Nykyään oksettaa?

asascasas

Mistä johtuu että nyt reilun kuukauden ajan mua on oksettanu tupakka.. aina kun vedän henkeen ni tulee yökkökohtaus. Ei kuitenkaan usein, mutta kerran päivässä ainakin..?

13

6321

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kertoa jotain

      Kehosi koittaa kertoa, että tupakansavun hengittäminen ei ole hyvästä.

      Lopeta se ikävä tapa. Nykyään saa lääkäristä lääkkeitäkin, joka käytännössä kumoaa tupakan nikotiinin aiheuttaman hyvänolontunteen aivoissa, ja jos mahdollista, saa tupakan maistumaan entistä enemmän ulosteelta.

    • fiat-jeps

      tupakka närästää, ainakin mua. mulla ainakin henkeen vetäessä osa menee ruokatorveenkin, (luulisin)ja hapot siis kiipeävät torvea pitkin vatsasta närästäessä. omalla kohalla se suurempi närästys loppui kun jotenkin rupesin vetämään eri lailla henkeen, eli palasin vanhaan tapaan, sillonkaan ei närästäny niin. mut lähinnä tulee mieleen oletko juonut esim enemmän kahvia tai vaikka jotain kivennäisvesiä, nehän närästää jo valmiiks, ja sit polttaessa voi tavallaan mennä yli. selitinkö nyt riittävän epäselvästi=)

    • Wälskäri.

      Ruotosi puolustusreaktiot vielä toimivat.
      Samalla tavalla elimistö alkuvaiheessa yrittää viinan osalta ilmoittaa yrjöämisellä, että nyt on myrkkyä tungettu sisuksiin.

      Ajan myötä pakkototuttamisella se puolustus elimistöstä häviää, ja tilalle tulee riippuvuus.

    • mmm m.

      emmä usko et se ihan noin menis? oon polttanu nyt reilu kaks vuotta yleensä lm punaista, viimeviikolla poltin askin pallmallia ja sen jälkeen on kaikki punanen tupakki saanu mullaki aikaan yökkäyskohtauksen, -> vaihdoin vihreeseen. oon kans miettiny mistä johtuis

    • vanha kamu

      lopeta se myrkyn polttaminen! oletko niin tyhmä että et tajua lopettaa vaikka ruumis sanoo EI?

      miten tyhmä olet?

    • sadfafdfasdasdas

      Itelläni ihan sama.. tosiaan tupakka ei palakkaan kun vihreän yhteydessä ja tupakka kyllä johtaa oksentamiseen tai tippumiseen. Ei sellasta ikinä tapahdu raakana polttamisella.

    • jyyjyyjyjyy

      jos vedät liikaa tupakkaa ilman että oot syöny kunnolla nii rupee oksettaa. Ainaki mua.

    • 8+18=??

      Itselläni on ruvennut tupakka aiheuttamaan just tuota yökkäysrefleksiä melkein koko ajan. Pahimmillaan krapulassa. Eikö kellään ole tästä enempää tietoa? Jos elimistö tunnistaisi pahan aineen ja tämän takia hylkisi sitä niin eikö voisi kuvitella että niin kävisi useammallakin ihmisellä? Ainakaan en äkkiseltään löydä kovin montaa jolla olisi sama ongelma. Pahiten etoo harmaa tai laimeat tupakka merkit, eli ne joissa ei tunnu kurkussa miltään etovat eniten ja sitten taas väkevimmät punaiset tai super mentholit joissa tuntuu kurkussa eniten etovat vähiten. Aluksi etoi vain ja ainoastaan krapulassa mutta nykyää etoo ihan selpäpäisenä päivänäkin. Välillä enemmän ja välillä vähemmän. Myöskin aina pitää tupakoimisen jälkeen juoda jotain, mieluiten jotain missä on makua esim kokista, jottei suuhun jäisi paska maku. Ennen ei tämäkään haitannut mutta nyt on ruvennut haittaamaan. Ei kai tämä mistään kurkkusyövästä johdu? Olis kiva saada enemmän tietoa. Ja vastaus "lopeta tupakointi" ei hirveästi auta..

      • 8+18=??

        Lisää tietoa: Kun istun penkillä ja sauhuttelen, ei välttämättä käy etomaan niin paljon, mutta kun liikun tai sitten kun nousen ylös penkiltä, tulee yleensä heti yökkäys refleksi. Olen myös huomioinut että kielen asento saattaa vaikuttaa. Samoin hammasharjalla kielen hankaaminen saattaa aiheuttaa yökkäys yskäyksen, ennen ei tehny tätäkään. Pitäisiköhän käydä lääkärissä, vai tuleeko sielläkin vain kommenttia "lopeta tupakointi" ?


    • lämärin sininen

      yleensä johtuu siitä että tupakka alentaa veren sokerii ja jos et oo syöny mitää enneku meet röökille nii sillon yleensä tulee huono olo, itellä yleensä aamulla ku meen röökille

    • trama

      itseäni yököttää aina kun aloitan juomaan kaljaa ja krapulassa se on pahempi. tulee melkein päivittäin näitä yökötys reflekseijä tupakasta ja haluaisin kovasti tietää syyn. :) kai se pitää oikeasti yrittää lopettaa kun tämä on ihan kauheeta paskaa

      • Venetervakeuhko

        Omalla kohdallani on melko varmasti kyse refluksitaudista (vatsahappojen ylösvirtauksesta) tai palleatyrästä: lääkäri rupesi epäilemään tätä kun kerroin tupakan aiheuttavan samanlaisia yökkäyksiä. Sen sijaan että olisin vaihtanut merkkiä, päätin vähentää selvästi polttamista ja olo on about viikon savuttoman kauden jälkeen selvästi parempi. Itselläni on noin 6 vuotta tupakointia takana, mutta em. oireet alkoi vasta 1,5 vuotta sitten.

        Eli lekurille mars, kerro oireet niin pääset eteenpäin.


    • JoskoOlisit

      .. raskaana?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      201
      3338
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2161
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2071
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1935
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1361
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe