Niskat+silmäoireet

pööpööpöö

Hei,
nyt todella tarvittaisiin ihmisten mielipiteitä! Tarina alkaa näin: minulla on ollut todella pitkään selän, niskan ja hartioiden jumia ja myös leuat ja kasvojen lihakset ovat jumittaneet. Oireina lähinnä tensiopäänsärkyä ja ohimoilla painetta. Urheilu auttoi usein vaivaan, mutta jumitus oli kuitenkin jatkuvaa. Olen muuten 27v. Hoidatin näitä alueita koulutetulla kiropraktikolla ja ensimmäisen kerran jälkeen tuntui ihan hyvältä, paitsi että silmät oireilivat lievästi ja silmäpussit muodotuivat silmien alle. Päätin käydä toistamiseen kun rupesi kertymaan lihaskipua ja kädet ja niska rupesivat tärisemään ajoittain. Toisella kerralla ei niskoja edes niksautettu vaan hierottiin sidekudoksia. Toisen kerran jälkeen niskat rentoutuivat todella hyvin, mutta sitten alkoivat silmäongelmat. Silmissä on roskan tunnetta, ne ovat väsyneet, silmäpussit ja muutenkin mustaa silmien ympärillä ja myös kasvosärkyä nenän ja silmien alueella. Kun niskat ovat kunnossa niin silmät oireilevat ja kova paine simien seuduilla. EIHÄN TÄSSÄ OO MITÄÄN JÄRKEE! Lääkärin mukaan ainoastaan kallonpohjan lihaksilla voi olla joku yhteys tonne silmien seuduille tai sitten kasvojen rentoutuminen on vaikuttanut jotenkin. Mutta miten voi tulla näin voimakkaat silmäoireet...ja tää on jatkuvaa ja jatkunut 4vk. Olen kuullut että kireät kallonpohjan lihakset voivat aiheuttaa silmäpussit, mutta miten voi olla toisinpäin! ...minulla muuten oli aiemmin lievä oikoryhti, joka on nyt lähen korjaatunut kirolla. Kertokaa mielipiteenne!

5

25886

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hierojasetä

      On vaikea sanoa mitään varmaa kun ei pääse itse kokeilemaan. Mutta oireet kyllä viittaa kovasti siihen että puret hampaitasi öisin. Nyt pitäisi hierojan kokeilla onko purentalihaksesi jumissa. Voit kokeilla itsekin jos haluat. Pistä sormet kevyesti poskillesi ja pure hampaat yhteen. Tunnet miten putentalihakset jännittyy. Sitten hierot varovasti poikittain ylhäältä alas yli lihasmassan. Tämän jälkeen teet samoin ohimoilla. Pistän sormet ohimoille ja puret hampaat yhtee. Voit siirtää sormia muutaman kerran että löydät kohdan jossa purentalihakset jännittyvät. Tunnet sen selvänä liikkeenä sormien alla. Sitten varovasti hierot kuten edellä. Jos lihakset ovat arat vaiva saattaa johtua siitä.

    • mutta

      Yläniskan ongelmat, siis C1-C2 nikamien virheasennot, lukkotilat ja alueen lihaskireys, syvät lihakset voivat olla kovassa krampissa, mihin jumppakaan tai pelkkä hieronta ei usein auta.

      Mutta yleensä nuo oireet katoavat "kiron" käsittelyssä, eivätkä ilmaannu, oliskohan yläniskasi edelleen jumissa, mutta ongelma ei korjaantunut käsittelyssä?..vaan hermon ärsytystila vaan paheni?

    • rebekka

      Käy varalta hammaslääkärillä tuon vaivasi vuoksi, että katsoisivat purentasi. Itselläni oli kauheat kivut kuten sinullakin ja syyksi selvisi purentavika, joten hoito aloitettiin välittömästi. Ensin yli 9 kk purentakisko suuhun yöksi(en ollut yöpurija), jotta leuat saisivat levätä ja kun niskan tilanne korjaantui sitten aloitettiin oikomishoito ja nyt odotan leukaleikkaukseen pääsyä viimeistään ensi syksynä. Voimia sinulle ja pidähän puolesi, että pääset parempiin tutkimuksiin!

      • Kat

        Kävin pari päivää sitten lääkärillä kaameiden, miltei viikon kestäneiden, päänsärkyjen takia. Lääkäri luokitteli säryt niskajännityksestä johtuviksi eli tensionaalisiksi. Mulla on myös ollut silmät turvoksissa nyt melkein viikon. Pussit silmien alla ja luomet turvonneet myös. Jotenkin tuon silmäturvotuksen täytyy liittyä niskahartiaseudun jumitukseen, vaikka lääkäri eikä fysioterapeuttikaan ollut sitä mieltä.


    • olen

      kirjoittanut juuri tänne palstalle, viestini alkaa "paine kasvoilla etenkin silmien seudulla..."
      Onko sinullakin (tai teillä muillakin) myös väsymystä??
      sellaista että tekisi vain mieli sulkea silmät ja käydä pitkälleen? tai epätodellista oloa? ette kukaan noista ole puhunut, mutta muuten oireenne täsmäävät omiiini! lukekaahan viestini ja vastailkaa sitten, jos kiinnostaa. olen huolissani!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1495
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1301
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1292
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1237
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      30
      1211
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1116
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1096
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1086
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1074
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1052
    Aihe