Millaiset kuukautiset raskauden aikana?

outoa

Täällä on aikaisemmin ollut keskustelua raskauden aikaisista kuukautisista. Ne, jotka ovat saaneet, kertokaahan millaiset kuukautiset olivat, niukemmat, normaalit, kivuliaammat jne? olemme mieheni kanssa yrittäneet lasta nyt kaksi kiertoa ja viime viikolla sain kuukautiset, jotka olivat kuitenkin kovin oudot, kestivät vain kome päivää ja viimeinen päivä oli hyvin niukka, vain sellaista ruskehtavaa vuotoa. Kuukautiset olivat kuitenkin todella kivuliaat, varmaan kivuliaimmat koskaan. Ennen tätä vuotoa luulin olevani raskaana, koska rintani ovat todella arat, ja alavatsaa vihloi jne.. nyt tänään, n. viikko vuodon alkamisen jälkeen sain aivan tajuttomia öklökohtauksia, mutta ei onneksi tarvinnut oksentaa. Taitaa vaan olla toiveajattelua... ai niin, kauanko kannattaisi yhdynnän jälkeen odotella ennen kuin menee pesulle, jotta siittiöt ehtisi perille...

10

27356

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tiina

      Kuulostaa kyllä mahdolliselta raskaudelta. Tiedän tytön, jolla tuli kuukautiset vaikka oli raskaana ja hänellä oli juuri semmoiset normaalia niukemmat. Kivuista en tiedä. Itselläni raskauspahoinvointi alkoi, kun kuukautiset oli 2 viikkoa myöhässä.

    • henna

      Nuista kuukautisista en osaa sanoa mitään, mutta.. Käsittääkseni sopiva "köllöttelyaika" ennen pesulle menoa on semmoset puol tuntia.

    • henna

      Nuista kuukautisista en osaa sanoa mitään, mutta.. Käsittääkseni sopiva "köllöttelyaika" ennen pesulle menoa on semmoset puol tuntia.

    • tämä

      Kuukautisesi ovat saattaneet olla myös aivan alkuraskauden sponttaani abortti, joka tavallisimmin tarkoittaa sitä, että kyseessä on ns. tuulimuna. Toisin sanoen hedelmöitys tapahtuu, mutta munasolu joko ei ala jakautua tai ei jostain syystä kiinnity kohdun seinämään. Tällaiset ovat hyvin tavallisia ja siksi usein suositellaan raskaustestin tekemistä vasta n. viikon kuluttua, jotta tämä tilanne ei aiheuttaisi turhaa toivoa ja pettymystä.

      • varmuudeksi

        olisiko syytä tehdä silti testi vaikka viikko kaksi kuukautisten jälkeen?
        Itselläni on juuri tälläinen tilanne, kuukautiset olivat noin 8 päivää myöhässä (mikä on todella harvinaista) ja sitten tulivat ja kestivät noin 2 päivää. Olo on jotenkin outo (jotkut voisivat väittää että minä olen aina outo ;) ).
        Ajattelin vain että mitäpä jos kuulunkin siihen harvaan vähemmistöön jotka saavat kenties kerran tai kaksi kertaa kuukautiset, vaikka onkin raskaana! En muuten, mutta eipä tulisi ainakaan sitten yllätyksenä ja muutenkin osaisi elää sen mukaisesti.
        Jos nyt odottelisin viikon verran ja tekisin testin, niin kertoisiko testi sitten "totuuden"?


      • hassu
        varmuudeksi kirjoitti:

        olisiko syytä tehdä silti testi vaikka viikko kaksi kuukautisten jälkeen?
        Itselläni on juuri tälläinen tilanne, kuukautiset olivat noin 8 päivää myöhässä (mikä on todella harvinaista) ja sitten tulivat ja kestivät noin 2 päivää. Olo on jotenkin outo (jotkut voisivat väittää että minä olen aina outo ;) ).
        Ajattelin vain että mitäpä jos kuulunkin siihen harvaan vähemmistöön jotka saavat kenties kerran tai kaksi kertaa kuukautiset, vaikka onkin raskaana! En muuten, mutta eipä tulisi ainakaan sitten yllätyksenä ja muutenkin osaisi elää sen mukaisesti.
        Jos nyt odottelisin viikon verran ja tekisin testin, niin kertoisiko testi sitten "totuuden"?

        Kaikista oireista johtuen olen 99% varma olevani raskaana, jo 8:tta viikkoa, mutten ole kiirehtinyt testiä, sillä mulla on ollut viimeiset kahdet menkat, tosi lyhyet ja niukat. Testin tein 3:n viikon kuluttua mahd. hedelmöityksestä - liian aikaisin - ja se näytti negaa. Näitten "menkkojen" alusta on huomenna 2 viikkoa. Tänään sitten ajattelin mennä ja ostaa testin, ja olen TODELLA hämmästynyt jos negaa näyttää edelleen. Koetan muistaa kertoa sullekin huomenna miten kävi.


      • outoa
        hassu kirjoitti:

        Kaikista oireista johtuen olen 99% varma olevani raskaana, jo 8:tta viikkoa, mutten ole kiirehtinyt testiä, sillä mulla on ollut viimeiset kahdet menkat, tosi lyhyet ja niukat. Testin tein 3:n viikon kuluttua mahd. hedelmöityksestä - liian aikaisin - ja se näytti negaa. Näitten "menkkojen" alusta on huomenna 2 viikkoa. Tänään sitten ajattelin mennä ja ostaa testin, ja olen TODELLA hämmästynyt jos negaa näyttää edelleen. Koetan muistaa kertoa sullekin huomenna miten kävi.

        ajoissa? Mulla ei yhtään myöhässä, itse asiassa päivän etuajassa. Nyt oireita vähemmän, mutta vatsassa "nipistelee" edelleen... toivottavsti sinä edes olet raskaana :)


      • varmuudeksi
        hassu kirjoitti:

        Kaikista oireista johtuen olen 99% varma olevani raskaana, jo 8:tta viikkoa, mutten ole kiirehtinyt testiä, sillä mulla on ollut viimeiset kahdet menkat, tosi lyhyet ja niukat. Testin tein 3:n viikon kuluttua mahd. hedelmöityksestä - liian aikaisin - ja se näytti negaa. Näitten "menkkojen" alusta on huomenna 2 viikkoa. Tänään sitten ajattelin mennä ja ostaa testin, ja olen TODELLA hämmästynyt jos negaa näyttää edelleen. Koetan muistaa kertoa sullekin huomenna miten kävi.

        odottelen huomenissa, mitä testisi näyttää... toivottavasti toivottua tulosta :)


    • luomupimu
    • Pikku2 toiveena

      Täällä ei ole mitään uutta vuoden -11 jälkeen mutta kokeilen seuraako tätä vielä joku. Mua vähän ihmetyttää oma tilanne. Olen kirjannut ylös kiertojani vuoden ajan. Kierto on ollut kerran 27, ja kerran 29, muuten aina 28.
      Olemme mieheni kanssa olleet ilman ehkäisyä, uusi tulokas olisi tervetullut. Tässä kuussa kuukautisten piti alkaa noin 19pv ja ne ei kuulunut. "Kuukautiset" alkoivat tänään kp38, tein useita testejä kun muistaakseni kp29, kp33, kp35 ja viimeisen kp37 kaikki puhtaita negoja.
      Nyt siis se mikä ihmettyttää on mulla on aina tosi runsas vuoto, joudun ekat kolme päivää vaihtaa sidettä vähintään 2h välein, ettei tule läpi, yöllä mun täytyy laittaa kolme sidettä pisin poikin alushousuja ettei tuu läpi. Mun kuukautiset kestää aina 6-8pv ja vielä runsaan vuodon loppumisen jälkeen mulla tiputtelee noin 2-3pv et täytyy pitää pikkuhousun suojaa, sidettä ja pikkuhousun suojaa pidän noin 9-10 päivää siis yhteensä menkkojen alusta loppuun. Mulla ei oo ikinä ollut niukat vuodot ja kun kuukautiset alkaa ne alkaa aina niin että mulla on samantien housuista läpi. Heti kerralla hurahtaa joku desi. Nyt kun nämä kuukautiset alkoivat en edes tuntenut niiden alkua, tuli vaan hiukan pyyhkiessä verta paperiin. Tähän kellon aikaan mennessä olisin normaalisti käyttänyt jo 10 sidettä ainakin ja mulla ei oo koko aikana tullut kuin noin ruokalusikallinen vähän reilu ni tummaa verta. Mitään alavatsa kipua/jomotusta/painetta ei oo kuten normaalisti. Yleensä syön sen 3 ekan päivän aikana pari särkylääkettä kun menkat särkee alaselkää ja alavatsaa ja nyt ei sitten yhtään mitään. :O Siis mä en muista koskaan että olisin vuotanut näin vähän ja näin kivuttomasti. Mistä se voi johtua? Voisiko silti raskaus olla mahdollinen?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe