Teleperformance

kokemuksia?

Kannattaako mennä Teleperformanceen palveluneuvojaksi töihin? Ois kiva kuulla kokemuksia :)

35

27510

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samyoung

      Ihan paska paikka.

    • Perfoa kokeillut

      Älä mene sinne, älä edes harkitse. Kusettavat ihmisiä minkä kerkiävät. Esimiehet ovat niin kauan mukavia kun sinulla on myyntiä.

    • kuin edelliset...

      9kk kokemusta, enkä enää ikinä sinne menisi. Opiskeluaikoina menetteli, kun tein vain inboundia (vastasin puhelimeen). Mutta MITÄÄN en lähde enää IKINÄ puhelimella myymään.

      • Papsua

        Miksi ei Teleperformanceen? Miten ne kusettaa?


    • meikäläinen vain

      TPF:llä on vaihtuvuutta todella paljon, myös ns. johtotasossa. Mm. niiden oma myyntiorganisaatio on vaihtunut pari vuoden välein kokonaan, samoin muita päällikköjä tullut ja mennyt. Niin, mitäköhän tuosta voi päätellä mikä on meiniki lattialla???

    • 1k5nso

      TPF on muihin puh.myyntifirmoihin verrattuna hyvä paikka. Takuupalkka on hyvä mahdolliset provisiot, jotka vaihtelee projektin mukaan. Palkka suurin tekijä, että viihdyin paikassa. Ja lisäksi siellä ei myydä lehtiä.
      Huonona puolena on, että taukojen kanssa ollaan minuutilleen tarkkoja: tullaan hakemaan takaisin töihin tauolta, jos olet minuutin liikaa. 5min tauko tunnissa, joka on puh.työssä tosi vähän. Toisaalta tämä takaa hyvän työrauhan. En myöskään tykännyt, että johto kuunteli koko ajan puheluitasi ja jos et myynyt jonain yhtä hyvin kuin yleensä, tultiin keskustelemaan, että mikäs nyt on, kun ei suju?
      Soittaessasi ihmisille, näet puhelimeen vastaavan hlön tiedot vasta kun hlö on vastannut. Sekään ei niin kiva juttu.
      Mutta palkka hyvä, työrauha hyvä, työtilat viihtyisät. Enkä huomannut mitään kusetusta, mistä on aiemmin kirjoiteltu. Kannattaa käydä kokeilemassa, josko viihdyt!

      • jimmy.norgårg

        takuuraha? .. millaset provisiot


    • Järkyttävä paikka!!!!!

      Ai millainen TPF on työpaikkana?

      Itse olin ja viihdyin kyseisessä paikassa kuukauden, enkä suosittele kokemani jälkeen kenellekään! Palkka on huono, palkanmaksussa on häiriöitä, työilmapiiri on ahdistava (ns. esimiehet kyttää kaikenaikaa ja kirjoittelee/salakuuntelee kaikkea mitä olet puhunut ja tulet puhumaan jne...) Eli jos nautit siitä, että saat rankasta ja ihmisarvoa alentavasta työstä todella surkeaa palkkaa (bonukset on niin mitättömiä, ettei niitä voi laskea mihinkään) plus vielä valvojien kyttäykset päälle, niin tervemenoa vaan ko. firmaan töihin. Voihan olla että joku joka ei osaa arvostaa itseään tarpeeksi, voi viihtyäkin kyseisessä paikassa töissä. Ja töihin pääsee vaikka ja heti, vaihtuvuus on nimittäin sen verta suurta!

      • kilpailijalta?

        Tai sit joku joka ei vaan pärjää myyntityös. On nääs sen verran paskaa toi sun tekstis. Hyvä paikka, kannattaa käydä tsekkaamas!


      • ihmisten ja projektien

        suhteen kun tollasta palautetta annat.
        itse olen ollut kyseisessä firmassa töissä, enkä yhdy tuohon negatiiviseen palautteeseen ollenkaan.paikan työilmapiiri oli hyvä ja etenemismahdollisuudet. mielestäni paikka oli hyvä ja projektit myös.kannattaa kokeilla.


      • CheersTPF

        Olen tehnyt lähes puolivuotta töitä TPF, palkka on kohtuullinen ja esimiehet ovat erittäin mukavia(Tampereella ainakin). Tottakai esimiehet kuuntelevat puheluita, mutta ei he sitä tee koko aikaa, ja yleensä tulevat mainitsemaan kun kuuntelevat ja yrittävät parantaa myyntiä, sekä auttaa vaikeissa tapauksissa.
        Henki tiimissä johtuu usein väestä ja sosiaalisuudesta. Itsellä erittäin hyviä kokemuksia tästä ja osa syynä etten ole vaihtanut työpaikkaa, huolimatta työtarjouksista ja pikkasen isommista palkoista. Viihdyn erittäin hyvin TPF, mutta en ajatellut sitä koko elämääni tehdä. Esimies-tehtäviin kyllä aion hakea Tradenomin paperit kädessä.

        ps. life is life, dont take all it too seriously.


      • Kannustetaan

        tarvitsee kyllä mainita kanssa, että talossa on useita projekteja jos pääsee hyvään projektiin niin rahaa tulee kyllä. itse toimin tälläkin hetkellä kyseisessä firmassa ja olen ollut tyytyväinen, toki eka paikka missä olen töissä ollut ja lukion ainoastaan käynyt, niin on vaikea mitään suuria palkkoja odottaakaan. palkka pyörii kuukaudesta riippuen 2000 euron hujakoilla ja tuosta provisioilla on noin 40-60% osuus. Toki jos et ole myyntihenkinen ja et kaipaa haastetta työltä ihan sen oman nautinnon ja onnistumisen ilon takia, niin turhaan sitä hakea teleperformancelle töihin. Ensimmäiseksi työpaikaksi vallan mainio ja työtoverit on yleensä mukavia(kaikista nyt ei missään työpaikassa voi tykätä). jos haluat myyntialalle myöhemmässä vaiheessa niin kyllä tuo antaa hyvän pohjan. olkaa ihmiset optimistisiä kaikessa on hyvä puolensa jos tarpeeksi laajasti niitä etsii. :)


      • Kannustetaan
        Kannustetaan kirjoitti:

        tarvitsee kyllä mainita kanssa, että talossa on useita projekteja jos pääsee hyvään projektiin niin rahaa tulee kyllä. itse toimin tälläkin hetkellä kyseisessä firmassa ja olen ollut tyytyväinen, toki eka paikka missä olen töissä ollut ja lukion ainoastaan käynyt, niin on vaikea mitään suuria palkkoja odottaakaan. palkka pyörii kuukaudesta riippuen 2000 euron hujakoilla ja tuosta provisioilla on noin 40-60% osuus. Toki jos et ole myyntihenkinen ja et kaipaa haastetta työltä ihan sen oman nautinnon ja onnistumisen ilon takia, niin turhaan sitä hakea teleperformancelle töihin. Ensimmäiseksi työpaikaksi vallan mainio ja työtoverit on yleensä mukavia(kaikista nyt ei missään työpaikassa voi tykätä). jos haluat myyntialalle myöhemmässä vaiheessa niin kyllä tuo antaa hyvän pohjan. olkaa ihmiset optimistisiä kaikessa on hyvä puolensa jos tarpeeksi laajasti niitä etsii. :)

        kyseessä on siis asiakaspalvelu/inbound/outbound.

        ja vielä jos negatiivisiä asioita haetaan niin, itse vaihtaisin johtoportaan parempiin neuvottelijoihin niin saataisiin parempia sopimuksia lattialle, vaikka tämän hetkiset sopimuksetkaan ei erityisen huonoja ole.


      • Ulkonäkövoipettää

        Joo vessaan ei saa mennä. Käyt tarpeilla vaan tauolla. Ja juu kyllä kytättiin ja salakuunneltiin.
        Aika mulkku se yks pomo mies oli ainaki tuolloin 2006-2007 joka kyyläsi yläkerran kaiteelta aina että varmasti me kaikki tehdään töitä.
        Tätä pomo ois voinu haastaa vaikka oikeuteen koska kohtelu oli kun olisi jonain vammaisena pitäny ja syytteli huumeisiin sekaantumisesta ei nyt suoraan mutta vihjaillen. En koskenut huumeisiin enkä ole edelleenkään.
        Ulkonäkö ei kerro yhtään mitään :D

        Ilmapiiri oli todella painostava.

        Että jälkeenpäin kun on tätä paikkaa ehtiny miettiä niin johdossa olevat henkilöt ei olleet työasemaan sopivia varsinkaan kyseinen mies mistä yllä kerroin.

        Onko tämä paikka vielä olemassa?


      • Anonyymi

        Olen itse kyseisesllä firmalla töissä. Se on totta, esimiehet ovat todella läsnä etenkin kun alotat. Puheluita kuunnellaan, ja esimiehet antaa hyviä vinkkejä.
        Jos otat vinkit kokeneelta myyjältä avosylin vastaan, ja haluat kehittyä myyjänä, niin työssä kyllä kehittyy, sanavalmius ja itsevarmuus omaan tekemiseen vahvistuu. Silloin alkaa kauppojakin tulemaan, ja provisiot ovat huomattavat.
        Itse olen ollut kohta vuoden tp:llä töissä ja tienaan noin 4000e/kk.
        Toki myyminen ei ole kaikkien juttu, ja kaikki ei sitä opi, mutta sen takia on turha haukkua koko firma lyttyyn.


    • rapu

      jos ei pidä myyntityöstä/puhelintyöstä, ei kannata asiasta valittaa. Itsepähän sinne menit ja jos vertaat ihan mihin vaan telemarkkinointi yritykseen niin kyllä asiat toimii, kun sinäkin hoidat oman osasi kuten töissä pitää.
      Jokaisessa työpaikan tavoite on tehdä hyvää tulosta.
      Ja Teleperformance on muista poiketen muis saanut ISO-laatu sertifikaatin että se siitä kusetuksesta.

      • kyllä näin on

        itse aloitin ko työpaikassa viime keväänä. Kiinnostaa kysyä että minkälaista kusetusta ihmiset mukamas ovat joutuneet kokemaan?!? Mitään sen kaltaista en tähän päivään mennessä ole havainnut... Työ on mukiinmenevää jos puhelinmarkkinointia tykkää tehdä. Mutta ehdoton plussa minusta on rento työilmapiiri(etenkin mukavat ihmiset), ok pohjapalkka provikka ja se, että työajat saa valita pääasiassa itse! Ja mitään pahaa sanottavaa ei ole työnjohdosa, heidän työhönsä kuuluu tarkkailla puheluita ja antaa palautetta jotta puheluiden laatu säilyy hyvänä!(ainakin niin luulisin:D) ei ne kiusallaan kirjoittele ja salakuuntele! Myös porukalla on hyvät mahdollisuudet edetä työssä...

        Puhelinmyynti ei ole kaikkia varten, mutta alan yrityksistä tämä erottuu edukseen!! Suosittelen;)


      • faradi087
        kyllä näin on kirjoitti:

        itse aloitin ko työpaikassa viime keväänä. Kiinnostaa kysyä että minkälaista kusetusta ihmiset mukamas ovat joutuneet kokemaan?!? Mitään sen kaltaista en tähän päivään mennessä ole havainnut... Työ on mukiinmenevää jos puhelinmarkkinointia tykkää tehdä. Mutta ehdoton plussa minusta on rento työilmapiiri(etenkin mukavat ihmiset), ok pohjapalkka provikka ja se, että työajat saa valita pääasiassa itse! Ja mitään pahaa sanottavaa ei ole työnjohdosa, heidän työhönsä kuuluu tarkkailla puheluita ja antaa palautetta jotta puheluiden laatu säilyy hyvänä!(ainakin niin luulisin:D) ei ne kiusallaan kirjoittele ja salakuuntele! Myös porukalla on hyvät mahdollisuudet edetä työssä...

        Puhelinmyynti ei ole kaikkia varten, mutta alan yrityksistä tämä erottuu edukseen!! Suosittelen;)

        Ihan hyvä paikka olla töissä, tottakai on huonoja päiviä ja vielä huonompia mut sit pitää vaan yrittää tsempata. Takuupalkka on ihan jees juttu kun jossain saa vaan provikat, onhan se leipä pöytään saatava. Työnjohto on kans aika jees eikä kukaan oo tullu tauolta hakeen jos on myöhässä. Työajat välillä vähän ahistaa mut kyllä se siitä


    • ex-manselainen

      Itse olin siellä töissä 2000-luvun alussa opiskelujen ohessa iltaisin. Viihdyin siellä reilun puoli vuotta, tein inboundia ja outboundia. bonuksia tuli hyvin ja palkka oli ok. En pystyisi tekemään tuota työtä kokopäiväisesti, mutta 5h/4-3 krt vko meni. Ei pahaa sanottavaa sinällään muuta kuin esimiehet olivat aika sisäänpäinlämpeneviä, mutta eihän sinne mennäkkään kaveraamaan esimiesten kanssa vaan tekemään töitä...

      • ismotaalasmaa

        Keskiverto paikka. Provikat ei päätä huimannut. Maksimiprovikat taisi olla 3 e tunti. Jos myit enemmän et saanut yhtään enempää. Provikat päiväkohtaisia. Jos myit vain 1 liittymän joku päivä siitä ei ollut mitään hyötyä rahallisesti. Piti myydä vähintään 5 että sai muutaman euron provikat päivältä. Piilovittuilua heti kun tuli ensimmäinen nollapäivä. Saahan tuolta kokemusta, mutta ei kannata liian pitkään viihtyä. Nyt olen myymässä DNA liittymiä Celectucsella ja provikat on huomattavasti parempia.


      • KIINNOSTUNU
        ismotaalasmaa kirjoitti:

        Keskiverto paikka. Provikat ei päätä huimannut. Maksimiprovikat taisi olla 3 e tunti. Jos myit enemmän et saanut yhtään enempää. Provikat päiväkohtaisia. Jos myit vain 1 liittymän joku päivä siitä ei ollut mitään hyötyä rahallisesti. Piti myydä vähintään 5 että sai muutaman euron provikat päivältä. Piilovittuilua heti kun tuli ensimmäinen nollapäivä. Saahan tuolta kokemusta, mutta ei kannata liian pitkään viihtyä. Nyt olen myymässä DNA liittymiä Celectucsella ja provikat on huomattavasti parempia.

        Ois kiva tietää paljo tienaa tunti?siis peruspalkka?kuin nopeesti pistävät pois jos ei myy tarpeeks?


      • Kannattaa kokeilla
        KIINNOSTUNU kirjoitti:

        Ois kiva tietää paljo tienaa tunti?siis peruspalkka?kuin nopeesti pistävät pois jos ei myy tarpeeks?

        Teleperformance noudattaa puhelin- ja yhteyskeskusten työehtosopimusta, josta selviää palkkataulukot. Lisäksi maksetaan eri projekteista erilaisia bonuksia, joilla voi hyvä palveluneuvoja kasvattaa kuukausiansiotaan ihan kiitettävästikin. Hyvänä seikkana voin kertoa sen, että palkaa maksetaan ajallaan eikä yritetä petkutta tai vedättää sen suhteen. Suosittelen kokeilemaan. Se paikka jossa joku toinen ei viihdy voi sopia taas toiselle ihmisella ihan mainiosti. Eläköön erilaisuus meissä ihmisissä!


    • napero

      Niin totaali kusetus firma,ettei kannata kenenkään hairahtua. Suositaan paljon nuoria ja kokemattomia työntekijöitä jotaka ei tiedä oikeuksistaan tai todellisesta työelämästä mitään. Mutta jos ei välitä, millä tavoin asioita hoidetaan niin silloin sopii läpikulkupaikaksi.

      • Anonyymi

        Tämän kommentoijan kanssa voin todella sanoa olevani täysin samalla aaltopituudella asiasta. Niinkuin että jos olet nuori, niin läpikulkupaikaksi nämä tällaiset sopivat ja ottaa esim opiskellessa vielä sen rahan näiltä irti, mikä on otettavissa ja toivottavasti palkka maksetaan kuten kuuluu ja ajallaan, itse olen saanut yleensä sen rahan suunnilleen sentään näistä mikä mulle kuuluikin ja ajallaan. Pääsääntö, että se onkin ainoa normaaliin aikuisen ihmisen pysyvämpään työpaikkaan liittyvä ominaisuus, mitä näiltä voi sentään odottaa, vaatia 🙂 Siis se palkkapäivänä sovittu palkanmaksu. Jos odotuksesi ovat kovin ylimitoitettuja näiden palkkalistoilla työskennellessäsi niin sitten ei kannata näihin puhelintöihin lähteä, sitten tulee pettymys, kun myy ja asiakaspalvelee heille. Kun ei voi hyttystä muuttaa punamuurahaiseksi... mukavaa jatkoa ja tsemppiä kaikille kaikkiin töihin. "Everybody's gotta make a living..."


    • haku.on.käynnissä

      Palveluneuvojaksi Teleperformancelle Scandic Finlandin varaus- ja kanta-asiakaspalveluun Tampereelle!

    • KCAM

      Itse työskentelin Ruotsissa v2009-2010 aspassa. Oli hyvä työnantaja ja kusetusta ei ollut laisinkaan. Taukoja sai pitää usein ja työajat 7-16, 8-17. Muuttoavustuksen sai myös. Ei moitittavaa siis

      • Anonyymi

        Kuulostaa vahvasti Ljusdalilta ja HP:n tuelta. 2008 tuli siellä viihdyttyä. Kusipäisen Suomi teamleaderin takia tuli lähdettyä sieltä


    • Anonyymi

      Olin siellä yhden kesän, en viihtynyt ollenkaan. Johtamistapa aivan väärä, painostetaan myymään kyttäämällä ja syylistämällä, vaikka olisi asiakaspalvelun puolella. Ilmapiiri ei ole millään tavalla rento, taukoja kytätään minuutilleen, töihin pitää tulla etuajassa, mutta minuuttiakaan aikaisemmin ei saa lähteä, vessassa ei saa käydä jne. Mitään hyvää tiimihenkeä ei tosiaan ole. Olen ollut vastaavassa työssä myös eri paikoissa ja ilmapiiri ollut huomattavasti parempi.

      • Anonyymi

        On varmasti parempi paikka mitä moment digital


    • Anonyymi

      Liiketulos ollut viimeiset kolme vuotta negatiivinen v.2019-2021. Eipä ihme, jos ei palkanmaksu suju.

    • Anonyymi

      Näköjään ainakin Tampereella kiusaa työttömiä juoruamalla te-toimistolle työnhakijasta joka liian rehellisesti on kahdenvälisessä puhelinhaastattelussa kertonut hakeneensa paikkaa pakosta... joten sinne ei ainakaan kannata hakea te-toimiston määräämänä, eikä varsinkaan rehellisyys kannata! :) Näin kannustetaan siis pakotettuja työnhakijoita valehtelemaan ja haaskaamaan kaikkien aikaa, tämä on ilmeisesti ainoa keino välttää vaikeuksia ja ajanhaaskausta "menettelyn" selvityspyyntöihin ym...

    • Anonyymi

      Huippu paikka, suosittelen työpaikkana, esimiehet on asian osaavia ja auttavat tarvittaessa pääsemään tavoitteeseen ja oma asenne kun on kunnossa niin tässä työpaikassa pärjää ja palkkaus on hyvä, palkitaan onnistumisista

      • Anonyymi

        Kiva kuulla että näissäkin firmoissa jossain on hyvä johto.


    • Anonyymi

      Ollut vuodesta 2015. Jos et tule toimeen jonkun henkilön kanssa joka on tarpeeksi korkealla asemaltaan, niin et tule etenemään vaikka kaikki väittää olevan hyvät etenemismahdollisuudet. Jos olet hyvää pataa ni sit mahdollisuudet vaikka mihin.
      Palkka on tullut aina ajallaan, siitä plussaa. Mut se palkka on paska. Provikassa saattaa olla joku ns leikkuri.
      Erittäin myynnillistä joka projektissa, jos ei lisämyyntiä pidä tyrkyttää niin jotain itsepalvelukanavaa vähintään.
      Johto parempaa kuin ennen, mutta silti aika paskaa, edelleen tehdään huonoja sopimuksia joissa työntekijän palkka on toissijainen neuvottelukohde.
      Huonot henkilöstöedut, ei kulttuuri-, liikunta- tai lounasseteleitä, talo ei paljon lahjoilla muista.

      Niin niitä hyviä puolia? No etätyö onnistuu ja joustoa on tietyissä asioissa. Palkatonta ja lomaa saa ainakin omassa projektissa käytännössä aina ku tarvii ja lomat sillon kun toivoo.

      Ruvennut miettimään vähän vaihtoa... Jos tulis vaikka palkalla toimeen jatkossa.

    • Anonyymi

      Olin pari kesää sit kesän töissä TPF:llä erään projektin palveluneuvojana. Toimisto hyvällä sijainnilla, palkallinen perehdytys oli kattava ja palkanmaksussa ei ollut koskaan mitään ongelmia.

      Kesätyöntekijänä en saanut palkatonta vapaata edes hyvissä ajoin pyydettäessä, mikä otti kyllä päähän. Työvuorojen kanssa joustettiin mukavasti ja omien menojen mukaan sai kuitenkin hyvin vaihdettua itselle pidempiä/lyhyempiä päiviä tarpeen mukaan.

      Mulle riitti yksi kesä tuolla töissä. Uudestaan en menisi mistään hinnasta. Paikka kuitenkin toimi hyvänä ponnahduslautana uusiin työmahdollisuuksiin. Kesäni TPF:llä myös opetti sen, että puhelinaspatyö ei sovi minulle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      47
      4643
    2. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      95
      4522
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      614
      4130
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3077
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2651
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      129
      2193
    7. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      346
      2144
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      209
      2121
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      29
      1745
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1482
    Aihe