KIMPISEN vai LYSEON LUKIO ???

vertaillaan

Eli nyt lappeenrantalaiset (ja muutikin, joilla on mielipide ko. asiaan) kertokaahan mielipiteenne: Kumpi lukioista on 'parempi': Kimpinen vai Lyseo. Eli parempi kaikin puolin; opiskelu, ympäristö, ilmapiiri, tulokset jne. jne.

Kiitos kaikille vastanneille!

27

6243

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vuosina

      oli Lyseon lukio arvostetuin tai ainakin vaadittiin lukioista korkein keskiarvo sisäänpääsyyn. Näinä päivinä mahtanevat olla täysin tasaveroisia.

    • ehdottomasti

      kimpisessä paljon painostavampi ilmapiiri

    • msikit

      jos pitäis valita kimpisestä tai lyseosta valitsisin lauritsalan lukion :D

      • vuoden 2003 abirenttu

        Joo näin mie ainakii aikoinaan "valitsin", eikä harmita kyllä yhtään. Hyvä paikka nimittäin oli :)1


      • duuud -04
        vuoden 2003 abirenttu kirjoitti:

        Joo näin mie ainakii aikoinaan "valitsin", eikä harmita kyllä yhtään. Hyvä paikka nimittäin oli :)1

        Lauritsala ehdottomasti!


    • :)....

      ehdottomasti lauritsala, opettajat on mahtavia ja ilmapiiri sitäkin parempi.

    • ex-lyseolainen

      Lyseo. Itse tykkäsin, vaikka tilat kyllä kaipaavat remontointia.
      Kavereitani on paljon Kimpisessä ja sanovat, että valitsisivat nyt toisin. Kimpisessä on heidän mukaan juuri painostava ilmapiiri melkoinen osa opiskelutovereista hiljaista nörttiporukkaa, joka johtunee korkemmasta sisäänpääsykeskiarvosta.

    • noista..

      ..niin tiedä. Lauritsala on ollut hyvä paikka, hyvä yhteishenki, kivat opettajat jne.
      Oman koulut tutorit kertoivat, että kun olivat muiden lukioiden tutoreiden kanssa jossain olleet yhdessä, niin nämä muut olivat sanoneet itse että Lauritsalassa ilmapiiri olisi parempi.

      Henk.koht Kimpisessä vaaditaan vähän liikaa, sillä opetushan tähtää kuitenkin vain YO-kokeeseen, johon saa varmasti jokaisesta lukiosta saman pohjan.

      Lauritsala tulee myöskin olemaan Lappeenrannan (ilmeisesti koko E-Karjalan) modernein lukio tuossa reilun vuoden päästä, joten sen suosio varmasti myös nousee -> Pääsyvaatimus nousee, muissa lukioissa laskee. Eli senkin puoleen Lauritsala hyvä valinta

    • Amistelija

      PRÖÖM PRÖÖM!

      • arvon..

        amis mahtaa tällä hetkellä tienata?


      • insinöörivoittoon

        Amiksestahan mennäänkin yliopistoon, eikö vain?


      • Yo 07
        insinöörivoittoon kirjoitti:

        Amiksestahan mennäänkin yliopistoon, eikö vain?

        Mennään amiksen kautta yliopistoon.


    • Yo 07

      Millainen on yo-kirjoitusten tulosten mukainen järjestys?

      • Yo 07

        "Lauritsala tulee myöskin olemaan Lappeenrannan (ilmeisesti koko E-Karjalan) modernein lukio tuossa reilun vuoden päästä, joten sen suosio varmasti myös nousee -> Pääsyvaatimus nousee, muissa lukioissa laskee. Eli senkin puoleen Lauritsala hyvä valinta"

        Vai niin tulee olemaan? Mutta millainen on ollut?


    • Yo 07

      Viime keväänä yo-tulosten mukainen järjestys (HS)

      Lyseo sija 106
      Kimpinen 159
      Joutseno 222
      Lauritsala 372

      Suomen 402 lukiosta

      • Mielenkiintoista1

        Onko Kimpinen nykyään pudonnut Lyseon taakse? Ennenhän se oli se ns ""eliitti""lukio. Hmmh niin ne ajat muuttuu.


      • Vesimiehen Poika
        Mielenkiintoista1 kirjoitti:

        Onko Kimpinen nykyään pudonnut Lyseon taakse? Ennenhän se oli se ns ""eliitti""lukio. Hmmh niin ne ajat muuttuu.

        Kimpinen ei ole koskaan todellakaan ollut mikään eliittilukio. Lyseo on ollut parhain jos arvosanoja katsotaan ja Lauritsalassa taas taso selvästi huonoin.


      • Yo 07
        Vesimiehen Poika kirjoitti:

        Kimpinen ei ole koskaan todellakaan ollut mikään eliittilukio. Lyseo on ollut parhain jos arvosanoja katsotaan ja Lauritsalassa taas taso selvästi huonoin.

        No, keväällä 2011 järjestys oli tämä (HS):

        Kimpinen sija 70
        Lyseo 139
        Joutseno 303
        Lauritsala 389

        Silloin maassa 405 lukiota.

        Joutseno on tuosta kirinyt huomattavasti, koska viime keväänä sija oli 222. Lauritsala ei ole paikaltaan häntäpäässä paljon liikahtanut.


      • Mä diggaan stevareis
        Vesimiehen Poika kirjoitti:

        Kimpinen ei ole koskaan todellakaan ollut mikään eliittilukio. Lyseo on ollut parhain jos arvosanoja katsotaan ja Lauritsalassa taas taso selvästi huonoin.

        No 2000-luvun alkupuolella Lyseoon pääsi noin 8,0 keskiarvolla ja Kimpiseen vaadittiin noin 8,5. Eli onhan ne nyt kääntyneet nykypäivänä toistepäin.


    • vxyz

      Kyllä Kimpinen ja Lyseo ovat silti omassa sarjassaan eli Suomen lukioiden paremmassa puoliskossa.

    • näin kotkassa

      mä muutin about parikyt vuotta sitte kotkaan nyt on pennut hyvässä lukiossa jatkuvasti vertailuissa top kymppi-kakskymppi

      • ABI-82

        Armilan lukiosta on ponnistettu korkealle! Voin suositella.


    • Ritsalasta Kimpiseen

      No niin... Tässä vaiheessa, kun Lauritsalan ja Joutsenon lukioiden kohtalosta on päätettty ja itse olen sen seurauksena vaihtamassa abivuodeksi Lauritsalasta Kimpiseen voin todeta, että älkää miettikö asiaa liikaa. Itse valitsin lähimmän lukion, ja kun pakotettiin valitsemaan uudestaan Valitsin taas sen lähempänä olevan. Olen ollut alkuperäiseen valintaani tyytyväinen.

      Tässä lukioiden uudistus hullunmyllyssä olen saanut kuulla ihan tarpeeksi sitä, että "Myö ollaan parempia kuin työ" , "Kimpisessä on huono ilmapiiri", "Lauritsalalaiset on vaan onnellisii, kun pääsee keskustaan" ja "Jotsenoon joutu vaan ne, jotka ei päässeet muualle". Tälläista soopaa kuulee siis ihan jokaisessa Lappeenrannan lukiossa.

      Mitä ilmapiiriin tulee, mielestäni kukaan ei voi sanoa missä on hyvä ja missä huono ilmapiiri. Ihmisethän vaihtuvat joka vuosi! Siitä se on kiinni millainen itse olet ja ketä siellä on sinun kanssasi.

      Oli miten oli uskon, että kummassakin jäljelle jäävässä lukiossa on hyvä ilmapiiri ja kumpikin voi olla jollekulle "Lappeenrannan paras lukio". Elkääkä ihmeessä tuijottako niitä lukioiden lehti arvosteluja! Ne eivät tee sinusta L:n ylioppilasta.

    • Margareth Teacher

      Ettekö ole lehtiä lukeneet? Kouluthan tullaan yhdistämään syksyllä 2016 ja uudeksi nimeksi on kaavailtu KLIMPISEN lukio.

    • Neiti2000-luvulta

      Hei, mie kävin tänään opolla kysymässä noista kursseista lyseolla. Hän sanoi että voin valita kurssit ristiin eli mie valitsen vaikka jonkun enkun kurssin Kimpisestä. Pitääkö tämä paikkansa, että kurssit voi valita ristiin?

      • lml99

        kyllä pitää paikkansa


    • Bläähähähö

      Nuoret, kysykää kouluvirastosta, opoilta ja jo lukiossa opiskelleilta tutuilta. Älkää täältä kyselkö, ei täältä saa oikeaa tietoa.

      Jos haluaa hyvän lukion, niin valitsee kumpaisenkin ottamalla kursseja molemmista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6183
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3966
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      255
      2349
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1920
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1383
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1306
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1040
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      986
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      951
    Aihe