Algerialaiset ihmiset

Milana*

Suunnitteilla on reissu Algeriaan perheeni kanssa (miehen kotimaa) ja pakko myöntää, että kyllä jännittää. Millaisia ihmiset siellä ovat? Tiedän että jokainen on yksilö, jne. mutta mietiskelen tässä nyt lähinnä yleiseltä kannalta. Mietityttää että mitenhän minut siellä otetaan vastaan, kuinka ihmiset suhtautuvat. Kieltä en osaa joten mieheni joutuu varmaan toimimaan suurelta osin tulkkina; jos ei sitten löydy englantia puhuvia ihmisiä.
Meillä on lapsia, yksi jonka biologinen isä mieheni ei ole mutta jonka on ottanut omakseen(adoptioasia vireillä) ja yhteisiä lapsia myös. Pidetäänkö minua siellä jotenkin "huonona" naisena kun olen ollut yh ennen mieheni tapaamista? (lapsella ei ole isää merkittynä papereihin, on siis ollut "isätön" aina ennen nykyistä miestäni).
Kiitos tuhannesti jos joku vastailee.

9

2965

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

      Itse en ole ollut sinunlaisessa tilanteessa, mutta minusta kuulostaa, etta huolehdit aivan turhia. Arabit ovat mita vieraanvaraisimpia ja sinut otetaan varmasti vastaan kuin tyttarena perheessa!

      Algeriassa turismia ei tosin esiinny, joten ehka heratat mielenkiintoa ihmisten keskuudessa liikkuessasi.

      Miksi et muuten kysy mieheltasi mielipidetta? Hanhan on varmaan paras asiantuntija vastaamaan!

      • Milana*

        Kiitoksia vastauksestasi. :)
        Toki olen mieheltäni asioista ja ihmisistä kysellyt, keneltäs muultakaan, mutta ajattelin että täältä varmaan voisin saada hieman erilaista näkökulmaa asiaan. :) Mieheni on vakuuttanut että ihmiset takuulla ottavat hyvin vastaan enkä sitä epäile, ainakaan hänen perheensä kohdalla, mutta ensimmäinen reissu niin paljon pyörii mielessä. Ja onhan kulttuuri siellä kuitenkin täysin erilainen kuin meillä täällä Suomessa.
        Mietityttää onko naisilla samanlaista kyräilyä kuin täällä kun joukkoon paukahtaa uusi nainen ja vielä toiselta puolelta maapalloa. Tietenkään tässäkään ei voi yleistää mutta nämä nyt vaan on asioita jotka pyörivät tuolla pääkopassa.
        Lisää kommentteja otan mielelläni vastaan ja kokemuksia jos joku on maassa käynyt. :)


      • sydämellä vastaan joka paik...
        Milana* kirjoitti:

        Kiitoksia vastauksestasi. :)
        Toki olen mieheltäni asioista ja ihmisistä kysellyt, keneltäs muultakaan, mutta ajattelin että täältä varmaan voisin saada hieman erilaista näkökulmaa asiaan. :) Mieheni on vakuuttanut että ihmiset takuulla ottavat hyvin vastaan enkä sitä epäile, ainakaan hänen perheensä kohdalla, mutta ensimmäinen reissu niin paljon pyörii mielessä. Ja onhan kulttuuri siellä kuitenkin täysin erilainen kuin meillä täällä Suomessa.
        Mietityttää onko naisilla samanlaista kyräilyä kuin täällä kun joukkoon paukahtaa uusi nainen ja vielä toiselta puolelta maapalloa. Tietenkään tässäkään ei voi yleistää mutta nämä nyt vaan on asioita jotka pyörivät tuolla pääkopassa.
        Lisää kommentteja otan mielelläni vastaan ja kokemuksia jos joku on maassa käynyt. :)

        Olen ollut 6 kertaa Algeriassa ja jo lentokentällä voit tuntea sen ystävällisyyden joka Algerissa vallitsee. Jos vähänkin joku hipaisee ruuhkassa, niin heti kuuluu "anteeksi rouva". Aina kysytään onko kaikki hyvin tai tarvitseeko apua. Aivan erilaista kuin Suomessa. Naiset voivat olla ensin aika uteliaita, mutta sehän on ihan normaalia alussa. Kyllähän Suomessakin ulkomaalaiselta kysytään mistä tulet ,mitä teet, miksi olet täällä jne. Itse olen saanut Algeriasta pitkäaikaisia ystäviä.Soittelemme joka kuukausi. Voit huoletta lähteä Algeriaan sillä sinua varmasti ihaillaan ja tullaan pitämään perheeseen kuuluvana. Rakkaus on aitoa !!!!


      • turisteja !

        Varsinkin ranskalaiset ja italiaiset tulevat usein. Monet suuntaavat varsinkin talviaikana Saharan alueelle. Pohjoismaista on tosi vähän koska ei ole ns. järjestettyjä matkoja. Siitä voit olla varma , että sinua ihaillaan ja saat kuulla siitä kaikkialla.!! Mutta eikö olekin ihanaa kun kerrankin joku tykkää aidosti.:)


      • huolehdit
        Milana* kirjoitti:

        Kiitoksia vastauksestasi. :)
        Toki olen mieheltäni asioista ja ihmisistä kysellyt, keneltäs muultakaan, mutta ajattelin että täältä varmaan voisin saada hieman erilaista näkökulmaa asiaan. :) Mieheni on vakuuttanut että ihmiset takuulla ottavat hyvin vastaan enkä sitä epäile, ainakaan hänen perheensä kohdalla, mutta ensimmäinen reissu niin paljon pyörii mielessä. Ja onhan kulttuuri siellä kuitenkin täysin erilainen kuin meillä täällä Suomessa.
        Mietityttää onko naisilla samanlaista kyräilyä kuin täällä kun joukkoon paukahtaa uusi nainen ja vielä toiselta puolelta maapalloa. Tietenkään tässäkään ei voi yleistää mutta nämä nyt vaan on asioita jotka pyörivät tuolla pääkopassa.
        Lisää kommentteja otan mielelläni vastaan ja kokemuksia jos joku on maassa käynyt. :)

        Olen ollut 2 kertaa Algeriassa ja ihmiset ovat todella ihania. Alussa tuntuu oudolta kun kaikki suukottelevat ja puhuvat paljon sinua katsellen, mutta älä missään vaiheessa ajattele heidän puhuvan pahaa, koska siellä ihmiset eivät sellaisia ole. He ovat todella ystävällisiä, auttavaisia ja lempeitä. Toivottavasti löydät jonkun naispuolsen ystävän perheestä joka puhuu Englantia niin sitten on mukavempaa. Naiset ovat toisilleen aivan erilaisia kuin täällä. Siellä he olisivat ylpeitä saadakseen olla sinun ystäväsi ja auttaa sinua missä sitten tarvitsisitkaan apua (kodin hoidossa tms.). Osaa olla kiitollinen ja ottaa apu vastaan jos sinulle sellaista tarjotaan. Ihmiset ovat todella mukavia, ajattele heistä vain hyvää siellä ollessasi niin huomaat että niin hekin tekevät.


    • Nimetön

      Minulla on myös algerialainen mies =) Lapsia minulla on edellisestä liitosta suomalaisen kanssa 2 ja nyt meillä on aivan ihana yhteinen nappisilmä melkein 2v. Olen käynyt Algeriassa nyt kolme kertaa, viimeisin kerta viime heinäkuussa. Ja täytyy sanoa että rakastan sitä paikkaa. Ihmiset tosi ihania ja ystävällisiä, tuijotusta tosin saa osakseen jos on kovin vaalea, mutta mitäpä se haittaa. Minua ei ainakaan minun nähteni pidetty "huonona naisena" vaan päin vastoin palvonta tuntui joskus vähän kiusalliselta...kertoisin sinulle mielelläni lisää ja lähettäisin sinulle joitain maisemakuviakin jos haluaisit. Olen vain vieraillut pääkaupungissa Algerissa josta mieheni on kotoisin, ja muutamassa pikkukaupungissa noin 100 km säteellä...Tässä email: [email protected]. Kirjoitahan sinne jos haluat lisää "vinkkejä" ja tietoa ;) Ps. me myös olemme menossa taas kesällä Algeriaan ja tuskin maltan odottaa...

    • mitenkään huonona. !

      Algeriassakin on paljon eronneita naisia ja lapsensa hyljänneitä syystä mistä lie. Joten tuollaista ei kannata miettiä. Algeria on hyvin erilainen arabimaa kuin monet muut. Nykyään monet algerialaiset alkavat olla niinkuin länsimaalaiset eli materialisteja. Eivät he enää jaksa olla kiinnostuneita mitä muut tekevät tai ovat tehneet. Pääasia on, että te rakastatte toisianne....

      • Milana*

        jokaiselle vastanneelle. Kuulostaa kyllä siltä kun juttujanne lueskelee ettei syytä jännittämiseen ole. :) Tai tokihan pieni jännitys kuuluu asiaan muttei siis ilmeisesti kannata ainakaan pelätä ettei minua Algeriassa otettaisi hyvin vastaan.
        Ihmiset kuulostavat ihanilta ja mitä kuvia olen maasta nähnyt niin koko ajan vaan enemmän odotan reissua. :)
        Raikasta alkuvuotta jokaiselle!!


    • Oran

      miten Algerian matkasi sujui. Itse vielä odotan käyntiä Algeriassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      49
      4985
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3277
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1412
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1245
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      957
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      878
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      731
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      728
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      697
    Aihe