Evankelista Esa Heiska?

Äiti-vm72

Tietääkö kukaan mikä hän on miehiään?

159

15626

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lenita d.

      Evankelistako? Täysin tuntematon.

      • hellareihin

        Nykyisin sitoutumaton julistaja,oli välillä lähellä
        Branhamilaisuutta.Asuu Turussa.Ollut hetken yhteistoimintaa Mellerin kanssa.Laaja tietoinen mies.


      • Äiti-vm72
        hellareihin kirjoitti:

        Nykyisin sitoutumaton julistaja,oli välillä lähellä
        Branhamilaisuutta.Asuu Turussa.Ollut hetken yhteistoimintaa Mellerin kanssa.Laaja tietoinen mies.

        Millaista toimintaa hän pitää? Olisiko syytä olla huolissaan jos alaikäisille lapsilleni tuputetaan väkisin sen kaltaista uskoa?


      • toimintansa
        Äiti-vm72 kirjoitti:

        Millaista toimintaa hän pitää? Olisiko syytä olla huolissaan jos alaikäisille lapsilleni tuputetaan väkisin sen kaltaista uskoa?

        On yleensä kodeissa tapahtuvaa.Keskeisintä hänen julistuksessaan on ,että vain Jeesus pelastaa.Hän erosi hell/srk.huomatessaan,että srk.tarkoittaa kaikkia uskovia kullakin paikkakunnalla.Hän on kuitenkin lähellä helluntai,tai vapaakirkollisuutta.
        Hänen julistuksensa on hiukan paatoksellista,kun pelastus on kuitenkin armosta.Mene lastesi mukana kokoukseen.lapset ehkä ottavat liian tosissaan,sen mitä kuulevat.Itse olen ollut monta kertaa Heiskan
        kokouksissa.


      • Äiti-vm72
        toimintansa kirjoitti:

        On yleensä kodeissa tapahtuvaa.Keskeisintä hänen julistuksessaan on ,että vain Jeesus pelastaa.Hän erosi hell/srk.huomatessaan,että srk.tarkoittaa kaikkia uskovia kullakin paikkakunnalla.Hän on kuitenkin lähellä helluntai,tai vapaakirkollisuutta.
        Hänen julistuksensa on hiukan paatoksellista,kun pelastus on kuitenkin armosta.Mene lastesi mukana kokoukseen.lapset ehkä ottavat liian tosissaan,sen mitä kuulevat.Itse olen ollut monta kertaa Heiskan
        kokouksissa.

        Juttu menee niin että yksi isovanhemmista yrittää käännyttää lapsia siihen toimintaan mukaan. Minä itse, äiti, kuuluu ev.lut seurakuntaan ja samoin lapset kuuluvat. Lapsille sitten isovanhemman taholta tuputetaan näitä Heiskan juttuja.


      • lapseni
        Äiti-vm72 kirjoitti:

        Juttu menee niin että yksi isovanhemmista yrittää käännyttää lapsia siihen toimintaan mukaan. Minä itse, äiti, kuuluu ev.lut seurakuntaan ja samoin lapset kuuluvat. Lapsille sitten isovanhemman taholta tuputetaan näitä Heiskan juttuja.

        Oli 13v kun hän kävi Heiskan kokouksissa 80-luvun lopulla.Joskus äitinsä,ja joskus minun kanssani.Eikä siitä lapselle mitään kielteistä koitunut,mieluummin
        päin-vastoin.Perheeni kuuluu hell/srk eikä siinä ole
        juurikaan eroa verrattuna Heiskan julistukseen.Ymmärrän huolesi tämä on sinulle varmaan uutta,ja outoa eikä tietenkään väkipakolla voi lapsia käännyttää mihinkään.Heiskan kokoukset tavataan nauhoittaa,pyydä kasetteja lainaksi isovanhemmilta,niin voit itse arvioida opetuksen tason.


      • Äiti-vm72
        lapseni kirjoitti:

        Oli 13v kun hän kävi Heiskan kokouksissa 80-luvun lopulla.Joskus äitinsä,ja joskus minun kanssani.Eikä siitä lapselle mitään kielteistä koitunut,mieluummin
        päin-vastoin.Perheeni kuuluu hell/srk eikä siinä ole
        juurikaan eroa verrattuna Heiskan julistukseen.Ymmärrän huolesi tämä on sinulle varmaan uutta,ja outoa eikä tietenkään väkipakolla voi lapsia käännyttää mihinkään.Heiskan kokoukset tavataan nauhoittaa,pyydä kasetteja lainaksi isovanhemmilta,niin voit itse arvioida opetuksen tason.

        Ensinnäkin mielestäni on väärin että lapsille syötetään tietoa aiheesta joka poikkeaa meidän perheen omasta uskonnosta. Varsinkin kun olen useamman kerran vuosien varrella pyytänyt että lapsilleni ei aiheesta puhuta. Olen jo useamman vuoden ajan seurannut isovanhemman toimintaa ja itse koen hänen uskontonsa kovin ahdistavaksi ja hallitsevaksi. Hankalinta tässä on, että isovanhemman mielestä kaikkien pitää kääntyä siihen samaan, mutta toisaalta hän ei kuitenkaan ole myöskään vapaaehtoisesti kertonut mitään faktatietoa asiasta, kaikki tiedot Heiskan toiminnasta olen saanut ihan muuta kautta.


      • Heiskasta
        Äiti-vm72 kirjoitti:

        Ensinnäkin mielestäni on väärin että lapsille syötetään tietoa aiheesta joka poikkeaa meidän perheen omasta uskonnosta. Varsinkin kun olen useamman kerran vuosien varrella pyytänyt että lapsilleni ei aiheesta puhuta. Olen jo useamman vuoden ajan seurannut isovanhemman toimintaa ja itse koen hänen uskontonsa kovin ahdistavaksi ja hallitsevaksi. Hankalinta tässä on, että isovanhemman mielestä kaikkien pitää kääntyä siihen samaan, mutta toisaalta hän ei kuitenkaan ole myöskään vapaaehtoisesti kertonut mitään faktatietoa asiasta, kaikki tiedot Heiskan toiminnasta olen saanut ihan muuta kautta.

        Unohdin laittaa noissa muissa viesteissä.Hänen pääsanomansa on se että,muut seurakunnat,helluntai,luterilaiset,ja kaikki kristilliset kirkkokunnat ovat maallistuneet,ja luopuneet raamatullisesta sanomasta.(joka osin pitää paikkansa)Mutta se tapa jolla hän julistaa(voi joitain ahdistaa)koska se on jonkin verran lakihenkistä,ja ehrotonta.Minun suhtautuminen Heiskaan on että:Hän puhuu totta,mutta tavasta jolla hän sen esittää en pidä se on jotenkin liian saarnaavaa. Saman asian voisi esittää eri tavalla,jolloin se ei olisi ahdistavaa.


      • Heiska...
        Äiti-vm72 kirjoitti:

        Juttu menee niin että yksi isovanhemmista yrittää käännyttää lapsia siihen toimintaan mukaan. Minä itse, äiti, kuuluu ev.lut seurakuntaan ja samoin lapset kuuluvat. Lapsille sitten isovanhemman taholta tuputetaan näitä Heiskan juttuja.

        kuuluu tai on Vapaankirkon kannattaja;on hän saatanasta ja hänen tarkoitus on saada Jumalasta olevat pois Jumalasta(hylkäämään Jumalan) ja yritys saada pois Evl.kirkosta!!!
        Tämä on hänen ja hänen isänsä saatanan tahto-ja tarkoitus!

        -Jotain tietävä.


      • neppari
        Heiska... kirjoitti:

        kuuluu tai on Vapaankirkon kannattaja;on hän saatanasta ja hänen tarkoitus on saada Jumalasta olevat pois Jumalasta(hylkäämään Jumalan) ja yritys saada pois Evl.kirkosta!!!
        Tämä on hänen ja hänen isänsä saatanan tahto-ja tarkoitus!

        -Jotain tietävä.

        Rankka on kantasi! Kirjoititko vihan hengessä?

        Evankelista joka puhuu ristiin-naulitusta Jeesuksesta ja kutsuu ihmisiä pelastukseen ei voi olla paholaisen asialla. Jeesuksesta sanottiin, että beelsebulin, riivaajain päämiehen voimalla hän ajaa ulos riivaajia.

        Tässä yhteydessä Jeesus varoitti PyhänHengen pilkasta.

        Tunnen paljon Luterilaisia uudestisyntyneitä uskovia,
        Mutta mainitun kirkon oppi: Lapsikasteessa saa muka PyhänHengen, -ehtoollisessa synnit anteeks.
        Sakramenttioppi ei ole Raamatussa.
        Ihminen joka kokee etsikkoajan ja käyttää sen oikein, eli jättäytyy Jeesukselle, -saa syntinsä anteeksi ja vanhurskautuu. Tämänjälkeen tulee käydä uskovien kasteella.


      • Minimaa
        Äiti-vm72 kirjoitti:

        Juttu menee niin että yksi isovanhemmista yrittää käännyttää lapsia siihen toimintaan mukaan. Minä itse, äiti, kuuluu ev.lut seurakuntaan ja samoin lapset kuuluvat. Lapsille sitten isovanhemman taholta tuputetaan näitä Heiskan juttuja.

        Mistä ihmeen toiminnasta sinä puhut? Et mitä ilmeisemmin ole itse uskossa? Muutoin kyllä tietäisit, ettei tässä ole mistään toiminnasta kysymys. Tässä on kyse uskosta Herraan Jeesukseen ja siitä, että pelastuu tämän maailman syntielämästä ja pääsee kerran Taivaaseen ja Jumalan yhteyteen, kuten Jumala sen alussa tarkoittikin.

        Sinä tarvitset pelastuksen, tai kuolet synteihisi. Samoin on jokaisen ihmisen laita. Saatat joskus vielä kiittää, että joku on välittänyt sinun ja lastesi sielusta niin, että on rohjennut puhua Elämän sanat sinullekin.

        Esa Heiskalla ei ole lahkoa, ei kirkkokuntaa, vain Jeesus. Ja minusta se on vain hyvä.


      • Tsooma
        Minimaa kirjoitti:

        Mistä ihmeen toiminnasta sinä puhut? Et mitä ilmeisemmin ole itse uskossa? Muutoin kyllä tietäisit, ettei tässä ole mistään toiminnasta kysymys. Tässä on kyse uskosta Herraan Jeesukseen ja siitä, että pelastuu tämän maailman syntielämästä ja pääsee kerran Taivaaseen ja Jumalan yhteyteen, kuten Jumala sen alussa tarkoittikin.

        Sinä tarvitset pelastuksen, tai kuolet synteihisi. Samoin on jokaisen ihmisen laita. Saatat joskus vielä kiittää, että joku on välittänyt sinun ja lastesi sielusta niin, että on rohjennut puhua Elämän sanat sinullekin.

        Esa Heiskalla ei ole lahkoa, ei kirkkokuntaa, vain Jeesus. Ja minusta se on vain hyvä.

        Olen 80-luvulla kuullut useita Heiskan puheita, koska hän toimi hetken palkattuna työntekijänä Turun Helluntaisrk:ssa johon itse kuulun. Hän on ehkä ainoa puhuja jonka vuoksi olen lähtenyt kesken pois hengellisestä kokouksesta. Niin ahdistavaa juttua. Paatoksellisuutta ja sellainen klangi että kaikki muut ovat hakoteillä. Helluntaista sai lähteä / lähti kun ihmiset rupesivat kyllästymään, eikä todellakaan mikään ihme. Toivottavasti mies on muuttunut, ellei, saa paljon ahdistusta aikaan.


      • vai muutenko vaan?
        Äiti-vm72 kirjoitti:

        Millaista toimintaa hän pitää? Olisiko syytä olla huolissaan jos alaikäisille lapsilleni tuputetaan väkisin sen kaltaista uskoa?

        Onko sinulla siis lapsia?


      • Daavidol
        Tsooma kirjoitti:

        Olen 80-luvulla kuullut useita Heiskan puheita, koska hän toimi hetken palkattuna työntekijänä Turun Helluntaisrk:ssa johon itse kuulun. Hän on ehkä ainoa puhuja jonka vuoksi olen lähtenyt kesken pois hengellisestä kokouksesta. Niin ahdistavaa juttua. Paatoksellisuutta ja sellainen klangi että kaikki muut ovat hakoteillä. Helluntaista sai lähteä / lähti kun ihmiset rupesivat kyllästymään, eikä todellakaan mikään ihme. Toivottavasti mies on muuttunut, ellei, saa paljon ahdistusta aikaan.

        Esa Heiska julistaa pelastusta Jeesuksessa Kristuksessa. Tutkikaa julistusta, onko se Raamatun mukaista. Jumalan Sana on korkein auktoriteetti siihen. Läpi vuosisatojen on Jumalan profeettoihin loukkaannuttu, heitä on ajettu pois ja heitä hyljeksitään. Jeesus koki myös tämän. Käsi sydämelle, varokaa, että ette satu Jumalan profeettaan.Jumalan rakkaudellinen Sana julistetaan joskus myös hyvin lujasti, se on suolaista, joka karvastelee. Mutta se saa aikaan myös parannuksen ja hedelmän, joka voi auttaa muita lähimmäisiä.


      • anna jo olla!
        Minimaa kirjoitti:

        Mistä ihmeen toiminnasta sinä puhut? Et mitä ilmeisemmin ole itse uskossa? Muutoin kyllä tietäisit, ettei tässä ole mistään toiminnasta kysymys. Tässä on kyse uskosta Herraan Jeesukseen ja siitä, että pelastuu tämän maailman syntielämästä ja pääsee kerran Taivaaseen ja Jumalan yhteyteen, kuten Jumala sen alussa tarkoittikin.

        Sinä tarvitset pelastuksen, tai kuolet synteihisi. Samoin on jokaisen ihmisen laita. Saatat joskus vielä kiittää, että joku on välittänyt sinun ja lastesi sielusta niin, että on rohjennut puhua Elämän sanat sinullekin.

        Esa Heiskalla ei ole lahkoa, ei kirkkokuntaa, vain Jeesus. Ja minusta se on vain hyvä.

        Eikähän ole jo alussa tullut selväksi kuka se henkilö on, vihakirjoittelut ovat ihan hatusta...!


      • stop nyt
        vai muutenko vaan? kirjoitti:

        Onko sinulla siis lapsia?

        Älkää kertoko tietojanne taii nimeä tässä paikassa


      • Eunukki
        Äiti-vm72 kirjoitti:

        Ensinnäkin mielestäni on väärin että lapsille syötetään tietoa aiheesta joka poikkeaa meidän perheen omasta uskonnosta. Varsinkin kun olen useamman kerran vuosien varrella pyytänyt että lapsilleni ei aiheesta puhuta. Olen jo useamman vuoden ajan seurannut isovanhemman toimintaa ja itse koen hänen uskontonsa kovin ahdistavaksi ja hallitsevaksi. Hankalinta tässä on, että isovanhemman mielestä kaikkien pitää kääntyä siihen samaan, mutta toisaalta hän ei kuitenkaan ole myöskään vapaaehtoisesti kertonut mitään faktatietoa asiasta, kaikki tiedot Heiskan toiminnasta olen saanut ihan muuta kautta.

        Uskonto ei ketään pelasta taivaaseen. Vaan usko Herraan Jeesukseen, niin Sinä pelastut, niin myöskin Sinun perhekuntasi.


      • Nivukai
        Eunukki kirjoitti:

        Uskonto ei ketään pelasta taivaaseen. Vaan usko Herraan Jeesukseen, niin Sinä pelastut, niin myöskin Sinun perhekuntasi.

        Äiti- vm72 Sinä voit kuunnella E.Heiskan puheita YOU Tuben kautta, vaikka kuinka paljon. Jos niissä on jotain Jumalan Sanan vastaista, voit ottaa yhteyttä suoraan Esa Heiskaan ja keskustella asiasta ja katsoa Raamatusta mikä ei ole Sanan mukaista julistusta. Kaikki julistus,joka ei ole Raamatun mukaista on valhetta. E i kannata kuunnella ihmisten puheita,pahan puhujia on liikkeellä aina Jumalan miehen ympärillä.Tiedän mistä puhun,tunnen hänet 30 vuoden ajalta. Hän on todella Jumalan voideltu julistaja.


      • meneesinne

        Esan perässä juoksusta tulee nyt totta!


      • Matkasorpiitti

        Esa Heiska on yksi suurimmista harhauttajista..Onko hän edes uskossa? Opetus on kuin kirja oppineen, täynnä fraaseja..Tuomitsee kaikki ja tekonöyryys on pahinta joka tulee esille hänen käyttäytmisessään...Tee parannus Esa !!!


      • Matkasorpiitti kirjoitti:

        Esa Heiska on yksi suurimmista harhauttajista..Onko hän edes uskossa? Opetus on kuin kirja oppineen, täynnä fraaseja..Tuomitsee kaikki ja tekonöyryys on pahinta joka tulee esille hänen käyttäytmisessään...Tee parannus Esa !!!

        Kiva! Saatiin trolli tähänkin ketjuun. Mene leikkimään itsesi kanssa.


      • Anonyymi

        Pelottelija, demonisoija vääristelijä oman profiilin nostamiseksi. Tarkistakaapa hänen juttunsa esim. kenraali Keinosta. Täyttä demonisointipuppua Heiskan puheet!


      • Anonyymi
        lapseni kirjoitti:

        Oli 13v kun hän kävi Heiskan kokouksissa 80-luvun lopulla.Joskus äitinsä,ja joskus minun kanssani.Eikä siitä lapselle mitään kielteistä koitunut,mieluummin
        päin-vastoin.Perheeni kuuluu hell/srk eikä siinä ole
        juurikaan eroa verrattuna Heiskan julistukseen.Ymmärrän huolesi tämä on sinulle varmaan uutta,ja outoa eikä tietenkään väkipakolla voi lapsia käännyttää mihinkään.Heiskan kokoukset tavataan nauhoittaa,pyydä kasetteja lainaksi isovanhemmilta,niin voit itse arvioida opetuksen tason.

        Jokainen saa uskoa mihin haluaa uskoa. Se olisi hyvä usko, missä puhuttaisi vain hyvää lähimmäisestä oli hän sitten uskovainen tai ei. Eikös Jeesus ollut sellainen, että hän oli hyvissä väleissä kaikkien kanssa. Ei pitäisi ihmisiä pelotella uskonsa varjossa. Esimerkiksi tuo raamattu, jossa on kyllä elämän ohjeita. Joka sen on kirjoittanut ja jota on sitten sorkittu sinne sun tänne uusinnoissa ja kielen käännöksissä. Minua häiritsee kaikkien eniten Jumalalasta vääriä käsityksiä, joita käyttäen pelotellaan ihmisiä Hänen kostollaan ja vihallaan. Minun Jumalani ei ole kostaja ja vihainen. Raamatun kirjoituksen alku aikan, nämä sen ajan uskon suuret miehet, elivä sen ajan ja paikan kulttuusiensa kanssa. Heillä oli valta pelotella kansalaisia. Tehdä erikos uhreja ja tehdä itseään jumalaksi toisille. Ottamall valtaa tempuillaan ja pelottelullaan. Jokainen ihminen on syntynyt samanlaiseksi viattomaksi. Oli sitten mistä piireistä on ja vanhemmista tahansa. Syntymän jälkee ihminen oppii sen mitä hänelle puhutaan ja tehdään. Joka on saanut itselleen uskon, se on hyvä asia hänelle jos ollut elämässään seinä edessä ja pois pääsyä ei muuta tietä ole. Mutta monesti käy, että uskon veljet ovat laatineet hänelle säännöt, ei Jumala. Mennään toiseen laitaan, että pää kolisee. Mielestäni ihmisessä itsessään on hyvä ja paha. Kumman hän sitten on sieltä saanu kaivettua itselleen. Perus luonnetta on vaikea toisten muuttaa.Se hyvä ja paha taistelee meissä olimme sitten uskossa tai ei. Mutta ihminen tulee hädän tullen aina pyytämään apua Korkeimmalta mihin hän kuitenkin uskoo. Sen kokivat sodassa useimmat miehet ja naiset. Ihminen tulee saamaan hyvän elämän ilman syyttelyitä ja uskovien merkkauksia, jos hän elää tietäen mikä on hyvää ja mikä on pahaa.Jos vain hän sen mukaa pystynyt elämään. Jos on "syntisillä" elämässään ahdistuksia. Niin on monelle monella uskovaisilla, olivat he missä uskossa tahansa ahdistusta ja pelkoa. Uskosta on tehty ihmisille ruoska, joka voi enemmän satuttaa kuin antaa rauhaa. Yksinäisen "buplikaanin"rukous voi kuulua ja vaikuttaa paremmin, kuin iteään parempana keskellä kirkkoa huitovan fariseuksen. Saarna miehissä ei ole eroa muihin ihmisiin verraten. Mutta Jeesus oli hyvä saarnamies ja Herransa oikea palvelija. Hänestä vain tehtiin itselleen kilpi omaa pahutta vastaan. Olkaa toisille hyviä, niin ne ovat teillekin hyviä.


      • Anonyymi
        Daavidol kirjoitti:

        Esa Heiska julistaa pelastusta Jeesuksessa Kristuksessa. Tutkikaa julistusta, onko se Raamatun mukaista. Jumalan Sana on korkein auktoriteetti siihen. Läpi vuosisatojen on Jumalan profeettoihin loukkaannuttu, heitä on ajettu pois ja heitä hyljeksitään. Jeesus koki myös tämän. Käsi sydämelle, varokaa, että ette satu Jumalan profeettaan.Jumalan rakkaudellinen Sana julistetaan joskus myös hyvin lujasti, se on suolaista, joka karvastelee. Mutta se saa aikaan myös parannuksen ja hedelmän, joka voi auttaa muita lähimmäisiä.

        Amen...Aivan totta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen saa uskoa mihin haluaa uskoa. Se olisi hyvä usko, missä puhuttaisi vain hyvää lähimmäisestä oli hän sitten uskovainen tai ei. Eikös Jeesus ollut sellainen, että hän oli hyvissä väleissä kaikkien kanssa. Ei pitäisi ihmisiä pelotella uskonsa varjossa. Esimerkiksi tuo raamattu, jossa on kyllä elämän ohjeita. Joka sen on kirjoittanut ja jota on sitten sorkittu sinne sun tänne uusinnoissa ja kielen käännöksissä. Minua häiritsee kaikkien eniten Jumalalasta vääriä käsityksiä, joita käyttäen pelotellaan ihmisiä Hänen kostollaan ja vihallaan. Minun Jumalani ei ole kostaja ja vihainen. Raamatun kirjoituksen alku aikan, nämä sen ajan uskon suuret miehet, elivä sen ajan ja paikan kulttuusiensa kanssa. Heillä oli valta pelotella kansalaisia. Tehdä erikos uhreja ja tehdä itseään jumalaksi toisille. Ottamall valtaa tempuillaan ja pelottelullaan. Jokainen ihminen on syntynyt samanlaiseksi viattomaksi. Oli sitten mistä piireistä on ja vanhemmista tahansa. Syntymän jälkee ihminen oppii sen mitä hänelle puhutaan ja tehdään. Joka on saanut itselleen uskon, se on hyvä asia hänelle jos ollut elämässään seinä edessä ja pois pääsyä ei muuta tietä ole. Mutta monesti käy, että uskon veljet ovat laatineet hänelle säännöt, ei Jumala. Mennään toiseen laitaan, että pää kolisee. Mielestäni ihmisessä itsessään on hyvä ja paha. Kumman hän sitten on sieltä saanu kaivettua itselleen. Perus luonnetta on vaikea toisten muuttaa.Se hyvä ja paha taistelee meissä olimme sitten uskossa tai ei. Mutta ihminen tulee hädän tullen aina pyytämään apua Korkeimmalta mihin hän kuitenkin uskoo. Sen kokivat sodassa useimmat miehet ja naiset. Ihminen tulee saamaan hyvän elämän ilman syyttelyitä ja uskovien merkkauksia, jos hän elää tietäen mikä on hyvää ja mikä on pahaa.Jos vain hän sen mukaa pystynyt elämään. Jos on "syntisillä" elämässään ahdistuksia. Niin on monelle monella uskovaisilla, olivat he missä uskossa tahansa ahdistusta ja pelkoa. Uskosta on tehty ihmisille ruoska, joka voi enemmän satuttaa kuin antaa rauhaa. Yksinäisen "buplikaanin"rukous voi kuulua ja vaikuttaa paremmin, kuin iteään parempana keskellä kirkkoa huitovan fariseuksen. Saarna miehissä ei ole eroa muihin ihmisiin verraten. Mutta Jeesus oli hyvä saarnamies ja Herransa oikea palvelija. Hänestä vain tehtiin itselleen kilpi omaa pahutta vastaan. Olkaa toisille hyviä, niin ne ovat teillekin hyviä.

        Niin Raamatusta kuin Esa Heiskan opetuksesta nousee se, miten jokaisen suu tukitaan syntisenä ja syyllisenä. Ja tähän tarvitaan armo. Jos ei koe syyllisyyttään, ei tarvitse Jeesuksen Kristusen sovintokuolemaa ja sovintovertaan.

        Tämän Esa Heiska omalla "paatoksellaan" tekee selväksi, että armo tulee suureksi suuressa syyllisyydessä. Armo ei ole halpa,koska Jumalan Poika maksoi siitä suuren hinnan, minkä vain Pyhä Henki meille kirkastaa. Kun armo ei ole meille halpa, niin taistelemme myös vihaamaamme syntiä vastaan haluten sen lopullisesti hylätä.


      • Anonyymi
        Äiti-vm72 kirjoitti:

        Millaista toimintaa hän pitää? Olisiko syytä olla huolissaan jos alaikäisille lapsilleni tuputetaan väkisin sen kaltaista uskoa?

        Eilö Setan opetukset ole vaarallisempia lapsille


      • Anonyymi
        toimintansa kirjoitti:

        On yleensä kodeissa tapahtuvaa.Keskeisintä hänen julistuksessaan on ,että vain Jeesus pelastaa.Hän erosi hell/srk.huomatessaan,että srk.tarkoittaa kaikkia uskovia kullakin paikkakunnalla.Hän on kuitenkin lähellä helluntai,tai vapaakirkollisuutta.
        Hänen julistuksensa on hiukan paatoksellista,kun pelastus on kuitenkin armosta.Mene lastesi mukana kokoukseen.lapset ehkä ottavat liian tosissaan,sen mitä kuulevat.Itse olen ollut monta kertaa Heiskan
        kokouksissa.

        Esa ei ole itse eronnut helareista vaan hänet on erotettu sieltä


      • Anonyymi
        hellareihin kirjoitti:

        Nykyisin sitoutumaton julistaja,oli välillä lähellä
        Branhamilaisuutta.Asuu Turussa.Ollut hetken yhteistoimintaa Mellerin kanssa.Laaja tietoinen mies.

        Varmaa. Hellareissa on alkoholisteja jotka kuljettaa varastettua Venäjäviro latvia ja huumeita Israel venäjä viro ja huumeita sekä viinaa. Älkää vaan antako mitään.


      • Anonyymi
        toimintansa kirjoitti:

        On yleensä kodeissa tapahtuvaa.Keskeisintä hänen julistuksessaan on ,että vain Jeesus pelastaa.Hän erosi hell/srk.huomatessaan,että srk.tarkoittaa kaikkia uskovia kullakin paikkakunnalla.Hän on kuitenkin lähellä helluntai,tai vapaakirkollisuutta.
        Hänen julistuksensa on hiukan paatoksellista,kun pelastus on kuitenkin armosta.Mene lastesi mukana kokoukseen.lapset ehkä ottavat liian tosissaan,sen mitä kuulevat.Itse olen ollut monta kertaa Heiskan
        kokouksissa.

        YouTube Asko Toivola armon virta.


      • Anonyymi
        Äiti-vm72 kirjoitti:

        Juttu menee niin että yksi isovanhemmista yrittää käännyttää lapsia siihen toimintaan mukaan. Minä itse, äiti, kuuluu ev.lut seurakuntaan ja samoin lapset kuuluvat. Lapsille sitten isovanhemman taholta tuputetaan näitä Heiskan juttuja.

        Ei saa mennä siihen jogakundaliini henkeen NS.torontoherätystä budhaa.


      • Anonyymi
        Heiska... kirjoitti:

        kuuluu tai on Vapaankirkon kannattaja;on hän saatanasta ja hänen tarkoitus on saada Jumalasta olevat pois Jumalasta(hylkäämään Jumalan) ja yritys saada pois Evl.kirkosta!!!
        Tämä on hänen ja hänen isänsä saatanan tahto-ja tarkoitus!

        -Jotain tietävä.

        Ne käännyttää vanhaan lakiin Mooseksen joogaan kultajumalia !!! Manalaan .


      • Anonyymi
        neppari kirjoitti:

        Rankka on kantasi! Kirjoititko vihan hengessä?

        Evankelista joka puhuu ristiin-naulitusta Jeesuksesta ja kutsuu ihmisiä pelastukseen ei voi olla paholaisen asialla. Jeesuksesta sanottiin, että beelsebulin, riivaajain päämiehen voimalla hän ajaa ulos riivaajia.

        Tässä yhteydessä Jeesus varoitti PyhänHengen pilkasta.

        Tunnen paljon Luterilaisia uudestisyntyneitä uskovia,
        Mutta mainitun kirkon oppi: Lapsikasteessa saa muka PyhänHengen, -ehtoollisessa synnit anteeks.
        Sakramenttioppi ei ole Raamatussa.
        Ihminen joka kokee etsikkoajan ja käyttää sen oikein, eli jättäytyy Jeesukselle, -saa syntinsä anteeksi ja vanhurskautuu. Tämänjälkeen tulee käydä uskovien kasteella.

        Mekin tunnetaan paljon vääriä jeesuksia vääriä profeettoja ja eksytyksiä .


      • Anonyymi
        Äiti-vm72 kirjoitti:

        Millaista toimintaa hän pitää? Olisiko syytä olla huolissaan jos alaikäisille lapsilleni tuputetaan väkisin sen kaltaista uskoa?

        Jos itselläni olisi ala ikäisiä lapsia kiittäisin jumalaa jos saisin heidät rehelliseen Jumalan sanan totuudessa opettamiseen, jona pidän Esa haiska, a


      • Anonyymi
        toimintansa kirjoitti:

        On yleensä kodeissa tapahtuvaa.Keskeisintä hänen julistuksessaan on ,että vain Jeesus pelastaa.Hän erosi hell/srk.huomatessaan,että srk.tarkoittaa kaikkia uskovia kullakin paikkakunnalla.Hän on kuitenkin lähellä helluntai,tai vapaakirkollisuutta.
        Hänen julistuksensa on hiukan paatoksellista,kun pelastus on kuitenkin armosta.Mene lastesi mukana kokoukseen.lapset ehkä ottavat liian tosissaan,sen mitä kuulevat.Itse olen ollut monta kertaa Heiskan
        kokouksissa.

        VARON MENEMÄSTÄ!!! 😡


      • Anonyymi
        Heiskasta kirjoitti:

        Unohdin laittaa noissa muissa viesteissä.Hänen pääsanomansa on se että,muut seurakunnat,helluntai,luterilaiset,ja kaikki kristilliset kirkkokunnat ovat maallistuneet,ja luopuneet raamatullisesta sanomasta.(joka osin pitää paikkansa)Mutta se tapa jolla hän julistaa(voi joitain ahdistaa)koska se on jonkin verran lakihenkistä,ja ehrotonta.Minun suhtautuminen Heiskaan on että:Hän puhuu totta,mutta tavasta jolla hän sen esittää en pidä se on jotenkin liian saarnaavaa. Saman asian voisi esittää eri tavalla,jolloin se ei olisi ahdistavaa.

        VAROKAA "TÄYDELLISTÄ" julistajaa, jonka mielestä lähes kaikki muut ovat väärässä!!! 😡


      • Anonyymi
        neppari kirjoitti:

        Rankka on kantasi! Kirjoititko vihan hengessä?

        Evankelista joka puhuu ristiin-naulitusta Jeesuksesta ja kutsuu ihmisiä pelastukseen ei voi olla paholaisen asialla. Jeesuksesta sanottiin, että beelsebulin, riivaajain päämiehen voimalla hän ajaa ulos riivaajia.

        Tässä yhteydessä Jeesus varoitti PyhänHengen pilkasta.

        Tunnen paljon Luterilaisia uudestisyntyneitä uskovia,
        Mutta mainitun kirkon oppi: Lapsikasteessa saa muka PyhänHengen, -ehtoollisessa synnit anteeks.
        Sakramenttioppi ei ole Raamatussa.
        Ihminen joka kokee etsikkoajan ja käyttää sen oikein, eli jättäytyy Jeesukselle, -saa syntinsä anteeksi ja vanhurskautuu. Tämänjälkeen tulee käydä uskovien kasteella.

        PAAVALI varoittaa: "Älkää uudellen ruveta väittelemään opista, kasteista, kätten päällepanemisesta...". KYSYNEEKÖ JEESUS Taivaan portilla, kuinka sinut on kastettu/minkä ikäisenä kastettu - EI!!
        JEESUS kutsuu ne, joilla on "öljyä lampuissa" - tulkaa minun Isäni siunatut...
        Toisille hän sanoo: "minä en tunne teitä, menkää siihen kadotukseen, joka on valmistettu saatanalle ja hänen enkeleilleen".... 😡😡


      • Anonyymi
        Äiti-vm72 kirjoitti:

        Millaista toimintaa hän pitää? Olisiko syytä olla huolissaan jos alaikäisille lapsilleni tuputetaan väkisin sen kaltaista uskoa?

        VAROKAA julistajaa, joka on omasta mielestään "täydellinen" Raamatun tulkitsija ja joka löytää lähes kaikista kristillisistä valhetta!! 😡


      • Anonyymi
        Heiskasta kirjoitti:

        Unohdin laittaa noissa muissa viesteissä.Hänen pääsanomansa on se että,muut seurakunnat,helluntai,luterilaiset,ja kaikki kristilliset kirkkokunnat ovat maallistuneet,ja luopuneet raamatullisesta sanomasta.(joka osin pitää paikkansa)Mutta se tapa jolla hän julistaa(voi joitain ahdistaa)koska se on jonkin verran lakihenkistä,ja ehrotonta.Minun suhtautuminen Heiskaan on että:Hän puhuu totta,mutta tavasta jolla hän sen esittää en pidä se on jotenkin liian saarnaavaa. Saman asian voisi esittää eri tavalla,jolloin se ei olisi ahdistavaa.

        "Hän puhuu totta...." KYSYMYS HERÄÄ : kaikki muut kristityt siis puhuvat valhetta - OUTOA !!! 😡
        VAROKAA TÄYDELLISIÄ julistajia!!! 😡


      • Anonyymi
        Tsooma kirjoitti:

        Olen 80-luvulla kuullut useita Heiskan puheita, koska hän toimi hetken palkattuna työntekijänä Turun Helluntaisrk:ssa johon itse kuulun. Hän on ehkä ainoa puhuja jonka vuoksi olen lähtenyt kesken pois hengellisestä kokouksesta. Niin ahdistavaa juttua. Paatoksellisuutta ja sellainen klangi että kaikki muut ovat hakoteillä. Helluntaista sai lähteä / lähti kun ihmiset rupesivat kyllästymään, eikä todellakaan mikään ihme. Toivottavasti mies on muuttunut, ellei, saa paljon ahdistusta aikaan.

        VAROKAA sellaista julistajaa, joka paatoksella väittää lähes kaikkia muita kristillisiä seurakuntia harhaoppisiksi!!! 😡


      • Anonyymi
        Eunukki kirjoitti:

        Uskonto ei ketään pelasta taivaaseen. Vaan usko Herraan Jeesukseen, niin Sinä pelastut, niin myöskin Sinun perhekuntasi.

        AAMEN ! 😇🙏🏻👍❤️❤️❤️❤️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VARON MENEMÄSTÄ!!! 😡

        💪🙏🏻😇 HYVÄ!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin Raamatusta kuin Esa Heiskan opetuksesta nousee se, miten jokaisen suu tukitaan syntisenä ja syyllisenä. Ja tähän tarvitaan armo. Jos ei koe syyllisyyttään, ei tarvitse Jeesuksen Kristusen sovintokuolemaa ja sovintovertaan.

        Tämän Esa Heiska omalla "paatoksellaan" tekee selväksi, että armo tulee suureksi suuressa syyllisyydessä. Armo ei ole halpa,koska Jumalan Poika maksoi siitä suuren hinnan, minkä vain Pyhä Henki meille kirkastaa. Kun armo ei ole meille halpa, niin taistelemme myös vihaamaamme syntiä vastaan haluten sen lopullisesti hylätä.

        Kyllä,sana niinkuin on kirjoitettu on aina ollut ihmisille myrkkyä,alkuseurakunnan hajottua on alettu julistaa toista Jeesusta ja kirkkokunnat julistavat ihmisoppeja,lutheria,laestadiusta ja muita,ei Jeesusta,missä meidän pelastus on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen saa uskoa mihin haluaa uskoa. Se olisi hyvä usko, missä puhuttaisi vain hyvää lähimmäisestä oli hän sitten uskovainen tai ei. Eikös Jeesus ollut sellainen, että hän oli hyvissä väleissä kaikkien kanssa. Ei pitäisi ihmisiä pelotella uskonsa varjossa. Esimerkiksi tuo raamattu, jossa on kyllä elämän ohjeita. Joka sen on kirjoittanut ja jota on sitten sorkittu sinne sun tänne uusinnoissa ja kielen käännöksissä. Minua häiritsee kaikkien eniten Jumalalasta vääriä käsityksiä, joita käyttäen pelotellaan ihmisiä Hänen kostollaan ja vihallaan. Minun Jumalani ei ole kostaja ja vihainen. Raamatun kirjoituksen alku aikan, nämä sen ajan uskon suuret miehet, elivä sen ajan ja paikan kulttuusiensa kanssa. Heillä oli valta pelotella kansalaisia. Tehdä erikos uhreja ja tehdä itseään jumalaksi toisille. Ottamall valtaa tempuillaan ja pelottelullaan. Jokainen ihminen on syntynyt samanlaiseksi viattomaksi. Oli sitten mistä piireistä on ja vanhemmista tahansa. Syntymän jälkee ihminen oppii sen mitä hänelle puhutaan ja tehdään. Joka on saanut itselleen uskon, se on hyvä asia hänelle jos ollut elämässään seinä edessä ja pois pääsyä ei muuta tietä ole. Mutta monesti käy, että uskon veljet ovat laatineet hänelle säännöt, ei Jumala. Mennään toiseen laitaan, että pää kolisee. Mielestäni ihmisessä itsessään on hyvä ja paha. Kumman hän sitten on sieltä saanu kaivettua itselleen. Perus luonnetta on vaikea toisten muuttaa.Se hyvä ja paha taistelee meissä olimme sitten uskossa tai ei. Mutta ihminen tulee hädän tullen aina pyytämään apua Korkeimmalta mihin hän kuitenkin uskoo. Sen kokivat sodassa useimmat miehet ja naiset. Ihminen tulee saamaan hyvän elämän ilman syyttelyitä ja uskovien merkkauksia, jos hän elää tietäen mikä on hyvää ja mikä on pahaa.Jos vain hän sen mukaa pystynyt elämään. Jos on "syntisillä" elämässään ahdistuksia. Niin on monelle monella uskovaisilla, olivat he missä uskossa tahansa ahdistusta ja pelkoa. Uskosta on tehty ihmisille ruoska, joka voi enemmän satuttaa kuin antaa rauhaa. Yksinäisen "buplikaanin"rukous voi kuulua ja vaikuttaa paremmin, kuin iteään parempana keskellä kirkkoa huitovan fariseuksen. Saarna miehissä ei ole eroa muihin ihmisiin verraten. Mutta Jeesus oli hyvä saarnamies ja Herransa oikea palvelija. Hänestä vain tehtiin itselleen kilpi omaa pahutta vastaan. Olkaa toisille hyviä, niin ne ovat teillekin hyviä.

        Mitä puppua ...?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eilö Setan opetukset ole vaarallisempia lapsille

        Varmasti on.


      • Anonyymi
        Matkasorpiitti kirjoitti:

        Esa Heiska on yksi suurimmista harhauttajista..Onko hän edes uskossa? Opetus on kuin kirja oppineen, täynnä fraaseja..Tuomitsee kaikki ja tekonöyryys on pahinta joka tulee esille hänen käyttäytmisessään...Tee parannus Esa !!!

        Esa ei ketään kuonoon tempaise!!


      • Anonyymi
        Äiti-vm72 kirjoitti:

        Ensinnäkin mielestäni on väärin että lapsille syötetään tietoa aiheesta joka poikkeaa meidän perheen omasta uskonnosta. Varsinkin kun olen useamman kerran vuosien varrella pyytänyt että lapsilleni ei aiheesta puhuta. Olen jo useamman vuoden ajan seurannut isovanhemman toimintaa ja itse koen hänen uskontonsa kovin ahdistavaksi ja hallitsevaksi. Hankalinta tässä on, että isovanhemman mielestä kaikkien pitää kääntyä siihen samaan, mutta toisaalta hän ei kuitenkaan ole myöskään vapaaehtoisesti kertonut mitään faktatietoa asiasta, kaikki tiedot Heiskan toiminnasta olen saanut ihan muuta kautta.

        omasta uskonnosta??...kyllä parannuksen tekoa pitää korostaa uskonnot ja usko Jeesukseen on kaksi eri asiaa


      • Anonyymi
        toimintansa kirjoitti:

        On yleensä kodeissa tapahtuvaa.Keskeisintä hänen julistuksessaan on ,että vain Jeesus pelastaa.Hän erosi hell/srk.huomatessaan,että srk.tarkoittaa kaikkia uskovia kullakin paikkakunnalla.Hän on kuitenkin lähellä helluntai,tai vapaakirkollisuutta.
        Hänen julistuksensa on hiukan paatoksellista,kun pelastus on kuitenkin armosta.Mene lastesi mukana kokoukseen.lapset ehkä ottavat liian tosissaan,sen mitä kuulevat.Itse olen ollut monta kertaa Heiskan
        kokouksissa.

        En veisi lapsiani tällaisiin kokouksiin..
        Seurakunnan julkiset kokoukset ovat turvallisia.
        Pyhäkoulu on lapsille.


      • Anonyymi

        Se on se raskaan sarjan nyrkeiliä,etkö tienny?


      • Anonyymi
        lapseni kirjoitti:

        Oli 13v kun hän kävi Heiskan kokouksissa 80-luvun lopulla.Joskus äitinsä,ja joskus minun kanssani.Eikä siitä lapselle mitään kielteistä koitunut,mieluummin
        päin-vastoin.Perheeni kuuluu hell/srk eikä siinä ole
        juurikaan eroa verrattuna Heiskan julistukseen.Ymmärrän huolesi tämä on sinulle varmaan uutta,ja outoa eikä tietenkään väkipakolla voi lapsia käännyttää mihinkään.Heiskan kokoukset tavataan nauhoittaa,pyydä kasetteja lainaksi isovanhemmilta,niin voit itse arvioida opetuksen tason.

        MINÄ PELKÄÄN ESAA!!!!!!!!!!!!!!!!! T. Lapsi.


    • en tiedä nimeä

      En mutta kukas itse olet?

      • misterefraim

        esa heiska on julistaja joka toimii alku kirkon käytännön mukaisesti ja toimii aivan oikein .ei meitä pelasta helluntai seurakunta tai luterilaisuus tai mikään muukaan seurakunta vaan JEESUS KRISTUS .seurakunnat ovat vain hengellisiä koteja jossa uskova voi kuulua KRISTUKSEN ruumiiseen ja kasvaa muiden uskovien kanssa hengellistä kasvua.kun luette raamattua niin huomaatte että paavali laittoi aina kirjeisiinsä tervehdyksen kodissa kokoontuvalle seurakunnalle,ei koskaan helluntalais seurakunnalle tai luterilaiselle seurakunnalle vaan kodissasi kokoontuvalle seurakunnalle


      • jaa entäs sitten???
        misterefraim kirjoitti:

        esa heiska on julistaja joka toimii alku kirkon käytännön mukaisesti ja toimii aivan oikein .ei meitä pelasta helluntai seurakunta tai luterilaisuus tai mikään muukaan seurakunta vaan JEESUS KRISTUS .seurakunnat ovat vain hengellisiä koteja jossa uskova voi kuulua KRISTUKSEN ruumiiseen ja kasvaa muiden uskovien kanssa hengellistä kasvua.kun luette raamattua niin huomaatte että paavali laittoi aina kirjeisiinsä tervehdyksen kodissa kokoontuvalle seurakunnalle,ei koskaan helluntalais seurakunnalle tai luterilaiselle seurakunnalle vaan kodissasi kokoontuvalle seurakunnalle

        Entäs sitten??? Onko tuo olennaista kerrottavaa niille jotka eivät tiedä uskonasioista yhtään mitään? Riidat voisit riidella jossakin ihan muualla.


      • Anonyymi

        Kymmenen vuotta Sinua vanhempi, Pete.


      • Anonyymi
        misterefraim kirjoitti:

        esa heiska on julistaja joka toimii alku kirkon käytännön mukaisesti ja toimii aivan oikein .ei meitä pelasta helluntai seurakunta tai luterilaisuus tai mikään muukaan seurakunta vaan JEESUS KRISTUS .seurakunnat ovat vain hengellisiä koteja jossa uskova voi kuulua KRISTUKSEN ruumiiseen ja kasvaa muiden uskovien kanssa hengellistä kasvua.kun luette raamattua niin huomaatte että paavali laittoi aina kirjeisiinsä tervehdyksen kodissa kokoontuvalle seurakunnalle,ei koskaan helluntalais seurakunnalle tai luterilaiselle seurakunnalle vaan kodissasi kokoontuvalle seurakunnalle

        Vanhan ajan evankelista. Puhuu oikeata Jeesuksen antamaa evankeliumia. YouTubesta olen kuunnellut. Olisipa näitä enemmän. Ristin sovitustystyötä julistavia. Jeesus tulee pian.. muistakaa tämä.


      • Anonyymi
        jaa entäs sitten??? kirjoitti:

        Entäs sitten??? Onko tuo olennaista kerrottavaa niille jotka eivät tiedä uskonasioista yhtään mitään? Riidat voisit riidella jossakin ihan muualla.

        NIINPÄ!! Nyt on pikkusen erilaista evenkeliumin kertominen. Onneksi tänä aikana on jo kirkkoja joka kylässä ja kaupungeissa kymmeniä, ellei satoja. Niin se vain evankeliumi leviää siellä missä Jeesusta julistetaan ja lisänä on tämä ihmeellinen netti-maailma, josta koko maailma saa kuulla pelastussanoman, HALLELUJAA!! 😇🙏🏻💪❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️😇🙏🏻


      • Anonyymi

        Uskossa elävään Jeesukseen,meidän Herraamme pelastajaamme minä olen.


    • misterefraim

      minä tiedän että esa heiska on JUMALAN mies ja toimii aivan alkuseurakunnan mukaan .siihen aikaan kun apostolit julistivat evankeliumia niin ei ollut helluntai seurakuntaa eikä luterilaista seurakuntaa vaan oli vain kodissa kokoontuvia seurakuntia.olen ollut aivan äskettäin heiskan kokouksessa mukana ja nyt olen kuunnellut hänen puhumiaan kasetteja ja voin vakuuttaa että heiska on täysin puhtaalla JUMALAN tiellä.minä suosittelen sellaisille ihmisille jotka tuomitsevat ihmisen oman näkemyksensä mukaan eivätkä katso mitä raamattu sanoo että lukekaa raamattua niin huomaatte että heiska toimii aivan alkuperäisen seurakunnan mukaan.meitä ei pelasta mikään kirkkokunta vaan JEESUS KRISTUS eikä meille ole muuta nimeä annettu jonka kautta meidän tulis pelastua

    • kdkkdkf

      Täällä alkuperäinen kirjoittaja. Vuosia saimme olla rauhassa, mutta nyt käännytystyö on taas ihan todenteolla alkanut. Lapsille annetaan hörhökirjallisuutta luettavaksi. Eikö se kuitenkin mene niin, että uskonnon kasvatuksen päättää lapsen vanhemmat. Jos vanhemmat eivät halua, että lapsilleen tuputetaan jotakin tiettyä uskontoa, niin eikö vanhempia pidä kunnioittaa?

      • kdkdkkd

        Vielä jatkan tuota edellistä kirjoitustani. Eikö uskonnonvapaus tarkoita myös sitä, että kukin saa uskoa mihin haluaa ilman että joku muu alkaa väkisin käännyttämään omaan tahtoonsa.

        Kyse on kuitenkin porukasta, joka kulkee nilkkoihin asti ylettyvissä rääsyissä, ei saa leikata tukkaansa, ei saa kuunnella radiota saati sitten katsella televisiota eikä lukea lehtiä.

        Kyseinen kirja oli täynnä ihmepelastumisia. Herkässä teinivaiheessa olevalle nuorelle voi olla oikeasti vahingollista lukea jotain sellaista. Kirjassa mm. parannettiin kehitysvammaisia kosketuksen avulla.


      • puhutko tottakaan

        Valehteletkohan...?


      • älä rääsyjä
        kdkdkkd kirjoitti:

        Vielä jatkan tuota edellistä kirjoitustani. Eikö uskonnonvapaus tarkoita myös sitä, että kukin saa uskoa mihin haluaa ilman että joku muu alkaa väkisin käännyttämään omaan tahtoonsa.

        Kyse on kuitenkin porukasta, joka kulkee nilkkoihin asti ylettyvissä rääsyissä, ei saa leikata tukkaansa, ei saa kuunnella radiota saati sitten katsella televisiota eikä lukea lehtiä.

        Kyseinen kirja oli täynnä ihmepelastumisia. Herkässä teinivaiheessa olevalle nuorelle voi olla oikeasti vahingollista lukea jotain sellaista. Kirjassa mm. parannettiin kehitysvammaisia kosketuksen avulla.

        Maassamme pukeudutaan ihan tavallisesti vaan.


      • Anonyymi
        kdkdkkd kirjoitti:

        Vielä jatkan tuota edellistä kirjoitustani. Eikö uskonnonvapaus tarkoita myös sitä, että kukin saa uskoa mihin haluaa ilman että joku muu alkaa väkisin käännyttämään omaan tahtoonsa.

        Kyse on kuitenkin porukasta, joka kulkee nilkkoihin asti ylettyvissä rääsyissä, ei saa leikata tukkaansa, ei saa kuunnella radiota saati sitten katsella televisiota eikä lukea lehtiä.

        Kyseinen kirja oli täynnä ihmepelastumisia. Herkässä teinivaiheessa olevalle nuorelle voi olla oikeasti vahingollista lukea jotain sellaista. Kirjassa mm. parannettiin kehitysvammaisia kosketuksen avulla.

        Oletko sitä mieltä, että kertomus ihmisen sielun pelastavasta Jeesuksesta on pahempi asia, kuin käännyttäminen setan suunalta epäluonnottimiin asioihin. Hyväksyt lapsellesi kerrottavan, että vaikka hän on pojaksi syntynyt, niin on aivan luonnollista kokea kuitenkin olevan tyttö? Kumpi enemmän mielestäsi nuoren mielen sekoittaa? Mutta sanoma Jeesuksesta on hullutus niille, jotka kadotukseen menevät. Ja kuinka moni nuoristamme on juurikin tällä kadotuksen tiellä, jossa me vanhemmat olemme suunnannäyttäjinä.


      • Anonyymi

        Sinunlaisesi putki-ihmiset pitävät lapsensa täysin tietämättömänä ympäristöstä, johon on aina kuulunut ja tulee aina kuulumaan myös uskonnollinen maailma. Sinunlaisesi ihmiset pelkäävät Jumalaa niin paljon, että pitävät omat lapsensa tietämättömänä uskonnollisen maailman todellisuudesta. Kun he ovat aikuisia, he eivät ole oppineet kuin pienen osan todellisuudesta, johon ei ole kuulunut mitään uskontoa, varsinkaan Jumalan ilmoittamaa uskoa. Sinunlaisesi ihmiset pelkäävät yhtä kirjaa, jonka nimi on Raamattu, niin paljon, että eivät uskalla avata sitä. Oletko valmistautunut siihen, että kun lapsesi aikuistuu ja muuttaa omaan elämäänsä, hän ottaa juuri sen kirjan, jonka olet häneltä salannut ja jota et ole sallinut hänen avata. Hän lukee sen ja tuomitsee sinut siitä, että olet pitänyt hänet suojaputkessa ja estänyt hänet kokemasta iloa ja onnea Jumalan tuntemisesta.


    • IloSiionring

      Siunattua kaiketi aina kun evankeliota tavalla tai toisella julistetaan, joko näön
      vuoksi tai Totuudessa. Siitä iloitsen ja olen vastakin iloitseva: sanoo Paavali.
      Tuohon ei liene mitään muuta lisättävää kuin että "koetelkaa kaikki ja pitäkää
      mikä hyvä on." sekä "Ei yli Kirjoitusten"=Raamattu. "Tulette tuntemaan Totuu-
      den ja Totuus on tekevä teidät vapaiksi." Jos joku tahtoo tehdä tahtonsa tulee
      tuntemaan onko tämä oppi jumalasta vai puhunko omiani.- Jeesus. Vaikka
      kristitty on Jumalan seurakunnan jäsen on suhteensa Jumalaan henkilökoh-
      tainen Kristuksessa Jossa hän on Pyhän Hengen uudestisynnyttämänä Ju-
      malan lapsena Jeesuksen mimessä ja sovintoveressä. Tämän seikan uskoi
      muuan entinen ryövärikin eräänä pääsiäisenä ristillä roikkuessaan ja asteli
      Kuninkaallisessa seurassa paratiisin portista juhlariemussa, kiitos Herran.

    • Voisi olla vaikka

      keksimäsi tai keksimänne nimimerkki ja nyt kyselet sitten.

    • 1000sanaa1totuus

      Huijari

    • Isäni sattuu olemaan kaima. Tekstiviestejä ja puheluita tulee silloin tällöin.

      • Kansasta tuli Israel

        Ja Jumala puhui Moosekselle ja sanoi hänelle: "Minä olen Herra.
        Ja minä olen ilmestynyt Aabrahamille, Iisakille ja Jaakobille 'Jumalana Kaikkivaltiaana', mutta nimelläni 'Herra' en minä ole tehnyt itseäni heille tunnetuksi.

        Ja minä tein myös liittoni heidän kanssansa, antaakseni heille Kanaanin maan, sen maan, jossa he muukalaisina asuivat.

        Ja nyt minä olen kuullut israelilaisten vaikeroimisen, kun egyptiläiset pitävät heitä orjantyössä, ja olen muistanut liittoni.

        Sano sentähden israelilaisille: 'Minä olen Herra, ja minä vien teidät pois egyptiläisten sorron alta ja vapautan teidät orjuudesta ja pelastan teidät ojennetulla käsivarrella ja suurilla rangaistustuomioilla.

        Niin minä otan teidät kansakseni ja olen teidän Jumalanne; ja te tulette tietämään, että minä olen Herra, teidän Jumalanne, joka vien teidät pois egyptiläisten sorron alta.

        Ja minä johdatan teidät siihen maahan, jonka minä olen kättä kohottaen luvannut antaa Aabrahamille, Iisakille ja Jaakobille; ja sen minä annan teille omaksi. Minä olen Herra.'

        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/2Moos.6.html

        Ja niihin aikoihin, kun Herra puhui Moosekselle Egyptin maassa,
        puhui Herra Moosekselle näin: "Minä olen Herra. Sano faraolle, Egyptin kuninkaalle, kaikki, mitä minä sinulle puhun."

        Mutta Mooses vastasi Herran edessä: "Katso, minä olen huuliltani ympärileikkaamaton, kuinka siis farao kuulisi minua?"

        Mutta Herra sanoi Moosekselle: "Katso, minä asetan sinut jumalaksi
        faraolle, ja veljesi Aaron on oleva sinun profeettasi.
        Puhu kaikki, mitä minä sinun käsken puhua; ja Aaron, sinun veljesi, puhukoon faraolle, että hän päästää israelilaiset maastansa.

        Mutta minä paadutan faraon sydämen ja teen monta tunnustekoa ja ihmettä Egyptin maassa.
        Ja farao ei kuule teitä, mutta minä asetan käteni Egyptiä vastaan ja vien pois joukkoni, kansani, israelilaiset, Egyptin maasta, toimittaen suuret rangaistustuomiot.

        Ja egyptiläiset tulevat tietämään, että minä olen Herra, kun minä ojennan käteni Egyptin yli ja vien pois israelilaiset heidän keskeltänsä."
        Ja Mooses ja Aaron tekivät, niinkuin Herra oli heitä käskenyt; niin he tekivät.

        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/2Moos.7.html


      • siitä matka alkoi
        Kansasta tuli Israel kirjoitti:

        Ja Jumala puhui Moosekselle ja sanoi hänelle: "Minä olen Herra.
        Ja minä olen ilmestynyt Aabrahamille, Iisakille ja Jaakobille 'Jumalana Kaikkivaltiaana', mutta nimelläni 'Herra' en minä ole tehnyt itseäni heille tunnetuksi.

        Ja minä tein myös liittoni heidän kanssansa, antaakseni heille Kanaanin maan, sen maan, jossa he muukalaisina asuivat.

        Ja nyt minä olen kuullut israelilaisten vaikeroimisen, kun egyptiläiset pitävät heitä orjantyössä, ja olen muistanut liittoni.

        Sano sentähden israelilaisille: 'Minä olen Herra, ja minä vien teidät pois egyptiläisten sorron alta ja vapautan teidät orjuudesta ja pelastan teidät ojennetulla käsivarrella ja suurilla rangaistustuomioilla.

        Niin minä otan teidät kansakseni ja olen teidän Jumalanne; ja te tulette tietämään, että minä olen Herra, teidän Jumalanne, joka vien teidät pois egyptiläisten sorron alta.

        Ja minä johdatan teidät siihen maahan, jonka minä olen kättä kohottaen luvannut antaa Aabrahamille, Iisakille ja Jaakobille; ja sen minä annan teille omaksi. Minä olen Herra.'

        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/2Moos.6.html

        Ja niihin aikoihin, kun Herra puhui Moosekselle Egyptin maassa,
        puhui Herra Moosekselle näin: "Minä olen Herra. Sano faraolle, Egyptin kuninkaalle, kaikki, mitä minä sinulle puhun."

        Mutta Mooses vastasi Herran edessä: "Katso, minä olen huuliltani ympärileikkaamaton, kuinka siis farao kuulisi minua?"

        Mutta Herra sanoi Moosekselle: "Katso, minä asetan sinut jumalaksi
        faraolle, ja veljesi Aaron on oleva sinun profeettasi.
        Puhu kaikki, mitä minä sinun käsken puhua; ja Aaron, sinun veljesi, puhukoon faraolle, että hän päästää israelilaiset maastansa.

        Mutta minä paadutan faraon sydämen ja teen monta tunnustekoa ja ihmettä Egyptin maassa.
        Ja farao ei kuule teitä, mutta minä asetan käteni Egyptiä vastaan ja vien pois joukkoni, kansani, israelilaiset, Egyptin maasta, toimittaen suuret rangaistustuomiot.

        Ja egyptiläiset tulevat tietämään, että minä olen Herra, kun minä ojennan käteni Egyptin yli ja vien pois israelilaiset heidän keskeltänsä."
        Ja Mooses ja Aaron tekivät, niinkuin Herra oli heitä käskenyt; niin he tekivät.

        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/2Moos.7.html

        Niin Mooses ja Aaron menivät faraon tykö ja tekivät, niinkuin Herra oli käskenyt. Aaron heitti sauvansa faraon ja hänen palvelijainsa eteen, ja se muuttui käärmeeksi.
        Ja faraokin kutsui maansa viisaat ja velhot; ja nämä Egyptin tietäjät tekivät samoin taioillansa:
        he heittivät kukin sauvansa maahan, ja ne muuttuivat käärmeiksi. Mutta Aaronin sauva nieli heidän sauvansa.
        Ja faraon sydän paatui, eikä hän kuullut heitä, niinkuin Herra oli sanonutkin.

        Ja Herra sanoi Moosekselle: "Sano Aaronille: 'Ota sauvasi ja ojenna kätesi Egyptin vetten yli, sen jokien, kanavien ja lammikkojen yli ja kaikkien niiden paikkojen yli, joihin on vettä kokoontunut, niin ne muuttuvat vereksi. Ja verta on oleva Egyptin maassa kaikkialla, sekä puuastioissa että kiviastioissa.'"
        Ja Mooses ja Aaron tekivät, niinkuin Herra oli käskenyt. Hän kohotti sauvan ja löi Niilivirran veteen faraon ja hänen palvelijainsa nähden; ja kaikki vesi, joka virrassa oli, muuttui vereksi.

        Ja kalat virrassa kuolivat, ja virta haisi, niin että egyptiläiset eivät saattaneet juoda vettä virrasta; ja verta oli kaikkialla Egyptin maassa.
        Mutta Egyptin tietäjät tekivät samoin taioillansa. Ja faraon sydän paatui, eikä hän kuullut heitä, niinkuin Herra oli sanonutkin.
        Ja farao kääntyi ja palasi kotiinsa eikä välittänyt tästäkään.

        Sitten Herra sanoi Moosekselle: "Mene faraon luo ja sano hänelle:
        'Näin sanoo Herra: Päästä minun kansani palvelemaan minua.
        Mutta jos kieltäydyt päästämästä heitä, niin katso, minä rankaisen koko sinun maatasi sammakoilla.

        Niin Aaron ojensi kätensä Egyptin vetten yli, ja sammakoita nousi, ja ne peittivät Egyptin maan.
        Ja tietäjät tekivät samoin taioillansa ja nostattivat sammakoita Egyptin maahan.
        Niin farao kutsui Mooseksen ja Aaronin ja sanoi: "Rukoilkaa Herraa, että hän ottaisi pois sammakot vaivaamasta minua ja minun kansaani, niin minä päästän kansan uhraamaan Herralle".

        Mutta kun farao näki päässeensä hengähtämään, kovensi hän sydämensä eikä kuullut heitä, niinkuin Herra oli sanonutkin.

        Sitten Herra sanoi Moosekselle: "Sano Aaronille: 'Ojenna sauvasi ja lyö maan tomua, niin siitä tulee sääskiä koko Egyptin maahan'".
        Ja he tekivät niin: Aaron ojensi kätensä ja sauvansa ja löi maan tomua; niin sääsket ahdistivat ihmisiä ja karjaa.

        Ja tietäjät tekivät samoin taioillansa saadakseen sääskiä syntymään, mutta he eivät voineet. Ja sääsket ahdistivat ihmisiä ja karjaa.
        Niin tietäjät sanoivat faraolle: "Tämä on Jumalan sormi". Mutta faraon sydän paatui, eikä hän kuullut heitä, niinkuin Herra oli sanonutkin.

        Sitten vuorossa olivat paarmat,

        Sitten Herra sanoi Moosekselle: "Mene faraon tykö ja puhu hänelle:
        'Näin sanoo Herra, hebrealaisten Jumala: Päästä minun kansani palvelemaan minua.
        Sillä jos kieltäydyt päästämästä heitä ja vielä pidätät heitä,
        niin katso, Herran käsi on lyövä sinun karjaasi, joka on kedolla, hevosia, aaseja, kameleita, nautoja ja lampaita ylen ankaralla ruttotaudilla.
        Mutta Herra on tekevä erotuksen israelilaisten karjan ja egyptiläisten karjan välillä, niin ettei mitään kuole siitä, mikä on israelilaisten omaa.'"
        Ja Herra asetti määrätyn ajan ja sanoi: "Huomenna on Herra tekevä niin tässä maassa".
        Ja seuraavana päivänä Herra teki niin, ja kaikki Egyptin karja kuoli; mutta israelilaisten karjasta ei kuollut ainoatakaan.
        Ja kun farao lähetti tiedustelemaan, niin katso, israelilaisten karjasta ei ollut kuollut ainoatakaan. Mutta faraon sydän kovettui, eikä hän päästänyt kansaa.

        Ja he ottivat pätsin nokea ja astuivat faraon eteen, ja Mooses viskasi sen taivasta kohti; niin märkäpaiseita tuli ihmisiin ja karjaan.
        Eivätkä tietäjätkään voineet pitää puoliaan Moosesta vastaan paiseiden tähden, sillä paiseita oli tietäjissä samoin kuin kaikissa muissakin egyptiläisissä.
        Mutta Herra paadutti faraon sydämen.

        Sitten tulivat rakeet, eikä Faarao suostunut vieläkään.

        Sitten heinäsirkkoja. Ei suostunut.
        Pimeys, ei suostunut.

        Ja Mooses sanoi: "Näin sanoo Herra: Puoliyön aikana minä lähden kulkemaan kautta Egyptin maan.
        Ja kaikki esikoiset Egyptin maassa kuolevat, valtaistuimellansa istuvan faraon esikoisesta käsikiveä vääntävän orjattaren esikoiseen asti, ynnä kaikki karjan esikoiset.
        Ja koko Egyptin maassa on oleva kova valitus, jonka kaltaista ei ole ollut eikä koskaan tule.
        Mutta kenellekään israelilaiselle ei koirakaan ole muriseva, ei ihmiselle eikä eläimelle, tietääksesi, että Herra tekee erotuksen egyptiläisten ja Israelin välillä.

        Niin tapahtui ja Israelilaiset saivat lähteä Egyptistä.

        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/2Moos.11.html


      • että sellaista
        siitä matka alkoi kirjoitti:

        Niin Mooses ja Aaron menivät faraon tykö ja tekivät, niinkuin Herra oli käskenyt. Aaron heitti sauvansa faraon ja hänen palvelijainsa eteen, ja se muuttui käärmeeksi.
        Ja faraokin kutsui maansa viisaat ja velhot; ja nämä Egyptin tietäjät tekivät samoin taioillansa:
        he heittivät kukin sauvansa maahan, ja ne muuttuivat käärmeiksi. Mutta Aaronin sauva nieli heidän sauvansa.
        Ja faraon sydän paatui, eikä hän kuullut heitä, niinkuin Herra oli sanonutkin.

        Ja Herra sanoi Moosekselle: "Sano Aaronille: 'Ota sauvasi ja ojenna kätesi Egyptin vetten yli, sen jokien, kanavien ja lammikkojen yli ja kaikkien niiden paikkojen yli, joihin on vettä kokoontunut, niin ne muuttuvat vereksi. Ja verta on oleva Egyptin maassa kaikkialla, sekä puuastioissa että kiviastioissa.'"
        Ja Mooses ja Aaron tekivät, niinkuin Herra oli käskenyt. Hän kohotti sauvan ja löi Niilivirran veteen faraon ja hänen palvelijainsa nähden; ja kaikki vesi, joka virrassa oli, muuttui vereksi.

        Ja kalat virrassa kuolivat, ja virta haisi, niin että egyptiläiset eivät saattaneet juoda vettä virrasta; ja verta oli kaikkialla Egyptin maassa.
        Mutta Egyptin tietäjät tekivät samoin taioillansa. Ja faraon sydän paatui, eikä hän kuullut heitä, niinkuin Herra oli sanonutkin.
        Ja farao kääntyi ja palasi kotiinsa eikä välittänyt tästäkään.

        Sitten Herra sanoi Moosekselle: "Mene faraon luo ja sano hänelle:
        'Näin sanoo Herra: Päästä minun kansani palvelemaan minua.
        Mutta jos kieltäydyt päästämästä heitä, niin katso, minä rankaisen koko sinun maatasi sammakoilla.

        Niin Aaron ojensi kätensä Egyptin vetten yli, ja sammakoita nousi, ja ne peittivät Egyptin maan.
        Ja tietäjät tekivät samoin taioillansa ja nostattivat sammakoita Egyptin maahan.
        Niin farao kutsui Mooseksen ja Aaronin ja sanoi: "Rukoilkaa Herraa, että hän ottaisi pois sammakot vaivaamasta minua ja minun kansaani, niin minä päästän kansan uhraamaan Herralle".

        Mutta kun farao näki päässeensä hengähtämään, kovensi hän sydämensä eikä kuullut heitä, niinkuin Herra oli sanonutkin.

        Sitten Herra sanoi Moosekselle: "Sano Aaronille: 'Ojenna sauvasi ja lyö maan tomua, niin siitä tulee sääskiä koko Egyptin maahan'".
        Ja he tekivät niin: Aaron ojensi kätensä ja sauvansa ja löi maan tomua; niin sääsket ahdistivat ihmisiä ja karjaa.

        Ja tietäjät tekivät samoin taioillansa saadakseen sääskiä syntymään, mutta he eivät voineet. Ja sääsket ahdistivat ihmisiä ja karjaa.
        Niin tietäjät sanoivat faraolle: "Tämä on Jumalan sormi". Mutta faraon sydän paatui, eikä hän kuullut heitä, niinkuin Herra oli sanonutkin.

        Sitten vuorossa olivat paarmat,

        Sitten Herra sanoi Moosekselle: "Mene faraon tykö ja puhu hänelle:
        'Näin sanoo Herra, hebrealaisten Jumala: Päästä minun kansani palvelemaan minua.
        Sillä jos kieltäydyt päästämästä heitä ja vielä pidätät heitä,
        niin katso, Herran käsi on lyövä sinun karjaasi, joka on kedolla, hevosia, aaseja, kameleita, nautoja ja lampaita ylen ankaralla ruttotaudilla.
        Mutta Herra on tekevä erotuksen israelilaisten karjan ja egyptiläisten karjan välillä, niin ettei mitään kuole siitä, mikä on israelilaisten omaa.'"
        Ja Herra asetti määrätyn ajan ja sanoi: "Huomenna on Herra tekevä niin tässä maassa".
        Ja seuraavana päivänä Herra teki niin, ja kaikki Egyptin karja kuoli; mutta israelilaisten karjasta ei kuollut ainoatakaan.
        Ja kun farao lähetti tiedustelemaan, niin katso, israelilaisten karjasta ei ollut kuollut ainoatakaan. Mutta faraon sydän kovettui, eikä hän päästänyt kansaa.

        Ja he ottivat pätsin nokea ja astuivat faraon eteen, ja Mooses viskasi sen taivasta kohti; niin märkäpaiseita tuli ihmisiin ja karjaan.
        Eivätkä tietäjätkään voineet pitää puoliaan Moosesta vastaan paiseiden tähden, sillä paiseita oli tietäjissä samoin kuin kaikissa muissakin egyptiläisissä.
        Mutta Herra paadutti faraon sydämen.

        Sitten tulivat rakeet, eikä Faarao suostunut vieläkään.

        Sitten heinäsirkkoja. Ei suostunut.
        Pimeys, ei suostunut.

        Ja Mooses sanoi: "Näin sanoo Herra: Puoliyön aikana minä lähden kulkemaan kautta Egyptin maan.
        Ja kaikki esikoiset Egyptin maassa kuolevat, valtaistuimellansa istuvan faraon esikoisesta käsikiveä vääntävän orjattaren esikoiseen asti, ynnä kaikki karjan esikoiset.
        Ja koko Egyptin maassa on oleva kova valitus, jonka kaltaista ei ole ollut eikä koskaan tule.
        Mutta kenellekään israelilaiselle ei koirakaan ole muriseva, ei ihmiselle eikä eläimelle, tietääksesi, että Herra tekee erotuksen egyptiläisten ja Israelin välillä.

        Niin tapahtui ja Israelilaiset saivat lähteä Egyptistä.

        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/2Moos.11.html

        Mutta aika, jonka israelilaiset olivat asuneet Egyptissä, oli neljäsataa kolmekymmentä vuotta.
        Kun ne neljäsataa kolmekymmentä vuotta olivat kuluneet, niin juuri sinä päivänä kaikki Herran joukot lähtivät Egyptin maasta.

        Valvontayö Herran kunniaksi on tämä yö, koska hän silloin vei heidät pois Egyptin maasta; tämän yön kaikki israelilaiset valvokoot Herran kunniaksi, sukupolvesta sukupolveen.

        Raamattu


      • eikö ole hurjaa?
        että sellaista kirjoitti:

        Mutta aika, jonka israelilaiset olivat asuneet Egyptissä, oli neljäsataa kolmekymmentä vuotta.
        Kun ne neljäsataa kolmekymmentä vuotta olivat kuluneet, niin juuri sinä päivänä kaikki Herran joukot lähtivät Egyptin maasta.

        Valvontayö Herran kunniaksi on tämä yö, koska hän silloin vei heidät pois Egyptin maasta; tämän yön kaikki israelilaiset valvokoot Herran kunniaksi, sukupolvesta sukupolveen.

        Raamattu

        Ihmisen elinaika on nykypäivänä erittäin lyhyt aika, yleensä alle sata vuotta.


      • Kun Jeesus syntyi
        eikö ole hurjaa? kirjoitti:

        Ihmisen elinaika on nykypäivänä erittäin lyhyt aika, yleensä alle sata vuotta.

        Kun Jeesus oli syntynyt Juudean Beetlehemissä kuningas Herodeksen aikana, niin katso, tietäjiä tuli itäisiltä mailta Jerusalemiin, ja he sanoivat: "Missä on se äsken syntynyt juutalaisten kuningas? Sillä me näimme hänen tähtensä itäisillä mailla ja olemme tulleet häntä kumartamaan."
        Kun kuningas Herodes sen kuuli, hämmästyi hän ja koko Jerusalem hänen kanssaan.

        Ja hän kokosi kaikki kansan ylipapit ja kirjanoppineet ja kyseli heiltä, missä Kristus oli syntyvä.
        He sanoivat hänelle: "Juudean Beetlehemissä; sillä näin on kirjoitettu profeetan kautta:
        'Ja sinä Beetlehem, sinä Juudan seutu, et suinkaan ole vähäisin Juudan ruhtinasten joukossa, sillä sinusta on lähtevä hallitsija, joka kaitsee minun kansaani Israelia'."

        Silloin Herodes kutsui salaa tietäjät tykönsä ja tutkiskeli heiltä tarkoin, mihin aikaan tähti oli ilmestynyt.

        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Matt.2.html


      • kertoi Jeesuksesta
        Kun Jeesus syntyi kirjoitti:

        Kun Jeesus oli syntynyt Juudean Beetlehemissä kuningas Herodeksen aikana, niin katso, tietäjiä tuli itäisiltä mailta Jerusalemiin, ja he sanoivat: "Missä on se äsken syntynyt juutalaisten kuningas? Sillä me näimme hänen tähtensä itäisillä mailla ja olemme tulleet häntä kumartamaan."
        Kun kuningas Herodes sen kuuli, hämmästyi hän ja koko Jerusalem hänen kanssaan.

        Ja hän kokosi kaikki kansan ylipapit ja kirjanoppineet ja kyseli heiltä, missä Kristus oli syntyvä.
        He sanoivat hänelle: "Juudean Beetlehemissä; sillä näin on kirjoitettu profeetan kautta:
        'Ja sinä Beetlehem, sinä Juudan seutu, et suinkaan ole vähäisin Juudan ruhtinasten joukossa, sillä sinusta on lähtevä hallitsija, joka kaitsee minun kansaani Israelia'."

        Silloin Herodes kutsui salaa tietäjät tykönsä ja tutkiskeli heiltä tarkoin, mihin aikaan tähti oli ilmestynyt.

        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Matt.2.html

        Niinä päivinä tuli Johannes Kastaja ja saarnasi Juudean erämaassa
        ja sanoi: "Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle".
        Sillä hän on se, josta profeetta Esaias puhuu sanoen: "Huutavan ääni kuuluu erämaassa: 'Valmistakaa Herralle tie, tehkää polut hänelle tasaisiksi'."

        Ja Johanneksella oli puku kamelinkarvoista ja vyötäisillään nahkavyö; ja hänen ruokanaan oli heinäsirkat ja metsähunaja.

        Silloin vaelsi hänen tykönsä Jerusalem ja koko Juudea ja kaikki Jordanin ympäristö,
        ja hän kastoi heidät Jordanin virrassa, kun he tunnustivat syntinsä.

        Mutta nähdessään paljon fariseuksia ja saddukeuksia tulevan kasteelle hän sanoi heille: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaista vihaa?
        Tehkää sentähden parannuksen soveliaita hedelmiä,
        älkääkä luulko saattavanne sanoa mielessänne: 'Onhan meillä isänä Aabraham'; sillä minä sanon teille, että Jumala voi näistä kivistä herättää lapsia Aabrahamille.

        Jo on kirves pantu puitten juurelle; jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, siis hakataan pois ja heitetään tuleen.

        Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.

        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Matt.3.html


      • Jeesus myöhemmin
        kertoi Jeesuksesta kirjoitti:

        Niinä päivinä tuli Johannes Kastaja ja saarnasi Juudean erämaassa
        ja sanoi: "Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle".
        Sillä hän on se, josta profeetta Esaias puhuu sanoen: "Huutavan ääni kuuluu erämaassa: 'Valmistakaa Herralle tie, tehkää polut hänelle tasaisiksi'."

        Ja Johanneksella oli puku kamelinkarvoista ja vyötäisillään nahkavyö; ja hänen ruokanaan oli heinäsirkat ja metsähunaja.

        Silloin vaelsi hänen tykönsä Jerusalem ja koko Juudea ja kaikki Jordanin ympäristö,
        ja hän kastoi heidät Jordanin virrassa, kun he tunnustivat syntinsä.

        Mutta nähdessään paljon fariseuksia ja saddukeuksia tulevan kasteelle hän sanoi heille: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaista vihaa?
        Tehkää sentähden parannuksen soveliaita hedelmiä,
        älkääkä luulko saattavanne sanoa mielessänne: 'Onhan meillä isänä Aabraham'; sillä minä sanon teille, että Jumala voi näistä kivistä herättää lapsia Aabrahamille.

        Jo on kirves pantu puitten juurelle; jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, siis hakataan pois ja heitetään tuleen.

        Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.

        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Matt.3.html

        ... Ja hänen opetuslapsensa kysyivät häneltä sanoen: "Miksi sitten kirjanoppineet sanovat, että Eliaan pitää tulla ensin?"
        Jeesus vastasi ja sanoi: "Elias tosin tulee ja asettaa kaikki kohdalleen.
        Mutta minä sanon teille, että Elias on jo tullut. Mutta he eivät tunteneet häntä, vaan tekivät hänelle, mitä tahtoivat. Samoin myös Ihmisen Poika saa kärsiä heiltä."
        Silloin opetuslapset ymmärsivät hänen puhuneen heille Johannes Kastajasta.

        Ja kun he saapuivat kansan luo, tuli hänen tykönsä muuan mies, polvistui hänen eteensä ja sanoi: "Herra, armahda minun poikaani, sillä hän on kuunvaihetautinen ja kärsii kovin; usein hän kaatuu, milloin tuleen, milloin veteen.
        Ja minä toin hänet sinun opetuslastesi tykö, mutta he eivät voineet häntä parantaa."

        Niin Jeesus vastasi ja sanoi: "Voi sinä epäuskoinen ja nurja sukupolvi, kuinka kauan minun täytyy olla teidän kanssanne? Kuinka kauan kärsiä teitä? Tuokaa hänet tänne minun tyköni."
        Ja Jeesus nuhteli riivaajaa, ja se lähti pojasta, ja poika oli siitä hetkestä terve.

        Sitten opetuslapset menivät Jeesuksen tykö eriksensä ja sanoivat: "Miksi emme me voineet ajaa sitä ulos?"
        Niin hän sanoi heille: "Teidän epäuskonne tähden; sillä totisesti minä sanon teille: jos teillä olisi uskoa sinapinsiemenenkään verran, niin te voisitte sanoa tälle vuorelle: 'Siirry täältä tuonne', ja se siirtyisi, eikä mikään olisi teille mahdotonta".

        Ja kun he yhdessä vaelsivat Galileassa, sanoi Jeesus heille: "Ihmisen Poika annetaan ihmisten käsiin,
        ja he tappavat hänet, ja kolmantena päivänä hän nousee ylös". Ja he tulivat kovin murheellisiksi.

        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Matt.17.html


    • -lapsi-

      Pelastus perustuu Kristuksen sanaan eikä uskonnollisuuteen. En tunne Heiskaa, mutta tässä ketjussa on evankelioivaa sanomaa. Hyvä!

      Matt. 4:4
      Mutta hän vastasi ja sanoi: "Kirjoitettu on: 'Ei ihminen elä ainoastaan leivästä, vaan jokaisesta sanasta, joka Jumalan suusta lähtee.'"

      Room. 10:17
      Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.

      Joh. 3:3
      Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa."

      Room. 10:13
      Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu."

      Luuk. 18:13
      Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen.'

      http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=armollinen&kirjat=kr
      http://www.youtube.com/watch?v=CJX43l9-Qx0
      Tule Herra Jeesus!

    • birgeriitta

      Jokainen tekee virheitä,kukaan ei ole täydellinen, synti on meissä aina, uskova on armahdettu syntinen, ei uskova on syntinen. Esa Heiska on uskova ihminen ja puhuu Raamatun mukaista tekstiä, mene ihmeessä kuuntelemaan entiseen Babtistikirkkoon Turkuun vähä-hämeenk.16 nyk.evankeliumitalo, seuraa ilmoittelua radio deistä.

    • piktäänuskossa

      Olen kuunnellut Heiskaa Patmos-radion kautta Savenvalajan pajan live-ohjelmissa viime aikoina. Yksi aikamme parhaimpia julistajia tämä Heiska.

      • Anonyymi

        👍👍👍🙏🙏🙏


    • RiipinRaapin

      Olinkin unohtanut hänet, mutta nyt muistui mieleen. Olin juuri liittynyt Turun Helluntaiseurakuntaan v. 1984, ja taisin kuulla palavasilmäisen Esan saarnaa 1 tai 2 kertaa, ja sitten kuulin, että hän oli eronnut seurakunnasta. Syynä oli, että hänen mielestään sai kastaa vain Jeesuksen nimeen, ei isän, pojan ja pyhän hengen. Olin uusi uskova ja ihmettelin, miksei voisi kastaa kolmiyhteiseen nimeen, vaikka Raamatussa olisikin että kastoivat Jeesuksen nimeen (vain kerran Matteuksessa että kolmiyhteiseen nimeen).
      Olin kerran jonkun kanssa Heiskojen kotonakin, oli siisti koti ja mukavat ihmiset. Hänen vaimonsa kertoi aivan kauhuissaan, miten hirveän syntinen hän oli ennen ollut, että oli ollut eräässä kansanlaulu ja -tanssiporukassa mukana. Odotin että milloin se kamala syntiosio tulee, mutta se olikin siinä. Kansanlaulut olivat syntisintä mitä hän tiesi. Olisipa tiennyt minun syntilistani!
      Ehdottomia uskossaan kumpikin, sopivat toisilleen. Kaikkein mukavinta heissä on, että tykkäävät lapsista. Siunaan heitä muistoissani. Maailma tarvitsee heidänlaisiaan ihmisiä, jotka ovat syvästi ja totisesti uskossa.
      Jos Heiskat näette tämän, siunausta ja voimaa teille ja jälkipolvillenne. Ehkä olette jo isovanhempiakin?

      • Anonyymi

        Ei hän eronnut itse Helluntai seurakunnasta, vaan hänet erotettiin. Hän kertoo siitä itse eräässä videossa puheen yhteydessä.
        Äärettömän hyvä puhuja ja ei asioita vääristele. On toiminut rauhanturva tehtävissä nuorempana. Lahjakas mies ja kirjoittaa hyviä runoja.


    • 0505477

      Shalom, rakkaat ystävät, ja kiitos mielenkiintoisesta kommentoinnista! En yleensä koskaan lähde kommentoimaan näitä persoonaani tai julistustani ruotivia puheenvuoroja, mutta teen nyt pikku poikkeuksen. Vain yhdeltä "näkökannalta". Se on tämä: minä EN aikanaan eronnut Turun Helluntaiseurakunnasta; minut EROTETTIIN. Koko prosessi lähti liikkeelle siitä, että olin saarnatuolista varoittanut vakavasti vapaamuurareista, joita oli/on luikerrellut sisään eri kirkkokuntiin. En voinut taipua vanhimmiston ukaasiin perua puheeni, ja antaa lupauksen, etten enää tee sitä. Saman vaatimuksen kohteeksi jouduin myös eräissä pohjanmaan Hell.srk:ssa. Seison yhä silloisen TOTUUDEN kanssa: muurarius on syvyydestä, paholaisen innoittama järjestö. Muurariuden jumala EI OLE Raamatun Jumala. Eikä se tunne eikä tunnusta Herran Jeesuksen Kristuksen pyhää verta, parannusta synnistä, muurariudesta ja kaikista vääristä jumalista AINOAKSI TIEKSI ELÄVÄN JUMALAN YHTEYTEEN - USKON KAUTTA synnit sovittaneeseen LUNASTUSTYÖHÖN, JA TUOHON PYHÄÄN SOVINTOVEREEN.
      Joten: USKO HERRAAN JEESUKSEEN, NIIN SINÄ PELASTUT, NIIN MYÖS SINUN PERHEKUNTASI.
      Siunaten, Esa Heiska

      • pitkäänhellari

        Ja hyvä oli saada tuo tieto itseltään, Esa Heiskalta hänen hengellisestä historiastaan ja mikä on vienyt pois Turun helluntaiseurakunnan yhteydestä. Nykyään kun tulee puhetta julistajista ja on niitä epäilyjä kukin on sitten ja uskaltaako kuunnella.
        Joten voinut hyvällä tunnolla suositella toisillekin tätä julistajaa.


      • Anonyymi

        Tähän voi sanoa;AAMEN


      • Anonyymi

        👍👍👍👍👍🙏🙏🙏🙏🙏


    • ikuritar

      80-luvulla Esa kiersi Jukka Partalan kanssa ainakin Jämsässä ja Jyväskylässä, joissa kuulin heitä. Lempäälässä hän kokouksen alussa ilmoitti, että hänet on erotettu hellareista. Yksi pariskunta taisi lähteä,me muut jäätiin kuunteleen opetusta. Siunausta Sinulle Esa

    • pitkäänhellari

      Todella olen kuulolla kun Esa saarnaa ja käyttää myös hänen poikaa profeettanaan.

    • Olevalmiina

      Jumalalle kiitos näistä Esa Heiskan kaltaisista, Raamatun sanalle uskollisista palvelijoista - he ovat huutavan ääniä erämaassa!

    • selkisss

      Kerrotko Esa Heiska vielä itse sen, että peräänkuulutat Branhamin oppeja, niin ei jää kenellekään epäselväksi mitä oppia ja opettajaa palvot.

      Jos et itse halua tähän kommentoida, on selvää, että et halua kertoa totuutta uskostasi.

    • kunhanpohdiskelen

      Jos lähtee tuomitsemaan jotakin joutuu aina miettimään mihin asti pitää tuomiostaan kiinni.
      Jonain päivänä saattaa huomata ettei tuomitseminen kuulu ihmiselle. Vapaamuuraritkin ovat ihmisiä kuten hellarit jotka jokainen ajattelee omalla tavallaan. Soisin näkeväni se ajatuksen tai idean joka pitää oikaista, ketään ihmistä ei ole syytä kieltää.
      Kenelle viet sanomaa ellet niille jotka eivät vielä ymmärrä? Niillekö jotka ovat sama mieltä kanssasi? Sanomaa pohditaan ei yksilön hyvyyttä/pahuutta?

      • 050547

        Teen uuden poikkeuksen: vastaan noihin pariin kysymykseen/kommenttiin. On SUURI ILO kertoa TOTUUS uskostani: kun sain ARMON ottaa vastaan Jeesuksen verisen armon, Jumala, sydänten tuntija, puhdisti sydämeni USKOLLA. Apt.15:8-9. Se usko ei syvimmiltään ole minun/meidän uskoamme Jeesukseen, vaan: JEESUKSEN USKOA MINUSSA/MEISSÄ. SE ON LAHJAVANHURSKAUS, SYYLLISELLE LUETTU SYYTTÖMYYS, RISTILLÄ TÄYTETYN TYÖN PERUSTEELLA. Mitä taas tulee vapaamuurariuteen...voi, miten toivoisin, että kommentistani olisi kyetty lukemaan, se, miksi sen aihepiirin otin esiin!!! Halusin vain kertoa 30 vuoden jälkeen totuuden, että minä EN eronnut Hell.srk:sta, vaan minut erotettiin Jumalan Sanan ja Jeesuksen todistuksen tähden. Olen useille tunnetuille muurareille todistanut, kirjoittanut, omalla nimelläni Jeesuksen verisen evankeliumin todistuksen - suoraan, mutta tomun tasolta, armahdettuna syntisenä, katselematta HITUSTAKAAN jostakin yläpuolelta. Jumalan Pyhä Henki puhuu aina siitä lähtökohdasta käsin, missä ihminen "X" on sielunvihollisen ja synnin siteissä. Nyt on niin VIIMEISET HETKET Jumalan kansan nousta rukoukseen ja paastoon esim. vääristyneitten, luonnottomien avioliittolakien kohdalla. Jos Jumala ei armossaan pysäytä tätä "kehitystä", nyt ollaan julmasti, Jumalan Pyhän Sanan vastaisesti, manipuloimassa, aivopesemässä, kasvattamassa sukupolvea, jolta on riistetty, tuhottu, kaikki terve luonnollinen ihmiskuva- ja ihmissuhdetodellisuus. Suomen kans; Suomen Siioniksi itseään kutsuva joukko, Jumalan seurakunta: Sodoma ja Gomorra on täällä! Meidän Jumalamme on "kuluttavainen tuli" - Uuden Testamentin Totuus. Niinpä: 2 Kor.13:5.
        VAIN HERRAN JEESUKSEN KRISTUKSEN VEREN ARMO KESTÄÄ - AJASSA JA IKUISUUDESSA.


      • Anonyymi

        Tiedätkö, mikä on vapaamuurareiden jumala? Alemmilla asteilla he ei sitä tiedä, mut 33. aste on korkein heidän järjestössään. Nämä jo viimeistään tietävät, että vapaamuurareiden jumala on lusifer. Tällaistako pitäisi katsella läpi sormien Jumalan seurakunnassa?


      • Anonyymi
        050547 kirjoitti:

        Teen uuden poikkeuksen: vastaan noihin pariin kysymykseen/kommenttiin. On SUURI ILO kertoa TOTUUS uskostani: kun sain ARMON ottaa vastaan Jeesuksen verisen armon, Jumala, sydänten tuntija, puhdisti sydämeni USKOLLA. Apt.15:8-9. Se usko ei syvimmiltään ole minun/meidän uskoamme Jeesukseen, vaan: JEESUKSEN USKOA MINUSSA/MEISSÄ. SE ON LAHJAVANHURSKAUS, SYYLLISELLE LUETTU SYYTTÖMYYS, RISTILLÄ TÄYTETYN TYÖN PERUSTEELLA. Mitä taas tulee vapaamuurariuteen...voi, miten toivoisin, että kommentistani olisi kyetty lukemaan, se, miksi sen aihepiirin otin esiin!!! Halusin vain kertoa 30 vuoden jälkeen totuuden, että minä EN eronnut Hell.srk:sta, vaan minut erotettiin Jumalan Sanan ja Jeesuksen todistuksen tähden. Olen useille tunnetuille muurareille todistanut, kirjoittanut, omalla nimelläni Jeesuksen verisen evankeliumin todistuksen - suoraan, mutta tomun tasolta, armahdettuna syntisenä, katselematta HITUSTAKAAN jostakin yläpuolelta. Jumalan Pyhä Henki puhuu aina siitä lähtökohdasta käsin, missä ihminen "X" on sielunvihollisen ja synnin siteissä. Nyt on niin VIIMEISET HETKET Jumalan kansan nousta rukoukseen ja paastoon esim. vääristyneitten, luonnottomien avioliittolakien kohdalla. Jos Jumala ei armossaan pysäytä tätä "kehitystä", nyt ollaan julmasti, Jumalan Pyhän Sanan vastaisesti, manipuloimassa, aivopesemässä, kasvattamassa sukupolvea, jolta on riistetty, tuhottu, kaikki terve luonnollinen ihmiskuva- ja ihmissuhdetodellisuus. Suomen kans; Suomen Siioniksi itseään kutsuva joukko, Jumalan seurakunta: Sodoma ja Gomorra on täällä! Meidän Jumalamme on "kuluttavainen tuli" - Uuden Testamentin Totuus. Niinpä: 2 Kor.13:5.
        VAIN HERRAN JEESUKSEN KRISTUKSEN VEREN ARMO KESTÄÄ - AJASSA JA IKUISUUDESSA.

        👍👍👍🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏


    • uusihellari

      Kuuntelin Esa Heiskan CD-äänitteitä henkeäni pidätellen. Suosittelen sydämeni pohjasta kaikille, jotka haluavat kuulla Raamatun ydinsanomaa, josta on riisuttu kaikki väärä ja turha. Siunattu ihminen!

      • mummo63

        Sanoisin että kuitenkin Esa Heiskan sisimmässä on katkeruutta siitä että hänet erotettiin srk.sta, ei ole päässyt vielä vapaaksi siitä, Jumala antakoon rakkautta hänelle että hän voisi vihdoinkin antaa anteeksi , hänellä on Raamattu auki julistaessaan, mutta kuitenkin hän puhuu muita asioita, itsestäään ja muista henkilöistä nimiä mainitsematta, joista melkein tunnistaa ketä hän tarkoittaa, hän puhuu sielunvihollisesta paljon, ihmisten tekemisistä, kun tulisi julistaa evankeliumia Jeesuksesta ja tarjota pelastusta Jeesuksesta.Hän ei huomaa tai hänelle ei ole kirkastunut se että katkeruus on edelleen hänen sydämessä,Jumala armahtakoon häntä.


      • Ehytz

        Veljemme Esa Heiskanen on Jumalan valitsema todistaja sellaisena kuin Jeesus hänet valitsi.Kysyisin teiltä arvostelijat,oletteko yhätään parempia? Sanoisin;ette Tole! Kiitos Jeesukselle Esa veljestä ! Arvostelijat! Käännynnäiset! Tehkää parannus! Jokaisesta turhasta sanasta joudumme kerran vastaamaan Israelin Jumalan edessä! SINUA SIUNATTUA ESA VELJEMME KRISTUKSESSA JEESUKSESSA! EVANKELISTA.Ester AILI Heinonen
        .


      • Ehtyz

        Tekstinkäsittely ohjelma heitti virheet.Välimäki tuolla sillä lapsikin ymmärtää missä mennään.


    • pitkäänhellari

      Pidän Heiskan raamatullisesta julistuksesta ja jopa historiallisistakin otteista maamme kohtalon vuosina. Kyllä minäkin olen tullut samaan ajatukseen, että ne muistot vuosikymmenien takaa ja erottaminen srk:sta karvastelee vielä mielen sopukoissa. Kyllä Esa niihin helposti puheissaan palaa ja asioita vatvoo. Jonkinlainen sielunvamma ja hyljätyksi tuleminen on jäänyt vaivaamaan.
      Kunpa pääsisi jo asioiden yli, niin saarnoissa olisi vielä enemmän yhtyä ja puhtia. Haittaa siitä on kai ennen kaikkea Herran työlle jota hän tekee. Ei jaksa ymmärtää, että Jumala hoitaa asiat ja Hän on kuitenkin viime peleissä oikeudenmukainen.

      • Anonyymi

        Helluntailiikkeessä on vuosikymmenien saatossa tehty mitä kauhistuttavampia julmuuksia yksilöiden yli!

        Jos niistä kertoo, se ei TODELLAKAAN ole katkeruutta, vaan avoimuutta TOTUUDESSA!


    • pitkäänhellari

      Pidän Heiskan raamatullisesta julistuksesta ja jopa historiallisistakin otteista maamme kohtalon vuosina. Kyllä minäkin olen tullut samaan ajatukseen, että ne muistot vuosikymmenien takaa ja erottaminen srk:sta karvastelee vielä mielen sopukoissa. Kyllä Esa niihin helposti puheissaan palaa ja asioita vatvoo. Jonkinlainen sielunvamma ja hyljätyksi tuleminen on jäänyt vaivaamaan.
      Kunpa pääsisi jo asioiden yli, niin saarnoissa olisi vielä enemmän yhtyä ja puhtia. Haittaa siitä on kai ennen kaikkea Herran työlle jota hän tekee. Ei jaksa ymmärtää, että Jumala hoitaa asiat ja Hän on kuitenkin viime peleissä oikeudenmukainen.

    • 0505477

      Oijoioioi, rakkaat huolehtivat ystäväni...minä olen vuosikymmenten aikana oppinut erottamaan nuo "rakkaudellisen huolehtivat" puheenvuorot. Niissä Totuus ei kestä päivänvaloa; ne AINA joko vaietaan kuoliaiksi, tai lempeästi (!) sanotaan, että "...veli on katkera, eikä ole päässyt yli menneistä..." Tähän riittäisi vastaukseksi yksi Jumalan profeetan nimi: Daniel. Nimi merkitsee: JUMALA ON TUOMARINI! Olen vuosikymmenten aikana puhunut satoja- ja taas satoja - saarnoja sivuamatta rivien välissäkään menneitä asioita. Mutta HETI, kun kolmisen vuotta sitten aloin taas, pitkän hiljaisuuden jälkeen, olla enemmän julkisessa palvelutehtävässä, alkoivat vuosikymmenten takaiset "veepeekoolaiset" ystävät (!) löytää (!) tiensä taas julkisuuteen. Vanhoin lauluin. Ei se toki yllättänyt. Sanoin sen myös kolme vuotta sitten useille edeltäkäsin. Kaikki avuliaat ystäväni, KIRJOITETTU ON: "Älä liiku panettelijana kansasi keskellä!" 3 Ms.19:16 Täällä kuoleman varjon laaksossa kotimatkaa tekevä, teitä siunaava veljenne, Esa.

    • uusihellari

      Paranevatko viiltäjien haavat tunnottomiksi ilman anteeksipyyntöjä? Arpeutuneet haavat aristavat anteeksiannettuinakin, ellei niistä ole lupa edes puhua. Älkää kivittäkö Jumalan miestä. Älkää vaientako näitä ainutlaatuisia ääniä, joille on annettu lahja ravistella hereille. Onhan tässä jo nukuttukin!

      • Anonyymi

        Tämä asia koskee meitä kaikkia uskovia. Sanonko oikein, että tarvitsemme Jumalan antamaa agapee-rakkautta? Meidän täytyy usein antaa lukuisille ihmisille anteeksi joilta ei ole mitään mahdollisuutta saada hyvitystä tai edes anteeksipyyntöä tai pahoittelua.
        Samoin itsekin saamme suuret syntimme Jumalalta anteeksi. Kaikkea emme edes tiedä ja osaa pyytää anteeksi Jumalalta ja kanssaihmisiltämme, joita vastaan olemme rikkoneet...jotakin Pyhä Henki laittaa meidät tekemään, mutta kaikki on lopultakin suurta armoa, jota myös meidän ehdoitta tulee isoittaa.


    • SiisMitä

      Voiko tosiaan olla totta, että Helluntaiseurakunnassa Turussa ja jossain muuallakin Pohjanmaalla Esa Heiskan kommentin mukaan ei olisi saanut varoittaa vapaamuurareista/muurariudesta. Ei kai se Esa ihan näin ollut, Kyllähän Suomessa vapaat suunnat tietävät vapaamuurariuden olevan pimeydestä. (tietysti yksilöillä voi olla eri mielipiteitä. Esan kommentointi oli hieman harhaanjohtava aivan kuin vapaamuurarius olisi ollut hyväksyttävää

    • 0505477

      Tietää, Jumala, henkien tuntija tietää, Hän joka Pyhien Kirjoitusten mukaan muistaa meidät tomuksi. "Tomun kuolleen käsiisi, Herrani, otit syvältä liejusta syntini. Omin käsin Sä puhdistit syntini, painoit anteeksiannon mun sieluuni! Sua kiitän, Herrani, kiitos oi, siellä kotona kirkkaammin kiitos soi..."
      Ja matkalipuksi ja -vakuudeksi on lunastettu Jes.54:17. Jos "Mordokai" yhä on juutalaisten siemenestä , ei MINKÄÄNLAINEN " Haaman tule häntä voittamaan, vaan tulee kaatumaan hänen eteensä maahan asti. Se on NÄIN SANOO HERRA !

    • yksi_turkulainen

      Esa puhuu aivan totta kertoessaan mitä oli seuraus, kun Hän alkoi saarnata Turussa vapaamuurariudesta. Tiedän, koska sain seurata läheltä tapahtumia kuuluessani Turun Helluntai seurakuntaan.

      • Anonyymi

        Turun hell srkn historia, kun sitä luin Varsinais-Suomen hellutailiikkeen historiakirjasta, on todella murheellinen!

        Jo ensimmäisinä vuosina 1920-luvulla, sitä repivät ihmismielet!

        Ja on niin, että ellei tunne menneisyyttä, ei voi ymmärtää nykyisyyttä. Jos seurakuntaa vaivaa kerta toisensa jälkeen repivät voimat, ei menneitä ole käsitelty, saati tehty niistä todellista parannusta

        Tällaisia hell srka on maassamme paljon! Rasitteena vanhat riidat, sopimattomat riidat ja sukujen ja klikkien valta!


    • Sydämensäpettänytkuuro

      Sydänten tuntija tietää,- Hän, joka tutkii henget.

    • SietääVaroa

      Suhtautuisin varauksella maalikoihin, kyllä heillä kaikilla on jokin pimeä kohta lopulta. Helluntailaiset ainakin häiritsivät minun lapsuuttani. Aikuisista oli OK, mutta minhän niitä painajaisunia katselin.

      • Anonyymi

        Haluaisin tietää, mitä Jumalan "kategorioissa" on muita, kuin "maallikoita"? Papiksi EI VOI lukea; papiksi ei voi ruveta; papiksi EI TULLA teologisissa tiedekunnissa eikä minkään opistojen kursseilla! PAPPEUTEEN SYNNYTÄÄN! Aivan niin, kuin Vanhassa Liitossa AINUT TIE pappeuteen oli SYNTYÄ Aaaronin poikana Aaronin sukuun, AIVAN SAMALLA TAVALLA TULEE UUDEN LIITON PAPPEUS: SYNTYMÄLAHJANA! Kun ihminen UUDESTISYNTYY YLHÄÄLTÄ, JUMALAN SANAN SIEMENESTÄ JA PYHÄN HENGEN VOIMASTA, NIIN HÄN SAA LAHJANA UUDEN LIITON PAPPEUDEN! EIKÄ RAAMATTU TUNNE MITÄÄN MUUTA "TIETÄ" UUDEN LIITON PAPPEUTEEN !!!

        Monet oppineet teologit ovat esittäneet karmeita "ohjelmanjulistuksiaan" koskien näitäkin asioita! Jo edesmennyt ekumeniikan professori, teologian tohtori (tietenkin) Tuomo Mannermaa antoi jo 80- luvulla lausunnon, että "...meidän tulisi palata siihen näkemykseen, että OLI VIRHE ANTAA RAAMATTU NIINSANOTULLE TAVALLISELLE KANSALLE !"

        Tuollainen kommentti on innoitettu helvetin päämiehen "aivoissa" !!!

        YLISTYS HERRALLE, ETTÄ JUMALAN "MAALLIKOILLE" AVATAAN JUMALAN IÄTIKESTÄVÄ SANA !!! "KUN SINUN SANASI AVAUTUVAT, HERRA, NE ANTAVAT YKSINKERTAISELLE YMMÄRRYSTÄ!"

        "SINUN SANASI ON MINUN JALKAINI LAMPPU, JA VALKEUS MINUN TEILLÄNI !!!"
        Ps.119:105 AAMEN ✌👍✌


    • Anonyymi

      Yhdessä äänitteessä ei ollut raitista toimintaa, kun kertoo miten koki ihmeitä, kun kuunteli autoa ajaessa mellerin äänitettä. Ei ainakaan erota mikä henki vaikuttaa niissä äänitteissä.

    • Anonyymi

      Hän on hyyvä puhuja. Netistä löytyy teoreettisia saarnojaan. Mutta ei suostu toimimaan minkään vanhimmiston alainsuudessa. Uskonnon yksityisyrittäjä.

      • Anonyymi

        Esa Heiska kyllä julistaa tietenkin "oikeaa uskoa" kun ei varsi-
        naisesti kuulu mihinkään kun apostolitkaan eivät kuuluneet mihin-
        kään kirkkokuntaan jotka me tunnemme.Kyllä 2000 vuotta sitten
        kuuluttiin johonkin tai oltiin lähellä jotakin suuntausta.Oikean us-
        kon levittäminen ja julistaminen kuuluu kristityn velvollisuuksiin
        jos on sattunut vaikka saamaan henkäyksen yläkerrasta.


    • Anonyymi

      Tässä linkissä on Esa Heiskan erittäin hyvä ja ajankohtainen saarna, jota suosittelen jokaiselle arvostelijalle.
      Kertoo muummoassa sen tosiasian, että Suomen työvoima vaje johtuu liian löysästä abortointi laista.
      Suomen työvoima vaje on juuri tuon puolitoista miljoonaa ihmistä.
      https://www.youtube.com/watch?v=yGZ6-W0LenQ

    • Anonyymi

      Kukaan ei aborttia huvikseen tee jokaisen lapsen oikeus on syntyä tervetulleena ja turvalliseen ympäristöön,syyllistäminen ei myöskään
      tee oikeutta abortin tehneille.Hurskastelu ja sormella osoittelu lähimmäisiä kohtaan vihapuheilla uskonnon varjolla on henkistä väkivaltaa. On parempi tapa toimia yhteiskunnallisen oikeudenmu-
      kaisuuden puolesta kuin saarnata ja syyllistämällä ihmisiä.

      • Anonyymi

        KR 1933/-38 Ilm. 13:10
        Jos kuka vankeuteen vie,
        niin hän itse vankeuteen joutuu;
        jos kuka miekalla tappaa,
        hänet pitää miekalla tapettaman.
        Tässä on pyhien kärsivällisyys ja usko. > Siirry

        1Moos. 9:6 Joka
        ihmisen veren vuodattaa,
        hänen verensä on ihminen vuodattava,
        sillä Jumala on tehnyt ihmisen kuvaksensa. > Siirry

        Jes. 33:1 Voi sinua hävittäjää,
        joka itse olet hävittämättä,
        sinua ryöstäjää,
        jota ei kenkään ole ryöstänyt!
        Kun olet loppuun asti hävittänyt, hävitetään sinut,
        kun olet ryöstösi ryöstänyt,
        ryöstetään sinut. > Siirry

        Matt. 26:52 Silloin Jeesus sanoi hänelle [sanoo ruotsalaisten ja Tanskalaisten ristiretkeläisille]
        "Pistä miekkasi tuppeen;
        sillä kaikki,
        jotka miekkaan tarttuvat,
        ne miekkaan hukkuvat. (Odotan tämän toteutuvan ihan kirjaimellisesti hurrilassa ja muuallakin -ja onhan siellä asialle vihkiytynyt ISIS jo tullut jo maahan.)
        Ilm. 14:12 Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon. > Siirry
        Ilm. 18:6 Kostakaa hänelle sen mukaan, kuin hän on tehnyt, ja antakaa hänelle kaksinkertaisesti hänen teoistansa; siihen maljaan, johon hän on kaatanut, kaatakaa te hänelle kaksin verroin. > Siirry


      • Abortti on murha.


      • Anonyymi
        Musti.Hintikka kirjoitti:

        Abortti on murha.

        Jumala tekee niitä paljon.


    • Anonyymi

      Hirmuisia ovat tekstit, kammottavuudessaan kauheita olisi tarpeen K-18. Oikeudenmukaisuudesta ei tietoakaan näin nykymaailman silmin, ovat vanhanliiton kostoa kostoa kaksinverroin, toisinuskova paha jumalaton hävitettävä
      jahve julma sodan ja koston jumala, itse kauhea pelottava hirvitys, ihmisparka moista kun tuollaiseen on uskonut siinä hameet ja viitatkin on päällä tutisseet. Lait ankarat ja kovat lienee Hammurabin osin.

    • Anonyymi

      Mitä sanot tästä: KR 1933/-38 Luukkaan evankeliumi 19:8-27 Mutta Sakkeus astui esiin ja sanoi Herralle:
      "Katso, Herra, puolet omaisuudestani minä annan köyhille,
      ja jos joltakulta olen jotakin petoksella ottanut,
      niin annan nelinkertaisesti takaisin."

      Niin Jeesus sanoi hänestä:
      "Tänään on pelastus tullut tälle huoneelle,
      koska hänkin on Aabrahamin poika;
      sillä Ihmisen Poika on tullut etsimään ja pelastamaan sitä,
      mikä kadonnut on."
      Ja heidän tätä kuunnellessaan hän puhui vielä vertauksen,
      koska hän oli lähellä Jerusalemia ja he luulivat,
      että Jumalan valtakunta oli kohta ilmestyvä.

      Hän [Jeesus] sanoi näin:
      "Eräs jalosukuinen mies lähti matkalle kaukaiseen maahan saadakseen itsellensä kuninkuuden ja sitten palatakseen.

      Ja hän kutsui luoksensa kymmenen palvelijaansa,
      antoi heille kymmenen leiviskää ja sanoi heille:
      'Asioikaa näillä, kunnes minä tulen.'

      Mutta hänen kansalaisensa vihasivat häntä
      ja lähettivät lähettiläät hänen jälkeensä sanomaan:
      'Emme tahdo tätä kuninkaaksi.' (Hän tuli Juutalaisten luo, mutta juutalaiset eivät ottaneet Häntä vastaan.)

      Ja saatuansa kuninkuuden
      ja palattuansa hän käski kutsua eteensä ne palvelijat,
      joille hän oli antanut rahat, saadakseen tietää,
      mitä kukin oli asioimisellaan ansainnut.

      Niin ensimmäinen tuli esiin ja sanoi:
      'Herra, sinun leiviskäsi on tuottanut kymmenen leiviskää.'
      Ja hän sanoi hänelle: 'Hyvä on, sinä hyvä palvelija;
      koska vähimmässä olet ollut uskollinen,
      niin saat vallita kymmentä kaupunkia.'

      Ja toinen tuli ja sanoi: 'Herra,
      sinun leiviskäsi on tuottanut viisi leiviskää.'
      Niin hän sanoi tällekin: 'Sinä, vallitse sinä viittä kaupunkia.'

      Vielä tuli yksi ja sanoi:
      'Herra,
      katso,
      tässä on sinun leiviskäsi,
      jota olen säilyttänyt liinasessa.

      Sillä minä pelkäsin sinua,
      koska olet ankara mies:
      sinä otat,
      mitä et ole talteen pannut,
      ja leikkaat,
      mitä et ole kylvänyt.'

      Hän sanoi hänelle:
      'Oman sanasi mukaan minä sinut tuomitsen,
      sinä paha palvelija.
      Sinä tiesit minut ankaraksi mieheksi,
      joka otan,
      mitä en ole talteen pannut,
      ja leikkaan,
      mitä en ole kylvänyt;

      miksi et siis antanut rahojani rahanvaihtajan pöytään,
      että minä tultuani olisin saanut periä ne korkoineen?'

      Ja hän sanoi vieressä seisoville:
      'Ottakaa häneltä pois se leiviskä
      ja antakaa sille,
      jolla on kymmenen leiviskää.'

      - Niin he sanoivat hänelle:
      'Herra,
      hänellä on jo kymmenen leiviskää.' -

      'Minä sanon teille:
      jokaiselle,
      jolla on,
      annetaan;
      mutta jolla ei ole,
      siltä otetaan pois sekin,
      mikä hänellä on.

      Mutta viholliseni,
      jotka eivät tahtoneet minua kuninkaaksensa,
      tuokaa tänne (ne jotka sanovat jumalalla ei ole poikaa ja ateistit sekä kaikki, jotka hylkäävät Jeesuksen.
      ja teloittakaa minun edessäni.'"

    • Anonyymi

      Ne jotka eivät halunneet jeesuta kuninkaaksi, jesse on sitä mieltä , että "teloittakaa".
      Oikeasti kyseinen jeesus oli Roomanvallalle vaarallinen ja siksi tuli teloitus.Uskon kannalta teloitus on ristiriitainen, se kuului jahven suunnitelmaan eli oli hyvä teko, mutta kuitenkin pahateko. Rahan kasaaminen ja kerryttäminen on hyvää että pahaa. Biblian tekstit ovat äärettömän ristiriitaisia eikä täällä ole ainuttakaan joka
      niistä ottaa selvän, ovat eriaikoina syntyneet, jessenkin takana voi olla useampikin henkilö,me emme kukaan tiedä oikeasti jeesuksesta mitään on vain raamatun kertomukset ja ihmisten usko ,kuitenkaan kukaan ei elä kuten raamattu opettaa,
      onneksi ei eletä, olisi monelta mennyt jo henki,meikäläinen olisi jo aikaasitten ki-
      vitetty kuoliaaksi kun ei noudata hirmujumalan mahdottomia kieltoja ja käskyjä.

    • Esa Heiska on oikea Jumalan mies. Kuulkaa häntä.

      • Anonyymi

        Tuollaisen törkyturvan suositus ei taida lämmittää.


    • Anonyymi

      Rakkauden kaapuun puettua vihasaarnaa ja tetenkin pelottelua jota bibliasta löytyy yllinkyllin,kaiken erillaisuuden tuomitseminen väärien jumalien tuomitseminen ym
      loputtomiin raamatun tulkistemista omalla haluamallaan tavalla.

    • Anonyymi

      Vihasaarnaaja!! Ihan selvästi.

    • Miksi et voi vastata suoraan. ? Miksi tuolla sanot että teet poikeusta kaksi kerta ja vastat miksi olet erotettu Hellareista mutta et suostu vasta oletko yhä edellen Branhamilais- kannattaja ?? Sinulta kysytään näin ja et vastaa ?? >>>
      selkisss kysyy >>
      11.03.2017 03:39


      Kerrotko Esa Heiska vielä itse sen, että peräänkuulutat Branhamin oppeja, niin ei jää kenellekään epäselväksi mitä oppia ja opettajaa palvot.

      Jos et itse halua tähän kommentoida, on selvää, että et halua kertoa totuutta uskostasi.

      • Anonyymi

        Mitä olet vetänyt? Ei saa kyllä normaali ihminen tuollaista tekstiä aikaiseksi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä olet vetänyt? Ei saa kyllä normaali ihminen tuollaista tekstiä aikaiseksi!

        Mistä sinä olet suuttunut? Branhamilais- palvonnasta kenties?


    • Anonyymi

      Sinänsä on raamtun mukaista saarnata rangaistusta kaikelle erillaisuudelle se on ihan
      OK mutta tiedollisen tiedon puuutteessa se on johtanut ihmisten tuhoamiseen ja
      valheelliseen elämään,uskonnot on ihmiskunnan pimeitä voimia.

    • Anonyymi

      On mies, tämä Esa Heiska, jonka ei tarvitse saarnata KORVASYYHYYN ja MIELISTELLÄKSEEN kutsujia!!

      Helluntaissa on vielä muutama Grand Old Man, jotka kyllä tuntevat totuuden, mutta sen pienen eläkkeen päälle saatava puhujakorvaus, siksi ei julisteta niinkuin julistaa tulisi. Heiska julistaa, rohkeasti!

      Kuunnelkaa tuubista Mauri Viksteniä ja Pentti Tynjälä, miehiä, jotka puhalsivat torvet suoriksi!
      DoctorT

    • Anonyymi

      Jos ihmisvihaa julistaa rohkeasti raamattuun vedoten saa toki niin tehdä,pitää muistaa että puheistaan joutuu vastaamaan ja nykytiedon valossa asiat eivät
      ole niinkuin 2000-3000 vuotta sitten, silloin aiheutetaan vahinkoa ihmisille ja
      on aiheutettu.

    • Anonyymi

      ihan mukava mies on, kovia kokenut ja ehkä sen takia uskossaan eksyksissä ollut pitkään ainakin aikoinaan, tästä päivästä en tiedä....käsitykseni mukaan pyrkii kuitenkin tekemään sen minkä oikeaksi itse näkee huolimatta siitä vaikka se olisi muiden näkökulmasta väärin, armo on myös häntä varten

      • Anonyymi

        Vääryyttä harjoitetaan saarnaamalla kirjaimellisesti tulkitsemalla raamattua jos itsellä on ollut
        vaikeaa, voidaankin muiden elämää vahingoittaa uudestisyntyneenä kristittynä silmät sokeana tietämättömänä ja kuitenkin vilpittömänä hyvänä ihmisenä.


    • Anonyymi

      Väärin on aina se jos ihmisiä ajetaan uskontoon vedoten kaappiin joka johtaa valheelliseen elämään ja kaksinaismoralismiin josta on ylinkyllin esimerkkejä,
      ei ole oikein ihmisyyttä kohtaan ,että ihmisiä tällätavalla voidaan tuhota us-
      konnon varjolla, tämä ei suinkaan ole mikään mielipideasia.

      • Anonyymi

        se on totta, että tuputtamalla ei mitään hyvää saada aikaan, olipa kyseessä mikä tahansa asia. Uskonot ovatkin lähinnä niitä varten, jotka sillä hetkellä niitä etsivät ja kaipaavat.


    • Anonyymi

      Käännynnäiset ovat yleensä fanaattisia uskonnollisissa käsityksissään ja kun ovat ikäänkuin saaneet herätyksen tai kutsumuksen ja ovat herkkiä riippuvuuksiin tulee
      tilalle toinen riippuvuus joka ottaa elämän hallintaan ,aletaan raamattua tulkita kir-
      jaimellisesti ja liitytään johonkin sisäsiittoiseen lahkoon,silloin tulee" nuo muut ja me
      jumalanlapset".

    • Anonyymi

      Esa Heiska puhuu paljon nuorimmasta pojastaan, mutta ei tämän äidistä? Heiskalla on ilmeisesti vanhempikin aikuinen poika/poikia?

      • Anonyymi

        Eeliä kehuu ja paapoo joka puheessa. Vaimostaan ei puhu koskaan mitään, liekö olemassakaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eeliä kehuu ja paapoo joka puheessa. Vaimostaan ei puhu koskaan mitään, liekö olemassakaan

        Normaalia ihmisyyteen kuuluvaa, ei taivaspaikan tavoittelukaan poista ihmisen raadollisuutta.


      • Anonyymi

        Kaksi jo aikuista poikaa on ensimmäisen vaimonsa kanssa. Heiska erosi näiden poikien äidin kanssa jo yli 20 vuotta sitten.

        Nuorimman pojan äidistä ei puhu mitään.


    • Anonyymi

      Meni nyt vähän ohi salon. Lippusi värit?

    • Anonyymi

      Sun pitää kai ottaa metrin mitta ja lähteä tosiaan itse mittaamaan.

    • Anonyymi

      Sanoo Esa Heiska - Loosi riitit & valat on jo kaikilla regimenteilla puheessa Youtubessa että sai pakit hellareista kun varoitti vapaamuurareista.

    • Anonyymi

      Uskon veljeni Esa Heiska on Jumalan mies. Raamattuun pohjaava puhe, julistus ja hänen elämänsä tekee kunniaa Jumalalle.
      Hän tuo pelastus sanoman, evankeljumin esille, ettei yksikään hukkuisi vaan saisi iankaikkisen elämän Jeesuksessa Kristuksessa. Jeesuksen nimessä ja veressä.
      Hän on väkevä julistaja, harvoja jotka tuo totuuden enää esille..

    • Anonyymi

      Katsoin yhden Youtuben häneltä. Silloin alkaa heti tökkiä, jos pitää ruveta pilkkaamaan eri seurakuntia/työntekijöitä! 😡 Siinä hän veteli nurin piispat, arkkipiispan ja eri kirkkokuntia sekä helluntailaisten pappis-nimityksen ottaneet ilman ansiota. Kaikki tyynni huonoja julistajia - niinkö, siis tämä Esa Heiska ymmärtää omasta mielestään lähes kaiken!! SELLAISTA PITÄÄ VAROA!! 😡
      "TÄYDELLISIÄ pitää VAROA!! 😡

    • Anonyymi

      Teatraalinen, paljon oikeaa asiaa mutta välillä tulee tunne että "ylihengellistää"?
      Jos puhuisi normaalilla äänellä, asiallisesti, ed.mainitut seikat suodattaen niin kyllä kuuntelisin ja monesta asiasta saman kaltaiset näkemykset itsellänikin.
      Tämä on inhimillinen näkemykseni, ei ehdoton totuus 🙂

    • Anonyymi

      Rokotusten vastustaja, inhoaa maanisesti kaikkea vasemmistolaiselta haiskahtavaakin, kaikki muu seksuaalinen kanssakäyminen paitsi heteroseksuaalisessa avioliitossa tapahtuva on saatanasta.

      Lahkolainen tai vapaakirkollinen, nehän ovat sama juttu.

    • Anonyymi

      Helluntailaiset kirosivat minua samaten miten aikaisemmin olivat kironneet saatanan palvojat.

      Helluntailaiset saivat rikottua avioliittoni, vaikka pyysin, etteivät rikkoisi avioliittoamme.

      Minä ja puolisoni olimme vahvat Jeesuksen todistajat ja tottakai saatana halusti tuhota meidät.

      Ilmeisesti helluntailaisilla ja saatanan palvojilla on sama herra, kun samoin tavoin kiroavat?

    • Anonyymi

      Esa sanoi Turun puheessa itkien pari viikkoa sitten ettei saanut läheisiltä vaimoiltaa keltään ymmärrystä tunnustusta Herran työhönsä. Vaimoja oli useampi.

    • Anonyymi

      Esalla oli hyvä mutta surullinen kuvaus miten alas suomi vajosi eilen translaissaan. Kaikki pilalla ja suojelus poistunut.

      .inusta yksittäinen hetero voi itse tehdä asialle jotain. Jokainen hoitaa oman leiviskänsä puhtaasti. Hoitaa työnsä perheensä lapsensa raamatullisen hyvin.. Perhe ja puoliso keskiössä. Olemme näin hyvä esimerkki. Pidämme perheen koossa. Emme avioeroa kuten maallistuneet perheet. Lapsille erot ikäviä. Jeesus kanssamme.

    • Anonyymi

      Paljon on puhetta, mutta vähän tietoa Esa Heiskasta, joka on Jumalan Hengessä ja julistaa Raamatun puolustusta.

    • Anonyymi

      Pitäisi luottaa Herraan maan puolustuksessa. Kuulemma rukoilla vain Kallion tavoin. Ei liittyä Natoon rukoilla bvain. Auttaako.

      • Anonyymi

        Esa Heiskala on painavaa koettua Sanaa taas sivullaan. Maailman .mätyys, EU laisuus jaNatous on hänestä hirveää. En ole kellään ennen nähnyt niin synkkiä adjektiivieja luopuneesta synnissä rypevästä Suomesta kuin Esalla. Mitään hyvää ei ole missään. Kirkot ja seurakunnat ja uskovat on huonoja. Kaikki uskovat ESAn mukaan väärin. Eri lailla kuin hän. Kirkossa käyvät on valeuskovia. ESAn syntymäkylä äänestään väärin. Hallitus on mätä. Kessään ei ole .itään hyvää.

        Kaikki on romahtanut. Voi tätä ikävyyttä.

        Perheet ei toimi. Esa suree vanhojen rakenteiden sortumista. Perheidenkin. Perheet antoivat ennen turvallisen kasvun lapsille. Niitäkään ei enää ole missään.

        Kauheeta on. Toivon ESAn löytävän valon.


      • Anonyymi

        Suomi on kyllä nykyisin niin moraalisesti rappiolla ja talous sakkaa. Eipä nykyiset päättäjät anna mitään arvoa raamatun sanalle joka kyllä toteutuu aivan silmien edessä. Nato ei Suomea auta, vaikka ollaan nyt kuulemma sateenvarjon alla. Nuoret voi huonosti ja väkivalta ja raakuus on lisääntynyt muutaman vuoden aikana räjähdysmäisesti. Kaikki arvot on poljettu alas. Lopun aikoja mennään ja pimeys lisääntyy. Lassi Erpiö teki videoita paljon YouTubeen ja siellä on Profetioita Venäjästä jakso, jos nyt nimen muistan oikein. Jakso on tehty 18.2. 2022 ja siinä on ihmisten saamia näkyjä ja unia liittyen Suomeen ja Venäjään. Siinä yksi uni tai näky joka oli muistaakseni tullut 2019 vuonna, toteutui nyt keväällä. Lassi Erpiö ei tätä ollut näkemässä koska hän menehtyi koronaan maaliskuussa 2022. Monet muut profetiat jos toteutuu , niin kyllä siihen sitten rukousta tarvitaan. Suomalaiset luottaa sokeasti Natoon. Itse luotan enemmän Jumalaan. Suojaako korkeimman käsi enää tätä kansaa? Virsi: Suomalainen Rukous, voi tulla vielä tässä maassa ajankohtaiseksi.


    • Anonyymi

      Oli hyvä lukea kun mies kiittää Jumalaa hyvästä leikkausporukasta, kuumeen laskusta 42 to 36 yhtäkkiä. Sai monta kannustavaa kommEnttia viikon aikana. Kiitti myös kun saastunutta verta ei annettu tai tarvittu.

    • Anonyymi

      Luovutettu veri on pelastanut monen hengen. Mutta kaikkinudkonnotvei sitä ota.

      Saastunutta , hmmmm!

    • Anonyymi

      Kerran olen tätä huutamista kuunnellut ..riitti!!!

    • Anonyymi

      Kuuntelin yhtä sen puhetta ja se torui niitä jotka arvosteli branhamia ja hän kahui miten paljon ihmisiä parani tämän miehen kautta. Kuitenkin tällä henkilöllä on täysin raamatun vastaisia opetuksia, joita voi hakea netistä.

    • Anonyymi

      Esalla on oppeja Jerusalemista ja salaisia lähteitä mistä muut ei tiedä. Jeesuksen veressä seisotaan. Kivasti 12kertaa. Saarna tänään.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      20
      1750
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1339
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1229
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      10
      1143
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1085
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1056
    8. Paske perse pillu

      Kulli seksi hiv
      Ikävä
      5
      1040
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1010
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1009
    Aihe