Toyota Hiace tyyppiviat?

Olen tässä hankkimassa vm88 mallista hiacea bensakoneella. Eli kertokaapa tyyppiviat (Huom ei mututunteella)? Siis mitä kannattaa etsiä ruosteen lisäksi ;). Ruostettahan siittä varmana löytyy ja bensaakin palaa. Myös linkit hiacen tyyppivikoihin ym yms kelpaavat. Autollahan on ajettu n.235tkm. Onko hiacessa muuten ketjulla toteutettu jakopäänhihna? Entä miten dieselöinti onnistuu muutoskatsastuksen lisäksi? Käykö sama vaihdelaatikko? Entä mihin koeajossa kannattaa kiinnittää huomiota?

Kiitos jo etukäteen hyvistä vastauksista!
Ilmianna
Jaa

18 Vastausta



Koneessa on jakohihna.Itellä oli diisseli, siinä meni ohj.tehostimen stefoja.Käsijarru jumitteli.startti hajosi 360tkm. Laturin hiilet meni 370tkm.dieselissä hajosi se haitarikumi jolla ilma tulee putsarilta imusarjaan. moottorin maadoituskaapelikannattaa tuplata. ruostuu...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
6 VASTAUSTA:
Eli bensakoneessa ja kiisselissä kummassakin on hihnalla toteutettu jakopää? Miten vaihtoväli mahtaa olla? Mitenkäs tuo laatikko mahtaa kestää? Mistä muualta löytyy yllättäviä ruostevikoja kuin ovien helmoista ja peräluukusta? Onko pohja kuinka altis? Entä mitä pohjasta kannattaa tsekata?

Kiitos japille vastauksesta. Kirjailen noita vikoja ylös ennen kuin lähden autoa töllistelemään =). Ei tarvitse sormi suussa vain potkia renkaita ;).
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Karppa kirjoitti:
Eli bensakoneessa ja kiisselissä kummassakin on hihnalla toteutettu jakopää? Miten vaihtoväli mahtaa olla? Mitenkäs tuo laatikko mahtaa kestää? Mistä muualta löytyy yllättäviä ruostevikoja kuin ovien helmoista ja peräluukusta? Onko pohja kuinka altis? Entä mitä pohjasta kannattaa tsekata?

Kiitos japille vastauksesta. Kirjailen noita vikoja ylös ennen kuin lähden autoa töllistelemään =). Ei tarvitse sormi suussa vain potkia renkaita ;).
Vaihtoväli hihnalle on dieselissä 100tkm/4v ja kait sama bensakoneessakin. Mittaristossa (-85) on ainakin merkkivalo joka syttyy muistuttamaan hihnanvaihdosta aina sadantonnin täyttyessä.

Laatikoista sanotaan että vitosta ei saa käyttää alle 80 km/h nopeuksissa. Alle tuon ei kuulemma laatikon roiskevoitelu ole riittävää ja se saattaa aiheuttaa vaihteistoremontin.

Pohja ei ole kauheasn altis ruosteelle, ennemminkin takaluukku, lokarinreunat ja takapyöränkotelut. Näitä olen ainakin omassani hitsaillut. Myös ohjaamon mattojen alle kannattaa ehdottomasti katsoa, siellä muhii kosteus lähes poikkeuksetta johtuen auton työkonemaisesta luonteesta (autoon tullaan ja mennään kopistelematta kengistä lumia).

Jos ostat niin valot kannattaa laittaa ohjausreleen kautta, jos ei jo ole. On muutoin tosi onnettomat saunalyhdyt.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
juha kirjoitti:
Vaihtoväli hihnalle on dieselissä 100tkm/4v ja kait sama bensakoneessakin. Mittaristossa (-85) on ainakin merkkivalo joka syttyy muistuttamaan hihnanvaihdosta aina sadantonnin täyttyessä.

Laatikoista sanotaan että vitosta ei saa käyttää alle 80 km/h nopeuksissa. Alle tuon ei kuulemma laatikon roiskevoitelu ole riittävää ja se saattaa aiheuttaa vaihteistoremontin.

Pohja ei ole kauheasn altis ruosteelle, ennemminkin takaluukku, lokarinreunat ja takapyöränkotelut. Näitä olen ainakin omassani hitsaillut. Myös ohjaamon mattojen alle kannattaa ehdottomasti katsoa, siellä muhii kosteus lähes poikkeuksetta johtuen auton työkonemaisesta luonteesta (autoon tullaan ja mennään kopistelematta kengistä lumia).

Jos ostat niin valot kannattaa laittaa ohjausreleen kautta, jos ei jo ole. On muutoin tosi onnettomat saunalyhdyt.
Niin autohan on katsastettu viime kuussa ilman ongelmia. Mutta noista tiedoista on paljon apua.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
bensa hiacesssa ei sitten ole jakohihnaa, eli ei kannata hämmentää varaosakauppiaita viisailla kysymyksillä
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
motti kirjoitti:
bensa hiacesssa ei sitten ole jakohihnaa, eli ei kannata hämmentää varaosakauppiaita viisailla kysymyksillä
Kiitos tuosta valottavasta tiedosta. Tärkeä tieto, ettei rupea turhaan hermoilemaan tuon hihnan takia =). Ketjuhan on paljon nerokkaampi keksintö.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
juha kirjoitti:
Vaihtoväli hihnalle on dieselissä 100tkm/4v ja kait sama bensakoneessakin. Mittaristossa (-85) on ainakin merkkivalo joka syttyy muistuttamaan hihnanvaihdosta aina sadantonnin täyttyessä.

Laatikoista sanotaan että vitosta ei saa käyttää alle 80 km/h nopeuksissa. Alle tuon ei kuulemma laatikon roiskevoitelu ole riittävää ja se saattaa aiheuttaa vaihteistoremontin.

Pohja ei ole kauheasn altis ruosteelle, ennemminkin takaluukku, lokarinreunat ja takapyöränkotelut. Näitä olen ainakin omassani hitsaillut. Myös ohjaamon mattojen alle kannattaa ehdottomasti katsoa, siellä muhii kosteus lähes poikkeuksetta johtuen auton työkonemaisesta luonteesta (autoon tullaan ja mennään kopistelematta kengistä lumia).

Jos ostat niin valot kannattaa laittaa ohjausreleen kautta, jos ei jo ole. On muutoin tosi onnettomat saunalyhdyt.
.

Motonetistä ainakin löytyy originaali Koito H4-umpiot uudet

.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
No tuon ikäisessä Hiacessa ruosteen lisäksi on todennäköisesti kulumisesta johtuvia vikoja: Kardaaniakselin ristinivelet, rattiakselin alapään ristinivel, takajarrut käsijarru.
Ilmianna
Jaa
Ruostuvat perkeleet, ja niin, ovat monesti täynnä pahanhajuisia manneja.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Jospa olisit edes tutustunut hieman autoon, etkä viitsisi turhaa mussuttaa mutu tunteella. Autohan ruostuu yleensä ennemmin tai myöhemmin. Rasistiset kommentit jätän omaan arvoon!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
On tuossa kohta vuoden rullannut ongelmitta.
Kone vaatii (diesel) Säädätystä kun alkaa olemaan jo 400000 KM takana. Perä vonkuu eli laakerit sinne pitäisi uusia ja säätää vetorattaan kulmat.
Ohjaustehostimesta löytyi pieni vuototippa mutta ei ole vieläkään säiliöstä tyhjentynyt nesteet.
Pohja ei kovin ruostu eikä minun yksilössä ole kuin helmat ja kaaret mädät. Myöskin takaovi oli rutattu useammasti kuin kerran ja alaosa oli mitä oli...
Liukuoven laakerit alkaa olemaan vaihtokunnossa.
Kuskin oven saranat ovat ihmeen hyvät kun vastaavassa corollassa ne lonksuu kuin irti olisi lähdössä ;)
Tosiaankin hiacen ohjaamon lattia on aina märkä... Johtuu minulla siitä kun se muovikaukalo pakkasella rapsahtaa herkästi halki ja päästää veden sinne. Ohutta kumimattoa koko lattia niin ei pääse vesi enään kenkien kautta.
Tuulilasi vuotaa, joten ulkokautta silikoonia tiivisteen, pellin ja lasin väliin niin pitäisi auttaa. Kannattaa kiertää koko lasi,
Puhaltimen nopeudensäätimen vastus palaa herkästi joten se pelittää vain nopeimmalla asteikolla
sen vastuksen saa iri kun ottaa hansikaslokeron pois ja siinä pitäisi olla aika näkyvillä johtonippu joka menee sinne ilmaputkeen, se on kiinni yhdellä ristipääruuvvilla.
Mitä nyt kun vain muistaa pestä säännöllisesti, katsoo renkaista ilmat, katsoa öljyt kerran kuussa koneesta ja kovaa ajoa niin pääsee hyvin :)
Ilmianna
Jaa
herätän keskustelun henkiin! hiace is best transportcar in the world!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Samaa mieltä. Hiace is best transporter world
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
hiio hia see kirjoitti:
Samaa mieltä. Hiace is best transporter world
.

Koska vm. 89 hiacen pitäisi virallisesti lakata toimimasta

Nyt on tosin vasta 420 000 km mittarissa

.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Tuo mittarilukema ei takuulla sitten pidä paikkaansa vaikka mitä silllä sinänsä väliä jos muuten toimii..
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
.

Saattoi se pitääkin paikkansa

Vuonna 2003

.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Tosissasko kyselet? Vanaha hi-ace, saattaapi tuohon ikään olla jo ´tyyppivikoja´.
Ilmianna
Jaa
Mulla ois myynnissä 2004 did, aj. 193000km, eipä kysele kuin tummat ja pitäisi vaihossa ottaa vielä "tosihyvä" 626 maksalaatikko! Vaikea on tämä haisukin myydä, vaikka on kunnossa ja huollettu.
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Toyota Hiace tyyppiviat?

Olen tässä hankkimassa vm88 mallista hiacea bensakoneella. Eli kertokaapa tyyppiviat (Huom ei mututunteella)? Siis mitä kannattaa etsiä ruosteen lisäksi ;). Ruostettahan siittä varmana löytyy ja bensaakin palaa. Myös linkit hiacen tyyppivikoihin ym yms kelpaavat. Autollahan on ajettu n.235tkm. Onko hiacessa muuten ketjulla toteutettu jakopäänhihna? Entä miten dieselöinti onnistuu muutoskatsastuksen lisäksi? Käykö sama vaihdelaatikko? Entä mihin koeajossa kannattaa kiinnittää huomiota?

Kiitos jo etukäteen hyvistä vastauksista!

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta