Ääni katosi uudelleen asennuksessa

Windows pakkotyöläinen

Kaverin Windows Xp oli sekaisin. Ainoa keino saada se kuntoon oli asentaa kone kokonaan uudelleen sillä asennus CD-levyllä joka tuli koneen mukana. Kaikki muu onnistui, paitsi ääni. Koneen kaiuttimet ovat mykkinä. (Kaapelit, äänenvoimakkuudet yms ovat kunnossa.)
Alapalkissa ei ole enää pikkuikonia äänelle joten se ei ole myöskään "Mute" asennossa.

Ohjauspaneeli/äänet, puhe ja äänilaitteet kun valitsee, ja täältä äänilaitteet, niin lukee "ei äänilaitteita" ja sen lisäksi kohdassa "Laitteen äänenvoimakkuus" säätöasetukset on harmaina eli niitä ei voi asettaa.

Jos otan ulkoiset kaiuttimet kokonaan pois, mitään ääniä ei kulu edes koneen siäisistä kaiuttimista.

Jollain muullakin lienee kokemusta tällaisesta? Jos on, niin saiskos vihjeitä mitä oli? Windowsissa olevasta vianhausta ei ole mitään apua.

31

25591

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asennuksen jälkeen

      ei toimi jokin laite, syy on ajurin puutteesta.
      En tiedä kuuluko koneeseen sitten toinenkin cd, jolla ajurit olisivat. Jossain koneessa asennus piti aloittaa "ykkös cd:ltä" ja jos aloitti suoraan toiselta cd:ltä, puuttui ajureita.

      Ajurit löytyvät valmistajan nettisivulta, jos on niin hyvin, että verkkokortti toimii. (On käynyt niinkin ettei ole päässyt edes nettiin)

      • tarkoitan

        tietokoneen valmistajaa. Jos on itse kasattu (tai joku yksityinen tjsp), niin äänipiirin/kortin valmistajan sivulta sitten pitää hakea ajurit.


      • Windows pakkotyöläinen

        Mulla ei ole harmainta aavistustakaan siitä millainen äänikortti tässä koneessa on.
        Mutta koneessahan on kuitenkin sisäinen kaiutin josta kuuluu ainakin yksi piippaus käynnistettäessä. Jos ajurit on asentamatta, niin eikö silti tästä sisäsiestä kauttimesta pitäsi kuulua jotain kun kaiutinkaapeli on irti?

        Ajureista huolimatta, niin eikö jossain pitäsi näkyä äänevoimakkuden säätö ja mute-ruksi?


      • ajurit
        Windows pakkotyöläinen kirjoitti:

        Mulla ei ole harmainta aavistustakaan siitä millainen äänikortti tässä koneessa on.
        Mutta koneessahan on kuitenkin sisäinen kaiutin josta kuuluu ainakin yksi piippaus käynnistettäessä. Jos ajurit on asentamatta, niin eikö silti tästä sisäsiestä kauttimesta pitäsi kuulua jotain kun kaiutinkaapeli on irti?

        Ajureista huolimatta, niin eikö jossain pitäsi näkyä äänevoimakkuden säätö ja mute-ruksi?

        tai ihmettele sitten!
        On kai sinulla havainto koneen merkistä.
        Jos se on merkitön kone, niin voit asentaa vaikkapa aida32 ohjelman, joka kertoo mm. äänikortin ja jopa valmistajan nettisivun.
        http://www.majorgeeks.com/download181.html

        Tai käynnistä->kaikki ohjelmat->apuohjelmat->järjestelmätyökalut->järjestelmätiedot->osat->äänilaitteet
        En itse ole tätä jälkimmäistä käyttänyt, joten en tiedä miten hyvin se näyttää ennen ajureiden asennusta.


      • Windows pakkotyöläinen
        ajurit kirjoitti:

        tai ihmettele sitten!
        On kai sinulla havainto koneen merkistä.
        Jos se on merkitön kone, niin voit asentaa vaikkapa aida32 ohjelman, joka kertoo mm. äänikortin ja jopa valmistajan nettisivun.
        http://www.majorgeeks.com/download181.html

        Tai käynnistä->kaikki ohjelmat->apuohjelmat->järjestelmätyökalut->järjestelmätiedot->osat->äänilaitteet
        En itse ole tätä jälkimmäistä käyttänyt, joten en tiedä miten hyvin se näyttää ennen ajureiden asennusta.

        Sillä aikaa kun kirjoitit tuon, dyykkasin koneen sarjanumeron tuolta kaapeliviidakosta kirjahyllyn nurkasta, ja sen perusteella hain sopivat ajurit. Ovat latautumassa juuri nyt.... Palaan asiaan.

        PS. Myös edellsiset kirjoitukset meni ristiin kelloajoista huolimatta.


      • Windows pakkotyöläinen
        ajurit kirjoitti:

        tai ihmettele sitten!
        On kai sinulla havainto koneen merkistä.
        Jos se on merkitön kone, niin voit asentaa vaikkapa aida32 ohjelman, joka kertoo mm. äänikortin ja jopa valmistajan nettisivun.
        http://www.majorgeeks.com/download181.html

        Tai käynnistä->kaikki ohjelmat->apuohjelmat->järjestelmätyökalut->järjestelmätiedot->osat->äänilaitteet
        En itse ole tätä jälkimmäistä käyttänyt, joten en tiedä miten hyvin se näyttää ennen ajureiden asennusta.

        Ajurit on asenenttu ja alapalkkiin ilmestyi pikku ikoni.
        Kun yritän säätää siitä äänevoimakkuutta, niin tulee virheilmoitus: "Aktiivisia mikserilaitteita ei ole. Voit asentaa mikserilaitteet ohjatulla laitteistotoiminolla. Tämä sovellus lopetetaan."


        Kohdassa "käynnistä->kaikki ohjelmat->apuohjelmat->järjestelmätyökalut->järjestelmätiedot->osat->äänilaitteet" ei näy mitään, vaikka ajurit on asenenttu.


      • Wintoosailija
        Windows pakkotyöläinen kirjoitti:

        Ajurit on asenenttu ja alapalkkiin ilmestyi pikku ikoni.
        Kun yritän säätää siitä äänevoimakkuutta, niin tulee virheilmoitus: "Aktiivisia mikserilaitteita ei ole. Voit asentaa mikserilaitteet ohjatulla laitteistotoiminolla. Tämä sovellus lopetetaan."


        Kohdassa "käynnistä->kaikki ohjelmat->apuohjelmat->järjestelmätyökalut->järjestelmätiedot->osat->äänilaitteet" ei näy mitään, vaikka ajurit on asenenttu.

        Jos se sanoo noin niin oli väärä ajuri. Kokeile uudestaan. Avaa kone ja katso mitä sieltä löytyy sisältä tarkkaan


      • korjaava asennus
        Windows pakkotyöläinen kirjoitti:

        Ajurit on asenenttu ja alapalkkiin ilmestyi pikku ikoni.
        Kun yritän säätää siitä äänevoimakkuutta, niin tulee virheilmoitus: "Aktiivisia mikserilaitteita ei ole. Voit asentaa mikserilaitteet ohjatulla laitteistotoiminolla. Tämä sovellus lopetetaan."


        Kohdassa "käynnistä->kaikki ohjelmat->apuohjelmat->järjestelmätyökalut->järjestelmätiedot->osat->äänilaitteet" ei näy mitään, vaikka ajurit on asenenttu.

        tai sitten ajurien uudelleenasennus/oikeiden ajurien asennus.
        Sinä kuitenkin hait koneen sarjanumerolla valmistajan sivulta, joten pitäisi olla oikeat ajurit. Toisaalta järjestelmätiedoissa ei löytynyt mitään!
        korjaava asennus:
        http://support.microsoft.com/kb/315341/fi
        Ei saata kuitenkaan onnistua valmistajan recovery levyltä.Voi kuitenkin yrittää. Kirjoita tai tulosta ohjeet paperille mikkisoftin sivulta, jos aioit kokeilla.


      • niin ei tarvii
        Wintoosailija kirjoitti:

        Jos se sanoo noin niin oli väärä ajuri. Kokeile uudestaan. Avaa kone ja katso mitä sieltä löytyy sisältä tarkkaan

        avata ja ruveta lukee mikropiirin kyljestä kirjoitusta (jollei ole kortti).


      • Windows pakkotyöläinen
        niin ei tarvii kirjoitti:

        avata ja ruveta lukee mikropiirin kyljestä kirjoitusta (jollei ole kortti).

        Ajuri ei ole väärä. Hain oikean ajurin KONEEN sarjanumeron perusteella Medionin sivuilta. Sarjanumero on takavelyn tarrassa. (Siis valmistaja tietää sarjanumeron perustteella millainen ajuri tähän koneeseen kuuluu.)

        Boottauksen jälkeen koko ikoni hävisi.


      • Windows pakkotyöläinen
        korjaava asennus kirjoitti:

        tai sitten ajurien uudelleenasennus/oikeiden ajurien asennus.
        Sinä kuitenkin hait koneen sarjanumerolla valmistajan sivulta, joten pitäisi olla oikeat ajurit. Toisaalta järjestelmätiedoissa ei löytynyt mitään!
        korjaava asennus:
        http://support.microsoft.com/kb/315341/fi
        Ei saata kuitenkaan onnistua valmistajan recovery levyltä.Voi kuitenkin yrittää. Kirjoita tai tulosta ohjeet paperille mikkisoftin sivulta, jos aioit kokeilla.

        Juuri valmistajan recovery levyn ajon jälkeen äänet hävisi.

        Huoh... nyt mun on pakko luovuttaa toistaiseksi ja lähteä käymään kotona. (Itselläni on Mac eikä asennuksessa ole ollut koskaan mitään oneglmia, vaikka asensin senkin kerran nollapisteestä uudelleen.)

        Kiitos kuitekin kaikille avuliaille sieluille. Ehkä jatkan tätä myöhemmin... tai sitten joku minua osaavampi kaveri. Tai sitten ääni jää pois.


      • laitehallinta
        Windows pakkotyöläinen kirjoitti:

        Ajurit on asenenttu ja alapalkkiin ilmestyi pikku ikoni.
        Kun yritän säätää siitä äänevoimakkuutta, niin tulee virheilmoitus: "Aktiivisia mikserilaitteita ei ole. Voit asentaa mikserilaitteet ohjatulla laitteistotoiminolla. Tämä sovellus lopetetaan."


        Kohdassa "käynnistä->kaikki ohjelmat->apuohjelmat->järjestelmätyökalut->järjestelmätiedot->osat->äänilaitteet" ei näy mitään, vaikka ajurit on asenenttu.

        Ohjauspaneeli->valvontatyökalut->tietokoneen hallinta->laitehallinta
        Control panel->administrative tools->computer management->device management


      • asentaa
        Windows pakkotyöläinen kirjoitti:

        Juuri valmistajan recovery levyn ajon jälkeen äänet hävisi.

        Huoh... nyt mun on pakko luovuttaa toistaiseksi ja lähteä käymään kotona. (Itselläni on Mac eikä asennuksessa ole ollut koskaan mitään oneglmia, vaikka asensin senkin kerran nollapisteestä uudelleen.)

        Kiitos kuitekin kaikille avuliaille sieluille. Ehkä jatkan tätä myöhemmin... tai sitten joku minua osaavampi kaveri. Tai sitten ääni jää pois.

        ääniajurit uudelleen ensiksi.
        Ja hakea muutkin saatavilla olevat päivitykset ja ajurit.


      • Windows pakkotyöläinen
        laitehallinta kirjoitti:

        Ohjauspaneeli->valvontatyökalut->tietokoneen hallinta->laitehallinta
        Control panel->administrative tools->computer management->device management

        En luovuttanutkaan vielä vaan ajoin yhden setupin (uudelleen?) ja sen jälkeen boottasin koneen. Nyt tomii!

        Jippii!

        Kiitos kaikille!


      • ajurit
        Windows pakkotyöläinen kirjoitti:

        En luovuttanutkaan vielä vaan ajoin yhden setupin (uudelleen?) ja sen jälkeen boottasin koneen. Nyt tomii!

        Jippii!

        Kiitos kaikille!

        Itse olen myös asentanut windousin uudelleen joitainkertoja ja aina olen joutunut asentamaan äänikortin ajurit vielä erikseen.

        Koneeni mukana tuli ajuri cd mistä ajurit löytyivät vaivattomasti.

        Luulenkin että yleensäkään kaikki eivät ole perillä siintä mitä nämä koneen mukana tulevat cdeet sisältävät.


      • Windows pakkotyöläinen
        ajurit kirjoitti:

        Itse olen myös asentanut windousin uudelleen joitainkertoja ja aina olen joutunut asentamaan äänikortin ajurit vielä erikseen.

        Koneeni mukana tuli ajuri cd mistä ajurit löytyivät vaivattomasti.

        Luulenkin että yleensäkään kaikki eivät ole perillä siintä mitä nämä koneen mukana tulevat cdeet sisältävät.

        Ei varsinkaan kun ko henkilön CD:t oli vähän hujan hajan. Aluksi hän jopa väitti että hänellä ei edes ole sellaista CD:tä jolla koneen saa asennettua uudelleen. Mutta löytyihän se suuren etsimisen jälkeen.

        Kunpa ihmisillä olisi tallessa yhdessä paikassa kaikki koneen ja laajakaistan paperit ja romput. On se hankalaa jo esim. nettipalveluiden tunnukset ja salasanat on hukassa. Ihmiset eivät näytä tajuavan kuinka tärkeitä ne on silloin KUN tulee ongelmia.

        Minäkin olen asentanut joitakin kertoja Windowsin uudelleen, en kuitenkaan XP:tä. Aiemmissa tapauksissa ei ole tarvinnut asennella erikseen ääniajureita.


      • mutta ei levyjä...
        Windows pakkotyöläinen kirjoitti:

        Ei varsinkaan kun ko henkilön CD:t oli vähän hujan hajan. Aluksi hän jopa väitti että hänellä ei edes ole sellaista CD:tä jolla koneen saa asennettua uudelleen. Mutta löytyihän se suuren etsimisen jälkeen.

        Kunpa ihmisillä olisi tallessa yhdessä paikassa kaikki koneen ja laajakaistan paperit ja romput. On se hankalaa jo esim. nettipalveluiden tunnukset ja salasanat on hukassa. Ihmiset eivät näytä tajuavan kuinka tärkeitä ne on silloin KUN tulee ongelmia.

        Minäkin olen asentanut joitakin kertoja Windowsin uudelleen, en kuitenkaan XP:tä. Aiemmissa tapauksissa ei ole tarvinnut asennella erikseen ääniajureita.

        Eli, minulla on tuo tasan sama ongelma - äänet hävisivät, äänilaitteita ei ole, vaikka vasta äänet kuuluivat. Kone on viikon vanha, mukana ei tullut mitään asennuslevyjä, vaan asennus käynnistyi itsekseen. Mukana tuli kylläkin kehoitus kopioida järjestelmä cd:lle, että jos jossain vaiheessa joutuu asentamaan windowsin uudelleen. No, minulla ei ollut silloin riittävästi levyjä, eikä niitä uuden vuoden pyhinä mistään saanut - viikolla en muistanut. Nyt sitten ei äänet toimi, eikä minulla ole sitä levyä... Kävin AjuriApajan sivuilla, mutta en tiennyt minkä ajurin olisin asentanut.

        Ja vielä: minulla on entisen koneen asennuslevyt tallella, voisikohan niitä käyttää tässä? Merkki sama hp, mutta lienee tämä uuden koneen mukana tullut järjestelmä kyllä uudempi..

        Toivottavasti joku voisi auttaa, en oikeastaan näiden koneiden päälle niin ymmärrä, mutta yritän nyt tätä kuitenkin selvitellä...


      • Windows pakkotyöläinen
        mutta ei levyjä... kirjoitti:

        Eli, minulla on tuo tasan sama ongelma - äänet hävisivät, äänilaitteita ei ole, vaikka vasta äänet kuuluivat. Kone on viikon vanha, mukana ei tullut mitään asennuslevyjä, vaan asennus käynnistyi itsekseen. Mukana tuli kylläkin kehoitus kopioida järjestelmä cd:lle, että jos jossain vaiheessa joutuu asentamaan windowsin uudelleen. No, minulla ei ollut silloin riittävästi levyjä, eikä niitä uuden vuoden pyhinä mistään saanut - viikolla en muistanut. Nyt sitten ei äänet toimi, eikä minulla ole sitä levyä... Kävin AjuriApajan sivuilla, mutta en tiennyt minkä ajurin olisin asentanut.

        Ja vielä: minulla on entisen koneen asennuslevyt tallella, voisikohan niitä käyttää tässä? Merkki sama hp, mutta lienee tämä uuden koneen mukana tullut järjestelmä kyllä uudempi..

        Toivottavasti joku voisi auttaa, en oikeastaan näiden koneiden päälle niin ymmärrä, mutta yritän nyt tätä kuitenkin selvitellä...

        Oletko tarkistanut että kaikki kaapelit on kytketty? Joku on voinut irrota vahingossa.

        Ei kai vaan äänenvoimakkuuden säädin ole nollassa? Tarkista sekä erillinen kaiuttimissa oleva säädin että käyttöjärjestelmän säädin.

        Tarkista vielä että et ole laittanut rastia ruutuun kohtaan "Mute" tai "Vaimenna".


      • epäilin
        Windows pakkotyöläinen kirjoitti:

        Oletko tarkistanut että kaikki kaapelit on kytketty? Joku on voinut irrota vahingossa.

        Ei kai vaan äänenvoimakkuuden säädin ole nollassa? Tarkista sekä erillinen kaiuttimissa oleva säädin että käyttöjärjestelmän säädin.

        Tarkista vielä että et ole laittanut rastia ruutuun kohtaan "Mute" tai "Vaimenna".

        Itsekin ajattelin ensimmäisenä, että äänenvoimakkuus on nollassa, mutta: kone ilmoittaa, että aktiivisia mikserilaitteita ei ole, ja ne voi asentaa Ohjauspaneelin ohjatulla toiminnolla. Kaikki äänilaitteisiin viittaavat kohat ovat vaaleanharmaina niin, ettei niitä voi säätää. Lisäksi ohjauspaneeli ilmoittaa, että äänilaitteita ei ole.

        Ja siis, tuossa ensimmäisessä viestissäni annoin ehkä ymmärtää, että äänet olisivat kadonneet uudelleenasennuksen yhteydessä - tähän ketjuun kun rupesin kirjoittamaan. Näin ei siis käynyt, ne vain katosivat.

        Piuhat tuntuisivat olevan paikoillaan, tämä on kannettava siis, joten ei näitä piuhoja hirveän montaa ole.

        Kiitos sinulle, jos jotain tulisi vielä mieleen, niin kerrothan. :)


      • Windows pakkotyöläinen
        epäilin kirjoitti:

        Itsekin ajattelin ensimmäisenä, että äänenvoimakkuus on nollassa, mutta: kone ilmoittaa, että aktiivisia mikserilaitteita ei ole, ja ne voi asentaa Ohjauspaneelin ohjatulla toiminnolla. Kaikki äänilaitteisiin viittaavat kohat ovat vaaleanharmaina niin, ettei niitä voi säätää. Lisäksi ohjauspaneeli ilmoittaa, että äänilaitteita ei ole.

        Ja siis, tuossa ensimmäisessä viestissäni annoin ehkä ymmärtää, että äänet olisivat kadonneet uudelleenasennuksen yhteydessä - tähän ketjuun kun rupesin kirjoittamaan. Näin ei siis käynyt, ne vain katosivat.

        Piuhat tuntuisivat olevan paikoillaan, tämä on kannettava siis, joten ei näitä piuhoja hirveän montaa ole.

        Kiitos sinulle, jos jotain tulisi vielä mieleen, niin kerrothan. :)

        > kone ilmoittaa, että aktiivisia mikserilaitteita ei ole, ja ne voi asentaa Ohjauspaneelin ohjatulla toiminnolla. Kaikki äänilaitteisiin viittaavat kohat ovat vaaleanharmaina niin, ettei niitä voi säätää. Lisäksi ohjauspaneeli ilmoittaa, että äänilaitteita ei ole.

        Aivan sama juttu kun mulla. Mä löysin ääniajurit koneen sarjanumeron perusteella Medionin sivuilta (koneen merkki oli Medion). Jos sulla ei ole uudelleenasennus kyseessä, niin ajurit löytyvät ehkä jo valmiiksi kovalevyltäsi. (En osaa sanoa mistä.)

        Sen jälkeen tutkin haettua hakemistoa resurssienhallinnalla ja löysin setup tiedoston. Klikkasin sitä. Ei se ääni vielä tuolla käynnistynyt, mutta seuraavan bootin jälkeen homma pelasi.

        Suunnilleen näin muistelen tehneeni, mutta varmasti en osaa sanoa.


      • ....
        Windows pakkotyöläinen kirjoitti:

        Ei varsinkaan kun ko henkilön CD:t oli vähän hujan hajan. Aluksi hän jopa väitti että hänellä ei edes ole sellaista CD:tä jolla koneen saa asennettua uudelleen. Mutta löytyihän se suuren etsimisen jälkeen.

        Kunpa ihmisillä olisi tallessa yhdessä paikassa kaikki koneen ja laajakaistan paperit ja romput. On se hankalaa jo esim. nettipalveluiden tunnukset ja salasanat on hukassa. Ihmiset eivät näytä tajuavan kuinka tärkeitä ne on silloin KUN tulee ongelmia.

        Minäkin olen asentanut joitakin kertoja Windowsin uudelleen, en kuitenkaan XP:tä. Aiemmissa tapauksissa ei ole tarvinnut asennella erikseen ääniajureita.

        "Aiemmissa tapauksissa ei ole tarvinnut asennella erikseen ääniajureita"


      • Windows pakkotyöläinen
        .... kirjoitti:

        "Aiemmissa tapauksissa ei ole tarvinnut asennella erikseen ääniajureita"

        Olen asentanut aiemmin Windows 98:n pari kertaa, samoin Windows 2000:n. Mitään ongelmia äänen kanssa ei ole aiemmin ollut!


      • muutamasta koneesta
        Windows pakkotyöläinen kirjoitti:

        Olen asentanut aiemmin Windows 98:n pari kertaa, samoin Windows 2000:n. Mitään ongelmia äänen kanssa ei ole aiemmin ollut!

        ja tulos on ollut että merkkimikroihin on pitänyt asentaa ajurit erikseen tai sitten käyttää recovery levyä/levyjä.
        Itse kasatut koneet ovat toimineet suoraan xp xp2 levyltä. Näytönohjainkin, esimerkiksi (vaatimaton) FX-5200 on toiminut windowsin omilla ajureilla hyvin. SP1 xp:llä sama näytönohjain toimi vain pienillä (60Hhz) virkistystaajuuksilla.


      • ajurit
        Windows pakkotyöläinen kirjoitti:

        Olen asentanut aiemmin Windows 98:n pari kertaa, samoin Windows 2000:n. Mitään ongelmia äänen kanssa ei ole aiemmin ollut!

        pitää aina asentaa, paitsi jos ei ole tarvetta kuunnella mitään.
        Merkkikoneiden asennuslevyillä voi olla ajurit jo valmiina, mutta puhtaassa asennuksessa niitä ei ole


    • äänethukassa

      Mulla on ihan sama juttu.. sama merkki ja asennettiin XP uudestaan kaikki muut kohallaa ?! äänet vaan kusee !?

    • äänet tominnassa

      Kiitos kaikille ohjeista muuten en ois saanu toimii ! joo eli menkää medionin sivuille medion.com jos on medionin kone.sit ottakaa (huolto&tuki) sit vasemmalta (ohjaimet & päivitykset) sit katotte koneen takaa sen sarja numeron jas sit etsi ! ja ääni ajurit..

    • jokuvaa

      jeps. meilklä kävi aivan sama juttu. äänet ei vain kuulu!

      • Tekniikka Timo

        Tämä johtuu siitä että tietokoneen ääniantura resonoi kotelon kanssa, jolloin libraattori ei pääse liikkumaan vapaasti (lämpölaajentumisen takia)... Vian voi korjata tökkimällä anturalle tuuletusaukkoja esim. ruuvimeisselillä...

        (Vastuuvapautuslause: En vastaa kenellekkään mahdollisesti aiheutuvista vioista)


      • insinöörä-immu
        Tekniikka Timo kirjoitti:

        Tämä johtuu siitä että tietokoneen ääniantura resonoi kotelon kanssa, jolloin libraattori ei pääse liikkumaan vapaasti (lämpölaajentumisen takia)... Vian voi korjata tökkimällä anturalle tuuletusaukkoja esim. ruuvimeisselillä...

        (Vastuuvapautuslause: En vastaa kenellekkään mahdollisesti aiheutuvista vioista)

        kun vetää sieltä 2-konkan pohjasta inhalaattorin viprakytkintä vasemmalle, heppaa siihen migillä knöölin ja jeesusteippiä ympärille, niin johan mölisee. Sen jälkeen voikin vaihtaa lääkitystä.


      • kultakorvalta

        eli korva ja toinenkin on vaikuttunut umpeen. Kaivaa sen tikulla auki vaan ja toisenkin! Jos käyttää varovaisuussyistä korvakynttilää, pitää tuli laittaa korvakynttilän siihen päähän, jota ei työnnetä vaikuttuneeseen korvaan!


    • patttuuuu

      itsellä samanlainen ohjelma, ja äänikortti on musCAudio

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3963
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2328
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2046
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      94
      1713
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1401
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1311
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1252
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe