Lohjan ratsastus koulut?

Jenifer

haluisin tietää että jos joku täällä käviä ratsastaa tai käy jollakin lohjalla sijaitsevista talleista. kertokaa minulle mielipiteitä talleista ja niiden hevosista ja opetuksesta?

21

5415

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutter

      Laakspohjan kartanon tallia olen kuullut kehuttavan

      • jenifer

        kiitos sulle. käväisen kattoo löytyykä sille tallille netti sivua:)


      • mutter
        jenifer kirjoitti:

        kiitos sulle. käväisen kattoo löytyykä sille tallille netti sivua:)

        katsomassa myös Lohjan alueen ratsastuskeskus, Hetan talli ja Huhtasaaren ratsutalli, hyviä myöskin. www.lohja.fi vapaa-ajan sivuilta vois löytyä yhteystietoja


      • jenifer
        mutter kirjoitti:

        katsomassa myös Lohjan alueen ratsastuskeskus, Hetan talli ja Huhtasaaren ratsutalli, hyviä myöskin. www.lohja.fi vapaa-ajan sivuilta vois löytyä yhteystietoja

        kiitoksia noista tiedoista käväsenpä kattomassa jos sopivaa tallia löytyis:)


      • lyyli

        Laakspohjan talli ei ole ratsastuskoulu, vaan yksityishevosten hoitotalli jossa hevosia on pilvin pimein. Hoito on vähän niin ja näin; tallityöntekijät kouluttamattomia ja vaihtuvat yhtenään. Tarhat kurjia kuralätäköitä joiden aidat eivät kestä edes kärpästä hevosesta puhumattakaan. Heinäksi on tarjolla luomu-apilaa josta saa hyvät maataloustuet ja vatsavaivaisten hevosten omistajilta kunnon tallivuokrat. Eipa kehumista. terv lyyli pitkällä hevoskokemuksella


      • Mimik
        lyyli kirjoitti:

        Laakspohjan talli ei ole ratsastuskoulu, vaan yksityishevosten hoitotalli jossa hevosia on pilvin pimein. Hoito on vähän niin ja näin; tallityöntekijät kouluttamattomia ja vaihtuvat yhtenään. Tarhat kurjia kuralätäköitä joiden aidat eivät kestä edes kärpästä hevosesta puhumattakaan. Heinäksi on tarjolla luomu-apilaa josta saa hyvät maataloustuet ja vatsavaivaisten hevosten omistajilta kunnon tallivuokrat. Eipa kehumista. terv lyyli pitkällä hevoskokemuksella

        Kiitos tiedosta lyyli, ei sitten kannata sinne ainakaan töihin hakea. Hakevat meinaan tallityöntekijää.


      • Hanna V
        lyyli kirjoitti:

        Laakspohjan talli ei ole ratsastuskoulu, vaan yksityishevosten hoitotalli jossa hevosia on pilvin pimein. Hoito on vähän niin ja näin; tallityöntekijät kouluttamattomia ja vaihtuvat yhtenään. Tarhat kurjia kuralätäköitä joiden aidat eivät kestä edes kärpästä hevosesta puhumattakaan. Heinäksi on tarjolla luomu-apilaa josta saa hyvät maataloustuet ja vatsavaivaisten hevosten omistajilta kunnon tallivuokrat. Eipa kehumista. terv lyyli pitkällä hevoskokemuksella

        Voi ei! Mun yks tosi rakas poni meni Laakspohjan tallille! :( :( :(


      • Anonyymi
        Hanna V kirjoitti:

        Voi ei! Mun yks tosi rakas poni meni Laakspohjan tallille! :( :( :(

        Äläpä turhia huoli!🥰 laakspohja on super hyvä koti hevosille ja niitä kohdellaan sielä todella hyvin! Oon sille ite noin 5 vuotta nyt ratsastanut ja ei muuta kun kehuttavaa ole! Kivat työntekijät ja opettajat hyvää opetusta ja hyvät tilat hevosille!!!


      • Anonyymi
        lyyli kirjoitti:

        Laakspohjan talli ei ole ratsastuskoulu, vaan yksityishevosten hoitotalli jossa hevosia on pilvin pimein. Hoito on vähän niin ja näin; tallityöntekijät kouluttamattomia ja vaihtuvat yhtenään. Tarhat kurjia kuralätäköitä joiden aidat eivät kestä edes kärpästä hevosesta puhumattakaan. Heinäksi on tarjolla luomu-apilaa josta saa hyvät maataloustuet ja vatsavaivaisten hevosten omistajilta kunnon tallivuokrat. Eipa kehumista. terv lyyli pitkällä hevoskokemuksella

        noh sanompa tämän nyt reilut 12 vuoden jälkeen kommentistasi. itse olen käynyt kyseisellä tallilla sen vajaa 3v. hyvää opetusta vaikka alussa oliki pieniä ongelmia mutta kyseiset johtuivat omaan ryhtiin. hevoset ovat mukavia niinkuin tallin muukin väki! ja jos joku on nyt vinkunut täällä että: "huono ilmapiiri" niin olet varmaan tajunnut JO että paskoja ihmisiä löytyy jokapaikasta! ei niitä pääse pakoon aivan sama miten vaihdat tallia. se on osa sitä elämää eikä sille voi mitään. kaksi maneesia sekä kaksi kenttää tuovat plussaa kysseiselle tallille vaikka maneesissa talvisin on todella kylmä mutta mielestäni aiheellinen varustautuminen kuuluu asiaan vaikka sitten varpaat hiukan jäätyisivätkin xd. hevosia tosin tulee vuodessa muutama uusi ja mielestäni se kuuluu ratsastuskouluihin! hevoset vaikuttavat erittäin hyvinhoidetuilta ja tarhoistakin olen joskus lukenut että valitetaan siitä kun ovat kuraa. no minkäs he sille voivat että vettä välillä sataa kuin esterin perseestä? pääosassa tarhatkin ovat juuri sellaisia kuin pitääkin eikä kurapuuroa. tilat tosin aika vanhat ja hämähäkin seittiä välillä siellä täällä mutta mielestäni tämäkin kuuluus iihen asiaan? ettei olisi liian modernia. haluan ainakin itse tuntea olomi kotoisaksi hiukan vanhemmissa paikoissa. ei kyllä tulsii samaa kotoisaa fiilistä jos koko homma olisi vaikkapa rempattu syystä tai toisesta. kartano on muutenkin erittäin kaunis paikka etenkin puupolku on upea syksyisin. maastot ihan mukavat ja kiva uittopaikka! kesäleirillä olin tänävuonna kun pitivät taas ja pakko sanoa että aivan mahtava elämys! ei voi verrata edellisvuoden kesäleiriin mäntsälässä! siellä oli hyvää ruokaa sekä mahtavaa ohjelmaa. ryhmäkin taisi olla 6 hengen eli ei liian iso tai ikävän ahdas. pakko sanoa että suosittlen!🥰


    • Talli

      Satu tallilla ei ole tällä hetkellä kotisivja ,mutta se on tavallinen leppoisa talli hesinki-hanko tien varrella Lohjalla kuitenkin oleva talli.
      Tallin omisajan Puh.0456328147 lähetä hänelle viestiä niin hän kertoo tarkemmin.

      • Kaveri Hetalla

        Lohjan alueen ratsastuskeskus on tosi hyvä, oon ridannu siellä n.3v. Hevoset on hyvin koulutettuja. Hetan tallilla tippuu joka tunti joku ratsastaja!


    • Hevosfani

      Mä käyn laakspohjassa ratsastuskoulussa. Paljon hyviä hevosia ja ihan OK opekin. En tiedä yksityis tallista, mutta ratsastuskoulun tilat hyvin, hyvin siistit. Varusteet myös. Plussaa on myös este-kenttä ja pikku kenttä sekä yksityis hevosille ja ratsastuskoululle molemmille OMA maneesi. Sen voin sanoa että tooodella hyvät maasto reitit. Mahdollisuus myös uittaa hevosia! ;)

    • Heppatäti

      Yksityistalli on tosi vanha eikä kovinkaan siisti. Ratsastuskoulu on ok, siinä uudemmat ja siistimmät tilat.

    • ratsastanut6v

      Itse suosittelisin Lohjan ratsastuskoulu-Mintun tallia.
      Hyvä opetus, jonka ansiosta kehittyy nopeasti, hyvin koulutetut opetushevoset, kenttä, maneesi, hyvät maastot, tosi hyvä ilmapiiri ja muutenkin lämminhenkinen talli. Tunteja on sopivasti, rataharkkoja, erilaisia tapahtumia jne järjestetään. Tunnit ovat myös tosi monipuolisia! Vaikka tallin hoitajatkaan eivät ole mitään nirppanokkia vaan auttavat mielellään ja huolehtivat oikeasti hoitohevostensa hyvinvoinnista. Suosittelen!

      • tallillaratsastava

        kisatiimi, Lisäks tallilla käy valmentajia


    • Ite suosittelen just Laakspohjaa. Siellä on hyvät opet ja hevoset. Plussana se, että pääsee kilpailemaan! Talli on iso, ja siellä on hyvät tilat. En tiedä yksityistallista, mutta ratsastuskoulupuolella myös todella siistiä:) En hirveesti oo käyny muilla talleilla, paitsi yksityistalleilta tultu vuokrailtua. Myös Raution talli on ihan ok paikka, mutta hyvin kaukan keskustaa:( Sielläkin on kisoja jaihan ok tilat, mutta maastoon ei mahdollisuutta. Se on myös hyvän hintanen!

    • Fenixpenix

      No en todellakaan suosita Laakspohjan ratsastuskoulua. Monta heppaa jouduttu lopettamaan kun ridattu ihan loppuun. Lisäksi siellä on yksi hullu hevonen Fenix joka on purrut hoitajia, pudottanut kaikki ratsastajat ainakin kerran sekä monottanut toista hevosta laitsalla siten että se toinen jouduttiin lopettamaan

      • Anonyymi

        Fenix ei ollut mitenkään hullu, ei ehkä sopivin heppa sinne mutta ei Kyllö ratsastajaa yrittänyt selästä heittää. Totta että saattoi olla hoitaessa hapan, mutta ei ikinä oikeasti mitään tehnyt. Feeniks oli kunnon opetusmestari, nyt hän on päässyt jo eläkkeelle hyvään kotiin. Mun mielestä aika tyhmää sanoa hevosta hulluksi:( feniks oli kiva tyyppi


      • Anonyymi

        tämäkin varmaan sitä huhua mikä ihmisten päähän vain tupsahtaa? en usko että homma meni ihan näin. huhut ovat kuin rikkinäinen puhelin-leikki. ensin vaikka sanotaan että laakspohjassa on uusi hevonen ja yhtäkkiä se kääntyykin ihmiseltä ihmiselle että joku olisi kuollut? puheet aina muuttavat muotoaan ihmiseltä ihmiselle. ja tämäkin tosiaan varmasti vain kuulopuhetta johon ihmiset uskovat. en toki tiedä miten tarina oikeasti meni mutta kuulostaa todella epäuskottavalta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tämäkin varmaan sitä huhua mikä ihmisten päähän vain tupsahtaa? en usko että homma meni ihan näin. huhut ovat kuin rikkinäinen puhelin-leikki. ensin vaikka sanotaan että laakspohjassa on uusi hevonen ja yhtäkkiä se kääntyykin ihmiseltä ihmiselle että joku olisi kuollut? puheet aina muuttavat muotoaan ihmiseltä ihmiselle. ja tämäkin tosiaan varmasti vain kuulopuhetta johon ihmiset uskovat. en toki tiedä miten tarina oikeasti meni mutta kuulostaa todella epäuskottavalta

        tää oli siis siihen kommiin ku väitettiin että hepat laaksarissa kulutetaan puhki


    • Hgh

      Joo mylhää mut riitin talli.











      Jjkkkkkkkkkkkkkk























      Kjjhhhjknnbbbbbkk














      Kkkkklojj

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      947
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      860
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      694
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe