Paljonko matkabudjettia varata?

honeymoney

Kuinka paljon suurinpiirtein kannattaa varata rahaa mukaan 2.lle aikuiselle teneriffan matkalle?
Riittääkö esim. 500 eur. Päivittäisiin aurinkopeteihin, syömisiin ja hiukan juomiinkin, muutamaan bussireissuun paikallisbussilla ympäristöön?
Onko hintataso lähinnä suomea?

14

4739

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suomen tasossa...

      Elikkä itse ainakin olen varannut aina reissuun noin 70-100e/päivä budjetilla eli viikon reissun oon pärjännyt 500-700e... Rahaa palaa yllättävän paljon jos syö aamupalasta lähtien ulkona kaikki ateriat juopisekelee muutamia olusia siinä matkalla... Itse ole tolla rahalla syönyt hyvin, muutamana iltana juonutkin riittävästi :) ja kierrellyt hiukan paikkoja bussilla/vuokra autolla... Vähemälla rahalla en lähtis kituutamaan koska ei sitten kyllä nauti lomasta... Toki jos kokkaa ruoat hotellihuoneessa (jos mahd.) ja hakee marketista oluset niin säästää paljon... Suosittelisin kahdelle hengelle vähintään sen 800e käyttörahaksi taksit, bussit ja siihen päälle. Tää nyt oli vain minun mielipide mutta tällä "kaavalla" olen toimeen tullut ja nauttinut ajasta. Hyvää lomaa sinne!

    • Minä65

      Terve, kokemuksesta sanoisin, että satasen molemmin puolin on OK summa. Rahaa saa kyllä palamaan, mutta säästääkin voi syömällä ja juomalla oikeissa paikoissa. Terveisin Minä65

    • mukaan

      niin paljon kuin ajattelet olevan tarpeeksi, eihän sitä kaikkea tarvitse tuhlata. Meillä ( 2 aik. ) on tapana ottaa mukaan 2000 - 2500€/viikkoa kohden, koska mikään ei ole kurjempaa kuin alkaa laskemaan kassaansa, että piisaako rahat. Parempi liikaa kuin liian vähän. Pitää muistaa, että reissussa tulee niitä ex tempore - tapauksia aina silloin tällöin ja silloin on hyvä olla ekstraa mukana. Tämä on minun tapani käyttää matkakassaa.

      • kyllä

        Olen täysin samaa mieltä kanssasi että 2000-2500 on sopiva kassa viikolle ja ei tarvii miettiä riittääkö rahat.Mikään ei ole kurjempaa kuin laskea niitä senttejä. saahan loput tuotua pois jos jää,mutta on sitten niihin ylläri menoihin sitä kuvetta.mukavaa lomaa kaikille aurinkoon suuntaajille


    • et kai

      siis käteistä rahaa? On ihan älytöntä ottaa sillä takuulla sinut ryöstetään. Kunnon luottokortti ja satanen käteistä jos sattuu tarvitsee. KÄteistä saa joka kulmasta mutta en itse edes keksi mihin sitä tarvitaan jos on esim. VISA? Rahaa menee meidän perheellä viikossa Kanarialle 1500 euroa jso tuliaiset lasketaan siihen. Kun ollaan lomalla ei paljon pihtailla ja menee jo pelkkiin retkiin 300-600 euroa, ne on reilut satasen laaki.

    • näin on

      ja rahaa menee niin paljon on kun mennäkseen...mistä sen tietää enmnekuin tulee pois paljonko rahaa meni?
      Outoa on täällä nämä kysymykset. Kerrotko kuinka paljon minulla menee vielä loppu vuonna olueen rahaa kun olet noita ihmisiä jotka haluaa tietää?

      • mukana 3 henkilöä

        Meillä 2vk matkaan otetaan rahaa mukaan n.3500e olipa matkakohde sitten Kanaria,Thaimaa,kreikka tms.Käteisenä on aina mukana kyseinen rahasumma ollut, eikä koskaan mitään ongelmia ole ollut.


    • teneriffalla

      Olin 14v tyttäreni kanssa viikon teneriffalla, ja rahaa kului n.1100€. Emme pihistelleet ruuasta, aamiainen sisältyi huonehintaan, päivällä söimme ulkona jotain pientä suolaista, iltaisin söimme hyvin, usein jopa alku-pää-ja jälkiruoan. Usein vielä kävimme Puerton mahtavissa kahviloissa päivällä kahvilla ja leivoksella. Alkoholia ei otettu kuin ruuan kanssa viiniä tai olutta. Myös retkellä kävimme. Ja tietysti vähän shoppailimmekin.
      Mutta lomalla kun ollaan, niin ei silloin pidä säästellä. Tai tottakai voi säästellä, mutta pitää osata nauttia. Koko lomahan menee pilalle, jos joutuu koko ajan miettimään, mihinkä on varaa.

    • Visa vinkumaan

      Ihan ensinnäkin, koko matkakassaa ei missään tapauksessa kannata kantaa Suomesta. Rahaa saa paikan päällä tarpeen mukaan. Ota joku hyvä pohjakassa ja täydennä automaateista. Pienet nostokulut niistä tietysti tulee, mutta ainahan voit maksaa ostoksia myös Visalla.

      500 egeä ei minusta riitä, ellei ihan mahdottoman pihisti elä. Riippuu siitä, missä ja miten syö, onko aamiainen hotellissa, tekeekö sapuskat itse jne. Mutta lomalla pitää vähän relata, joten budjetti kyllä helposti nousee tommoseen 700-800 euroon.

      Hintataso on alle Suomen hintojen, ainakin Puerto de la Cruzissa kaksi aikuista syö hyvin ja juo pullon viiniä alle 40 euron. Jos vetää ihan pitkän kaavan mukaan jälkkäreineen saa pulittaa vähän enemmän.

      Drinksut iltapaikoissa ovat arvokkaita.

      • matkamies..

        Meillä (2aikuista ja 12v poika)yleensä menee viikon reissussa 5-600 euroa eikä vielä ollenkaan pihistellä. Ei nyt välttämättä kaikkia gourmet-paikkoja kierellä, vaan vaihtelevasti erilaisia ruokapaikkoja. Illalla syödään aina ulkona, joskus laitetaan päivällä pientä purtavaa itsekin, olosuhteiden mukaan.
        Käteistä on mukana noin puolet kulutuksesta, loput maksetaan mastercardilla ja näin toiminut hyvin joka kerta.


    • 7 v. kokemus

      Kaksi aikuista n. 100 euroa päivässä. Vähän taskuun heti lähteissä ja loput seinästä. Jos ei toimi, niin koittakaa toista reikää... Caja Canarios-automaatit palvelleet meitä hyvin:)

      Hyvää matkkaa................!

    • just tullut

      se vaan on niin että helv. kallis paikka oltiin
      just viikko ja kaikki eväät toimme kotonta, kannattaa ottaa lihapullapurkkija yms säilykkeitä,ihan lystiä oli mutta kalliimpaa kuin oisit viikon kotona mutta, käytiin kerran ulkona syömässä, mutta olise aika kauheeta törsäämistä, terveisiä kaikille jotka olivat mukana

      • kiinnostaa..

        Missä tarkkaan ottaen olitte? Vähän epäilyttää toi tarinasi. Niitten kotoisten lihapullapurkkien hinnalla kyllä syö esim. kiinalaisten ravintoloitten puhveteista ihan hienosti. Kaupoissa elintarvikkeet ovat selvästi alle Suomen hintojen, joten taatusti ruuan puolesta pääsee halvemmalla kuin kotona.

        Ei ole kallista, eikä lomalla pidä jokaista lanttia laskea.


    • kimmot

      Havaitsin jo markka-aikana, että viikon lomareissulla peruselämiseen kuluu suurin piirtein samanverran kuin itse matka on maksanut. Jos matka on 689 euroa, niin 700 eurolla elää (ruoka, juoma, retket, pikkutuliaiset, jne) mukavasti viikon. Suurempiin tuliasiin, ostoksiin ja spesiaalijuttuihin pitää varata lisäraha.

      Ainakin minun kohdallani tämä nyrkkisääntö on toimut riippumatta mihin maahan tai kaupunkiin matkustaa. Samoin, kun oma sosiaalinen status on kohentunut opiskeluajoista (jolloin valittiin halvin hotelli, esim. 450 e) nykyiseen perheellisen elämään (valitaan asiallinen hotelli sopivalta paikalta, esim. 750 e), niin myös rahankulutus matkalla kasvaa vastaavasti.

      t Kimmmo

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      110
      1897
    2. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      10
      1518
    3. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1479
    4. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1467
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      149
      1398
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      101
      1318
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1307
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      648
      1219
    9. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      16
      1127
    10. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      1098
    Aihe