Kani tytöllä "kuukautiset"

kaisaliisi

Siis kysymykseni on kyllä aikas kaukaa haettu mutta onko kanitytöillä samalla tavalla niinsanotusti juoksuaika kun koirilla että silloin saattaisi tulla verta? vai missähän vika? kanini on syönyt ihan normaaleja kanille tarkoitettuja ruokia omenaa kurkkua ja heiniä sekä salaattia ruokavalio ei ole muuttunut ja kanini on tosi energinen ollut kokoajan nytkin vetää vapaana ravia pitkin olohuonetta ja tömistelee sohvanalla ja kiipeää sohvalle ja kehrää omaa hyvää oloaan kun menee rapsuttamaan. eli ei vaikuta sairaalta... onko kellään tietoa vai kiikutanko kaverin lääkärille?

21

8706

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuleeko...

      kanistasi oikeasti verta? Oletko tutkinut tuleeko veri virtsateistä vai mistä? Sanoisin kyllä, että ei ole millään lailla normaalia. Kaneilla kun ei ole ns. "kiima-aikaa". Ota yhteys lääkäriin.

      • pissa

        saattaa muuttua punertavaksi esim.purutangoista joissa on jotain punaista marjaa.Myös jotkut siemensekoitus pussit sisältävät jotakin punertavaa ja värjäävää herkkua. Ole kuitenkin tarkkana jos tosiaan punerrus on verta vie pikaisesti lääkäriin.


    • jjuu

      Kaneilla ei ole kuukautisia/juoksua. Kanit voivat tulla kiimaan koska vain kun haluavat, mutta verta ei tule. Eli kanillasi saattaa olla sisäinen verenvuoto, el.lääkärille ja nopeasti! :) Onnea!

    • ...

      kanilla ei ole kuukautisia, kani voi tulla raskaaksi ihan milloin vaan.

      oletko ihan varma että se on verta? joskus jos kani on syönyt paljon porkkanaa tai punajuurta, virtsa on punertavaa.

      se voi myös olla virtsatietulehdus, eli lääkäri määrää siihen antibiootteja. sitä ei voi hoitaa kotikonstein. tai sitten voi olla jotain muuta. sinuna soittaisin heti lääkärille.

      oletko varma, ettei veri tule esim. irronneesta kynnestä?

      ja lopuksi: kani ei kehrää..

      • kanien

        pissa muuttui ihan veren punaiseksi kun saivat syksyllä paljon porkkanaa.

        Siitä tietysti säikähtäneenä marssiin 4 kanin kanssa lääkäriin ja diagnoosina oli karoteenin värjäämä pissa. Silloin myös selvisi että muutkin ruoat voivat värjätä pissan.

        Mutta jos tuo on mielestäsi selkeästi verta, niin sitten ehdottomasti lääkäriin.


      • Nimetön

        hei vaan olen myös samaa mieltä että varmaan kannattaa soitella lääkärille mutta myös olen huomannut että ruokavaliossa jotain joka värjää pissaa.
        Sinulle joka sanoit että kani ei kehrää niin oletkos kuunnellut omaa pupuasi kun rapsuttelet sitä niin se pitää kummaa hyrisevää ääntä aivan kun kehräisi? mulla luppa joka rakastaa rapsuttelua niin se hyrisee tai kehrää ihan miten haluaa asian ilmaista ja sitä on hauska kuunnella. Ehkä meistä jokainen nimeää sen omalla tavallaan kehrää tai hyrisee.... >Aurinkoista pakkaspäivää vaan kaikille
        sanadu


      • ...
        Nimetön kirjoitti:

        hei vaan olen myös samaa mieltä että varmaan kannattaa soitella lääkärille mutta myös olen huomannut että ruokavaliossa jotain joka värjää pissaa.
        Sinulle joka sanoit että kani ei kehrää niin oletkos kuunnellut omaa pupuasi kun rapsuttelet sitä niin se pitää kummaa hyrisevää ääntä aivan kun kehräisi? mulla luppa joka rakastaa rapsuttelua niin se hyrisee tai kehrää ihan miten haluaa asian ilmaista ja sitä on hauska kuunnella. Ehkä meistä jokainen nimeää sen omalla tavallaan kehrää tai hyrisee.... >Aurinkoista pakkaspäivää vaan kaikille
        sanadu

        ne naksuttelee hampaita, kun ne tykkää, eivät kehrää. kissat kehrää..


      • sanadu
        ... kirjoitti:

        ne naksuttelee hampaita, kun ne tykkää, eivät kehrää. kissat kehrää..

        Kuule niinkuin jo aikaisemmin sanoin että sehän on aivan sama miten asian ilmaisee tiedän kyllä että kissat kehrää koirat haukkuu jne. Mutta eikös se ole yksi ja sama millä nimellä nimeltää sen "äänen" joka kanista lähtee kun se voi hyvin ja nauttii? Ja jos sinä nyt saat jonkunlaiset kiksit tästä väittelystä niin onnea vaa. En jatka tätä Minun mielestäni jokainen saa aivan vapaasti nimetä miten haluaa "kehrääkö" kaninsa vai ei. Niin myös minä teen.
        Toivon sinulle kuitenkin aurinkoista pakkaspäivää Minä rapsutan kaniani ja se KEHRÄÄ tyytyväisyyttään sylissäni.


      • sanadu
        sanadu kirjoitti:

        Kuule niinkuin jo aikaisemmin sanoin että sehän on aivan sama miten asian ilmaisee tiedän kyllä että kissat kehrää koirat haukkuu jne. Mutta eikös se ole yksi ja sama millä nimellä nimeltää sen "äänen" joka kanista lähtee kun se voi hyvin ja nauttii? Ja jos sinä nyt saat jonkunlaiset kiksit tästä väittelystä niin onnea vaa. En jatka tätä Minun mielestäni jokainen saa aivan vapaasti nimetä miten haluaa "kehrääkö" kaninsa vai ei. Niin myös minä teen.
        Toivon sinulle kuitenkin aurinkoista pakkaspäivää Minä rapsutan kaniani ja se KEHRÄÄ tyytyväisyyttään sylissäni.

        Käy kurkkaamassa mitä lukee myös SEY kotikani sivuilla mitä kerrotaan kanin kommunikoinnista.... sielläkin kehrää.... heh


      • juu :)))
        Nimetön kirjoitti:

        hei vaan olen myös samaa mieltä että varmaan kannattaa soitella lääkärille mutta myös olen huomannut että ruokavaliossa jotain joka värjää pissaa.
        Sinulle joka sanoit että kani ei kehrää niin oletkos kuunnellut omaa pupuasi kun rapsuttelet sitä niin se pitää kummaa hyrisevää ääntä aivan kun kehräisi? mulla luppa joka rakastaa rapsuttelua niin se hyrisee tai kehrää ihan miten haluaa asian ilmaista ja sitä on hauska kuunnella. Ehkä meistä jokainen nimeää sen omalla tavallaan kehrää tai hyrisee.... >Aurinkoista pakkaspäivää vaan kaikille
        sanadu

        te jotka sanotte että kani kehrää niin minun kanityttö senkun pistää hampaita narskumaan (;


      • Anonyymi
        Nimetön kirjoitti:

        hei vaan olen myös samaa mieltä että varmaan kannattaa soitella lääkärille mutta myös olen huomannut että ruokavaliossa jotain joka värjää pissaa.
        Sinulle joka sanoit että kani ei kehrää niin oletkos kuunnellut omaa pupuasi kun rapsuttelet sitä niin se pitää kummaa hyrisevää ääntä aivan kun kehräisi? mulla luppa joka rakastaa rapsuttelua niin se hyrisee tai kehrää ihan miten haluaa asian ilmaista ja sitä on hauska kuunnella. Ehkä meistä jokainen nimeää sen omalla tavallaan kehrää tai hyrisee.... >Aurinkoista pakkaspäivää vaan kaikille
        sanadu

        Se ei mustakaan kehrää vaan narskuttaa mutta ihan miten vaan:D


      • Anonyymi
        juu :))) kirjoitti:

        te jotka sanotte että kani kehrää niin minun kanityttö senkun pistää hampaita narskumaan (;

        Noh jep mutta minun herrakin narskuttaa mutta miten sitä nyt haluaa kutsua ihan sama mulle


    • kaisaliisi

      Kiitos vaan kaikille jotka vastailitte...
      Käytin äidin kanssa kanin lääkärillä ja kyllä se oli ihan ruoka-aineen värjäämää mietittiin että mikä ja lääkäri sitten veikkasi että porkkanaa porkkanaa ja niinhän täälläkin monet ovat sitä tarjonneet syyksi.
      P.s Munkin kani "kehrää" tai "naksuttaa" ja polkee jalkaa.... =)

      • muppeli

        joskus myös hormoonit voivat värjättä pissan. esim meiän poju pissailee joskus aika oranssia.

        hyvä että pupusi on kunnossa.


      • fffh

        kehrätään. Ei kylläkään kaikki kanit. Se ääni tule hampaista vaan kurkusta. Ne ovat ihan eri asioita.


    • RabbitFani

      Kaneille ei luullakseni saa antaa omenaa. Oma eläinlääkärimme sanoi niin. Minulla on sama vaiva kanilla. Se on muuten virkeä ja eläinlääkäri käski seuraamaan pari päivää. Porkkanasta varmaan johtuu meilläkin.

      • ******

        Miksei saisi antaa omenaa?
        Tuntuu, että mitä enemmän lukee kanioppaita, netistä juttuja niin sitä enemmän itse menee sekaisin mitä saa tehdä ja mitä ei..


      • Sedä
        ****** kirjoitti:

        Miksei saisi antaa omenaa?
        Tuntuu, että mitä enemmän lukee kanioppaita, netistä juttuja niin sitä enemmän itse menee sekaisin mitä saa tehdä ja mitä ei..

        Omenaa saa antaa, muttei siemenkotia, jos niihin on voinut jäädä torjunta-aineita (eli ilmeisesti luomuista saa antaa).

        Kielletyt aineet löytyvät täältä:
        http://www.kaniyhdistys.com/www/index.php?option=com_content&view=article&id=2&Itemid=47

        "Kanille ei saa antaa huonolaatuista kuivaa heinää, vaan heinän pitää olla hyväntuoksuista, vihreää ja homeetonta annettaessa. Kanille ei myöskään saa antaa sitrushedelmiä, eikä sipulikasveja. Kanille epäterveellisiä ovat myös rasvaiset makupalat eli pähkinät, auringonkukansiemenet yms. Kani ei myöskään kaipaa sille luonnottomia ruokia kuten karkkia, makkaraa tms. Kanille ei saisi antaa myöskään ulkomaisista hedelmistä tai salaateista ulkokuoria ja esim. omenista siemenkotia, sillä niihin on voinut jäädä kanille myrkyllisiä torjunta-aineita."


      • Anonyymi
        ****** kirjoitti:

        Miksei saisi antaa omenaa?
        Tuntuu, että mitä enemmän lukee kanioppaita, netistä juttuja niin sitä enemmän itse menee sekaisin mitä saa tehdä ja mitä ei..

        Kyllä kanille saa antaa omenaa muttei saisi antaa joka päivä:)


    • Anonyymi

      tiedän olen myöhässä... noin monta vuotta.

      mutta veri ei ole normaalia KANEILLA EI OLE JUOKSUJA tällöin on vakava suoliongelma joka varmaan johtaa kuolemaan!!!

      HAKEUTUKAA LÄÄKÄRIIN JOS TÄTÄ TAPAHTUU KANEILLENNE!!!

      ps. hedelmät eivät sovi kaineille eivätkä pähkinät.

    • Anonyymi

      Kaneille ei ole juoksuja mutta niillä on kiimat

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1535
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1174
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1107
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1006
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      965
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      927
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      674
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      650
    Aihe