisikö kukaan kauan minun on venyteltävä, jotta saisin spagun. Tällä hetkellä jää n. 8cm väliin. Olen 11v, olen 150cm pitkä ja painan
38kg. Onko siis mahdollisuuksia?
Arvostaisin todella apuanne. Kiitos!

78

12890

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meew

      hei, hyvä jos kiinnostaa spagaatit ja venyttely!
      -Tärkeintä tietenkin venyttelyssä on se, että muistaa lämmitellä sitä ennnen kunnolla. Venyttely ilman alkuverryttelyä onnistuu myös, mutta sillä helposti vain rikkoo paikat. Eli kunnolla hikeä pintaan!

      - surullista on, että useimmat tekee spagaatin väärin. Spagaatin tekeminen väkipakolla voi tehdä tuhoja lihaksille. Monet avaavat lonkkaansa liikaa ja spagaatista tulee vino, mutta sen saa näyttämään suoralta, kun painaa lattiaa vasten. (väärän spagaatin huomaa helpoiten kun avaa jalat käsilläseisonnassa).

      -Tärkeimpiä liikkeitä spagaatin venyttelyyn:
      *etureidet: "prinssi rohkea"-kyykky (toinen jalka maassa, toinen 90 asteen kulmassa edessä) ja siitä takajalan koukistus ylös ja hellästi vetää kädellä itseään päin n. 30 sek. ja jalan vaihto
      * takareidet: jalat levälleen lattialle ja selkä suorana (!)lattian suuntaisesti yrittäen koskettaa varpaita. Muistathan, että istuinluut pysyvät kokoajan tiukasti lattiassa kiinni. n. 30 sek ja puolen vaihto
      * nivuset: etujalka koukussa (polvi ylös!) ja takajalan polvi lattiassa takana, kädet lanteilla. Siitä painon siirto hitaasti eteen, kunnes alkaa tuntua ihan jalan yläosassa. n. 20-30 sek ja vaihto.
      * myöhemmin voi yrittää kokeilla ns. ylispagaatin venyttelyä. Ota jokin koroke n.15-20cm (esim. tyyny) ja laita toinen nilkka sen päälle ja hivuttaudu spagaattiin lattialle. Johan alkaa tuntua mukavasti! huomaa ettet ala kääntymään sivulle, vaikka sattuisikin. tässä n. 20 sek ja vaihto.
      * myöhemmin venytysten kestoa voi pitkittää, mutta ei koskaan kerralla yli minuuttia, koska silloin menee helposti kramppiin!

      - spagaatti ei vaadi yli-ihmisen taitoja, vain pikkuisen luontaista notkeutta ja fyysistä kuntoa. Paino tai pituus ei kummemmin vaikuta tulokseen. (kuitenkin lyhyehköt mielletään siroliikkeisimmiksi myös spagaateissa)

      Kärsivällisyyttä! Spagaatti ei onnistu yhdessä yössä. Voi kestää kuukausiakin säännöllisellä venyttelyllä... kun sitten saat spagaatiin, muista vaalia tätä taitoa!

      • Missa S.

        Tuo kysymys "onko mahdollisuuksia?" kiinnostaa minuakin. Olen jo parikymppinen, onko mahdollista saada enää spagaatia? Ja miten voisin tietää teenkö liikkeen väärin? jotain ennaltaehkäiseviä neuvoja? Toisaalta minusta vähän tuntuu, ettei ruumiinrakenteeni välttämättä anna periksi spagaatille, mutta aion nyt koettaa. Pienimuotoisena projektina.

        Onkohan jotain pahasti pielessä, kun toiseen polveen sattuu, kun se on maassa ja sen päällä on painoa? Kun yrittää tehdä spagaatia eteenpäin täytyy tosissaan mallata asentoa, että pienen kiertämisen tunteen saa pois polvesta, eikä sitä aina edes saa. Tuo kiertämisen tunne on kummallinen, kun jalanhan pitäisi olla suorassa tässä liikkeessä.


      • tytsy788

        mä oon saanu aina spagaatin vaikken oo harrastanu mitään. :) tai nykyään venyttelen muutaman päivän välein ja spagaatti menee helposti.


      • sinni

        spagaatti on vaikea tehdä jollain nii että kannattaa venytellä ennen spagaatin tekemistä mä olen 11v. ja olen 140cm pitkä


      • miumau5
        Missa S. kirjoitti:

        Tuo kysymys "onko mahdollisuuksia?" kiinnostaa minuakin. Olen jo parikymppinen, onko mahdollista saada enää spagaatia? Ja miten voisin tietää teenkö liikkeen väärin? jotain ennaltaehkäiseviä neuvoja? Toisaalta minusta vähän tuntuu, ettei ruumiinrakenteeni välttämättä anna periksi spagaatille, mutta aion nyt koettaa. Pienimuotoisena projektina.

        Onkohan jotain pahasti pielessä, kun toiseen polveen sattuu, kun se on maassa ja sen päällä on painoa? Kun yrittää tehdä spagaatia eteenpäin täytyy tosissaan mallata asentoa, että pienen kiertämisen tunteen saa pois polvesta, eikä sitä aina edes saa. Tuo kiertämisen tunne on kummallinen, kun jalanhan pitäisi olla suorassa tässä liikkeessä.

        Kaikilla on aina mahdollisuuksia kaikkeen , oon kohta 4 vuotat harrastanu voimistelua ja olen 14..:D kaannattaa lämmitellä ja venytellä paljon , ennenkuin edes yrittää , ettei mitkään lihakset yms. revähdä. Itse taivun moneen asuntoon kylmiltee, mutta en kaikkii:DD


      • emiko

        Heeips! Miul olis kans mietittävää spagaattivenytysten kanssa.

        1. Mikä olisi hyvää liikuntaa ennen venyttelyä? Oon hyppinyt vähän ennen venyttelyä. Se ei tietenkään vastaa hikiliikuntaa, mutta kai parempi sekin kuin ei mitään.

        2. Kun laitan oikean polven lattiaan ja yritän venyttää sitä siitä "edestä", jolloin se asento muistuttaa kosimisasentoa, niin en veny oikeasta jalasta, ei tunnu missään, vaikka kuinka yritän itseni vääntää jotenkin. Vasemmassa jalassa tuntuu vaikka teen täsmälleen samalla tavalla.Olisiko vinkkejä?

        Kiitos hei ~


    • _Wine_

      Eli annan tässä muutamia neuvoja ensin tuohon venyttelyyn:

      1. Jalka tuolille tai pöydälle. Lantio suoraa jalkaan päin.
      2.Taivutat itseäsi lantiosta päähän asti jalkaan kohti niin kauan että pysyt n.5s kiinni jalassa.
      3.Käännyt sivuttain jalkaan kohti. Teet taas saman taivutuksen kuin 2-kohdassa.
      4.Toista 2-3 kohdat pari kertaa.
      5.Tee 2-3 kohdat samoin toisen jalan kanssa.
      6.Näiden jälkeen yritä samaa lattialla. Kun teet pitkittäisspagaatin=toinen jalka edessä,toinen sivulla, muista katsoa, että lantiosi on kohtisuorassa eteen päin.

      Spagaatiin venyminen on aivan yksilöllistä ja se vaatii kovaa harjoittelua. Jotkut eivät silti taivu siihen vaikka kuinka venyttelisivät. Spagaatiin ei vaikuta pituus,paino tai ikä. Enemmänkin se, että kuinka notkea olet luonnostaan ja kuinka nivelesi antavat periksi.
      Itse harrastan balettia ja venyttelemme siellä joka kerta spagaatit joten voit luottaa ohjeisiini. Olen kohta 10 vuotta spagaatin saanut joten ei pelkoa.:D

      Onnea venyttelyille.:) Muista aina lämmitellä ennen venyttelyä. Esim. Hyppelyillä. Muuten paikat revähtävät ja paikalla kasvaa kudosta jonka takia et enää pääse taipumaan edes siihen asti kuin nyt pääset.

    • elkla_sd

      HEI!mä osaan itse kaiken laisia venytys liikkeitä,yksi parhaista on ,ensin pitää opetella spagaatti Sapagaatin opetteluun tarvitaan kärsivällisyyttä! ja notkeutta.!!!

      • penonat

        mitä helvettiä!?


      • :)
        penonat kirjoitti:

        mitä helvettiä!?

        onks tää topic enää hengissä, muttamutta...
        Eilen kyllä vähän ilmeeni oli tälläinen O.o Olen nyt n. kuukauden treenannut pitkittäisspagaatia silleen, et oikee jalka on ees, vasen takan. Tiedän, että ois kuulunu treenata tasapuolisesti, mutta ajattelin että voisin treenata vasen ees, oikee takan -spagaatia myöhemmin. Kun olin tehnyt kevyet alkuvenyttelyt ( ja oikeeta jalka lellinyt eniten venyttelyllä ja jättänyt vasemman jalan kokonaan pois ;D)ja olin siirtymässä vähän vahvempiin venytyksiin, ihan pilanpäiten ajattelin koklata vasen jalka eessä, oikee takana -spagaatia ja hohoo! Sehän meni pohjaan ihan leikiten! Ja oikee jalka ei niinkään. Okei, se alko oleen karmivaa, joten mistä johtuupi tuo?? ;D En oo venytelly vasemman jalan takareittä, enkä oikeen jalan etureittä lähes ollenkaan, ja sinne se spagu humpsahti. Ja oikeen jalan spagun pääsen vaan kovalla venyttelyllä... Ja vasemmalla jalalla meni n. 20-30cm korokkeelta ylispagukin pohjaan.

        Sitten toka kyssä: revähtääkö lapselta niin helposti lihas? En oo kauheesti kuullu, et hirveen monelta lapselta ois lihas revähtäny, ainoostaan nuo aikuset on lihaskipuja valitellu. Entä parantuuko revähtänyt lihas kui nopeesti lapsella?? Tässä tapauksessa 13-vuotiaalla? En tarkoita, ettäkö itelläni ois revähtäny, ehei, mut nyt revähtämisen pelko on iskenyt, kun en mä spagaatiin mennessäni kauheesti alkulämmittelyjä oo tehny... Mitä nyt vähän tanssahdellut pari minsaa...


      • oiyjhjghfhf
        penonat kirjoitti:

        mitä helvettiä!?

        älä snä kuule täällä rupee kiroilee!!!


      • biuskuuww
        :) kirjoitti:

        onks tää topic enää hengissä, muttamutta...
        Eilen kyllä vähän ilmeeni oli tälläinen O.o Olen nyt n. kuukauden treenannut pitkittäisspagaatia silleen, et oikee jalka on ees, vasen takan. Tiedän, että ois kuulunu treenata tasapuolisesti, mutta ajattelin että voisin treenata vasen ees, oikee takan -spagaatia myöhemmin. Kun olin tehnyt kevyet alkuvenyttelyt ( ja oikeeta jalka lellinyt eniten venyttelyllä ja jättänyt vasemman jalan kokonaan pois ;D)ja olin siirtymässä vähän vahvempiin venytyksiin, ihan pilanpäiten ajattelin koklata vasen jalka eessä, oikee takana -spagaatia ja hohoo! Sehän meni pohjaan ihan leikiten! Ja oikee jalka ei niinkään. Okei, se alko oleen karmivaa, joten mistä johtuupi tuo?? ;D En oo venytelly vasemman jalan takareittä, enkä oikeen jalan etureittä lähes ollenkaan, ja sinne se spagu humpsahti. Ja oikeen jalan spagun pääsen vaan kovalla venyttelyllä... Ja vasemmalla jalalla meni n. 20-30cm korokkeelta ylispagukin pohjaan.

        Sitten toka kyssä: revähtääkö lapselta niin helposti lihas? En oo kauheesti kuullu, et hirveen monelta lapselta ois lihas revähtäny, ainoostaan nuo aikuset on lihaskipuja valitellu. Entä parantuuko revähtänyt lihas kui nopeesti lapsella?? Tässä tapauksessa 13-vuotiaalla? En tarkoita, ettäkö itelläni ois revähtäny, ehei, mut nyt revähtämisen pelko on iskenyt, kun en mä spagaatiin mennessäni kauheesti alkulämmittelyjä oo tehny... Mitä nyt vähän tanssahdellut pari minsaa...

        Tota se on helpompaa vasen edessä!! Kannattaa kokeilla


      • Kkkjsjsjs

        Aika myöhäs mut se riippuu vaan et kummalla tietty henkilö venyy enemmä;D


    • Wizard :)

      Moi täällä 11v tyttö haluaisisin tietää ku tekee spagaatin eli molemmat jalat sivuilla jos se ees on niin ni ku mul on se ongelma et mun polvet tömähtää lattiaan ja en pääse siitä alemmas :( eli mitä venytyksii mun pitäs tehä?? ja onks molemmat jalat sivuilla spagaatti helpompi vai sitten että toinen jalka ees ja toinen takana :)??? ja kumpaa suosittelette ensin harjoteltavaksi??

    • hehhheeehhhh

      Mulle on aina sanottu että ensin kannattee harjoitella spagaatti jossa toinen jalka on eessä ja toinen takana (Kuulemma helpompi) Ja sitten että molemmat jalat on sivuilla on jo helpompi alkaa venyttelemään.
      (Mutta en ole mistään varma :D

      Noh, olen 13 1/2 vuotias ja painan 41kg. Mulla on jäljellä 14 cm, (Mun mielestä ei oo paljon :O) Mut vastahan aloitinkin venyttelyt (jalka eteen ja toinen taakse) spagaattiin. ^^)
      No asiaan,
      Budha (Tai mikä olikaan) asento venyttää monia lihaksia ja on auttanut ainakin minua spagaatissa. Siinä ensin hypin ja sitten menen vaikka telkun ääreen ja annan jalkani olla siinä asennossa rentona.
      Sitten auttaa noi ylhäällä mainitut.
      *Tavoittelen saada täydelliseen spagaattiin joulukuuhun mennessä , plus saada kädet reilusti maahan (Kun seisoo jalat suorana.), notkeaksi selkä (että saa helposti sillan.) ja yritän saada samaan pakettiin sprigaatin :DD
      (Se että jalat on sivuilla.)

    • dancegirl1

      Jooh :) No ite harrantan tanssia, oon harrastanu sellaset 7 vuotta

      • show dance

        Moi olen 11v. Tyttö ja harrasta show dancea ja spagaatti jää 5 sentistä kiinni olen venytellyt jo viikon (joka ilta) ensimmäisen kerran kun kokeilin jäi 9 sentistä kiinni nyt saan jo melkein eli työ tuottaa tulosta :)


    • Hillo98

      Oon 13-vuotias ja joskus 10 vuotiaana alottelin venytteelyn ihan kunnolla, ku alotin silloin tanssin. Pääsi melkeen sivuspagaatin mut sit lopetin sen siihen. Nyt se on taas alkanu kiinnostaa ja on jotain 20 senttii sivuspagaatissa, eli aika paljon :D Ja tuntuu siltä et en saa ikinä sitä pohjaa. Just viimeviikol alotin etuspagaatin (toinen jalka edes, toinen takana) ja se menee ihan päin persusta ;D

      Onko se ylispagaatti sopiva venyttely sivu-vai etuspagaatiin?

    • tietäväinen

      Ylispagaateilla saat spagaatit varmasti pohjaan, jos vain jaksat venyttää ja kestät kipua. Itse venytän joko kahdelta korokkeelta molempien jalkojen alla tai vain toisen jalan alla. Kahdelta saattaa tuntua kamalalta, mutta se venyttää paremmin lonkkia. Tavallinen ylispagaatti vain etureittä ainakin minä olen kokenut näin. Mutta kaikilla on oma kireä kohta.Löydät varmasti parhaan venytyskeinon kokeilemalla. Itse sain spagaatit pohjaan kahdelta korokkeelta venytellessä. Voit venyttää joko etuspagaattia tai sivuspagaattia. Ylispagaatit sopivat molempiin. Jos sinua sattuu polviin esim. sivuspagaatissa yhdeltä korokkeelta niin voit tehdä kahdelta, niin että korokkeen reunat ovat polvien alla. Toivottavasti saat pian spagaatit pohjaan :)

    • Jejaans

      Kertokaa hyviä venyttelyvinkkejä/-taktiikoita jotta saisin tehtyä spagaatin. Tahtoisin osata spagaatin mahdollisimman pian. Kiitos.

      • vähän tarkempaa kiiz

        Eikös ne kerrottu tuolla aikasemmin. Viitsisit vilkasta vähän taakseppäin.


    • Jeivenskaan!

      Harrastan joukkuevoimistelua, ja en oikein tiedä mitään muita hyviä vinkkejä kuin ylivenytys. Eli toinen jalka tai no "kanta" oikeastaan etupenkille ja toinen jalka taakse penkille, kantapäähän asti kun on jalka takana niin se on hyvä! Sitten siellä asennossa kädet etupenkillä 1 minuutti ja sitten kädet ylös 1 min. Venyttelyiloa! :)

      • vielämatkaaspaguun

        venytetäänkö tota ylispagua siis sitten vasta, kun spagaati menee maahan asti? kun eihän tuohon millään veny jos se spagu ei mene maahan? :D


      • MiaKatariina12

        Oon vasta 10 ja osaan spagaatin pohjaan. Oon noin 154cm ja painan 35kg. Ei sulla oo mitään ongelmaa. Pitää vaan venytellä esim. lonkankoukistaja on hyvä. Kannattaa kattoo myös Elise Camillan voimistelu opetusvideo. Mä en sen avul ite oppinu spaguu vaan ihan pihapiirissä oon harjotellu. Mä opin spagaatin 8v ja en oo harrastanu mitään voimisteluu, paitsi alotin tossa vähän aikaa sitten telinevoimistelun.


    • :))

      Harrastan ite rytmistä voimistelua, ja itse venyttelen jalat yleensä lonkankoukistajalla ja takareidenvenytyksellä. En osaa selittää asentoja kunnolla, mut jos etit kuvii noista, nii löytyy ehkä :) Jos pääsee maahan, nii kannattaa venyttää ylispagaattia :D

    • AvutonApina

      Mä en ikinä saa spagaatia:( Harrastan taitoluistelua 9 h viikos ja se ois aika hyvä saaha...

    • minä

      Mä saan spagaatin niin, että saan reiden maahan, mutta takajalan ja maan väliin jää vaikka kuinka paljon. Syy on varmaan mun reisien. Onko mulla mahdollista koskaan saada spagaattia aivan pohjaan? Onko se silti spagaatti, vaikka ei saa aivan pohjaan?

    • :(

      Mä oon harrastanu tanssia kohta 2 vuotta ja venyttelen melkein joka ilta enkä saa vieläkään spagaattia (toinen jalka eessä ja toinen takana) oon 11 vuotta, painan 24 kiloa ja olen 131 cm pitkä mikä neuvoksi olisi jo korkea aika saada se.

    • Avun tarpeessa

      Heih mulla olis pikku probleema. Kun yritän tehdä etuspagaattia, väännyn väkisin sivu spagaattiin, miksi näin? Sivuspagaatin saan aivan maahan asti, mutta etuspagaatti ei onnistu vaikka kuinka venyttelen, koska aina sama ongelma - luut vääntyy väkisin etuspagaattiin! Kertokaa joku ratkaisu ongelmaani.

      • Avun tarpeessa

        Hei taas, olen siis sama 'Avun tarpeessa' henkilö, olen siis kymmenen vuotias (3 kk päästä 11) olen 145 cm pitkä ja painan 32 kiloa.


    • :)

      Jos haluutte saada spagaatin nii venytelkää vaa tosi paljon lonkankoukistajii ja takareisii nii se auttaa. Kannattaa venyttää monella tavalla ennenku menee spagaattiin :) Mulla ei vasemmal jalalla menny, mutta kun venytin sitä ennen lonkankoukistajii ja takareisii. Eka tein tiputukset sillee et olin eka takareisivenytykses ja sitte siitä pudottauduin lonkankoukistajavenytykseen rennosti noin 10 kertaa ja sitte pysyin lonkankoukistajas 2 ja puol min. Takareisi venytyksiä on monia nii niistä voitte valita ja pysyy niissä vaikka pari minaa nii kyl te spagaatin kohta saatte :)

    • Jembera

      Moikka !

      Hienoa, jos kiinnostaa venyttely ja kaikeinmailman spagaatit.
      Itse olen hyvinkin venyvä, saan sapagaatin ja hyvällä venyttelyllä spilaalinkin.
      Spagaatia on helppo venytellä ja se on nopea oppimaan 12 ikävuoteen saakka ainankin.

      Tiivistettyjä ohjeita spagaatin venyttelyyn;

      * Toinen etupolvi eteen, toinen suorana taakse, ja yritä hiljattain venyttää takajalkaa kohti selkääsi. ( myös toinen puoli )

      * Sitten takajalka 90 asteen kulmassa ja etujalka suorana edessä. Silloin voit koettaa kuinka alas pääset kohti suoraaetujalkaa. ( etujalkaa ei saa koukistaa ! Muista myös toinen puoli )

      * reiden venytykseen voit käydä siten, etää laitat toisen jalan suoraksi eteen ja toisen sivuttainkoukkuun viereesi, kun olet melkein selälläsi. Selälteen ei kuitenkaan saa mennä, vaan ole mieluiten käsivarsiesi varalla. ( myös toinen puoli )

      * Istu jalat levällään lattiassa ja koeta päästä varpaitesi luo, molemmin puolin. Sen jälkeen koeta saada napa kiinni lattiaan etunojassa. Aluksi voit kokeilla vain otsaa.



      Siinä oli hieman ohjeita spagaatin venyttelyyn.
      Toista harjoitukset joka ilta.


      Itse opin spagaatin muutamassa päivässä, tosin harjoittelin koulussa kaikki välitunnit kotona kaiken mahdollisen ajan.
      Harrastan myös tanssia, jossa venyttelemme spagaatia.



      Toivottavasti yrität saavuttaa spagaatin taidon ! :)

    • oklopoklo

      Te jotka osaatte/saatte spagaatin, kauanko teillä kesti että saitte sen onnistumaan ja kuinka usein venyttelitte?

      • sara11

        Joku kysy että kauanko kesti spagaatin saaminen, ja kuinka usein venyttelin:

        Noin 2 vuotta. Noh, kun sain päähäni spagaatin treenaamisen pidin vähän väliin taukoja eli en tehnyt vaikkapa kuukauteen spagaattia enkä venytellyt sitä paljon. Seuraavana vuonnakin tämä jatkui, mutta noin yhden ja kymmenen kuukauden päästä aikeestani aloin jo treenata päivittäin paljon. Eli tavallallaan 2 vuotta, mutta ne 1 vuosi ja 10 kuukautta eivät olleet kunnollisia venytyspäiviä. Jos siis kovasti treenaat saat sen kahdessa kuukaudessa.


      • Nykynen cheerleaderi ;)

        Itte tein 3-7krt viikossa venytyksiä (aluks puuttu n. 13cm) ni iha parin vk jälkeen ku ahkerasti oli venytelly ni oli iha maassa siitä sit venyttelin 2-3 kk yli sbaguun ja nyt menee yöi sbagu molemmilla ainaki 30cm ilma venyttelyy ja 50 venyttelyn kanssa .
        Et ei kannata tehhä mitään 50-100 venytyksiä "hitaasti hyvä tulee" ja ei se sit nii hitaasti tuukkaan ;)


      • :-)

        Mulla kesti noin 1 vuosi että sain spagaatin.


      • venyttelijä

        noin viikko


    • veera 567

      osaan spagaatin minä harrastan teline voimisteluuu sun pitää vain venytellä kerran päivässä ja varmaan saatkin spritsinkin aikaseks. venyttele lihaksia siiihen asti kun ne ei enää satu
      osaan myös kaikki liiivi liikeet pitää osata harjoitellla hyvin ja pitää osata liikua hyviin ja venyttelyn jälkeen kävele että lopuksi ei satu jalat minäkin olen 11v käyn telline- voimistelussa ja taiotoluistelussa ja jummpassa ja uima harrastukset

      • Laura-02

        Tiiätkö miten saisin spagaatin. Oon lukenu erilaisia chattejä nii niissä sanotaan että pitää venytellä monta kuukautta :( tiiätkö onko helponpaa vaihtoehtoa. Ite oon 10 vuotias tyttö ja harrastan salibandyä.


      • venyttelijä
        Laura-02 kirjoitti:

        Tiiätkö miten saisin spagaatin. Oon lukenu erilaisia chattejä nii niissä sanotaan että pitää venytellä monta kuukautta :( tiiätkö onko helponpaa vaihtoehtoa. Ite oon 10 vuotias tyttö ja harrastan salibandyä.

        mä oon 9vuotias tyttö ja opin spagaatin viikossa venyttelin meinaa joka päivä yli tunnin


    • iinux

      joo itekki pitäis saaha tota jossai 2-3 viikon sisällä spagaatti et kertokaa mahollisimman hyviä venytys taktiikkoja

    • anonyymi3

      On ihan mahdollista saada vielä yli 20 vuotiaana spagaattin. Sitkeällä harjoituksella kyllä sen jossain vaiheessa pitäisi tulla :)

    • marleena9

      Jjuuoon 14v tyttö ja haluun saada spagaatin mut ei ei onnistu mut en yhtää ymmärrä noin venytys liikkeitä :( et miten ? vosiko joku tehä youtybeen videon mis näyttäis hyviä venytysliikkeitä spagattiin

      • RandomiXD

        Juu ois hyvä jos joku tekis sellatteen!


    • otasilmäkäteejakato
    • hemuli5

      mä en ikinä pääse spgaan ku mull jää viel 22cm:(

    • RandomiXD

      Mäkin tarviin apua jää joku 1cm ja en saa ihan etujalkaa suoraks.. :( Apuaa??? :D

      • veska97

        Oon 15-v poika, salibandymaalivahti, pituus 182 ja paino 62 ja spagaatti menee kevyesti


    • Avun tarpeessa..

      Oon 12 ja aika kankee. Saan jalat suorana seistessäni kämmenet puoliksi lattiaan, mutta jos spagaatia yritän niin väliä jää. Eli mikä olisi PARAS keino saada spagaati aikaiseksi ?

    • Kakkeli

      Oon harjoitellut spagaattia jo iät ja ajat. En vaan taivu siihen

    • Tanssi-tyttö =)

      Kaikki voi saada spagaatin! Täytyy vaan venytellä tarpeeksi. Itse olen harrastanut viisi vuotta tanssia ja ollaan venytelty niin paljon harkoissa, että saan nyt tehtyä spagaatin ja spiraalin.

      Yksi hyvä keino spagaatin harjoitteluun on mennä vaan spagaatissa niin pitkälle kuin pääsee. Sitten vaan olet siinä 3-5 minuuttia joka päivä. Se sattuu, mutta niin on tarkoituskin. Kun sitten lopulta saat spagaatin, se ei enää tunnu missään ja se on kaiken venyttelyn arvoista! =))

    • Kipeästi Apua!

      Mulla jää etuspagaatista noin vähä päälle 10 senttii ja sivuspagaatista ainaki 20cm. Kannattaako venytellä noita molempia "yhtä aikaa" vai kannattaako eka toista ja sitte kun sen saa nii sitte vasta toista. Help me!

    • Spagaati

      Onko haitallista olla spagaatissa 3 minuuttia joka päivä? Oon 13v ja harrastan voimistelua :)

    • ylivenyvä

      ei ole haitallista istua spagaatissa kolmea minuuttia,koska mä venyttelen joka päivä tuolin selkä nojalta spagaattia ja taivutan samalla,koska haluan päästä vanhempana rymisen maajoukkkueseen. oon nyt 11v

    • Tollee

      Kandee vaa venytellä raa'asti

    • spagaatti

      moi kenel ois hyvii neuvoja et taipuisi spagaatin

    • Paska haisee

      Moi mä oon saanu ilma mitää paska venyttelyä :)

    • jntyrtujru6

      Älä venyttele, tee vaan sitä spagua niin paljon kun saat! Siis sillai venytä aina niin pohjaan että alkaa itkettään kun sattuu, se on hyväks siis sillai venyvyyden kannalt

      • Apuwaaa

        Anteeks mut voiks olla oikeest mahollist et vaik kuiks venyttelee ni ei välttist saa koskaa spagaattia? pieni pelko...


    • Joku :D

      No, onhan se mahdollista, että et saa spagaatia ikinä, jos olet luonnostaan kovin kankea...

      Itse en ole luonnostaan kovin notkea, mutta olen venytellyt pian vuoden, ja spagaatista jää jtn. 5cm vaille, ja sprigaatista n. 15cm.
      Saan venyttelyn jälkeen kädenpohjat maahan jalat suorana, ilman venyttelyä vain rystyset.

      Liikuntaharrastuksina harrastan ratsastusta ja muodostelmaluistelua. En kuitenkaan ole luistelussa kilpailuryhmässä, joten siellä venytellään todellaharvoin... :(

      Jatkan venyttelemistä mahdollisimman paljon, ja yritän saada täydellisen spagaatin jouluun menessä :D

      Noh, taidanpa tästä lähteä venyttelemään --->

      • keep trying

        Moi ! Se on ihan mahollista, et kaikki ei vaan saa spagaattia. Jos oot venytelly ahkerasti ja tuntuu vaan siltä että ei vaan veny ! Nii voi olla et teillä on tosi kireet ja epävenyvät nivelet.

        Ite saan spagaatin joka suuntaan pohjaan ja yli menee joku 45cm. Oon tanssinu kymmenisen vuotta, jote on sitä tullu venyteltyyki. Mulla kesti saada spagaatti ehkä joku viikko, kun vaan kokeilin. Ja mulla on aika taipuisat nivelet ni se ei ollu homma eikä mikään.

        Hyviä venytyksiä on lonkankoukistajat ja takareidet.

        LONKANKOUKISTAJAT

        Mee semmoseen kosinta-asentoon ja takana oleva jalka suoristetaan ja etujalassa pitää olla 90° kulma

        TAKAREIDET

        -koita saada jalat suorina kämmenet lattiaan


    • Tekasin tämmösen videon joskus intissä. Ittelläni ei kauheesti oo kokemusta voimistelusta, mutta tanssia ja uintia tullu harrastettua ja niiden kautta melkosesti venytysliikkeitä muistissa. Tällä hetkellä menee spagaatit ja spiraalit aika iisiin, mutta eipä ne koskaa oo ollu ees tavotteena, urheilun lomassa tulee vaa aina venyteltyä. Tässä apuja venyttelyyn:


      https://www.youtube.com/watch?v=q6LmM38HSHU

    • Spagaatti

      Paino, ikä tai pituus ei vaikuta asiaan. Spagaatin voi saada kuka tahansa jos vain jaksaa venytellä.

    • Käyttäjätunnus111

      Olen 11v kohta 12! painan 55kg ja olen 156cm pitkä ja saan vasemmalla Spagaatin en usko että painolla on niin paljon väliä vaan se oletko notkea :)

      • En onnistu

        Oon 172cm ja 48kg oonko liian iso spagaatin saamiseen onks mahiksii oon 12v oon pitkä.


    • DaraG

      Joskus n. 8 vuotiaana mun sisko venytti mua spagaattiin, mutta se sattu hirveesti. Olin pitkäksi aikaa unohtanu venytellä sitä ja tänävuonna jossain vaihees kokeilin et saankohan tehtyä spagaatin ja jäi aika paljo välii ja polvi ei menny suoraan. Sitte aloin venytellä silleen et vedin pöydän ovea vasten ja menin niitten väliin ja nostin toisen jalan ylös. Seki sattu kauheesti mut opin sen puolessatunnissa, sitteoli pari päivää polvitaipeet kipeenä.Ja sit tänään ajattelin et voisin venytellä. Tein ensin 60 normia ja 50 erilaista vatsalihasliikettä, 20 punnerrusta ja 50 selkälihasliikettä. Sitte aloin venytellä spagaattii ja tein sen silleen et panin korkeen pentin vastapäätä pöytää ja menin siin spaggaatti asentoon. No se ei niin venyttäny mut sit menin pöydän ja seinän väliin (välii 40,5 cm, oven ja pöydän välis sen verran et just mahuin kääntymään) ja menin silleen siihen ku oven ja pöydän väliin. Hetken pääst osasin jo tehä spagaatin:) En tiiä toimiiko kaikilla mut toivottavasti tästä oli ees vähän apua:)

    • mizzye

      Mietin, että oon siis 11 ja kyl saan ton et meen istumaan, jalat suoriksi ja et jalka pysyy suorana ja pidän sormilla kiinni varpaista. Oikealla. Mutta sitten kun vasemmalla, kättä en saa puoleen väliin :o

    • Pelkääjä

      Oon hirveän jäykkä just spagaatin tekemisessä, puuttuu ainakin puoli metriä. Venyttelen joka päivä, mutta kun koitan spagaattia, niin takajalka vaan menee koukkuun... Voi kun voisin saada joskus ainakin melkein spagaatin. En edes tanssia uskalla aloittaa kun näin jäykkä olen...

    • Venyttelin venytteli

      Mä harrastan voimisteluu. Ennen en osannut spagaatii kaikki muut meijän seuraat osas paitsi mä. Oli ainaki PUOL metrii enne spakkuu. Vaikka venyttelin joka päivä. Yhten päivän sit koklasin ja venyttely oli auttanu. Ja ny saan sen kokonaa. Jos haluutte Nii kerron miten siihe venyttelin.

      • tressaantunut

        voitko kertoo
        mulle


      • Anonyymi

        Oon venytellyt lähelle vuoden kohta vain spagaattia varten mutta joku estää mua menemästä siihen voiko olla että joidenkin keho ei ole vain kykenevä siihen asentoon koska venyisin yli spagaatinkin jo mutta en vain saa sitä?


    • rautakanki:))))

      Ite oon jäykkä ku rautakanki, salee puol metrii jää ku teen spagaatin oikeelle (oikee on mun parempi puoli) ja sillee et molemmat jalat sivulla jää jtn 45
      Aina joskus tulee hirvee motivaatio venytellä, sit huomaa et en taivu mihinkää ni menee haluki siin samal✋

    • rtessaantunut

      kertokaa mulle miten oppii spagaatin nopeinten sillä meille on koulussa yks esitys jossa mun pitää osata se mulle jää välii n.20cm vaikka oon venytelly ja harjotellu n.1 kk:den auttakaa nopee joulujuhlassa esitys kiire kiire !!!! helppii

      • auttavainen1

        no itse olen vaan opetellu n.1-2 viikkoo ja mulla puuttuu n.10cm nii stemppii vaan


    • spagaattiiii

      noin nuorena se on helppo venyttää ihan parissa tunnissaki jos teet sitä ennen jtn. alkulämppää esim kyykky-yloshyppyi :)

      • spagaattiiii

        saan ite molemman puolen spagat kokonaan ja oon 14 :) ei mee kauaa venytellä.


    • Anonyymi

      Oon 11V, Ja harrastan voimistelua. Saan molemmat puolet pohjaan muta menee lonkat vinoon. Onko vinkkejä miten menee lonkatkin oikein?

    • Anonyymi

      Hei olen 11v ja aloitan teline-voimistelun ja mun vasen jalka ei ole suora kun teen spagaattia tai kun venyttelen spagaattiin ja tarvitsen apua sen kanssa joten jos teillä on jotain venytys vinkkejä tai jotain vinkkejä niin voisitteko kertoa niitä?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1398
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1261
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1195
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1145
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      26
      1137
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1067
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      33
      1038
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1033
    9. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1033
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1032
    Aihe