JULISTE vm-51. TT-ajot

Löysinkö aarteen...

Satuin vierailemaan yhdessä maatalossa Savon perukoilla.

Sieltä silmiini pisti vanhojen lehtien seasta kartonkiin kääritty täysin virheettömässä kunnossa oleva juliste Väinölänniemen TT-ajoista vuodelta -51.(säilöin sen lasiraameihin, koska se on kuin eilen painettu,mutta vanhempi kuin minä).

Koko on noin 50*80 sm. Ja se on musta,-puna, valkoinen. Kuvia siinä on kaksi, jotka on moottoripyöristä.
Teksti siinä menee jotakuinkin näin:

"VÄINÖLÄNNIEMEN TT-AJOT
Kuopiossa toukokuun 27 pnä klo 13.

MUKANA MAAN PARHAAT KILPA-AJAJAT

Moottoriurheilun suuret suosikit Midget-kääpiökilpa-autot esiintyvät ensi kertaa Kuopiossa.
Teidän kannattaa pitkänkin matkan takaa tulla katsomaan näitä Savon suurajoja, joissa kireät vauhtikilpailut ovat jännittäviä seurata.

Merkitkää muistiin päivä 27.5.51 ja tulkaa silloin Väinölänniemelle".

Kysymys: Voisikohan julisteen paikka olla jossain museossa? Tosin se on upea seinällänikin. Tai jos tulisin siihen, että mitä sellaisesta voisi pyytää... Eli möisin sen.?
Kiitos jo etukäteen.
Ps. Kävin ko. ajoja seuraamassa vissiin vuosina -71 -72, jonka jälkeen, niitä ei muistaakseni enää järjestetty.

8

1845

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ääntä pitää olla...

      Kiitos osoitteesta. Mulle tuli sähkäriin, että viestisi on poistettu.
      Oli oikein kirjoitettu isolla ja punaisella.

      Samoin kävi kerran,kun aikoinaan ostin eräältä TT-ajajalta nahka-ajopuvun. Oli aito MP-ASU ja selässä nimi. Vuodelta -70.
      Nimi on tunnettu koko maailmalla ainaskin niiden kesken, jotka jotain muistavat silloisista TT-kuskeista.
      Puku on mulla vieläkin ja vieläpä komistaa seinääni.
      Puvun origenelli kuski ei ole Suomalainen.
      Mutta lähes Agostiinin veroinen...

    • sielläpä

      Ajoin itse kilpaa Väinolänniemellä Kuopiossa vuonna 1973, jonka jälkeen ei kisoja järjestetty.

      • ensiapumies

        Viimeiset ajot on kaitafilmillä.Kuvattu ns. Unholanmutkasta.Olen siirtämässä filmin DVD:lle.Lieneekö liikkuvaa kuvaa liikenteessä ajoista?


      • j0hen rintt
        ensiapumies kirjoitti:

        Viimeiset ajot on kaitafilmillä.Kuvattu ns. Unholanmutkasta.Olen siirtämässä filmin DVD:lle.Lieneekö liikkuvaa kuvaa liikenteessä ajoista?

        terveisiä tampereelta silmiini osui ihan sattumalta sana väinölänniemi ajoin vormula v 69 kaksihaarainen koivu koitui meidän kahden pertti nimisen kilpa ajajan kohtaloksi olin se onnekaanpi selvisin onnettomuudesta kohtalo toveri ei sitä hetkeä unohda koskaan terveisin pertti paulakorpi


      • Muist0vuosi
        ensiapumies kirjoitti:

        Viimeiset ajot on kaitafilmillä.Kuvattu ns. Unholanmutkasta.Olen siirtämässä filmin DVD:lle.Lieneekö liikkuvaa kuvaa liikenteessä ajoista?

        Hei,
        Sattuisiko olemaan kuvaa onnettomuuspätkästä,
        jossa sivuvaunu nro 14 ajoi ulos?
        T. Kuskin tytär


      • Huusko
        j0hen rintt kirjoitti:

        terveisiä tampereelta silmiini osui ihan sattumalta sana väinölänniemi ajoin vormula v 69 kaksihaarainen koivu koitui meidän kahden pertti nimisen kilpa ajajan kohtaloksi olin se onnekaanpi selvisin onnettomuudesta kohtalo toveri ei sitä hetkeä unohda koskaan terveisin pertti paulakorpi

        Onpa sinulla Pertti aika heikkoa tämä oikeinkirjoitus. Onko oikein kiertokoulua käyty?
        Vieläkö muuten myyt niitä epäkuntoisia autoja?


      • fiksuasikas

        Oletpa katkera ihan turhaan liikkeemme on myynyt noin8000 autoa ja äänestty 6 kertaa luetetumammiksi tämän kokoisista auto liikkeistä tule hakemaan ilmaiseksi saat valita 10.000e auton minkä itse haluat ollaan taas kavereita meillä toimitaan näin ps tämä e iole satua


    • Huusko

      Pertillä autokorjaamo Ylöjärvellä.Pysykää kaukana.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      415
      4574
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      247
      2274
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      70
      1700
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      161
      1452
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      304
      1380
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1147
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      138
      1117
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      79
      1103
    9. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1085
    10. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      119
      977
    Aihe