Äiti ei usko

poika17v

En tiedä kuuluuko tää juttu tänne, mutta parempaakaan en tähän hätään löytänyt.
Meillä on sellainen ongelma, että äiti viskasi minun isän neljä vuotta sitten meiltä pois. Ei muka kestänyt isän juomista, vaikka isä käy töissäkin. Silloin sanoin äitille, että isä pitää ottaa takasin kotiin ja äiti sano että isä saa tulla, kunhan vaan muuttuu ensin. Kysyin että odottaako isää ja äiti sanoi että odottaa, että ei ota muita miehiä isän tilalle. Varmistin sen vielä silloin ja äiti lupasi.

Nyt sitten on varmaan puoli vuotta meillä aina välillä pyörinyt yksi äijjä. Kysyin, että mitä tekee meillä ja äiti sano, että on vaan ystävä. Se aina lähtee äkkiä kun minä tulen.
Muutama päivä sitten kun tulin koulusta kotiin vähän aiemmin kuin yleensä, niin näin sen äijjän auton meidän pihassa. Menin sitten hiljaa sisälle ja yllätin ne mutsin (ja isän) sängystä! Voitteko kuvitella siellä se äijjä panee keskellä iltapäivää mun äitiä! Muka ystäviä!
Huusin, että mitä vittua täällä hommaillaan! Äiti sanoi, että mene pois ja se äijjä alkoi rähisemään, että mene pentu helvettiin! Että tämä ei sinulle kuulu. Sanoin, että totta vitussa kuuluu, että teidänhän piti olla vain ystäviä! Ja että äiti on luvannut, että ei ota isän tilalle uutta ukkoa, joten sun täytyy raiskata minun äitiä. Otin sitten äijjää hiuksista kiinni ja revin sen sieltä makkarista pois. Se alkoi sitten käydä mun kimppuun, mutta eihän se pärjännyt ollenkaan. Sain lyötyä naamaan muutaman kerran ja sitten se kaatu ja vielä sain potkittua. Vitun ääliö luuli pärjäävänsä, mulle kun en oo ihan vielä täysikäinen ja se oli varmaan 40 ja vähän mua pidempi. Mutta ei tajunnut, että mulla oli voimaa ja se oli vitun kukkakeppi! Potkin sen sitten pihalle ja heitin kamat ja vaatteet perässä. Se lähti sitten pois.
Pidin sitten äitille puhuttelun. Se alko itkee, että ei usko että isä enää voi tulla kotiin, että se ei muka osaa muuttua. Sanoin, että äiti on luvannut olla ottamatta uusia äijjiä ja oottaa isää. Ja koska on nyt valehdellut, niin joutuu nyt tarkkailun alle ja ei kaikki yhteydet kaikkiin miehiin pitää lopettaa.
Se on nyt ollut koko viikon kotona. Oon laittanut aamulla kouluun lähtiessä ovet ulkoa päin kiinni ja se ei pääse niistä. Kerran käytiin kaupassa yhdessä. Viikonloppuna taas pitää käydä. Se lupaa, ettei enää ota yhteyttä miehiin, mutta uskon että voi valehdella.

Mitä minun kannattaisi tehdä, että saan äitin tajuamaan, ettei enää ala sähläämään miesten kanssa vaan odottaa isää?! Kysyin isältä, niin se sanoi, että katso sen perään. Mutta en kai minä aina voi äitiä vartioida? Äiti pitäisi itse saada tajuamaan tuo asia!

70

5954

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yhdessä juttelemaan

      Varaa aika ja menkää yhdessä juttelemaan jonkun ammatti-ihmisen kanssa, ehkä äitisi uskoisi ulkopuolista asiantuntijaa paremmin.

      • poika17v

        Mikä olis sellainen paikka johon vois luottaa? Että ne tajuis puhua järkeä, ettei se homma käänny ihan väärin päin. Voiko niille ammatti-auttajille kertoo etukäteen, mitä niiden pitää äidille sanoo?


      • no nii no niii
        poika17v kirjoitti:

        Mikä olis sellainen paikka johon vois luottaa? Että ne tajuis puhua järkeä, ettei se homma käänny ihan väärin päin. Voiko niille ammatti-auttajille kertoo etukäteen, mitä niiden pitää äidille sanoo?

        MUN ÄITI ON IHANA ! JA MÄ RAKASTAN SITÄ olkaa siitä onnelisiä et teillä on äiti koska joillaki ei oo äitii!


      • älkää jaksako
        no nii no niii kirjoitti:

        MUN ÄITI ON IHANA ! JA MÄ RAKASTAN SITÄ olkaa siitä onnelisiä et teillä on äiti koska joillaki ei oo äitii!

        Mistä veestä oikein onnistuit kaivamaan monta vuotta vanhan provon tänne ylös? Joku koululainen taas näkee märkiä unia tai jotain. Lopettakaa pliis.


    • Juoppo isä onneton lapsuus

      Etkai sä ole tosissasi ton tekstisi kanssa???
      Jos sun vanhemmat on ollu erossa jo 4v niin äitilläs on oikeus uuteen elämään halusit sinä tai isäs sitä tai ette.
      Toki äitisi teki väärin kun valehteli sulle,mutta kyllä jo ton ikäisen pitäisi tajuta missä mennään.Jos vanhempasi ovat jo 4v olleet erossa niin tuskimpa enää yhteen menevät.

      Äitisi on fiksu nainen ku heitti juopottelevan isäs pellolle kävi se sitten töissä tai ei.Kokemuksesta voin sanoa,että juoppo on juoppo ja mikäli isäs ei 4v ole muuttunut tuskimpa muuttuu ikinä.
      Sun kannattas vaan hyväksyy,että vanhempas ei taida enää samankaton alla elellä ja antaa äitis jatkaa elämäänsä eteenpäin.Tuskimpa vaan se sunkaan isäs on ilman naista ollu?
      Jos oikeasti pidät äitiäs lukkojen takana ja se viellä sallii sen on ammattiauttaja paikallaan koko teidän hajonneelle perheelle

      • poika17v

        Tottakai minä tajusin missä mennään. Ei se jätkä äitiä raiskannut vaan yhdessä sitä tekivät, näpäytimpähän vain äitiä kun oli valehdellut. Sai vielä nähdä kun panijansa saa selkään oikein kunnolla!

        On isällä ollut naisia, mutta äitihän se isän pihalle heittikin. Ei isän siinä tilanteessa tarvinnut mitään uskollisuutta luvata. Se oli uhri. Äiti lupasi uskollisuutta ja petti luottamuksen. Ei lupaukset ole sellaisia, että niistä voi lipsua edes ajan kanssa. Itse on minulle senkin opettanut.

        Kyllä isä tulis kotiin vaikka heti, mutta äiti ei päästä. Pitäis olla joku vitun raitis. Ei isän juominen minuakaan haittaa!

        Äiti tietää, että on sovittu että äidillä on kaksi mahdollisuuta elämässä. Joko ilman miestä tai ottaa minun isän takaisin. Nyt petti luottamuksen. Siksi joudun vahtimaan, muuten en vahtisi. Ei minua kiinnosta oman mutsin perään kytätä, kun vaan osaa toimia niin kun o sovittu!


      • Juoppo isä onneton lapsuus
        poika17v kirjoitti:

        Tottakai minä tajusin missä mennään. Ei se jätkä äitiä raiskannut vaan yhdessä sitä tekivät, näpäytimpähän vain äitiä kun oli valehdellut. Sai vielä nähdä kun panijansa saa selkään oikein kunnolla!

        On isällä ollut naisia, mutta äitihän se isän pihalle heittikin. Ei isän siinä tilanteessa tarvinnut mitään uskollisuutta luvata. Se oli uhri. Äiti lupasi uskollisuutta ja petti luottamuksen. Ei lupaukset ole sellaisia, että niistä voi lipsua edes ajan kanssa. Itse on minulle senkin opettanut.

        Kyllä isä tulis kotiin vaikka heti, mutta äiti ei päästä. Pitäis olla joku vitun raitis. Ei isän juominen minuakaan haittaa!

        Äiti tietää, että on sovittu että äidillä on kaksi mahdollisuuta elämässä. Joko ilman miestä tai ottaa minun isän takaisin. Nyt petti luottamuksen. Siksi joudun vahtimaan, muuten en vahtisi. Ei minua kiinnosta oman mutsin perään kytätä, kun vaan osaa toimia niin kun o sovittu!

        kenties romani?Juttujesi perusteella näin voisi luulla.
        Oletko ajatellut asiaa äitisi kantilta?Sinua ei välttämättä isäsi juominen häiritse,mutta äitiäsi kyllä.Minkä takia äitisi pitäisi olla suhteessa,jossa on onnetton?Sinäkin olet kohta aikuinen mies minkä takia teidän siis pitäisi leikkiä onnellista kotia?Ketä se pitkällä tähtäimellä hyödyttää?

        On typerää vaatia äitiäsi olemaan uskollinen kun hänellä ei selvästikkään ole aikomustakaan huolia isääsi takaisin.Anna nyt äitisi tapailla ketä haluaa.Äitisi on jo aikuinen ja tietää varmasti mitä on tekemässä.


      • poika17v
        Juoppo isä onneton lapsuus kirjoitti:

        kenties romani?Juttujesi perusteella näin voisi luulla.
        Oletko ajatellut asiaa äitisi kantilta?Sinua ei välttämättä isäsi juominen häiritse,mutta äitiäsi kyllä.Minkä takia äitisi pitäisi olla suhteessa,jossa on onnetton?Sinäkin olet kohta aikuinen mies minkä takia teidän siis pitäisi leikkiä onnellista kotia?Ketä se pitkällä tähtäimellä hyödyttää?

        On typerää vaatia äitiäsi olemaan uskollinen kun hänellä ei selvästikkään ole aikomustakaan huolia isääsi takaisin.Anna nyt äitisi tapailla ketä haluaa.Äitisi on jo aikuinen ja tietää varmasti mitä on tekemässä.

        Romani? Siis mustalainen? No, totta hitossa ei ole. Minähän kerroin että isä käy töissä!
        Minkä takia olisi tyhmää vaatia, että äiti pitää lupauksensa? Äidistä tämä kaikki johtuu jo alun pitäen. Äiti teki sekä isän että minut onnettomaksi. Onko se oikein? Meillä meni ihan hyvin, mutta äiti halusi muuttaa isää koko ajan. Minuakin oli määräilemässä jatkuvasti. Nyt kun olen iso, niin minä määrään!


      • Juoppo isä onneton lapsuus
        poika17v kirjoitti:

        Romani? Siis mustalainen? No, totta hitossa ei ole. Minähän kerroin että isä käy töissä!
        Minkä takia olisi tyhmää vaatia, että äiti pitää lupauksensa? Äidistä tämä kaikki johtuu jo alun pitäen. Äiti teki sekä isän että minut onnettomaksi. Onko se oikein? Meillä meni ihan hyvin, mutta äiti halusi muuttaa isää koko ajan. Minuakin oli määräilemässä jatkuvasti. Nyt kun olen iso, niin minä määrään!

        tyhmää siksi,että jos isäsi ja äitisi ovat olleet jo 4v erossa on erittäin epätodennäköistä,että he enää tulevat palaamaan yhteen.Kuvitteletko,että äitisi ei enää ikinä koske muihin miehiin kun on kerta joskus niin sinulle luvannut?

        Jos sinä ja isäsi olette olleet onnettomia jo silloin kun isäsi asui kotona niin eikö silloin ole vaan parempi,että isäsi asuu erillään teistä?
        Jos hän tulisi takaisin olisitte kuitenkin onnettomia kaikki ja siinä nyt ei ole mitään järkeä.
        Isäsi taitaa olla aivopessyt sinut kun et nähtävästi näe metsää puilta.Teissä kummassakin on narsistin vikaa.


      • poika17v
        Juoppo isä onneton lapsuus kirjoitti:

        tyhmää siksi,että jos isäsi ja äitisi ovat olleet jo 4v erossa on erittäin epätodennäköistä,että he enää tulevat palaamaan yhteen.Kuvitteletko,että äitisi ei enää ikinä koske muihin miehiin kun on kerta joskus niin sinulle luvannut?

        Jos sinä ja isäsi olette olleet onnettomia jo silloin kun isäsi asui kotona niin eikö silloin ole vaan parempi,että isäsi asuu erillään teistä?
        Jos hän tulisi takaisin olisitte kuitenkin onnettomia kaikki ja siinä nyt ei ole mitään järkeä.
        Isäsi taitaa olla aivopessyt sinut kun et nähtävästi näe metsää puilta.Teissä kummassakin on narsistin vikaa.

        Onnettomia oltiin isän kanssa, kun särki meidän perheen. Eihän äiti mikään täydellinen ollu sitä ennenkään, mutta hyväksyttiin kyllä. Nyt on mennyt ihan pilalle, kun en ole ollut riittävän jämäkkä. Onneksi nyt edes tajusin!

        Niin, ei äidillä ole mitään asiaa koskea muihin miehiin kuin isään. Ja se on sovittu. Äiti yrittää vaan luistaa sopimuksesta.


      • mietippäs nyt
        poika17v kirjoitti:

        Tottakai minä tajusin missä mennään. Ei se jätkä äitiä raiskannut vaan yhdessä sitä tekivät, näpäytimpähän vain äitiä kun oli valehdellut. Sai vielä nähdä kun panijansa saa selkään oikein kunnolla!

        On isällä ollut naisia, mutta äitihän se isän pihalle heittikin. Ei isän siinä tilanteessa tarvinnut mitään uskollisuutta luvata. Se oli uhri. Äiti lupasi uskollisuutta ja petti luottamuksen. Ei lupaukset ole sellaisia, että niistä voi lipsua edes ajan kanssa. Itse on minulle senkin opettanut.

        Kyllä isä tulis kotiin vaikka heti, mutta äiti ei päästä. Pitäis olla joku vitun raitis. Ei isän juominen minuakaan haittaa!

        Äiti tietää, että on sovittu että äidillä on kaksi mahdollisuuta elämässä. Joko ilman miestä tai ottaa minun isän takaisin. Nyt petti luottamuksen. Siksi joudun vahtimaan, muuten en vahtisi. Ei minua kiinnosta oman mutsin perään kytätä, kun vaan osaa toimia niin kun o sovittu!

        "Joko ilman miestä tai ottaa minun isän takaisin. Nyt petti luottamuksen. Siksi joudun vahtimaan, muuten en vahtisi. Ei minua kiinnosta oman mutsin perään kytätä, kun vaan osaa toimia niin kun o sovittu!"

        Ennustaminen on vaikeata, varsinkin tulevaisuuden ennustaminen.
        Tästä näet sinäkin, ettei koskaan pidä sanoa "ei koskaan".
        Aina voi elämä tehdä tepposet ihmisille. Eivät sinun vanhempasikaan naimisiin mennessään päättäneet tehdä avioliitosta sellaista, millaiseksi se muodostui. Olivathan hekin luvanneet rakasta toisiaan myötä- ja vastamäessä.

        Kun isäsi pani viinan perheensä eli sinun ja äitinsä edelle, petti hän äitisi luottamuksen. Niin yksinekrtaista se on. Jokainen on epäkypsä, sinä myös.
        Sinä vaadit vanhempiasi elämään sinun tahtosi mukaan. Sinun pitää nyt pysähtyä ja miettiä.

        Kirjoitat kuin olisit kotoisin arabimaailmasta. Vahdit ätiä ja haluat hallita häntä isäsi puolesta. Äitisi on täysi-ikäinen, sinä et.

        Muuta isäsi luokse, koska hänen juomisensa ei haittaa sinua. Äitiäsi se haittaa, joten tällaisena tilanne tulee jatkumaan.


      • poika17v
        mietippäs nyt kirjoitti:

        "Joko ilman miestä tai ottaa minun isän takaisin. Nyt petti luottamuksen. Siksi joudun vahtimaan, muuten en vahtisi. Ei minua kiinnosta oman mutsin perään kytätä, kun vaan osaa toimia niin kun o sovittu!"

        Ennustaminen on vaikeata, varsinkin tulevaisuuden ennustaminen.
        Tästä näet sinäkin, ettei koskaan pidä sanoa "ei koskaan".
        Aina voi elämä tehdä tepposet ihmisille. Eivät sinun vanhempasikaan naimisiin mennessään päättäneet tehdä avioliitosta sellaista, millaiseksi se muodostui. Olivathan hekin luvanneet rakasta toisiaan myötä- ja vastamäessä.

        Kun isäsi pani viinan perheensä eli sinun ja äitinsä edelle, petti hän äitisi luottamuksen. Niin yksinekrtaista se on. Jokainen on epäkypsä, sinä myös.
        Sinä vaadit vanhempiasi elämään sinun tahtosi mukaan. Sinun pitää nyt pysähtyä ja miettiä.

        Kirjoitat kuin olisit kotoisin arabimaailmasta. Vahdit ätiä ja haluat hallita häntä isäsi puolesta. Äitisi on täysi-ikäinen, sinä et.

        Muuta isäsi luokse, koska hänen juomisensa ei haittaa sinua. Äitiäsi se haittaa, joten tällaisena tilanne tulee jatkumaan.

        Ihan turhaan käännät asian isän ja minun syyksi. Ei isän juopottelu ikinä ole mitenkään kokoaikaista ollut. Ei juo viikossa edes joka päivä. Äiti vaan on aina ollut sellainen, että sen on pitänyt päästä päättämään toisten asioista. Nyt saa sitten samalla mitalla takaisin!

        Eikö sillä ole sinun mielestä merkitystä, että äiti VALEHTELI minulle, kun sanoi, että ei ota muita miehiä kuin isän?! Nyt huomaan, että sanoi sen vaan koska en muuten olisi hyväksynyt isän pihalle heittoa. Nyt joutuu sitten kärsimään epärehellisyydestään ja ilkeydestään.

        Kyllä tämä vielä menee, mutta parin vuoden päästä minun koulu loppuu täällä ja sitten on armeijat ja jatko-opiskelut, jolloin joudun lähteä kotoa pois. Sinne asti voin äitiä vahtia, mutta sen jälkeen se ei enää onnistu. Äiti pitäisi saada siihen mennessä järkiinsä ja ottamaan isän takasin tänne kotiin, että isä sitten voi katsoa sen perään, kun minä olen pois.


      • Pysähdy sanomaan
        poika17v kirjoitti:

        Ihan turhaan käännät asian isän ja minun syyksi. Ei isän juopottelu ikinä ole mitenkään kokoaikaista ollut. Ei juo viikossa edes joka päivä. Äiti vaan on aina ollut sellainen, että sen on pitänyt päästä päättämään toisten asioista. Nyt saa sitten samalla mitalla takaisin!

        Eikö sillä ole sinun mielestä merkitystä, että äiti VALEHTELI minulle, kun sanoi, että ei ota muita miehiä kuin isän?! Nyt huomaan, että sanoi sen vaan koska en muuten olisi hyväksynyt isän pihalle heittoa. Nyt joutuu sitten kärsimään epärehellisyydestään ja ilkeydestään.

        Kyllä tämä vielä menee, mutta parin vuoden päästä minun koulu loppuu täällä ja sitten on armeijat ja jatko-opiskelut, jolloin joudun lähteä kotoa pois. Sinne asti voin äitiä vahtia, mutta sen jälkeen se ei enää onnistu. Äiti pitäisi saada siihen mennessä järkiinsä ja ottamaan isän takasin tänne kotiin, että isä sitten voi katsoa sen perään, kun minä olen pois.

        Äitisi valehteli sinulle. Ehkäpä valehteli. Ehkäpä luuli, että puhuu totta? Siitä on monta vuotta, neljä, sanoit?

        Sekö on se pahin asia tässä?
        Eikö äidilläsi ollut vaikeaa erota? Eikö isälläsikin ollut vaikeaa?
        Sinä pääsit helpoimmalla, koska olit lapsi. Sinun ei tarvinnut tehdä päätöksiä.
        Nyt voisit tehdä päätöksen, että muutat isäsi luo.
        Olet jo sen verran aikuinen, että voit päättää.

        Mutta äitisi elämästä et voi päättää. Sinä et voi estää äitiäsi elämästä omaa elämäänsä. Ethän estä isääsikään. Et ede halua puuttua isäsi elämään. Luuletko, että isäsi on pitänyt kaikki lupauksensa aina?
        Oletko itse pitänyt?

        Voi olla äidillesi loukkaantunut ja vihainen, mutta vapaudenriistosta joudut edesvastuuseen.
        Suomessa täysi-ikäinen ei ole vellvollinen "tottelemaan" ketään, eikä sinä ole oikeutettu valvomaan ja ahdistamaan äitisi toimia.

        Älä tee omaa elämääsi vaikeaksi. Viha ja katkeruus ei pue ketään.
        Mieti, mikä on tärkeintä elämässäsi.


      • tekisi näin
        poika17v kirjoitti:

        Onnettomia oltiin isän kanssa, kun särki meidän perheen. Eihän äiti mikään täydellinen ollu sitä ennenkään, mutta hyväksyttiin kyllä. Nyt on mennyt ihan pilalle, kun en ole ollut riittävän jämäkkä. Onneksi nyt edes tajusin!

        Niin, ei äidillä ole mitään asiaa koskea muihin miehiin kuin isään. Ja se on sovittu. Äiti yrittää vaan luistaa sopimuksesta.

        muuta sen isäsi kanssa asumaan ja jätä äitisi rauhaan ja elämään omaa elämäänsä ilman tuollaista kamalaa poikaa joka komentelee äitiään kuten orjaa tai alamaista. Mikä sinä olet äitiäsi määräämään miten hänen pitää elää OMAA ELÄMÄÄNSÄ?
        Kurjaa kun äidillä on ollut kurja elämä isäsi kanssa ja nyt se kurjuus hänellä jatkuu sinun kanssasi, todella epäoikeudenmukaista äidillesi. HÄPEÄ POIKA!


      • poika17v
        tekisi näin kirjoitti:

        muuta sen isäsi kanssa asumaan ja jätä äitisi rauhaan ja elämään omaa elämäänsä ilman tuollaista kamalaa poikaa joka komentelee äitiään kuten orjaa tai alamaista. Mikä sinä olet äitiäsi määräämään miten hänen pitää elää OMAA ELÄMÄÄNSÄ?
        Kurjaa kun äidillä on ollut kurja elämä isäsi kanssa ja nyt se kurjuus hänellä jatkuu sinun kanssasi, todella epäoikeudenmukaista äidillesi. HÄPEÄ POIKA!

        Ei ongelma ole se ettei minulla olisi asuntoa. Voin muuttaa toki isän luokse tai vaikka kokonaan pois. Ongelma on siinä, että että äiti mokas ja tarttee rangaistuksen. Rangaistuksena äidin pitää toimia valvonnan alaisena ja tietysti palata siihen alunperin sovittuun tapaan, että ei muita miehiä. Jos nyt sitten muutan pois, niin kuka vahtii äitiä, kun häneen ei vielä voi luottaa? Kunhan isä tulee takaisin, niin sitten voin lähteä ja lähdenkin täältä, kun tiedän että kaikki sujuu täällä!


      • poikaa...
        poika17v kirjoitti:

        Tottakai minä tajusin missä mennään. Ei se jätkä äitiä raiskannut vaan yhdessä sitä tekivät, näpäytimpähän vain äitiä kun oli valehdellut. Sai vielä nähdä kun panijansa saa selkään oikein kunnolla!

        On isällä ollut naisia, mutta äitihän se isän pihalle heittikin. Ei isän siinä tilanteessa tarvinnut mitään uskollisuutta luvata. Se oli uhri. Äiti lupasi uskollisuutta ja petti luottamuksen. Ei lupaukset ole sellaisia, että niistä voi lipsua edes ajan kanssa. Itse on minulle senkin opettanut.

        Kyllä isä tulis kotiin vaikka heti, mutta äiti ei päästä. Pitäis olla joku vitun raitis. Ei isän juominen minuakaan haittaa!

        Äiti tietää, että on sovittu että äidillä on kaksi mahdollisuuta elämässä. Joko ilman miestä tai ottaa minun isän takaisin. Nyt petti luottamuksen. Siksi joudun vahtimaan, muuten en vahtisi. Ei minua kiinnosta oman mutsin perään kytätä, kun vaan osaa toimia niin kun o sovittu!

        Kuule poika. Minä äitinä kans kyllä heittäsin miehen, joka juo, vaikka se ei lastani haittaisi.Pitkitoksessa se haittaa. Rahat menee, terveys ja yleensä juominen vain pahenee. Isäsi jos lopettaa juomisen, niin sitten voi tulla takasin. SIinä katsotaan hänen miehisyyttä pystyykö siihen ja mitä elämältä haluaa - äitisi ja sinut vai veikö viina voiton? Et sinä myöskään voi äitiäsi komentaa, tosin onhan se hullua tulla kotiinsa miestä panettaa ja vielä lapsensa nähden. Tämä on tätä uusperheen onnea ja olen pahoillani että tollaseen joudut. Helppoa ei tule koskaan olemaan, kun avioero tulee, mutta sellaista se elämä joskus on. Ole hyvien kavereiden kanssa, koita jutella asiallisesti äitisi kanssa, harrasta hyviä harrastuksia ja menkää vaikka sinne perhetarapeutille, mutta älä ainakaan sinä rupea juomaan. Ole urhea ja panosta elämääsi kaikesta huolimatta. Opiskele hyvä ammatti.


      • että ...
        poikaa... kirjoitti:

        Kuule poika. Minä äitinä kans kyllä heittäsin miehen, joka juo, vaikka se ei lastani haittaisi.Pitkitoksessa se haittaa. Rahat menee, terveys ja yleensä juominen vain pahenee. Isäsi jos lopettaa juomisen, niin sitten voi tulla takasin. SIinä katsotaan hänen miehisyyttä pystyykö siihen ja mitä elämältä haluaa - äitisi ja sinut vai veikö viina voiton? Et sinä myöskään voi äitiäsi komentaa, tosin onhan se hullua tulla kotiinsa miestä panettaa ja vielä lapsensa nähden. Tämä on tätä uusperheen onnea ja olen pahoillani että tollaseen joudut. Helppoa ei tule koskaan olemaan, kun avioero tulee, mutta sellaista se elämä joskus on. Ole hyvien kavereiden kanssa, koita jutella asiallisesti äitisi kanssa, harrasta hyviä harrastuksia ja menkää vaikka sinne perhetarapeutille, mutta älä ainakaan sinä rupea juomaan. Ole urhea ja panosta elämääsi kaikesta huolimatta. Opiskele hyvä ammatti.

        tää kyl vaikuttaa puhtaasti provolta, mutta kun ei koskaan tiedä... hullu maailma, niin yritin jotenkin auttaa...enkä jaksanut lukea kun tähän asti. VOin vain kuvitella otsikoista päätellen jatkot.


      • sellainen
        poika17v kirjoitti:

        Ei ongelma ole se ettei minulla olisi asuntoa. Voin muuttaa toki isän luokse tai vaikka kokonaan pois. Ongelma on siinä, että että äiti mokas ja tarttee rangaistuksen. Rangaistuksena äidin pitää toimia valvonnan alaisena ja tietysti palata siihen alunperin sovittuun tapaan, että ei muita miehiä. Jos nyt sitten muutan pois, niin kuka vahtii äitiä, kun häneen ei vielä voi luottaa? Kunhan isä tulee takaisin, niin sitten voin lähteä ja lähdenkin täältä, kun tiedän että kaikki sujuu täällä!

        oikein todella kova rangaistus pitäisi antaa äitisi jatkuvasta alistamisesta ja kiusaamisesta että oppisitte elämään elämäänne ilman toisten ihmisten kiusaamista ja alistamista. Pitäsi pistää teidät johonkin laitokseen missä teitä kyykytettäisiin oikein olan takaa, saisitte kokea sen mitä olette "äidille" tehneet. Jos olet oikeasti noin tyhmä ettei sinulla ole ajattelukykyäkään ollenkaan olemassa, niin parempi olisi kun sinua ei olisi olemassakaan. Maailmankuvasi on todellakin vääristynyt jos alistat väkivallalla toista ihmistä ja asia pahenee jos tämä ihminen on äitisi.
        Raamatussakin lukee "kunnioita isääsi ja äitiäsi". Onko tuollainen alistaminen ja "rankaiseminen" muka jotain kunnioitusta? Itsekin valehtelet elämässäsi sen kun kerkiät, kukahan sinua mahtaisi siitä rankaista? Hyi hitto vaan, onneksi minulla ei sentään ole tuollaista poikaa riesanani. Luojalle kiitos siitä! Harmittaa kyllä pahasti äitisi puolesta, senkin typerä ääliö poika. Mene peilin eteen ja katsele millaisen typeryksen äitisi ja isäsi ovat saaneet aikaan tätä maailmaa pilaamaan. Hyi hitto!


      • poika17v
        sellainen kirjoitti:

        oikein todella kova rangaistus pitäisi antaa äitisi jatkuvasta alistamisesta ja kiusaamisesta että oppisitte elämään elämäänne ilman toisten ihmisten kiusaamista ja alistamista. Pitäsi pistää teidät johonkin laitokseen missä teitä kyykytettäisiin oikein olan takaa, saisitte kokea sen mitä olette "äidille" tehneet. Jos olet oikeasti noin tyhmä ettei sinulla ole ajattelukykyäkään ollenkaan olemassa, niin parempi olisi kun sinua ei olisi olemassakaan. Maailmankuvasi on todellakin vääristynyt jos alistat väkivallalla toista ihmistä ja asia pahenee jos tämä ihminen on äitisi.
        Raamatussakin lukee "kunnioita isääsi ja äitiäsi". Onko tuollainen alistaminen ja "rankaiseminen" muka jotain kunnioitusta? Itsekin valehtelet elämässäsi sen kun kerkiät, kukahan sinua mahtaisi siitä rankaista? Hyi hitto vaan, onneksi minulla ei sentään ole tuollaista poikaa riesanani. Luojalle kiitos siitä! Harmittaa kyllä pahasti äitisi puolesta, senkin typerä ääliö poika. Mene peilin eteen ja katsele millaisen typeryksen äitisi ja isäsi ovat saaneet aikaan tätä maailmaa pilaamaan. Hyi hitto!

        Sulle pitäisi antaa rangaistus kun puutut toisten asioihin ilman mitään järkevää sanomista!

        En ole ollut äitiä kohtaa väkivaltainen. En ole koskaan äitiäni lyönyt, päin vastoin äiti kyllä on lyönyt kun olin lapsi ja tukistikin monesti. Joten olen ollut liiankin armollinen siihen verrattuna mitä itse olen joutunut kokemaan!
        Ja ikinä en ole valehdellut kenellekkään mistään noin vakavasta ja tärkeästä asiasta, kuin mitä äiti on valehdellut mulle.

        Menee itseesi, kirjaimellisesti!


      • mk
        poika17v kirjoitti:

        Romani? Siis mustalainen? No, totta hitossa ei ole. Minähän kerroin että isä käy töissä!
        Minkä takia olisi tyhmää vaatia, että äiti pitää lupauksensa? Äidistä tämä kaikki johtuu jo alun pitäen. Äiti teki sekä isän että minut onnettomaksi. Onko se oikein? Meillä meni ihan hyvin, mutta äiti halusi muuttaa isää koko ajan. Minuakin oli määräilemässä jatkuvasti. Nyt kun olen iso, niin minä määrään!

        Niin kauan kun olet alaikäinen niin et märrä vaan äitisi määrää koska on sinun huoltajasi ja mene itteesi koska lapset eivät määräile.


    • jujuu

      Tulet vielä joskus ymmärtämään että aikuisten asioihin ei voi puuttua. Et voi olla vanhempiesi vartija tai heidän lapsenvahti. Mitä pikemmin sen ymmärrät sen paremmin voit itse.

      Yritä ajatella asioita myös toisten ihmisten kannalta. Kirjoituksesi nimittäin antoi ymmärtää että luulet olevasi kovempikin pääpomo äitisi suhteen ja ajattelet vain omaa oloasi.
      Mitä luulet? Onko vanhempasi onnellisia jos isäsi tulisi takaisin? Ja jos he tekisivät vain sen takia että juuri aikuiseksi kasvava poika sitä haluaa.

      • poika17v

        Ei se olisi vain minun mieliksi! Kyllä isäkin haluaisi tulla kotiin! Se tykkää äitistä vieläkin. Äiti se tän perheen hajotti.


      • jujuu
        poika17v kirjoitti:

        Ei se olisi vain minun mieliksi! Kyllä isäkin haluaisi tulla kotiin! Se tykkää äitistä vieläkin. Äiti se tän perheen hajotti.

        Alkaa näyttämään pahasti siltä että isäsi käyttää sinua hyväkseen saadakseen äitisi takaisin. Nyt annat heidän välisten ongelmien olla ja annat heidän itse selvittää.

        Toisten perhesuhteista ei voi noin vain sanoa. Mutta oletko ikinä lukenut alkoholismista tai siihen liittyvistä psyykkisistä ongelmista. Suosittelen..


      • poika17v
        jujuu kirjoitti:

        Alkaa näyttämään pahasti siltä että isäsi käyttää sinua hyväkseen saadakseen äitisi takaisin. Nyt annat heidän välisten ongelmien olla ja annat heidän itse selvittää.

        Toisten perhesuhteista ei voi noin vain sanoa. Mutta oletko ikinä lukenut alkoholismista tai siihen liittyvistä psyykkisistä ongelmista. Suosittelen..

        Ei isä minua tässä hyväkseen käytä. Itse haluan isän takaisin kotiin ja haluan taas pystyä luottamaan siihen mitä äiti sanoo.

        Tarvitsisin niitä neuvoja miten saada äiti järkiinsä ja unohtamaan haihattelut muitten miesten kanssa, en mitään muuta höpinää! Kiitos.


      • wrrergerg
        poika17v kirjoitti:

        Ei isä minua tässä hyväkseen käytä. Itse haluan isän takaisin kotiin ja haluan taas pystyä luottamaan siihen mitä äiti sanoo.

        Tarvitsisin niitä neuvoja miten saada äiti järkiinsä ja unohtamaan haihattelut muitten miesten kanssa, en mitään muuta höpinää! Kiitos.

        muuta isälle jos äidin seura ei kelpaa vai huoliiko sun isä sua omaan kotiin


      • poika17v
        wrrergerg kirjoitti:

        muuta isälle jos äidin seura ei kelpaa vai huoliiko sun isä sua omaan kotiin

        Kyllä isä minut sinne huolii. Oon siellä paljon ollukin, kun on ryypätty. Mutta en minä voi nyt muuttaa. Muuten äitiä ei vahtisi kukaan. Muutan vasta sitten pois, kun isä on täällä takaisin.


      • Tämä sen todistaa
        poika17v kirjoitti:

        Kyllä isä minut sinne huolii. Oon siellä paljon ollukin, kun on ryypätty. Mutta en minä voi nyt muuttaa. Muuten äitiä ei vahtisi kukaan. Muutan vasta sitten pois, kun isä on täällä takaisin.

        Oot siellä paljon ollutkin, kun on ryypätty!!
        Tuo kyllä todistaa, että kirjoituksesi on trolli.

        Tai sitten haluat juopon isän kotiin, ja haluat ryypätä hänen kanssaan, ja isän kavereiden kanssa, ja äiti sitten hoitaisi huushollin ja tekisi muonat.

        Se olisikin hyvä järjestys.

        Voi vain kysyä, mitä iloa isästäsi on äidillesi? Luuletko, että hänestä olisi vielä aviomieheksi virkeälle ex-vaimolle?


    • eräsN1

      Aikuiset päättävät itse omista asioistaan. Lapsi ei ole se henkilö, joka määrää kuka seurustelee ja kenen kanssa.

      Alkoholistilla on usein arvomaailmassa viina se ensimmäinen asia ja sitten tulee vasta muut jutut, jos on tullakseen.

      Kysäisepä isältäsi, mitä hän on tehnyt juomisensa suhteen? Ja jos kerran pidät kotona kuria äidillesi, niin eiköhän se järjestys löydy isäsi juomiseenkin. Ohjaa hänet AA:n.

      • poika17v

        Ei ongelma ole isän juominen. Ei se minua häiritse. Yritän juoda itsekin, kun vaan pystyn. Seurustelu olisi OK jos se olisi alunperin sovittu ja minä olisin sen alunperin hyväksynyt.

        Minä kyselin, että millä konstilla saisin äidin tajuamaan, ettei enää sekaantuisi muihin miehiin vaan odottaisi isää? En minä mitään AA-neuvoja tarvitse. Vaan yksinkertaisesti miten saan äitiä muutettua, että voin taas luottaa sen sanaan? Onko jotain lääkitystä tai jotain muuta?


      • löytyy
        poika17v kirjoitti:

        Ei ongelma ole isän juominen. Ei se minua häiritse. Yritän juoda itsekin, kun vaan pystyn. Seurustelu olisi OK jos se olisi alunperin sovittu ja minä olisin sen alunperin hyväksynyt.

        Minä kyselin, että millä konstilla saisin äidin tajuamaan, ettei enää sekaantuisi muihin miehiin vaan odottaisi isää? En minä mitään AA-neuvoja tarvitse. Vaan yksinkertaisesti miten saan äitiä muutettua, että voin taas luottaa sen sanaan? Onko jotain lääkitystä tai jotain muuta?

        mutta nyt olet ymmärtänyt väärin, että kuka niitä tarvitsee, sinä nimittäin tunnut olevan kovasti niiden tarpeessa. en edes tiedä onko kirjoituksesi vain provo, eihän kukaan voi tuollaista tosissaan kirjoitella!! yritä nyt ymmärtää totuus, isäsi oli juoppo renttu ja ansaitsi tulla heitetyksi ulos, ja jos sitä niin kovasti kaipaat niin muuta sen luo asumaan! jos minulla olisi kaltaisesi poika olisin hänet heittänyt ulos kotoani jo ajat sitten, ei sinulla ole oikeutta päättää kenen kanssa kukakin seurustelee, ja luultavasti äitisi ei voisi huonommin valita kuin isäsi ja sinut.


      • Lopeta jo
        poika17v kirjoitti:

        Ei ongelma ole isän juominen. Ei se minua häiritse. Yritän juoda itsekin, kun vaan pystyn. Seurustelu olisi OK jos se olisi alunperin sovittu ja minä olisin sen alunperin hyväksynyt.

        Minä kyselin, että millä konstilla saisin äidin tajuamaan, ettei enää sekaantuisi muihin miehiin vaan odottaisi isää? En minä mitään AA-neuvoja tarvitse. Vaan yksinkertaisesti miten saan äitiä muutettua, että voin taas luottaa sen sanaan? Onko jotain lääkitystä tai jotain muuta?

        toi provoilu taikka sitten, kuule otapa ja pane sitä äitiäs, ota siitä vaimo itelles! V*tun sairas, mene hoitoon! Tietkö että äiteelläs on miehiä, monta miestä mutta, se tekee sen salassa ettei mielisairas poika tiedä!

        Huhhuh näitä juttuja taas, on jollain liian vähän taas tekemistä....


      • sairaita
        poika17v kirjoitti:

        Ei ongelma ole isän juominen. Ei se minua häiritse. Yritän juoda itsekin, kun vaan pystyn. Seurustelu olisi OK jos se olisi alunperin sovittu ja minä olisin sen alunperin hyväksynyt.

        Minä kyselin, että millä konstilla saisin äidin tajuamaan, ettei enää sekaantuisi muihin miehiin vaan odottaisi isää? En minä mitään AA-neuvoja tarvitse. Vaan yksinkertaisesti miten saan äitiä muutettua, että voin taas luottaa sen sanaan? Onko jotain lääkitystä tai jotain muuta?

        koko perhe. Ei ihme ettei äitisi huoli isääsi takaisin - siinä sitten ryyppäisivät isä ja poika yhdessä.

        Ja äitinäsi hommaisin sinut johonkin hoitoon, sinä sitä tarvitset.

        Anna äitisi elää omaa elämäänsä.


      • poika17v
        sairaita kirjoitti:

        koko perhe. Ei ihme ettei äitisi huoli isääsi takaisin - siinä sitten ryyppäisivät isä ja poika yhdessä.

        Ja äitinäsi hommaisin sinut johonkin hoitoon, sinä sitä tarvitset.

        Anna äitisi elää omaa elämäänsä.

        Keskittyisit sinäkin alkuperäiseen ongelmaan, eikä johonkin sivuasiaan! Tottakai minä saan ryypätä niin paljon kuin haluan ja vaikka isäni kanssa, ei se sulle kuulu, eikä tähän asiaan kuulu!


      • Pidä kiirettä
        sairaita kirjoitti:

        koko perhe. Ei ihme ettei äitisi huoli isääsi takaisin - siinä sitten ryyppäisivät isä ja poika yhdessä.

        Ja äitinäsi hommaisin sinut johonkin hoitoon, sinä sitä tarvitset.

        Anna äitisi elää omaa elämäänsä.

        Äidin kahlitsemiseen on enää muutama kuukausi aikaa, kun sitten olet 18 ja äiti hommaa sulle häädön.
        Sinun pitää nyt sopia faijan kanssa toimintamalli. Vartiovuorot.
        Tietenkin voit yrittää saada hänet pakkokeinoin mielisairaalaan, mutta kun olet alaikäinen, voi olla vaikeaa.
        Saattaa olla, että hoitohenkilökunta on eri mieltä motiiveistasi.

        Sulla on pitkämielinen ja ylikärsivällinen äiti. Sekin kyllä osoittaa, ettei hän ole ihan kunnossa.


    • trollikolliko?

      Jos et ole trolli eli provo niin olet kyllä pihalla kuin lintulauta.
      Äitis ja isäs ovat eronneet, piste. Syy voi olla mikä tahansa, piste. Sopeudu, piste. Jos et tule toimeen äitis kanssa ja kaipaat isääsi niin muuta isäs luo. Hänen duuni on myös hoitaa lastansa eli ah kaikesta päätellen niin ihanaa sinua.
      Äitis on varmaan hoitanut sua jo ihan riittävän kauan ja ansaitsee oman elämän ilman hyysättäviä.

      • Täti Monica*

        JOS tuo tarina ylipäätänsä pitää kutinsa...hmmm.. olisi KORKEA aika pojan katkaista napanuora ja siten antaa myös äidille vielä HETKI aikaa elää , ilman poitsun silmien tuomitsevaa katsetta !!! huh.huh.


    • kiitollinen,

      ettet ole saanut vielä syytettä pahoinpitelystä ja vapaudenriistosta. Ja hankkiudu psykiatriseen hoitoon.

      • poika17v

        Jos saisin syytteen pahoinpitelystä, niin äijjä saisi syytteen raiskauksesta. Mutsinhan "ei pitänyt mennä kenenkään" kanssa sänkyyn. Ja jos se äijjä vielä tulee takaisin, niin saa monin verroin enemmänkin selkäänsä. Oon jo suunnitellut mitä teen jos tulee.


      • tämä 11
        poika17v kirjoitti:

        Jos saisin syytteen pahoinpitelystä, niin äijjä saisi syytteen raiskauksesta. Mutsinhan "ei pitänyt mennä kenenkään" kanssa sänkyyn. Ja jos se äijjä vielä tulee takaisin, niin saa monin verroin enemmänkin selkäänsä. Oon jo suunnitellut mitä teen jos tulee.

        se äijjä ei voi saada syytettä raiskauksesta koska sun mutsis halus panna sitä dotella paljon ja antaa sille sitä pillua. sanoit et sun isälläs on ollu naisia onkse pettäny sun äitiä ja oikeestaan et ajattele ketään muuta ku itteäs mä haluun isin kotiin kotiiiin koska oot perheen ainoa lapsi ja haluat saada tahtosi läpi mä en halua et äiti tapailee muit miehiä tai ma hakaan ne et ajattelet vaan itteäs et ketään muuta et ajattele sitä kuinka pahalta sun äitistäs tuntuu


      • fefwewfwefwef
        poika17v kirjoitti:

        Jos saisin syytteen pahoinpitelystä, niin äijjä saisi syytteen raiskauksesta. Mutsinhan "ei pitänyt mennä kenenkään" kanssa sänkyyn. Ja jos se äijjä vielä tulee takaisin, niin saa monin verroin enemmänkin selkäänsä. Oon jo suunnitellut mitä teen jos tulee.

        mutsis valehteli sulle


      • poika17v
        fefwewfwefwef kirjoitti:

        mutsis valehteli sulle

        Niin valehteli. Sen takia minä saankin nyt määrätä tahdin. Äiti mokas, kestäköön nyt seuraukset!


      • 1111111111111111111111
        poika17v kirjoitti:

        Niin valehteli. Sen takia minä saankin nyt määrätä tahdin. Äiti mokas, kestäköön nyt seuraukset!

        joss et oo kunnolla vuoden pääst äitis voi heitää sut menemään kotoa jos et suostu lähtemään poliisit voi tulla hakemaan mutsillas ei oo mitään velvoitetta ku oot 18v ni pitää sua kotona ja muuta faijjalles. etsäkään mikään däytellinen oo varmasti oot valehdellu äitilles joskus ihme nynny sun mutsis ja sust on kasvatettu itsekäs paska jonka pillin mukaan kaikki pitäs mennä ja mutsi sano sen sopimuksen vaan sen takia et oisit valittamatta ku pikku kakarat käytä päätä saatanan idiootti


      • poika17v
        1111111111111111111111 kirjoitti:

        joss et oo kunnolla vuoden pääst äitis voi heitää sut menemään kotoa jos et suostu lähtemään poliisit voi tulla hakemaan mutsillas ei oo mitään velvoitetta ku oot 18v ni pitää sua kotona ja muuta faijjalles. etsäkään mikään däytellinen oo varmasti oot valehdellu äitilles joskus ihme nynny sun mutsis ja sust on kasvatettu itsekäs paska jonka pillin mukaan kaikki pitäs mennä ja mutsi sano sen sopimuksen vaan sen takia et oisit valittamatta ku pikku kakarat käytä päätä saatanan idiootti

        Niinhän minä tuonne aiemmin kirjoitinkin, että nyt tajuan, että ei mutsilla ollut tarkoituskaan pitää lupaustaan. En tietenkään ole täydellinen, mutta koskaan en tuollaisesta asiasta valehtele, mikä on toiselle näin tärkeä. Joku raja valehtelussakin pitäisi olla. Toivottavasti äitikin sen nyt oppii!


      • 11111111111111111111111
        poika17v kirjoitti:

        Niinhän minä tuonne aiemmin kirjoitinkin, että nyt tajuan, että ei mutsilla ollut tarkoituskaan pitää lupaustaan. En tietenkään ole täydellinen, mutta koskaan en tuollaisesta asiasta valehtele, mikä on toiselle näin tärkeä. Joku raja valehtelussakin pitäisi olla. Toivottavasti äitikin sen nyt oppii!

        sun äidin seksi elämä ei kuulu sulle pätkääkään joten siin asiass se voi valehdella sulle ihan vapaasti


      • hohohohoho
        11111111111111111111111 kirjoitti:

        sun äidin seksi elämä ei kuulu sulle pätkääkään joten siin asiass se voi valehdella sulle ihan vapaasti

        luulet sä idiootti saavas täältä tukee älyttömälle käyttäytymisellesi. ...vaikka äitis tekis mitä se ei kuulu sulle


      • poika17v
        hohohohoho kirjoitti:

        luulet sä idiootti saavas täältä tukee älyttömälle käyttäytymisellesi. ...vaikka äitis tekis mitä se ei kuulu sulle

        Mikä helvetti teitä oikein vaivaa? Onko teillä ongelmia lukemisessa vai luetun ymmärtämisessä vai kummassakin???

        Minä kysyin neuvoja ongelmaan. Ongelma oli se että kuinka saan äitini uskomaan sen mitä sanon ja toimimaan sen mukaisesti?!! Minua ei kiinnostanut teidän mielipide siihen toiminko oikein vai toiminko väärin kun haluan tässä asiassa ohjata äitini käyttäytymistä ja tekemisiä vaan se kuinka pystyn tuon tekemään. Kerroin, että olin äidin valehtelun takia menettänyt luottamuksen hänen sanomisiin. Siihenkin halusin ratkaisun, että kuinka taas voisin hänestä saada sellaisen, että hänen puheisiin voi luottaa?!! Pääasia kuitenkin oli tuo ensimmäinen kohta, että toimisi kuten tahdon!

        Eli en tarvitse teiltä tukea, mutta en myöskään haukkumista! Jos jollakin on kertoa esim. jokian lääke tai joku terapia-tyypinen ratkaisu tähän niin kiitos! Muuten ei kiitos!


      • itsekkään
        poika17v kirjoitti:

        Mikä helvetti teitä oikein vaivaa? Onko teillä ongelmia lukemisessa vai luetun ymmärtämisessä vai kummassakin???

        Minä kysyin neuvoja ongelmaan. Ongelma oli se että kuinka saan äitini uskomaan sen mitä sanon ja toimimaan sen mukaisesti?!! Minua ei kiinnostanut teidän mielipide siihen toiminko oikein vai toiminko väärin kun haluan tässä asiassa ohjata äitini käyttäytymistä ja tekemisiä vaan se kuinka pystyn tuon tekemään. Kerroin, että olin äidin valehtelun takia menettänyt luottamuksen hänen sanomisiin. Siihenkin halusin ratkaisun, että kuinka taas voisin hänestä saada sellaisen, että hänen puheisiin voi luottaa?!! Pääasia kuitenkin oli tuo ensimmäinen kohta, että toimisi kuten tahdon!

        Eli en tarvitse teiltä tukea, mutta en myöskään haukkumista! Jos jollakin on kertoa esim. jokian lääke tai joku terapia-tyypinen ratkaisu tähän niin kiitos! Muuten ei kiitos!

        tietää mitä haluat. Sinulla on ongelmia luetun ymmärtämisessä kun mikään neuvo ei mene perille.
        Uskoisit jo, ettet sinä voi äitiäsi holhota ja määrätä. Kuinka voit vaatia äitiäsi toimimaan sinun tahtosi mukaisesti.


      • poika17v
        itsekkään kirjoitti:

        tietää mitä haluat. Sinulla on ongelmia luetun ymmärtämisessä kun mikään neuvo ei mene perille.
        Uskoisit jo, ettet sinä voi äitiäsi holhota ja määrätä. Kuinka voit vaatia äitiäsi toimimaan sinun tahtosi mukaisesti.

        Tiedän kyllä mitä haluan ja sen pitäisi olla tullut selväksi muillekkin . Nämä neuvot vaan täällä olevat lähes kaikki arvottomia alkuperäisen ongelman kannalta. Ne ei vastaa siihen kysymykseen mikä on tärkeä ongelman kannalta. Se on samanlainen asia, kuin jos tiedustelisin mitä kautta minun on paras matkustaa Turusta Kuopioon ja joku "viisas" neuvoo, että ei sinun kannata sinne matkustaa, kun se ei ole oikein vaan sinun kannattaa matkustaa Vaasaan. Eli hyödytön vastaus!


      • Täti Monica*
        poika17v kirjoitti:

        Tiedän kyllä mitä haluan ja sen pitäisi olla tullut selväksi muillekkin . Nämä neuvot vaan täällä olevat lähes kaikki arvottomia alkuperäisen ongelman kannalta. Ne ei vastaa siihen kysymykseen mikä on tärkeä ongelman kannalta. Se on samanlainen asia, kuin jos tiedustelisin mitä kautta minun on paras matkustaa Turusta Kuopioon ja joku "viisas" neuvoo, että ei sinun kannata sinne matkustaa, kun se ei ole oikein vaan sinun kannattaa matkustaa Vaasaan. Eli hyödytön vastaus!

        Kirjoitustyylisi heti pisti silmään.

        En usko,että olet sen ikäinen mitä sanot. Olen sosiaalialalla,ja joutunut tekemisiin "ikäistesi" kavereiden kanssa todella paljon.

        Jos olen väärässä,olen pahoillani , mutta jos olen oikeassa , mieti, miksi haluat herättää tunteita ihmisissä ??!!


      • ihme touhua
        poika17v kirjoitti:

        Mikä helvetti teitä oikein vaivaa? Onko teillä ongelmia lukemisessa vai luetun ymmärtämisessä vai kummassakin???

        Minä kysyin neuvoja ongelmaan. Ongelma oli se että kuinka saan äitini uskomaan sen mitä sanon ja toimimaan sen mukaisesti?!! Minua ei kiinnostanut teidän mielipide siihen toiminko oikein vai toiminko väärin kun haluan tässä asiassa ohjata äitini käyttäytymistä ja tekemisiä vaan se kuinka pystyn tuon tekemään. Kerroin, että olin äidin valehtelun takia menettänyt luottamuksen hänen sanomisiin. Siihenkin halusin ratkaisun, että kuinka taas voisin hänestä saada sellaisen, että hänen puheisiin voi luottaa?!! Pääasia kuitenkin oli tuo ensimmäinen kohta, että toimisi kuten tahdon!

        Eli en tarvitse teiltä tukea, mutta en myöskään haukkumista! Jos jollakin on kertoa esim. jokian lääke tai joku terapia-tyypinen ratkaisu tähän niin kiitos! Muuten ei kiitos!

        No kuule, mietippä pari kertaa minkä takia et saa suoraa vastausta tuohon pikku pikku ongelmaasi! Joo, ongelmanahan sinulla on että miten saisit äitisi tottelemaan sinua mutta sinulla taitaa kyllä olla muitakin ongelmia??

        Siis minä oikein äitiäsi pidät? Ihan sairasta touhua, jos 17 vuotias poika tosissaan tahtoo noin kovin määrätä äitiään. Vanhempasi erosivat, sitä sattuu ja heidän erostaanhan on jo neljä vuotta, niin mitä ihmettä vielä kitiset??

        Et varmasti tule saamaan mitään vastausta siihen miten saisit äitisi tottelemaan sinua, koska se ei ole normaalia käytöstä haluta noin kovin hallita vanhempien tekemisiä.

        Sääliksi käy äitiäsi kun poika on tuollainen.. jätä se äitis vaan rauhaan ja anna hänen elää omaa elämäänsä JA, äitisi seksielämä ei kuulu sinulle!


      • tämä provosointi jo !
        poika17v kirjoitti:

        Niinhän minä tuonne aiemmin kirjoitinkin, että nyt tajuan, että ei mutsilla ollut tarkoituskaan pitää lupaustaan. En tietenkään ole täydellinen, mutta koskaan en tuollaisesta asiasta valehtele, mikä on toiselle näin tärkeä. Joku raja valehtelussakin pitäisi olla. Toivottavasti äitikin sen nyt oppii!

        -----------


      • Täti Monica*
        poika17v kirjoitti:

        Niin valehteli. Sen takia minä saankin nyt määrätä tahdin. Äiti mokas, kestäköön nyt seuraukset!

        Miksi joku ns. iso ihminen esittää häiriintynyttä 17-vuotista poitsua. Siinä olisi monelle psykologille ihmettelemistä.

        Sinä -aloittaja- voisit ihan itsesi takia alkaa keksimään harrastuksia tai muuta aikaa vievää toimintaa. Olet toisaalta,ehkä vain huomiota vailla,ja sekin on "paha" asia. Tee elämällesi jotain ,vaikka pieniäkin muutoksia,voit huomata nopeastikin niiden tehoavan.

        En ole ivallinen,vaikka vituttaa fuulaaminen,koita vaan toimia OIKEIN !!! : )
        Kyllä se siitä lähtee :))))


      • poika17v
        Täti Monica* kirjoitti:

        Kirjoitustyylisi heti pisti silmään.

        En usko,että olet sen ikäinen mitä sanot. Olen sosiaalialalla,ja joutunut tekemisiin "ikäistesi" kavereiden kanssa todella paljon.

        Jos olen väärässä,olen pahoillani , mutta jos olen oikeassa , mieti, miksi haluat herättää tunteita ihmisissä ??!!

        Miksi sinäkin kommentoit, kun sinulla ei kuitenkaan ole mitään sanomista itse ongelmaan? Nyt sitten olet sitä mieltä, että en voi ola oman ikäiseni! Meinaatko, että sitten kun vanhenen niin sitten minun pitää muuttaa kirjoitustyyliä? Ja taas kun lisää vanhenen, niin taas pitää muuttaa? Että en saa kirjoittaa sillä tyylillä koko ikääni, joka on minulle luontaista? Vaan sitä pitää muuttaa ihan vaan siksi, että joku sosiaalitantta pystyisi arvioimaan minun ikääni siitä?!!


      • poika17v
        Täti Monica* kirjoitti:

        Miksi joku ns. iso ihminen esittää häiriintynyttä 17-vuotista poitsua. Siinä olisi monelle psykologille ihmettelemistä.

        Sinä -aloittaja- voisit ihan itsesi takia alkaa keksimään harrastuksia tai muuta aikaa vievää toimintaa. Olet toisaalta,ehkä vain huomiota vailla,ja sekin on "paha" asia. Tee elämällesi jotain ,vaikka pieniäkin muutoksia,voit huomata nopeastikin niiden tehoavan.

        En ole ivallinen,vaikka vituttaa fuulaaminen,koita vaan toimia OIKEIN !!! : )
        Kyllä se siitä lähtee :))))

        Jos ei sinulla ole oikeasti mitään neuvoa tuohon minun alkuperäiseen ongelmaan, niin olisitko sitten puuttumatta tähän asiaan. Sinä tässä "fuulaat" ja minä kirjoitan niin kuin asia on!


      • Ketjua lukenut
        poika17v kirjoitti:

        Jos ei sinulla ole oikeasti mitään neuvoa tuohon minun alkuperäiseen ongelmaan, niin olisitko sitten puuttumatta tähän asiaan. Sinä tässä "fuulaat" ja minä kirjoitan niin kuin asia on!

        Tuo faija kotiin.
        Älä kysy äidiltä, sopiiko se, vaan tuo isä paikalle.
        Olette siellä sohvalla, kun äiti tulee kotiin töistä. Istutte ja juotte kaljaa, kuten isän tapana on, ja sinäkin, vaikka olet alaikäinen, olet isäsi kanssa tottunut kuppia kallistamaan.
        Se on ainoa keino.
        Äiti ilahtuu, kun näkee teidät yhdessä. Katuu, että erosi.

        Siten saat asiat järjestymään, ja voit elää rauhallisesti äitiä vahtimatta.


    • MAKE#

      vitun hauska =D

    • Padrick

      Onhan niitä olemassa kaikenlaisia pillereitä. Sellaisilla vievät ihmiseltä omaa tahtoa pois muunmuassa hullujenhuoneella. Ongelma sulle voi kyllä olla mistä niitä saat. Niitä ei varmastikkaan käsikauppa-tavarana apteekista saa. Jos et tiedä ketään lääkäriä tai muuta noista tietävää joka voisi niitä sulle hommata, niin kannattaa katsoa täältä netistä. Ulkomailta varmasti saat tilattua, mutta ensin pitää tietää mitä tilaat. Lycka till!

      • poika17v

        Kiitos paljon! Vihdoinkin asiallinen vastaus! Kysyn noista yhdeltä tutulta, kun se tuntee näitä nettijuttuja paremmin. Lääkäriä joka voisi noita määrätä en tune. Yritän tuolta netin kautta.

        Eilen illalla tuli taas se sama hyypiö. Olivat selvästikin äidin kanssa sopineet puhelimessa että tulee. Yritti alkaa hieromaan minun kanssa sovintoa ja äidin kanssa olivat olevinaa niin minun puolella ja plaa plaa plaa... Sanoin sille kääkälle, että jos ei nyt häivy ja pysy pois niin saa kunnolla turpiinsa. Sitten se jäpinä taas alkoi. Valitti, että minua ei pikkupojat komentele... Heh, sai taas turpiinsa! Sain vielä kaadettua pääedeltä meidän ulkorappusia alas. Varmaan hyvän näköinen naama tänä aamuna katsottuna. Toivottavasti pysyy nyt pois. Vaikka en usko, varmaan tulee vielä. Sain nyt auton rekkarin ylös. Isä lupasi selvittää kuka se on ja missä asuu, kun äiti ei tahdo sitä kertoo.
        Mutta kiitos vielä sinulle!


    • lol!

      Hehee...keksi parempi provo. Vai että äippäsi antaa alaikäisen pompotella itseään eikä edes soita virkavaltaa apuun, vaikka kahlitset hänet omaan kotiinsa?

      Eikä kukaan äipän frendikään kaipaa häntä, vaikka "hän istuu lukkojen takana"..?

      LOL!

    • diudau

      Mielestäni sun pitäis istua äitisi kanssa rauhassa yhdessä ja puhua asioista. Jos se parantais sun oloa ja tuntemusta sun äitiä kohtaan. Varmasti se sattui paljon mitä menit näkemään..
      Elämä kulkee aina eteenpäin ja ehkä sun äidistä tuntuu, että on aika jatkaa elämää isäsi jälkeen. Ei ketään voi pakottaa olemaan yhdessä. Eikä tilanne parane että ollaan vaan vihasia ja katkeria toisille.

      Omat vanhempani muuten juovat ja käyvät töissä. Ja tunnen että se on alkoholismia, enkä kestä nähdä niitä, koska mielestäni ihminen muuttuu heti erilaiseksi kun ottaa alkoholia. Se ei mun mielestä ole hyvä ympäristö elää! Ja varmasti äitisi tuntee samoin, ja haluaa antaa sinulle parhaan ja terveen ympäristön kasvaa aikuiseksi... Toisin kuin minun vanhemmillani oli. Ole onnellinen siitä mitä sinulla on!

    • tuollainen poika

      lennättäisin sen ulos alta aika yksikön. minuahan ei keskenkasvuset kakarat eikä yleensäkään kakarat, oli minkä tahansa ikäisiä , määräilisi, eikä holhoaisi. minähän teen just niinkuin haluan seukkaan kenen kanssa haluan eikä sitä määrää kukaan.

      ei muuta kuin tossua toisen eteen ja menoksi, sulle ei kuulu äitis tekemiset pätkääkään vaan sinä teet niinkuin äitisi sanoo niin kauan kun se maksaa sinun ylöspidon ja asut äitis katon alla. piste

      • ei oo sitä poikaa

        koska sä näytät olevan liian itsekäs vanhemmaksi.


    • ota se huomioon

      Sinun alkuperäisessä kotimaassasi, arabivaltiossa, on tuollainen kulttuuri täysin hyväksyttävä ja yleinen. Kirjoituksistasi voi päätellä, että olet saanut suomalaisen kasvatuksen ja koulutuksen, mutta ilmeisesti isäsi kuitenkin on muslimi.
      Suomessa on suomalaiset tavat ja naisilla on oikeus itsenäisen ajatteluun ja elämään.

      Sen vuoksi sinun tulee kunnioittaa vanhaa totuutta: "maassa maan tavalla."

      Suomessa et voi lukita äitiäsi sisään kotiin. Hän on varmasti mukana työelämässä, joten hän menettää työpaikkansa, eikä pysty elättämään sinua, jos aiheutat hänelle työn menetyksen.

      Isäsi ei sinua elätä. Hänellä on muut asiat mielessä kuin sinusta huolehtiminen.
      Ala elää oma elämääsi sinäkin.

      Aloita miettimällä, milloin valehtelit viimeksi ja kenelle.

      • 888

        Voisit sanoa nimes ja osottees niin tuun lahtaamaan tommosen psykopaatin!

        Ja jos minä en sitä tee niin joku muu tekee varmasti!


      • jumalauta
        888 kirjoitti:

        Voisit sanoa nimes ja osottees niin tuun lahtaamaan tommosen psykopaatin!

        Ja jos minä en sitä tee niin joku muu tekee varmasti!

        Mitähän saatanan porukkaa täälläkin pyörii. Idioottien huvimaja tämä 24 foorumi. AIKUISTUKAA IHMISET!


    • keksi

      parempi provo napero!!!!

    • Mimmulih

      Surkeampaa provoa saa hakea!! Painu takas lekurille jotta ne voi passittaa sut takas hullujen huoneelle! HAHHAHHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • mk

      Hyvä lapsi se ei sinulle kuulu kenen kanssa äitisi seksiä harrastaa taikka seurustelee koksa sinä et päätä asioista ollenkaan koska olet alaikäinen ja älä liikaa määräile äitiasi koska kun täytätä 18v niin äitisi laitta sinut pihalle asunnosta koska elatusvelvollisuus on loppunut ja siinähän sitten etsit oman kämpän itsellesi.

    • Järkee on

      Mun iskä ei kuuntele muo ikinä se aina jos se löytää jotain mitä se on känniäissään jonnekki laittanu niin sit se syytää MUO TÄÄÄÄÄÄÄÄÄHH!! Faijat on perseestä

    • ymmärräymmärtää

      Ei kannata tehdä lapsia maailmaan. Kaikki on päälaellaan. Lapset hallitsevat vanhempiaan, avioliittoon mennään ja sitten romutetaan koko idea oman huvin vuoksi eli viinan, vieraitten kumppaneitten, holtittoman elämän, väkivallan, ylivallan, alistamisen , määräilemisen, ylimielisyyden jne. kuka minkäkin loukun alta haluaa vaputeen ja itsemäärämisoikeuteen alistetusta asemastaan. Ihminen ei ole lupautunut toisen vallan alle silloin kun on mennyt rakastamansa ihmisen kanssa avioliittoon mutta uskollisuuteen ja toisen ihmisen huomioonottamiseen hän on sitoutunut ja tämä tarkoittaa myös miestä ja lapset ovat aina lapsia, eivät koskaan vanhempiensa yläpuolella. Miten yksinkertaista jos ihmiset eläisivät lyhyen elämänsä sovussa itsensä, lähimmäistensä ja maailman kanssa. Koskaan eikä missään tapuksessa ole oikeutettu kenenkään riistämiseen; ei henkisesti, ei ruumilliisesti eikä aineellisesti. Lapsen henkinen riistäminen on lapsen aivopeseminen jonkun ihmisen puolesta jotain toista vastaan. Sama pätee aikuisiin ja yhteiskuntiin, politiikkaan ja uskontoihin. Opitaan kunnioittamaan elämää ainutkeraisena ihmeenä niin että elämme ja annamme muitten elää ymmärryksessä ja rakkaudessa - silloinkin kun emme ymmärrä - ymmärtämisen aikakin tulee - joskus aika vain ei riitä... silloin pitää olle vaiti ja odottaa...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      414
      4490
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      243
      2228
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1630
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      159
      1437
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      289
      1315
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1127
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      137
      1084
    8. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1065
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      60
      1011
    10. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      118
      957
    Aihe