TIILERIN PIKKU-LAURI

asiallisia

kokemuksia vain henkilöiltä,jotka ovat ostaneet ja käytössä todenneet etuudet/haittapuolet?

Vain asiallisia vastauksia.Henkisesti epätasapainoiset:Ohittakaa tämä sivu.

Kiitokset kaikille asiallisesti vastanneille etukäteen ja hyvää kevättä!!!!!

45

12852

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • montaa

      tervettä löytyä?????

      • henkisesti tasapainollinen

        mutta itse hankin tiilerin kulma pikku-jussin ...

        Takkoja ja muurareita kartoittaessani, huomasin kyllä että tulipesä on melko pieni tiilereissä. En kuitenkaan sisäistänyt sitä enkä tajunnut sen olevan nuin pieni. Siitä miinus, ehkä kannattanee miettiä asiaa tuolta kantilta...

        Muuten olen kyllä ollut erittäin tyytyväinen takkaan ja sen lämmönvarasukykyyn sekä muihin ominaisuuksiin...


      • PeeAaa
        henkisesti tasapainollinen kirjoitti:

        mutta itse hankin tiilerin kulma pikku-jussin ...

        Takkoja ja muurareita kartoittaessani, huomasin kyllä että tulipesä on melko pieni tiilereissä. En kuitenkaan sisäistänyt sitä enkä tajunnut sen olevan nuin pieni. Siitä miinus, ehkä kannattanee miettiä asiaa tuolta kantilta...

        Muuten olen kyllä ollut erittäin tyytyväinen takkaan ja sen lämmönvarasukykyyn sekä muihin ominaisuuksiin...

        Mitäs otit Tiilerin pienimmän takan!


      • asiallisia
        henkisesti tasapainollinen kirjoitti:

        mutta itse hankin tiilerin kulma pikku-jussin ...

        Takkoja ja muurareita kartoittaessani, huomasin kyllä että tulipesä on melko pieni tiilereissä. En kuitenkaan sisäistänyt sitä enkä tajunnut sen olevan nuin pieni. Siitä miinus, ehkä kannattanee miettiä asiaa tuolta kantilta...

        Muuten olen kyllä ollut erittäin tyytyväinen takkaan ja sen lämmönvarasukykyyn sekä muihin ominaisuuksiin...

        vastauksesta!Oleellisin ja tärkein asiahan lämmönvarauskyky ja mahdollisimman pitkä lämmönluovutus.Kyselen vain sen takia,että kyseisellä takkojen/uunien valmistajalla on pitkät perinteet alalta ja näin ollen myös kokemusta tuotannostaan.Itse toimin kyllä rakennusalalla,mutta en uuni/takka sektorilla.Ainoastaan käyttäjien kokemusten perusteella voi saada faktatietoa asiasta kuin asiasta.Mutta tietenkin vastauksistakin täytyy "seuloa" realiteetit.


      • missä
        asiallisia kirjoitti:

        vastauksesta!Oleellisin ja tärkein asiahan lämmönvarauskyky ja mahdollisimman pitkä lämmönluovutus.Kyselen vain sen takia,että kyseisellä takkojen/uunien valmistajalla on pitkät perinteet alalta ja näin ollen myös kokemusta tuotannostaan.Itse toimin kyllä rakennusalalla,mutta en uuni/takka sektorilla.Ainoastaan käyttäjien kokemusten perusteella voi saada faktatietoa asiasta kuin asiasta.Mutta tietenkin vastauksistakin täytyy "seuloa" realiteetit.

        on´'pikku'-liite edessä niiden pesät ovat pieniä. Toki suurempia kuin porinmateissa. Tiedoksi vaan kaikille


      • Jaa miksi
        PeeAaa kirjoitti:

        Mitäs otit Tiilerin pienimmän takan!

        no ku oli remppa kohde, ja suurempaa ei mahdu...

        ja totuus on ett kaikissa tiilerin takoissa on pieni tulipesä, joskin pikku -etuliitteisissä muita pienempi... Ylläri! Ääliö porukkaa..


      • herrapii
        missä kirjoitti:

        on´'pikku'-liite edessä niiden pesät ovat pieniä. Toki suurempia kuin porinmateissa. Tiedoksi vaan kaikille

        Minulla on käytössä pikkulauri ja naapurissa se tiilerin isompi missä leivinuuni kumpikin toimii aivan hyvin paripesällistä kun polttaa niin riittää vuorokaudeksi lämpöä. Talo on kaksikerroksinen 140m2 lämpölamellihirsi ja lämmitys on suorasähkölattia ilmalämpöpumppu.


    • ollut

      Pikku-Lauri on ollut meillä yli 3vuotta ja tyytyväisiä ollaan. Tulipesä on tosiaan pieni, joka täytyy huomioida puita pilkkoessa.Lämmittää mukavasti sähkön lisäksi. Etukoriste jätettiin pois ja valkoinenpinnoite pintaan.

      • puhdistat

        onko ollut hankala puhdistaa valkoinenpinnoite vai eikö savuta ollenkaan.itse olen ajatellut itselle tundra tai sahara värejä mutta pelottaa vaalea väri jos vähänkin savuttaa.


      • puolivuotias
        puhdistat kirjoitti:

        onko ollut hankala puhdistaa valkoinenpinnoite vai eikö savuta ollenkaan.itse olen ajatellut itselle tundra tai sahara värejä mutta pelottaa vaalea väri jos vähänkin savuttaa.

        Puolisen vuotta on ko takkaa (tundra) käytetty. Tyytyväisiä ollaan oltu. Ei savuta lainkaan, paitsi tietenkin piipun kautta. Meillä piipun korkeus on n. 5.5m ja hormi on täystiilen kokoinen sisämitoiltaan. Takan pintalämpötila ei kovin kuumaksi nouse, mutta lämmön kyllä aistii metrin parin päähän. Huono puoli on tulipesän pieni koko, mutta sen kanssa pärjää kun ottaa koon huomioon puita pilkkoessa. Lämmönluovutus on tasainen.
        Seuraavassa pikku vinkki muurausvaiheeseen:
        asenna lämpötila-anturi (esim sellainen piikkimäinen digitaalimittari, joka on tarkoitettu uunimittariksi) ulkokuoren alle paloeristeeseen. On kiva seurata lämmön nousua ja muutenkin oppii käyttämään takkaa lämpötiloja seuraamalla. Itse en tätä muurausvaiseessa tehnyt vaan työnsin anturin jälkeenpäin takan taakse palomuurin ja takan ulkokuoren väliseen 10mm palovillan sisään. Lämpötilan olen nostanut noin 70 asteeseen ja kolmen vuorokauden kuluttua lämpötila on edelleen noin 30 astetta (riippuen mökin sisälämpötilasta). Pidämme möikissä peruslämpönä muutamaa plusastetta ja pidemmän ajan jälkeen takan "takalämpötila" on ollut alhaisimmillaan 6 astetta.


      • muuraus
        puolivuotias kirjoitti:

        Puolisen vuotta on ko takkaa (tundra) käytetty. Tyytyväisiä ollaan oltu. Ei savuta lainkaan, paitsi tietenkin piipun kautta. Meillä piipun korkeus on n. 5.5m ja hormi on täystiilen kokoinen sisämitoiltaan. Takan pintalämpötila ei kovin kuumaksi nouse, mutta lämmön kyllä aistii metrin parin päähän. Huono puoli on tulipesän pieni koko, mutta sen kanssa pärjää kun ottaa koon huomioon puita pilkkoessa. Lämmönluovutus on tasainen.
        Seuraavassa pikku vinkki muurausvaiheeseen:
        asenna lämpötila-anturi (esim sellainen piikkimäinen digitaalimittari, joka on tarkoitettu uunimittariksi) ulkokuoren alle paloeristeeseen. On kiva seurata lämmön nousua ja muutenkin oppii käyttämään takkaa lämpötiloja seuraamalla. Itse en tätä muurausvaiseessa tehnyt vaan työnsin anturin jälkeenpäin takan taakse palomuurin ja takan ulkokuoren väliseen 10mm palovillan sisään. Lämpötilan olen nostanut noin 70 asteeseen ja kolmen vuorokauden kuluttua lämpötila on edelleen noin 30 astetta (riippuen mökin sisälämpötilasta). Pidämme möikissä peruslämpönä muutamaa plusastetta ja pidemmän ajan jälkeen takan "takalämpötila" on ollut alhaisimmillaan 6 astetta.

        maksaa tällaiseen uuniin. Olen ajatellut vastaavaa uunia mökille, kiinnostais tietää mitä voi hyväksyä kun muuraus tarjouksia kyselee.


      • puolivuotias
        muuraus kirjoitti:

        maksaa tällaiseen uuniin. Olen ajatellut vastaavaa uunia mökille, kiinnostais tietää mitä voi hyväksyä kun muuraus tarjouksia kyselee.

        tuon takan (puhtaaksi)muuraaminen vie ammattimieheltä noin 15 tuntia. Oman takan muuraaminen kesti 4 iltaa ja yhteensä tuon 15 tuntia, itse sekoitin kaikki laastit, lajittelin ja kannoin tiilet käden ulottuville. 500€ oli hinta, josta sain kuitin, näin tuntihinnaksi tuli kohtuullinen 33€. Työn jälki oli erinomainen.
        Tiedän, että kohta joku toinen muurari älähtää, että hinta liian alhainen. Mielestäni 800-1000€ ko. takan muurauksesta on ylihintainen, jos tuntipalkkaa alkaa miettimään. Tietenkin kysynnän ja tarjonnan laki määrittelee lopulta hinnan....


      • Anonyymi
        puolivuotias kirjoitti:

        tuon takan (puhtaaksi)muuraaminen vie ammattimieheltä noin 15 tuntia. Oman takan muuraaminen kesti 4 iltaa ja yhteensä tuon 15 tuntia, itse sekoitin kaikki laastit, lajittelin ja kannoin tiilet käden ulottuville. 500€ oli hinta, josta sain kuitin, näin tuntihinnaksi tuli kohtuullinen 33€. Työn jälki oli erinomainen.
        Tiedän, että kohta joku toinen muurari älähtää, että hinta liian alhainen. Mielestäni 800-1000€ ko. takan muurauksesta on ylihintainen, jos tuntipalkkaa alkaa miettimään. Tietenkin kysynnän ja tarjonnan laki määrittelee lopulta hinnan....

        Sä et pikku Lauria valmiiksi tee 15 tunnissa, joten älä puhu paskaa!


    • vastanneille ja

      Kantaa ottaville!ostin Pikku-Laurin,joka
      toimitetaan kesällä viikko 27.
      Yst,terv:Ketjun aloittaja

      Hyvää kesää kaikille.

    • diplinssi

      Saunamökille Tiilerin muurari muurasi Pikku Laurin v.2012 ja tiilihormit. Vetävät erittäin hyvin. Joskus kauan käytämättä kostealla ilmalla pitää ensin panna paperia palamaan tuhkaluukkuun. Veto riippuu paljolti muurarin taidosta, muurata hormin sisäpinta sileäksi. Pienihän se tulipesä on, mutta ei tuohon pieneen huoneeseen olisi ollut mitään järkeä tehdä isompaa. Lämpöä kyllä riittää vaikka talvella, kun on myös 2 sähköpatteria, vaikka mökki on vain 90mm hirrestä oleva Kuusamon Kuovi.

    • raksaiajaaa

      Meillä iso kulmalauri, kahden tiilen korotuksen kera. Tosi hyvä.
      Paketissa vain liian vähän pintatasoitteita.

    • Anonyymi

      Aivan paska tuo pikkulauri. Ei varaa lämpöä.

    • Anonyymi

      Pikku Lauri ei varastoi lämpöä
      Kolmen pesällisen jälkeen kupeet edelleen kylmät
      Antaa ainoastaan säteilylämpöä lämmityksen aiukana

      • Anonyymi

        Pölinää. Minulla oli entisessä asunnossa uutena laitettu Pikku Lauri, todella hyvä lämmittäjä. Nykyisessä asunnossa kermansaven tekele ja Pikku Lauri hakkaisi sen moneen kertaan.


    • Anonyymi

      Ei täytä Tiilerin tiilikasat 1.1.2022 voimaan tulevia päästörajoja.

      • Anonyymi

        Mistäköhän päästörajoista nyt kommentoida?


      • Anonyymi

        Täytyy pitää takkaostoksilla silmät auki, ettei vahingossa osta takkaa, joka ei täytä 1.1.2022 voimaan tulevia päästörajoja.


    • Anonyymi

      Seuraava takkani on tehdastekoinen. Ei enää Tiilerin tiiltä ja kuraa päällekkäin. Se kun lähtee halkeamaan portaittaisesti helposti ja ulkonäöltään Tiileri on susiruma.

    • Anonyymi

      Minulla on semmoinen käsitys että tiilitakat on parhaita.

    • Anonyymi

      Ei taida tulla tiilikasan keskellä uni silmään...

    • Anonyymi

      Tiilikasasta tulee mieleen ikävästi menneisyyden kaiut ja teräskärkisaappainen kopse.

      • Anonyymi

        Styroksi tms.talo ohuella ruiskukuralla,ja sisällä peltikamina,se antaa hyvät unet,Kyä nii o.


    • Anonyymi

      Valitettavasti tuli hankituksi Pikku-Lauri v. 2008 vapaa-ajan asunnolle, arkkitehdin suosituksesta. Ei se kyllä mikään varaava takka oikeasti ole, sen verran vähän se varastoi. Lämmitysaikaan säteilylämpöä antaa kyllä. "Elintasotakka", kommentoi naapuri.

      • Anonyymi

        Kyllä se varaa, mutta ei mökille minne mennään kun takka on aivan jäähtynyt. Uudehkossa ok-,,talossa ihan hyvä kun kerran päivässä lämmittää. 5kg menee hybin pesään ja palaa puhtaasti myös kun puut pystyssä. Sitten toinen pesä perään eikä suuria vetoja. Alaluukut saa olla lähes kiinni jos tuloilma taattu . Kannattaa tehdä kahdella lisäkerroksella niin palaa paremmin ja varaa enemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se varaa, mutta ei mökille minne mennään kun takka on aivan jäähtynyt. Uudehkossa ok-,,talossa ihan hyvä kun kerran päivässä lämmittää. 5kg menee hybin pesään ja palaa puhtaasti myös kun puut pystyssä. Sitten toinen pesä perään eikä suuria vetoja. Alaluukut saa olla lähes kiinni jos tuloilma taattu . Kannattaa tehdä kahdella lisäkerroksella niin palaa paremmin ja varaa enemmän.

        Täällä just tulilla Tiilerin Tyyne 27 pakkasta, ei ole vielä tarvinnut pattereita avata, talossa huoneita 4 kpl noin, 125 n2 ja kaikista löytyy näilläkin pakkasilla se 20-23 lämmintä. Pitää vain osata lämmittää. Tuli mentyä fortumin pörssähkö ansaan syksyllä, antaa olla patterien kiinni!


      • Anonyymi

        Tuo on kyllä niin höpöhöpöä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on kyllä niin höpöhöpöä.

        Arvasin kyllä että jollekin se on höpönhöpöä. Jos ei pääse samalla uunilla samaan tulokseen, ei osaa lämmittä tai sitten asuu harakan pesässä? Ei sitä yhdellä lämmityksellä saada vaan on nostettava uunin peruslämpö korkealle eli oltava kuuma ympäriinsä kuten vuolukivi uunissakin. Tiilerissä riittää sitä lämpöä pitempään kun on kuorellinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on kyllä niin höpöhöpöä.

        Vielä lisään, noin 12 h lämmityksen väli ja takan puolelta, uunin puoli säilyy puhtaana ja siellä tasaisesti 160-220 lämpöä arinalta irtomittarilla mitaten, voi tehdä ruokia milloin vain!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arvasin kyllä että jollekin se on höpönhöpöä. Jos ei pääse samalla uunilla samaan tulokseen, ei osaa lämmittä tai sitten asuu harakan pesässä? Ei sitä yhdellä lämmityksellä saada vaan on nostettava uunin peruslämpö korkealle eli oltava kuuma ympäriinsä kuten vuolukivi uunissakin. Tiilerissä riittää sitä lämpöä pitempään kun on kuorellinen.

        Se höpöhöpö viesti oli osoitettu 5.12.2021 klo13,37 viestiin!
        Ei osunut.


    • Anonyymi

      Miksei Seppälän Tiili Oy (Tiileri) ole antanut tilinpäätöstään ajallaan? Kun yritys anna tilinpäätöstään ajallaan, Patentti- ja Rekisterihallituksella on oikeus poistaa yritys rekisteristä.

      • Anonyymi

        Käyttäjälle aivan sama antaako vai ei, pääasia että uuni toimii ja lämmittää, 24 vuotta sillä on tuuskattu eikä vielä kertaakaan ole savuja sisälle työntänyt!


    • Anonyymi

      Omat kokemukset Laurista ovat hyvät.

      Meillä Lauri on asennettu 100 neliöiseen nykyaikaiseen vapaa ajan asuntoon jossa koneellinen ilmanvaihto lämmön talteen otolla.
      Takamme on hieman korotettu malli läpi seinän meneväksi muurattu olohuoneesta makuuhuoneeseen, ja sillä puolen toiset lasiset takkaluukut, tulipesä on aika iso siten että muistaakseni sisämittaetäisyys luukusta luukkuun on yli 80 senttiä.
      Perjantai iltana poltamme pari pesää tullessamme ,(peruslämpö 17 astetta)
      Se saa kyljet osittain haaleaksi, ja lauantaina pari kolme pesää niin sitten alkaa olla takka lämmin ja pysyy lämpöisenä.

      Takassa pidämme myös usein 3-4 puun tunnelmatulia talvisin useita tunteja, ei ole siitä hätkähtänyt, ollut vain mukavan lämmin sitten.

      Mikään makkaran paistoi takka Lauri ei meillä ole.
      Möksä on mäen päällä ja takassa on päälilähdöllä Härmä Airin joku yli kolme metrinen piippu, aina savuttaa sisään os avaa luukut.
      Puiden lisäys vasta kun edelliset puut hiillos vaiheessa auttaa siihen, mikään makkaranpaistotakka tämä ei ole.

      Itsellä takkauukkujen pikkuräppänät aina kiinni ( en tiedä onko oikein).
      Ja alaveto kunnolla auki koko polton ajan.

      En tiiä johtuuko takkojen yksilöllisyydestä ja muutoksista, meillä ylälähtö eri kohdassa kuin normisti, siinä kun kulkee seinä.
      Ihan tyytyväisiä ollaan.

      Ja niinkuin moni tuossa aikaisemmin todennut, nämä yli parin tonnin nyytit ei lämpene hetkessä, mutta antavat Mukavaa pitkäkestoista lämpöisessä pitkään, kamonoihin ja vastaaviin tottuneet sitten ihmettelevät hailakkaa ulkopintaa.

      Että näin.

    • Anonyymi

      Pellit ja ilmanottoaukot noissa pitää sulkea heti, kun hiillos hiipunut.

      Sen jos unohdat niin ei kyllä lämmitä mitään.
      Meillä aikuiset muksut usein unohtaa sulkea, ja sen kyllä huomaa.

    • Anonyymi

      Hyvä takka osana modernia taloa, varsinkin ILP:n kanssa toimii yhteen nätisti. Ainoaksi lämmön lähteeksi esim. mökille en hankkisi, kun antaa hitaasti lämmön läpi. Energiatehokkaassa asunnossa täydellinen. Laitan pesällisen päivässä, tai joka toinen päivä kaksi. Takka tulee valita tarpeen mukaan, kuumaksi menevällä takalla et tee mitään modernissa talossa, tulee vaan hiki ja lämpö hukkaan kun hienosäädät asumislämpöä.

    • Anonyymi

      Meille asennettiin Pikku-Lauri 55 neliön mökkiin syksyllä 2021. Kovilla yli - 25°C asteen pakkasilla takka yksistään ei riitä tuottamaan miellyttävää sisälämpötilaa vaikka päivittäin lämmittäisikin (johtunee hitaasta lämmönluovutuksesta ja 50 vuotta vanhasta mökistä). Tehosteena käytetään takan lisäksi ilmalämpöpumppua. Oikein kovilla pakkasilla ollaan jätetty lämmityksen jälkeen takan luukku auki. Luovuttaa näin huomattavasti paremmin lämpöä.

    • Anonyymi

      Meillä Pikku Lauri takka omakotitalossa. Tulipesä sen verran pieni, että kun polttaa kolme pesällistä puita, niin lämpö kyllä leviää koko takkaan. Sen jälkeen joka ilta pari peällistä, niin tuntuu kyllä tosi tehokkaalta. Pelti kiinni heti hiilloksen hiivuttua. Olen ollut vuolukivitulisijojen kanssa aika paljonkin tekemisissä ja tiilitakka eroaa juuri siitä, että pinta lämpeää hitaammin, mutta se ei tarkoita, että olisi huonompi. Meillä Tiilerin tiiliharkkohormi, joka imee viimeisetkin lämmöt talteen puiden polttamisesta.

      Mielestäni loistava peli! Ja suosittelen myös Tiileri hormia (lisää varaavaa massaa 300kg/metri :)

    • Anonyymi

      Meillä on ollut Pikku-Lauri nyt 14 vuotta. Kaunis ja tunnelmallinen takka tuo on, mutta olen kyllä hieman pettynyt lämmönvarauskykyyn. Parin pesällisen jälkeen ei vielä kyljet lämpene juuri ollenkaan. Ainoastaan luukku ja luukun välitön ympärystä. Mökillä Tulikiven takka lämpeää samalla määrällä ihan eri tavalla ja on vielä seuraavana päivänäkin lämmin.

      Olenkin miettinyt, onko tässä tapahtunut jokin muurausvirhe, kun tuntuu että lämpö karkaa suoraan piippuun? Pitäisi etsiä jostain tähystyskamera ja tutkia, miten nuo kanavat menevät.

      • Anonyymi

        6kg kaks kertaa vrk puuta niin on tasaisen lämmin. Pintaöämpö 45c sivuissa myös kun aloittaa 12h kuluttua taas poltteleen.pelti puoleen väliin ja kun syttynyt niin alavetoluukku muutaman millin auki. Luukun vedot noin keskivälissä säädöt tietty tuloilman ja vedon mukaan mutta mulla riittää noin. Noin 4kg ekaks pesään ja pari kiloa lisää heti kun hyvin mahtuu niin että palaa tasan loppuun. Jos näyttää että ei pala tasan loppuun asti niin riittävän aiksisin muutama laudan pätkä kaveriksi. Hiillos vaiheessa riittää 2cm pelti auki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        6kg kaks kertaa vrk puuta niin on tasaisen lämmin. Pintaöämpö 45c sivuissa myös kun aloittaa 12h kuluttua taas poltteleen.pelti puoleen väliin ja kun syttynyt niin alavetoluukku muutaman millin auki. Luukun vedot noin keskivälissä säädöt tietty tuloilman ja vedon mukaan mutta mulla riittää noin. Noin 4kg ekaks pesään ja pari kiloa lisää heti kun hyvin mahtuu niin että palaa tasan loppuun. Jos näyttää että ei pala tasan loppuun asti niin riittävän aiksisin muutama laudan pätkä kaveriksi. Hiillos vaiheessa riittää 2cm pelti auki.

        Eli puusta saadaan noin 2kw:n keskimääräinen lämpöteho josta osa vielä karkaa piippuun.

        Kärjistetysti voisi sanoa että takan tilalla auton 1kw sisätilalämppäri ajaisi saman asian.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli puusta saadaan noin 2kw:n keskimääräinen lämpöteho josta osa vielä karkaa piippuun.

        Kärjistetysti voisi sanoa että takan tilalla auton 1kw sisätilalämppäri ajaisi saman asian.

        Ehkä vähän enemmän, riippuu hyötysuhteesta entäs sitten jos tuo noin 35Kwh riittää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      366
      4456
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      84
      1844
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1580
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1390
    6. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      209
      1369
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1351
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1341
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1225
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe