OIKEAT taikatemppukortit

soapB

Moi!
Oon 13-vuotias poika. Oon TOSI kiinnostunu taikatempuista, etenkin korttitempuista. Osaan muutamia uskomattoman hienoja temppuja, joilla on kiva hämmästyttää kavereita :)
Elikkäs, onkelma on siinä, että mistä saisi ns oikeat taikatemppukortit? Olen kuullut puhuttavan niistä, ja haluaisin itsellenikin sellaiset. Kuulemma ne ovat paljon paremmat. Käytössäni on tällä hetkellä pokerikortit... ja halvat(eli melko huonot) sellaiset.
Entä paljonko ne suunnilleen maksavat?
Kiitos!

30

6747

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

      siis "taikatemppukortit" on kait iha vaa tavalliset muovi kortit vai mitä meinaat??? osta vaik Bicycle merkkiset kortit
      ne o hyvät
      maksaa bauttia rallaa 3 euroo muistaakseni.. en muist tarkkaan mut halvat kumminki

      • soapB

        En tiedä (en tiedä, mitä tarkoitan :D)... Hmm... Kun viimeksi kävin Ylivieskan Kärkkäisellä, siellä olivat vain ne pokerikortit, jotka ostin viimeksi.
        Kaipa ne sitten ovat tavalliset. Kun netistä katson taikatemppuvideoita, taikureilla on melkein AINA samanlaiset kortit, eli sellaiset, joiden toisella puolella on kaksi ympyrää vierekkäin...
        Mutta kiitoksia paljon! Bicycle, Bicycle... Ärh, mistähän sellaisia saisi? :P


      • soapB

        Haa! Guuglasin "Bicycle taikatemppu kortit" ja löysin heti samanlaiset kortit kuin niillä taikureilla videoissa ;) Eli Bicycle ne ovat... Onkelmana vaan se, että mistä ne vois saada? Ehkä jostain nettisivulta voi tilata? Ette arvaa, miten kiitollinen olisin, jos joku kertoisi!


      • soapB

        ...nettisivun: http://www.cardmagicshop.com/show_category.php?cat=acc
        Tuolla näkyy olevan monia Bicycle-pakkoja. Mikähän niistä olisi "se oikea ja paras?"
        Tyhmiä kysymyksiä esittelen, mutta ei voi mitään että enkku on surkea... Ette arvaakaan, miten paljon Tyhmien Kysymysten Esittäjä ilahtuisi, jos kertoisitte...


      • magician000
        soapB kirjoitti:

        ...nettisivun: http://www.cardmagicshop.com/show_category.php?cat=acc
        Tuolla näkyy olevan monia Bicycle-pakkoja. Mikähän niistä olisi "se oikea ja paras?"
        Tyhmiä kysymyksiä esittelen, mutta ei voi mitään että enkku on surkea... Ette arvaakaan, miten paljon Tyhmien Kysymysten Esittäjä ilahtuisi, jos kertoisitte...

        Eli parhaita kortteja ovat US playing card companyn valmistamat kortit. Korttimalleja ovat Bicycle Bee Tally Ho Maviator Hoyle Aviator ja monet muut...
        Nämä seikat tekevät korteista muita paremmat:

        - Korteissa on erikoinen "air cusion finish" jota ei muista korteista löydy. Korttien pinnassa on pienen pieniä kuoppia vieri vieren joten kosketusala on vain 50% toiseen korttiin. Näin kortit liukuvat paremmin ja kestävät pidempään.

        - Taikurit käyttävät usein tempuissaan erilaisia "gimmik-kortteja" (gimmick = apuväline) joissa saattaa olla merkintöjä, tai kortti saattaa olla pienempi kuin muut kortit joko pituus tai leveys suunnassa. Silloin on helppo kun kaikenlaiset apuvälineet ovat samalla taustalla. Täksi taustaksi on valittu Bicycle.

        -Bicycle on helppo tilata suomalaiselta taikatemppukauppiaalta Markku Purholta.


        http://www.markkupurho.fi/

        Linkki suoraan kortteihin:

        http://www.markkupurho.fi/magicshop/temput8.html#N:o%202808

        Lainaus suoraan sivulta:
        "N:o 2808 BICYCLE POKER
        Ammattilaisten käyttämä Bicycle korttipakka klassisella taustakuviolla. Sini- ja punataustaisena. Pokerikoko. Maailman suosituin korttipakka taikureiden keskuudessa.

        HINTA: 3 € (12 kpl a' 2.70,-) "


      • soapB
        magician000 kirjoitti:

        Eli parhaita kortteja ovat US playing card companyn valmistamat kortit. Korttimalleja ovat Bicycle Bee Tally Ho Maviator Hoyle Aviator ja monet muut...
        Nämä seikat tekevät korteista muita paremmat:

        - Korteissa on erikoinen "air cusion finish" jota ei muista korteista löydy. Korttien pinnassa on pienen pieniä kuoppia vieri vieren joten kosketusala on vain 50% toiseen korttiin. Näin kortit liukuvat paremmin ja kestävät pidempään.

        - Taikurit käyttävät usein tempuissaan erilaisia "gimmik-kortteja" (gimmick = apuväline) joissa saattaa olla merkintöjä, tai kortti saattaa olla pienempi kuin muut kortit joko pituus tai leveys suunnassa. Silloin on helppo kun kaikenlaiset apuvälineet ovat samalla taustalla. Täksi taustaksi on valittu Bicycle.

        -Bicycle on helppo tilata suomalaiselta taikatemppukauppiaalta Markku Purholta.


        http://www.markkupurho.fi/

        Linkki suoraan kortteihin:

        http://www.markkupurho.fi/magicshop/temput8.html#N:o%202808

        Lainaus suoraan sivulta:
        "N:o 2808 BICYCLE POKER
        Ammattilaisten käyttämä Bicycle korttipakka klassisella taustakuviolla. Sini- ja punataustaisena. Pokerikoko. Maailman suosituin korttipakka taikureiden keskuudessa.

        HINTA: 3 € (12 kpl a' 2.70,-) "

        Kiitos todella paljon!
        Harmi vain, ettei tuolta voi tilata, jos summa ei ole 10 €... Todella harmi! Pitää näköjään etsiä jostain kaupasta... Huooh.


      • magician000
        soapB kirjoitti:

        Kiitos todella paljon!
        Harmi vain, ettei tuolta voi tilata, jos summa ei ole 10 €... Todella harmi! Pitää näköjään etsiä jostain kaupasta... Huooh.

        Hei. Jos nyt edes kuvittelet olevasi taikuri, ei tuollainen summa ole mitään. Jos tilaat vaikka 5 pakkaa niin siinä on puolen vuoden kortit. 5 pakasta tulee yli 10 euroa. Minulla 1 pakka kestää temppuilua noin kuukauden, jonka jälkeen ei enää levity viuhkaksi.
        Kortit kuluvat käytössä ja joihinkin temppuihin saatat tarvita vaikka 2 pataässää.


      • MrIncognito
        magician000 kirjoitti:

        Hei. Jos nyt edes kuvittelet olevasi taikuri, ei tuollainen summa ole mitään. Jos tilaat vaikka 5 pakkaa niin siinä on puolen vuoden kortit. 5 pakasta tulee yli 10 euroa. Minulla 1 pakka kestää temppuilua noin kuukauden, jonka jälkeen ei enää levity viuhkaksi.
        Kortit kuluvat käytössä ja joihinkin temppuihin saatat tarvita vaikka 2 pataässää.

        Yleisesti:

        US Playing card companyn kortit ovat laadullisesti parhaita temppukäyttöön. Sileään keskipahviin on liimattu molemmin puolin linnepreglatut (liinapuristetut) pintapahvit, joihin painatus tehdään. Kortti näin muistuttaa tarkastikatsottuna hienojakoisen kankaan pintaa.

        Korttien käyttöikää voi lisätä mainiosti puuteroimalla. Puuteriksi ei purhon myymä ole parasta mahdollista vaan ainoa oikea korttipuuteri on 100% sinkkistearaatti.

        Helpottaa käsittelyä, viuhkantekoa jne.

        saapi vaikka allekirjoittaneelta [email protected]


      • soapB
        magician000 kirjoitti:

        Hei. Jos nyt edes kuvittelet olevasi taikuri, ei tuollainen summa ole mitään. Jos tilaat vaikka 5 pakkaa niin siinä on puolen vuoden kortit. 5 pakasta tulee yli 10 euroa. Minulla 1 pakka kestää temppuilua noin kuukauden, jonka jälkeen ei enää levity viuhkaksi.
        Kortit kuluvat käytössä ja joihinkin temppuihin saatat tarvita vaikka 2 pataässää.

        Tuo... loukkasi minua vähän... Ei kaikilla ole varaa ostaa joka kuukausi uusia kortteja. Minulle ainakin kymppi on iso raha... :S


      • jusppa

        Onko bicyle korttien takataustassa merkintöjä mikä kortti se on.Kaverin korttien pohjassa on valviit merkkinnät


      • Maagus Mamurra
        soapB kirjoitti:

        Tuo... loukkasi minua vähän... Ei kaikilla ole varaa ostaa joka kuukausi uusia kortteja. Minulle ainakin kymppi on iso raha... :S

        Ammattitaikurien temput maksavat noin 10-60 euroa, ja vähänkin näyttävämmät 600 eurosta ylöspäin (esimerkkinä vaikkapa Losanderin pöytä), joten kymppi on tosiaankin pikkuraha...

        Purholta sai ainakin jossain vaiheessa myös halvempia sekundapakkoja, jotka ovat aivan erinomaisia harjoitteluun. Harjoitteluunhan kannattaa olla eri pakka, koska se likaantuu ja kuluu kun harjoittelet joka päivä useita tunteja :)

        Hyvä temppupakka aloittelijalle on Wizard Deck (eli Stripped Deck). Kannattaa hankkia huolella tehty pakka, jotkut ovat niin karkeasti tehty että juju suorastaan pistää silmään. Tosin, kokeilin tätä antamalla ummikoille tuollaisen karkeatekoisen pakan tutkittavaksi, eikä kukaan huomannut mitään!!! Ja minulle pakka suorastaan huusi silmään, että Wizard Deck :)


    • eri puolella Suomea

      www.pilailupuoti.fi

      Näitä on monella paikkakunnalla, joten toivottavasti joku osuu lähelle sinua.

      • Hän---

        Pilailupuodissa ei myydä bicyclejä.
        Bicycle kortteja myyvät Tampereella ja Helsingissä sijaitsevat Aprilli-pilikset..


      • VARMA TIETO
        Hän--- kirjoitti:

        Pilailupuodissa ei myydä bicyclejä.
        Bicycle kortteja myyvät Tampereella ja Helsingissä sijaitsevat Aprilli-pilikset..

        Ostin itse viime viikolla Piliksestä Bicycle-kortit, joten varmasti myydään!!


      • soapB
        VARMA TIETO kirjoitti:

        Ostin itse viime viikolla Piliksestä Bicycle-kortit, joten varmasti myydään!!

        ...minäkin minäkin jostain kaupasta, niin voisi ostaa suoraan :)


      • Plaas
        VARMA TIETO kirjoitti:

        Ostin itse viime viikolla Piliksestä Bicycle-kortit, joten varmasti myydään!!

        Mikäs pilis on kyseessä? Turussa ei ole.


      • ainakin on
        Plaas kirjoitti:

        Mikäs pilis on kyseessä? Turussa ei ole.

        Eikö ole Turun Piliksessä?
        Oletko kysynyt?
        Kun kauniisti pyydät, he siellä varmaan tilaavat liikkeeseensä niitä!!


      • SoapB
        ainakin on kirjoitti:

        Eikö ole Turun Piliksessä?
        Oletko kysynyt?
        Kun kauniisti pyydät, he siellä varmaan tilaavat liikkeeseensä niitä!!

        Tilaan kyllä purholta. Paras ja nopein tapa saada kortit. En ymmärrä mikä siitä tekee niin vaikeaa tilata...


      • Cardistry
        SoapB kirjoitti:

        Tilaan kyllä purholta. Paras ja nopein tapa saada kortit. En ymmärrä mikä siitä tekee niin vaikeaa tilata...

        Itse olen tilannut purholta 3 kertaa uusia kortteja ja joka kerran 3 pakkaa.. yhteensä tullut maksamaan 50e. Suosittelen ensiksi tilaamaan tally-ho:t jotka ovat perus kortit ja hyvät alussa. Myös vintage 1800 ovat todella hyvät. Splits spadet ovat myös hyvät. Sitten kannattaa ihmeessä deland deck tilata. Se on Stripped(löytää minkä vaan kortin helposti) ja siitä näkee myös mikä kortti on.
        Sanoisinko, että jos teet vaan taikatemppuja niin yksikin pakka riittää sillä jos tekee/harjoittaa Cardistryä sun muuta xcm:mmää eli korteilla erilaisia taidonnäytteitä http://youtube.com/watch?v=8GrNct3AbwY&feature=related tuossa hyvin kuvaava video. Niin sitten tarvitsee ostaa n. 2kk välein uusia kortteja. Minä ainakin pärjään aina 4 kk vanhoilla ja vasta kaverini tilasi ellusionistilta kortteja (postituskulut 15e vähintään)niin oli todella hienoja kyllä. Shadow masterit aivan mahtavat ja theory11(postikulut vähimmissään 35e)saa aivan uskomattoman hienoja kortteja. Mutta näin aluksi jos rupeat tekemään kaikkee xcmmää sun muuta niin suosittelen Bee pakkaa joka on tosi halpa ja silleen.

        Ja uskon että vanhempasi ymmärtävät. Sillä minunkin sillä itseni tämän hetkinen harrastus on juuri kortti temput sun muut ja iskä tilaa mulle aina kun joskus tahon niin se tajuaa että tää on mun harrastus. Ja loppujen lopuksi tämä harrastus tulee halvemmaksi kuin muut. Esim joku kitara tunnit puol vuotta maksaa 100e ja sitten taas tämmöne jtn. 10-40e lol

        Hitot ku kirjotin pitkästi mut hauskaa oli lol
        MArkkupurholta saa parhaiten kaikki. He tilaavat suurissa erissä ellusionistiltä pakkoja ja myyvät suomessa kalliimmalla. esim ellusionistillä Splits spadet maksaa 5e kun taas markussa 8,5e :D


      • eklu123
        Hän--- kirjoitti:

        Pilailupuodissa ei myydä bicyclejä.
        Bicycle kortteja myyvät Tampereella ja Helsingissä sijaitsevat Aprilli-pilikset..

        myydään makssaa 3,80€


      • Epmugv
        Plaas kirjoitti:

        Mikäs pilis on kyseessä? Turussa ei ole.

        TURUSSA nimenomaan on olen täältä ostanut monta kertaa


    • Cheese 52+ gimmicks

      Moi katon mismagii ja se käyttää joka videos bicyclejä. Tilasin pari päivää sitte stripperit ja yhen mustan. Tilatkaa saksankielisestä, mun pakat makso 16 euroo ja postikulut vaa 6 euroo. Ostakaa sielt

    • MagicJasu
      • Taikuriku

        Ei kannata tilata sieltä! Toimitus kestää pitkään, asiakaspalvelu on surkeeta ja pakat jotka tuli, oli huonossa kunnossa. Hanki pakat Purholta www.aprilli.fi
        Luotettava kauppa, ollut jo monta kymmentä vuotta pystyssä, nopea toimitus ja halvat hinnat!


    • tommi4
    • Virtuosos

      Itse olen jo monta vuotta ostanut kaikki korttini aprillista, normi hintaset ja muistaakseni heillä on Suomen suurin kortti valikoima, itellä on jo yli 50 korttipakkaa^^

    • 12vTaikuri

      Itse tilaan korttini aprilli.fi nettisivulta sieltä Magicshop osastolta. Sieltä löytyy myös erikoispakkoja ja normaaleista pakoista on lajitelma joka sisältää yli 100 pakkaa ainakin. Ja sieltä ne siniset ja punaset bicycletkin löytyy

      • 12vTaikuri

        Ja on halpoja.


    • Rahansäästäjä

      Kyllä tuo aprillikin on hyvä kauppa ostaa niitä kortteja, mutta suosittelisin kuitenkin amazon.co.uk nimisestä paikasta tilaamaan sillä siellä on yksinkertaisesti niin paljon halvempaa eikä postikuluja tule välttämättä myöskään.

    • Virtuoso

      Virtuoso on se ainoa oikea, harjoittele Bicycle korteilla ettet pilaa virtuosoja

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      967
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      724
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe