STERILISAATION PURKU

RVA

ONKO KENELLÄKÄÄN KOKEMUSTA KLIPSIEN POISTOSTA ? MITÄ SE MAKSAA JA TEHDÄÄNKÖ SE VIELÄ 40-45 V ?

19

2835

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kysyy vaan

      Kysyn vaan omasta mielenkiinnosta, en kettuilu halusta että miksi sinulle on tehty sterilisaatio jos nyt tahdot sen purkaa?

      • RVA

        Olin naimisissa 5v miehen kanssa jolla ei ollut lasta ja ei sitä halunnut. Enkä minäkään olisi halunnut hänen kanssa. Nyt minulla ihana uusi mies ja haluamme lapsen.


      • Siiruli
        RVA kirjoitti:

        Olin naimisissa 5v miehen kanssa jolla ei ollut lasta ja ei sitä halunnut. Enkä minäkään olisi halunnut hänen kanssa. Nyt minulla ihana uusi mies ja haluamme lapsen.

        Sterilisaatio kannattaisi tehdä sille, joka ei halua lasta kenenkään kanssa. Eli olis kannattanu tehdä sille miehelle.

        Miesystäväni olis mennyt steriloimaan itsensä kun mulle ei muu ehkäisy sovi, mut sanoin jonottavani itse toimenpiteeseen mieluummin, koska tässä on kyse minusta, muiden ehkäisyvaihtoehtojen sopimattomuudesta minulle ja siitä, etten halua lasta kenenkään kanssa. Sama ongelma olis muuten taas edessä jos mies vielä vaihtuiskin.


    • Patologin arvio

      Otat asiasta rohkeasti selvää omalta lääkäriltäsi, hän arvio tilanteen kannaltasi. Ehkä olet synnyttäjäksi jo ylärajalla, mutta lääkärisi tekee siitäkin arvion.

    • ystävällisesti kerron

      että, sterilisaation purku maksaa tuplaten sen, mitä itse sterilisaatio yksityisellä. Itselläni on se edessä Helsingissä Sairaala Laserissa ja hinnaksi tulee 5500 euroa.

      Sitä en valitettavasti osaa kertoa, että tehdäänkö sitä yli 40-vuotiaille, mutta luulisin, että ainakin yksityinen sairaala tekee, sillä ethän vielä ole edes hedelmättömässä iässä =)

      Onnea matkaan!

      • Pähkäilijä

        Vielä vaan mietinnässä, mennäkkö purkuun vai ei.
        Kommentoikaa te jotka pähkäilette saman asian
        kanssa ja te jotka olette jo purussa käyneet.
        Aika "tikittää...


      • UHE

        ONKO KELLEKÄÄ TEHTY LKIPSIEN POISTO JA MISSÄ JA HINTA


    • ja toimii yli 40 v

      Minulle tehtiin sterilisaation purku Virossa.Tarton yliopistollisessa sairaalassa naistentautien klinikalla maaliskuussa -06. Ja nyt olemme onnellisia tulevasta vauvasta ,joka syntyy kohta. Suomessa ei hoidettu kun olin 40 just täyttänyt.Maksoi kaikkine kuluine n 1000 e. Matkat ja majoitus tuossa hinnassa mukana. Suosittelen lääkäriä Ulle Kadastik

      • m,k,k,

        Hei, kuinka pitkä oli jonotus aika sinulla ja oliko ongelmaa ajan saamisessa.
        Itse aikaa odottelen ja toivon että sisin sen piankin,


      • nainen 1980
        m,k,k, kirjoitti:

        Hei, kuinka pitkä oli jonotus aika sinulla ja oliko ongelmaa ajan saamisessa.
        Itse aikaa odottelen ja toivon että sisin sen piankin,

        Hei,

        Itse sain ajan 28.03.2010 ja varasin sen viime kuussa maksaa n. 15 000 - 16 000 viron kruunua.
        Ulle Kadstik on lääkärinä.


      • äidiksi vielä 41 v.

        Ihana kuulla että tuollaisiakin tarinoita löytyy...
        Meille on aika varattu ensi viikolle Nova Vita klinikalle... tarkoitus aloittaa lapsettomuushoidot siellä. Nyt alkoi mietityttää että olisiko kuitenkin pitänyt yrittää tuota sterilisaation purkua ensin.... Jos siitä on ollut muillakin hyviä tuloksia.. Miten sinne sairaalaan sai ajan varattua?


    • Tämmöinen tapaus

      Minulle tehtiin sterkka edellisessä elämässäni. Hoitava lekurini oli sitä mieltä että migreenini takia sterilisaatio olisi hyvä ratkaisu, olinhan jo melkein 40 ja meillä oli kaksi lasta. Kaikkenlaiset hormoonia sisältävät ehkäisyt lääkärini katsoi minulle huonoksi vaihtoehdoksi. Menin siis toimenpiteeseen ja luulin että näin oli paras. Mutta. Silloisen mieheni uskottomuus paljastui pian sen jälkeen eikä liitostamme jäänyt muuta kuin muisto.
      Uusi mies tuli kuvioihin ja lapsenteko nousi tapetille. On tullut aika kalliiksi.
      Lapsettomuuslääkärit eivät edes antaneet sterilisaation purkua vaihtoehdoksi. He sanoivat kautta linjan että on erittäin epätodennäköistä tulla raskaaksi jos sterilisaatio puretaan. Parempi keino on koeputkihedelmöitys. Saimmekin yhden ihanan tytön tuolla mainitulla konstilla ja toista yritämme....ikää minulla on jo 44 joten kiirettä pitää!

      • äidiksi vielä 41 v.

        hei... hienoa,,, minulla tosin todettu myöma kohdun kalvon sisäpuolella... melko iso vielä n. 5 cm
        lääkärit pelkää ettei lapsi kiinnity mahdollisesti, tai se ei kasva myööman takia normaalisti, alkio siis...tai siis tulee kesken... Onko kellään näistä kokemuksia....?


      • äidiksi vielä 41 v.
        äidiksi vielä 41 v. kirjoitti:

        hei... hienoa,,, minulla tosin todettu myöma kohdun kalvon sisäpuolella... melko iso vielä n. 5 cm
        lääkärit pelkää ettei lapsi kiinnity mahdollisesti, tai se ei kasva myööman takia normaalisti, alkio siis...tai siis tulee kesken... Onko kellään näistä kokemuksia....?

        .. niin pakko vielä sanoa, että täällä suomessa gyne sanoi ettei kannata yrittää sterilisaation purkua.. ei raskaus tule silti onnistumaan.. liikaa arpia...
        Mites jos virossa se puretaan ja silti tullaan raskaaksi.. miten lääkärit on niin eri mielipitessä tässä...?


      • hjelppiä
        äidiksi vielä 41 v. kirjoitti:

        .. niin pakko vielä sanoa, että täällä suomessa gyne sanoi ettei kannata yrittää sterilisaation purkua.. ei raskaus tule silti onnistumaan.. liikaa arpia...
        Mites jos virossa se puretaan ja silti tullaan raskaaksi.. miten lääkärit on niin eri mielipitessä tässä...?

        ensviikolla aika gynekologille, joka laittaa lähetteen purkuleikkaukseen. Minulle sanottiin hinnaksi 1500-1600€. Soitin kaksi kertaa ja varmistin asian , koska täällä ei kukaan hintaa uskonut. Kaikkea hyvää sinulle ja aurinkoisia talvipäiviä!


      • vauvatoive10
        hjelppiä kirjoitti:

        ensviikolla aika gynekologille, joka laittaa lähetteen purkuleikkaukseen. Minulle sanottiin hinnaksi 1500-1600€. Soitin kaksi kertaa ja varmistin asian , koska täällä ei kukaan hintaa uskonut. Kaikkea hyvää sinulle ja aurinkoisia talvipäiviä!

        Minä kävin marraskuussa virossa, ja jo tammikuussa näytti plussaa, nyt olen viikolla 8.
        Olen vähän vanhempikin sinua, 42v, joten mielestäni kannatti yrittää. Minullekin sanottiin ettei se onnistu, ja yritettiin jo kerran koeputkihedelmöitystäkin, mutta ei onnistunut.
        Mitä siinä on menetettävää jos sen purkaa, sitten on ainakin mahdollisuus yrittää. ONNEA !


      • hjelppiä
        hjelppiä kirjoitti:

        ensviikolla aika gynekologille, joka laittaa lähetteen purkuleikkaukseen. Minulle sanottiin hinnaksi 1500-1600€. Soitin kaksi kertaa ja varmistin asian , koska täällä ei kukaan hintaa uskonut. Kaikkea hyvää sinulle ja aurinkoisia talvipäiviä!

        tuo hinta oli siis Tampereen terveystalon.


    • raheh

      ONKO KENELLÄKÄÄN KOKEMUSTA KLIPSIEN POISTOSTA ? MITÄ SE MAKSAA JA TEHDÄÄNKÖ ja

    • hoidot

      Purun vaihtoehtona on myös lapsettomuushoidot.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      149
      2339
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1928
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1730
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1183
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe