Kureliivit palaavat taas pian ja ihan vapaaehtoisesti.

soilike

Naiskauneuden ihanteet muuttuvat kautta aikojen ja nyt on taas aika.

Twiggy aikoinaan loi laihalauta-ihanteen

Anorektikot vaateripustimet ovat olleet pitkään parhaiten palkattuja mannenkiineja.

Hiukakin pehmeämmän pyöreä missiehdokas on haukuttu maanrakoon.

Nyt kuitenkin muotitalot etsivät tavallisia ihmisiä vaatteidensa esittelijöiksi.

Ennustan, että nyt taas naiselliset muodot tulevat muotiin ja vyötarö löytyy uudelleen

30

2713

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Reino

      ,,,

    • Andrei

      Soilike on Huippu tyttö.

    • Likka321

      onhan noita korsetteja ollut myynnissä kaiken aikaa.Ovat niin kauniitakin, että niitä on ilo käyttää ja näyttää. Juhlapukeutuminen alkaa alusasuista ja varsinkin hyvin vartaloa myötäilevä asu vaatiikin napakat alusvaatteet tällä iällä. Kesäjuhlissa on vilpoisaa pukeutua sukkiin ja heittää sukkahousut naftaliiniin.
      Ennen puhutiin uumasta, ja uuman löytyminen on tärkeää jo diabetesvaaran karkottamiseksi.Ehkä se vaatii muutakin kuin korsetin, hulavanteen pyörittämistä esimerkiksi.

      • Joopa joo

        Korseteissa on sekin hyvä puoli,että ne tukevat selkää.Taisi olla niin,että 50-60 luvulla oli noita selkävaivasiakin vähemmän.Minulla on muuten sen ajan korsetit vielä jossain komerossa tallessa.


      • Joopa joo kirjoitti:

        Korseteissa on sekin hyvä puoli,että ne tukevat selkää.Taisi olla niin,että 50-60 luvulla oli noita selkävaivasiakin vähemmän.Minulla on muuten sen ajan korsetit vielä jossain komerossa tallessa.

        ollut noin kaukaa viisas ja säilyttänyt ne vempaimet. Saattaisivat vielä sopiakin, kun se huippuhoikka kausi jäi jotenkin tähän väliin.
        Oikeassa olet, tuo selän tukiliivi tai -vyö, jota aika-ajoin joutuu pitämään, ei vaikuta kovinkaan seksikkäältä :-D Näin sitten on sekin kadonneen vyötärön arvoitus ratkaistu!


      • Pelle1Peloton
        Joopa joo kirjoitti:

        Korseteissa on sekin hyvä puoli,että ne tukevat selkää.Taisi olla niin,että 50-60 luvulla oli noita selkävaivasiakin vähemmän.Minulla on muuten sen ajan korsetit vielä jossain komerossa tallessa.

        Urheilulaji suorastaan näprätä peiton alla pimeässä yhdellä kädellä se hakasrivi auki (toinen käsi kun piti olla niskan alla).

        Jaa-a, silloin nuorena sitä osattiin ja viitsittiin. Haikeudella muiselen.


      • katriina64
        Pelle1Peloton kirjoitti:

        Urheilulaji suorastaan näprätä peiton alla pimeässä yhdellä kädellä se hakasrivi auki (toinen käsi kun piti olla niskan alla).

        Jaa-a, silloin nuorena sitä osattiin ja viitsittiin. Haikeudella muiselen.

        Minua kutsuivat pojat Marilyniksi.

        Olin paikkakunnan kurvikkain tyttö jo 12 - vuotiaana.

        Vaikka ylipainoa on pikkuisen kertynyt, niin olen edelleenkin sen laulun arvoinen, missä sanat :"On sulla muodot Venuksen....


      • KristaTee
        katriina64 kirjoitti:

        Minua kutsuivat pojat Marilyniksi.

        Olin paikkakunnan kurvikkain tyttö jo 12 - vuotiaana.

        Vaikka ylipainoa on pikkuisen kertynyt, niin olen edelleenkin sen laulun arvoinen, missä sanat :"On sulla muodot Venuksen....

        On etupuolta ja takapuolta, mutta keskikohdan kanssa on niin ja näin. Vaan kun isäntä kutsuu herkkupepuksi, niin eiköhän se riitä.


      • Pelle1Peloton kirjoitti:

        Urheilulaji suorastaan näprätä peiton alla pimeässä yhdellä kädellä se hakasrivi auki (toinen käsi kun piti olla niskan alla).

        Jaa-a, silloin nuorena sitä osattiin ja viitsittiin. Haikeudella muiselen.

        nuoruus, moni asia silloin hoitui kuin itsestään.
        Kiva sentään, ettei niitä muistoja kukaan meiltä pois voi ottaa,
        vaikka toiminnot olisivatkin niistä ajoista hidastuneet!


      • Joopa joo
        Joopa joo kirjoitti:

        Korseteissa on sekin hyvä puoli,että ne tukevat selkää.Taisi olla niin,että 50-60 luvulla oli noita selkävaivasiakin vähemmän.Minulla on muuten sen ajan korsetit vielä jossain komerossa tallessa.

        On minulla vähän keljuja muistojakin kureliiveistä.Nehän olivat aika kalliita ei niitä niin usein voinut olla ostamassa oltiin nuoria koulussa tai pienellä palkalla,vaikka myyjättärenä,niinkuin minäkin.No usein kävi niin,että luu meni poikki niistä liiveistä siis,ja se oli tuskaa kun alkoi kesken tanssien painaa pirusti,ei auttanut muuta kun naistenhuoneessa tunkea nenäliina ihon ja liivin väliin.Nyt uskaltaa jo puhua tälläistäkin,jos nyt pojat nauraa,niin naurakoon.


      • Abuela
        Tamarix kirjoitti:

        ollut noin kaukaa viisas ja säilyttänyt ne vempaimet. Saattaisivat vielä sopiakin, kun se huippuhoikka kausi jäi jotenkin tähän väliin.
        Oikeassa olet, tuo selän tukiliivi tai -vyö, jota aika-ajoin joutuu pitämään, ei vaikuta kovinkaan seksikkäältä :-D Näin sitten on sekin kadonneen vyötärön arvoitus ratkaistu!

        kun piti lauantaina mennä ristiäisiin ja se ainoa mekko, joka sinne sopi oli niin pintaa pitkin menevä, että vatsamakkarat pullotti tosi pahasti. Oli mulla "kumihousut", mutta nekin oli jotenkin venahtaneet, etteivät tukeneet yhtään. Siinä olis korsetti ollut tarpeen, mutta eihän niitä ole tullut säästetyksi.

        Onneksi löysä jakku pelasti tilanteen....pitäisiköhän taas alkaa niitä vatsalihasliikkeitä...huhhuh..


      • Pelle1Peloton
        katriina64 kirjoitti:

        Minua kutsuivat pojat Marilyniksi.

        Olin paikkakunnan kurvikkain tyttö jo 12 - vuotiaana.

        Vaikka ylipainoa on pikkuisen kertynyt, niin olen edelleenkin sen laulun arvoinen, missä sanat :"On sulla muodot Venuksen....

        Nyt menin ihan sanattomaks. Voin vain kuvitella noita ihania aikoja.

        Mutta eihän ne tytöt välttämättä tarpeen takia semmosia liivejä pitäneet. Ne vain kuuluivat naisen vaatetukseen silloin. Vai olenko väärässä?


      • reettaejk
        Pelle1Peloton kirjoitti:

        Urheilulaji suorastaan näprätä peiton alla pimeässä yhdellä kädellä se hakasrivi auki (toinen käsi kun piti olla niskan alla).

        Jaa-a, silloin nuorena sitä osattiin ja viitsittiin. Haikeudella muiselen.

        Ajankuluksiko niitä liivin hakasia näpräilit? SE on paljon alempana kuin napa. Vai oliko käytössä liivi munalukolla ja avain flikan mammalla?


      • Abuela
        Pelle1Peloton kirjoitti:

        Nyt menin ihan sanattomaks. Voin vain kuvitella noita ihania aikoja.

        Mutta eihän ne tytöt välttämättä tarpeen takia semmosia liivejä pitäneet. Ne vain kuuluivat naisen vaatetukseen silloin. Vai olenko väärässä?

        niissähän oli sukkanauhat myös. Se oli joskus silloin, kun sukkahousuja ei oltu vielä keksitty.


      • Pelle1Peloton
        Abuela kirjoitti:

        niissähän oli sukkanauhat myös. Se oli joskus silloin, kun sukkahousuja ei oltu vielä keksitty.

        niin oli, sukkanauhat. Ja oikeen herkkuna me pojat pidimme, jos tytöllä oli vain kevyet, luuttomat sukkanauhaliivit.

        Yleensä olivat kuitenkin sellaiset ryntään alta alkavat, nauhasäätöiset ja hakasila 'varttisivusta' kiinnitetyt. Siinäpä meille pojille mukavaa askartlua, jos siihen asti päästiin.


      • Pelle1Peloton
        reettaejk kirjoitti:

        Ajankuluksiko niitä liivin hakasia näpräilit? SE on paljon alempana kuin napa. Vai oliko käytössä liivi munalukolla ja avain flikan mammalla?

        Pitkän vastauksen kirjoitin Sulle, mutta taivaan tuuliin meni.

        Ei se nyt pelkästään ajankulua ollut silloin, kun niitä hakasia näpräiltiin. Kovin tarkoin oltiin selvillä myös SEN sijainnista suhteessa napaan.
        Jossain vaiheessa vain se kiinostus näihin juttuihin heräsi.

        Myöhemmin sitten kokemusta kertyi enempi. Niitä hakasiakin opittiin aukomaan oikeesti, eikä sieltä napaa etsitty.

        Muistatko itse Reetta, miltä tuntui, kun ensimäinen liivin hakanen aukesi? Mitähän se kundi mahtoi hakea? Tuskin napaa.


      • Pelle1Peloton kirjoitti:

        Pitkän vastauksen kirjoitin Sulle, mutta taivaan tuuliin meni.

        Ei se nyt pelkästään ajankulua ollut silloin, kun niitä hakasia näpräiltiin. Kovin tarkoin oltiin selvillä myös SEN sijainnista suhteessa napaan.
        Jossain vaiheessa vain se kiinostus näihin juttuihin heräsi.

        Myöhemmin sitten kokemusta kertyi enempi. Niitä hakasiakin opittiin aukomaan oikeesti, eikä sieltä napaa etsitty.

        Muistatko itse Reetta, miltä tuntui, kun ensimäinen liivin hakanen aukesi? Mitähän se kundi mahtoi hakea? Tuskin napaa.

        Voi, voi olen niin lasikaapissa kasvanut maalaistyttö. Olin 13v kun sain ensisuudelman ja pelkäsin tulevani raskaaksi! Että näin vihreä.

        Olen edelleen sitä mieltä jos ei pikkarit lonkilla pysy se on luonteen heikkoutta. Ne kureliiviajat ovat niin kaukana, kotona silloin asuin. Kesäisin meitä tyttöjä ei aittaan päästetty nukkumaan, joten paljon on jäänyt kureliiviajasta kokematta mutta hyvä ryhti on jäänyt muistoksi.

        Harikan kakkoskuskina 17v ilmassa leijui suuri rakkauden tunne niin että säkenet lensivät kahden nuoren välillä, siinä vauhdissa ei hakasia ehditty näpräilemään.


      • katopa
        Pelle1Peloton kirjoitti:

        niin oli, sukkanauhat. Ja oikeen herkkuna me pojat pidimme, jos tytöllä oli vain kevyet, luuttomat sukkanauhaliivit.

        Yleensä olivat kuitenkin sellaiset ryntään alta alkavat, nauhasäätöiset ja hakasila 'varttisivusta' kiinnitetyt. Siinäpä meille pojille mukavaa askartlua, jos siihen asti päästiin.

        vaikka netista, miten hemasevia sukkanauhaliivejä ja muita leikkimökin ikkunaverhoja on saatavilla. Kyllä ne sukat sukkanauhavöineen on tätäkin päivää. Tilaa sieltä vaimollesikin!


      • Mummu-65v.
        Joopa joo kirjoitti:

        Korseteissa on sekin hyvä puoli,että ne tukevat selkää.Taisi olla niin,että 50-60 luvulla oli noita selkävaivasiakin vähemmän.Minulla on muuten sen ajan korsetit vielä jossain komerossa tallessa.

        on yhdet, kai "museoituna". Vieläkö mahdut niihin? Minä taitaisin tarvita kahdet ennen kuin ylettyisi ympäri?

        Niin on maailma "avartanut"!


      • Jussi104
        Pelle1Peloton kirjoitti:

        Urheilulaji suorastaan näprätä peiton alla pimeässä yhdellä kädellä se hakasrivi auki (toinen käsi kun piti olla niskan alla).

        Jaa-a, silloin nuorena sitä osattiin ja viitsittiin. Haikeudella muiselen.

        ...liivit tytöillä. Monesti tulee mieleen. Varsinkin sellainen tapaus, kun oli päässyt saatille ja ihan sisälle asti. Tyttö istui sylissä, halailtiin ja sitten tyttö muutti hiukan asentoa, jolloin liivinluu rupesi pistämään reiteeni. Istu siinä sitten ja kärsi, kun olit liian ujo huomauttamaan siitä. Olisi saattanut tyttö ymmärtää väätin ja nousta pois sylistä.


      • Joopa joo kirjoitti:

        Korseteissa on sekin hyvä puoli,että ne tukevat selkää.Taisi olla niin,että 50-60 luvulla oli noita selkävaivasiakin vähemmän.Minulla on muuten sen ajan korsetit vielä jossain komerossa tallessa.

        Tiukkojen farkkujen tullessa eräs lääkäri varoitti murrosikäisiä pitämästä,jolloin lantio kehittyy,synnytykset vaikeutuu...Lökärit kunniaan.Perinnölistä on sekin kun äideillä kureliivit,lapsilla farkut.Suonikojuista puhumattakaan,


    • punasteleva vaari

      Oh,kun kuvittelen noita liivejä ja sukkia ja ryntäitä ja periä, ihan tässä,ihan melkein....

    • 1943

      Niissäkin oli sukkanauhat, olivat jonkinlainen uutuus. Muuten tyttäreni valaisi minua, muotialan miehet ovat usein tietyllä lailla poikkeavia. Heille on yksi lysti, vaikka nainen olisi langanlaiha, kun eivät sillä lailla ole kiinnostuneet naisellisista muodoista.

    • Mies vain

      On jo aikakin, että kureliivit ja sukat nauhoineen palaisivat. Samoin, kuin hameet ja muut naiselliset vempaimet.
      Vanhana miehenä olisi kiva katsella naisia naisina. Haluaisin nähdä naisen sellaisena. Liekö se sitten sitä tasa-arvoa, kun naisillakin on jo kauan ollut farkut jaloissa?

      • Joopa joo

        vai väärässä? Hyppäsikö se viimeksi aloitettu kureliivi keskustelu tänne vähän riisuttuna,vai erehdyinkö?


      • *naisellinen *nainen*

        minusta on ihanaa ollamiesten katseiden kohteena, silmääkin saa iskeä, kohotella kulmakarvoja ja viheltää perään!;-)


      • Mummu-65v.
        Joopa joo kirjoitti:

        vai väärässä? Hyppäsikö se viimeksi aloitettu kureliivi keskustelu tänne vähän riisuttuna,vai erehdyinkö?

        hypätä ja mitä samasta aiheesta monessa ketjussa.

        Onhan täältä hyppyytetty vieläkin kauemmaksi.


    • soilike

      Eilisessä Idols-ohjelmassa Hanna lauloi viimeisenä.
      On hän vaan komea nainen.

    • Liivitön.

      Ois ne aika ikävät, ainakin kesäkuumalla pitää. Muistan, kun eräs sukulaisrouva niihin kääriytyi vielä saunaillankin päätteeksi, joskus viisikymmentävuotta sitten. No aikansa taas kutakin.

    • Olipa kiva ketju lukea, minäkin siinä jotain kirjoitin ensimmäisellä nikilläni, ei rekattuna.
      Mihin ovat kadonneet Tamarix, KristaTee, Katriina64, Soilike, Pelle Peloton ja oliko vielä muita?
      Heippa vaan kaikille!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1174
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      937
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      684
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      650
    Aihe