hyllyttäjää

olemassa?

palkataanko kauppoihin pelkkiä hyllyttäjiä/ kuormanpurkajia? sellaista joka tekee kaikkea muutakuin on kassalla?


kertokaa!

12

10552

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyllyttäjä

      Varsinkin isoissa marketeissa näitä ei-kassatyöntekijöitä on paljon, eiväthän ne tavarat hyllyille itsestään kävele. Pienissä kaupoissa meininki on se, että kaikki tekevät vähän kaikkea.

      Osa hyllytystöistä on kuitenkin ulkoistettuja, esimerkiksi leipäkuski voi hyllyttää oman leipomonsa tuotteet jne. tai sitten sen hoitaa joku kolmas osapuoli.

      Eli rohkeasti yhteydenottoja Citymarketeihin, Prismoihin jne. Työtä löytyy.

      • palkat

        ja työajat on, onko samat kuin kassoilla?


      • Hyllyttäjä
        palkat kirjoitti:

        ja työajat on, onko samat kuin kassoilla?

        aamuun, silloin suurin osa tavarasta tulee kauppoihin. Mutta toki marketeissa on myös iltavuorot, jolloin mm. hyllytetään ne tavarat, joita ei ehditty hoitaa aamulla tai jotka eivät mahtuneet hyllyille sekä siistitään hyllyjä asiakkaiden jäljiltä.

        Työajat vaihtelevat, itse olen mennyt aamuisin töihin aikavälillä 5-8. Tyypillinen päivä on ollut kuudesta kahteen, viideksi olen mennyt vain harvoin. Mutta tämä on kauppa- ja työkohtaista.

        Palkka, jos se maksetaan tuntipalkkana, on jotain 8-10 euroa. Näin siis "perusduunarilla".

        Riippuen hommasta, vastuulle voi kuulua myös elintarvikkeiden/tavaroiden tilausta, eli onneksi työ ei ihan aina ole pelkkää tavaroiden hyllylle laittamista =)


      • paljon!
        Hyllyttäjä kirjoitti:

        aamuun, silloin suurin osa tavarasta tulee kauppoihin. Mutta toki marketeissa on myös iltavuorot, jolloin mm. hyllytetään ne tavarat, joita ei ehditty hoitaa aamulla tai jotka eivät mahtuneet hyllyille sekä siistitään hyllyjä asiakkaiden jäljiltä.

        Työajat vaihtelevat, itse olen mennyt aamuisin töihin aikavälillä 5-8. Tyypillinen päivä on ollut kuudesta kahteen, viideksi olen mennyt vain harvoin. Mutta tämä on kauppa- ja työkohtaista.

        Palkka, jos se maksetaan tuntipalkkana, on jotain 8-10 euroa. Näin siis "perusduunarilla".

        Riippuen hommasta, vastuulle voi kuulua myös elintarvikkeiden/tavaroiden tilausta, eli onneksi työ ei ihan aina ole pelkkää tavaroiden hyllylle laittamista =)

        palkkaa kuiteski, etelässä varmaan..
        onkohan työ kiireistä ja raskasta.


      • Hyllyttäjä
        paljon! kirjoitti:

        palkkaa kuiteski, etelässä varmaan..
        onkohan työ kiireistä ja raskasta.

        ...mutta itselläni palkka on runsaat kahdeksan euroa eli lähellä tuota alarajaa. Palkka kasvaa kokemuksen ja työtehtävien kasvaessa, ja osastovastaavalla palkka on mainittua suurempi (kuukausipalkalla).

        Kiireistä?

        ==> Usein, kyllä. Jos olet kaupan oma työntekijä, todennäköisesti ehdit pitää taukosi ja kiire on vain ajoittaista. Alihankkijan listoilla sinulla voi olla useita kohteita, ja taukojen kanssa on vähän niin ja näin... Itse tein alussa 8-10-tuntisia päiviä ilman varsinaisia taukoja, asiaan saatiin kuitenkin muutos ja kiirettä ei enää ole ollut pitkään aikaan. Hommat on voinut tehdä normaalilla työtahdilla ja kahvilla on ehtinyt käydä oikein hyvin. Työajat ovat normalisoituneet ja enää ei pitkiä päiviä ole ollut kuin poikkeuspäivinä (joulu ym.).

        Raskasta?

        ==> Kyllä. Riippuu kuitenkin siitä, mitä hyllytät. Jos hyllytät leipiä, on se raskasta, sillä isojen markettien kuormat ovat valtavia. Jos hyllytät tyyliin kahvipaketteja sun muita, pääset ehkä vähän helpommalla.

        Hyvä puoli työssä on se, että alalle on helppo päästä ja se ei vaadi pitkää koulutusta. Työtä on saatavilla, sillä palveluala vaatii yhä enemmän työntekijöitä.

        Huono puoli on se, että työ on useimmiten aina sitä samaa ja jos uralla etenemistä ei tapahdu, ei yhdessä paikassa montaa vuotta viihdy. Siksi kannattaa hakea paikkaa, jossa hyllyttämisen lisäksi pääset esimerkiksi marketin leipomoon/kahvilaan asiakaspalvelutöihin. Silloin työtehtävät ovat aika monipuolisia: tilausten teko, hyllytys, asiakkaiden neuvonta osastolla, kahvilatyö...


      • ,l,l,l
        palkat kirjoitti:

        ja työajat on, onko samat kuin kassoilla?

        Ilman mitään koulutusta/työkokemusta tuntipalkka on sellaiset 7,2 euroa. Koululaisilla toki vielä pienempi. Suomi on jaettu tiettyihin "kalleusluokkiin", joten kehäkolmosen sisäpuolella on tuntipalkka hieman korkeampi. Muualla tuo mainitsemani summa. Tarkempaa tietoa toki löytyy, kun etsit käteesi kaupan alan tessin.


    • mymmiss

      Palkataan ainakin suurempiin kauppoihin sellaisia, jotka pitää huolta esim. maito-osastosta. Itellä ei kokemusta, mutta otappa puhelin kauniiseen käteen ja soita kysyäksesi! :D

    • kesätyötyttö

      Hei otetaanko kestätöihin 15 hyllyttäjäksi ? :)

    • no itse hyllytän pelkästään kuivatuotteita kaupassa.

      • kldssdklfjklsdjfskljskl

        Joskus 90-luvulla kun olin eräässä kaupassa työhaastattelussa hyllyttäjän hommaan niin kyllä yritettiin vängätä sinne kassallekin töihin. En halua kassahommiin mutta hyllyttäjän työ olisi kyllä käynyt. En tullut kyllä valituksi siihen mutta periaatteessa voisin vaihtaa tämän nykyisen teollisuustyöntekijän homman kaupan hyllyttäjäksi tänäkin päivänä. Luulen että fyysinen rasitus olisi kevyempää hyllyttäjän hommassa kuin tehtaassa jossa jokaikinen rullaradan laakeri on paskana vastustaen liikettä enemmän kuin edesauttaa sitä...


    • fdhetyhwh

      Onkohan se totta, että härskeimmät kaupat hyllytyttävät tavaroita orjatyövoimalla? Siinä menee kohta sekin homma, jota melkein kuka tahansa pystyy tekemään. Miksi maksaa palkkaa, kun työkkäri kiristää työttömiä työnhakijoita tekemään työtä ilman.

      • 8737993

        Asuttavatko kaupat orjansa yöksi kellaritiloihin? Mikä on nykykurssissa hyväkuntoisen orjayksilön arvo? Saako omistaja tehdä orjilleen mitä tahansa? Kuulostaa erittäin mielenkiintoiselta. Taidan vaihtaa alaa ja lähteä ruoska kädessä johtamaan näiden orjalaumojen työtä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1841
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1769
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      115
      1721
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      70
      1557
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1538
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      23
      1436
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1415
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1232
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    Aihe