Onko kokemuksia R-sarjasta?

Humupetteri

Olen aikeissa vaihtaa autoa ja yhtenä varteenotettavana vaihtoehtona on pitkäkorinen R-sarjalainen 320 CDI. Onko kellään kokemuksia tuosta sarjasta? Konehan on tuttua kamaa muista sarjoista, mutta itse R:stä en ole vielä tavannut kokemusperäisiä kommentteja.

14

3704

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bemukuski

      Vaihdoin autoa vuosi sitten ja harkinnassa oli vähän aikaa myös uusi R, koska mersusta oli hyviä kokemuksia. Ärrä jäi kuitenkin pois laskuista hinnan lisäksi siksi, että etsimme käytännöllistä perheautoa kahden lapsen perheellemme. Emme edes koeajaneet ärrää kun näimme liikkeessä tavaratilan ratkaisun: kun autoa käyttää nelipaikkaisena, takapenkkien selkänojien väliin jää yhden ostoskassin mentävä rako. En ymmärrä miten tavaratilassa olevat ruokakassit tms pysyvät siellä jarrutuksessa. Jos niitä ei ole sidottu kiinni niin ne ampuvat äkkijarrutuksessa tuulilasista läpi, kevyemmässä jarrutuksessa päätyvät hyvällä tuurilla ekalle penkkiriville. Ehkä ärrällä ei ole tarkoituskaan mennä ruokaostoksille ja tavaratilaan on tarkoitus pakata vain matkalaukkuja kun mennään lappiin laskettelemaan. Eihän se edes mahtuisi marketin parkkiruutuun! No, sopisi se muuten minulle, mutta paukut eivät olisi riittäneet R:n ja normaalikäyttöön tulevan kakkosauton hankintaan. Päädyimme sitten tavalliseen farkkuun.

      • Meerceedeesss

        Minunkin mielestä Esson pahvinen kahvikuppi vähän liikkuu mukitelineessä ja pääsee kahvit läikkyyn lattialle.Mietippäs miten kävisi kahvikupin äkki jarrutuksessa kolmen euron megadogista puhumattakaan?
        No rahani ei riittänyt R-Sarjalaiseen, joten ostin Italialaisen pikku-auton............

        Ei täällä kannata vakavissaan kysellä mielipidettä 80-150:N tuhannen euron autosta:)Koe-aja kärry ja päätä itse sopiiko se tarpeisiisi.
        Itse valitsen autoissa "face liftatun" mallin, koska niissä yleensä lastentaudit karsitaan viimeistään pois.


      • Humupetteri
        Meerceedeesss kirjoitti:

        Minunkin mielestä Esson pahvinen kahvikuppi vähän liikkuu mukitelineessä ja pääsee kahvit läikkyyn lattialle.Mietippäs miten kävisi kahvikupin äkki jarrutuksessa kolmen euron megadogista puhumattakaan?
        No rahani ei riittänyt R-Sarjalaiseen, joten ostin Italialaisen pikku-auton............

        Ei täällä kannata vakavissaan kysellä mielipidettä 80-150:N tuhannen euron autosta:)Koe-aja kärry ja päätä itse sopiiko se tarpeisiisi.
        Itse valitsen autoissa "face liftatun" mallin, koska niissä yleensä lastentaudit karsitaan viimeistään pois.

        Lähinnä oli ajatus onkia R:n omistavalta/ omistaneelta käyttökokemuksia. Minulla on varaa ostaa sellainen, mutta se ei tarkoita, että haluaisin kylvää autokauppiaille sokkona rahojani. Toivoisin siis kuullevani sellaisista kokemuksista, joita ei koeajolla saa. Kaikkihan kehuvat tuon hintaisia autoja, mutta uskaltaako kukaan sellaiseen jo rahansa laittanut moittia sitä, vaikka syytä olisi?


      • Bemukuski
        Humupetteri kirjoitti:

        Lähinnä oli ajatus onkia R:n omistavalta/ omistaneelta käyttökokemuksia. Minulla on varaa ostaa sellainen, mutta se ei tarkoita, että haluaisin kylvää autokauppiaille sokkona rahojani. Toivoisin siis kuullevani sellaisista kokemuksista, joita ei koeajolla saa. Kaikkihan kehuvat tuon hintaisia autoja, mutta uskaltaako kukaan sellaiseen jo rahansa laittanut moittia sitä, vaikka syytä olisi?

        Eipä tällä keskustelupalstalla yleensä ole sellaisia joilla on varaa ostaa tuon hintaluokan auto. Huomasin sen itse kun taannoin vaihdoin autoa ja erehdyin kyselemään täältä neuvoa tämän hintaluokan kulkupeleistä. Asun ulkomailla, ei minulla Suomen hintoihin olisikaan varaa. En saanut yhtään asiallista vastausta, asiattomia kylläkin...

        Eli eikun koeajolle ja jos kärry miellyttää niin sitten lisävarustelistaa ruksaamaan ja tilaus liikkeelle! Vaikea kuvitella, että kukaan voisi löytää oikeaa vikaa tämän hintaluokan autoista. Mutta minä päädyin toiseen merkkiin ja toiseen malliin, kun en keksinyt ratkaisua tuolle aiemmin esittämälleni ostoskassiongelmalle.


      • kirjoitteleva
        Humupetteri kirjoitti:

        Lähinnä oli ajatus onkia R:n omistavalta/ omistaneelta käyttökokemuksia. Minulla on varaa ostaa sellainen, mutta se ei tarkoita, että haluaisin kylvää autokauppiaille sokkona rahojani. Toivoisin siis kuullevani sellaisista kokemuksista, joita ei koeajolla saa. Kaikkihan kehuvat tuon hintaisia autoja, mutta uskaltaako kukaan sellaiseen jo rahansa laittanut moittia sitä, vaikka syytä olisi?

        porukka ajelee 80-90 luvun noin miljoona kilometriä ajetuilla mersunkotteroilla. Tuskinpa heiltä tulee omakohtaisia kokemuksia ko. mallista.


      • Humupetteri
        Bemukuski kirjoitti:

        Eipä tällä keskustelupalstalla yleensä ole sellaisia joilla on varaa ostaa tuon hintaluokan auto. Huomasin sen itse kun taannoin vaihdoin autoa ja erehdyin kyselemään täältä neuvoa tämän hintaluokan kulkupeleistä. Asun ulkomailla, ei minulla Suomen hintoihin olisikaan varaa. En saanut yhtään asiallista vastausta, asiattomia kylläkin...

        Eli eikun koeajolle ja jos kärry miellyttää niin sitten lisävarustelistaa ruksaamaan ja tilaus liikkeelle! Vaikea kuvitella, että kukaan voisi löytää oikeaa vikaa tämän hintaluokan autoista. Mutta minä päädyin toiseen merkkiin ja toiseen malliin, kun en keksinyt ratkaisua tuolle aiemmin esittämälleni ostoskassiongelmalle.

        Neuvottelin R 320 CDI Langin pitkän viikonlopun koeajoon. Eiköhän se päällimmäiset tapansa ehdi näyttää. Tilat sopisivat meidän perheelle hyvin ja lapset ihastuivat takapenkkien "turvaväliin", kun ei tarvitse riidellä penkin keskiosasta.

        Luotettavuus selviää ajastaan, jos em. autoon päädyn, mutta se nyt on Mersulla ollut kohtalaisella tolalla aina. Tämä tosin on jenkkilän tehtaassa tehty enkä ole aina vakuuttunut sikäläisen työn laadusta.


      • Bemukuski
        Humupetteri kirjoitti:

        Neuvottelin R 320 CDI Langin pitkän viikonlopun koeajoon. Eiköhän se päällimmäiset tapansa ehdi näyttää. Tilat sopisivat meidän perheelle hyvin ja lapset ihastuivat takapenkkien "turvaväliin", kun ei tarvitse riidellä penkin keskiosasta.

        Luotettavuus selviää ajastaan, jos em. autoon päädyn, mutta se nyt on Mersulla ollut kohtalaisella tolalla aina. Tämä tosin on jenkkilän tehtaassa tehty enkä ole aina vakuuttunut sikäläisen työn laadusta.

        Varsinkin on mielenkiintoista kuulla, miten saat taittumaan parkkiruutuun tuon lang-version. Tavallinenkin versio näyttää jo haasteelliselta.

        Mutta en usko että tulet pettymään, vaikka se tosin riippuu siitä mihin vertaa ja mitkä on odotukset/käyttötarpeet.


      • Humupetteri
        Bemukuski kirjoitti:

        Varsinkin on mielenkiintoista kuulla, miten saat taittumaan parkkiruutuun tuon lang-version. Tavallinenkin versio näyttää jo haasteelliselta.

        Mutta en usko että tulet pettymään, vaikka se tosin riippuu siitä mihin vertaa ja mitkä on odotukset/käyttötarpeet.

        Hyvältä tuntuu ajaa. Moottori ja vaihdelaatikko pelaavat kivasti yhteen ja suorituskykyä riittää meikäläisen tarpeiksi. Fysiikan lakejahan ei edes elektroniikka voi kumota, mutta hyvin painava auto pysyy mutkaisellakin tiellä. Ei siltä kannata odottaa ihan gti-luokan ajettavuutta, mutta enhän minä sellaista ole etsimässäkään.

        Iso R on hieman ristiriitainen: Ulkomittaa ja painoa on suuren tila-auton verran, mutta kaikki penkit käytössä tavaratila ei enää vastaa ison perheen tarpeita. Tilaa saa pienemmälläkin rahalla enemmän. Onneksi meillä ei tarvita kaikkia penkkejä.

        Tuo ulkoinen koko ei ole ongelma, sillä olen ajellut tila-auton kokoisilla vehkeillä jo vuosia. enemmän se on asennekysymys. Kun tietää missä on ahtaat parkkiruudut, ne voi kiertää ja valita pysäköintipaikaksi väljemmän alueen.

        Tutustuminen jatkuu...


    • Tälli

      Auto on loistava ajaa,turvallinen ja tilava.

    • eemelinen_

      Nämä "möhkö-SUVit" vaan ovat autoina täysiä turhakkeita. Tavalliset henkilöautot ja farkut tarjoavat yleensä miellyttävämmän ajokokemuksen paljon halvemmalla, myös käyttökulujen suhteen, jopa tilojenkin. Jonkinlaisia oman egon pönkittäjiä taitavat enemmän olla. Harva tarvii edes niiden maasto-ominaisuuksiakaan.

      • Tilavaperheauto

        No eihän se ole mikään SUV. Se on tila-auto nelivedolla.
        Maasturi se ei ole ja maastoon sitä ei ole tarkoitettukkaan.


    • ToimivaSetti

      Ainoat kokemukset R-sarjasta ovat seuraavat:

      - R-kioski
      - Renault
      - Runkkaus
      - Ropellihattu

    • KovaPiereskelijä

      Kerran autonäyttelyssä väänteli vatsaa ihan huolella, pullakahvien jälkeen. No ei auttanu, kuin pujahtaa lähimpään autoon päästelemään pieruja ja se autohan oli R-mersu. Aivan älyttömän pahan hajuiset pierut päästelin.
      Heti sitä autoa meni tutkimaan ylpeän näköinen eliittipariskunta, mahtoi tykästyä nahkasisustan "uutuuden tuoksuun".

    • Rmersumiestre

      Nimimerkille: ToimivaSetti. Eli olet käynyt Renaultilla Runkkaamassa R-kioskin pihassa Ropellihattu päässä? No en ihmettele, köyhä olet ja sulla näyttää olevan autosta ja jutuista päätellen myös köyhien tavat...?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe