Jakohihnan vaihto 360e???

Voi haloo, pöljä vein vielä 5v vanhan escortin merkkihuoltoon,
jakohihnan vaihdosta meinaavat laskuttaa 360 euroa!

Onko tää normaali hinta? Viideltä pitäis hakea esko pois,
mutta enäähän tuolle ei mitään mahda kun auto on ehditty nykiä palasiksi...
Ilmianna
Jaa

13 Vastausta



Joo, liikaa maksat. Aina sama juttu, muualta saa puoleen hintaa ja laadussakaan ei ole paljoa eroa. Mulla vousi ohjauksen hammastangon stefa ja uutta tiivistettä ei kuulemma voinut vaihtaa. Olisi pitänyt ostaa koko uusi hammastankopaketti (800e työ = n. 1000e). Nooh, läksin sitten kyselemään asiaa muilta ja yllättäen toisen kaupungin Fordin merkkihuolto tekee saman homman hintaan 20e (stefa) työ (muutaman tunnin työ). Eli, ei kannata aina uskoa merkkiliikkeitä, vaan kannattaa kysellä. Hauskaa tässä on se, että firma, joka vaihtaa stefan on juuri merkkiliike, mutta toisessa kaupungissa.
Ilmianna
Jaa
Eihän toi oo vielä edes kallis. Toitsuun annettiin hinta-arvioks 480 Euroo.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
älä helkatissa, taidan vaihtaa polkupyörään

taitaa vaan jakohihna olla sellanen ettei sitä uskalla jättää vaihtamattakaan :)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Itse vaihdatin reilu vuosi sitten omaani tuon hihnan ja maksoi silloinkin suunnilleen saman. Ei siis mitenkään epänormaalia. Hihnan vaihtamiseksi joudutaan käsittääkseni purkamaan puoli autoa ja irrottamaan moottori toisesta päästään.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Se on ihan totta, että aikaa kuluu, kun pitää purkaa puoli moottoria, jotta hihnan saa vaihdettua.Jos itse alkaa tuota hommaa tekemään, niin tavalliselta tallaajalta menee pitkä työpäivä askarrellessa ja sitten saattavat vielä olla ajoitukset pielessä.Monessa hommassa kauhistellaan ammattimiehen hintaa, mutta jos tarkemmin ajatellaan, saattaa tulla halvemmaksi kuin nurkkakorjaamolla tehden, usein kun tuppaa tuo nurkkakorjaamon työnlaatu olla sitä ja tätä, kuitenkaan mitenkään yleistämättä, hyviäkin nurkkakorjaamoita löytyy.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
... kirjoitti:
Se on ihan totta, että aikaa kuluu, kun pitää purkaa puoli moottoria, jotta hihnan saa vaihdettua.Jos itse alkaa tuota hommaa tekemään, niin tavalliselta tallaajalta menee pitkä työpäivä askarrellessa ja sitten saattavat vielä olla ajoitukset pielessä.Monessa hommassa kauhistellaan ammattimiehen hintaa, mutta jos tarkemmin ajatellaan, saattaa tulla halvemmaksi kuin nurkkakorjaamolla tehden, usein kun tuppaa tuo nurkkakorjaamon työnlaatu olla sitä ja tätä, kuitenkaan mitenkään yleistämättä, hyviäkin nurkkakorjaamoita löytyy.
No kyllä vaan merkkikorjaamoillakin tuntuu olevan tumpeloita töissä. Olen sitä mieltä että paras osaaminen löytyy juuri pikku pajoilta, niillä kun on kilpailukin kovempaa niin on ansaittava asiakkaitten luottamus.

Omaan escoon hihnan vaihto maksoi noin 85 euroa. Osat 55 euroa Motonetistä ja loput työtä pajalla. Mutta tuossa autossa onkin CVH.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Koska sinne jakopäähän pitää vaihtaa kaikki ohjainrullat( 2-3 kpl.) ja kiristäj(1 kpl.) hihna. Merkkihuollon pitää vaihtaa aina kaikki kiristäjät ja ohjainrullat, muuten työlle ei voi antaa takuuta. Nyrkkipajoissa jää yleensä kiristäjät ja ohjurit vaihtamatta. Hommana ekkeriin jakohihnan vaihto vie noin pari tuntia, olen itse töissä ford-merkkikorjaamossa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Tuon takuun takia ymmärrän.Vaihdoin hiljan 120t ajettuun mondeooni nokkahihnan ja onnittelin itseäni ,etten erehtynyt ostamaan uusia kiristinpyöriä valmiiksi.Laakereissa ei ollut moitteen sijaa

Nimim.Itsekin ex-ford asentaja
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
mondeo -95 kirjoitti:
Tuon takuun takia ymmärrän.Vaihdoin hiljan 120t ajettuun mondeooni nokkahihnan ja onnittelin itseäni ,etten erehtynyt ostamaan uusia kiristinpyöriä valmiiksi.Laakereissa ei ollut moitteen sijaa

Nimim.Itsekin ex-ford asentaja
mahtaa ruveta jonki ajan kuluttua hieman viheltäään. tuskin kestää samat rullat toista 120tkm...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
zetecman kirjoitti:
mahtaa ruveta jonki ajan kuluttua hieman viheltäään. tuskin kestää samat rullat toista 120tkm...
Ei kai kukaan 120 tuhatta viitsi ajaa 8 vuotiaalla autolla.Itsellä ollut 3v/40 tuhatta km.

Kyllä lähtee ennen kun alkaa vinkumaan.

Alkaa tulemaan remonttia kohta liikaa;kummipuslaa,iskunvaimentajaa,pakoputkikin jatkoajalla.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Olen kyllä vaihtanut vain yhteen eskoon hihnan (viime syksynä), makso jotain 20-25€. En vaihtanut kiristintä koska se oli vaihdettu edellisellä kerralla. Ei mikään vaikea homma, vaatii kuitenkin sopivan pienet työkalut kun on niin "piikaset" paikat. Aikaa tälläiseltä tumpelolta meni kyllä monta tuntia, eli jos olisin laskuttanut itseäni rankimman päälle niin kalliiksi olis tullut. Ookko nää muuten Oulusta?
Ilmianna
Jaa
98 ja uudemmat mondeoissa on hihnan vaihto 150tkm ja huoltoon kuuluu merkki korjaamossa venttiilienn säätö hinnaksi tulee pitkälti yli tuhat egee.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Milloin voorti on lopettanut zetekeissä venttiilien automaattisäädön käytön?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Jakohihnan vaihto 360e???

Voi haloo, pöljä vein vielä 5v vanhan escortin merkkihuoltoon,
jakohihnan vaihdosta meinaavat laskuttaa 360 euroa!

Onko tää normaali hinta? Viideltä pitäis hakea esko pois,
mutta enäähän tuolle ei mitään mahda kun auto on ehditty nykiä palasiksi...

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta