Tässä pien gallup..

Pellakai

Eli:

1. Jos asuisit Keski-Maassa, asuisitko Hobittilassa, Briissä, Rivendellissä, Lorienissa, Minas Tirithissä, Bombadilin mökissä, Edorasissa, Rautapihassa, Barad Dùrissa vai jossain muualla?

2. Olisitko haltia, kääpiö, hobitti, nazgul, entti, ihminen, örkki vai velho? (vai kenties joku muu minkä unohdin..?)

3. Haluaisitko ylipäätään asua Keski-Maassa?

4. Haluaisitko silloinkin, jos saisit valita näistä:
a) Saisit niin paljon rahaa, ettei sinun tarvitsisi koko elämäsi aikana enää miettiä mihin sinulla on varaa ja mihin ei. Voisit matkustaa miten paljon haluat ym. mukavaa!!!
vai..
b) Pääsisit Keski-Maahan, jossa elämäsi alkaisi alusta ja saisit päättää mitä "lajia" edustaisit (siis haltiat, hobitit jne.), mutta sinulle ei taattaisi mitään luksuselämää(tietysti se olisi mahdollista).

Tässä nämä! Toivon että vastaatte rehellisesti ja jos viitsitte, niin P E R U S T E L K A A vastauksenne! :)

20

483

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AM

      1. Rivendellissä. Rivendelliä sanotaan kaiken sivistyksen kehdoksi, eli siellä haluaisin olla. Sehän olisi kuin taivaaseen pääsisi, kun pääsisi koluamaan Elrondin kirjastoa.

      2. Enköhän minä haltia haluaisi olla. Haltiat ovat luonteeltaan, ulkomuodoltaan ja käytökseltään lähes vastakkaisia itseni kanssa, joten... =)

      3. Tottakai. Toisaalta taas onhan se kiva tämä meidänkin maamme. Ongelmineen ja välillä ilman.

      4. Tottakai. Jos olisin haltia, olisin todennäköisesti ns. rahvasta, jolloin olisin automaattisesti jonkin sortin työläinen. Ehkä imettäjä tai ompelija. Mikä ettei. Jos sellaiseen syntyy, niin ei kai voikaan tietää paremmasta ja jos tietää niin aina voi haaveilla. Haaveileminen on mielestäni yksi parhaimmista lahjoista mitä meille on suotu. Haaveilemalla voi päästä pitkälle. Ainakin voi pysyä onnellisena. Äääh. Sekavaa, mutta luulen, että olisin onnellinen alhaisessakin asemassa Keski-Maassa.

    • Dara

      1. Asuisin mielelläni Rivendellissä. Paikka on aina kiehtonut minua eniten

      2. Haltia. Upeita olentoja. Tosin kuolemattomuus voisi tuntua raskaalta...

      3. Kyllä

      4. Valitsisin vaihtoehdon b, koska huomaan nykymaailman olevan menossa huonoon suuntaan. Keki- maassa olisi varmasti paljon enemmän kunnioitusta erilaisia olentoja kohtaan. En ottaisi rahaa koska se ei toisi minulle onnea. Olen tyytyväinen tämänhetken rahansaantiini.

      5. homenna on ystävänpäivä, että hyvää ystävänpäivää vaan kaikille:)

    • Finduilas

      1.Edorasissa, mä rakastan heppoja ja sehän olis paratiisi!
      2.Ihminen kai, mä jumaloin haltioita mut mä en taida olla yhtä jalo ja ylevä ja silleen...
      3.JOOOO!!!
      4. b ehdottomasti, musta miekat ja jouset ja ratsastukset ja kaikki "vanhanaikainen" on aivan ihanaa, mä inhoon autoja ja pyssyjä ym

    • Omena

      1:
      Asuisin Rivendellissä
      2:
      Olisin haltija
      3:
      Haluaisin mielummin Keski-Maahan, kuin saisin kaiken, mitä toivoisin täältä.

      • Omena

        Siis meni vähän väärin: Kolmoseen vastaisin kyllä ja nelosessa haluaisin mielummin Keski-Maahan, kuin kaikki maaliman rikkaudet!
        :)


    • Luthien

      1. Jos voisin asua Keski-Maassa, asuisin joko: Lorienissa, Rivendellissä tai Synkmetsässä. Lorienissa siksi, että se on siunattu valtakunta ja kaunein niin kauan kuin Galadriel olisi siellä, ja mulle, joka oon levoton sielu, se voisi antaa rauhaa.. Rivendellissä siksi, että se on kuvattu niin kauniiksi ja.. intuitio vaan sanoo niin. Ja Synkmetsäkin on osaltaan varmasti tosi kaunis paikka ja ihanan vihree!

      2. Olisin haltia koska sillon mä voisin olla viisaampi kun oon nyt ja voisin päästä näkemään Amanin.

      3.Haluaisin!! Se on loppujen lopux "paljo parempi" paikka kun tää meidän maailma. Molemmissa on paljo hyvää, mut Keski-Maa ei oo niin tärvelty ja tuhottu kun tää meidän.

      4. B) Tuskimpa mikään on niin kauheeta kun "turvattu elämä", ainakaan mulle. Vaaroja ja riskejä pitää olla, eikä raha sinäänsä oo mulle mitään.

    • Luthien

      Tai sit oisin hobitti ja asuisin Hobittilassa kun mä oon niin kova syömään herkkusienii! =)

    • Morendion

      Rivendell, Rivendell, Rivendell...Pah. :P

      Jos syntyisin pahaksi, mikä sinäänsä olisi varmasti tavallaan kiehtovaa, olisivat vastaukset nämä...

      Haluaisin olla Barad-Dûrin kenraali, Mordorin mahtavan armeijan johtajahahmo, mustametalliseen haarniskaan pukeutunut ja sapelia aseenaan käyttävä sotaherra, oikea Sauronin elittipalvelija.

      Jos taas hyväksi...

      Synkmetsän haltia. Ne kiehtovat. Mestari jousen kanssa ja ympäri Keski-maata kiertelevä samoojamainen hahmo.

      Asuisin mielummin Keski-Maassa kuin täällä, ainakin jonkin aikaa. Vaikkei tuo mahdollista olekaan, olisi se vaihtelua.. =)

      Mielummin vuosi Keski-Maassa kuin sata miljardia euroa täällä.

    • Durin kuolematon

      1.yksinäisellä vuorella koska olisin kääpiö
      2.kääpiö koska ne elää nii vanhaks (mut ei nii vanhaks kuin haltiat koska ne ei kuole)
      3.haluaisin en tiedä miks
      4.b kun minä olisin kääpiö nii mä voisin kaivaa jotain metallia ja saisin rahaa

    • Friikki

      1. Hobittilassa, se on kaunis ja rauhallinen paikka
      2. Hobitti, koska niille elämä hymyilee aina :)
      3.Haluan!!
      4. Hankala... en osaa vastata. Toisaalta tässäkin maassa olisi paljon nähtävää, joten vaihtoehto a tuntuu houkuttelevalta, mutta b:kin houkuttelee, koska keski-maa on niin ihana paikka!!!

    • ,,,..

      1.En tiedä, olisin samooja. Onko samoojilla pysyvää "tukikohtaa"? Jäi vähän epäselväksi kirjaa lukiessa.
      2.Ihminen. Kääpiöt, haltiat ja hobitit on kyllä kiinnostavia, mutta itse viihdyn hyvin ihmisenäkin.
      3.En pysyvästi. Muutaman kuukauden/vuoden verran olis varmaan kiva olla siellä.
      4.En haluais kumpaakaan. Nykyinen elämäni on ihan mukava.

    • Elanor

      1. Hobittilassa tai Lorienissa
      2. haltia tai hobitti
      3.kyllä!
      4.pistäis miettimään...ehkä sitte Keski-Maahan...

    • Elanor

      tais unohtuu...
      1. Kummatki on kauniita paikkoja
      2.Hobitti=ne osaa ottaa kaiken ilon irti elämästä
      haltiasta en osaa sanoo että miks...
      3. Kuulostaa ainaki paremmalta paikalta ku tää maailma..
      4.en oikein tiiä...

    • Arwen

      1.Asuisin Rivendellissä
      2.Haltija
      3.Kyllä! Ehdottomasti!
      4.hmm.....ottaisin b. vaihoehdon

      Perustelut:
      Olen aina halunnut olla haltija.

    • Bloom

      1. Hobittilassa, koska se on niin kaunis ja iloinen paikka :)

      2. Hobitti, koska ne on niin mukavia, reippaita ja iloisia ja tietenkin mukavia pikku "ihmisiä"

      3. Kyllä, koska siellä olisi aika jännää

      4. No, silloin en kyllä asuisi Keski-Maassa :(

    • nerwen

      1.Asuisin Lorienissa, koska se on vaan nin uskomaton paikka... Puita ja haltioita olisi paljon ja lähellä.
      2.Olisin haltia, koska ne on niin kauniita ja osaa ampua jousella niin hyvin.
      3.No todellakin!!!
      4.Joo, joo!!!

    • ooooooooo

      1.lorienissa
      2.haltia
      3.JEP!
      4.(b)
      no mä haluisin olla tarusormustenherrasta seikkailussa mukana haltiana.

    • bramblerose

      *1*Kyllä mä luulen että toi Hobittila on MUN paikka... Niin idyllistä ja rauhallista...
      *2*No tällanen pulska karvajalkanen ja lyhyt tyyppi on tietty hobitti! No heheh. Mun mielestä ne vaan on niin ihanan kodikkaita... Hyvä perustelu, juu.
      *3*No KYLLÄ! Eihän toi Sauronin hirmuvalta kyllä kovin houkuttelevalta kuulosta, mutta... Elämän pitää olla seikkailua!
      *4*Toi oli paha! En mä oikein tiedä... Kyllä mä nyt tässä sanon tekopyhästi että Keskimaan valitsisin, en sitten tiedä miten tositilanteessa päättäsin...

    • Hanna vaan

      1.Rivendellissä, koska se on niin kaunis paikka ^_^
      2.Haltia, koska pidän haltioista
      3.Joo.... en tiedä miksi XD
      4.b) koska koska.... en tiedä XD

      Tää oli yks parhaista gallupeista! =)

    • Rica1

      1 Rivendellissä koska...
      2 Haltija koska...
      3 kyllä!
      4 B) sillä rakastan sitä maailmaa ja olisin onnellinen vaikka olisinkin hyljeksitty

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      957
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe