Kuvataideakatemiaan?

Lilleri

Olen hakenut kuvataideakatemiaan jo lukuisia
kertoja, mutta en ole päässyt...
Olen maalannut surrealismia realistisesti
ja taidolla...
Pitäisikö tänä vuonna vaan lätkiä mustaa maalia
aaltopahviin tai paskoa purkkiin?
En ole mikään abstraktin taiteen vihaaja,
mutta onko sitten niin, ettei sinne muitten
tyylisuuntien edustajia oteta?
Kertokaa te onnelliset, jotka sinne olette päässeet...

11

44902

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Taiteilija

      Mitä, jos tänä vuonna pyrkisit myös jonnekin muualle, vaikka taidekoulu MAA:han, Vapaaseen tai Halosen akatemiaan? Tosiasia on, että näissä kouluissa opiskelee monia yhden vuoden, jonka oppien jälkeen he pääsevät Kuvataideakatemiaan mikäli sinne sitten enää haluavat. Kyllä vuosi taidekoulussa opiskelemassa antaa paremmat valmiudet akatemian sisäänpääsyyn.

      Ei se sisäänpääsy riipu tyylisuunnasta eikä taidoista. Jos surrealismi on juttusi pitäydy siinä. Moni kuuluisa suomalainen taidemaalari on hylätty Kuvataideakatemiasta. Voi olla, että akatemian proffien mielestä et vain sovi heidän "imagoonsa". Joka taidekoululla on oma profiilinsa, minkälaisia taiteilijoita he haluavat tuottaa. Etsi sinä omasi.

      • Uudelle uralle

        Olisiko yli 40-vuotiaalla, 20 vuotta aktiivisesti
        maalanneella maalarilla mitään mahdollisuuksia
        opiskella taiteita ja suuntautua näin aivan uusi-
        le "urille"? Onko taideopiskelijoille ikähaa-
        rukka ? Entä käytäntö? Onko kyseisillä opinnoilla mahdollista
        jatkaa esim.opetus- tai terapiatyöhön.


      • Jukka
        Uudelle uralle kirjoitti:

        Olisiko yli 40-vuotiaalla, 20 vuotta aktiivisesti
        maalanneella maalarilla mitään mahdollisuuksia
        opiskella taiteita ja suuntautua näin aivan uusi-
        le "urille"? Onko taideopiskelijoille ikähaa-
        rukka ? Entä käytäntö? Onko kyseisillä opinnoilla mahdollista
        jatkaa esim.opetus- tai terapiatyöhön.

        Itse tässä suunnittelen ihan samoja juttuja.
        Ja mitä ilmeisimmin juttu voisi toteutua oppisopimuskoulutuksena.

        Olen työskennellyt täysipäiväisenä taidemaalarina neljättä vuotta. Ja selvisi, että olisi mahdollista suorittaa kuvataiteilijan tutkinto oppisopimuskoulutuksena. Jopa niin että omassa firmassa. Selvityksen alla on Halosen akatemia jossa opiskelun teoriajaksot olisivat. Maksavat vielä päivärahaa ei koulusta tarvitse maksaa mitään. Saapi nyt nähdä!


      • Uusille urillekko?
        Jukka kirjoitti:

        Itse tässä suunnittelen ihan samoja juttuja.
        Ja mitä ilmeisimmin juttu voisi toteutua oppisopimuskoulutuksena.

        Olen työskennellyt täysipäiväisenä taidemaalarina neljättä vuotta. Ja selvisi, että olisi mahdollista suorittaa kuvataiteilijan tutkinto oppisopimuskoulutuksena. Jopa niin että omassa firmassa. Selvityksen alla on Halosen akatemia jossa opiskelun teoriajaksot olisivat. Maksavat vielä päivärahaa ei koulusta tarvitse maksaa mitään. Saapi nyt nähdä!

        Kiitos vinkistä, ehkä saan tuosta puhtia aja-
        tuksilleni.


      • Opiskelija
        Uusille urillekko? kirjoitti:

        Kiitos vinkistä, ehkä saan tuosta puhtia aja-
        tuksilleni.

        Ainakin Taidekoulu Maahan otetaan minkäikäisiä hyvänsä. Yli nelikymppisiäkin on otettu!


    • opiskelija

      itse en ole akatemiassa mutta toisessa arvostetussa koulussa. kuulostaa silta kuin olisit jumittunut omaksumaasi tyyliin, etka osoita monipuolisuutta toillasi.sinulla ei ehka ole kehittymismahdollisuuksia juututtuasi yhteen tyyliin

    • rtkk

      Perusvikahan on maalata pääasia keskelle taulua! Useimmat ovat hankkineet perusasian osaamisen kansalaisopistosta tms.

      • rtkk

        Ainahan kannattaa yrittää! Liekkö ollut huono valaistus, anteeksi kirjoitusvirhe!


    • Moi,itse yeitin päästä kolme kertaa,kyseiseen opin ahjoon. No empä päässyt,ja ajttelin että kolmas kerta toden sanoo. Joten se siitä ja perustin oman yrityksen,nimeltä Pirun paja. No eipä tämä helppoa ole ollut. Suomessahan taiteilija ei saa arvostusta ennen kuin menestyy ulkomailla. Teen tosin muutakin kuin veistoksia. Olen luonut oman malliston koriste ja käyttöesineitä,lisäksi teen tilaustöitä ja käy pajalla ryhmiäkin,kursseja olen järjestänyt myös. No nyt olen n.vuoden ollut toimeentulotuen varassa 400e kuussa.Että aika hiljasta on ollut. Yritys kyllä jatkaa toimintaansa kesän alusta lähtien. Treenaan eli käyn käyn juoksemassa 4-10km 2-3krt viikossa lisäksi aloin käymään avannossa ja punttisalilla. Tässa hommassa pitää olla kova pää ja fyysisesti kunnossa, sekä lääkitys kohillaan. Tämä on vaan aika syvältä, siinä mielessä että mahdollisuuksia on vaikka mihin,mutta kun vaimon kanssa tuli ero, niin jäin yksin pyörittämään puljua.Markkinoinnilla saisi asiakkaita,mutta kun on niin persauki,meinaa jo tarvikketkin olla loppu,että pystyisi tekemään edes töitä, saati että markkinointiin olisi rahaa. Mutta olen päättänyt kulkea tämän tien loppuun. www.pirunpaja.com

    • alisa.n

      Suomessa on vaikea päästä opiskelemaan mitään taiteenaloja, opiskelupaikkoja on vähän ja halukkaita paljon. Ja aina ei kouluun pääsy ole kiinni taidoista. Mitäpä jos katselisit olisiko muualla Euroopassa esim sellaisisa oppilaitoksia, jotka kiinnostaisivat. Ulkomailla opiskelu voisi avartaa maailmankuvaasi ja myöskin edistää taitojasi ja ajattelutapaasi taiteilijana. Onnea yritykseen!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      49
      4995
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3277
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1412
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1255
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      957
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      878
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      731
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      728
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe