turvaranneke?

kuka kertoisi

Iäkäs sukulaiseni sai epilepsialääkityksen. Hän asuu yksinään. Haluaisin hankkia hänelle jonkin turvasysteemin, koska en voi jatkuvasti olla hänen luonaan. Kuka tietäisi turvarannekkeista yms? Saako niitä terveyskeskusten kustantamina tai kelan? Mitä kautta niitä haetaan? Luin sellaisesta joka osaa hälyttää vaikka omistajansa olisi tajuton. Toimivatko todella? Olen kiitollinen kaikesta tiedosta ja käyttökokemuksista näiden asioiden suhteen.

53

32936

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kotipalvelusta

      Turvaranneketta voi kysyä oman kaupungin/kunnan kotipalvelusta. Turvapuhelimia on erilaisia, mutta yleinen käytäntö kai on, että kaupunki ostaa turvapuhelinpalvelut ja vuokraa laitteet, jolloin kaikilla alueen vanhuksilla on samanlaiset laitteet?! Näin ainakin täälläpäin suomea =)

      Täällä käytössä on laite, johon kuuluu ranneke ja painamalla rannekkeen nappia, apu tulee paikalle. Laitteeseen voi kytkeä ovihälyttimen.
      Rannekkeen avulla saa puheyhteyden paikkaan, joka vastaa turvapuhelin hälyistä. He sitten soittavat ohjeen mukaan joko esim. hoitajalle tai omaiselle.

      Mutta kannattaa kysyä kotipalvelusta lisää=)
      Uskon, että he osaavat kertoa mm. jos haluaa ostaa oman laitten yms.

      Turvapuhelimesta peritään tietty summa/kk ja hinnat kai vaihtelee kaupungista riippuen. Täällä hälyytyskäynti kuuluu turvapuhelinmaksuun.

      • naudan paisti

        Kaulassa oleva turvalaite on mukavampi kuin ranneke, koska sen voi riisua helpommin.

        Jos halvaantuisi toiselta puolelta ja ei voisi painaa vastapuolen ranneketta.
        Eikä ymmärtäisi yrittää painaa sitä jollain toisella.


    • terveyskeskuksesta

      harmi kun heitin lapun pois, mutta muistaakseni toinen paikka josta voi tilata turvarannekkeen, on Vanhustyön keskusliitto (yritä cooglata) ja toinen oli yksityinen firma.
      Olisin kallistunut Vanhustyön keskusliiton puolelelle, mutta äitini ei sitten ihan vielä halunnutkaan turvaranneketta.
      Hinta oli melkein sama.
      Eka kuukausi asennuksen kanssa yht. n. 80€, sitten 42€/kk.
      Laite kytketään lankapuhelimeen ja kännyynkin voi.
      Se toimii vain kotona, ei ulkona.
      Nappia painamalla saa yhteyden henkilöihin, jotka tulevat apuun.
      Lisämaksusta he myös soittavat kerran tai kahdesti päivässä turvarannekkeen haltijalle.
      Käynti maksaa erikseen n. 30€.
      Jos tulot/eläke alittavat jonkun rajan, en muista minkä, ehkä pien-eläkkeen, saa laitteen terveyskeskuksesta ilmaiseksi ymmärtääkseni.

      • yönhoitaja

        ympäri suomen toimivaa turvapuhelinlafkaa, Esperi ja Medivire. Löytyy netistä.


      • naudan paisti

        Käynti voi olla myös maksuton, riippuu kunnasta.

        Yksityisesti palvelun ostaen voi joutua juuri maksamaan käynnin, mutta kun sen saa kunnallisesti, käynti voi olla maksuton.


      • läheinen
        yönhoitaja kirjoitti:

        ympäri suomen toimivaa turvapuhelinlafkaa, Esperi ja Medivire. Löytyy netistä.

        Esperi muuttui Stellaksi.


      • Tyynentytti

        Äitini joutui sairaalaan ja siellä pidimme palaverin, omainen, sosiaalihoitaja ,omahoitaja sekä kotipalvelunohjaaja. Äidille otettiin kotipalvelun käynnit kaksi kertaa viikossa sekä turvaranneke. Alle 1070 euron tuloilla ranneke on vanhukselle ilmainen.


    • PEPITA61

      Tässä mielenkiintoinen Turvaranneke
      toimii mobiilisti saa ohjelmoitua monta numeroa mm. omaiset, 112 tai vaikkapa joku turvapalvelunnumero.
      ei maksa kauheasti ja toimii siellä missä GSM kännykkä toimii eli missä vain.
      GPS paikannus tapaturman paikkaselvitystä varten joten todella kätevä ja siihen saa myös automaattisen puheyhteyden :)
      Käy chekkaan
      www.smartcare.fi

    • ykx monista

      Äitilläni oli ranneke, ei koskaan osannut käyttää hädän hetkellä, jo silloin kun hankittiin oli nihkeä ottamaan moista kapistusta.
      Dementiaa sairastaa, alkuun oli tosi epäileväkin, luuli että häntä kytätään joka askeleella yms.
      vaikka selitti miten asian, ei halunnut ymmärtää, vaikka silloin vielä ymmärsi oikeesti asioita.

      Olisi ollut monesti tarpeen, kun haavereita sattui, mutta kun ei haluakaan ollut:(
      Kuitenkin tämä turvarannekekkin maksaa, myöhemmässä vaiheessa tähän laitteeseen kytkettiin ovihälytinkin, mikä toimi milloin toimi, siis ei epävarmempaa laitetta voi olla ja niinhän siinä sitten kävi, että äiti löytyi yhtenä yönä ulkoa ( talviaikaa -8 astetta pakkasta) henkihieverissä, ovihälyytin ei ollut hälyyttänyt.

      Äiti pääsi viimeinkin palvelutaloon, oli ollut jonossa vain 3 vuotta, usein kyselin missä asti jono on menossa, eivät ottaneet todesta tarvetta, kun tiesivät minun olevan omaishoitajana hänelle, aina joku pääsi äidin yli hoitoon.
      Tämän tapauksen jälkeen olin kovana ja vaadin hoitopaikkaa jopa uhaten ilmoittaa lääninhallitukseen kantelulla miten on laiminlyöty turvalaitteiden huoltoa/ neuvon antoa/ testausta /toimimista
      Nimittäin en saanut mitään ohjeistusta miten toimia jos esim. paristo loppuu tai muu vika ilmenee
      sain vain ohjeen miten laite menee päälle/ pois päältä.

      Kun saatte laitteita niihin pitäis kuulua myös huolto!

      • Anonyymi

        Ei kannata väkisin "tuputtaa" turvaranneketta jos omainen ei halua sitä. Sitä pitää omaisen osata myös käyttää. Ei siitä muuten ole hyötyä. Se voi hälyttää myös vahingossa ainakin tuo ranteessa pidettävä. Tulipahan testattua. Onneksi soitti tyttärelle niinkuin oli ohjelmoitu oli eikä esim. hätäkeskukseen. Nyt olen sen kanssa sinut. Toistaiseksi. ????? Jatkosta en voi tietää.


    • JussiK 71

      Kävin lukemassa tuosta kännykkä turvarannekkeesta. Todella hyvät ominaisuudet.
      Todella harmittava ja karmiva tapaus "ykx monista" näin se ei todellakaan pitäisi mennä.

      Tuossa SmartCare turvarannekkeessa taisi olla ominaisuu että kun henkilö pistuu tietyltä alueelta niin olisit saanut hälytyksen.
      Ennen kuin akku olisi tyhjentynyt olisit saanut siitäkin ilmotuksen.
      Nämä ovat ikäviä asioita mut toiv. ei käy muille senioreille noin.

      kaikkee hyvää

      • kkkx

        Jos turvaranneekeen käyttö on jostakin syystä hankalaa, niin löysin tarkoitukseen sopivan hälyttimen tuolta: www.halyttimet.fi

        Laite on murtohälytin joka toimii myös käänteisesti, eli ilmoittaa kännyyn jos huoneistossa ei ole ollut liikettä tiettynä ajanjaksona. Saa näköjään myös yöksi vahtimaan ovia, ettei esim. huonomuistinen lähde yöhön harhailemaan. Ei siis turvaranneke, mutta hälyttää siis silloinkin jos henkilö ei pysty painamaan rannekkeen nappia.


    • Meninblack

      Vinkkinä voisi sanoa että vertaile vaihtoehtoisia ratkaisuja. Vertailla voit www.turvapuhelin.com sivustolla

    • lampaanviulu

      Kunta välittää kunnalliseen hintaan samoja, joita samasta firmasta saa ostaa palvelua suoraankin kalliimmalla hinnalla.

      Kunnallinen hinta vaihtelee eri kunnissa, kuten myös tekniikka ja mekanismi.


      Tuollaisesta en ole kuullut, sellainen olisi hyvä, jos ihminen vaikkapa kaatuisi:
      "Luin sellaisesta joka osaa hälyttää vaikka omistajansa olisi tajuton."

      Mistä se tietäisi silloin hälyttää?

    • välipalat

      Turvaranneke ei toimi, jos lankapuhelimen luuri on jäänyt pois paikoiltaan -. joten yksi heikkous.

      • pääruoka

        Kyllä pitäsi toimia, ensin kytketään turvapuhelin ja sitten sen perään tavallinen puhelin. Hälytyksessä turvapuhelin katkaisee tavallisen puhelimen linjan ja ottaa linjan käyttöön. Turvapuhelimessa ei ole luuria.


    • naudan paisti

      Kannattaa muistaa, että kun turvapuhelinfirma tulee paikalle - mikä on se aika, jona se on luvannut tulla paikalle, kuten esimerkiksi 30 min.

      Jos ihminen on ensiavun tarpeessa, kannattaa ensin soittaa 112 ja sitten vasta tehdä turvapuhelinhälytys, joka tulee avaamaan oven ja sanoa, että on kiire ja sanoa myös 112:lle, että soittaa jonkun avaamaan oven, ettei ovea turhaan rikota, ellei pääse itse avaamaan.

    • naudan paisti

      STM:n pitäisi valvoa tätä firmojen rahastusta vanhuksilla ja selvittää ja antaa tilasto, kuinka monen ihmisen hengen turvapuhelin on pelastanut?

    • lusiina4

      Asuntomessuilla senioriasunnossa oli sellainen turvalaite, jonka voi laittaa hälyyttämään esim jos vanhus ei tiettyyn aikaan nouse vuoteesta? Tarkempaa mekanismia en kysynyt, mutta itse laite oli pieni kukkapöytämäinen torni asunnon makuuhuoneessa. Kuulosti että sellaisessa on monenlaista vaihtoehtoa valvontaan.

    • Lailako
      • mummot

        oli englanniksi......


    • jkiooo

      niinkkö

    • Omaisen kokemus

      Meillä äidillä oli turvaranneke sekä ovihälyytin. Olivat kytköksissä lankapuhelimeen. Maksuina turvamaksu joka kuukausi, joka itse maksettiin. En muista riippuuiko maksu tuloista. Plus tietysti se lankapuhelimen kuukausimaksu. Mutta kaipa se ilman sitäkin toimii eli mobiilisti? Äidillä ei ainakaan toiminut jos sen normaalipuhelimen luuri oli pois paikaltaan eli linja varattu. Itse turvapuhelimessa ei tosiaan ole luuria, turvapainikeen painallus avaa puheyhteyden.

      Muistisairaalla voi olla, että ei osaa hädän hetkellä painaa. Tai saattaa painella muuten vain kun ei muista/ymmärrä, että mikä tämä ranteessa on. Ja tulee turhia hälyytyksiä. Äidilläni myös joskus nukkuessa rannekkeen nappi painautui johkin. Alkoivat jo ensiavussa hermostumaan. Mutta jos sellaista ei ole, niin ehkä siitä on apua.

      Sellaisista ainakin olen kuullut, että jos elintoiminnot heikkenee niin hälyyttää. Tajuttomuudesta en tiedä.

      Kannattaa ottaa yhteys kuntasi kotihoidosta vastaavaan.

      • 144

        Turvapuhelin toimii, vaikka oman puhelimen luuri olisi pois paikoiltaan, JOS turvapuhelin on kytketty puhelinpistokkeeseen ensimmäisenä (adapterilla), johon on kytketty asiakkaan oma puhelin. Mikäli asunnossa on useampi puhelinpistoke, niin ne on yleensä sarjoitettu, eli turvapuhelin pitää kytkeä 1-pistokkeeseen, jotta turvapuhelin pystyy tekemään hälytyksen, vaikka asiakkaan oman puhelimen luuri olisi pois paikoiltaan, jossakin toisessa pistokkeessa. Niin ja palvelusta täytyy maksaa, vai ajattelitko kaiken olevan ilmaista? Tuskimpa itse maksoit maksuja, taisivat mennä äidin tililtä, vai kismittääkö perintörahojen hupeneminen hänen hoitoonsa???
        Meillä kaikki toimii ja sekä äiti että isä saavat apua, jos jotain tapahtuu. Napinpainalluksella.
        Itse ovat rahansa tienanneet ja käyttäköön ne myös itse!


      • Goodgrief
        144 kirjoitti:

        Turvapuhelin toimii, vaikka oman puhelimen luuri olisi pois paikoiltaan, JOS turvapuhelin on kytketty puhelinpistokkeeseen ensimmäisenä (adapterilla), johon on kytketty asiakkaan oma puhelin. Mikäli asunnossa on useampi puhelinpistoke, niin ne on yleensä sarjoitettu, eli turvapuhelin pitää kytkeä 1-pistokkeeseen, jotta turvapuhelin pystyy tekemään hälytyksen, vaikka asiakkaan oman puhelimen luuri olisi pois paikoiltaan, jossakin toisessa pistokkeessa. Niin ja palvelusta täytyy maksaa, vai ajattelitko kaiken olevan ilmaista? Tuskimpa itse maksoit maksuja, taisivat mennä äidin tililtä, vai kismittääkö perintörahojen hupeneminen hänen hoitoonsa???
        Meillä kaikki toimii ja sekä äiti että isä saavat apua, jos jotain tapahtuu. Napinpainalluksella.
        Itse ovat rahansa tienanneet ja käyttäköön ne myös itse!

        Lainaus: "Tuskimpa itse maksoit maksuja, taisivat mennä..."

        Olipas asiaton ja ilkeä kommentti näistä maksuista. Eihän nimimerkki Omaisen kokemus sanonut maksuista muuten kuin toteavaan tyyliin. En lainkaan lukenut puheenvuoroa niin että kirjoittajaa olisi kismittänyt perintörahojen hupeneminen äidin hoitoon. Miksei pysytä asiassa kun kommentoidaan?


    • Tutustunut

      Kotona asuva ei nykyisin välttämättä tarvitse turvaranneketta, mutta toki jos hän kokee sen turvalliseksi niin silloin se on hyvä. Kukkatolpalla voidaan nämä asiat hoitaa ilman ranneketta ja asukkaan ei tarvitse tehdä itse mitään jos tapahtuu esimerkiksi kaatuminen kotona ollessa.

      • Njetponimaj

        Mikä on "kukkatolppa"?


      • Kukkatolppa

    • Pirk1212
    • Kahtaomaistahoitanu

      Mulle ehdotettiin joskus ett jos Alzheimeria sairastavalle läheisilleni laitettais turvaranneke käyttöön kun kerroin ett on kaatuillut ja ei pystynyt omin ylös nousemaan, jouduin nostelemaan ja kannattelemaan häntä ett pysyi pystyssä. Sanoin, ett mäkö sitä rannekkeen nappia painan, muistisairas ei enää sitä itse pystynyt tekemään. Ja saattaisi jatkuvasti näpräillä sitä laitetta, ei olis ymmärtänyt ettei sitä saa näpelöidä. Palveluohjaaja ymmärsi ettei ehkä paras mahdollinen apu. Nostopalvelun sain kuitenkin eli soitan tiettyyn numeroon ja sieltä saan tarvittaessa jonkun avuksi jos en saa häntä yksin nostettua ylös.
      Kannattaa kysyä sitä turvaranneketta asuinalueen palveluohjausyksiköstä, sieltä ehkä sais apua asiassa.

      • Omaisena

        Kokemusta alzheimer potilaan turvapuhelimesta on olen siis omainen en omaishoitaja.
        Kun hälyttää jos kaatunut vie 2½ tuntia kun apu tulee ellei ymmärrä kertoa esim. että pää loukkaantunut tai ei pysty kertomaan mitään.
        Yölläkin joutui odottamaan 2½ tuntia ennen kuin nostajat tuli. Makaa siinä lattialla vaan.
        Lisäksi maksaa kuukaudessa liittymä vuokrineen yli 50 € ja kun nostajia tarvii lisäksi 2 henkilöäkäynti maksaa n.44 €.
        Vähät maksuista jos apua on, mutta ei se niin toimivaa ole että apua saa heti.
        Lisäksi monesti sanotaan että ambulanssi kuitenkin tilattava jos kovin sairas tietenkin niin on.


      • Omaisena

        Kokemusta alzheimer potilaan turvapuhelimesta on olen siis omainen en omaishoitaja.
        Kun hälyttää jos kaatunut vie 2½ tuntia kun apu tulee ellei ymmärrä kertoa esim. että pää loukkaantunut tai ei pysty kertomaan mitään.
        Yölläkin joutui odottamaan 2½ tuntia ennen kuin nostajat tuli. Makaa siinä lattialla vaan.
        Lisäksi maksaa kuukaudessa liittymä vuokrineen yli 50 € ja kun nostajia tarvii lisäksi 2 henkilöäkäynti maksaa n.44 €.
        Vähät maksuista jos apua on, mutta ei se niin toimivaa ole että apua saa heti.
        Lisäksi monesti sanotaan että ambulanssi kuitenkin tilattava jos kovin sairas tietenkin niin on.


      • Omaisena

        Kokemusta alzheimer potilaan turvapuhelimesta on olen siis omainen en omaishoitaja.
        Kun hälyttää jos kaatunut vie 2½ tuntia kun apu tulee ellei ymmärrä kertoa esim. että pää loukkaantunut tai ei pysty kertomaan mitään.
        Yölläkin joutui odottamaan 2½ tuntia ennen kuin nostajat tuli. Makaa siinä lattialla vaan.
        Lisäksi maksaa kuukaudessa liittymä vuokrineen yli 50 € ja kun nostajia tarvii lisäksi 2 henkilöäkäynti maksaa n.44 €.
        Vähät maksuista jos apua on, mutta ei se niin toimivaa ole että apua saa heti.
        Lisäksi monesti sanotaan että ambulanssi kuitenkin tilattava jos kovin sairas tietenkin niin on.


      • Omaisena

        Kokemusta alzheimer potilaan turvapuhelimesta on olen siis omainen en omaishoitaja.
        Kun hälyttää jos kaatunut vie 2½ tuntia kun apu tulee ellei ymmärrä kertoa esim. että pää loukkaantunut tai ei pysty kertomaan mitään.
        Yölläkin joutui odottamaan 2½ tuntia ennen kuin nostajat tuli. Makaa siinä lattialla vaan.
        Lisäksi maksaa kuukaudessa liittymä vuokrineen yli 50 € ja kun nostajia tarvii lisäksi 2 henkilöäkäynti maksaa n.44 €.
        Vähät maksuista jos apua on, mutta ei se niin toimivaa ole että apua saa heti.
        Lisäksi monesti sanotaan että ambulanssi kuitenkin tilattava jos kovin sairas tietenkin niin on.


      • Omaisena

        Kokemusta alzheimer potilaan turvapuhelimesta on olen siis omainen en omaishoitaja.
        Kun hälyttää jos kaatunut vie 2½ tuntia kun apu tulee ellei ymmärrä kertoa esim. että pää loukkaantunut tai ei pysty kertomaan mitään.
        Yölläkin joutui odottamaan 2½ tuntia ennen kuin nostajat tuli. Makaa siinä lattialla vaan.
        Lisäksi maksaa kuukaudessa liittymä vuokrineen yli 50 € ja kun nostajia tarvii lisäksi 2 henkilöäkäynti maksaa n.44 €.
        Vähät maksuista jos apua on, mutta ei se niin toimivaa ole että apua saa heti.
        Lisäksi monesti sanotaan että ambulanssi kuitenkin tilattava jos kovin sairas tietenkin niin on.


      • Omaisena

        Kokemusta alzheimer potilaan turvapuhelimesta on olen siis omainen en omaishoitaja.
        Kun hälyttää jos kaatunut vie 2½ tuntia kun apu tulee ellei ymmärrä kertoa esim. että pää loukkaantunut tai ei pysty kertomaan mitään.
        Yölläkin joutui odottamaan 2½ tuntia ennen kuin nostajat tuli. Makaa siinä lattialla vaan.
        Lisäksi maksaa kuukaudessa liittymä vuokrineen yli 50 € ja kun nostajia tarvii lisäksi 2 henkilöäkäynti maksaa n.44 €.
        Vähät maksuista jos apua on, mutta ei se niin toimivaa ole että apua saa heti.
        Lisäksi monesti sanotaan että ambulanssi kuitenkin tilattava jos kovin sairas tietenkin niin on.


      • Omaisena

        Kokemusta alzheimer potilaan turvapuhelimesta on olen siis omainen en omaishoitaja.
        Kun hälyttää jos kaatunut vie 2½ tuntia kun apu tulee ellei ymmärrä kertoa esim. että pää loukkaantunut tai ei pysty kertomaan mitään.
        Yölläkin joutui odottamaan 2½ tuntia ennen kuin nostajat tuli. Makaa siinä lattialla vaan.
        Lisäksi maksaa kuukaudessa liittymä vuokrineen yli 50 € ja kun nostajia tarvii lisäksi 2 henkilöäkäynti maksaa n.44 €.
        Vähät maksuista jos apua on, mutta ei se niin toimivaa ole että apua saa heti.
        Lisäksi monesti sanotaan että ambulanssi kuitenkin tilattava jos kovin sairas tietenkin niin on.


      • Omaisena

        Kokemusta alzheimer potilaan turvapuhelimesta on olen siis omainen en omaishoitaja.
        Kun hälyttää jos kaatunut vie 2½ tuntia kun apu tulee ellei ymmärrä kertoa esim. että pää loukkaantunut tai ei pysty kertomaan mitään.
        Yölläkin joutui odottamaan 2½ tuntia ennen kuin nostajat tuli. Makaa siinä lattialla vaan.
        Lisäksi maksaa kuukaudessa liittymä vuokrineen yli 50 € ja kun nostajia tarvii lisäksi 2 henkilöäkäynti maksaa n.44 €.
        Vähät maksuista jos apua on, mutta ei se niin toimivaa ole että apua saa heti.
        Lisäksi monesti sanotaan että ambulanssi kuitenkin tilattava jos kovin sairas tietenkin niin on.


      • Omaisena

        Kokemusta alzheimer potilaan turvapuhelimesta on olen siis omainen en omaishoitaja.
        Kun hälyttää jos kaatunut vie 2½ tuntia kun apu tulee ellei ymmärrä kertoa esim. että pää loukkaantunut tai ei pysty kertomaan mitään.
        Yölläkin joutui odottamaan 2½ tuntia ennen kuin nostajat tuli. Makaa siinä lattialla vaan.
        Lisäksi maksaa kuukaudessa liittymä vuokrineen yli 50 € ja kun nostajia tarvii lisäksi 2 henkilöäkäynti maksaa n.44 €.
        Vähät maksuista jos apua on, mutta ei se niin toimivaa ole että apua saa heti.
        Lisäksi monesti sanotaan että ambulanssi kuitenkin tilattava jos kovin sairas tietenkin niin on.


      • Omaisena

        Kokemusta alzheimer potilaan turvapuhelimesta on olen siis omainen en omaishoitaja.
        Kun hälyttää jos kaatunut vie 2½ tuntia kun apu tulee ellei ymmärrä kertoa esim. että pää loukkaantunut tai ei pysty kertomaan mitään.
        Yölläkin joutui odottamaan 2½ tuntia ennen kuin nostajat tuli. Makaa siinä lattialla vaan.
        Lisäksi maksaa kuukaudessa liittymä vuokrineen yli 50 € ja kun nostajia tarvii lisäksi 2 henkilöäkäynti maksaa n.44 €.
        Vähät maksuista jos apua on, mutta ei se niin toimivaa ole että apua saa heti.
        Lisäksi monesti sanotaan että ambulanssi kuitenkin tilattava jos kovin sairas tietenkin niin on.


      • Omaisena
        Omaisena kirjoitti:

        Kokemusta alzheimer potilaan turvapuhelimesta on olen siis omainen en omaishoitaja.
        Kun hälyttää jos kaatunut vie 2½ tuntia kun apu tulee ellei ymmärrä kertoa esim. että pää loukkaantunut tai ei pysty kertomaan mitään.
        Yölläkin joutui odottamaan 2½ tuntia ennen kuin nostajat tuli. Makaa siinä lattialla vaan.
        Lisäksi maksaa kuukaudessa liittymä vuokrineen yli 50 € ja kun nostajia tarvii lisäksi 2 henkilöäkäynti maksaa n.44 €.
        Vähät maksuista jos apua on, mutta ei se niin toimivaa ole että apua saa heti.
        Lisäksi monesti sanotaan että ambulanssi kuitenkin tilattava jos kovin sairas tietenkin niin on.

        Anteeksi mutta jostain syystä tuli monta kertaa kun ei näkynyt tuliko perille.


      • Usko_
        Omaisena kirjoitti:

        Anteeksi mutta jostain syystä tuli monta kertaa kun ei näkynyt tuliko perille.

        Uskotaan sitten.


      • Anonyymi
        Omaisena kirjoitti:

        Kokemusta alzheimer potilaan turvapuhelimesta on olen siis omainen en omaishoitaja.
        Kun hälyttää jos kaatunut vie 2½ tuntia kun apu tulee ellei ymmärrä kertoa esim. että pää loukkaantunut tai ei pysty kertomaan mitään.
        Yölläkin joutui odottamaan 2½ tuntia ennen kuin nostajat tuli. Makaa siinä lattialla vaan.
        Lisäksi maksaa kuukaudessa liittymä vuokrineen yli 50 € ja kun nostajia tarvii lisäksi 2 henkilöäkäynti maksaa n.44 €.
        Vähät maksuista jos apua on, mutta ei se niin toimivaa ole että apua saa heti.
        Lisäksi monesti sanotaan että ambulanssi kuitenkin tilattava jos kovin sairas tietenkin niin on.

        Odotellaan... kun olet samassa tilassa. parahin Omaisena. PILKATAAN OIKEIN PORUKALLA!!! ek heinola


    • tuohikolpakko

      Mielestäni TURVARANNEKKEEN PITÄISI OLLA KAIKILLE SAMANHINTAINENE asuu missä vain, kunhan on Suomen kansalainen. Tämä lienee niitä viimeisimpiä ( minulle ensimmäinen) apu, jota kuntalaisena pyydän. Maksan mielelläni kustannukset, jos ranneketta tarvitsen, mutta tyhjästä tuntuu turhalta maksella. Eivätkö VAKUUTUSYHTIÖT voisi ottaa tätä palvelua ja liittää sen kotivakuutukseen?

    • Anonyymi

      Turvarannkeita saa nykyään myös ilman kuukausimaksua. Ranneke ja kutsunapit liitetään keskusyksikön kautta WiFi verkkoon ja internettiin. Kutsupyyntö lähtee lapsille ja muulle lähipiirille.
      https://www.omavahti.fi/tuote/turvaranneke-wifi/

    • Anonyymi

      En suosittele Add securea kenellekään. Huono asiakaspalvelu ja epävarmasti toimivat rannekkeet.

    • Anonyymi

      Täyttä pelleilyä ja rahastusta koko rannekekusetus

    • Anonyymi

      Valvontakamerat mieluummin ja muistakaa asentaa myös vessanpyttyyn.

    • Anonyymi

      Mielenterveydestä ja muistisairaudesta kärsiville pitäisi olla ranneke jossa on paikannus.
      Tärkeätä olisi myös ettei sitä voisi poistaa mielivaltaisesti. Sillä tällöin se olisi aivan turha.
      Voi olla tietenkin että laki kieltää pakollisen pidon.
      Tuttavasuvussa on tapahtunut melko lähekkäin kaksi tapausta joissa paikannus olisi ollut ratkaisevaa.
      Ensimmäisessä tapauksessa henkilö lähti karkuun laitoksesta ja hortoiltuaan isolla alueella aikansa kaatui ja kuoli. Löydettiin kahden viikon päästä kuolemasta läheltä paikkaa jonne oli matkalla.
      Toinen tapaus on ajankohtainen tälläkin hetkellä. Muistisairas vanhus lähti kotoaan eikä häntä ole löydetty kolmen viikon jälkeenkään.

      • Anonyymi

        Älköö kukaan koskaan asentako kehooni ranneketta, jota en saa itse irroitettua. Saahan sitä ihminen sentään edes kuolla rauhassa.


    • Anonyymi

      "Mielenterveydestä kärsiville..."

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      138
      1955
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1650
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1158
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe