Maksanpuhdistus (Colonic Plus)

Jaana..

Hei!

Luontaistuotekaupassa myyjä suositteli näin kevään kynnykselle maksanpuhdistusta, joka auttaisi kenties myös väsymykseeni. Kiinnostuin kovasti - uusi juttu minulle.

Onko teillä kokemuksia tästä ja millaisia? Kuulisin mielelläni. :)

Jaana

37

27907

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • haluaisin
      • Boldo

        kuurilla sivuvaikutuksia? Itse olen myös kiinnostunut boldocynarasta. Tiedän että sitä käyttää myös ammattilaiset hoidoissaan. Itselläni kuuri jäi kesken parin päivän jälkeen kun vatsa tuli kipeäksi. Olo oli muutoinkin vähän huono. Olisi mielenkiintoista kuulla kokemuksia.


      • Jaana..

        Luontaistuotekaupan myyjä esitteli minullekin tuota Boldocynaraa ja sanoi, että se on vastaava juttu, mutta voimakkaampi. Ajattelin ensikertalaisena ottaa kevyemmän (ja 10 euroa halvemman) paketin.

        Aloitin kuuri nyt tänään, eikä ainakaan vielä ole tullut mitään oireita. ;)

        Jaana


      • ole tosiaan
        Boldo kirjoitti:

        kuurilla sivuvaikutuksia? Itse olen myös kiinnostunut boldocynarasta. Tiedän että sitä käyttää myös ammattilaiset hoidoissaan. Itselläni kuuri jäi kesken parin päivän jälkeen kun vatsa tuli kipeäksi. Olo oli muutoinkin vähän huono. Olisi mielenkiintoista kuulla kokemuksia.

        Huomannut mitään sivuvaikutuksia ainakaan vielä. Tarvii seurata tilannetta. Olen nyt syönyt niitä kolme päivää.


    • Ginger

      Puhdistuskuurit ovat yksi luontaistuotealan kestosuosikkeja.

      Olen tutkinut useiden tuotteiden tuoteselosteen ja annostuksen. Lähes kaikissa tuotteissa on todella isot annokset. Puhdistuksen sijasta sellaiset ovat elimistölle rasitus. Pahin on C24 nimellä myytävä vuorokauden puhdistuskuuri. Sitä ei tahdo kestää terveen ihmisenkään elimistö. Kaikki Colonic- tuotenimellä myytävät ovat mielestäni voimakkaasti elimistöä rasittavia, tai ainakin annosmäärät on syytä tiputtaa vähintäänkin puoleen suositellusta.

      Itse kokeilin Colonic puhdistuskuuria ja maksan reagoinnin näki tummuvista silmänalusista. Annoksena oli puolet suositellusta, mutta sekin oli liian rankka.

      Mikä ihmeen kiire on puhdistaa elimistöä? Jos se on kuonaantunut pitkän ajan kuluessa, niin annettakoon sille aikaa lempeästi - kehoa rasittamatta - puhdistua. Tähän vaikuttavat puhdistavat yrtit, mutta suuresti myös se mitä sinne suuhun laitetaan jatkossakin.

      Puhdistuskuurit eivät ole hokkuspokkusta, jonka tarkoitus on "räjäyttää liat pois", vaan jokapäiväisillä valinnoilla ravinnon ja nautintoaineiden suhteen olisi etevintä huolehtia kehon sisäisestä puhtaudesta pitkällä aikajänteellä.

      Jos kuitenkin päädytte puhdistuskuureihin, niin kokeilkaa pientä annosta. Seuratkaa vointianne, juokaa paljon vettä ja tummentuneet silmänaluset juoruavat maksan rasituksesta. Silloin ei pidä maksaa rasittaa yhtään enempää.

      Jos maksaa haluaa puhdistaa, niin aamuisin puoli desiä kylmäpuristettua oliiviöljyä tyhjään mahaan viikon ajan. Halpa ja turvallinen konsti.

      • Boldo

        "aamuisin puoli desiä kylmäpuristettua oliiviöljyä tyhjään mahaan viikon ajan."

        Tämmöisestä en ole kuullutkaan. Viitsitkö kertoa tarkemmin mistä on kyse ja mihin teho perustuu?


      • varoitus

        Hyvä Ginger!

        Tuntuu kuin ihmisillä ei nykyään olisi ollenkaan omia aivoja, niin uskomattomasti he ovat valmiita ottamaan mitä vain, mitä joku heille tarjoaa. Nämä luontaistuotekauppiaat eivät ota mitään vastuuta siitä, mitä toisen elimistölle todellisuudessa voi tapahtua "ihme-aineen " ottamisen yhteydessä.

        Esimerkkinä Aloe Vera hammastahna, jota eräs kauppias suositteli juuri sen vuoksi, ettei siinä ole lainkaan fluoria. Jonkun tutkimuksen mukaan kuullemma juuri fluori hammastahnassa on kaiken pahan alku ja juuri ihmisen elimistölle.
        No, meillä ao.hammastahnaa ehdittiin käyttää 2 vuotta ( ja kallista oli -10€/putkilo!), kunnes hammaslääkari totesi lapsillamme reikiä hampaissa. Pitkän pähkäilyn jälkeen löytyi lopulta syyllinen-hammastahna, jossa ei ollut fluoria!

        Hammastahnan myyjä ei pyydettäessä suostunut minkäänlaisiin korvauksiin, vaan oli sitä mieltä, että hammasthna ei voinut aiheuttaa reikiintymisongelmaa, huolimatta hammaslääkärimme lausunnosta.


      • .fluori.
        varoitus kirjoitti:

        Hyvä Ginger!

        Tuntuu kuin ihmisillä ei nykyään olisi ollenkaan omia aivoja, niin uskomattomasti he ovat valmiita ottamaan mitä vain, mitä joku heille tarjoaa. Nämä luontaistuotekauppiaat eivät ota mitään vastuuta siitä, mitä toisen elimistölle todellisuudessa voi tapahtua "ihme-aineen " ottamisen yhteydessä.

        Esimerkkinä Aloe Vera hammastahna, jota eräs kauppias suositteli juuri sen vuoksi, ettei siinä ole lainkaan fluoria. Jonkun tutkimuksen mukaan kuullemma juuri fluori hammastahnassa on kaiken pahan alku ja juuri ihmisen elimistölle.
        No, meillä ao.hammastahnaa ehdittiin käyttää 2 vuotta ( ja kallista oli -10€/putkilo!), kunnes hammaslääkari totesi lapsillamme reikiä hampaissa. Pitkän pähkäilyn jälkeen löytyi lopulta syyllinen-hammastahna, jossa ei ollut fluoria!

        Hammastahnan myyjä ei pyydettäessä suostunut minkäänlaisiin korvauksiin, vaan oli sitä mieltä, että hammasthna ei voinut aiheuttaa reikiintymisongelmaa, huolimatta hammaslääkärimme lausunnosta.

        Fluoria käytettiin Kuopiossakin pitkään vesijohtovedessä, kunnes päädyttiin toisiin aatoksiin.

        Neuvoloissa lapsille jaettiin vuosia fluoritabletteja ja tästäkin on vähin äänin peräännytty.

        Saksalaisten tutkimusten mukaan hammastahnoissa on melkoisia myrkkyjä ja aika ajoin varoituksia satelee. Miten on fluorin suhteen? Toistaiseksi on vielä saanut pysyä tahnoissa, mutta kuinka pitkään?


      • asiasta kiinnostunut

        Hei !

        Vieläkö tavoitan maksan puhdistusta oliiviöljyllä aamuisin tyhjään vatsaan 0,5 dl kokeilleen kanssaihmiset ?
        Kiinnostaa miten öljy alkaa vaikuttamaan ja miten pian ?? Entä tarkoittaako tyhjään vatsaan juuri niin ettei mitään muuta öljyn kanssa tai miten pian nauttimisen jälkeen ? Mistä mielenkiintoisesta opuksesta tälläinen oiva puhdistuskuuri on lähtöisin ? Mielenkiintoista :)


      • jp
        asiasta kiinnostunut kirjoitti:

        Hei !

        Vieläkö tavoitan maksan puhdistusta oliiviöljyllä aamuisin tyhjään vatsaan 0,5 dl kokeilleen kanssaihmiset ?
        Kiinnostaa miten öljy alkaa vaikuttamaan ja miten pian ?? Entä tarkoittaako tyhjään vatsaan juuri niin ettei mitään muuta öljyn kanssa tai miten pian nauttimisen jälkeen ? Mistä mielenkiintoisesta opuksesta tälläinen oiva puhdistuskuuri on lähtöisin ? Mielenkiintoista :)

        ks. http://www.lootuskirja.fi/products?catid=38


    • on tehdä

      mahaan viilto ja sitten suihkutella maksaa ja muita sisäelimiä.

      Kyllä se humpuuki myy, ja hölmöjä riittää. "Maksanpuhdistus", heh.

      • aina näitä riittää

        Aihe, joka ei sinua selvästikään kiinnosta päitkän vertaa, mutta johon sinulla on silti aikaa tulla kertomaan tuo????

        Onnittelut. Sulla ei taida elämässä liiempiä stressejä olla kun on aikaa huuhailla täällä tekemässä sitä mikä sua ei edes kiinnosta.


      • maksani on
        aina näitä riittää kirjoitti:

        Aihe, joka ei sinua selvästikään kiinnosta päitkän vertaa, mutta johon sinulla on silti aikaa tulla kertomaan tuo????

        Onnittelut. Sulla ei taida elämässä liiempiä stressejä olla kun on aikaa huuhailla täällä tekemässä sitä mikä sua ei edes kiinnosta.

        puhdas.

        Eritoten minua kiinnostaa, miten ja miksi ihmiset tuhlaavat rahaansa täysin katteettomaan ja tehottomaan huuhaahan sen sijaan, että eläisivät terveellisesti ja ottaisivat tosiasioista selvää.

        Nämä kaikki luontaistuotehumpuukimaakarit vetävät teitä kuin pässiä narussa uskotellen joutavaa sontaa. Ei maksaa millään suun kautta otettavalla litkulla puhdisteta.


      • unesta herännyt
        maksani on kirjoitti:

        puhdas.

        Eritoten minua kiinnostaa, miten ja miksi ihmiset tuhlaavat rahaansa täysin katteettomaan ja tehottomaan huuhaahan sen sijaan, että eläisivät terveellisesti ja ottaisivat tosiasioista selvää.

        Nämä kaikki luontaistuotehumpuukimaakarit vetävät teitä kuin pässiä narussa uskotellen joutavaa sontaa. Ei maksaa millään suun kautta otettavalla litkulla puhdisteta.

        Ruoka on hyvä puhdistaja oikein valittaessa. Toisaalta jos olet käyttänyt tavanomaisia lääkkeitä, maksan puhdistuminen ei olekaan itsestäänselvyys. Aivan kuten munuaisten puhdistuminen antibioottikuurien jäljiltä, se voi osoittautua kumman hankalaksi. Toki luontaislääkkeilläkin saa maksansa epäkuntoon, jos kieltäytyy kuuntelemasta kehon reaktioita. Yksilöllisiä tässä ollaan joka tapauksessa joka suhteessa.

        Orionin kotiapteekki-lehteä selaillessani havaitsin apteekkienkin jo tajunneen miedot tuotteet ja tähän "humpuukisuuntaanhan" sitä ollaan vahvasti menossa. Ihmisen elimistö on kemiallisten lääkkeiden suhteen kovin rajallinen ja näinkin kauan tuota on voitu testailla juuri luontaislääkinnän pehmentävien apujen turvin. Onneksi tilanne on kääntymässä. Harva lääkäri enää kehtaa sanoa, kuten muutama vuosi sitten, ettei ruoalla ole väliä.

        Meitä on vedetty kuin pässiä narusta, ja aina vain maksamme yrittää selviytyä väkipakolla kuormasta, sappirakkojakin poistellaan enemmän kuin koskaan. Tosiasiat ovat karua luettavaa!


      • jontti
        maksani on kirjoitti:

        puhdas.

        Eritoten minua kiinnostaa, miten ja miksi ihmiset tuhlaavat rahaansa täysin katteettomaan ja tehottomaan huuhaahan sen sijaan, että eläisivät terveellisesti ja ottaisivat tosiasioista selvää.

        Nämä kaikki luontaistuotehumpuukimaakarit vetävät teitä kuin pässiä narussa uskotellen joutavaa sontaa. Ei maksaa millään suun kautta otettavalla litkulla puhdisteta.

        Minä olen maksanpuhdistuksen tehnyt Hulda Clarken resptin mukaan ja se toimi.piste.
        Kyse ei ole placebosta.tulokset ovat nähtävissä.
        Ehkä on fiksua ottaa ensin selvää siitä minkä tuomitsee huuhaaksi.Samalla nimittäin tuomitset lukuisat(miljoonat) ihmiset jotka ovat puhdistaneet maksansa "suun kautta".


    • nonia
    • SeppoM

      Tämä ei ole hyvä tuote !!!
      Olin juuri saanut oireeni kutakuinkin hallintaan, säännöllisellä päivärytmillä ja säännöllisillä suokailuajoilla, jotka ovat mielestäni ykkösasia vatsa- ja suolisto-oireiden hoidossa. Ostin tätä Colonis Plussaa, koska uskoin että siitä olisi ollut apua, mutta kävikin päinvastoin. Se aiheutti valtavasti ilmavaivoja sekä mikään ei enää pysynyt sisällä. Parin viikon kokeilun ajan, kaupassakäyntikin oli lähes mahdottomuus nopean suolen toiminnan vuoksi. Lisäksi tämä tuote toi myös kivuntapaisen tunteen, jossa tuntuu kuin suolta painaisi jokin.

      • käyttäjä

        itse olen käyttänyt kyseistä tuotetta kohta purkillisen ja sillä suurimalla päivä annoksella elikkä 6tablettia/pvä.. en ole huomannut mitään haitta oireita.. ei ole ollut ongelmia vatsan kanssa.. vessassa olen joutunut käymään muutaman kerran pillereiden oton jälkeen (pissalla) mutta ei tule mitenkään yllättäen.. itse koen hyötyneeni tuosta kun ylinmääräiset nesteet ovat poistuneet eikä ole enään jatkuvana riesana turvonneet nilkat ja pömpöttävä vatsa.. painokin on pudonnut tuona aikana -6.1kg!


    • Puhtaampi elämä

      Olen tehnyt kolme kertaa tähän mennessä Hulda Clarkin ohjeiden mukaisen maksan puhdistuksen. Tulokset ovat selkeästi nähtävissä. Noin 300 kpl sappinesteen vihreää möykkyä on maksasta/sapesta tähän asti tullut. 15 vuotta olen kärsinyt kivuista oike an kylkikaaren tienoilla ja ensimmäinen puhdistus helpotti oireita heti. Kipuni eivät ole vielä kokonaan hävinneet. Kuitenkin näyttää siltä, että pääsen lääkärin diagnosoimasta "hermokivustani" maksan/sapen puhdistuksilla. Jatkan harjoituksia vielä, koska viimeisellä kerralla tuli vielä n. 100 möykkyä. (voi tulla jopa 2 tuhatta kpl - suurin osa näistä on tosin hyvin pieniä, itselläni suurin on n. 1,5 cm pitkä ja n. 1cm paksu).

      Ensimmäisen puhdistuksen jälkeen ruokavalioni muuttui terveellisemmäksi. Ei tehnyt enää mieli rasvaista ruokaa tai lisäaineruokaa. Olen kärsinyt ylipainosta n. 15 v., mutta nyt paino on lähtenyt laskemaan. Olen 98 % varma, että pääsen ylipainostani ilman laihduttamatta. Onkin ironista, että nyt laihdutuskin onnistuu, kun en enää yritä laihduttaa, vaan syödä vain terveellisesti. Onko niin, että maksa on ollut niin törkyinen, ettei ole pystynyt ottamaan ravinnosta tarvittavia ravinteita ja on huutanut lisää ruokaa aina vaan. Maksan puhdistuksen jälkeen ravinteet ehkä imeytyvät paremmin, eikä keho huuda aina vain lisää ruokaa. Näin olen asia teoretisoinut vähäisillä tiedoillani. Joka tapauksessa olen kuin uusi mies. Ylipaino jää historiaan ja niin tuntuvat jäävän oikean kylkikaaren kivutkin. Eikä huonot ruoat ja juomat maistu (alkoholia en ole juonut 10 vuoteen). Lisäaineitakin olen alkanut karttaa. En voi kuin suositella lämpimästi muillekin.

      Ohje on mm. täällä: http://www.lootuskirja.fi/products?catid=38

      • Mielenkiinnolla siis odotellen kun just otin ekat tabletit... aattelin kyl lähinnä et se auttais ruuansulatusongelmiin mut ei ilmeisesti niinkään ? :D


      • "sappikivet"
        nilpferd1991 kirjoitti:

        Mielenkiinnolla siis odotellen kun just otin ekat tabletit... aattelin kyl lähinnä et se auttais ruuansulatusongelmiin mut ei ilmeisesti niinkään ? :D

        Jos suolistosta tulee ulos vihreitä möykkyjä, niin kyseessä eivät ole sappikivet. Tuollaista jälkeä saa aikaan helpoimmin niin, että syö ison määrän rasvaa ja vaikkapa magnesiumsulfaattia eli karvassuolaa.

        Toisaalta, jos joku henkilö söisi tällaisen coctailin, niin tottahan hän hoksaisi, että se on samaa tavaraa eri muodossa, kun kohta suolesta paukkaa.


      • Mahdotonta66

        On se maksa hurja paikka, kun niin pieneen tilaan mahtuu 2000 sappimöykkyä.

        Mietittekö itse lainkaan näitä juttujanne?


    • upsideup

      Onpas negatiivista kirjoittelua muutamasta tuotteesta.

      Nämä jotkut kirjoittajat eivät tajua että esim tämä Colonic sisältää luonnontuotteita ja niillä on omat vaikutuksensa. Voikukka ja latva-artisokka.
      Jos ei usko siihen vaikka tieteellisesti on todistettu, niin samalla voi hylätä kaiken muunkin ravinnon "tarpeetomana"
      Se että ravinto on puristettu tabeletin tai muun senkaltaiseen muotoon ei poista ravintoaineita., vaan vaikuttavia aineita mahtuu enemmän pienempään tilaan, ja on siten tehokkaampia kuin normaalista ruoasta saatava vaikutus.

    • Arvosteleva

      Tämä maksanpuhdistus on idioottimaista. Ei lääketiede sellaista tunne. Mitä puhdistetaan? Olisiko Fairi ja luutu sopivia? Mitä ovat nimeltään ja vaikutustavoiltaan sellaiset myrkyt jotka eivät maksasta lähde ja miten ne vaikuttavat? Mistä luonto tuntee tarpeeni, esim. kipeän kynsivallintulehduksen tai kaljuuntumisen: Voi idiootteja!

      • Agrokemikaalit

        Tuoreessa Amerikan tutkimuksessa herbisidi ja pestisidit aiheuttavat maksasyöpää (Natural News).


    • Kuonaainettamaksassa

      Maksan voi laskea persläven kautta painepesurilla puhtaaksi, muistaa vaan avata suun että kuona-aineet pääsee poistumaan vapaasti.

    • Perehtynyt

      Kyllä lääketiede tietää tietää maksanpuhdistusasian. Lääketieteen nobel-palkinto olisi ollut paikallaan Hulda Regehr Clarkille hänen monista lääketieteellisistä tutkimuksistaan ja saavutuksistaan.

      • hanaheikki

        Alkoholisteille maksanpudistuskuuri olisi kyllä paikallaan silloin tällöin! Rasvamaksa ja maksakirroosi pysyis paremmin loitolla!
        Voishan ne lähibaarin kanta-asiakkaalle antaa aina päivän viimeisen tuopin yhteydessä maksanpuhdistuspillerin. Hyvä asiakas pysyis pitenpään hengissä!


      • Zapperi.zappaa

        "Lääketieteen nobel-palkinto olisi ollut paikallaan Hulda Regehr Clarkille hänen monista lääketieteellisistä tutkimuksistaan ja saavutuksistaan."

        "Syöpäparantaja" Clark kuoli syöpään, ei auttanut Huldan huuhaa konstit.


      • Anonyymi
        Zapperi.zappaa kirjoitti:

        "Lääketieteen nobel-palkinto olisi ollut paikallaan Hulda Regehr Clarkille hänen monista lääketieteellisistä tutkimuksistaan ja saavutuksistaan."

        "Syöpäparantaja" Clark kuoli syöpään, ei auttanut Huldan huuhaa konstit.

        Missä vaiheessa hänen toimintaansa oli lääketiedettä havaittavissa?


    • VanhaMies

      Tämän colonic plus liver cleanser käyttö,voiko sitä käyttää ihmiset joilla on verenpainelääkitys?
      Tarkoitan vaikuttaako se lääkkeiden imeytymiseen jos käyttää samaan aikaan vai pitääkö lääkekuuri keskeyttää vaikka viikoksi?
      Onko kellään tietoa tällaisesta. Minä en uskalla käyttää samaan aikaan.

      • poppamies

        Kyllä sinä olet idiootti. Miten koulu meni? Käytä mielummin juuriharjaa ja mäntysuopaa: niille ne paskat lähtevät!


      • VanhaMies
        poppamies kirjoitti:

        Kyllä sinä olet idiootti. Miten koulu meni? Käytä mielummin juuriharjaa ja mäntysuopaa: niille ne paskat lähtevät!

        Kysyin kylläkin joltain joka voisi tietää. Katkera purkautumisesi ei auta mutta voin kertoa sinulle menneeni mukaan työelämään vuonna 1955 14 vuotiaana.
        Tunnut olevan katkera luonne mutta koska ymmärrän mielialojen muutoksia voin toivottaa sinulle vain jaksamista.
        Anteeksi typerä kysymys vähän koulua käyneeltä.


    • Anonyymi

      Mitä vaikuttaa active liver maksaan

    • Anonyymi

      Maksan tukemiseen ja vahvistamiseen on ties kuinka kauan käytetty maarianohdaketta.

    • Anonyymi

      Hyvältä tuntuu. Maksa on puhdas ja toimii hyvin. Oletan niin. Maksakokeissa en ole käynyt. Mutta voin jatkaa kaljan juontia, kun otan yhden Colonic plus - pillerin kaljatuopin kanssa heti aamulla.

    • Anonyymi

      Maksa on kykenevä puhdistamaan itseään kun sille annetaan siihen tilaisuus. Kevyempi ruokavalio tai paastoaminen tarjoaa tähän mahdollisuuden. Kannatta syödä kasvisvoittoista ruokaa, vältellä rasvassa paistamista ja voimakkaita mausteita sekä erityisesti alkoholinkäyttöä.

      Kannatta lukea Alfred Vogelin Maksa terveyden säätelijänä tai Maksa ja terveys.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      20
      1720
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1339
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1229
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      10
      1143
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1085
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1056
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1045
    8. Paske perse pillu

      Kulli seksi hiv
      Ikävä
      6
      1033
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1010
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1009
    Aihe