keuhkotulehdus?

jaana =(

mulla on ollu kovaa yskää ja päänsärkyä jo neljättä viikkoa.. kävin sitten lääkärissä ja määräsivät verikokeita ja röntgenit. ainoat mitkä olivat koholla, olivat mykoplasma arvot(73) ja leukosyytit(13.9).. sain zithromax-kuuriin ja olen syönyt sitä nyt 4 päivää.. mutta olo ei vaan tunnu paranevan.. onko muilla ollut samanlaista?

9

16210

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ???

      minulla myös oli verikoetulokset aivan normaalit paitsi leukosyytit 13.1 yskää ja nuhaa on ollut kuusi viikkoa ja nyt sain laajakirjoisen antibiottikuurin, koska lääkäri ei tiennyt onko minulla keuhkokuume vai keuhkoputkentulehdus... lääkkeen vaikutuksesta en voi sanoa mitään koska itselläni ollut vasta päivän kuuri päällä, mutta kyllä minun mielestäni lääkkeen kuuluisi jo vaikuttaa kolmessa päivässä tai ainakin jo lievittää oireita huomattavasti...

      • Olen monasti sanonut rumasti

        Sama täällä on sitkeä tämä yskä ei tahdo irrota lima ryittää ja ryittää,seuraavaksi varmaan veri suoni katkeaa päästä.Doximysin kuuri päällä 5.pv jatkuu vielä 3.pv, yskän lääkkeenä Theofol comp.Duact,nenän tukkoisuuteen.

        Prednisolon viikon kuuri takana,astma lääkkeet kaksinkertaistetut annokset höyryhengitystä, sitten kun jotain irtoaa veren sekaista on ja väri ei ole hyvä.Niin nenästä kuin keuhkoputkista sitä nousee. Oireet alkoivat kovalla kuumeella,lihas ja kurkkukivulla- sitten tuli nämä muut vitsaukset.Tuntuu että henki menee ennen kuin tauti lähtee.


      • jaakko
        Olen monasti sanonut rumasti kirjoitti:

        Sama täällä on sitkeä tämä yskä ei tahdo irrota lima ryittää ja ryittää,seuraavaksi varmaan veri suoni katkeaa päästä.Doximysin kuuri päällä 5.pv jatkuu vielä 3.pv, yskän lääkkeenä Theofol comp.Duact,nenän tukkoisuuteen.

        Prednisolon viikon kuuri takana,astma lääkkeet kaksinkertaistetut annokset höyryhengitystä, sitten kun jotain irtoaa veren sekaista on ja väri ei ole hyvä.Niin nenästä kuin keuhkoputkista sitä nousee. Oireet alkoivat kovalla kuumeella,lihas ja kurkkukivulla- sitten tuli nämä muut vitsaukset.Tuntuu että henki menee ennen kuin tauti lähtee.

        Verisuoni on yhdyssana.


      • Täh.
        jaakko kirjoitti:

        Verisuoni on yhdyssana.

        Vaikuttaako se sairauteen.


    • ollut

      Mulla on myös ollut joskus tuo mykoplasma-bakteeri ja sen aiheuttama yskä oli kamalaa. Ja se kesti monta viikkoa ennen kuin syy löydettiin. Mutta sitten sain siihen oikeanlaisen lääkekuurin, mutta valitettavasti en muista sen nimeä. Siihen tehoaa vain tietty antibiootti, ei kaikki. Kyllä yskiminen sitten loppui. Mutta voin myös sanoa sen, että kyllä noi antibiootit täytyy välillä syödä suurinpiirttein loppuun, ennen kuin ne vaikuttaa eli älä vielä menetä toivoasi!

      • Kova yskä!

        Minä kanssa yskin aivan sikana jo 4viik,on astmalääkkeet,nanäsumutteet,en vielä ota predisolonia,odotan vielä että tämä hirvittävä yskä menisi ohi,toivottomalta tuntuu.Uudet suksetkin oottaa hiihtäjää, mutta en uskalla ladulle, hyvä kun ulos uskaltaa, kun vettäkin tihuttaa lähes joka päivä,ettei vaan tauti pahene.
        Poskiontelot tavaraa täynnå.mutta eivät suostu edes niitä huuhtelemaan???Ultralla todettu useasti.eli kärsittävä on?


      • Keuhkotautinen(ko)

        Itselläni nyt takana 4 antibioottikuuria, joista 3 annettiin virheellisesti keuhkoputkentulehdukseen. Lopuksi todettiin, että tod näk kyseessä on ollut mykoplasma alusta alkaen. En ole vieläkään parantunut, vaikka sairastamista on nyt takana 11 viikkoa, joista yksi sairaalassa. Yskä on ollut kertakaikkiaan kamalaa, tuntuu että keuhkot ja sydän irtoaa samalla...

        Tuntui, että ainoa lääke, jolla oli jotain vaikutusta, oli juuri tuo Kefexin-antibiootti.


      • määmäämää
        Keuhkotautinen(ko) kirjoitti:

        Itselläni nyt takana 4 antibioottikuuria, joista 3 annettiin virheellisesti keuhkoputkentulehdukseen. Lopuksi todettiin, että tod näk kyseessä on ollut mykoplasma alusta alkaen. En ole vieläkään parantunut, vaikka sairastamista on nyt takana 11 viikkoa, joista yksi sairaalassa. Yskä on ollut kertakaikkiaan kamalaa, tuntuu että keuhkot ja sydän irtoaa samalla...

        Tuntui, että ainoa lääke, jolla oli jotain vaikutusta, oli juuri tuo Kefexin-antibiootti.

        Kefexin ei pure mykoplasmaan


    • תרופה הורגת

      Antibiootti tappaa oman immuunin. voisko joku kertoa jos jokin ois samalla kannalla edes jotenkin kun ei viitti avata liian suureks suuta ettei porukka ala syöttään kakkaa. joten antibiootti millasen käsityksen olen saanut niin tuhoaa ihmisen kehon omat ns.antioksidantit eli ihmisen omat sisäiset puolustusjoukot ja sen jälkeen on kunto tosi huono eikä maistu mikään. Jos söis esim sellaisen kuurin missä on ylivoimaisesti eniten antioksidantteja niin se ei tuhoa vaan vahvistaa entisestään sekä vielä parantaa taudista. voi olla ettei ole voimattomuutta sekä ruokahalukin säilynyt. en suosittele kokeiltavaksi varsinkaan niille jotka ei tajua mitä aikaa elämme.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6323
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4066
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2476
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1970
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      28
      1458
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1326
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1097
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1070
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1016
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      991
    Aihe