Korvareikien laitto

Lalli

Elikkä kyselisin kuinka paljon tuo maksaa ja voiko ensimmäisellä kerralla ottaa useammankin rei'än?
Kuinka niitä hoidetaan jälkeenpäin?

96

34208

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuttiduu

      No jossain paikoissa se maksaa 5 euroa ja jossain paikoissa se voi maksaa 20 euroa. Itse maksoin 5 euroa rei'ästä ja olin tyytyväinen (vaikka se kyllä riippuu paikasta). Voi ottaa useamman rei'än saman aikaan mutta sitä kyllä ei suosittele koska kaikki lävistykset eivät parane kovin pian ja niitten kanssa voi tulla ongelmia. Sitä paitsi korviin saattuu jonkin aikaa (ovat punaisia ja turvoksessa) niin siks ei kannata ottaa montaa samaan aikaan.

      Niitä hoidetaan desinfiointi aineella jolla ne putsataan päivittäin. Paikan päällä saa hoito-ohjeet miten toimia kotona. Jos ei saa niin se ei ollut hyvä paikka..

      • kokemusta

        Silloin kun laitatin ensimmäiset korvikseni, noudatin täsmällisesti hoito-ohjeita ja puhdistin reikiä huolellisesti. Minulla ei korviin sattunut kuin sillä ketkellä kun asennuskoru asennettiin, mutta ei enää sen jälkeen. Punotusta tai turvotusta ei ollut lainkaan.

        Asia voi olla eri, jos reikä tehdään rusto-alueelle. Silloin pitää olla vieläkin huolellisempi ja silti kipuja voi olla.


      • Kävin eilen ottamassa korvikset kultajousessa.Ja en saanyt ohjeiata.Niipä emme enää mene ottamaan kultajousessa korvareikiä.


      • Ainiin korvisten laitto ois ottaa hyvä talvella.Koska ne ei tulehdu niin helpolla kuin kesälä.


      • Anonyymi
        kissafanittaja kirjoitti:

        Kävin eilen ottamassa korvikset kultajousessa.Ja en saanyt ohjeiata.Niipä emme enää mene ottamaan kultajousessa korvareikiä.

        Kävin juuri siellä ja sain ohjeet?


      • Anonyymi
        kissafanittaja kirjoitti:

        Ainiin korvisten laitto ois ottaa hyvä talvella.Koska ne ei tulehdu niin helpolla kuin kesälä.

        Se on totta esim kulta housessa ne ei välttämättä suostu laittaa reikii kesällä mulla synttärit kesällä ja sain reiät lahjaks ne ei välttämättä ois halunnu laittaa niit mulle mutta joo uimaan ei saa ainakaan mennä viikkoon reikien laiton jälkeen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kävin juuri siellä ja sain ohjeet?

        Mäkin sain ohjeet kun kävin tänään ottamassa ensimmäiset korvareijät kultajousessa


    • lävistysliikkeeseen

      ampumalla ei ainakaa saa laittaa korviksia.

      itse kun laitoin lävistäjällä, maksoi 35 euroa (otin tapin, renkaalla olisi maksanut 30 euroa).

      • kuitenkin yksilöhinta?

        Niin: siis makso 35€/reikä. Ainaki jos liikkeitten sivuihin on uskominen...ampumallahan noi tav tehdään (se ei kylläkään oo kiellettyä!). En kyl nää mitään syytä mennä noinki helpon homman takia syytään lävistäjälle rahaa. Eri juttu taas on noi navat,kulmat etc.


      • ~~~~
        kuitenkin yksilöhinta? kirjoitti:

        Niin: siis makso 35€/reikä. Ainaki jos liikkeitten sivuihin on uskominen...ampumallahan noi tav tehdään (se ei kylläkään oo kiellettyä!). En kyl nää mitään syytä mennä noinki helpon homman takia syytään lävistäjälle rahaa. Eri juttu taas on noi navat,kulmat etc.

        sitä tarkoitin, 35 euroa / reikä.

        niin, en tiedä oliko siinä sinänsä mitään järkeä lävistäjällä käydä. no, ainakaan ei ole pahasti tulehtunu nää reiät, vaikka mätäkuussa otin. ei tosin välttämättä tulehdu muuallakaan otetut, mistäs sitä tietää ennen kuin kokeilee.


      • ...

        Korvareiät saa ja on fiksuakin ottaa ampumalla KORVALEHTEEN, eli sille alueelle korvan ulkoista osaa, jossa rustoa ei ole. Ruston alueelle taas pitää ottaa lävistämällä koru.

        Jopa Yazka, Suomen tunnetuin lävistäjä, kertoo lävistysliike Harnessin kotisivulla www.harness.fi, että korvareiät (edelleen VAIN korvalehden rustottomalle alueelle) voi huoletta ottaa ampumalla.

        Tietenkään en kiellä ketään ottamasta korvakorua korvalehteen ammattitaitoisten lävistäjien palveluita käyttäen, päinvastoin. :)


      • jepan keksi
        ... kirjoitti:

        Korvareiät saa ja on fiksuakin ottaa ampumalla KORVALEHTEEN, eli sille alueelle korvan ulkoista osaa, jossa rustoa ei ole. Ruston alueelle taas pitää ottaa lävistämällä koru.

        Jopa Yazka, Suomen tunnetuin lävistäjä, kertoo lävistysliike Harnessin kotisivulla www.harness.fi, että korvareiät (edelleen VAIN korvalehden rustottomalle alueelle) voi huoletta ottaa ampumalla.

        Tietenkään en kiellä ketään ottamasta korvakorua korvalehteen ammattitaitoisten lävistäjien palveluita käyttäen, päinvastoin. :)

        Olen kaksi kertaa ottanut ampumalla korviin reijät ja molemmilla kerroilla ne tulehtuivat ja syynä ei ollut huono hygienia. Lisäksi ampumalla tylppä koru vahingoittaa kudosta ja saattaa jättää patin korvan sisälle. Haluaisin korvakorut, mutta ampumaan en niitä enää rupea ja ei riitä rahat 70 e:n läväreihin. Pitää kai tehä ite D:


      • m.s :D
        ~~~~ kirjoitti:

        sitä tarkoitin, 35 euroa / reikä.

        niin, en tiedä oliko siinä sinänsä mitään järkeä lävistäjällä käydä. no, ainakaan ei ole pahasti tulehtunu nää reiät, vaikka mätäkuussa otin. ei tosin välttämättä tulehdu muuallakaan otetut, mistäs sitä tietää ennen kuin kokeilee.

        hei toi otsikko taaitaa kertoa jo kaiken.
        MUTTA MISTÄ NIITÄ OIKEIN SAA, laitetaanko niitä kulta sepän liikkeissä vai missä????? kun äiti ei anna laittaa lävistys liikkeestä ja kun ite oon 10v


      • tietoo
        m.s :D kirjoitti:

        hei toi otsikko taaitaa kertoa jo kaiken.
        MUTTA MISTÄ NIITÄ OIKEIN SAA, laitetaanko niitä kulta sepän liikkeissä vai missä????? kun äiti ei anna laittaa lävistys liikkeestä ja kun ite oon 10v

        Hei itsekki haluaisin mut äiti ei anna ottaa mut puoli äiti on vahvasti sitä mieltä et saan ne reiät. Olen 13 joten jos otan esim.kultasepänliikkeessä ni multa ei vaadita enää vanhempia mukaan. Mutta lävistäjällä ne vanhemmat pitää olla matkassa.


      • m.s :D kirjoitti:

        hei toi otsikko taaitaa kertoa jo kaiken.
        MUTTA MISTÄ NIITÄ OIKEIN SAA, laitetaanko niitä kulta sepän liikkeissä vai missä????? kun äiti ei anna laittaa lävistys liikkeestä ja kun ite oon 10v

        No ainut mitä mä tiiän on kulajous.i en oo ikinä käynyt mistään muualta. tosin mulla makso 17 euroo. maksoin korvikset samaan hintaan kun niiden laitto.


      • Anonyymi
        m.s :D kirjoitti:

        hei toi otsikko taaitaa kertoa jo kaiken.
        MUTTA MISTÄ NIITÄ OIKEIN SAA, laitetaanko niitä kulta sepän liikkeissä vai missä????? kun äiti ei anna laittaa lävistys liikkeestä ja kun ite oon 10v

        No minun mielestäni kannatta totella äitiä... mä otan la kultajousessa... voithan toki itehhi trhjä😄😁🤣🤣😗😗☺☺😜🤪🤔🤐😑


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No minun mielestäni kannatta totella äitiä... mä otan la kultajousessa... voithan toki itehhi trhjä😄😁🤣🤣😗😗☺☺😜🤪🤔🤐😑

        Järkeä peliin hei!?


      • Anonyymi
        kissafanittaja kirjoitti:

        No ainut mitä mä tiiän on kulajous.i en oo ikinä käynyt mistään muualta. tosin mulla makso 17 euroo. maksoin korvikset samaan hintaan kun niiden laitto.

        Mä otin korvikset 9v oon nyt 10v ja .ul ne makso 15€/reikä


      • Anonyymi
        m.s :D kirjoitti:

        hei toi otsikko taaitaa kertoa jo kaiken.
        MUTTA MISTÄ NIITÄ OIKEIN SAA, laitetaanko niitä kulta sepän liikkeissä vai missä????? kun äiti ei anna laittaa lävistys liikkeestä ja kun ite oon 10v

        Minä olen 10 v ja sain tänään kultajousessa korvareijät


      • Anonyymi
        m.s :D kirjoitti:

        hei toi otsikko taaitaa kertoa jo kaiken.
        MUTTA MISTÄ NIITÄ OIKEIN SAA, laitetaanko niitä kulta sepän liikkeissä vai missä????? kun äiti ei anna laittaa lävistys liikkeestä ja kun ite oon 10v

        Sain ensimmäiset korvareiät 7 vuotiaana ja nyt kesälomalla aiotaan käydä ottamassa minulle toiset ja olen nyt 10v ja Kuopiossa voi käydä ottamassa myös.


    • mumurmur

      Otin itse korvareiät koruliikkeessä ja sain reiät ja korut ja desinfiointiaine päälle yhteensä 17 euroo. 17 euroo oli kaikki muut paitsi rustoalueen koru lävistys. Lävistys tehtiin ampumalla. Ei se ainakaanmua sattunut yhtään.Kutitti vaan jälkikäteen hassusti. Korvaa pitää muistaa pestä huolella...

    • joku vaan

      Moi!kultasepän liikkeessä reiät maksavat liikkeestä riippuen noin 8- 14 euroa. ei satu, nipistää. luulen että kerralla voi ottaa vaan yhdet reiät ja ja jos ottaa vaan yhen se maksaa saman verran kun kaks. mulla on toisessa korvassa kolm ja toisessa kaks

      • Aidren

        Tossa eilen just kävin ottamassa uuden korvareiän oikeeseen korvaan. Vasempaan otin toisen nyt tossa ehkä puoltoista kuukautta sitten ja se nyt parani kahessa viikossa kyl.

        Ton uudemman pyysin ihan siihen ruston alapuoelle, ne kyllä empi siellä kultasepän liikkessä hetken siinä et tekevätkö, mut sanoivat sit et eipä se mitään et tarpeeks reunaan kuha laittaa ni kai se on hyvä.

        Itelläni on kyllä ihan kamala neulakammo, mut eipä tuo satu senkään vertaa etteikö ees harkitsis jättävänsä tekemättä. Huulikorua oon kyl itelleni kaavaillu mut sen tekeminen jo kyl vähän hirvittää...


    • kaldjdh6882

      "17 euroo oli kaikki muut paitsi rustoalueen koru lävistys" jos otta korvis reiät ampumalla, ne eivät ole kuulemma lävistys. jos ette viitti maksaa siitä että käytte lävistys liikkeessä, niin tehkää ne reiät itte, varsinkin toiset ja kolmannet ja rustoon. ampuminen on ehkä se mailman huonoin vaihto ehto paitsi niille ekoille korviksille jotka on ihan siinä korvalehen alareunassa. kun tekee ite saa just siihen kohtaan ku haluaa, ja kun muistaa hygienian ja puhtaat välineet niin tadaa, paljon paremmat kun ampumalla. paranee sitä paitsi nopeemmin.

    • jultsu5

      mä haluisin ja mä saankin kesällä miten ne reijät tehään???!?!?!!?!?!?

      • No riipuu missä liikkeessä käyt: ]


      • Jokuheppahulluvaan

        Riippuu missä käyt. Joissain laitetaan korvalehteen ampumalla,jossain neulalla/lävistämällä.Ite kävin Timanttisilla, ja siellä ne ampu ne reiät.Ja juuuuuuu,tiiän, 2 vuotta myöhässä mutta anyway.


      • Anonyymi

        Sellasen pienen pistoolilla mikä on sitä hommaa varten. Siihen pistoolin viritetään ne ekat korvakorut ja sit ne ammutaan siihen korvaan


    • trololloolo

      siis miks kaikki luulee et pistoolilla korvareiän ottaminen on epähygeenistä..siis mä ooon ottanu niinku 7v ekat pistoolilla eikä siinä käyny mitenkään ei ees tulehtunu. Nii mä en taju miks kaikki luulevat sitä ihan kauheeksi. Tein ite toiset reiät kesäl ja ne tulehtui niiin pahasti et mun piti antaa mennä umpeeen.

      • Minä vaan

        Eihän se epähygieenistä ole, vaan epätarkkaa. Kun siitä pistoolista kuuluu sellainen hillitön napsahdus niin pää nytkähtää pakostakin.


      • ....
        Minä vaan kirjoitti:

        Eihän se epähygieenistä ole, vaan epätarkkaa. Kun siitä pistoolista kuuluu sellainen hillitön napsahdus niin pää nytkähtää pakostakin.

        Ei mulla vaan nytkähtänyt. Hyvin se paikoillaan pysyi kun ei kesittynyt ääneen.


      • mie oon ampumisen puolel
        Minä vaan kirjoitti:

        Eihän se epähygieenistä ole, vaan epätarkkaa. Kun siitä pistoolista kuuluu sellainen hillitön napsahdus niin pää nytkähtää pakostakin.

        Nykyisin ei enää kuulu mitää naksahduksia...... itse oon jo ottanu 2 ampumalla ja 1 kultasepän liikkees... meen myöhemmin ottaa taas yhen ampumalla.... nykyisin myös (ainakin täällä) koru on terävä.ä... olen ampumisen puolella.... koska neulal ku liikkees laittaa ni korvasta menee joku neulan tapanen 2 kertaa läpi......


    • jokurandom.

      Heei mietin täs voiks reiät vaan ottaa vaik kultajouses
      ku oisin kaverilleni joululahjaks hankkinu korvikset mut en
      tiiä mist niit voi ottaa voiks vaik tyylii kultajousee vaa kävellä sisää ja sanoo et saisko korvikset ja paljoks se maksaa? ju oon se tietämätön ... :D

      • Kultajousestahan nitä saa meet vaan kassalle ja sanot[oisko mahdollista saada korvareijät]


    • keomic

      no joo....ite oon ottanu nää kaikki reiät mitkä on niii samantapases liikkees mut eri nimel ku kultajousi :=)))

    • itse tehty

      Tein itselleni rei'än itse kotona ja hoidan sitä samoilla ohjeilla kun kaikki muut... :)

    • p0tpuri

      Hei. Sattuuko korvanreikien laittaminen ja miltä se ylipäätään ees tuntuu?

      • No se tuntuu kun ne laitetaan nin siltä että joku nipistää sua.Mutta sittenkun lähet kaupasta ei enää sitten paljon nipistä


      • Anonyymi

        Oon todella myöhässä, mutta itselläni ei sattunut ollenkaan reikien laitto ampumalla. Säpsähdin vähän ääntä mutta ei muuten mitään ihmeellistä. Mulla oli huono hygienia ekojen reikien suhteen, eli koskin ja pyörittelin niitä likaisilla käsillä ja sitte ne tulehtu. Tällä hetkellä mulla ei reikiä ole, mutta tarkoitus ois ottaa lähiaikoina uudestaan


    • korviss

      p0tpuri, se sattuu eniten ehkä sillon sen sekunnin ajan kun se siihen 'ammutaan'. Ja sen jälkeen menin vielä kaupoille ja vähäsen korvia särki. Et ei se silleen oikeen satu, ja ei kannata jännittää (itse jännitin sairaasti ja loppujen lopuksi ei ollutkaan niin paha:D) . Ittelläni korvikset on ollu 5 ½ vuotta. Kerran meni toisesta korvasta puoliks umpeen mut neulalla sitte vaan :) Vaikka olis sen vähemmän kivuliaasti saanu koruliikkeessäkin auki :S :)

    • jokui

      minä maksoin minun korvareiästä 8e

    • asdfghjklöäölkjhgfds

      Kannattaako tehä ite vai mennä koruliikkeeseen ottaan? Lävistäjälle ei oo varaa mennä!! Ja ku kaikki sanoo et pyssy on huono, niin kannataisko ite tehä mieluummin neulalla? c:

      • .ea

        Noi itse nyt ei ainkaan kannata tehdä. tulehtuu paljon helpoimmin jos korviasi neulalla vetelet.


    • Minääh

      Meen tänään tekeen korvisreijät niin kävelenkö vaan kellosepän liikkeeseen plazassa ja sanon et haluisin korvis reijät?? :D

      • nii helppoo ku se on

        Mä menin vaan liikkeesee ja sanoin et korvikset ja sit se laitto, annoin raha ja lähi menee:D


    • moi olen saara

      mä oikeesti pelkään että se sttuu tai tulehtuu pahasti...
      olen 12 vuota ja haluaisin korvikset.......

    • Korvistyttö

      Mulla molemmat reiät makso 20€.

    • Kävin ite (mies) laatukorussa laittamassa muutama viikko sitte reijän korvaa eikä siinä ole ollut mitään kipuja. Ei sattunu sillon kun otin eikä sen jälkeenkään, eikä tarvinnu ku suihkussa vähä pyöritellä et suurimmat skeidat sielt lähtee pois ja aluks kannattaa puhistaa kädet enneku koskee siihe. En kyllä tiiä et onks sit eroo et kenelle laittaa mut eipä siitä omasta mielestä tarttee sen kummemmi huolehtia.
      Eikä todellakaa tarttee et pelätä reijän laittamine sattuis :)

    • Yks heppu vaan

      Minulle maksoi kaksi hopeapalloa ja reitys vasemalle 18 euroa Kaarinasa Manuelillä

    • mä herkkä

      Ite mulla makso 5€ reikä. Itse korviksen laitto ei oikeastaan sattunut, mut sen jälkee pyörryin, melkein. Tai siis silmissä sumeni, alko huipat ja kaaduin maaha. Joka paikkaa alko "kuumottaa" . Kesti 2min et olin takas täs maailmassa ja ihan normaali. En tiä mikä mulla on, oonko vaan niin herkkä, mutta näin kävi. Kahet reiät haluun vie ottaa...!

    • Cintsu

      Ite otin 8v Sokoksella ampumalla. Makso 5e/reikä, ja harkkarit makso "erikseen" 5e/korvis. Aattelin nyt vielä otattaa kolmannen reiän, en vielä tiiä minne meen otattaan;3

    • monss

      korvareikiä on nyt 6, muutama on itse tehtyjä ja kumpikaan ei ole tulehtunu ja toinen, mikä nyt on jo melkeen sen parisen vuotta ollu niin on täysin kunnossa ja tuo minkä tein itseasiassa tuossa maanantaina niin sitä tietenki on vähän näin alussa kuumottanu ja turvoksissa vähän ollu mutta ei oo enää kipeä. rustosta löytyy yks ja seki on joskus ampumalla otettu, tiedän, sitä ei suositella mutta eipä sitä sillon "pienenä" tienny. alussa oli melko pahastikki tulehtunu. tykytystä, turvotusta, punotusta ja kaikkea mahollista siinä oli.. lääkärissä kävin näyttämässä mutta sanovat että koru pois ja en tietenkään halunnu ottaa sitä joten annoin olla. joka päivä 5min huuhtelu lämpimällä vedellä useamman kerran niin jopas parani. eikä ole sen jälkeen vaivannu yhtään. kyllähän niitä himottas tehä/teettää lisää mutta jospa nämä nyt tässä välttäs taas jonku aikaa. :D

    • :)):DDD

      ite otin ku olin 7 vuotta ja en ees huomannu ku se laitettii korvaa. Ja lisäks otin ampumalla ja se on tosiaan parempi vaihtoehto ku jossai lävistysliikkessä ottais.
      oon nyt 13v ja oon ottamas toisii reikii molempii korvii ( ampumalla) ja mun ekat reijät makso muistaakseni jonkun 12 euroo ja otin ne kultasepällä :))

    • Korvaaaa

      Hei vaan...

      otin ensin 8 v. molempiin korviin yhden reiän, ja puhdisin niitä säännöllisesti.
      Ei tulehtunut tai mitään.
      Makso jtn 10 euroo yhteensä. Aattelin ottaa toiseen korvaan 1 tai 2 lisää...

      • nipsu600

        mua pelottaa ottaa korvikset ampumalla pelkään jälki kipua ko kaverit sanoo et se sattuu se ampumine ja jälki kipu on hirvee ko oti ensimäiset korvikset 4 vuotiaana se sattu iha kauheesti ja jälki kipu oli niin kova et itkin tunnin oon ykstoista ja aijon ottaa korvikset mut pelkään et se sattuu hirveesti :'(


    • voi ei!

      Älä käy kultatuvassa,Täällä rovanimellä oli siellä aloittelija ja laittoi väärään paikkaan reiät niin se laitto toisetki ja ne on ihan vieri vieressä,Ei kiva .

    • Katarine ;D

      missä ois hyvä käyvä laittaa ja ois aik halpaa,ja voiks turvotusta jotenki estää

      • Late :3

        nii mis olis hyvä ottaa reiät? :)


    • Tietämätön

      Onko ampumisessa ikärajaa ja tartteeko huoltajan luvan?
      Halusin ottaa korvikset mut en uskalla kysyy vanhemmilt lupaa ja en ossaa tehä ite. Ja paljonko maksaa tälle Oulun lähellä ja mikä liike.

    • Venlalohjalta

      Haluisin tänään käydä otattamassa reiät, mutta pelkään sitä särkyä .... En tiedä yhtään, kun kaverit sanoo että sattui hirveästi, ja sukulaiset sanoi että eivät melkein edes huomanneet kipua :D meinasin timanttisiin mennä...

    • dsssxyyyyyyyyyyy

      Tääl oulus on tää joku oulun koru nii siel makso kaks korvan reikää 40e.. ja taas tääl oulus tuo romeo ja julia liike nii siel maksaa kahesta korvanreijästä 10 :DDDDDDDD sori kirjotusvirheist mul on tääl kiiiiree!

      • trololoo43

        Miks sitte kirjotat tänne 5 vuotta vanhaan viestiin jos sulla on kiire?:D sitä paitsi en usko että ketjun aloittajaa enää kiinnostaa eri vaihtoehdotxD


    • Muffini999

      Tarviiko korvisten laitossa olla hiukset kiinni? Ja minkälaiset harjoituskorvikset sieltä saa?

      • täälänäin idässä

        Mua ne ainaki käski laittamaan hiukset pois tieltä, eli kannattaa laittaa ponnari ainaki siks aikaa. Harjotuskorvikset on aina tapit, ehkä jotain viis eri väri vaihtoehtoo. Ne oli tosi vaikee saaha pois, ku olivat nii tiukat.


      • ihminen-99
        täälänäin idässä kirjoitti:

        Mua ne ainaki käski laittamaan hiukset pois tieltä, eli kannattaa laittaa ponnari ainaki siks aikaa. Harjotuskorvikset on aina tapit, ehkä jotain viis eri väri vaihtoehtoo. Ne oli tosi vaikee saaha pois, ku olivat nii tiukat.

        Jos joku vaikka tänne eksyy vielä lueskelemaan.. Niin minä otin toiset korvikseni 3 viikkoa sitten, ampumalla. Kävelin vaan liikkeeseen sisään ja kysyin että laitetaanko täällä korvareikiä, ja paljo maksais. Sain valita hoitonapit, joita pitäisi pitää noin ne 2-4 viikkoa. Se joka ampui, kertoi vaan ennen sitä ampumista hoito-ohjeet ja rauhoitteli mua, koska rupesin jännittämään kamalasti.
        Naps vain reiät oli paikollaan, ei sattunut, ei tuntunut edes miltään. Mutta sitten kun rupesi hetken päästä pyörittelemään niitä niin sitten rupes vähän kuumottaa korvia, mutta en tuntenut kylläkään mitään kipua missään vaiheessa.
        Nyt on ollut samat hoitonapit kolme viikkoa ja hyvin näyttää parantuneen, vaikka mitään parannettavaa ei ollutkaan. :D
        Se hämmästytti, että en desifioinut korviksia kertaakaan ("Puhdistan sitten illalla!") eikä mitään ole tullut! Desifioin kylläkin vasta sitten kun vaihdan korviksia mutta, juuh.
        Ja tosiaan otin ekankin parin ampumalla, eikä mitään erikoista ole sattunut, vaikka ampumisesta ja sen hygieniasta vaahdotaankin suuna päänä keskustelu palstoilla.
        Ja olin 6wee kun otin ekat rieät, nytten 13


      • Poika11wee
        ihminen-99 kirjoitti:

        Jos joku vaikka tänne eksyy vielä lueskelemaan.. Niin minä otin toiset korvikseni 3 viikkoa sitten, ampumalla. Kävelin vaan liikkeeseen sisään ja kysyin että laitetaanko täällä korvareikiä, ja paljo maksais. Sain valita hoitonapit, joita pitäisi pitää noin ne 2-4 viikkoa. Se joka ampui, kertoi vaan ennen sitä ampumista hoito-ohjeet ja rauhoitteli mua, koska rupesin jännittämään kamalasti.
        Naps vain reiät oli paikollaan, ei sattunut, ei tuntunut edes miltään. Mutta sitten kun rupesi hetken päästä pyörittelemään niitä niin sitten rupes vähän kuumottaa korvia, mutta en tuntenut kylläkään mitään kipua missään vaiheessa.
        Nyt on ollut samat hoitonapit kolme viikkoa ja hyvin näyttää parantuneen, vaikka mitään parannettavaa ei ollutkaan. :D
        Se hämmästytti, että en desifioinut korviksia kertaakaan ("Puhdistan sitten illalla!") eikä mitään ole tullut! Desifioin kylläkin vasta sitten kun vaihdan korviksia mutta, juuh.
        Ja tosiaan otin ekankin parin ampumalla, eikä mitään erikoista ole sattunut, vaikka ampumisesta ja sen hygieniasta vaahdotaankin suuna päänä keskustelu palstoilla.
        Ja olin 6wee kun otin ekat rieät, nytten 13

        Mäki otin toisen korvareijän ampumalla, kysyvät liikkeessä että minkälaiset otan? Otin sellaset laattanapit. Kun mentiin sinne pistohuoneeseen aloin tärisee kauheesti ja se mies rauhotteli minuakin siinä, meinasin ruveta nauraa ku se piirs ne pisteet siihen ku se kutitti. Sit ku se ampu sen nii kysyin vähä tyhmästi: "joko sä laitoit sen?" Sit ku äiti makso sen(olin 10wee) kävelin autolle ja katoin sit peiliin, no tietysti se mies otti väärän napin mulle:DD. Mentii sit pankkiin hakee pankkikorttii mun isoveljelle ja kamalasti kuumotti sitä korvalehtee. Pari päivää ku oli kulunu mietin että pitäskö ottaa toinen korvareikä toiseen korvaan? Sitte otin tulitikut, kuehuvaa vettä, jääpalan, omenanpalan ja neulan, puhistin sen neulan, laitoin jääpalan toiseen korvalehteen, omenanpalan sinne korvan taakse ja sit pyysin äitii kattoo meneekö se reikä suoraks ja kyllä se meni, tökkäsin mut sit se neula pysähty siel korvas kesken matkan ja aloin työntää sitä vielä tosi hiljaa. Kun vihdoin sain sen reijän valmiiks, tökkäsin siihen sen korviksen. En koskaan suosittele tekee ensimmäisii reikii ite, mulla tulehtu ne tosi pahasti.... Muuten mun korvat ei kestä mitään nappei vaa nytki käytös tälläset paksut teräsrenkaat, ei edes ohuita teräsrenkaita kestä. Ja vaikka on ollu korvikset melkei vuoden nii meinaa silti umpeutua, ei oo nyt tulehtunu joten ei johu siitä, ja sitten nämä mun renkaat haisevat aina siltä möhnältä jota joskus korvastani tuli


    • Kahden vaiheilla

      Ajattelin ottaa korvareiät, mutta jännittää vähän, jos vaikka vahingossa liikautan päätä? Ja oon jotenki aika herkkä, niin pelkään myös vähän että sattuu.

      • 10v Cesar Millan fani<3

        Moi.
        oon 10v, otin tänään korvikset(: oltiin kaupassa ja sit sanoin äitille, että mä tahtoisin tähän vasempaan korvaan reiän. Sanoin vaan hetken mielijohteesta, ja 10min sen jälkeen oli jo korvat punaiset ja reikä korvassa :D otin siis yhden, en tiiä paljon makso mutta ei satu kuin sillä hetkellä kun Se ammuttiin. Ääni oli hassu mutta ei haitannu(: nyt on vähän punainen ja välillä polttelee, mutta ei satu kovinkaan paljon:) suosittelen, nää on kivat ja hienot.


    • krov

      Onpas hinnat noussu=O. mä oon ny kolmekymppinen ja ekat, toiset jne. (yhteensä 8 reikää, oikeel puolel 5, vasemmal 3) reiät makso pareittain 10-15MARKKAA, tosin koru ol itel ja vain yhel kerral maksoin vain tuon 10markkaa ku oli eri tyyppi lävistämässä ja se unohti desinfioida korun, muilla kerroilla eri tyyppi aina puhisti korun ja makso reiítys 15 mk. Ihan tavallisessa kultasepänliikkees (ei kuulunu sillo eikä kuulu vielkää mihkään ketjuun) otin ja iha vaa marssimal sisään ja esittämällä toiveeni. Tekijöis ol eroa se et tää huolellisempi (nuori nainen) näytti mulle peilistä kohdan jota osoitti kynän kärjellä piirtämättä, sitten piirsi haluamaani kohtaan merkin ja vielä ennen ampumista varmisti kohdan ja sitten vasta ampui korun ja aina tuli siis juuri haluamaani kohtaan kun taas tää toinen tekijä (vanha mies) vain suttasi merkin haluamaani kohtaan mutta ampui siti itse piirtämänsä merkin alapuolelle=/. Ampumalla tosiaan kaik reiät tehty mulle, näistä 5 on korvanlehdissä, loput 3 korvas ylhäällä.

    • Hiekkatassu

      Mitä skanssissa maksaa yhden reiän laitto?? :O

      • jujutsukissa

        moi! mulla on jo reiät molemmissa korvissa ja haluaisin kolmannen reiän eli toiseen korvaan toisen...mitäköhän kolmas reikä maksaa siis :O


    • tiididii1

      mun raiät makso 10£ ja kahtena ekana päivänä ei saanu koskee ja sit vaan aamuin illoin desifioida

    • Mrs.Mahone

      Korukaivos Oy ssa maksaa 5e reika harjotus koru :)

    • oon amis

      Moi oon 12 ja haluaisin korvanlehteen reiät. Voisinko käydä ampumassa ne reiät ja missä ne voi ampua? Sattuuko reikien ottaminen?

    • daffeboss

      Niin siis paljonko makasaa jos otaa korvareijät ampumalla ja kultajousesta itse haluaisin ampumalla koska minulla on ollut jo aikaisemmin 2 kertaa korvareijät ekalla kerralla ampumalla kulta jousessa en hoitanu meni umpeen tokalla kerralla otin jostain maailman surkeimmasta lävistys liinkeestä makaso jotain 60 e jasit ne tulehtu ja meni umpeen

    • huhu78

      Itse erään kaupungin Kultajousesta (?) otin, 5e per reikä, ei sattunut, nipisti vaan vähäsen.
      Tosin vaihdoin liian aikaisin hopeiset korvikset ja sitten se toinen korvis tippu ja mun reiät meni umpeen :(
      Sen jälkeen otin kuitenkin uudet reiät, ei sattunut yhtään sen enempää kuin ensimmäiselläkään kerralla.
      Ja ampumallahan ne laitettiin.
      Pää EI nytkähtänyt yhtään.

    • minä joku vaan 555

      Kysyin eräältä lävistäjältä korviksien laitosta (itellä on yhdet, sain ne n. 8 vuotiaana otan luultavasti piakkoin kaks uutta) ja lävistäjä vastasi, että heidän lävistämössä ei ammuta mitään lävistyksiä, ei ees tavallisia korviksia, koska neulalla lävistämällä korulle jää tilaa hengittää, kun neula ottaa ihosta pienen palan pois. Tällöin koru ei jää puristuksiin eikä tulehdu yhtä helposti. Ja heidän tekemiään lävistyksiä ei tarvitse pyöritellä, toisin kuin ammuttuja, jolloin korua ei jatkuvasi räplää mikä edistää parantumista.
      Ekat korvikset kyllä sain ihan ampumalla eikä mitään ongelmia ollut, mut jatkossa en ota riskejä, kun oon niin paljon huonoja tarinoita kuullut korviksien ammunnasta.

      • äbäwä

        Kamppiin on muuten avattu joku hopealiike silver...jotain jossa tehään reikiä. Huomasin kun menin siittä ohi. Se oli siinä tennispalatsin oven puolella.


    • sande5525

      Ite otin viime viikolla ja makso 17e, oli päivän punanen ja sattu mut enään ei tunnu miltään. :D

    • Ihmetteliä

      Minä kävin ottamassa ensimmäiset korvikseni ampumalla Mikkelin kultajousessa. Ei sattunut yhtään, otin ne kesällä. En myöskään ole niitä ikinä desiftioinut tai puhdistanut niitä. Mitään ongelmia ei ole koskaan niitten kanssa ollut. En ymmärrä niitä jotka ihmettelevät miten hygieenistä on ottaa ampumalla, jos ne jollain tulehtuu se ei varmasti ole ampujan vika!

    • ampumalla

      Mä sain 5 vuotiaana ekat korvikseni, kerran on mennyt toinen umpeen, mutta laitettu takaisin. Oon pian 10 vuotta pitäny tota reikää korvassa eikä koskaan ole tulehtunut. :)

      • Neulalla

        Mä Aion ainaski laittaa neulal (rustoon, korvan yläpuolel) ku mun mielest se ampumisel se on nii tylppä :(


      • Reiät
        Neulalla kirjoitti:

        Mä Aion ainaski laittaa neulal (rustoon, korvan yläpuolel) ku mun mielest se ampumisel se on nii tylppä :(

        Ja mä laitoin 1 luokal ekan 2luokal tokan ja nyt 3 luokal kolmannet korvan yläpuolelle lävistäjällä


    • Yks vaan

      Olen menossa ottamaan korvareijän ampumalla harjoituskorvis. Se tehdään kultasepänliikkeessä. Otin ensimmäiset korvareijät ekalla luokalla. Muistaakseni se nipisti muttei tulehtunut. Oleellista lienee, että jaksaa pitää harjoituskorviksia riittävän kauan. Otan yhden reiän kerrallaan juuri siksi että se saa rauhassa parantua. Ei tässä kiirettä ole... Suunnitelmana on kolme tai neljä korvista / korvalehti.

    • annizui

      Elikkä mä sain ekat korvikseni noin 8vuotiaana ampumalla. Hyvin parani ja ei tulehtunut. Toisen korviksen toiseen korvaan otin myös ampumalla ja myös se sujuu hyvin. Tänään otin vielä kolmannen reiän ampumalla siihen samaan korvaan ja ei sattunut yhtään ja nyt ei korva ole edes turvonnut. Suosittelen ampumista lämpimästi.

      • Kysel

        Mä olisim menossa vähän ajan kuluttua ottamaan rei'ät, ja mietiskelin, että onko joku kauppa paras? Timanttiset? Kultajousi? Ja onko esim. Kultajousessa aina joku ihminen joka osaa rei'ittää? Vai onko ne siel.ä vaan harvoin?


    • J_999

      Ite en suosi ampumalla tehtyjä lävistyksiä. Kävin ottamassa ensimmäiset ihan oikeassa lävistysliikkeessä neulalla. Se on kyllä paljon kalliinpaa 40€ pari, mutta tulos on parempi.

    • uunoonumero1

      Itse otin timanttisilla täyttäessäni 11v. Maksoi 20e. Otin kesällä mutta en suosittele ottamaan siihen aikaan vuodesta, koska ne voivat mätääntyä. Itsellä ei onneksi mätääntynyt tai muuta. Laitettua reiät niitä ei tietenkään kannata sorkkia etteivät tulehdu. Itse en ole niitä koskaan desifioinut enkä ole huomannut mitään...

    • Uuunooooooopuuuunooo

      Täytin tänää 12v ja saan nyt kohta korvikset (aateltiin mennä ottaan ylihuomenna) mut mietin et mikä ois paras paikka ottaa voiko zeppeliinin kultajousessa ottaa korvalehtiin reiät ja paljo maksaa ? Ps. Mull ei oo ikinä ennen ollu korviksii.

    • Virailija1234567890

      Tulee kai vähä myöhäs mutta otin noin 6v ekat korvikset ja tänää teil ite oikeesee korvaan reijän ei kauheesti sattunu Mut haluisin 3 mutta vanhemmat ei Anna
      Mito teen

    • jeejeee

      Ensimmäiset korvikseni otin 8-vuotiaana, yhden molempiin korviin. Se oli vuonna 2013, joten en tiedä ovatko hinnat muuttuneet. Ampumalla jossain kultasepän liikkeessä taisi maksaa yhteensä 20 euroa. Hieman kirpaisi, mutta pahin osuus oli se jännitys - kamalasti kuumotti istua siinä penkissä odottamassa. Oikeaan korvaani otin toisen korvareiän muutama vuosi sitten jouluna, taisi olla vuosi 2016. Silloin taisi maksaa jokusen 12 euroa, myös ampumalla kultasepän liikkeessä. Muistaakseni sattui hieman enemmän, sillä mitä ylemmäs korvaa mennään, sitä enemmän kirpaisee. Ei kuitenkaan paha kipu ja oli hetkessä ohi. Nyt huomenna olen menossa ottamaan oikeaan kolmannen ja vasempaan toisen korvareiän. Ampumalla kultasepänliikkeeseen, älkää tuomitko, sillä ei ole korvat tulehtuneet ja hyvää jälkeä ovat tehneet.

    • Anonyymi

      Kun minä kävin ottamassa ekat korvareijät, kultajousessa, luulin että se sattuu paljon mutta todellisuudessa en tuntenut sitä melkeen ollenkaan :) sanottiin että täytyy odottaa 6 viikkoo ennen kun saa vaihtaa korvikset ja täytyy pyöritellä koruja että iho ei kasva parantumis vaiheessa niihin kiinni. Kun sitten aloin vaihtamaan korviksia ekaa kertaa, sattu aivan hirveesti. Nyt haluun toiset reijät :)

    • Anonyymi

      Minkä värisiä harjotuskorvikset kultajosella on tietääkö kukaan?

    • Anonyymi

      haista paska

    • Anonyymi

      Onko korviksien oton jälkeen normaalia et ne on aika arat ja kuulemma turvoksissa. Tää on jo viides päivä ja noi on aika kipeet ku niihin koskee.. Mulle ammuttiin ne. En tiiä pitäskö huolestuu vai ei...

      • Anonyymi

        on normaalia että arat ja punottaa ku on ottanu


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      105
      1696
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      80
      1325
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1220
    4. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      3
      1196
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      143
      1183
    6. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      22
      1076
    7. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1065
    8. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      10
      1007
    9. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      6
      976
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      11
      874
    Aihe