Solifer Citymarkertissa,onko tietoa..

SoliferSM

Huomasin eilen Citymarketissa solifer merkkisiä
polkupyöriä.Siistiä työtä ja teippauksissa suomenlipun kuva.Lienevätkö kotimaassa tehtyjä?
Miten voi olla niinkin halpa kuin 99 euroa?
Solifer oli ainakin mopissa ja asuntovaunuissa aikoinaan laatumerkki.

106

53223

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos takuut yms

      Jos siinä takuut yms. muut on normaalisti, etkä polje kymmeniä kilometrejä päivässä, niin eiköhän sillä pärjää normaalikäytössä.

      Pyörää en ole nähnyt, mutta tuohon hintaan siinä ei voi paljoa menettää. Ostoon vaan, merkki on tosiaan iham OK.

    • Mikke

      näkyi pahvisuojusten ohi, näytti hintaansa nähden asialliselta, mutta olikos niin, että ilman etukorttia hinta olikin 199 ? Kyllähän suomalainen työ on niin kallista, että vaikea uskoa kotimaassa tehdyiksi, mutta eikös tässä nyt globaalimaailmassa eletä.

      • baader

        taitaapi olla helkama ainoa suomalainen pyörä nykyään, nopsat, tunturit ym. tehdään kiinassa tms.


      • Schippy
        baader kirjoitti:

        taitaapi olla helkama ainoa suomalainen pyörä nykyään, nopsat, tunturit ym. tehdään kiinassa tms.

        Tähtipyörä on Suomessa valmistettu, suomalaisia osia suosiva merkki. Ja ainakin omaan makuun juuri sopivan näkösiä, mutta sehän on makuasia.


      • Anonyymi
        Schippy kirjoitti:

        Tähtipyörä on Suomessa valmistettu, suomalaisia osia suosiva merkki. Ja ainakin omaan makuun juuri sopivan näkösiä, mutta sehän on makuasia.

        Kerro nyt yksisikin suomalainen osa Tähtipyörästä.


      • Anonyymi

        Sii joku vaihteeton lastenpyörä


    • pekka2

      Ostin tämän 99 euron Soliferin tänään. Laitoin kasaan ja piti pumpata ilmaa renkaisiin. Pyörässä olikin samanlainen normaalia isompi neulaventtiili kuten autoissa.

      Eihän minulla ollut sopivaa pumppua siihen. Pitää mennä varmaan huoltoasemalle tai ostaa vielä vaikka "vanhan ajan jalkapumppu" tai jokin kompressoriviritys tupakansytyttimestä.

      Onkos tällaiset venttiilit yleisiä, en ole itse koskaan törmännyt ko. ongelmaan? Onkohan reikäkin vielä vanteessa tavallista isompi = taitaa olla koko pyörä kiinalaista standardia?

      • -rame-

        mulla on MAXIM maastopyörä ja siin on autoventtiilit. ja sitte vanha sartano jossa on myöskin autoventtiilit renkaissa.


      • Pyörä_ile

        Ostakaa messinkinen adapteri venttiiliin. Niitä saa esim. Biltemasta ja varmaan muualtakin.


    • laatua!

      Kyseessä on todennäköisimmin kiinalainen, indonesialainen, tai vastaava halpapyörä. Solifer merkin uudelleenkäytön takan on mm. liikemies Komulainen ja hänen yhtiönsä SOLO International. Pyöriä on kaupiteltu Citareissa ja Sotkissa milloin milläkin nimellä (Eurobike, Sprick, ...) ja nyt viimeksi Solifereina. Pyörät voivat olla vaarallisen huonoja tai hyvällä onnella jotenkin toimivia. Kuluttajaa johdetaan harhaan luulemaan pyörää kotimaiseksi, saksalaiseksi, eurooppalaiseksi jne. vaikka se on todellisuudessa valmistettu mahdollisimman halvalla jossakin kaukoidässä. Komponenteiltaan riittävän laadukkaan käyttöpyörän uskottava hintahaarukka alkaa n. 300 eurosta.

      Tässä hieman vanhemmasta Sprick-pyörän laadusta:
      http://www.kuluttajavirasto.fi/user_nf/default.asp?id=7507&root_id=7418&mode=readdoc

      • Onnellinen pyöräilijä

        MUAHHAHHAH!!!

        Ostin itsekin ja Soliferin Citymarketista ja hyvin kulkee..Ei kai kukaan oletakaan saavansa mitään viimeiseen asti tuunattua kilpapyörää satasella. Halloota!

        MUTTA toi vertaus Sotkan pyörään ja linkki sen tiimoilta voi illan parhaat naurut. Juttu viittaa viime vuosituhanteen!

        MUAHHAHHAHAHAAA!!!!


      • kotiinpäinvetoa
        Onnellinen pyöräilijä kirjoitti:

        MUAHHAHHAH!!!

        Ostin itsekin ja Soliferin Citymarketista ja hyvin kulkee..Ei kai kukaan oletakaan saavansa mitään viimeiseen asti tuunattua kilpapyörää satasella. Halloota!

        MUTTA toi vertaus Sotkan pyörään ja linkki sen tiimoilta voi illan parhaat naurut. Juttu viittaa viime vuosituhanteen!

        MUAHHAHHAHAHAAA!!!!

        Onneksi olkoon uudelle pyörällesi!

        Kotimainen Solifer kotimaisen Keskon Citymarketista, voiko enää enempää "kotiinpäin" vetää?

        Hienoa, että vielä uskotaan suomalaiseen laatuun ja siniristilippuun.

        Kyllä suomalainen laatutuote aina ulkomailla kyhätyn voittaa. Huolto pelaa ja varaosat löytyvät varmasti paremmin kuin ulkomaisiin merkkeihin.


    • Olipas se huh!

      Nyt on solifer nähty... Ei tarvinnut pitkään analysoida. Pelottavaa ajatella, että kun ajat pyörällä, niin yhtäkkiä runko katkeaa..uups vois käydä huonosti.

      • laihduttaakin_voi

        Näissä asioissa voisi vilkaista sitä omaa runkoakin.


    • no jooh

      Ei ole Suomessa tehty, joko Puolasta tai Kiinasta tuotu, riippuu mallista. Jos on 99 e halpa niin mieti onko oikea hinta kaupalle (puolet n. 50 e) halpa? Lisäksi maahantuoja ottaa 10-20 e joten eipä kovin laadukkaita osia käytössä muutamalla kympillä...
      Entisestä Soliferista pyörässä on vain nimi, joka on ostettu tuohon tarkoitukseen juuri siksi että se on ihmisille entuudestaan tuttu. Lippu on myös siksi että kotimainen mielikuva tulisi.

      • H.E. von Kuusi

        Törmäsin puolivahingossa Solifer-pyörä keskusteluun. Ei taida rima Suomi-lipun
        käyttämiselle olla kovin korkealla...
        Seuraavaksi voitaisiin keskustella Nopsa
        pyöristä, jotka nekään eivät kovin
        suomalaisia taida olla. Viimeiset Suomessa
        kasatut Nopsat taiatavat olla 90-luvun
        alusta.

        H.E.von Kuusi


    • Soliska

      Itse ostin alku kesästä Rautiasta vastaavan soliferin 99e.ja olen polkenut sillä jo useamman sata kilometrii!! Hyvin pelaaa

    • rusinanaama

      Ittelläni on tommonen paska eikä ole ollenkaan pysyny kasassa, heti ekana päivänä taittu paskat vanteet ja sitten ku sain uuden takasin nii siitä tippu laakerit ohjaustangosta ja kumit on niin vitun hauraat että puhkeaa pelkästä terävästä kivestä. En todellakaan suosittele kellekkään, ite aion valittaa maahantuojalle että haluan rahat taikaisin.

      • vgjjkf

        jupiter on hyvä


      • HC_Gandalf

        OLEN TÄYSIN SAMAA MIELTÄ. Mulle ostettiin synttärilahjaksi sellanen. Ekana päivänä ku poljin kaupasta 10 km kotiin, niin ohjaustanko petti. Oli muuten aivan vitun rasittava ajettava loppu 5 km. Viikoa myöhemmin huomasin, että kummassakaan renkaassa ei pysy ilma sitte yhtään. Ei auta vaikka kuinka pumppaa lisää ilmaa. eturengas meinaa lähteä koko ajan irti ja pitää aivan vitun rasittavaa kolinaa koko ajan. Muutenkin koko pyörä rämisee nin maan perkeleesti. Ei kuinka voi olla niin huonoa kulkupeliä ku se!!! En suosittele kenellekkään sellasta paskaa:!!


    • sefeffsefsef

      ja kaiken lisäksi pyörässä on vakiona niin saatanan löysät ketjut että pomppaa töyssyissä vittuun, ja saatanan vaikee laittaa takasin.

      • hopihopi

        satulakin on päin persettä ja niin tuo takapyöräkin hankaa maahan.


      • dfdg
        hopihopi kirjoitti:

        satulakin on päin persettä ja niin tuo takapyöräkin hankaa maahan.

        Mulla ei näy satulaa. Mikä mättää?


      • M
        dfdg kirjoitti:

        Mulla ei näy satulaa. Mikä mättää?

        Ostin Solifer Retro-pyörän syksyllä. En odottanut mitään suurta laatua, koska hintaa oli 119e. Olisin tosin toivonut, että pyörä kestää ruostumatta edes ensimmäisen syksyn. Paskanmarjat! Parissa kuukaudessa lähes kaikki pultit ja mutterit oli ruosteessa. Myös tarikka ja polkimet ruosteessa. Lisäksi kuuskulma-avaimella veivattavat pultit on tehty erittäin pehmeästä metallista. Muutaman nostokerran jälkeen tankoa ei saanu enää nostettua ollenkaan, koska kulmat pyöristy pilalle. Renkaat tuntuvat olevan myös aika onnetonta "laatua". Molemmat renkaat puhjenneet yhteensä noin kymmenen kertaa.

        Lähetin pyörän takuuhuoltoon, joka oli Soliferin tapauksessa Salossa toimiva Bike Service. Osa muttereista oli vaihdettu uusiin. Tärkein eli tuo tangon nostamiseen tarkoitettu kuuskulma oli jätetty vaihtamatta. Päälle oli laitettu vain muovinappula.

        Laadukas polkupyörä ja huoltopalvelu siis!


      • wamba
        M kirjoitti:

        Ostin Solifer Retro-pyörän syksyllä. En odottanut mitään suurta laatua, koska hintaa oli 119e. Olisin tosin toivonut, että pyörä kestää ruostumatta edes ensimmäisen syksyn. Paskanmarjat! Parissa kuukaudessa lähes kaikki pultit ja mutterit oli ruosteessa. Myös tarikka ja polkimet ruosteessa. Lisäksi kuuskulma-avaimella veivattavat pultit on tehty erittäin pehmeästä metallista. Muutaman nostokerran jälkeen tankoa ei saanu enää nostettua ollenkaan, koska kulmat pyöristy pilalle. Renkaat tuntuvat olevan myös aika onnetonta "laatua". Molemmat renkaat puhjenneet yhteensä noin kymmenen kertaa.

        Lähetin pyörän takuuhuoltoon, joka oli Soliferin tapauksessa Salossa toimiva Bike Service. Osa muttereista oli vaihdettu uusiin. Tärkein eli tuo tangon nostamiseen tarkoitettu kuuskulma oli jätetty vaihtamatta. Päälle oli laitettu vain muovinappula.

        Laadukas polkupyörä ja huoltopalvelu siis!

        Eihän tuota romua ole Suomessa tehty. Nimi on myyty kiinaan vuosia sitten ja laatu sen mukaista. Pari vuotta sitten useat kaupat joutuivat poistamaan Solifer lol ja snow (siis nämä aidon Jopon irvikuvat) myynnistä koska ohjaustanko oli niin pehmeää metallia että hajosi käsiin. Se yksinkertaisesti mureni ja tuollainen "metalli" jossa on ilmeisesti 50% muovia joukossa, hajoaa niin nopeasti että ei se varoita lainkaan. Aivan hengenvaarallinen jo parinkymmenen kilometrin vauhdissa, tuskin noilla lujempaa pääsee edes alamäessä.
        VÄLTTÄKÄÄ KYSEISTÄ MERKKIÄ! Sillä ei ole mitään tekemistä takavuosien laadukkaalla nimellä!


      • jepulistavaan
        wamba kirjoitti:

        Eihän tuota romua ole Suomessa tehty. Nimi on myyty kiinaan vuosia sitten ja laatu sen mukaista. Pari vuotta sitten useat kaupat joutuivat poistamaan Solifer lol ja snow (siis nämä aidon Jopon irvikuvat) myynnistä koska ohjaustanko oli niin pehmeää metallia että hajosi käsiin. Se yksinkertaisesti mureni ja tuollainen "metalli" jossa on ilmeisesti 50% muovia joukossa, hajoaa niin nopeasti että ei se varoita lainkaan. Aivan hengenvaarallinen jo parinkymmenen kilometrin vauhdissa, tuskin noilla lujempaa pääsee edes alamäessä.
        VÄLTTÄKÄÄ KYSEISTÄ MERKKIÄ! Sillä ei ole mitään tekemistä takavuosien laadukkaalla nimellä!

        terve helkama kauppias, kattele vaan niitä ruostuneita ohjaustankojasi ja vaihda ne ekana kambodzan jopioihin, jotka maksaa melkeen 400 egeä.
        ei ole vedetty yhtään solikkaa markkinoilta, siis koskaan. minkään syyn takia. milloin huomasit et sulla liiraa ?


      • aaghbsab
        jepulistavaan kirjoitti:

        terve helkama kauppias, kattele vaan niitä ruostuneita ohjaustankojasi ja vaihda ne ekana kambodzan jopioihin, jotka maksaa melkeen 400 egeä.
        ei ole vedetty yhtään solikkaa markkinoilta, siis koskaan. minkään syyn takia. milloin huomasit et sulla liiraa ?

        http://www.mattikaki.fi/kuluttaja/LOL.jpg


      • tarkkuutta
        aaghbsab kirjoitti:

        http://www.mattikaki.fi/kuluttaja/LOL.jpg

        hah oli väärä hälytys, joku myymälä erehtyi mallista
        eipäs vedettykään onpas helkama kauppias ollut tarkkana
        muttei loppuun saakka, niissä ei ollutkaan vikaa


      • ldråtiw

        vittu jos et osaa ketjuja kiristää ni hommaa rollaattori


      • Anonyymi
        wamba kirjoitti:

        Eihän tuota romua ole Suomessa tehty. Nimi on myyty kiinaan vuosia sitten ja laatu sen mukaista. Pari vuotta sitten useat kaupat joutuivat poistamaan Solifer lol ja snow (siis nämä aidon Jopon irvikuvat) myynnistä koska ohjaustanko oli niin pehmeää metallia että hajosi käsiin. Se yksinkertaisesti mureni ja tuollainen "metalli" jossa on ilmeisesti 50% muovia joukossa, hajoaa niin nopeasti että ei se varoita lainkaan. Aivan hengenvaarallinen jo parinkymmenen kilometrin vauhdissa, tuskin noilla lujempaa pääsee edes alamäessä.
        VÄLTTÄKÄÄ KYSEISTÄ MERKKIÄ! Sillä ei ole mitään tekemistä takavuosien laadukkaalla nimellä!

        Jos sillä olisi tekemistä sen takavuosien laadukkaan nimen kanssa, niin eipä tuo pyörä lähtisi lenkkareiden hinnalla, vaan hintalapussa olisi ihan toiset numerot.


      • Anonyymi
        wamba kirjoitti:

        Eihän tuota romua ole Suomessa tehty. Nimi on myyty kiinaan vuosia sitten ja laatu sen mukaista. Pari vuotta sitten useat kaupat joutuivat poistamaan Solifer lol ja snow (siis nämä aidon Jopon irvikuvat) myynnistä koska ohjaustanko oli niin pehmeää metallia että hajosi käsiin. Se yksinkertaisesti mureni ja tuollainen "metalli" jossa on ilmeisesti 50% muovia joukossa, hajoaa niin nopeasti että ei se varoita lainkaan. Aivan hengenvaarallinen jo parinkymmenen kilometrin vauhdissa, tuskin noilla lujempaa pääsee edes alamäessä.
        VÄLTTÄKÄÄ KYSEISTÄ MERKKIÄ! Sillä ei ole mitään tekemistä takavuosien laadukkaalla nimellä!

        halvalla ei saa hyvää osti mitä hyvänsä


    • Soliferiko pyörä

      Kiinasta rungot/vaihteistot myös chimanon vaihteet ym osat .Puolassa maalataan ja kasataan sekä tarroitetaan "Suomi tuotteiksi"Jipot ja Mummo /papamalit tulevat Laps- työvoiman ihmemaasta nimeltään siri- lanka,koska sieltä tuoduilla polkupyörillä on varsin pieni polkumyynti vero EU -Maihin kuin siten myös Suomeen..Ovat muuten halvinpia ellei halvin pyörien valmistaja koko mailmassa.Näinhän tietenkin valtaosa mailman polkupyöristä valmistetaan ,vain murtosa perus marketti fillareista tehdään länsimaissa ,koska raha se on joka puhuu ?Eikö olekin arvosteliat kiva kun joku tekee köyhillekkin pyöriä..

    • se kalliimpi malli

      Itse ostin Soliferin pyörän myös pari vuotta sitten. 250 euroa siitä silloin maksoin, ei siis ole se halvin 99 euron malli vaan hyvin paljon esim. helkama oivan näköinen pyörä. Ostin siis vissiin 2008.

      Hyvää:
      -sileät renkaat -> kevyt polkea ja rullaa hyvin alamäissä
      -Nexuksen seitsemän vaihteinen kappavaihde

      Huonoa
      -Renkaat (lohkeilevat jo vaikka vasta pari sataa kilometriä ajettu, pitänee vaihtaa pian)
      -Ketjut ihan roskaa, kuten täällä jo aikaisemmin mainittu, erittäin löysät eikä saa kunnolla kiristettyä ->nekin pitää vaihtaa
      -metalleille ei ole näköjään tehty missään vaiheessa minkään laista ruostesuojausta, nimittäin alkaa olla jo käsittelemättömät metallipinnat (ohjaustanko yms) ruosteen peitossa. Ohjaustangon mutteri/kiristin on jo ruostunut kiinni
      -painava
      -penkki hajosi heti. siihen tuli istuessa halkeamia ja halkeamat alkoivat kerätä vettä penkin sisälle -> aina kun olet vähän matkaa polkenut perse on märkänä riippumatta siitä kuinka kuiva keli on (vaihdoin käytettyyn BILTEMAN satulaan ja heti tuli paremmaksi, vertaa siinä sitten)

      Nyt kun olen alkanut enemmän pyöräillä, olen harkinnut vakavasti uuden pyörän hankintaa kuitenkin. Mutta jos ei joka päivä välttämättä pyörää tarvitse, niin kun vaihtaa laadukkaammat ketjut, satulan ja renkaat niin siitä tulee ihan hyvä pyörä. Tosin sitten tulee jo taloudellisestikkin kannattavammaksi ostaa joku Kona tms : )

      • hitleri

        soliferi pyörät neuvotellaan joka vuosi uudelleen tehtaankanssa"useita valmistajia/osatoimittajia"Samoi esitellään malli vaihtoehdot tavarataloketjujen ostajille,sen jälkeen kootaan sovituista osista niin halvalla kuin vain mahdollista,joten loput voitte vain arvailla?näi ne halpatuonti tuotteet puitävät nippa-nappa pintansa ylikuumentuneilla markkinoilla..ja kun uusi kevät jälleen koittaa niin ikävät huhut pyörien huonosta laadusta ovat suurelta yleisöltä jo unohtuneet..ja eiku ostaan kun niin nätiltä näyttävät! Osni huijausta,mutta laillista sellaista koko touhu.


      • Kao Tse sung
        hitleri kirjoitti:

        soliferi pyörät neuvotellaan joka vuosi uudelleen tehtaankanssa"useita valmistajia/osatoimittajia"Samoi esitellään malli vaihtoehdot tavarataloketjujen ostajille,sen jälkeen kootaan sovituista osista niin halvalla kuin vain mahdollista,joten loput voitte vain arvailla?näi ne halpatuonti tuotteet puitävät nippa-nappa pintansa ylikuumentuneilla markkinoilla..ja kun uusi kevät jälleen koittaa niin ikävät huhut pyörien huonosta laadusta ovat suurelta yleisöltä jo unohtuneet..ja eiku ostaan kun niin nätiltä näyttävät! Osni huijausta,mutta laillista sellaista koko touhu.

        Ajaa polkupyörällä, eikä narise pikkuasioista niinkuin te. Kiinassa fillari on todellinen tarvekalu, teillä se on vain harrastus tai hupiväline. Lakatkaa vinkumasta turhista. Kyllä halpakin ke1stää aikansa!


      • solikkafanittaja
        Kao Tse sung kirjoitti:

        Ajaa polkupyörällä, eikä narise pikkuasioista niinkuin te. Kiinassa fillari on todellinen tarvekalu, teillä se on vain harrastus tai hupiväline. Lakatkaa vinkumasta turhista. Kyllä halpakin ke1stää aikansa!

        soliferin perus 3 v on mulla jo neljättä vuotta, lukemattomat terassi-, lenkki-, ym ajot ajettu ja pelaa tosi hienosti, ketjut oon rasvannut ja etujarrun säätänyt muuta ei oletarvinnut tehdä, maksoi jotain 250 egee, alumiin V jarru edessä ja shimanon nexus takanapa, mitäpä muuta enää perusmankelilta voi vaatia...


      • Perusmankelista
        solikkafanittaja kirjoitti:

        soliferin perus 3 v on mulla jo neljättä vuotta, lukemattomat terassi-, lenkki-, ym ajot ajettu ja pelaa tosi hienosti, ketjut oon rasvannut ja etujarrun säätänyt muuta ei oletarvinnut tehdä, maksoi jotain 250 egee, alumiin V jarru edessä ja shimanon nexus takanapa, mitäpä muuta enää perusmankelilta voi vaatia...

        Miten olisi siedettävä ajoasento, toimivat jarrut ja pulet painosta pois? ;)


      • Börje 321
        Perusmankelista kirjoitti:

        Miten olisi siedettävä ajoasento, toimivat jarrut ja pulet painosta pois? ;)

        ...kuusinkertainen hinta?

        Vähän realiteetteja peliin. Ei 250 eurolla voi toivoa kuuta taivaalta.


      • solikkafani
        Börje 321 kirjoitti:

        ...kuusinkertainen hinta?

        Vähän realiteetteja peliin. Ei 250 eurolla voi toivoa kuuta taivaalta.

        painan 92 kg ja olen 196 pitkä
        pyörä painaa 20 kg,
        jos ostaisin kalliin pyörän joka painaa, vaikka 11 kg
        niin mun ja fillarin kokonaispaino putoisi 112 kg:sta 103 kg:oon.
        ompa mahtava juttu, olisin meidän torilla 0,45 sekuntia nopeammin, matkaa n 5 km.
        Ajoasento on ainakin mulle sopivan rento. Nexus takavaihde toimii hyvin, edessä näkyy
        olevan alumiinen V jarru, joka on enemmän kuin riittävän tehokas mun ajoihin.


      • Ihan pikku juttu
        solikkafani kirjoitti:

        painan 92 kg ja olen 196 pitkä
        pyörä painaa 20 kg,
        jos ostaisin kalliin pyörän joka painaa, vaikka 11 kg
        niin mun ja fillarin kokonaispaino putoisi 112 kg:sta 103 kg:oon.
        ompa mahtava juttu, olisin meidän torilla 0,45 sekuntia nopeammin, matkaa n 5 km.
        Ajoasento on ainakin mulle sopivan rento. Nexus takavaihde toimii hyvin, edessä näkyy
        olevan alumiinen V jarru, joka on enemmän kuin riittävän tehokas mun ajoihin.

        Ei mene tuo laskelma noin. :D Ensinnäkin täytyisi tietää, mikä on pyörivien osien massa. Se vaikuttaa yllättävän pajon.

        Toiseksi noin pitkänä et voi saada tuohon pyörään järjellistä ajoasentoa, jossa oikeasti voi ajaa vähääkään pidempää! Se ei yksinkertaisesti ole mahdollista.

        Kolmanneksi painoa on kuitenkin niin paljon, että pyörän laatu vaikuttaa. Erityisen huolissani olisin kiekkojen kestävyydestä!

        Ajele todella varovasti! Hyvää kesää. :)


      • solikkafani
        Ihan pikku juttu kirjoitti:

        Ei mene tuo laskelma noin. :D Ensinnäkin täytyisi tietää, mikä on pyörivien osien massa. Se vaikuttaa yllättävän pajon.

        Toiseksi noin pitkänä et voi saada tuohon pyörään järjellistä ajoasentoa, jossa oikeasti voi ajaa vähääkään pidempää! Se ei yksinkertaisesti ole mahdollista.

        Kolmanneksi painoa on kuitenkin niin paljon, että pyörän laatu vaikuttaa. Erityisen huolissani olisin kiekkojen kestävyydestä!

        Ajele todella varovasti! Hyvää kesää. :)

        olen ajellut hälläväliä tyyliin jo 35 vuotta fillarilla,
        kilpaakin akoinaan, joten poju poju, voi teitä
        ajoasennosta tiedän enemmän kuin sinä mistään asennosta.


      • Tulihan se sieltä
        solikkafani kirjoitti:

        olen ajellut hälläväliä tyyliin jo 35 vuotta fillarilla,
        kilpaakin akoinaan, joten poju poju, voi teitä
        ajoasennosta tiedän enemmän kuin sinä mistään asennosta.

        Entinen urheilija ei ikinä ostaisi tuollaista romukasaa. Jos hän olisi edullisen pyörän tarpeessa, niin taito riittäisi kelvollisen käytetyn huoltamiseen. Eli et ole koskaan kunnollista polkupyörää nähnytkään. :D :D :D


      • solikkafani
        Tulihan se sieltä kirjoitti:

        Entinen urheilija ei ikinä ostaisi tuollaista romukasaa. Jos hän olisi edullisen pyörän tarpeessa, niin taito riittäisi kelvollisen käytetyn huoltamiseen. Eli et ole koskaan kunnollista polkupyörää nähnytkään. :D :D :D

        sekä minä, että muutamat muut, jopa samasta seurasta ovat hankkineet samanlaiset ne on jo ostettu, joten ostopäätökseemme et pääse onneton runkkari vaikuttamaan
        surkeilla palopuheilla, että terassiajoon tarvitaan kilpatason fillari,
        mikset mene konsultoimaan tour de francea, siellähän tollasella asiantuntemuksella
        on varmaan kysyntää buahhahhahhahha


      • Tulihan se sieltä
        solikkafani kirjoitti:

        sekä minä, että muutamat muut, jopa samasta seurasta ovat hankkineet samanlaiset ne on jo ostettu, joten ostopäätökseemme et pääse onneton runkkari vaikuttamaan
        surkeilla palopuheilla, että terassiajoon tarvitaan kilpatason fillari,
        mikset mene konsultoimaan tour de francea, siellähän tollasella asiantuntemuksella
        on varmaan kysyntää buahhahhahhahha

        Huono hopottaja huonolla pyörällä. Palsta on aika hyvin siistiytynyt noiden romupyörien kauppiaista parin viime vuoden aikana. Joku sinnikäs romupyörämainostaja täällä vielä näyttää olevan. ;)

        Ei kukaan täysjärkinen ihminen osta polkupyöräkseen tuollaista.

        Jos haluaa hopottaa, niin siinäkin täytyy olla joku tolkku. 196cm pitkä ei voi ajaa mukavasti tuollaisella. :D :D :D


    • markka takaisin

      Solifer mopot Kiinasta ja luultavasti myös polkupyörät. Näin meitä yritetään huijata nimen varjolla.

    • politipyörä

      kato perse eiku persu, miten oot eksyny tällekin palstalle ?
      nokiatki tehdään kiinassa, n puolet tuotannosta on siellä

    • tietäjä 69

      Solifer polkupyörät ovat puolasta...

    • vinkvnik

      ai EU:ssa, ettei vinkuintiassa kuten muut "EU:laiset" merkit

    • Paakkuhakkuri

      Ruotsalainen Skepphult tekee vielä käsityönä,jos haluaa pyörän

      josta ei tarvitse valitella.

      700 Eurosta ylöspäin tekevät tilauksesta,millaiset herkut itse haluaa.

      Polkupyörien Rolls Royce.

      • pyöräilijää

        Polkupyörien Rolls Royce. :)

        Hyvä vitsi


    • Kopsauttaja..

      Pari vuotta sitten ostin Cittarista 250€ Soiferin työmatka pyöräksi. Ihan kohtuu peli, tuohon hintaan nyt ei mitään huippua kai kukaan odotakaan.

      7-portainen Shimano Nexus napavaihde. Tämä kesti ihmeen hyvin. Viime tavena tosin alkoi vähän jumia. Ilmeisesti kosteutta päässyt johonkin joka sitten jäätyy ja seuruksena vaihteet ei alkuun meinaa mennä päälle. Olis vaatinut kunnon kuivatuksen ainakin, mahdollisesti isompi remppa. Mutta nyt plussa kelellä vielä tänä keväänä toimi ihan hyvin.

      Alkuperaäiset renkaat ihan kuraa. Heti kun alkoi hiekotus kelit, niin ulkokumit oli riekaleina parin työmatkan jälkeen. Shimanon kunnolliset ulkokumit kun vaihtoi alle, niin toimii.

      Toinen ongelma renkaissa että takarenkaan pinnat alkoi paukkua hajalle. (ja pyörään tehtiin ihan asiallinen ensihuolto alan liikkeessä) Muutaman kerran siihen vaihtelin katkenneet pinnat ja silmämääräisesti heikot, ja kiristelin kaikki kohdalleen. Mutta nyt alkoi jo olla ratas siinä kunnossa että olis pitänyt ostaa kokonaan uus vanne ja pinnat.

      Etujarru meni myös aika äkkiä heikkoon kuntoon ja se pitäsi korjata/vaihtaa.

      Ruostetta näkyy pukkaanvan vähän joka puolelle.

      Yhteensä tuolla Solikalla tuli ajettua tän parin vuoden aikana semmoinen 10 tuhatta kilometriä. Voisi ajaa varmaan vieläkin, jos tekisi isoman huollon. Päädyin kuitekin ostamaan uuden vähän vastaavan Tunturin. Hintaa yli tuplat tuohon Soliferiin, mutta tässä on valmiina kunnolliset renkaat, alumiini runko ja holkatut kestävämät vanteet. Vaihteisto on prikulleen sama Shimanon 7-portainen napa.

      • pyörämies

        Viittä tuhatta kilometriä ei aja kukaan noilla solikoilla vuodessa! Edes kovan luokan maantiepyöräilyn harrastajat eivät aja noin paljon.


      • määmy
        pyörämies kirjoitti:

        Viittä tuhatta kilometriä ei aja kukaan noilla solikoilla vuodessa! Edes kovan luokan maantiepyöräilyn harrastajat eivät aja noin paljon.

        Jos siihen S:n vaihtaa ohjaustangon putken, missä yläosa menee linkkuun. Saa paremman ajoasennon.

        jos ajaa pelkkiä työmatkoja ympäri vuoden, se olis noin 20 km/työpäivä


      • JotainJärkeäVäittämille
        pyörämies kirjoitti:

        Viittä tuhatta kilometriä ei aja kukaan noilla solikoilla vuodessa! Edes kovan luokan maantiepyöräilyn harrastajat eivät aja noin paljon.

        Ai ei maantiepyöräilyn harrastajat aja muka sen verran vuodessa? Ajan jo ainoastaan kuussa 2000 km.


      • Anonyymi
        JotainJärkeäVäittämille kirjoitti:

        Ai ei maantiepyöräilyn harrastajat aja muka sen verran vuodessa? Ajan jo ainoastaan kuussa 2000 km.

        Ajan maassa 20 km kuussa.


    • pelittarpeeseen

      mulla on kans 7 v cittarista, ajan n 500 km kesäisin,
      että aika monta kesää saan nauttia ajosta aika edukkaasti.
      10 000 km ajavien on syytäkin panostaa, Noin paljon ajavana en tyytyisi
      tunskariin, vaan kattelisin netistä, ehkä Saksasta peliä.

    • Yks vaan..

      Hei! Tietääkö kukaan,paljon Soliferin city-tyttöjen pyörä maksaa? Kiitos jo etukäteen.

      Tyttö,12v

    • Tinde59

      Ostin Soliferin Cittarista (129€) viime syksynä, jolloin sillä ajettiin muutama kilometri. Tänä keväänä poljinkeskiö rupes liikkumaan sivusuunnassa niin, ettei voinut jarruttaa (eikä ajaakaan). Tosi vaarallista!! Ja siis ajettu todella vähän (reilusti alle 10km). Keskiö on nyt vaihdettu ja odottelen mikä hajoo seuraavaks.

    • mummollamenöö

      mulla solifer mummo jo kolmatta vuotta, ketjuihin öljyt ja menoksi
      hienosti kulkee, varsinkin hintaan nähden

    • SsoliferR

      mulla on ollu solifer kolme vuotta nyt meni paskaks koska joku hemmetin kakara vandalisoi sitä perkele. Jos haluu halvalla nii solifer ois paras

    • kopokonkari

      Kyllä ne kestää ,vaikka ei välttämättä ole suomessa valmistettu.

      • määmy

        Ja vielä pidempään kestää, mikäli huoltaa ja ajon jälkeen pitää sisätiloissa. Ainakin suojassa sateelta.


    • eikokemuksella

      Itse ostin soliferin 2 vuotta takaperin hintaan 150e. Hyvin kulkee, eikä minkäänlaisia ongelmia ollut, kunhan muisti käydä ekan 20km jälkeen huollossa. Mitä nyt pieni naarmu on kylkeen tullut juuri happamista vesisateista, mutta muuten todella hyvä pyörä ja helppo polkea. Värikin on aivan ihana. Pinnat piti pyörästä kiristää sekä muut mutterit tuon ekan 20km jälkeen, mutta sen jälkeen ei mitään muita huoltotöitä. Renkaat kestävät, varsinkin kun olen pyörien suurkuluttaja, eli pyöräilen päivää kohden 40km. :) Kannatti.

      • alkup.tuna

        "kunhan muisti käydä ekan 20km jälkeen huollossa"

        "Renkaat kestävät, varsinkin kun olen pyörien suurkuluttaja, eli pyöräilen päivää kohden 40km."

        Eli ensimmäisen ajopäivän puolessa välissä käytit eka huollossa :-) No joo......


    • lål

      Oikeesti noi solikat on ihan hyviä perus käytössö ku muistaa vaan huoltaa tarpeen mukaan... en nyt solikkaa parhaaksi väitä mutta kaikki tietää että sellasta pyörää oo tarkotettu johonki vitu keulimiseen tai "maasto" ajoon niinku jotkut säälittävät aattelee pyöristä...itellä ollu solikka vuodesta 2007 ja toimii hyvi :)

    • ynnämuuta

      oon aina sanonut cittarista kantsii ostaa ruoka ja ehkä vaatetta. ostetaan pyörät pyöräkaupasta ja tietsat tietsakaupasta. ei mene hermot ja säästääkin loppupeleissä.

    • jeppeboi
    • Pasipati

      Solifer retro on ajettavuudeltaan ehkä huonoin pyörä mitä olen ikinä kokeillut. Valitettavasti pyörän mukana tullut yhteysnumero (Takuuasiat, neuvonta ja varaosat) ei vastaa koskaan. Lisäksi pyörän mukana tulleessa lapussa on merkintä "Takuun edellytyksenä on ensihuollon suorittaminen valtuutetussa huoltokorjaamossa"; eli sinun täytyy huollattaa pyörä jossain firman suosittelemassa liikkeessä tai takuu ei ole edes voimassa!
      Lisäksi ANTTILAsta, josta pyörän ostin, ei ole mitään hyötyä. Heidän vastuunsa kuulemma loppuu kun pyörä häviää ovesta ulos...
      Pysykää kaukana Solifer-polkupyöristä.

    • siittä vaan

      Ostin ns mumupyörä viime keskän,
      ja ole ajanut sillä jo yli 2000 km (noin).

      Ketjut kun muistaa rasvata niin klyllä soi,
      hintaansa nähden täysin ylvoimanen, makso alle 200,-

      Ostin toisen tänä keväänä serkulle, ja se pääsetelly menemään elman mitään huolia, uuden pyörä sai "käytetyn hinnalla".

      Jalkajarru ja tesräsrunko. 28" renkaat rullaa ku unelmat.

    • zekkaaja

      yleensä ne ovat reilusti yli kaksisataa

    • HIENOHOMMA1

      joo-o ite kävin tänään viemässä oman solifer retroni takuuhuoltoon. polin-keskiö-laakeristo mikä vittu onkaan leviää käsiin. Ostin pyörän toukokuussa maksoi 199. en suosittele noita paskoja kelleen. Myöskään sitimarketin aspasta ei ole positiivista sanottavaa.

    • jakaritkäteen

      ai et kiristänyt polkimia, aiaia perusjuttu hönö

    • hienohomma1

      @jakaritkäteen. opettele luetun ymmärtämistä niin viestini sisältö aukeaa sinulle :) viestissäni ei sanallakaan puhuta polkimien kiristämisestä. hönö

    • jakarikäteen

      ooks jotenkin retardi ?

      • kiinan vieteri

        Aivan paskoja ovat.


    • Seretti

      Solifer Retron omistan ja 150 euroa siitä maksoin. Ostin Citymarketista viitisen vuotta sitten. Pyöräilen kouluun ja harrastuksiin sekä ihan huvin ja hyödyn vuoksi. Päivittäin ajan keskimäärin 20-30 km, ja on kestänyt loistavasti. Se mikä voi joitakin vaivata on ettei ole edes vaihteita, mutta minä en halua mitään heti hajoavaa heppoista hifipyörää. Myös aktiivisesti pyöräilevälle tämän pitäisi olla ihan riittävän hyvä! Mitään ongelmia ei siis ole ollut. Nytkin olen tällä viikolla pyöräillyt kohta 200 km.

    • Yosemite

      Ostaa yosemite nii ei tarvii miettii noit kestävyys ongelmii :D

    • Utelias epätietoinen

      Mulla on sartano classic joka on identtinen solifer retron kanssa. Sattuisko joku tietämään onko solifer ostanut sartanon ja missä vaiheessa?

      • Jejjeje

        Tuskin semmoisia pyöriä kun solifer edes valmistetaan. Halvimmat mahdolliset komponentit ja osat ja ostaja saa itse valita mitkä tarrat niihen sitten räpsitään. Solifer tarrat Suomeen kun on joskus ollut täällä laatumerkki...

        Ja menee kansaan täysillä kuin häkä, kaupasta kannetaan romua " On sen pakko olla hyvä kun se on Solifer, kotimainen". - Juu nimi on kotimainen..

        Sama väki kantaa kotiin "kotimaisia" Finlux telkkareita (turkissa tehtyä pas*aa"


    • loistaa vaan

      solikan retrolla olen ajellut pari kesää, km tulee n 500 / kesä ja rapiat päälle
      pidin sisätiloissa talven, laitoin rasvaa ketjuihin ja ilmaa renkaisiin.
      Suihkuttelin crc:tä napoihin ja muihin paikkoihin mitkä liikkuu
      loisto ostos alle 2 egellä,

    • solikka

      itsellä oli tollanen solifer retro .Entiedä oliko minulla maanantai malli ku aina sai korjata

      hyvä ajettavuus
      pehmeä penkki


      - taka vanteet heikot itellä meni hiekka tiellä vanne solmuun . Toisen kerran vanne meni solmuun kun kaupan pihassa joku horjahti pyörän päälle

      - renkaat puhkea helposti
      - etu vanne meni solmuun kun lokarin mutteri oli päässyt löystymään ja lokari meni vanteen väliin
      - mutterit mulkaantuu helposti
      -tavaran kuljetus teline murtui korjantui hitsaamalla
      -maali hilseili
      -talvella kaaduin niin ohjaus tankoon syvät naarmut jotka sitte myöhemmin ruostu
      - samalla meni toinen poljin kieroon ja ketjun suojus peni 3 palaan
      - huonot jarrut
      vuoden oli käytössä sen jälkeen meni roskalavalle 139e maksoin pyörästä

    • kives-pallo

      sen vielä sanon että xtreme hilma on samaa paskaa eri marketissa

    • Solifer -> Raleigh

      Minulla oli Citymarketin Solifer Retro -pyörä pari vuotta. Muuten hyvä mutta satulaa kiristäessä meni pultti katki, onneksi Biltema oli lähellä hain pultin ja mutterin jotka kestivät kiristystä. Ajossa tuntui hyvältä joskis renkaat huonot ja puhkesivat aina etenkin soraan. Maali myös kului ja ruostui hieman. Muuten oli ihan hyvä pyörä, olisihan tuolla voinut enemmänkin ajaa, jos laittaisi kunnon renkaat, mutta päätin vaihtaa viime kesänä maastopyörään.

      Laatu hieman halpa Solifer Retro -pyörässä, mutta vain joitain osin, kyllä se ajossa on kestänyt.

    • no sehän pää asia että sillä voi ajaa ja tarvittaessa pysähtyä =)

    • soliferpyörä199e

      Anttilassa oli nyt tätä pyörää 199e kokemuksia?

      • Fillaristi_

        Edustaa halvinta ja huonointa pyörälaatua mitä kaupasta saa. Tokihan sillä eteenpäin pääsee kunhan vain jaksaa polkea. Jos ei sateeseen vie niin kestäähän tuo joitakin vuosia. Sateessa se sitten ruostuu laakereita myöten. Ei pidä kuvitella, että Solifer nimi tekee pyörästä jotain Suomi laatua (tai sitten just sitä...).

        Minkälaisia kokemuksia kaipaat? Perusfillari, halpa laatu. Jos kaipaat fillarilta jonkinlaisia ominaisuuksia, on valinta väärä. Hinta-laatusuhteeltaan valinta on joka tapauksessa väärä. Eikös biltemassa ole perusmankelit vieläkin halvempia. Samaa laatua ovat.


    • Paskanhajuinen

      Satulasta tulee kesän kuluessa persvakohienpolttama, laikullinen repale. Se pitää ruuvata irti ja laittaa uusi tilalle. :-)

      • kylläpääsee

        sollkalla ajettu jo 5 vuotta, perusfillari,
        olen pitänyt tallissa talvet, ensihuollossa kävin.
        Sen jälkeen vähän öljyä kettinkiin, ja n 2000 km / kausi mennyt ilman huolia.
        Voin suositella, hieno peli.


    • peruskamat kunniaan

      ostin 3 vuotta sitten 28" miesten mustan 3 v soliferin perusfillarin, kakkospyöräksi
      olisko ollut 295,- jalkajarrulla.
      On ollut niin ilo ajaa, että olen mennyt sillä melkein yhtä paljon kun ykköspyörällä.
      Hintansa on haukannut monta kertaa, eikä näy siin väsymisen merkkejä

      • LoiStoSolivieteri

        Serkulle hankttiin syntymäp lahjaksi solfer helmi on rento ajaa ja vielä toi toimii hyvin varsinkin hintaansa nähden voisin väittää loistavasti


    • jajaku

      22.4.2013 ostin Solifer Commander merkkisen pyörän läheisestä CM'stä. Vaikutti oikein hyvältä päällepäin ja tarjous hinta 300€. Muistelin itsekin nuoruutta ja enolta saamaani Solifer mopoa, joka toimi kuin junan vessa.

      Nyt ollaan sitten vuodessa 20.7.2014. Mitä on kokemus tuonut?
      - Takarenkaan pinnat paukkuneet poikki useaan kertaan. Takuu huolto.
      - Takavanne vääntynyt useaan kertaan. Takuu huolto.
      - Vaihdettiin kaikki pinnat takarenkaaseen. Takuu huolto.
      - Pyörää säilytetty katoksen alla, ruostetta löytyy joka puolelta.

      Vanteet on tosiaan yksikerros alumiinivanteita ja näin ollen heikkoja. Ensihuolto kuukauden jälkeen oli myös tehty huollossa, kuten asiaan kuului. Pinnojen vaihdon jälkeen kierre jatkui.

      Vinkkinä pyörän ostajalle, laita runkolukko heti jos sellaista ei ole. Ostin hyvän remmilukon pyörääni ja nyt sitten se varastettiin pari päivää sitten. Remmilukot näköjään menevät sivuleikkureilla nätisti poikki. Ei sillä, että pyörää kaipaisin, kun en sitä voinut käyttääkään.

      Solifer lienee halvalla hyvä kasvuiässä olevan välipyörä, mutta aikuiselle en ikinä suosittelisi tätä roskaa.

    • jajaku

      LISÄYS:

      Pyörän käyttö on ollut reilun vuoden aikana noin 5km/päivä. Renkaissa alkaa olla myös pieniä halkeamia.

    • VITUTTAApaljon

      Mulla on Solifer 24" dirt7 siitä on vaihdettu 3 vuoden aikana etu ja taka kumi,polkimet 2kertaa,kello,vaihde vaijeri,jarru vaijeri etu ja taka loka suojat ja kaikki tämä yhteensä maksoi 300€ eli saman verran kuin tämä pyörä maksoi että mun pyörä on PASKA PS.VITUTTA KYLLÄ IHAN HELVETISTI

      • Anonyymi

        Ompa romuja nykyään, huonot pyörä valikoimat Suomessa sutta ja sekundaa


    • FillariksiTurhanHalpa

      Kun ostaa Trabantin, saa pahviauton eikä mitään Bugattia.

    • solikallapääsee

      ostin vuosi sitten kotimaisen solikan miesten 3 musta heppa, hienosti skulaa stadissa, pesee mennen tullen kaiken maailman hyrpiidit ja muut härpäkkeet.

    • Kankkunen

      Jooo hyväää moppi ajaa siihe hintaa...

    • höpöhöpöpyöriä

      Saattaahan satasen fillarissa olla nätin sävyinen maalipinta, mutta kauanhan sillä ajelee, kunnes on kaikki laakerit sököt ja osat loppu? Ehkä muutaman sata kilsaa. Verkkokaupassa myytiin viidelläkympillä punaisia fillareita. Saa nähdä, kauan menee, kun niitä ei enää missään näy. Muutaman oon niitä nähnyt.
      Eihän semmosella toista tonnia maksavalla maantiefillarillakaan pääse kuin 10000 kilsaa, kun saa jo navat vaihtaa. Halpapyörät kuluvat puhki jo pelkästä katselusta.

    • Anonyymi

      ite ostin cittarista 2012 solifeerin traveler 7 en muista mitä makso mut pelaa edelleen. kumei ja satulaa vaihettu. nyt alko paukkuu pikkasen vaihteet ja 2 välillä vähä tökkii. oiskohan ollu shimanon nexus napavaihe, täyty käyttää huollos ottaaas arvio :D

    • Anonyymi

      Jos kestävää matkapyörää haluaa, niin Jopo on ihan ykkösvalinta, ja parempi kuin Solifer.

      • Anonyymi

        Jopo on raskas tehdä matkaa. Pitää olla hirveän vahvat lihakset, jos matkaa on päivässä 100 - 200 km.


    • Anonyymi

      Siis ei ole sama Solifer-merkki, kuin ikääntyneet mopoista muistelevat, kun kyse marketeissa myytävistä samannimisistä halpispyöristä. Ovat tosiaan terveysriski, kun pyörät voivat irrota, tai vääntyä töyssyissä. Yksikin tuon merkkinen, oli hylätty lähimäkeen, vanteet lengolla.

      Nykyisin ei taida mikään taho valvoa, mitä saa myydä liikenteeseen polkupyörinä. Pitäisi olla jokin taho, joka tarkistaisi markettien ja kauppojen valikoimat, testaisi, laittaisi myyntikieltoon ja jonkinlaiset laatuvaatimukset, mitä polkupyörinä saa myydä.

      • Anonyymi

        Verkkokauppa myy solifer matkaajaa 199€ oudon näköinen runko


    • Anonyymi

      todennäköisesti valmistus kiina indonesia tms ... hajoavat käsiin 1-2 vuotta ja esin naapurin fillarista laakerit mureni ???? se tarkoitti melkein koko pyörän saattohoitoa sortti asemalle
      itsellä & perhellä 70-80 luvun fillreita ei ongelmia

    • Anonyymi

      Juu, itellä 40 luvun fillari, toimii mahtavasti. Nyt vasta sisään ajettu

    • Anonyymi

      Kyllä nämä Soliferit ovat jämäköitä pyöriä, ei voi muuta sanoa.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      346
      3895
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1719
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1510
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      60
      1480
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1318
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1285
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1231
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1167
    Aihe