Miten kadotaan ?

009

Miten kannattaisi toimia, jos haluaa kadota.
Entäs posti ja maksut...jättääkö vain rempalleen ja katoaa. Mutta kuinka ?

53

19054

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pieni i

      jä äiti oli kadoksissa kysyin isältä että missä äiti on ? isä vastasi söi saippuaa ja halkesi. kokeile toimiiko.

      • Anonyymi

        Niin meijäki muori sano jos kyse jonku perään...


    • ...miten kadotaan

      Netistä löytyy (tietysti) paljon neuvoja katoamista harkitseville. Esimerkiksi tässä on amerikkalaisnäkökulmaa aiheeseen, mutta soveltuu minne tahansa:

      http://www.skeptictank.org/hs/vanish.htm

      Seitsemän kohdan ohjeistus katoajalle:

      http://everything2.com/index.pl?node_id=387957

      Lisää käytännön vinkkejä:

      http://www.totse.com/en/bad_ideas/scams_and_rip_offs/disapp.html

      Huom. En rohkaise ketään katoamaan kertomatta ainakin läheisille, että on elossa ja kunnossa. On raukkamaista jättää toiset epätietoisuuteen. Toisaalta joskus ihminen joutuu katoamaan esimerkiksi vaikean yhteiskunnallisen tilanteen takia. Tällaista tarvetta tuskin kellään on Suomessa tällä hetkellä.

      Katoamisohjeita voi tietysti lueskella silläkin mielellä, että etsiessään kadonnutta yrittää seurata tämän mahdollisesti jättämiä jälkiä. Joka tapauksessa Suomessa on paljon vaikeampi kadota kuin jossain suuren väestön maassa tai vaikkapa kehitysmaassa.

      • on antaa vinkkejä katoamiseen?en tajua...


      • ...lukee...
        Leena kirjoitti:

        on antaa vinkkejä katoamiseen?en tajua...

        ...noita katoamisohjeita, huomaa, että on äärimmäisen vaikeaa kadota tieten tahtoen. Jää monelta yrittämättä koko katoaminen, kun kelaa, mitä kaikkea pitäisi ottaa huomioon. Tai ainakin pitää olla paljon käteistä, jos aikoo häippäistä, kuten jollain rva lehtikeisarinleskellä...


      • Human still
        ...lukee... kirjoitti:

        ...noita katoamisohjeita, huomaa, että on äärimmäisen vaikeaa kadota tieten tahtoen. Jää monelta yrittämättä koko katoaminen, kun kelaa, mitä kaikkea pitäisi ottaa huomioon. Tai ainakin pitää olla paljon käteistä, jos aikoo häippäistä, kuten jollain rva lehtikeisarinleskellä...

        Olipa taas kommentti ?? Miettikääpä mitä olivat taustat ja kuinka niistä uutisoitiin. Viattomia ihmisiä puhelinkuunneltiin ja taustalla vainajan entinen puoliso lapsineen yritti kaikkensa ettei vainajan tahto toteudu. Onko uusi puoliso aina rikollinen kun ex kokee ettei kaikki omaisuus olekaan vain hänen lapsilleen ?
        Eiköhän Hymy ja Jere saaneet osansa jo vainajan eläessä ? Ja kiitollisena nämä hyeenat upeasti kohtelivat tämän jälkeenkin... isä varmaan itki usein kun huomasi että raha menee inhimillisyyden edelle.


      • Anonyymi

        Olen samaa mieltä asiasta että se on raukkamaista jättää muut epätietoisuuteen pyörittelemään päässä ajatuksia ja asioita.

        Niin katosi myös minun tyttäreni 2016. Ihan sattumalta sain tietää osoitteen, mutta koko show toi minulle tullessaan häijyn masennuksen, jälkioireet ja paskana olon. Nyt olenkin ottanut kannan, etten päätäni vaivaa, onko missä mallissa hänen elämänsä, kun ei suostunut perustelemaan asiaa minulle. Ja kun kerran äiti on niin paha ihminen, niin mitäpä väliä sitten on odottaa empatiaa ollenkaan.

        Joten, ainakin minä annan tyttäreni olla rauhassa ja en oleta enää hänen ottavan yhteyttä, en myöskään pidä oikeutettuna pitää omia asuinosoite tai puh num tietoja näkyvillä, jos kerran on niin vaikeaa olla äidin kanssa tekemisissä. Minä kun autoin rahallisesti ja en tiettävästi ole tehnyt mitään luvatonta häntä vastaan.

        Vaihtoehtona on tietty jokin ryhmittymä, joka on saanut tyttäreni mielen kääntymään vastaani. Tuo ei ole outoa tuokaan ja tässä tapauksessa hyvinkin totta.

        Jos nyt sellainen henkilö tai ryhmittymä lulee tämän, joka olettaa asian liikuttavan häntä tai heitä, painakaas mieleenne sellanen juttu että täällä toisessa päässä on yhtä kova luu purtavaksi. Luulette että teitte pahaa minulle, mutta teittekin minun tyttärelleni.

        Minulla jatkuu elämä normaalisti. Jatkuuko tyttärelläni?

        Silloin tällöin olen nähnyt hänet täällä Lahdessa liikkuvan sellaisen pari kymppisen tumma hiuksien pojan kanssa, muutaman kerran on ollut tilanne, jolloin tyttäreni on nähnyt minut, ei ole halunnut tulla juttelemaan ja viimeksi Pikku Veskulla hän näki varmuudella minut, mutta mutristi suutaan, joten päätin olla sanomatta yhtään mitään hänelle.

        Mitä tästä opimme?

        Jos joku ei halua olla tekemisissä, voi toinenkin olla haluamatta. Jos joku katoaa, niin kadotkoon. Se joka katoaa muilta, se on häneltä koko elämänsä ajalta pois.

        Terveisin Ämppy63


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen samaa mieltä asiasta että se on raukkamaista jättää muut epätietoisuuteen pyörittelemään päässä ajatuksia ja asioita.

        Niin katosi myös minun tyttäreni 2016. Ihan sattumalta sain tietää osoitteen, mutta koko show toi minulle tullessaan häijyn masennuksen, jälkioireet ja paskana olon. Nyt olenkin ottanut kannan, etten päätäni vaivaa, onko missä mallissa hänen elämänsä, kun ei suostunut perustelemaan asiaa minulle. Ja kun kerran äiti on niin paha ihminen, niin mitäpä väliä sitten on odottaa empatiaa ollenkaan.

        Joten, ainakin minä annan tyttäreni olla rauhassa ja en oleta enää hänen ottavan yhteyttä, en myöskään pidä oikeutettuna pitää omia asuinosoite tai puh num tietoja näkyvillä, jos kerran on niin vaikeaa olla äidin kanssa tekemisissä. Minä kun autoin rahallisesti ja en tiettävästi ole tehnyt mitään luvatonta häntä vastaan.

        Vaihtoehtona on tietty jokin ryhmittymä, joka on saanut tyttäreni mielen kääntymään vastaani. Tuo ei ole outoa tuokaan ja tässä tapauksessa hyvinkin totta.

        Jos nyt sellainen henkilö tai ryhmittymä lulee tämän, joka olettaa asian liikuttavan häntä tai heitä, painakaas mieleenne sellanen juttu että täällä toisessa päässä on yhtä kova luu purtavaksi. Luulette että teitte pahaa minulle, mutta teittekin minun tyttärelleni.

        Minulla jatkuu elämä normaalisti. Jatkuuko tyttärelläni?

        Silloin tällöin olen nähnyt hänet täällä Lahdessa liikkuvan sellaisen pari kymppisen tumma hiuksien pojan kanssa, muutaman kerran on ollut tilanne, jolloin tyttäreni on nähnyt minut, ei ole halunnut tulla juttelemaan ja viimeksi Pikku Veskulla hän näki varmuudella minut, mutta mutristi suutaan, joten päätin olla sanomatta yhtään mitään hänelle.

        Mitä tästä opimme?

        Jos joku ei halua olla tekemisissä, voi toinenkin olla haluamatta. Jos joku katoaa, niin kadotkoon. Se joka katoaa muilta, se on häneltä koko elämänsä ajalta pois.

        Terveisin Ämppy63

        Tiedän mitä olet joutunut kokemaan.
        Itselläni samallainen tilanne.
        Voimia ja jaksamista. ❤️


    • katoan tällä tavalla

      Ekaksi hieman realisoin omaisuuttani ja tyhjentelen tiliäni pikku hiljaa ja laittelen pankin tallelokeroon rahaa ja kyllä nyt rahaa on läjässä likimain 100.000 ekua. Haen kirjekuoren pankista mukaani. Minulla on jo ruotsissa toisella nimellä pankkitili valmiina. Ajan Mersullani virtaavan Torniojoen rantaan ja jätän autosta radion päälle ja kaikki kampeet jätän siihen ihan kuin menisin uimaan ja tietysti tyttöystäväni on mukana että se todella näkee kun olen ykskax poissa. Nousen Ruotsin puolelta ylös ja hypään omaa Ruotsissa rekisteröityyn autoon ja ajelen menemään uuteen asuntooni jonnekkipäin ruotsia. Myöhemmin otan ulkomaan matkan ja sitten köllötelään auringossa loppuikä ja ennestään kun on rahaa soppelisti päällä niin sitten sitä on helppo tehä lisää. Että sileen.

      • Hihhhuliii

        Oletko siis jo pakomatkalla?


      • joskus katoava
        Hihhhuliii kirjoitti:

        Oletko siis jo pakomatkalla?

        älä käytä omaa konetta vaan jonkun muun kaupungin kirjasto tms. suunnitteluvaiheessa. suunnittele suunnittele keskity, älä tee virheitä. Katoaminen onnistuu jos et etsityin rikollinen silloin aivan eri resurssit liikkeellä, elä niin että sinuun ei kiinnitetä huomiota älä aja autoja moottoripyöriä jos kolari todennäköisesti jos et kuole paljastut. sulaudu älä puhu äidinkieltäsi kenellekkään. mutta en suosittele kellekkään on aika raskasta periaatteessa elät kuin rikollinen joudut koko ajan varomaan ja todennäköisesti olet aika yksin opit pelkäämään poliisia paperien tarkistuksia, olis hyvä olla väärä henkilöllisyys kuitenki joku olemassaoleva. niin paljon huomioon otettavaa tärkein lähtiessä ja ennen lähtöä älä jätä mitään vihjeitä netti vihollinen nro1. ja rajan ylitykset opettele peittämään kasvosi niin että ei herätä huomiota katse jonnekki ja joku lippis tai tms. rajoilla kamera ottaa aika tarkkaa kuvaa ja niitä piisaa. kaikki tietysti sitä helpompaa mitä enemmän rahaa asiat järjestyy saat ystäviä jotka pitävät puoliasi varoittavat suojelevat tietysti riippuu missä olet tarviitko tämmösiä ystäviä. suosittelen jos pystyt elämään sen kanssa että aiheutat aikas paljon pahaa jos omaisia perhettä


      • Thomas vm-82
        joskus katoava kirjoitti:

        älä käytä omaa konetta vaan jonkun muun kaupungin kirjasto tms. suunnitteluvaiheessa. suunnittele suunnittele keskity, älä tee virheitä. Katoaminen onnistuu jos et etsityin rikollinen silloin aivan eri resurssit liikkeellä, elä niin että sinuun ei kiinnitetä huomiota älä aja autoja moottoripyöriä jos kolari todennäköisesti jos et kuole paljastut. sulaudu älä puhu äidinkieltäsi kenellekkään. mutta en suosittele kellekkään on aika raskasta periaatteessa elät kuin rikollinen joudut koko ajan varomaan ja todennäköisesti olet aika yksin opit pelkäämään poliisia paperien tarkistuksia, olis hyvä olla väärä henkilöllisyys kuitenki joku olemassaoleva. niin paljon huomioon otettavaa tärkein lähtiessä ja ennen lähtöä älä jätä mitään vihjeitä netti vihollinen nro1. ja rajan ylitykset opettele peittämään kasvosi niin että ei herätä huomiota katse jonnekki ja joku lippis tai tms. rajoilla kamera ottaa aika tarkkaa kuvaa ja niitä piisaa. kaikki tietysti sitä helpompaa mitä enemmän rahaa asiat järjestyy saat ystäviä jotka pitävät puoliasi varoittavat suojelevat tietysti riippuu missä olet tarviitko tämmösiä ystäviä. suosittelen jos pystyt elämään sen kanssa että aiheutat aikas paljon pahaa jos omaisia perhettä

        Voi tietysti siten kadota, ettei nosta enää tuloja eikä tunnusta asuinpaikkaa. Muitakin tapoja on...

        Esim. sosiaalilautakunnan aikaansaamattomuus fiktion ja fokusaation osalta perustellaan heidän omalla murhanjanoisuudellaan, joka perustuu äänioikeudelliseen katoamiseen. (Vaihtoehto A)

        Esim. Miksi et harjoittaisi tähän prostituutiota tai seksuaaliterapiaa? Katoaminen aviosta (Vaihtoehto B)

        Esim. Yhteiskunnattomuus, johtaa jatkuvaan joukko- ja ryhmäraiskaustilanteeseen, jossa ovat voimassa väkivallan keinot. (Vaihtoehto C)

        Esim. Ympäristönä avioliitto luokitellaan katoamistilanteeksi asumisen ja äänioikeusjärjestelyjen piiristä. Ympäristönä uskonto liittyy tähän läheisesti kapitalismin takia.---> Inhimillisyys ja humaniteettivaade. Ihmiset ovat kadonneet tämän piiristä rasismillaan (Vaihtoehto D)


      • Ihmiskunta Sinde
        Thomas vm-82 kirjoitti:

        Voi tietysti siten kadota, ettei nosta enää tuloja eikä tunnusta asuinpaikkaa. Muitakin tapoja on...

        Esim. sosiaalilautakunnan aikaansaamattomuus fiktion ja fokusaation osalta perustellaan heidän omalla murhanjanoisuudellaan, joka perustuu äänioikeudelliseen katoamiseen. (Vaihtoehto A)

        Esim. Miksi et harjoittaisi tähän prostituutiota tai seksuaaliterapiaa? Katoaminen aviosta (Vaihtoehto B)

        Esim. Yhteiskunnattomuus, johtaa jatkuvaan joukko- ja ryhmäraiskaustilanteeseen, jossa ovat voimassa väkivallan keinot. (Vaihtoehto C)

        Esim. Ympäristönä avioliitto luokitellaan katoamistilanteeksi asumisen ja äänioikeusjärjestelyjen piiristä. Ympäristönä uskonto liittyy tähän läheisesti kapitalismin takia.---> Inhimillisyys ja humaniteettivaade. Ihmiset ovat kadonneet tämän piiristä rasismillaan (Vaihtoehto D)

        eivät ole samoja asioita. Et saa rajoittaa millään etiikalla täysi-ikäisen katoamista. Katoamisesta voidaan puhua hindulaisten kohdalla, ei suomalaisten. Emme tarvitse erityistä eettistä opastusta. Tällaisten käsittely on kielletty katolilaisuuden takia. Nestehukka ei ole hyvä lähtökohta lapsen kasvatuksessa.

        "Et edes vielä osaa nussia!" Siksi et saa tehdä itsenäistä työtä näin uskonnon parissa lähestyen ilman fiktiota ja fokusaatiota.


        Voisitko kemiallisen järjestelmän takia muistaa täysi-ikäisyytesi, jolla ei ole nestehukan takia osoittelu, omistus ja ohjailuoikeuksia?


      • kaikkee kans
        Ihmiskunta Sinde kirjoitti:

        eivät ole samoja asioita. Et saa rajoittaa millään etiikalla täysi-ikäisen katoamista. Katoamisesta voidaan puhua hindulaisten kohdalla, ei suomalaisten. Emme tarvitse erityistä eettistä opastusta. Tällaisten käsittely on kielletty katolilaisuuden takia. Nestehukka ei ole hyvä lähtökohta lapsen kasvatuksessa.

        "Et edes vielä osaa nussia!" Siksi et saa tehdä itsenäistä työtä näin uskonnon parissa lähestyen ilman fiktiota ja fokusaatiota.


        Voisitko kemiallisen järjestelmän takia muistaa täysi-ikäisyytesi, jolla ei ole nestehukan takia osoittelu, omistus ja ohjailuoikeuksia?

        Kuka siivooo jäljet ja mitä välii omaisten hädästä,
        vedä ittes wc pöntöstä tonneviemäriin muitten kakkaläjien joukkoon.


      • rtsey

        "otat ulkomaan matkan" BWAHHHA HAHHAHHAHAHAA ET SINÄ kuules ilman passia pääse YHTÄÄN MIHINKÄÄN!!! ootko ikinä kuullut että lentokentällä tarkastetaan passit tai vähintään henkilökortti kuvallinen (EU alueella). Etenkään kauas ulkomaille et mee minnekään koska sun pitäis ensin halkea viisumia että edes pääsisit sinne ja voipi käydä että et edes pääse (usa).
        Et saa ostettua yhtään mitä ilman henkkareita: et pankkitiliä saa avattua ilman henkkareita, et saa ajokorttia uusia, etkä monia asioita.Poliisi kysyy että Ajokortti ja rekisteriote?Et pääse kunnalliseen lääkäriin ilman kelakorttia, ja sen maan kansalaisuutta missä asut. Et saa työtä ilman verokorttia, bWAHHAAhaa.


    • kerrosyy

      Eihän siinä sen kummempaa nykyään, passi vaan ja matkaat jonnekkin ihmeelliseen paikkaan, noin 4000EUR niin helppoa kadota muutamaksi vuodeksi jonnekin etelä-euroopan maihin.

      Kuljet vaan käteisellä aina junissa jne... sen kummempaa, sitten kun olet noin 100km lähellä johon voisit jäädä, heittelet passin ja lompsan tyhjänä tielle..

      pah..

      Mutta kuka haluaisi kadota? Velkojia perässä? Huumeisiin yleensä liittyvät nuo jutut..

      • lapsellista

        ai aattelit maksaa vuokran 4000 eurolla? mitäs syöt? Vaatteet? Tarpeeliset tavarat/huonekalut? Lääkkeet, lääkäri yms.


    • Näkymätön mies

      Tässä teille yksi toimiva keino kadota ja jatkaa elämää "uutena henkilönä" uusin paperein. Kaikki on vieläpä aivan laillista, vaatii vaan tekijältä vähän pitkäjännitteisyyttä ja hermojen kuria. Prosessi kestää muutaman vuoden, mutta sen jälkeen olet "uusi ihminen.

      Pyri välttämään alussa "kohukatoamista". Jos mahdollista niin katko välit kavereihin ilkeän tylysti, vippaa muija mäkeen riidan säestyksellä jne. He alkavat inhoamaan sinua ja eikä kauaa niin kukaan ei muista sinua. Mutta jos esim. vanhempasi elävät niin pidä heihin yhteyttä. Viilennä välit, mutta jätä sellainen vara, että eivät tee katoamisilmoitusta. Tässä on kaiken a ja o. Et saa kuitenkaan kadota siten, että poliisi kaipaa.

      Sen jälkeen painelet esim Tanskaan ja laitat itsesi kirjoille sinne niinkuin kunnon kansalaisen kuuluukin. Mutta missään vaiheessa et tee minkäänlaista ilmoitusta Suomeen maistraatiin tai verottajalle, vaan unohdat kylmästi olevasi kotoisinkaan jostain Suomesta.

      Seuraava parin vuoden operaatio on opetella Tanskaa niin hyvin kuin mahdollista. Sehän onnistuu, kun menet töihin ja opiskelet iltaisin jne.Elät nuhteetonta elämää ja et saa seuraavan parin vuoden aikana tehdä mitään rikoksia, ei edes päin punaista ja joka ainoa lasku on maksettava niin, ettei tule luottohäiriöitä.

      Parin vuoden päästä anot Tanskan kansalaisuuden. Suomen kansalaisena se on lähinnä lyhyt anomus, jonka jälkeen Tanskan viranomaiset tarkistavat Tanskassa asutun ajan historiasi ja asia sitä myöten selvä. Tässä kohtaa piilee myös homman juju!!!!

      Nimittäin Tanskan viranomaiset eivät ilmoittele toisten pohjoismaiden kansallisuuksien vaihtoja entiseen kotimaahasi, joten Suomessa ei koskaan saada tietää olevasi Tanskan kansalainen jos et itse sitä ilmoita.

      Sitten tulee homman juju numero kaksi. Nyt sinulla on siis Tanskan passi ja kansalaisuus ja nyt vaihdat nimeksesi vaikka Nils Holgersonin. Kun se on hoidettu sinulla on kädessäsi laillinen Tanskan passi uudella nimelläsi ja kukaan ei tiedä menneisyyttäsi jos et itse paljastele itseäsi.

      Tälla tavoin ehtii elämänsä aikana vaihtamaan identiteetin/ henkilöllisyyden pari kolme neljäkin kertaa riippuen halusta. Asian hyvä puoli on se, että tällä systeemillä pystyy häivyttämään jäljet aina "entiseen" maahan ja kun pysyy näkymättömänä siistinä taviksena niin maiden väliset viranomaistietojen vaihdot ovat mitättömiä, että paljastumisen riski on olematon jos ei siis itse ala sekoileen.

      Itselläni on menossa "kolmas kierros", uusin variaatioin, joka eu:n myötä tuli mahdolliseksi.

      • Toinen näkymätön

        Näinhän se menee. Projekti itselläkin menossa.
        Ja kun joku kuitenkin kommentoi niin voin kertoa että ei ole velkojia perässä eikä poliisikaan ole kiinnostunut. Mihinkään rikolliseen toimintaankaan en ole millään tapaa sekaantunut.
        Nyt olen vapaa eikä kukaan puutu elämääni. Suomessa ei riittänyt että olin nuhteeton kansalainen ja maksoin maksuni ajallaan. Täällä riittää.


      • gerdhs

        "menet töihi"? et sinä työtä saa ilman verokorttia ja pankkitiliä. Vai peräti noin helposti saat tanskan kansalaisuuden?? hah hah. Kyllä jokaiselta hakijalta taustat tutkitaan, rikostuomiot, ja muuta. ja kaksoiskansalaisuus on kai mahdoton, eli pitää perua suomen kansalaisuus.


      • Näkymätön mies
        gerdhs kirjoitti:

        "menet töihi"? et sinä työtä saa ilman verokorttia ja pankkitiliä. Vai peräti noin helposti saat tanskan kansalaisuuden?? hah hah. Kyllä jokaiselta hakijalta taustat tutkitaan, rikostuomiot, ja muuta. ja kaksoiskansalaisuus on kai mahdoton, eli pitää perua suomen kansalaisuus.

        Et tiedä mistä puhut. Ja siksi kaikki kuulostaakin uskomattomalta. Kuka tahansa suomalainen saa toisesta pohjoismaasta verokortin ja pankkitilin kunhan vain kävelee ko laitoksiin kysymään niitä. Työn saanti sitten on kiinni oma- aloitteisuudesta.

        Kun taas Suomalainen saa toisessa pohjoismaassa, Esim Tanskassa kansalaisuuden kunhan laittaa hakemuksen. Taustat tutkitaan vain Tanskassa asutun vuoden osalta eikä menneisyytesi Suomessa kiinnosta Tanskan viranomaisia. Jos elät 2 vuotta (joka Tanskassa on raja) nuhteettomasti niin saat automaattisesti ko. maan kansalaisuuden.

        Et ymmärrä homman pointteja siinä, että ei maiden välillä ole mitään tiivistä viranomaisyhteistyötä vaan asiat pitää hoitaa "ujuttamalla" ja "hiljaa".


      • Kuka.kumma
        gerdhs kirjoitti:

        "menet töihi"? et sinä työtä saa ilman verokorttia ja pankkitiliä. Vai peräti noin helposti saat tanskan kansalaisuuden?? hah hah. Kyllä jokaiselta hakijalta taustat tutkitaan, rikostuomiot, ja muuta. ja kaksoiskansalaisuus on kai mahdoton, eli pitää perua suomen kansalaisuus.

        Kyl sen saa, se vaan, että jos käyttää suomenperusteista henkkaria, niin se seuraa perässä, meikälläkin on norjan henkkari, niin ja tili oli aikoinaan, nyt varmaan kiinni..

        Mutta henkilöllisyyden vaihto on aika helppoa


    • isukki89

      Heh heh. Miksi kukaan järkevä ajatteleva ihminen katoaa tahallaan Suomessa? On vähän eri asia maissa, joissa on vainoja tms sortoa. Mutta katoaminenhan on laillista. Siitä vaan...

      • Naisihminen-40.vee

        Ihmisillä voi kuule olla syitä hävitä suomesta. Omalle kohdalle vaan tuo prosessi on turhan pitkä ollsuhteisiin nähden. Mutta kyllä suomessakin voi kadota jos pystyy käyttämään käteistä. SEN valtio/ kunnat ovat kyllä tehneet melko vaikeaksi, esim jos menen työhön omalle alalleni niin työnantajat ovat sellaisia jotka vaativat yleensä pankkitilin palkan maksuun eikä poikkeuksia tässä tietääksenk ole. Myös se ympäristö ja ne tarpeet mitä ihmisellä on elämänsä suhteen vaikuttavat siihen kuinka helppo lenenkin on kadota. Jos haluaa jatkaa keskiluokkaista elämää on katoaminen vaikeampaa kuin jos haluaa tyytyä vähempää tai hankkka varantoja epäilyttävin keinoin


    • Näkymätön mies

      Ja sinä luulet, että Suomi-niminen valtio ei harrasta vainoamista? Siinä sulle perimmäinen syy miksi katosin. Nyt ei pääse vainoaja enään perään.

    • Mrs X

      Kyllähän katoaminen mahdollista on. Huomauttaisin kuitenkin onko omaisten tuska sen väärti. Tämä etenkin niille jotka ovat tuskastuneet johonkin yleiseen lakiin ja käytöntöön jonka kokevat rajoittavan omaa kaikesta riippumatonta eloaan. Säännöt on oltava jokaisessa yhteisössä, ne ovat jopa rikollisjärjestöillä vaikkeivat olekaan samat kuin maan laissa on kirjoitettu ja vahvistettu.
      Meidän perheellemme tarjottiin uutta identiteettiä rikoksen todistamisen vuoksi. En kerro otimmeko sen vastaan, vai emme.

      • Näkymätön mies

        Minä puhuin vaan katoamisesta, tai "katoamisesta". Katosin, mutta en kadonnut. Vanhempiini olen yhteydessä, mutta he eivät tiedä, että olen kadonnut. Joten tässä yhteydessä omaisten tuskalla ei ole asiaan mitään tekemistä.

        Olen kadonnut vain Suomi- nimisen valtion käden ulottumattomiin. Olen elossa Suomi- nimisen valtion kansioissa, mutta en kuole sieltä koskaan. Kukaan ei tule ilmoittamaan minua koskaan kuolleeksi. Nykyiset kaverini eivät tiedä menneisyyttäni, joskin puheesta he voivat päätellä minun kenties olevam kotoisin jostain, eivät vaan tiedä mistä. Asialla ei ole mitään tekemistä "yleisten säänntöjen" kanssa ja kaikki mitä olen tehnyt on laillista.


      • Naisihminen-40.vee

        Jotkut vaan haluavat elää talutusnuorassa ja karsinassa maassa jonka kuvittelevat olevan "paras maailmassa" tai "hyvinvointivaltio". Katoaminen on toisille ihmissille järkevä vaihtoehto joka kannattaa toteuttaa jos vain resurssit antavat myöten. Tosin en tiedä haluaisinko elää karsinassa Tanska-nimisessä masassakaan, mutta maata vaihtamalla uuden elämän aloittaminen helpottuu kyllä huomattavasti. Naiselle hyvä alku on toki myös suku nimenvaihtaminen takaisiin tyttönimeen jos on ollut naimisissa aiemmin. Sen voi tehdä helposti ilman perusteluita vailla passia uusiessa ja antaa hiukan lisäaikaa varsinaisen prosessin aloittamiseen


    • Man in the Marssi

      Hyppää jätesäkkiin

    • Tietämätön Mies

      Olen harkinnut katoamista ja on todella vaikee lähtee vaikka norjan puolelle ku et osaa kieltä. Englantiakin puhun huonosti. Katoamiseeni on monta hyvää syytä niin siks kyselenki vinkkejä että miten se onnistuisi helpommin sellaselta joka ei osaa kieliä ? Rohkeutta kyllä löytyy !

      • Outo kysymys

        Mitä varten joku haluaa kadota? Tehnyt ehkä jonkin raa´an rikoksen kotimaassaan ja lähtee pakoon, vai? Epäilyttävää...


      • Tietämätön Mies
        Outo kysymys kirjoitti:

        Mitä varten joku haluaa kadota? Tehnyt ehkä jonkin raa´an rikoksen kotimaassaan ja lähtee pakoon, vai? Epäilyttävää...

        Asiaan ei liity minkäänlaisia rikoksia. Suomi ei välttämättä oo maailman parhain paikka asua, ihmiset kateellisia, katkeria ja selkään puukottajia. Tietenki samanlaisia on muissakin maissa mutta helpompi alottaa puhtaalta pöydältä josain toisessa maassa ja jättää kaiken paskan taakseen. Hyvällä omalla tunnolla on parempi "kadota".


      • tavis?
        Outo kysymys kirjoitti:

        Mitä varten joku haluaa kadota? Tehnyt ehkä jonkin raa´an rikoksen kotimaassaan ja lähtee pakoon, vai? Epäilyttävää...

        Itse asiassa ihmiset haluavat pois elämästään yleensä juuri siksi, ettei se elämä herkkua ole.
        On vaikeuksia suvussa, arjessa talousasioissa selviytymisestä, jne. Ja jos siinä pukkaa yksikin isompi lasku, niin moni katoaa löytyäkseen kuolleena. Valitettavasti.

        Sitten on se asenneilmasto, joillakin syinä. Emäntä kyllästyy ehkä saamaan turpiinsa tai teräaseesta, tai suojelee lapsia.
        Isäntä haluaakin aloittaa ryyppäämisen. Jne perussyitä-

        Minä taas haluaisin, mutten voi, elää tuntemattomampana kuin ole, vaatimattomasti vaikka osan vuotta aina maastossa. Lähdepä sitten... Kun ei ole sitä pätäkkää, vaan kuukausi kerrallaan mennään duunista saadulla.


      • Mie vain
        tavis? kirjoitti:

        Itse asiassa ihmiset haluavat pois elämästään yleensä juuri siksi, ettei se elämä herkkua ole.
        On vaikeuksia suvussa, arjessa talousasioissa selviytymisestä, jne. Ja jos siinä pukkaa yksikin isompi lasku, niin moni katoaa löytyäkseen kuolleena. Valitettavasti.

        Sitten on se asenneilmasto, joillakin syinä. Emäntä kyllästyy ehkä saamaan turpiinsa tai teräaseesta, tai suojelee lapsia.
        Isäntä haluaakin aloittaa ryyppäämisen. Jne perussyitä-

        Minä taas haluaisin, mutten voi, elää tuntemattomampana kuin ole, vaatimattomasti vaikka osan vuotta aina maastossa. Lähdepä sitten... Kun ei ole sitä pätäkkää, vaan kuukausi kerrallaan mennään duunista saadulla.

        Sama täällä, kädestä suuhun elellään ja asuntolainaa maksellaan. Ellei olisi tuota ukkokultaa, olisin varmaan jo aikoja sitten muuttanut kämpän rahaksi ja häipynyt - vaikka sinne Tanskaan. Mutta miestäni en jätä. Suvustani pääsin eroon muuttamalla kaikki tietoni salaisiksi. Kun en ole enää pitkäaikaisessa työpaikassakaan, eivät ihan helpolla löydä. Eivät tiedä, että olen naimisissa ja ottanut mieheni sukunimen. Eli asiat ovat suhteellisen hyvin. Kun saisi Lotosta sen seitsemän milliä ensi viikonloppuna, pakattaisiin kamat ja otettaisiin kissa mukaan ja lähdettäisiin. Kun löytyisi sopiva asunto, voisi mukaan tulevaa irtainta hakea sitten pikkuhiljaa, tai pyytää jotain luottoihmistä kuskaamaan niitä.


      • Ainotäti

        Inkerin-maalla osataan suomea vielä, siellä oppii venäjää nopeasti, sitten vaan venäjän kansalaisuutta hakemaan, kun sen saat, niin iso maa tuhansinen työpaikkoineen missä ei kysellä ja palkankin saa tarvittaessa käteisellä.


      • Anonyymi
        Outo kysymys kirjoitti:

        Mitä varten joku haluaa kadota? Tehnyt ehkä jonkin raa´an rikoksen kotimaassaan ja lähtee pakoon, vai? Epäilyttävää...

        Sairas on se henkilö, joka haluaa kadota sukulaisiltaan tai ystäviltään.


    • asiaa harkinnut

      Senkus painut Kuolan niemimaalle ja pestaudut johonkin rahtilaivaan ja seilaat minne ikinä haluatkin. Sille tielle voit jäädä jos haluat. Maapallolla riittää maita mistä ei kukaan osaa/voi etsiä jos itse niin haluat. Hommaa edesauttaa se että olet hankkinut jonkinlaisen käteiskassan tulevan varalle.

    • Orjatar

      Nimenomaan Suomessa yhteiskunnallinen tilanne on sellainen, joka kannustaa katoamaan. Suomen luonto ei ole vihamielinen paikka, jos kokemusta löytyy.
      Yhteiskunta taas on.

      Luonnossa pärjää huomattavasti paremmin, kuin työttömänä TODELLISENA TYÖNHAKIJANA nyky-suomessa.

      Nykyinen järjestelmä nimittäin on sellainen, että aktiivisesta työskentelystä rangaistaan, mikäli työnantaja ei ole halukas antamaan määräaikaista pidempää sopimusta, tai vakinasta työntekijää.

    • fghjklkjuhyt

      helppoa kuin heinän teko... tosin heinän teko on oikeasti yhtä helvettiä :D noh lähdet lomalle aasiaan ja ryyppäät itsesi sammuksiin. aamulla heräät ja kaikki passista vaatteisin on varastettu. sitten vaan töihin johonkin ravintolaan. mielellään saarelle niin poliisitkaan ei kehtaa lähetellä sua mihinkään vaikka tietäisivätkin koska ne maksut on heidän palkastaan pois eikä se muutenkaan hyödyttäisi heitä paskan vertaa. sitten vaan teet töitä 17 tuntia päivässä kuolemaasi asti. helppoa eikö? näin ne muutkin katoavat kun eivät pysty palaamaan kotiinsa :D osa tosin säästää rahaa vuosia ja palaa takaisin. osa ryyppää itsensä hengiltä.

    • Espanjaankadonnut

      Miten voisi kadota espanjaan? Ajatus mennä kävellen/liftillä viro-latvia-liettua-saksa-ranska-espanja.

    • Truethat

      Jos haluaa Suomeen jäädä niin hommaa itsensä hullujenhuoneelle ja kieltää ilmoittamisen viranomaisille tai omaisille. Ruoka tulee pöytään ja vaatteet puhtaaksi huolehditaan. Tadaa.

    • Ontherun

      Hyvä tavaton,en ole lukenut edellä mainittuja kommentteja joten pieni neuvo tässä:se minkä takia haluat kadota onko se velka pankille tai jollekkin muualle?No tarina oli mikä tahansa niin suosittelen oman kuoleman lavastusta,sultahan on hammaskuvat otettu ainakin ellet ole ollut kyttien kanssa tekemisissä eli sormenjäljet jne.Hätä ei ole tämän näköinen hommaat kirjat pois tästä maasta,ainoo vaan et pitää olla pinkka kunnossa ja jätät kaikki ystäväsi jne tänne ja olet valmis elämään hetken(?) yxin,Helppoo se ei tule olemaan koska parin vuoden päästä sitä ehkä kaipaa takas,mut nämä on yksilökohtasii:)Älä ainakaan puhu asiasta kellekkään koska jo silloin plääni on menny ketuix:(Kaikkee hyvää tulevalle ja älä tyri hommiis….

    • Kulttuurin.kääntöpuoli

      Tahallaan ei pitäisi kenenkään kadota. Tahallaan katoaminen aiheuttaa ääretöntä tuskaa ja huolta omaisille, turhaa poliisityötä ja turhaa rahanmenoa veronmaksajille.

      Jos kaipaat hetken omaa rauhaa, keskustele työnantajan, sukulaisten tai lääkärin kanssa että tarvitset hetken lomaa. Jos haluat kadota suojellaksesi itseäsi esimerkiksi henkeäsi uhkaavalta eksältä, puhu poliisille.

    • Siouxiemiuxie

      No reppuun vaatteita, rahat ja menoks. Ihan minne otte siis haluaa.

    • maailmaOnIhmeellinen

      Suomalaisen on vaikea kadota mihinkään, mutta miettikää millainen katoamismahdollisuus tarjotaan tänne "turvapaikkaa" hakemaan tulleille! Riittää että ihonväri on tumma, niin voi sepittää itselleen taustan, jättää kotimaan rikokset lopullisesti taakseen, keksiä uuden nimen ja syntymäajan, niitä on kenenkään mahdoton tarkistaa, jos on hyvä valehtelija. Voi aloittaa uuden elämän muiden maksaessa asunnon, koulutuksen, terveydenhuollon, saa vieläpä käyttörahaakin. Aika huikeeta, että joillekin suodaan tuollainen mahdollisuus.

    • öföföföföföföföföf

      Jättää vaan kaiken, maaseudulla hiipparoi ilman autoo...

    • Anonyymi

      Muuta vaikka Ruotsiin. Saadessasi kansalaisuuden muutat nimesi. Sitten muutat jonnekin muualle.

    • Anonyymi

      1. Hoida maalta rikas pappa ,Kulje hienoissa vaatteissa,vaihda tyyliä kuten vaatetus tukka(tupee) jos nainen meikit päällä aina ,älä käytä mitää nostoja missään,vaihda puhelin vaihda numero jos muistat mahollista hätävarana mene jonkun ystävän tiedoilla kenellä ei rikosrekisteriä.käytä näitä tietoja esim sairaalassa Jos joudut sinne menemään,pysy poissa pidemmällä maaseudulla tutuista,

    • Anonyymi

      u6ykhujmnbgt23enjmr ptofiäu.6bloåöpä. ylt,g

    • Anonyymi

      Kun ihminen katoaa, niin löytyy yleensä muutaman päivän jälkeen kuolleena. Miten kuolevat?

    • Anonyymi

      Vinkki voi tulla myöhässä, mutta ei muuta kuin ajelet Ivalon Angeliin, tärvelet autosi ja jätät tienposkeen, ja kävelet metsään päin. Sen jälkeen teet mitä haluat, ivalon poliisi ei tutki autoa, hävittää todisteet näppärästi jos löytyy, ei löytäisi sinua vaikka haluaisit lopulta ilmiantaa katoamisesi ja menisit kyttikselle. Vaarana on, että kadottavat sinut kokonaan, kuten kävi eräön Antin luiden kanssa.

    • Anonyymi

      Pakolliset kuviot kun on suorittanut voi olla vapaasti kotimaassakin.

      Ei täällä kukaan muu kysele papereita kuin poliisi,ajokortiin näyttää niin siinä se.

    • Anonyymi

      Jep, on vaan "sivussa", yhteiskunnalla on omat systeemi yksilöä kohtaan...

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      354
      4041
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1759
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1530
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1497
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1338
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1315
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1312
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      199
      1282
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1187
    Aihe