tarina italialaisesta

Ostin toukokuussa 2006 Piaggio NRG Purejetin luullen että se on toimintavarma ja kestävä... Tehoiltaan ja ajettavuudeltaan se on kyllä aivan loistava mutta alusta asti sitä on vaivannut nykiminen ja röpöttäminen kiihdyttäessä ja kaupunki ajossa etenkin.Merkkikorjaamon ja maahantuojan mukaan siinä ei ole mitään vikaa eikä sitä ruveta tutkimaan.Sen lisäksi jo ensimmäisen 500km:n jälkeen hajosi vilkkukatkaisija,sitä odottelin n.kuukauden verran kun ei ollut suomessa kyseistä osaa.Seuraavat kilometrit meni suuhteellisen pienin ongelmin lukuunottamatta polttoainemittarin reistailua.
Lokakuussa kun mittariin pyörähti 2400km niin tuli täysi stoppi!Samana päivänä aikaisemmin tuntui n.minuutin ajan huomattavaa tehon häviämistä eli meinasi matka pysähtyä tasaisella.Siitä eteenpäin se toimi normaalisti n.10km ja sitten sammui eikä lähtenyt enää käyntiin.Toimitin sen merkkikorjaamolle viikolla 42 ja sitä tutkittiin siellä n.2 viikkoa.He totesivat että moottorista on puristukset hävinnyt.Purkivat koneen ja huomasivat ettei sylinterissä eikä männässä ollut mitään jälkiä ja männänrenkaat olivat ehjät.Käyttivät sylinterin mitattavana koneistuspajalla ja se todettiin virheettömäksi.Korjaamon ja maahantuojan päätöksellä arveltiin että männänrenkaat olivat liian kuluneet.Tilattiin uudet,odottelua n.5 viikkoa koska männänrenkaita ei ollut suomessa.Osat tuli,moottori kasatiin mutta edelleenkään ei lähtenyt käyntiin.Puristukset olivat kuulemma nyt normaalit.Jatkoivat tutkimuksia joitain viikkoja ja selvisi että bensapaineet häviää startatessa.Viimeviikolla selvisi heidän mielestään että bensapumppu on viallinen.Tilasivat uuden,tuli muutamassa päivässä,laittoivat kiinni mutta edelleenkään ei käynnistynyt.Bensapaineet olivat nyt normaalit...Tänään sitten sanoivat että nyt on vika löytynyt.Ns. pieni ilma kompressori joka on moottorin takaosassa ja saa käyttövoiman kampiakselilta oli hajonnut.Sen tehtävänä on kuulemma sekoittaa ilmaa bensan joukkoon.Tilasivat uuden mutta eivät olleet varmoja onko suomessa ja milloin tulee.Eli ei vielä mitään tietoa millon saadaan kuntoon...
Saattaa olla että JOS vielä joskus saan skootterini toimivana takaisin vaihdan merkkiä...Että näin Piaggion "lippulaivan" kanssa...
Ilmianna
Jaa

14 Vastausta


mun sr50 factory on ainakin toiminut ihan moitteettomasti
Ilmianna
Jaa
Itse ostin käytettynä 17.000km ajetun peugeot speedfightin. Vanha omistaja oli kaatunutkin niin että naarmuja on molemmin puolin. Mitään vikaa ei ollut. Nyt on ajettu 21.000km ilman ongelmia, elikkä sanoisin että on aika luotettavia nää pösöt... Ainiin, aina unohdan että yksi vika on ollut, tai no ei se menoa haittaa koska se on vain yhden "yleellisyys varusteen" vika. Startti on hajonnu, mutta polkemalla kyllä lähtee, joten ei se ole haitannut. Eikä sitä nyt niin tarvitse tota starttii että hyvin menee ilmankin. Itse olen ollut TODELLA tyytyväinen Peugeot laatuun ja tää kulkee ja kiihtyy mukavasti...
Ilmianna
Jaa
Jos koet tuntevasi kertoa tarinasi niin siitä vain mutta älä kirjoita sitä samassa muodossa(kopioi) joka ikiselle palstalle jossa käsitellään moposkoottereita... spämmääminen ja kopioiminenkin on kiellettyä... asia tullaan tutkimaan!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
4 VASTAUSTA:
Todennäköisesti sinulla sattui valistusvirheellinen yksilö, joka on vikoja täynnä. Yhden yksilön perusteella ei voida sanoa vielä mitään koko merkistä.
Esim. itselläni on todella huonoja kokemuksia pösöstä, vaikka luulen silti että kyseessä on ihan laatumerkki.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
mitä tarkoitat "joka ikiselle palstalle jossa käsitellään moposkoottereita"... Enhän ole kertonut tapauksesta muualla kun ja ainoastaan eilen tällä palstalla!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
piaggio kirjoitti:
mitä tarkoitat "joka ikiselle palstalle jossa käsitellään moposkoottereita"... Enhän ole kertonut tapauksesta muualla kun ja ainoastaan eilen tällä palstalla!
Jos asia näin niin pahoittelen mutta muutama palstanlukija kommentoi eilen "asiatonviesti" painikkeen kautta että olisit saman tarinan usemmalle palstalle "kopioinut" mainiten palstan nimen kohdentamatta sitä suoralla linkillä...
Kuitenkin olen itse huomannut joidenkin kirjoittajien laittavan saman viestin usealle palstalle saadakseen mahdollisimman suuren huomion kirjoitukselleen... siksi mainitsin "yleisellä" tasolla että kannattaa miettiä..
Hienoa kuitenkin että olet tuonut julki että vikoja on ihan samanlailla kalliissa kuin halvassakin moposkootterissa. :)
Toivottavasti ei kuitenkaan ole pettynyt muuten niin hienoon laitteeseen kuin skootteri vaan ehkä vain vaihtanut merkkiä.... tms
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
PappaSkootteri kirjoitti:
Jos asia näin niin pahoittelen mutta muutama palstanlukija kommentoi eilen "asiatonviesti" painikkeen kautta että olisit saman tarinan usemmalle palstalle "kopioinut" mainiten palstan nimen kohdentamatta sitä suoralla linkillä...
Kuitenkin olen itse huomannut joidenkin kirjoittajien laittavan saman viestin usealle palstalle saadakseen mahdollisimman suuren huomion kirjoitukselleen... siksi mainitsin "yleisellä" tasolla että kannattaa miettiä..
Hienoa kuitenkin että olet tuonut julki että vikoja on ihan samanlailla kalliissa kuin halvassakin moposkootterissa. :)
Toivottavasti ei kuitenkaan ole pettynyt muuten niin hienoon laitteeseen kuin skootteri vaan ehkä vain vaihtanut merkkiä.... tms
kiven ja kannon ja jos lupaukseni rikon niin mörökölli minut syököön...Siis että en ole missään muilla palstoilla kertonut tapauksesta.En lue edes muita palstoja kuin tätä.Merkin vaihto on edessä aivan varmasti viimeistään keväällä...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Itselläni gileran kohdalla oli samankaltainen tilanne. Moottori röpötti kiihdytyksissä uudesta alkaen. Kylmänä moottori kävi hyvin, mutta parin sadan metrin ajon jälkeen röpötys alkoi. 5000 huollon yhteydessä valitin asiasta ja skootteriin vaihdettiin takuuna sylinteri ja mäntä (puristukset olivat mittauksessa huomattavan alhaiset). Tämän jälkeen purejet on toiminut hienosti.
Ilmianna
Jaa
Eilen se vihdoin tapahtui eli skootteri tuli kuntoon!Tutkittuani ja selvitettyäni asioita tuli ilmi että suurin ongelma tapauksessa oli huoltokorjaamon nihkeä ja ammattitaidoton toiminta yhdistettynä maahantuojan välinpitämättömyyteen.Toki osien saanti ei ole ehkä kaikkein nopeinta piaggioon mutta kuitenkin...Korjaamolla tehtiin joitakin vääriä vikadiagnooseja ja kaikkein pahinta oli nuoremman asentajan ryyppääminen ja krapulassa töissä oleminen...Valitettavaa mutta totta!Jos korjaamotoiminta olisi täällä moitteetonta jatkaisin varmasti kyseisen merkin parissa.On se NRG purejet niin verraton peli ajettavuudeltaan ja tehoa löytyy ihan mukavasti kahdestaan ajettavaksikin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
4 VASTAUSTA:
mopo merkki on piaggio ape50
mitä saa moposta moottori riiti
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
kolme renkala kirjoitti:
mopo merkki on piaggio ape50
mitä saa moposta moottori riiti
Minulla on ollut Piaggio Ape 50 (Mopoauto)-02 jossa oli Vespa pk 50xl moottori,kuten jo nimestä voi päätellä eli Vespa skootterin kone.Ostettaessa mittarissa oli vasta 2310km ja itse ajoin ko.laitteella 500km täysin ongelmitta ja varaosiakin löytyy hyvin kun käy suoraan skootterin osat esim.peilit,ohjaustanko ja renkaat on skootterista.

Saa ajaa mopoille sallituilla pyöräteillä eikä tarvitse katsastaa.

Kuvia Apesta: www.minunauto.com/auto/20642
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
WunderbaumistI kirjoitti:
Minulla on ollut Piaggio Ape 50 (Mopoauto)-02 jossa oli Vespa pk 50xl moottori,kuten jo nimestä voi päätellä eli Vespa skootterin kone.Ostettaessa mittarissa oli vasta 2310km ja itse ajoin ko.laitteella 500km täysin ongelmitta ja varaosiakin löytyy hyvin kun käy suoraan skootterin osat esim.peilit,ohjaustanko ja renkaat on skootterista.

Saa ajaa mopoille sallituilla pyöräteillä eikä tarvitse katsastaa.

Kuvia Apesta: www.minunauto.com/auto/20642
Osaaisitkos sanoa, josko tuollaisia Ape 50:jä löytyy rekisteröitynä kahdelle hengelle tai olisiko sellainen ylipäätään mahdollista? Sillä olen itse muistaakseni nähnyt noita Ape 50:jä 2-paikkaisinakin, ratilla varustettuna.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Apeisti kirjoitti:
Osaaisitkos sanoa, josko tuollaisia Ape 50:jä löytyy rekisteröitynä kahdelle hengelle tai olisiko sellainen ylipäätään mahdollista? Sillä olen itse muistaakseni nähnyt noita Ape 50:jä 2-paikkaisinakin, ratilla varustettuna.
kiinassa jo ainakin 3 vuotta valmistetut piatsiot on ihan yhtä laadukkaiat kun muutkin kiinanskodet
parempia kuin suomalaiset huoltomekaanikot.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
Joo elikkä olis toi Piaggion 2010 vuoden malli ni siit taitaapi olla bensapumppu jotenki tukossa tai vastaavaa ku ei bensa tunnu menvän mihinkää suuntaa.ja sitä ku ei saa auki muuta ku pistämällä paskaks ku on liimattu kansi kiinni. oisko ideoita mistä sais uuden bensapumpun Piaggioon tai jtn vinkkejä mitä tehdä. Apua tarttis tosissaa
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

tarina italialaisesta

Ostin toukokuussa 2006 Piaggio NRG Purejetin luullen että se on toimintavarma ja kestävä... Tehoiltaan ja ajettavuudeltaan se on kyllä aivan loistava mutta alusta asti sitä on vaivannut nykiminen ja röpöttäminen kiihdyttäessä ja kaupunki ajossa etenkin.Merkkikorjaamon ja maahantuojan mukaan siinä ei ole mitään vikaa eikä sitä ruveta tutkimaan.Sen lisäksi jo ensimmäisen 500km:n jälkeen hajosi vilkkukatkaisija,sitä odottelin n.kuukauden verran kun ei ollut suomessa kyseistä osaa.Seuraavat kilometrit meni suuhteellisen pienin ongelmin lukuunottamatta polttoainemittarin reistailua.
Lokakuussa kun mittariin pyörähti 2400km niin tuli täysi stoppi!Samana päivänä aikaisemmin tuntui n.minuutin ajan huomattavaa tehon häviämistä eli meinasi matka pysähtyä tasaisella.Siitä eteenpäin se toimi normaalisti n.10km ja sitten sammui eikä lähtenyt enää käyntiin.Toimitin sen merkkikorjaamolle viikolla 42 ja sitä tutkittiin siellä n.2 viikkoa.He totesivat että moottorista on puristukset hävinnyt.Purkivat koneen ja huomasivat ettei sylinterissä eikä männässä ollut mitään jälkiä ja männänrenkaat olivat ehjät.Käyttivät sylinterin mitattavana koneistuspajalla ja se todettiin virheettömäksi.Korjaamon ja maahantuojan päätöksellä arveltiin että männänrenkaat olivat liian kuluneet.Tilattiin uudet,odottelua n.5 viikkoa koska männänrenkaita ei ollut suomessa.Osat tuli,moottori kasatiin mutta edelleenkään ei lähtenyt käyntiin.Puristukset olivat kuulemma nyt normaalit.Jatkoivat tutkimuksia joitain viikkoja ja selvisi että bensapaineet häviää startatessa.Viimeviikolla selvisi heidän mielestään että bensapumppu on viallinen.Tilasivat uuden,tuli muutamassa päivässä,laittoivat kiinni mutta edelleenkään ei käynnistynyt.Bensapaineet olivat nyt normaalit...Tänään sitten sanoivat että nyt on vika löytynyt.Ns. pieni ilma kompressori joka on moottorin takaosassa ja saa käyttövoiman kampiakselilta oli hajonnut.Sen tehtävänä on kuulemma sekoittaa ilmaa bensan joukkoon.Tilasivat uuden mutta eivät olleet varmoja onko suomessa ja milloin tulee.Eli ei vielä mitään tietoa millon saadaan kuntoon...
Saattaa olla että JOS vielä joskus saan skootterini toimivana takaisin vaihdan merkkiä...Että näin Piaggion "lippulaivan" kanssa...

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta