4t VS 2t

ahduhwlfkna

Voisitteko kertoa jotain 2tahdin ja 4tahdin hyviä ja huonoja puolia? ku oon vähän kahen vaiheilla , et kumpi olis loppu peleissä parempi?

98

9962

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tahti

      Itse kyllä pidän enemän 4tahdista. Se kuluttaa vähemmän polttoainetta, eikä savuta niin paljon kuin 2tahti. Toisaalta ei 2tahtikaan huono ole MOPOISSA, mutta pidän enemän 4tahdista. Kaiken hyvän lisäksi 2tahtisissa mopoissa on äänet kuin moottorisahassa ;)

    • hanaaaaaaaaaaaaaaaaaa

      Näin pienessä koneessa 2-tahti on paljon parempi.

      Monissa/kaikissa halvoissa enduroissa ja skoottereissa on nelitahti ja paremmissa vempeleissä kakstahti.

      Jos nelitahti olisi parempi, niin eiköhän kunnon merkitkin olisi ottaneet sen käyttöön.

      Huomaa siitä, että esim. piikeissä ei ole kauhean yleinen tuo nelari mutta mitä suurempi pyörä sitä yleisempi se on.

      Eli nelari huono mopossa. Isoissa pyörissä hyvä.

      Ja ne mankimiehet voivat pitää sen turpansa kiinni. Nelari on oikeasti näin pienessä huono.

      • zxcbx<

        4-tahti parempi... mielipide!!!! ja on muuten paska kysymys!!! koska kaikki vaan rupee tappelee ihan turhaa...?!1l1.1


      • ma_ke

        Itse omistan 4t enduron, ja 2t mopo-skootterin. ja minun mieleen on kyllä enemmän tuo 4t kone. Itse näkisin plussana siinä juuri, mahtavat äänet, pieni kulutus, hiljainen, ympäristö ystävällinen, ei tarvitse ostaa 2t öljyä, ja ennen kaikkea se hieno ala vääntö, mitä ei 2t koneista löydy.Ja tämä, nimimerkillä...HANAAAAAAAA kirjoitteleva tyyppi tuntuu olevan samaa kastia kikin kanssa. Mikäs tyyppi sinä olet vetämään mitään rajoja siihen, mikä on hyvä raja 2t / 4t koneille.
        2t koneet on "kierros" koneita, ja 4t koneet on matala viritteisempiä, mutta alemmilla kieroksilla vääntäviä, 50 cc mukaan lukien.
        Muistan kun itse aloitin mopoilu harrastuksen kunnolla 1988, niin 4t koneella varustettuja mopoja oli tasan 1. HONDA MANKI.
        Laskekaan kuinka paljon niitä nyt on. Jopa merkki mopot ovat pikku hiljaa siirtymässä 4t koneiden suuntaan.
        4t koneilla olevien mopojen lisääntyminen on lisääntynyt räjähdysmäisesti viimeisen 15 vuoden sisällä. Jos suunta jatkuu yhtä voimakkaana, niin ei tarvii olla kovinkaan fiksu, niin tajuaa että tästä 15 vuotta eteen päin, niin voi olla että 2t mopoja ei enää myydä uutena.
        Ja tiedoksi HANAAAAAAAAAAAAAA tyypille, että mäkin ajan endurolla jossa on mankin 4t kone. Eikä tulis mieleenkää pitää turpaa kiinni sun käskystäs.
        2t ja 4t koneissa on omat hyvät ja huonot puolensa, ja siihen että kupi kannattaa ostaa on mahdotonta vastata. Se on siitä kiinni mitä kukin mopossaan arvostaa.


      • 2tttttttttttttttttttttttttt...

        puhut täyttä asiaa... 2 tahti paljo parempi...


      • sdfgdfgdfgdgsdfgsdfg
        zxcbx< kirjoitti:

        4-tahti parempi... mielipide!!!! ja on muuten paska kysymys!!! koska kaikki vaan rupee tappelee ihan turhaa...?!1l1.1

        "ja on muuten paska kysymys!!! koska kaikki vaan rupee tappelee ihan turhaa...?!1l1.1 " hahahahaa sen takiahan tää aihe on tehty että kaikki alkaa tappelee vitun urpo


      • ???
        ma_ke kirjoitti:

        Itse omistan 4t enduron, ja 2t mopo-skootterin. ja minun mieleen on kyllä enemmän tuo 4t kone. Itse näkisin plussana siinä juuri, mahtavat äänet, pieni kulutus, hiljainen, ympäristö ystävällinen, ei tarvitse ostaa 2t öljyä, ja ennen kaikkea se hieno ala vääntö, mitä ei 2t koneista löydy.Ja tämä, nimimerkillä...HANAAAAAAAA kirjoitteleva tyyppi tuntuu olevan samaa kastia kikin kanssa. Mikäs tyyppi sinä olet vetämään mitään rajoja siihen, mikä on hyvä raja 2t / 4t koneille.
        2t koneet on "kierros" koneita, ja 4t koneet on matala viritteisempiä, mutta alemmilla kieroksilla vääntäviä, 50 cc mukaan lukien.
        Muistan kun itse aloitin mopoilu harrastuksen kunnolla 1988, niin 4t koneella varustettuja mopoja oli tasan 1. HONDA MANKI.
        Laskekaan kuinka paljon niitä nyt on. Jopa merkki mopot ovat pikku hiljaa siirtymässä 4t koneiden suuntaan.
        4t koneilla olevien mopojen lisääntyminen on lisääntynyt räjähdysmäisesti viimeisen 15 vuoden sisällä. Jos suunta jatkuu yhtä voimakkaana, niin ei tarvii olla kovinkaan fiksu, niin tajuaa että tästä 15 vuotta eteen päin, niin voi olla että 2t mopoja ei enää myydä uutena.
        Ja tiedoksi HANAAAAAAAAAAAAAA tyypille, että mäkin ajan endurolla jossa on mankin 4t kone. Eikä tulis mieleenkää pitää turpaa kiinni sun käskystäs.
        2t ja 4t koneissa on omat hyvät ja huonot puolensa, ja siihen että kupi kannattaa ostaa on mahdotonta vastata. Se on siitä kiinni mitä kukin mopossaan arvostaa.

        miten saat hyvät äänet 4t mopoon??


      • lollonjuhgiugyu
        ma_ke kirjoitti:

        Itse omistan 4t enduron, ja 2t mopo-skootterin. ja minun mieleen on kyllä enemmän tuo 4t kone. Itse näkisin plussana siinä juuri, mahtavat äänet, pieni kulutus, hiljainen, ympäristö ystävällinen, ei tarvitse ostaa 2t öljyä, ja ennen kaikkea se hieno ala vääntö, mitä ei 2t koneista löydy.Ja tämä, nimimerkillä...HANAAAAAAAA kirjoitteleva tyyppi tuntuu olevan samaa kastia kikin kanssa. Mikäs tyyppi sinä olet vetämään mitään rajoja siihen, mikä on hyvä raja 2t / 4t koneille.
        2t koneet on "kierros" koneita, ja 4t koneet on matala viritteisempiä, mutta alemmilla kieroksilla vääntäviä, 50 cc mukaan lukien.
        Muistan kun itse aloitin mopoilu harrastuksen kunnolla 1988, niin 4t koneella varustettuja mopoja oli tasan 1. HONDA MANKI.
        Laskekaan kuinka paljon niitä nyt on. Jopa merkki mopot ovat pikku hiljaa siirtymässä 4t koneiden suuntaan.
        4t koneilla olevien mopojen lisääntyminen on lisääntynyt räjähdysmäisesti viimeisen 15 vuoden sisällä. Jos suunta jatkuu yhtä voimakkaana, niin ei tarvii olla kovinkaan fiksu, niin tajuaa että tästä 15 vuotta eteen päin, niin voi olla että 2t mopoja ei enää myydä uutena.
        Ja tiedoksi HANAAAAAAAAAAAAAA tyypille, että mäkin ajan endurolla jossa on mankin 4t kone. Eikä tulis mieleenkää pitää turpaa kiinni sun käskystäs.
        2t ja 4t koneissa on omat hyvät ja huonot puolensa, ja siihen että kupi kannattaa ostaa on mahdotonta vastata. Se on siitä kiinni mitä kukin mopossaan arvostaa.

        onks sul skaitiim vai kinroud


    • vaari'

      2-tahtisessa on tasainen käynti kuin turbiinissa. Ainakaan mönkijän muovikate ei rämise pahemmin. Huolto on vaivattomampaa. Katsoo vain että bensaa ja öljyä on säiliössä. Venttiilien säätö jää pois, öljynvaihto samoin, varsinkin jos on variaattori.

      4-tahtinen on aina ollut arvostetumpi jo vanhojen venemoottorien aikoihin, jolloin mopoja ei tunnettu. Moottoripyöriä oli kyllä sotien jälkeen paljon 2-tahtisiakin, 4-tahtiset olivat kuitenkin eliittiluokkaa.

      Pakokaasut ovat puhtaampia, kulutus vähäisempää, veto parempi alakierroksilla. Jotkut pitävät sen äänestäkin. Mutta 2-tahtisen tasaista käyntiä on vaikea toteuttaa. Sitten on ne vaativammat huollot. Ei niitä voi yksiselitteisesti laittaa paremmuusjärjestykseen.

      • mieltää

        Että ei voi pistää paremmuus järjestykseen.

        Hirveästi kehutaan 4t ääniä, mutta ette varmaan ole kuullut 2t ääniä kun putkesta on villat mennyt tai kentiäs 2t jossa on tehari ? 2t ääniä koitetaan muutenkin hiljentää koko ajan ja päästöjen haitallisuutta katalysaattoreilla. Itse ajanut vaan 2t 50cc koneilla mutta sen tiedän että vie kiihdytyksessä ekat 10m 4t 125cc:sta, joten tästä vedämme johtopäätöksen: 2t kiihtyy paremmin :o.

        Tässä tuli nyt vähän kehuttua 2t konetta mutta siitä olen varma että 4t on isomissa koneissa melkein välttämätön.


      • jaghulu
        mieltää kirjoitti:

        Että ei voi pistää paremmuus järjestykseen.

        Hirveästi kehutaan 4t ääniä, mutta ette varmaan ole kuullut 2t ääniä kun putkesta on villat mennyt tai kentiäs 2t jossa on tehari ? 2t ääniä koitetaan muutenkin hiljentää koko ajan ja päästöjen haitallisuutta katalysaattoreilla. Itse ajanut vaan 2t 50cc koneilla mutta sen tiedän että vie kiihdytyksessä ekat 10m 4t 125cc:sta, joten tästä vedämme johtopäätöksen: 2t kiihtyy paremmin :o.

        Tässä tuli nyt vähän kehuttua 2t konetta mutta siitä olen varma että 4t on isomissa koneissa melkein välttämätön.

        No tota..

        2-tahti ottaa enemmän kierroksia, ja mielestäni alle 200cc vehkeissä 2-tahti on parempi. se ei tietenkään väännä niin paljon, kun 4-tahti, mutta ei esim mopoissa sitä vääntöä tarvitse niin paljon. nykyään kaikki kiinalaiset merkit sun muut ruoskat kehuskelevat "puhtaalla 4-tahdilla", mutta todellisuudessa 4-tahti mopoissa ei sitten muuta hyvää olekkaan, paitsi se puhtaus. vääntöä mopoissa ei siis tarvita. itse ainakin ostan/ostaisin mopoksi 2-tahdin.


      • sherlock
        jaghulu kirjoitti:

        No tota..

        2-tahti ottaa enemmän kierroksia, ja mielestäni alle 200cc vehkeissä 2-tahti on parempi. se ei tietenkään väännä niin paljon, kun 4-tahti, mutta ei esim mopoissa sitä vääntöä tarvitse niin paljon. nykyään kaikki kiinalaiset merkit sun muut ruoskat kehuskelevat "puhtaalla 4-tahdilla", mutta todellisuudessa 4-tahti mopoissa ei sitten muuta hyvää olekkaan, paitsi se puhtaus. vääntöä mopoissa ei siis tarvita. itse ainakin ostan/ostaisin mopoksi 2-tahdin.

        2-tahtinen mopokin vääntää kyllä alhaaltakin ihan yhtä paljon, kuin 4-tahtinen toverinsa. Yläkierroksilla 2-tahdista saadaan vaan vielä enemmän tehoa irti, joten 2-tahdista tulee aina kuva, että sitä on pakko ajaa kovilla kierroksilla. 2-tahdista saa enemmän tehoa irti, tosin suuremman bensankulutuksen ohella.

        Esimerkiksi pakoaukonsäätimellä varustetut 2-tahtiset kevytmoottoripyörät vääntää joka kierrosalueella paremmin, kun 4-tahtiset samassa luokassa. Myös mopoissa kuriton 2t uusenduro vie kyllä 4-tahtista vastaavaa väännöissä, jos lähdetään ajamaan ylämäkeen isolla vaihteella.

        4t on kuitenkin yleensä rakennettu matalaviritteisemmäksi, jolloin se on myös huoltovapaampi mm. männänvaihdon suhteen.

        Onhan se 2-tahtinen munkin mielestäni oikea valinta mopo- ja kevariluokkaan. Saakoon sitten isommat pyörät olla 4-tahtisia.


      • kekkonen
        sherlock kirjoitti:

        2-tahtinen mopokin vääntää kyllä alhaaltakin ihan yhtä paljon, kuin 4-tahtinen toverinsa. Yläkierroksilla 2-tahdista saadaan vaan vielä enemmän tehoa irti, joten 2-tahdista tulee aina kuva, että sitä on pakko ajaa kovilla kierroksilla. 2-tahdista saa enemmän tehoa irti, tosin suuremman bensankulutuksen ohella.

        Esimerkiksi pakoaukonsäätimellä varustetut 2-tahtiset kevytmoottoripyörät vääntää joka kierrosalueella paremmin, kun 4-tahtiset samassa luokassa. Myös mopoissa kuriton 2t uusenduro vie kyllä 4-tahtista vastaavaa väännöissä, jos lähdetään ajamaan ylämäkeen isolla vaihteella.

        4t on kuitenkin yleensä rakennettu matalaviritteisemmäksi, jolloin se on myös huoltovapaampi mm. männänvaihdon suhteen.

        Onhan se 2-tahtinen munkin mielestäni oikea valinta mopo- ja kevariluokkaan. Saakoon sitten isommat pyörät olla 4-tahtisia.

        eipä taija 2 tahti räpättimet ottaa yhtä hyvää vääntöö alakieroksilla kun 4-tahti vehkeet, ihan kokemuksesta tiijän, kun on tullu noilla mopon ruoskilla ajettuu :D


      • ma_ke
        kekkonen kirjoitti:

        eipä taija 2 tahti räpättimet ottaa yhtä hyvää vääntöö alakieroksilla kun 4-tahti vehkeet, ihan kokemuksesta tiijän, kun on tullu noilla mopon ruoskilla ajettuu :D

        Minulla on ollut 2t mopoja noin reilut 10 kpl, ynnä 2t kevareita, ja 1 4t vakio "kiina" mopo, ja kyllä se vaan on niin että 2t jää ala kierrosten väännössä 4t koneelle... se on fakta.
        Onhan se 2t mopo kovempi kiihtymään , ym ym,
        Mutta jos otetaan kaksi mopoa, 2t ja 4t koneilla varustetut. Kumpaankin asennetaan kierrosten rajoitin jolla "pystyttäis" rajoittaa kierrokset max 3000. niin on aivan varmaa, että 4t kone pesis 2t koneen kiihdytyksessä.
        Sen jo kertoo TM testit muutamilta viime vuosilta ( 2 eri testiä / 2 eri lehdessä ) jossa vertailtiin halpoja kiinalaisia 2t ja 4t mopo-skoottereita. Molemmissa testeissä kun testattiin kiihdytys arvoja, niin 2t skootterit pesivät 4t skootterit nipinnapin kiihdytyksen alkuvaiheessa, mutta noin 30 km/h eteen päin voimasuhteet muuttuivat 4t skootteri oli ripeämpi kiihtymään isoissa vauhdissa.
        Nämäkin testit kertovat, että kun 50cc 2t ja 4t koneissa käytetään kovia kierroksia, niin 2t koneet ovat virkeitä ja antavat tehot hyvin ulos, mutta kun mopossa rupeaa olemaan jo vauhia, niin 4t koneen luonne vasta paljastuu. Se että tämän hetkisistä 4t koneista on suurin osa "kiina" ihmeitä ei tee niistä paskaa. Uskon että kun "laatu" merkitkin yleistyvät näihin 4t koneisiin enemmän, niin moni tämän hetkisien 2t koneiden puolestapuhujien kannat vaihtuu.


      • sherlock
        ma_ke kirjoitti:

        Minulla on ollut 2t mopoja noin reilut 10 kpl, ynnä 2t kevareita, ja 1 4t vakio "kiina" mopo, ja kyllä se vaan on niin että 2t jää ala kierrosten väännössä 4t koneelle... se on fakta.
        Onhan se 2t mopo kovempi kiihtymään , ym ym,
        Mutta jos otetaan kaksi mopoa, 2t ja 4t koneilla varustetut. Kumpaankin asennetaan kierrosten rajoitin jolla "pystyttäis" rajoittaa kierrokset max 3000. niin on aivan varmaa, että 4t kone pesis 2t koneen kiihdytyksessä.
        Sen jo kertoo TM testit muutamilta viime vuosilta ( 2 eri testiä / 2 eri lehdessä ) jossa vertailtiin halpoja kiinalaisia 2t ja 4t mopo-skoottereita. Molemmissa testeissä kun testattiin kiihdytys arvoja, niin 2t skootterit pesivät 4t skootterit nipinnapin kiihdytyksen alkuvaiheessa, mutta noin 30 km/h eteen päin voimasuhteet muuttuivat 4t skootteri oli ripeämpi kiihtymään isoissa vauhdissa.
        Nämäkin testit kertovat, että kun 50cc 2t ja 4t koneissa käytetään kovia kierroksia, niin 2t koneet ovat virkeitä ja antavat tehot hyvin ulos, mutta kun mopossa rupeaa olemaan jo vauhia, niin 4t koneen luonne vasta paljastuu. Se että tämän hetkisistä 4t koneista on suurin osa "kiina" ihmeitä ei tee niistä paskaa. Uskon että kun "laatu" merkitkin yleistyvät näihin 4t koneisiin enemmän, niin moni tämän hetkisien 2t koneiden puolestapuhujien kannat vaihtuu.

        2t koneen vääntökäyrä on epätasainen ja 4t koneen tasaisen varma. Toisaalta, 2t koneen huippuväännöt ovat yleensä kovemmat korkeilla kierroksilla. 4t kone kyllä antaa enemmän vääntöä tuolla 3000 kierroksen alla kiitos tasaisen vääntökäyränsä, mutta kuka niillä kierroksilla ajaa?

        Tarkoitin väännöstä puhuessani tietysti ajokierroksia. Kuka väittää ajavansa 3000rpm kierroksilla mopoa tai kevyt-mp:tä? Jos tarkastellaan niitä 5000-10000 kierroksia niin väittäisin että 2t pesee 4t koneen väännössä joka kierrosalueella.

        Noh, mitäs menin sanomaan tähänkään mitään. En halua ottaa osaa mihinkään taisteluun, mikä on oikea tahtimäärä. Ei asia oo noin yksiselitteinen...

        Skoottereissa näitä vääntökäyriä on vähän huono katsoa, koska variaattori pitää ajokierrokset koko ajan siellä ihanteellisella vääntöalueella.


      • hanaaaaaaaaaaaaaaaa
        ma_ke kirjoitti:

        Minulla on ollut 2t mopoja noin reilut 10 kpl, ynnä 2t kevareita, ja 1 4t vakio "kiina" mopo, ja kyllä se vaan on niin että 2t jää ala kierrosten väännössä 4t koneelle... se on fakta.
        Onhan se 2t mopo kovempi kiihtymään , ym ym,
        Mutta jos otetaan kaksi mopoa, 2t ja 4t koneilla varustetut. Kumpaankin asennetaan kierrosten rajoitin jolla "pystyttäis" rajoittaa kierrokset max 3000. niin on aivan varmaa, että 4t kone pesis 2t koneen kiihdytyksessä.
        Sen jo kertoo TM testit muutamilta viime vuosilta ( 2 eri testiä / 2 eri lehdessä ) jossa vertailtiin halpoja kiinalaisia 2t ja 4t mopo-skoottereita. Molemmissa testeissä kun testattiin kiihdytys arvoja, niin 2t skootterit pesivät 4t skootterit nipinnapin kiihdytyksen alkuvaiheessa, mutta noin 30 km/h eteen päin voimasuhteet muuttuivat 4t skootteri oli ripeämpi kiihtymään isoissa vauhdissa.
        Nämäkin testit kertovat, että kun 50cc 2t ja 4t koneissa käytetään kovia kierroksia, niin 2t koneet ovat virkeitä ja antavat tehot hyvin ulos, mutta kun mopossa rupeaa olemaan jo vauhia, niin 4t koneen luonne vasta paljastuu. Se että tämän hetkisistä 4t koneista on suurin osa "kiina" ihmeitä ei tee niistä paskaa. Uskon että kun "laatu" merkitkin yleistyvät näihin 4t koneisiin enemmän, niin moni tämän hetkisien 2t koneiden puolestapuhujien kannat vaihtuu.

        "Kumpaankin asennetaan kierrosten rajoitin jolla "pystyttäis" rajoittaa kierrokset max 3000. niin on aivan varmaa, että 4t kone pesis 2t koneen kiihdytyksessä. "

        Siis tämähän on aivan naurettavaa.

        No tottakai 4-tahti voittaa jos laitetaan joku kierrostenrajoitin noin alas.
        2-tahdin ominaisuus on että se kiertää ja siellä tulevat väännöt.

        Eli aivan epäreilu kisa jos laitetaan kierrostenrajoittimet. Samassa suhteessa siihen nelariinkin pitäisi tehdä vähän kureja esim. ajaa renkaat lutussa tai viilata vähän männänrenkaita.

        Ja niistä nelarin äänistä. Nehän ovat paskat (tosi kuin vesi) Kyllä ne nyt kuristetun 2-tahti mopon äänet voittaa, mutta teharilla 2-tahti äänet pääsevät oikeuksiinsa Ja kuullostaa crossilta, riippuu tietysti putkesta.

        Taas nelarin äänet ovat sellaiset BOOOOOOOOOO BOOOOOOOOOO BOOOOOOOOOO BOOOOOOOOO BOOOOOOOOOO BOOOOOOOOOO BOOOOOOOOO BO BO BO pörpörpör.

        Siis oikeesti niin naurettavat äänet. Vauhtia vaikka 80km/h mutta kuuluu vaan BOOOOOOO BOOOOOOO. Ja jotkut sanovat että ne ovat miehiset! Naurattaa niin saatanasti :D.

        Työ ette ole vissiin kuullu sitten minkään muiden mopon ääniä jos pikku nelarin äänet ovat miehiset.

        Kyllä minuakin naurattais jos kuulisin eka BOOOOOOOOOOOO BOOOOOOOO ja oottaisin jotain isompa pyörää. Sitten sieltä tulee joku mankiliini. Tosin en odottele kuulemani perusteella mitään isompaa pyörää koska äänethän ovat niin paskat että oksat pois.

        Työ ette vissiin pysty myöntämään sitä, että 2-tahti on parempi tässä kokoluokassa. Isommat pyörät sitten erikseen.

        Ootte vaan ostanu jonkun halppis paska mankin kopion uutena 600 euroa ja sitä pitää sitten puollustaa henkeen ja vereen. Kyllä ymmärrän jos rahaa ei ole ollut muuhun, mutta nyt ei ole rahasta kyse vaan siitä kumpi on parempi. Ite en olisi ostanut koko mopoa jos tollaisen olisi pitänyt ostaa tai rahat eivät olisi muuhun riittäneet. Ja ite olen omaan derbiin rahat hankkinu raa-alla työllä eli en ole mikään piloille lellitty.

        Ja nelaria ei kannata sen takia ostaa, että säästää bensaa. Jos mopon hankkii, niin sillä on myös voitava ajaa merkistä riippumatta ettei homehdu kotipihalla.

        No aivan sama. Ostakaa vain paskat nelarit ja korjatkaa nitä viikonloput. Viikot tietysti huoltamon takapihalla. Siis, ihmettelen kyllä miksi ihmiset haluavat ostaa alle 1000euron uutena maksavaa mopedia. Luulis jo siinä vaiheessä hälytyskellojen soivan. Halvalla ei saa hyvää joka pätee mainiosti tähän. Ne kaikki kiinanihmeet ovat niin huonoja. Koneet nyt sitä mitä se on eli ei kehuttavaa, katteet natisee saatanasti, kovilla kierroksilla mopo täristää ihan saatanasti no eipä tarvitse ostaa ainakaan vibraa, niin rumia eli rahaa palaa hitosti kosmeettisiin seikkoihin, myyntiarvoa ei ole yhtään ja monia muita, en jaksa nyt luetella. JA muka pitkäikänen PAH PAH. Hajoo varmasti ennempää kuin kunnon mopot.

        Tosiasiassa kunnon merkit ovat pitäneet sen 2-tahdin ja naurettavat (kinroad gy ja kopiomankit) kiinanihmeet ovat haluneet sen paskan.

        Ja muka kunnon merkit siirtymässä nelariin. Haha haha sanon minä..

        Toki kunnon mopoissakin on vikoja mutta ei läheskään näin paljon.


      • neitietsivä!!!
        hanaaaaaaaaaaaaaaaa kirjoitti:

        "Kumpaankin asennetaan kierrosten rajoitin jolla "pystyttäis" rajoittaa kierrokset max 3000. niin on aivan varmaa, että 4t kone pesis 2t koneen kiihdytyksessä. "

        Siis tämähän on aivan naurettavaa.

        No tottakai 4-tahti voittaa jos laitetaan joku kierrostenrajoitin noin alas.
        2-tahdin ominaisuus on että se kiertää ja siellä tulevat väännöt.

        Eli aivan epäreilu kisa jos laitetaan kierrostenrajoittimet. Samassa suhteessa siihen nelariinkin pitäisi tehdä vähän kureja esim. ajaa renkaat lutussa tai viilata vähän männänrenkaita.

        Ja niistä nelarin äänistä. Nehän ovat paskat (tosi kuin vesi) Kyllä ne nyt kuristetun 2-tahti mopon äänet voittaa, mutta teharilla 2-tahti äänet pääsevät oikeuksiinsa Ja kuullostaa crossilta, riippuu tietysti putkesta.

        Taas nelarin äänet ovat sellaiset BOOOOOOOOOO BOOOOOOOOOO BOOOOOOOOOO BOOOOOOOOO BOOOOOOOOOO BOOOOOOOOOO BOOOOOOOOO BO BO BO pörpörpör.

        Siis oikeesti niin naurettavat äänet. Vauhtia vaikka 80km/h mutta kuuluu vaan BOOOOOOO BOOOOOOO. Ja jotkut sanovat että ne ovat miehiset! Naurattaa niin saatanasti :D.

        Työ ette ole vissiin kuullu sitten minkään muiden mopon ääniä jos pikku nelarin äänet ovat miehiset.

        Kyllä minuakin naurattais jos kuulisin eka BOOOOOOOOOOOO BOOOOOOOO ja oottaisin jotain isompa pyörää. Sitten sieltä tulee joku mankiliini. Tosin en odottele kuulemani perusteella mitään isompaa pyörää koska äänethän ovat niin paskat että oksat pois.

        Työ ette vissiin pysty myöntämään sitä, että 2-tahti on parempi tässä kokoluokassa. Isommat pyörät sitten erikseen.

        Ootte vaan ostanu jonkun halppis paska mankin kopion uutena 600 euroa ja sitä pitää sitten puollustaa henkeen ja vereen. Kyllä ymmärrän jos rahaa ei ole ollut muuhun, mutta nyt ei ole rahasta kyse vaan siitä kumpi on parempi. Ite en olisi ostanut koko mopoa jos tollaisen olisi pitänyt ostaa tai rahat eivät olisi muuhun riittäneet. Ja ite olen omaan derbiin rahat hankkinu raa-alla työllä eli en ole mikään piloille lellitty.

        Ja nelaria ei kannata sen takia ostaa, että säästää bensaa. Jos mopon hankkii, niin sillä on myös voitava ajaa merkistä riippumatta ettei homehdu kotipihalla.

        No aivan sama. Ostakaa vain paskat nelarit ja korjatkaa nitä viikonloput. Viikot tietysti huoltamon takapihalla. Siis, ihmettelen kyllä miksi ihmiset haluavat ostaa alle 1000euron uutena maksavaa mopedia. Luulis jo siinä vaiheessä hälytyskellojen soivan. Halvalla ei saa hyvää joka pätee mainiosti tähän. Ne kaikki kiinanihmeet ovat niin huonoja. Koneet nyt sitä mitä se on eli ei kehuttavaa, katteet natisee saatanasti, kovilla kierroksilla mopo täristää ihan saatanasti no eipä tarvitse ostaa ainakaan vibraa, niin rumia eli rahaa palaa hitosti kosmeettisiin seikkoihin, myyntiarvoa ei ole yhtään ja monia muita, en jaksa nyt luetella. JA muka pitkäikänen PAH PAH. Hajoo varmasti ennempää kuin kunnon mopot.

        Tosiasiassa kunnon merkit ovat pitäneet sen 2-tahdin ja naurettavat (kinroad gy ja kopiomankit) kiinanihmeet ovat haluneet sen paskan.

        Ja muka kunnon merkit siirtymässä nelariin. Haha haha sanon minä..

        Toki kunnon mopoissakin on vikoja mutta ei läheskään näin paljon.

        Et oo varmaan tiennyt että 4tahti vehkeet ovat yleensä paljon huoltovapaampia kuin 2tahti? en rupeis sun ritsa derbiä liiemmin kehumaan kun niitä nyt saa rempata joka toinen päivä. Ja raa-alla työllä olet ruoska mopos hankkinu?? persettäkö möit vanhoille parruille?? :D:D otas nulikka asioista vähän selvää ennen kun tuut tänne mainostamaan hienoo muovi leluus!!!


      • hanaaaaaaaaaaaaaaaaa
        neitietsivä!!! kirjoitti:

        Et oo varmaan tiennyt että 4tahti vehkeet ovat yleensä paljon huoltovapaampia kuin 2tahti? en rupeis sun ritsa derbiä liiemmin kehumaan kun niitä nyt saa rempata joka toinen päivä. Ja raa-alla työllä olet ruoska mopos hankkinu?? persettäkö möit vanhoille parruille?? :D:D otas nulikka asioista vähän selvää ennen kun tuut tänne mainostamaan hienoo muovi leluus!!!

        jaa-että derbit paskoja. Ottaisit itte selvää asioista.

        Voi olla että netissä kokoajan haukutaan derbiä, sen konetta ja niitä sähköjä.

        Osaatko muuten sanoa, kuinka monella ne sähköt on oikeasti menny.

        Ne menee muuten joka mopossa jos hiertävät toisiinsa.

        Ja derbi on suomen yleisin uusenduro, niin ehkä siinä menee useemmin kun on enemmän käyttäjiäkin.

        Aja sinä vain kopiomankilla kerran saat sillä tyydytettyä itsesi, enkä yhtään ihmettele koska täristää niin helvetisti.

        Sano, mikä derbissä on sen huonompaa kuin vaikka pösö xps:ssä?

        Parempi kone derbissä (faktaa) Kestää paremmin viritystä ja kytkin ei ala luistamaan niin helposti. Niitä välivapaita ei ilmene kovissakaan kiihdytyksissä tosin kuin munarellissa. Hieneompi (no se on makuasia)
        Derbissä kunnon tekniikkaa, pösössä ei edes akkua.
        Kestävämpi runko kuin pösössä (faktaa)
        Mukavampi ajoasento (faktaa) ymymymy.

        Miksi siis en ostaisi derbiä kun melkein samat maksavat ja saan paljon enemmän rahalleni vastinetta.

        Niistä kiinanihmeistähän ei saa mitään vastinetta, päivästoin. Jos haluat kuluttaa rahaa johonkin krääsään ja haluat pitää sen paikallisen huoltamon pystyssä kiinanihme on oiva valinta.

        Kyllä minuakin vituttais. Sateella kiinalaiset paskakikkareet eivät tahdo toimia. On se niin mukava kun jäät tienvarteen.

        Ja koko kylä nauraa sun kiinalaiselle riisikupille.


      • neitietsivä!!!
        hanaaaaaaaaaaaaaaaaa kirjoitti:

        jaa-että derbit paskoja. Ottaisit itte selvää asioista.

        Voi olla että netissä kokoajan haukutaan derbiä, sen konetta ja niitä sähköjä.

        Osaatko muuten sanoa, kuinka monella ne sähköt on oikeasti menny.

        Ne menee muuten joka mopossa jos hiertävät toisiinsa.

        Ja derbi on suomen yleisin uusenduro, niin ehkä siinä menee useemmin kun on enemmän käyttäjiäkin.

        Aja sinä vain kopiomankilla kerran saat sillä tyydytettyä itsesi, enkä yhtään ihmettele koska täristää niin helvetisti.

        Sano, mikä derbissä on sen huonompaa kuin vaikka pösö xps:ssä?

        Parempi kone derbissä (faktaa) Kestää paremmin viritystä ja kytkin ei ala luistamaan niin helposti. Niitä välivapaita ei ilmene kovissakaan kiihdytyksissä tosin kuin munarellissa. Hieneompi (no se on makuasia)
        Derbissä kunnon tekniikkaa, pösössä ei edes akkua.
        Kestävämpi runko kuin pösössä (faktaa)
        Mukavampi ajoasento (faktaa) ymymymy.

        Miksi siis en ostaisi derbiä kun melkein samat maksavat ja saan paljon enemmän rahalleni vastinetta.

        Niistä kiinanihmeistähän ei saa mitään vastinetta, päivästoin. Jos haluat kuluttaa rahaa johonkin krääsään ja haluat pitää sen paikallisen huoltamon pystyssä kiinanihme on oiva valinta.

        Kyllä minuakin vituttais. Sateella kiinalaiset paskakikkareet eivät tahdo toimia. On se niin mukava kun jäät tienvarteen.

        Ja koko kylä nauraa sun kiinalaiselle riisikupille.

        no jos sinun mielestä 4tahti vehkeet ovat paskoja ja niin kai se derbikin on, jos et tiennyt niin derbi valmistaa 4tahti vehkeitä kuten derbi senda sm 125 bajaa. ja ei kyllä nuo espanialaiset ole ikinä osaneet mitään hyvää tehä paitsi viinejä, eli derbisi on kaatopaikka tavaraa!! onkos sinulla ollut noita kiina ihmeitä kun kerta noin haluat valaista täälä tietojasi??


      • hanaaaaaaaaaaaaaaaa
        neitietsivä!!! kirjoitti:

        no jos sinun mielestä 4tahti vehkeet ovat paskoja ja niin kai se derbikin on, jos et tiennyt niin derbi valmistaa 4tahti vehkeitä kuten derbi senda sm 125 bajaa. ja ei kyllä nuo espanialaiset ole ikinä osaneet mitään hyvää tehä paitsi viinejä, eli derbisi on kaatopaikka tavaraa!! onkos sinulla ollut noita kiina ihmeitä kun kerta noin haluat valaista täälä tietojasi??

        Älä vääristele asioita. Puhe oli mopoista eikä piikeistä tai ylemmistä kokoluokista.

        Etkö muuta nyt sitten keksinyt vastalauseeksi. HAHAHAHAH

        "jos et tiennyt niin derbi valmistaa 4tahti vehkeitä kuten derbi senda sm 125 bajaa."

        Haluan sinulta selvennyksen että onko tämä mopo?

        Tosin minun mielestä tuo 125cc nelari on aivan turha vaikka olisi kiinanihme tai se derbi tai ihan mikä vaan. Eli jos haluan ostaa/olisin ostanut piikin, olisi se ollut 2-tahti. Tietysti se riippuu nelarin luonteesta. Mopoissahan nuo ovat nuhapumppuja.

        Ja niinkuin olen sanonut, isommat kokoluokat erikseen

        Ja noista kiinalaisista on kyllä tarpeaksi kokemusta. Itse en ole niihin hurahtanut, mutta kavereiden ja serkun kinkkua korjaillu ties kuinka monta kertaa. Ja se riittää minulle.

        Voihan olla, että kiinalaiset alkavat parantamaan mopojen laatua jo lähivuosina, mutta nyt ne ovat vielä rihkamaa.

        En jaksa enää väitellä asiasta. Minä ja te tiedätte totuuden. Minulle riittää se, että kaverit, tuttavat, ja minä pysymme kaukana noista paskoista. Toki yksi kiinanihme kylälle tekisi vähän piristystä päivään esim xt50gy on niin kökkyrän näköinen että huhhuh.


      • vaari'
        neitietsivä!!! kirjoitti:

        Et oo varmaan tiennyt että 4tahti vehkeet ovat yleensä paljon huoltovapaampia kuin 2tahti? en rupeis sun ritsa derbiä liiemmin kehumaan kun niitä nyt saa rempata joka toinen päivä. Ja raa-alla työllä olet ruoska mopos hankkinu?? persettäkö möit vanhoille parruille?? :D:D otas nulikka asioista vähän selvää ennen kun tuut tänne mainostamaan hienoo muovi leluus!!!

        (80 )en ole vielä tiennyt että 4-tahtiset ovat 2-tahtisia huoltovapaampia. Minulla on tässä molempien huoltotaulukot. Jos nyt olet naisihminen, niin perustele tarkemmin. Tai sitten se on sitä "naisen logiikkaa..."

        Eiköhän sovita että saat ajella millä tahansa, mutta jätä tekniset asiat meille, enemmän tietäville miehille! Oletko lukenut, mitä mieltä Jukolan Juhani oli naisen järjen määrästä...?
        Tähän en tosin ota kantaa.


      • neitietsivä!!!
        vaari' kirjoitti:

        (80 )en ole vielä tiennyt että 4-tahtiset ovat 2-tahtisia huoltovapaampia. Minulla on tässä molempien huoltotaulukot. Jos nyt olet naisihminen, niin perustele tarkemmin. Tai sitten se on sitä "naisen logiikkaa..."

        Eiköhän sovita että saat ajella millä tahansa, mutta jätä tekniset asiat meille, enemmän tietäville miehille! Oletko lukenut, mitä mieltä Jukolan Juhani oli naisen järjen määrästä...?
        Tähän en tosin ota kantaa.

        no nyt tiedät että 4 tahti vehkeet ovat huoltovapaampia kuun 2 tahti. Jos vaikka mietit sitä että 2 tahti vehkeen männällä voit ajella maksimissaan 20tkm, mutta 4 tahti vehkeen männällä voi ajaa huoleta yli 35tkm.. ja muutenki 50cc vehkeissä 4 tahti koneet kestäävät paljon paremmpin kasassa kuin 2 tahti.


      • vaari'
        neitietsivä!!! kirjoitti:

        no nyt tiedät että 4 tahti vehkeet ovat huoltovapaampia kuun 2 tahti. Jos vaikka mietit sitä että 2 tahti vehkeen männällä voit ajella maksimissaan 20tkm, mutta 4 tahti vehkeen männällä voi ajaa huoleta yli 35tkm.. ja muutenki 50cc vehkeissä 4 tahti koneet kestäävät paljon paremmpin kasassa kuin 2 tahti.

        Höpö, höpö ja vielä kerran höpö! Muijien pitäisi pysyä tiskialtaallaan ja ompelustensa parissa!


      • Ikämies
        neitietsivä!!! kirjoitti:

        no nyt tiedät että 4 tahti vehkeet ovat huoltovapaampia kuun 2 tahti. Jos vaikka mietit sitä että 2 tahti vehkeen männällä voit ajella maksimissaan 20tkm, mutta 4 tahti vehkeen männällä voi ajaa huoleta yli 35tkm.. ja muutenki 50cc vehkeissä 4 tahti koneet kestäävät paljon paremmpin kasassa kuin 2 tahti.

        60-luvulla oli kilpailu, kuka ajaa Solifer-mopolla 50.000 km ilman moottoriremonttia. Kyllä sellaisia löytyi! Tyttelin 2-tahtiset ovat olleet huonompia? Ei tällaisia pidä yleistää!

        Ostin jokin aika sitten Kymco MXU 50 mönkijän, hiukan "pitkin hampain" kun se on 2-tahtinen! Olen siihen kuitenkin täysin tyytyväinen, niinkuin monet muut. Se ei ole kiinalainen, vaan taiwanilainen laatupeli! Tosin sen ajotietokoneen kello ei ole radio-ohjattava...


      • 2T
        neitietsivä!!! kirjoitti:

        no nyt tiedät että 4 tahti vehkeet ovat huoltovapaampia kuun 2 tahti. Jos vaikka mietit sitä että 2 tahti vehkeen männällä voit ajella maksimissaan 20tkm, mutta 4 tahti vehkeen männällä voi ajaa huoleta yli 35tkm.. ja muutenki 50cc vehkeissä 4 tahti koneet kestäävät paljon paremmpin kasassa kuin 2 tahti.

        2tahti kestaa paljon paremmin kuin 4tahtinen. itselläni 2tahtinen mopo jolla on ajettu jo 52tkm vain renkaita vaihtamalla.

        "50cc vehkeissä 4 tahti koneet kestäävät paljon paremmpin kasassa kuin 2 tahti"
        ei taida olla kokemusta 2Tahtisista mopoista! lukenyt jostain wikipediasta tietoa?
        hanki kokemusta ennenkuin tulet puhumaan tollasta.

        -2T


      • irshjåäfmhf
        sherlock kirjoitti:

        2t koneen vääntökäyrä on epätasainen ja 4t koneen tasaisen varma. Toisaalta, 2t koneen huippuväännöt ovat yleensä kovemmat korkeilla kierroksilla. 4t kone kyllä antaa enemmän vääntöä tuolla 3000 kierroksen alla kiitos tasaisen vääntökäyränsä, mutta kuka niillä kierroksilla ajaa?

        Tarkoitin väännöstä puhuessani tietysti ajokierroksia. Kuka väittää ajavansa 3000rpm kierroksilla mopoa tai kevyt-mp:tä? Jos tarkastellaan niitä 5000-10000 kierroksia niin väittäisin että 2t pesee 4t koneen väännössä joka kierrosalueella.

        Noh, mitäs menin sanomaan tähänkään mitään. En halua ottaa osaa mihinkään taisteluun, mikä on oikea tahtimäärä. Ei asia oo noin yksiselitteinen...

        Skoottereissa näitä vääntökäyriä on vähän huono katsoa, koska variaattori pitää ajokierrokset koko ajan siellä ihanteellisella vääntöalueella.

        Nelari on paljo mukavampi! :D 2-tahtiin vaan saa tehoo yläkierroksilla!! Jos 2-tahdissa ja 4-tahdissa olis samat välit ja painoo saman verran ni kumpikohan veis!!!! Se olis sama ku 4-tahtiin laittas vitun lyhyet välit ja monta vaihdetta niin kyllä ne ruikku 2-tahdit jäis!!!! ja mistäköhän derbien kiihtyvyys johtuu?? no tietenki vaihteista!! koska niissä on lyhyet välit mutta monta vaihdetta niin huipukkaan ei tipu??? Miks nerareissa ei oo 6 vaihdetta??? Voit sillä derbilläs testata kiihdyttää vaihtamalla 2 vaihdetta kerrallaan, ni siinäpä huomaat kiihtyvyyden eron! Eihän 4-tahdissa tarvi ees mitään mäntiä vaihtaa eikä leivo kii!!!


      • Erkki-Juhani
        hanaaaaaaaaaaaaaaaa kirjoitti:

        Älä vääristele asioita. Puhe oli mopoista eikä piikeistä tai ylemmistä kokoluokista.

        Etkö muuta nyt sitten keksinyt vastalauseeksi. HAHAHAHAH

        "jos et tiennyt niin derbi valmistaa 4tahti vehkeitä kuten derbi senda sm 125 bajaa."

        Haluan sinulta selvennyksen että onko tämä mopo?

        Tosin minun mielestä tuo 125cc nelari on aivan turha vaikka olisi kiinanihme tai se derbi tai ihan mikä vaan. Eli jos haluan ostaa/olisin ostanut piikin, olisi se ollut 2-tahti. Tietysti se riippuu nelarin luonteesta. Mopoissahan nuo ovat nuhapumppuja.

        Ja niinkuin olen sanonut, isommat kokoluokat erikseen

        Ja noista kiinalaisista on kyllä tarpeaksi kokemusta. Itse en ole niihin hurahtanut, mutta kavereiden ja serkun kinkkua korjaillu ties kuinka monta kertaa. Ja se riittää minulle.

        Voihan olla, että kiinalaiset alkavat parantamaan mopojen laatua jo lähivuosina, mutta nyt ne ovat vielä rihkamaa.

        En jaksa enää väitellä asiasta. Minä ja te tiedätte totuuden. Minulle riittää se, että kaverit, tuttavat, ja minä pysymme kaukana noista paskoista. Toki yksi kiinanihme kylälle tekisi vähän piristystä päivään esim xt50gy on niin kökkyrän näköinen että huhhuh.

        Antakaas kun setä sanoo, mulla on kinuskeja ollut useampi, baotian rebeliin ostin 82cc ja muutenkin laittelin, mielestäni kulki suhteellisen kivasti. Sitten tuli vakio Piaggio Typhoon, siis 2T, se lähti kuin tikka pöntöstä ihan vakiona verrattuna 82cc Baotiaan, olin ihan ihmeissäni, ettei voi olla totta? Sitten ostin Gianellin teharin 50cc Typhooniin, huiput noin 85-90km/h, otettu rikka pois ja vaihdettu 7.5g:n rullat sekä 53 suuttimen tilalle 75. Nelitahtisilla ei ollut valitettavasti mitään jakoa kiihtyvyydessä eikä isommalla sylinterillä edes vauhdissa ja tämä kaikki on täyttä totta! ;)


      • --------------------
        hanaaaaaaaaaaaaaaaa kirjoitti:

        "Kumpaankin asennetaan kierrosten rajoitin jolla "pystyttäis" rajoittaa kierrokset max 3000. niin on aivan varmaa, että 4t kone pesis 2t koneen kiihdytyksessä. "

        Siis tämähän on aivan naurettavaa.

        No tottakai 4-tahti voittaa jos laitetaan joku kierrostenrajoitin noin alas.
        2-tahdin ominaisuus on että se kiertää ja siellä tulevat väännöt.

        Eli aivan epäreilu kisa jos laitetaan kierrostenrajoittimet. Samassa suhteessa siihen nelariinkin pitäisi tehdä vähän kureja esim. ajaa renkaat lutussa tai viilata vähän männänrenkaita.

        Ja niistä nelarin äänistä. Nehän ovat paskat (tosi kuin vesi) Kyllä ne nyt kuristetun 2-tahti mopon äänet voittaa, mutta teharilla 2-tahti äänet pääsevät oikeuksiinsa Ja kuullostaa crossilta, riippuu tietysti putkesta.

        Taas nelarin äänet ovat sellaiset BOOOOOOOOOO BOOOOOOOOOO BOOOOOOOOOO BOOOOOOOOO BOOOOOOOOOO BOOOOOOOOOO BOOOOOOOOO BO BO BO pörpörpör.

        Siis oikeesti niin naurettavat äänet. Vauhtia vaikka 80km/h mutta kuuluu vaan BOOOOOOO BOOOOOOO. Ja jotkut sanovat että ne ovat miehiset! Naurattaa niin saatanasti :D.

        Työ ette ole vissiin kuullu sitten minkään muiden mopon ääniä jos pikku nelarin äänet ovat miehiset.

        Kyllä minuakin naurattais jos kuulisin eka BOOOOOOOOOOOO BOOOOOOOO ja oottaisin jotain isompa pyörää. Sitten sieltä tulee joku mankiliini. Tosin en odottele kuulemani perusteella mitään isompaa pyörää koska äänethän ovat niin paskat että oksat pois.

        Työ ette vissiin pysty myöntämään sitä, että 2-tahti on parempi tässä kokoluokassa. Isommat pyörät sitten erikseen.

        Ootte vaan ostanu jonkun halppis paska mankin kopion uutena 600 euroa ja sitä pitää sitten puollustaa henkeen ja vereen. Kyllä ymmärrän jos rahaa ei ole ollut muuhun, mutta nyt ei ole rahasta kyse vaan siitä kumpi on parempi. Ite en olisi ostanut koko mopoa jos tollaisen olisi pitänyt ostaa tai rahat eivät olisi muuhun riittäneet. Ja ite olen omaan derbiin rahat hankkinu raa-alla työllä eli en ole mikään piloille lellitty.

        Ja nelaria ei kannata sen takia ostaa, että säästää bensaa. Jos mopon hankkii, niin sillä on myös voitava ajaa merkistä riippumatta ettei homehdu kotipihalla.

        No aivan sama. Ostakaa vain paskat nelarit ja korjatkaa nitä viikonloput. Viikot tietysti huoltamon takapihalla. Siis, ihmettelen kyllä miksi ihmiset haluavat ostaa alle 1000euron uutena maksavaa mopedia. Luulis jo siinä vaiheessä hälytyskellojen soivan. Halvalla ei saa hyvää joka pätee mainiosti tähän. Ne kaikki kiinanihmeet ovat niin huonoja. Koneet nyt sitä mitä se on eli ei kehuttavaa, katteet natisee saatanasti, kovilla kierroksilla mopo täristää ihan saatanasti no eipä tarvitse ostaa ainakaan vibraa, niin rumia eli rahaa palaa hitosti kosmeettisiin seikkoihin, myyntiarvoa ei ole yhtään ja monia muita, en jaksa nyt luetella. JA muka pitkäikänen PAH PAH. Hajoo varmasti ennempää kuin kunnon mopot.

        Tosiasiassa kunnon merkit ovat pitäneet sen 2-tahdin ja naurettavat (kinroad gy ja kopiomankit) kiinanihmeet ovat haluneet sen paskan.

        Ja muka kunnon merkit siirtymässä nelariin. Haha haha sanon minä..

        Toki kunnon mopoissakin on vikoja mutta ei läheskään näin paljon.

        "Ja muka kunnon merkit siirtymässä nelariin"
        eikös yamaha oo kunnon merkki ja niiden kaikki uudet piikit on nelareita
        "No aivan sama. Ostakaa vain paskat nelarit ja korjatkaa nitä viikonloput."
        joo.Ennenmin korjatt kaks tahtii ku nelitahtii.


      • öttynen
        neitietsivä!!! kirjoitti:

        Et oo varmaan tiennyt että 4tahti vehkeet ovat yleensä paljon huoltovapaampia kuin 2tahti? en rupeis sun ritsa derbiä liiemmin kehumaan kun niitä nyt saa rempata joka toinen päivä. Ja raa-alla työllä olet ruoska mopos hankkinu?? persettäkö möit vanhoille parruille?? :D:D otas nulikka asioista vähän selvää ennen kun tuut tänne mainostamaan hienoo muovi leluus!!!

        onhan derbi kyllä perseestä, mutta esim 2-t yamaha dt vs 4-t orion apollo (molemmista kurit helvettiin) kiihdytys noin 200m suoralla, lopputulos on että 2-t yamaha on tien päässä kun 4-t orion tien puolessa välissä. 50cc nelari on paskempi kun 50cc 2-t ja PISTE.


      • fatliner
        Erkki-Juhani kirjoitti:

        Antakaas kun setä sanoo, mulla on kinuskeja ollut useampi, baotian rebeliin ostin 82cc ja muutenkin laittelin, mielestäni kulki suhteellisen kivasti. Sitten tuli vakio Piaggio Typhoon, siis 2T, se lähti kuin tikka pöntöstä ihan vakiona verrattuna 82cc Baotiaan, olin ihan ihmeissäni, ettei voi olla totta? Sitten ostin Gianellin teharin 50cc Typhooniin, huiput noin 85-90km/h, otettu rikka pois ja vaihdettu 7.5g:n rullat sekä 53 suuttimen tilalle 75. Nelitahtisilla ei ollut valitettavasti mitään jakoa kiihtyvyydessä eikä isommalla sylinterillä edes vauhdissa ja tämä kaikki on täyttä totta! ;)

        1 sylinterisen 4-tahdin työtahdit on suhteellisen harvassa, koska työtahti tulee 4- tahdissa joka toisella kampiakselin kierroksella. ja koska mäntiä on vain yksi, väliin jää aina yksi turha kampiakselin kierros. tässä suhteessa 2-tahdit on parempia näin pienessä (50cc) koneissa.


    • ma_ke

      Sherlock:kin kanssa olen samoilla linjoilla, eli olen samaa mieltä, mutta tämä nimimerkki "hanaaaaaaaaaaaaa" on täysi pelle... otan osaa.

      • hanaaaaaaaaaaaaaaaaa

        Jaa. Ai sinunko mukaan ne nelarit kestävät, kun olet ajanut nauretavat alle 2000km.

        Joskus tossa sanoit, että uskot että moposi kestää.

        Kuule, se ei ole mikään uskon asia.

        Jos noin vähän oot ajanu kiinanihmeellä, niin minusta naurettava tulla puhumaan kiinalaisten puolesta.

        Toki oli kysymyksessä että kumpi on parempi 2-vai 4-tahti.
        Mutta minä puhun yleisesti kiinanihmeistä, koska muissa näitä paskoja koneita näkyy tosi harvoin.

        Itselläni on ollut 2 derbiä. En ole vaihtanut sen takia, että se ensimmäinen olisi ollut paska.
        Vaihdoin sen takia, koska halusin muutaman vuoden tuoreemman ja sain vanhasta niin hyvän hinnan.

        Kummassakaan ei mitään suurempia vikoja, enimmäkseen omia mokia esim akku kuivunut jne.

        Ja ajoin ensimmäisellä derbilläni vajaat 15 tuhatta ja tällä toisella nyt vähän yli 15 tonnia.

        Ja kaikki uusendurot ovat ihan hyviä.

        Toki kaikki mopothan saa rikki halutessaan. Suurin salaisuus hyvään kestävyyteen on ollut kunnon huollot. Nykyään nuorisolta ne jää monesti tekemättä ja siitähän ei nuo kiinanihmeet tykkää yhtään.

        Eli kiinanihme voi olla hyvä valinta, jos osaat korjata nelaria, jaksat tarkistaa muttereita useammin, vähän pistät ulkonäköä ymym.

        Mutta tällä kun tämä porukka on muuten niin osaamatonta porukkaa.

        Oikeasti nuo kunnon mopot ovat huoltovapaampia kuin kiinanihmeet ja ne sopivatkin paremmin osaamattomalle nuorisolle.

        Mites vanha sinä ma ke olet? Muistaakseni olit jotain vanhempaa polvea? Minä en enää vanhempana leikkisi näin pienillä konella, mutta jos se tekee sinut onnelliseksi ja saat siitä kunnon orkkua nii ajeleppas sillä.

        Onhan se ihan hassua minusta jos vaikka 30 vuotias ajelee mopoilla. Isommat pyörät kehiin.
        Vaikka joku 550cc crossi sillä ihanalla nelarilla.

        Ps. xt50gy:llä ei tee sitten mitään maastossa. Ei myöskään kunnon uusenduroilla, mutta paremmin soveltuvat siihen hommaan. Crossit erikseen sitten....


    • Mopopoju

      Olen samaa mieltä..Ihmettelen kyllä ku sanoit että kaikki kiinalaiset on ollut korjaamon takapihoilla koko ajan.. Itselläni on ollut 3 vuotta kiinalainen kopio manki ja ei vieläkään ole ollut kertaakaan korjaamonpihalla. Eiköhän se ole mielipide asia että kumpi on parempi. Että tarviiko niitä tulla silti nelareita haukkumaan? Pidä se omana asiana. Yrittäppäs jo aikuistua välillä.. Huvittaa ne "kiinalaiset paskat korjaamon takapihalla aina" jutut.. :D

      • hanaaaaaaaaaaaaaa

        "Tapsa, sun kannattas vaan heittää koko mopo hevonkuuseen. Mulla oli ensimmäisen 100 kilometrin aikana 3 kaukokiito keikkaa, koska mopo on tietenkin mennyt rikki. Sitten pyysin rahat takaisin ja sain, nyt ostin derbin ja on meinaan nuo 2t aivan erillaisia kuin 4t."

        Helvetin hyvää toimintaa ja kestävä mopo kyllä.
        Voisitte jo alkaa uskomaan siihen, että näistä kinkuista ei ole mihinkään.

        "Ei kannata ostaa sieltä mitään, koko paikka on pelkkää huijausta, markkina leluja nuo kaikki. Itse olin ostamassa Aprilian skootteria mutta päädyin Derbiin, ja on meinaan aivan erillaista kun jollain kinroadilla ajelu, hyvin tasaista kyytiä ja tehoa riittää"

        Tosi kuin vesi. Kinroadilla ajo on tuskaa.
        Olenhan ajanut kaverin entistä kinkkua.


      • seppotapani
        hanaaaaaaaaaaaaaa kirjoitti:

        "Tapsa, sun kannattas vaan heittää koko mopo hevonkuuseen. Mulla oli ensimmäisen 100 kilometrin aikana 3 kaukokiito keikkaa, koska mopo on tietenkin mennyt rikki. Sitten pyysin rahat takaisin ja sain, nyt ostin derbin ja on meinaan nuo 2t aivan erillaisia kuin 4t."

        Helvetin hyvää toimintaa ja kestävä mopo kyllä.
        Voisitte jo alkaa uskomaan siihen, että näistä kinkuista ei ole mihinkään.

        "Ei kannata ostaa sieltä mitään, koko paikka on pelkkää huijausta, markkina leluja nuo kaikki. Itse olin ostamassa Aprilian skootteria mutta päädyin Derbiin, ja on meinaan aivan erillaista kun jollain kinroadilla ajelu, hyvin tasaista kyytiä ja tehoa riittää"

        Tosi kuin vesi. Kinroadilla ajo on tuskaa.
        Olenhan ajanut kaverin entistä kinkkua.

        no joten tohdin epäillä että nuo kiinalaiset mopot kestää paljon paremmin kuin derbisi, sillä ei nuo espanjalaiset ole ikinä mitään neroja ollut, etenkään moottorilla toimivien ajoneuvojen suhteen..


      • asgoasrh
        hanaaaaaaaaaaaaaa kirjoitti:

        "Tapsa, sun kannattas vaan heittää koko mopo hevonkuuseen. Mulla oli ensimmäisen 100 kilometrin aikana 3 kaukokiito keikkaa, koska mopo on tietenkin mennyt rikki. Sitten pyysin rahat takaisin ja sain, nyt ostin derbin ja on meinaan nuo 2t aivan erillaisia kuin 4t."

        Helvetin hyvää toimintaa ja kestävä mopo kyllä.
        Voisitte jo alkaa uskomaan siihen, että näistä kinkuista ei ole mihinkään.

        "Ei kannata ostaa sieltä mitään, koko paikka on pelkkää huijausta, markkina leluja nuo kaikki. Itse olin ostamassa Aprilian skootteria mutta päädyin Derbiin, ja on meinaan aivan erillaista kun jollain kinroadilla ajelu, hyvin tasaista kyytiä ja tehoa riittää"

        Tosi kuin vesi. Kinroadilla ajo on tuskaa.
        Olenhan ajanut kaverin entistä kinkkua.

        Itse olen jyrkästi 2-tahdin puolella, mutta yhellä kaverillani on kakkosvehkeenä kiinan ihme, KINROAD ja sillä on kyllä melko hauskaa ajaa. No miksi? Siinä on 125cc minirossin kone. Voin sanoo että vääntöä löytyy vaan niin perkeleesti, mutta silti päristelen mielummin omalla 2-tahti teharihirmulla koska customeissa on aivan perseestä se ajo asento.(tietenki mielipie asia)


      • Wili95
        asgoasrh kirjoitti:

        Itse olen jyrkästi 2-tahdin puolella, mutta yhellä kaverillani on kakkosvehkeenä kiinan ihme, KINROAD ja sillä on kyllä melko hauskaa ajaa. No miksi? Siinä on 125cc minirossin kone. Voin sanoo että vääntöä löytyy vaan niin perkeleesti, mutta silti päristelen mielummin omalla 2-tahti teharihirmulla koska customeissa on aivan perseestä se ajo asento.(tietenki mielipie asia)

        -Nelarissa:
        -Polttoaineen kulutus
        -Nelitahdit eivät kulje mihinkään (vakiona) -
        -Nelitahdit eivät savuta
        -Nelitahdit kalliimpi virittää-
        -Nelitahtien koneet kestää puolet kauemmin kuin 2t

        -Kakstahdissa:
        -Kulkee hyvin (vakionakin)
        -Bensankulutus -
        -Helppo ja halpa virittää
        -Savuttaa ja ääni kuin moottorisahassa -
        -Ottaa teharilla piikin toisin kuin nelareissa jotka eivät sitä tee


        Itse kannatan Kaksitahti mopoja koska tykkään niiden hyvistä puolista enemmän kuin nelitahtien nelitahtimopot olisivat yleisimpiä jos olisivat parempia mopoissa Mutta on tietenkin poikkeuksia esim Honda Monkey:t ovat Ehkä Parhaimpia nelitahteja Joita tiedän Siis jos haluat nelarin mutta Huomasit huonot puolet ja epäröit voin kertoa että osta monkey.

        HOX:Nelitahti skootterit eivät kulje vakiona kuin 35km/h Koska Painavat yli 100kg automaatti koneet ovat laiskempia kuin vaihteelliset. Jos ostat skootterin Derbi Gp1 olisi hyvä ulkokuoren ansiosta 2t koneen ja ketjuvetonsa myötä (vakio nopeus 55km/h)

        Toivon että sait jonkun ymmärryksen eroista ja tajuat koeajaa moposi ennen ostoa kiitos.


      • HelevetiVittu
        Wili95 kirjoitti:

        -Nelarissa:
        -Polttoaineen kulutus
        -Nelitahdit eivät kulje mihinkään (vakiona) -
        -Nelitahdit eivät savuta
        -Nelitahdit kalliimpi virittää-
        -Nelitahtien koneet kestää puolet kauemmin kuin 2t

        -Kakstahdissa:
        -Kulkee hyvin (vakionakin)
        -Bensankulutus -
        -Helppo ja halpa virittää
        -Savuttaa ja ääni kuin moottorisahassa -
        -Ottaa teharilla piikin toisin kuin nelareissa jotka eivät sitä tee


        Itse kannatan Kaksitahti mopoja koska tykkään niiden hyvistä puolista enemmän kuin nelitahtien nelitahtimopot olisivat yleisimpiä jos olisivat parempia mopoissa Mutta on tietenkin poikkeuksia esim Honda Monkey:t ovat Ehkä Parhaimpia nelitahteja Joita tiedän Siis jos haluat nelarin mutta Huomasit huonot puolet ja epäröit voin kertoa että osta monkey.

        HOX:Nelitahti skootterit eivät kulje vakiona kuin 35km/h Koska Painavat yli 100kg automaatti koneet ovat laiskempia kuin vaihteelliset. Jos ostat skootterin Derbi Gp1 olisi hyvä ulkokuoren ansiosta 2t koneen ja ketjuvetonsa myötä (vakio nopeus 55km/h)

        Toivon että sait jonkun ymmärryksen eroista ja tajuat koeajaa moposi ennen ostoa kiitos.

        Nelari parempi ku se sentää lähtee talvellaki käyntii ja ei oo nii vitun tarkka jos joku suutin on kaks numeroo liian pieni nii ei toimi vittu booo sit yhtäkkii vittu kierrokset pomppaa 12tuhantee ja sit taas vittu boo ja sammuu saatana. sit polet sitä puolvuotta käyntii ja sit leipooo vittu saatana. Ei helvetti noitte moottorisahojen kans jaksa leikkiä vittu, nelari uuempi, kehittyneempi ja toimii paremmi. Kaks tahti tehokkaampi mut vittu ketä kiinnostaa saatana.... ÄÄnetki ku vittu sikaa nussittas perseesee :D saatana


      • lukee viestis..
        HelevetiVittu kirjoitti:

        Nelari parempi ku se sentää lähtee talvellaki käyntii ja ei oo nii vitun tarkka jos joku suutin on kaks numeroo liian pieni nii ei toimi vittu booo sit yhtäkkii vittu kierrokset pomppaa 12tuhantee ja sit taas vittu boo ja sammuu saatana. sit polet sitä puolvuotta käyntii ja sit leipooo vittu saatana. Ei helvetti noitte moottorisahojen kans jaksa leikkiä vittu, nelari uuempi, kehittyneempi ja toimii paremmi. Kaks tahti tehokkaampi mut vittu ketä kiinnostaa saatana.... ÄÄnetki ku vittu sikaa nussittas perseesee :D saatana

        Tiedätkö miksi 2T moottorit on moottorikelkoissa yleisempiä kuin 4T, koska niitä ei tarvi jättää yöksi roikkaan että ne lähtis pakkasyön jälkeen käyntiin, eli se joka väittää että 4T lähtee kylmänä paremmin käyntiin kuin 2T, osaa oikeasti puhua paskaa nimimerkillä kokemusta ON


      • sacvaesrvgser
        Wili95 kirjoitti:

        -Nelarissa:
        -Polttoaineen kulutus
        -Nelitahdit eivät kulje mihinkään (vakiona) -
        -Nelitahdit eivät savuta
        -Nelitahdit kalliimpi virittää-
        -Nelitahtien koneet kestää puolet kauemmin kuin 2t

        -Kakstahdissa:
        -Kulkee hyvin (vakionakin)
        -Bensankulutus -
        -Helppo ja halpa virittää
        -Savuttaa ja ääni kuin moottorisahassa -
        -Ottaa teharilla piikin toisin kuin nelareissa jotka eivät sitä tee


        Itse kannatan Kaksitahti mopoja koska tykkään niiden hyvistä puolista enemmän kuin nelitahtien nelitahtimopot olisivat yleisimpiä jos olisivat parempia mopoissa Mutta on tietenkin poikkeuksia esim Honda Monkey:t ovat Ehkä Parhaimpia nelitahteja Joita tiedän Siis jos haluat nelarin mutta Huomasit huonot puolet ja epäröit voin kertoa että osta monkey.

        HOX:Nelitahti skootterit eivät kulje vakiona kuin 35km/h Koska Painavat yli 100kg automaatti koneet ovat laiskempia kuin vaihteelliset. Jos ostat skootterin Derbi Gp1 olisi hyvä ulkokuoren ansiosta 2t koneen ja ketjuvetonsa myötä (vakio nopeus 55km/h)

        Toivon että sait jonkun ymmärryksen eroista ja tajuat koeajaa moposi ennen ostoa kiitos.

        Nelitahti moottori on täysin järjetön verrattuna 2 tahtiseen. Mikään ei ole nelitahdissa parempaa kuin 2tahdissa.

        Esimerkiksi nelitahtisessa on paljon enemmän voimahäviöitä kun pitää pyörittää nokkakoneistoa, ja moottori käy yhden työtahdittoman kierroksen. Tämän vuoksi myös kaikki laivojen moottorit ovat 2tahtisia, ja samat fysiikan lait pätee niin laivoihin, autoihin, ja mopoihinkin.

        2tahtisesta saadaan aina enemmän tehoa kuin nelitahtisesta johtuen siitä että voimahäviöitä on vähemmän ja 2tahti tekee työtä joka kierroksella, eikä vain joka toisella. Korkeavireisessä nelitahdissa on kaikkien 2tahtisten ongelmien(pitkät ajotukset voin sanoa vaikka esimerkkinä) lisäksi myösnelarin omia ongelmia, kuten vaikka juuri nuo voimahäviöt, jotka ovat jo merkittävätisoilla kierroksilla.

        2tahtisen saa myös kuluttamaan vähemmän suorasuihkutus ilmahuuhtelu yhdistelmällä. Myös 2tahtista voi ahtaa, joka taas lisää sen potenttiaalia moottoristandardina. Jostain syystä yleinen käsitys on ettei sitä voisi ahtaa. En sitten ymmärrä että mistä tämä käsitys on tullut.

        2tahtinen vääntää aivan yhtä hyvin kuin 4tahtinenkin, kunhan se vain suunnitellaan vääntäväksi, eikä kireiksi, niin kuin nykyäänon 2tahtisissa trandinä. 2tahtisen saa jopa vääntämään enemmän kuin nelitahtisen.

        2tahti moottorissa, jossa bensan ja ilman seos ruiskutetaan suoraan palotilaan voidaan olla käyttämättä perinteisiä 2t öljyjä ja siksi se ei haise siltä perinteiseltä 2t moottorilta. Voitelu voidaan hoitaa samalla tavalla kuin nelitahtisessakin.


      • mankii
        Wili95 kirjoitti:

        -Nelarissa:
        -Polttoaineen kulutus
        -Nelitahdit eivät kulje mihinkään (vakiona) -
        -Nelitahdit eivät savuta
        -Nelitahdit kalliimpi virittää-
        -Nelitahtien koneet kestää puolet kauemmin kuin 2t

        -Kakstahdissa:
        -Kulkee hyvin (vakionakin)
        -Bensankulutus -
        -Helppo ja halpa virittää
        -Savuttaa ja ääni kuin moottorisahassa -
        -Ottaa teharilla piikin toisin kuin nelareissa jotka eivät sitä tee


        Itse kannatan Kaksitahti mopoja koska tykkään niiden hyvistä puolista enemmän kuin nelitahtien nelitahtimopot olisivat yleisimpiä jos olisivat parempia mopoissa Mutta on tietenkin poikkeuksia esim Honda Monkey:t ovat Ehkä Parhaimpia nelitahteja Joita tiedän Siis jos haluat nelarin mutta Huomasit huonot puolet ja epäröit voin kertoa että osta monkey.

        HOX:Nelitahti skootterit eivät kulje vakiona kuin 35km/h Koska Painavat yli 100kg automaatti koneet ovat laiskempia kuin vaihteelliset. Jos ostat skootterin Derbi Gp1 olisi hyvä ulkokuoren ansiosta 2t koneen ja ketjuvetonsa myötä (vakio nopeus 55km/h)

        Toivon että sait jonkun ymmärryksen eroista ja tajuat koeajaa moposi ennen ostoa kiitos.

        No se riippuu kyllä ihan mopostakin ne plussat ja miinukset... ei nelarin virittäminen nyt kovin kallista ole riippuen edelleen moposta... ite sain skyteam monkeyni kulkeen sen 70km/h noin 50€ (kuriton imukaula&isompi suutin, välitykset ja avata putki ja ottaa kurit pois/ vois ostaa teharinkin mutta maksaa jollei väsää ite).


      • kuvtu
        Wili95 kirjoitti:

        -Nelarissa:
        -Polttoaineen kulutus
        -Nelitahdit eivät kulje mihinkään (vakiona) -
        -Nelitahdit eivät savuta
        -Nelitahdit kalliimpi virittää-
        -Nelitahtien koneet kestää puolet kauemmin kuin 2t

        -Kakstahdissa:
        -Kulkee hyvin (vakionakin)
        -Bensankulutus -
        -Helppo ja halpa virittää
        -Savuttaa ja ääni kuin moottorisahassa -
        -Ottaa teharilla piikin toisin kuin nelareissa jotka eivät sitä tee


        Itse kannatan Kaksitahti mopoja koska tykkään niiden hyvistä puolista enemmän kuin nelitahtien nelitahtimopot olisivat yleisimpiä jos olisivat parempia mopoissa Mutta on tietenkin poikkeuksia esim Honda Monkey:t ovat Ehkä Parhaimpia nelitahteja Joita tiedän Siis jos haluat nelarin mutta Huomasit huonot puolet ja epäröit voin kertoa että osta monkey.

        HOX:Nelitahti skootterit eivät kulje vakiona kuin 35km/h Koska Painavat yli 100kg automaatti koneet ovat laiskempia kuin vaihteelliset. Jos ostat skootterin Derbi Gp1 olisi hyvä ulkokuoren ansiosta 2t koneen ja ketjuvetonsa myötä (vakio nopeus 55km/h)

        Toivon että sait jonkun ymmärryksen eroista ja tajuat koeajaa moposi ennen ostoa kiitos.

        nii kyll ne lähtee 2-tahdit hyvin käyntii. oma derbi drd pro -07 lähtee -20 sähköstartilla heti käyntii.


    • joojooojjj--

      Noh, täällä on nyt selitelty noista huoltohommista, ja kyllähän 2T tosiaann täytyy ehkä huoltaa useammin, mutta mitäs siitä, sen huoltaminen on helppoa ja jopa mukavaa. Ja jos ihan vakiomopo 2T on niin ei se männänvaihto vaikuta paljon paskaakaan, 2T 10-20tkm uus mäntä ja se maksaa 13-20@; ei ole paha! Ja 2T ei riipu mopon kunto moposta, vaan kuskista. Esim jos sinulla on vakiovälit ja vakiosuutin ja isket sinne metrakitin proracen niin voit vaan arvata miten käy. Ja en oikein tiedä että miten te voitte miettiä sitä vääntöä nelitahdissa? Nelitahti jää kiihtyvyydessä, huipuissa ja vaikka ylämäkirallissa. Ja tottakai 2T 50cc kuulostaa ihan moottorisahalta koska moottorisahat ovat monesti 30-50cc 2T.. Ja ääniäkin saa muunneltua ostamalla eri materiaalista tehtyjä paisareita(Esim metrakitin keramisoitu thrower, ohut pelti, paksu pelti, alumiini, teräs) Näillä on paljon merkitystä ääniin, ja äänenvaimentimella myös. 4T äänet taas ovat "miehekkäät" joku sanoi, omasta mielestä ne on kyllä naiselliset mopoissa. Onhan niissä pienempi kulutus, joka taas johtuu niistä pienistä kierroksista. Eli jos tykkää hiljaisesta äänestä ja matkanteosta, pienestä bensankulutuksesta, kalliista huolloista ja rumasta putkesta niin valitse 4T. Jos taas tykkäät vähän kovemmista äänistä, kovasta vauhdista sekä kiihdytyksestä, bensaakin voi mennä jopa kauheet 3-5l satasella 10 000 kierroksilla APUAAAA, öljynlisäyksistä viikottain(vaatiikin ihan helvetisti taitoa ja aikaa...), suurista viritysmahdollisuuksista, nopeista peruskorjauksista (tulpan vaihto tai kaasarin avaus voivat olla jopa hieman vaativampia kuin öljyn lisäys tai bensaöljyseoksen tekemine, männänki vaihtoon voi mennä jopa tunti tai kaks, eli aivan kauheeta).

      Tottakai sitten 125cc on ihan eri asia kuin mopedit, Kw määrät saa melkein samat 4T kuin 2T tappivireissä, joku huima 3Kw ero, ja 4T äänet alkaa 125 jo olemaan hieman miehisemmät kuin mopedeissa. Huoltoväli 2T on aika pieni aika, vaikka vieläkin on kyse kuljettajasta eikä moposta. Mutta 2T 125 oikeasti vituttaa jos jotain menee paskaks, koska sitä tapahtuu yhtenään, varsinki vireissä, bensansyönti voi kasvaa kaupunkiajelulla 15l/100km, männänvaihtoon ei riitäkkään enää 10-20tkm vaan luku on aikas paljon pienempi. Huoltoihin 2T menee enemmän rahaa kuin nelitahdissa, tottakai sen saa kulkemaan kovempaa kuin nelitahdin, esim hyvällä tuurilla jopa 170, kun nelitahdilla voi mennä vain 160, nyyh. Onhan se nykyään niin että monet valmistajat alkaa tehdä 125 4T koneita koska ne alkaa ohittaa 2T suuremmilla tilavuuksilla. 2T on ja pysyykin pitkän aikaa parempana koneena pienmoottoreihin, mutta 4T vie kyllä suuremmissa koneissa. Eli 50cc Ehdoton 2T omasta mielestäni, ja 125cc 2T omasta mielestä, mutta suosittelen muille 4T.

    • siikamies

      Pientä provon makua koko topicci täynnä. Nelari on omaan makuun parempi. Offtopic: Jostain syystä vireillä leuhkivat terpipojat on säälittäviä. UGH, olen puhunut.

      • asgfhg

        0masta mielestäni 2T on mopoissa parempi,koska kaikki laadukkaat merkit kuten Aprilia,Derbi,MH,Peugeot,Beta,Yamaha ja Ch-Racing tekevät mopoista 2tahtisia. Tällä hetkellä ainoa ei kiinalainen nelari on aito Honda Monkey joka on vielä menevä mopo. Yleensä nuo kiinanihmeet hajoilevat ja vaikka ei niin niitä joutuu korjailemaan hiemankin enemmän kun laadukkaita mopoja. Lisäksi niitä nelareita on vaikeampi piristää. Jotkut eurooppalaiset skodut on nelareita,mutta ne ovat ns "tyttömopoja" eli se on ymmärrettävää. Piikeissä nelarit ovat laadukkaiden merkkien joukoissa ja silloin A1 tehoisena ne ovat ihan hyödyllisiä,mutta 2t saa edelleen helpommin kulkemaan mutta huoltamista on. Moottoripyörät näyttävästi ovat kaikki 4t ainakin suurinosa.


      • 2t
        asgfhg kirjoitti:

        0masta mielestäni 2T on mopoissa parempi,koska kaikki laadukkaat merkit kuten Aprilia,Derbi,MH,Peugeot,Beta,Yamaha ja Ch-Racing tekevät mopoista 2tahtisia. Tällä hetkellä ainoa ei kiinalainen nelari on aito Honda Monkey joka on vielä menevä mopo. Yleensä nuo kiinanihmeet hajoilevat ja vaikka ei niin niitä joutuu korjailemaan hiemankin enemmän kun laadukkaita mopoja. Lisäksi niitä nelareita on vaikeampi piristää. Jotkut eurooppalaiset skodut on nelareita,mutta ne ovat ns "tyttömopoja" eli se on ymmärrettävää. Piikeissä nelarit ovat laadukkaiden merkkien joukoissa ja silloin A1 tehoisena ne ovat ihan hyödyllisiä,mutta 2t saa edelleen helpommin kulkemaan mutta huoltamista on. Moottoripyörät näyttävästi ovat kaikki 4t ainakin suurinosa.

        2t


      • 2 ra
        asgfhg kirjoitti:

        0masta mielestäni 2T on mopoissa parempi,koska kaikki laadukkaat merkit kuten Aprilia,Derbi,MH,Peugeot,Beta,Yamaha ja Ch-Racing tekevät mopoista 2tahtisia. Tällä hetkellä ainoa ei kiinalainen nelari on aito Honda Monkey joka on vielä menevä mopo. Yleensä nuo kiinanihmeet hajoilevat ja vaikka ei niin niitä joutuu korjailemaan hiemankin enemmän kun laadukkaita mopoja. Lisäksi niitä nelareita on vaikeampi piristää. Jotkut eurooppalaiset skodut on nelareita,mutta ne ovat ns "tyttömopoja" eli se on ymmärrettävää. Piikeissä nelarit ovat laadukkaiden merkkien joukoissa ja silloin A1 tehoisena ne ovat ihan hyödyllisiä,mutta 2t saa edelleen helpommin kulkemaan mutta huoltamista on. Moottoripyörät näyttävästi ovat kaikki 4t ainakin suurinosa.

        2 ta


      • VITUN 5VEE
        2 ra kirjoitti:

        2 ta

        Käyttäjän "HelevetiVittu" ei ollut mitään järkeä. Muka sikaa nussittais perseeseen. JA MISTÄ SÄ TIÄT MILLASTA ÄÄNTÄ SIITÄ LÄHTEE? VAI ONKO KOKEMUSTA??????????? JOO 2TAHTI ON PAREEEEEEEEEEEEEEE! MUN KAIKILLA KAMUIL ON 2 TAHTI MENOPELI JA VOIN SANOO ET KAKSTAHTI ON MOPOISSA YLIVOIMAISESTI PAREEEEEEEE KU JOKU NELARI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! NELITAHTI KUULUU AUTOON TAI YLI 125CC PÄRRÄÄN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! EIKÄ MIHINKÄÄ MOPOON!!!!!!!!!!!!!!


      • honda fan
        asgfhg kirjoitti:

        0masta mielestäni 2T on mopoissa parempi,koska kaikki laadukkaat merkit kuten Aprilia,Derbi,MH,Peugeot,Beta,Yamaha ja Ch-Racing tekevät mopoista 2tahtisia. Tällä hetkellä ainoa ei kiinalainen nelari on aito Honda Monkey joka on vielä menevä mopo. Yleensä nuo kiinanihmeet hajoilevat ja vaikka ei niin niitä joutuu korjailemaan hiemankin enemmän kun laadukkaita mopoja. Lisäksi niitä nelareita on vaikeampi piristää. Jotkut eurooppalaiset skodut on nelareita,mutta ne ovat ns "tyttömopoja" eli se on ymmärrettävää. Piikeissä nelarit ovat laadukkaiden merkkien joukoissa ja silloin A1 tehoisena ne ovat ihan hyödyllisiä,mutta 2t saa edelleen helpommin kulkemaan mutta huoltamista on. Moottoripyörät näyttävästi ovat kaikki 4t ainakin suurinosa.

        monkey EI OLE KIINALAINEN PASKA


    • asdfasdffuuu

      kaikki muut 4T mopot ovat täysiä PASKOJA paitsi aidot mankit 2T koneet on mopoissa ihan vitusti parempii varsinkin jos haluu vähä virittää

      • bomber-atte

        4 tahti piikissä on enemmän tehoja (25kw) kuin 2tahdissa jossa on hikiseen 8kw, ottaa myös paremman piikin ja mutta kuluttaa enemmän ja vähemmän vääntöä ,ja melkein kaikki mopot ovat 4t esim suzuki pv


      • aerrrrrrrrrrrrrrrrrr
        bomber-atte kirjoitti:

        4 tahti piikissä on enemmän tehoja (25kw) kuin 2tahdissa jossa on hikiseen 8kw, ottaa myös paremman piikin ja mutta kuluttaa enemmän ja vähemmän vääntöä ,ja melkein kaikki mopot ovat 4t esim suzuki pv

        Vaihteellisissa 2T on yleisesti parempi mutta tosin paras vaihteellinen omasta mielestäni on Honda Monkey joka on 4T.skoottereissa ehdottomasti 4T koska 2T skootterit kuulostavat trimmeriltä,eivät kulje ja täälläpäin niillä ajelee vain tytöt.lisäksi 4T skootterista lähtee vielä paremmat äänet kuin laittaa teharin.


      • Pekka Peräpano
        bomber-atte kirjoitti:

        4 tahti piikissä on enemmän tehoja (25kw) kuin 2tahdissa jossa on hikiseen 8kw, ottaa myös paremman piikin ja mutta kuluttaa enemmän ja vähemmän vääntöä ,ja melkein kaikki mopot ovat 4t esim suzuki pv

        Jaa, että nelitahdissa enemmän tehoja kuin kaksitahdissa. Vääntöä nelarissa on, mutta tehoa ei paljon paskaakaan. Oletkohan nyt sekottanu neli- ja kakstahdin.


      • oikeaäijätähän
        Pekka Peräpano kirjoitti:

        Jaa, että nelitahdissa enemmän tehoja kuin kaksitahdissa. Vääntöä nelarissa on, mutta tehoa ei paljon paskaakaan. Oletkohan nyt sekottanu neli- ja kakstahdin.

        minulla 4 tahtinen baotian,kiinalaismalli,ja otin sen testiin samakuutioisen 2 tahdin kanssa,niin4 tahti hieman kiihdytti nopeammin.siinä vaan teille epäilijöille!


      • y4y54ry4uy54uy54
        oikeaäijätähän kirjoitti:

        minulla 4 tahtinen baotian,kiinalaismalli,ja otin sen testiin samakuutioisen 2 tahdin kanssa,niin4 tahti hieman kiihdytti nopeammin.siinä vaan teille epäilijöille!

        Joo määki otin mun 50 tahtisella 4 kuutioisella ruohonleikkurilla F18 Hornetin kiinni kun vedettiin vähän viivoja.


      • wuhhhuuhuu
        y4y54ry4uy54uy54 kirjoitti:

        Joo määki otin mun 50 tahtisella 4 kuutioisella ruohonleikkurilla F18 Hornetin kiinni kun vedettiin vähän viivoja.

        mäkin vedin äsken vähän nenukkaaan viivaa.


      • kyllä näin
        oikeaäijätähän kirjoitti:

        minulla 4 tahtinen baotian,kiinalaismalli,ja otin sen testiin samakuutioisen 2 tahdin kanssa,niin4 tahti hieman kiihdytti nopeammin.siinä vaan teille epäilijöille!

        ettet vain olisi ottanut baotian vs kaurapuuromoottoroitu polkupyörä?? :DD


      • pöljäkekirjottaa
        bomber-atte kirjoitti:

        4 tahti piikissä on enemmän tehoja (25kw) kuin 2tahdissa jossa on hikiseen 8kw, ottaa myös paremman piikin ja mutta kuluttaa enemmän ja vähemmän vääntöä ,ja melkein kaikki mopot ovat 4t esim suzuki pv

        ei saatanan typerys?? :D Jaa että on pevetti 4-t? mee terapiaa :D


      • Fcking RETARD
        bomber-atte kirjoitti:

        4 tahti piikissä on enemmän tehoja (25kw) kuin 2tahdissa jossa on hikiseen 8kw, ottaa myös paremman piikin ja mutta kuluttaa enemmän ja vähemmän vääntöä ,ja melkein kaikki mopot ovat 4t esim suzuki pv

        kaveri kenties vähä tynnyrissä kasvatettu?... Pv on vittu vaa tiedoks 2t :DD Ja vertaaha esim. piikeissä temmuu ja 125 dukee... kumpi vie? kyl se temmu vie ja reippaasti.


    • u mad

      ''4 tahti piikissä on enemmän tehoja (25kw) kuin 2tahdissa jossa on hikiseen 8kw, ottaa myös paremman piikin ja mutta kuluttaa enemmän ja vähemmän vääntöä ,ja melkein kaikki mopot ovat 4t esim suzuki pv '''

      Repesin vaik oliki rölli. Vitun pelle. Meitsi veti just viivat ton maken kaa, voitin kosk mul oli herskaa ja makel es :D eli täst päätellää et es on paskaa.

    • Keskustelunjatko
    • Tietoas

      2t On 2 vaihteinen kiihtyy paremmin helpompi virittää jos haluaa.
      4t On 4 vaihteinen kiihtyy huonommin mutta vie vähemmän.
      Itse suosin 4t koska halvempi!!!

      • . . . . . .

        Et tiedä sitten yhtään mitään näistä kahdesta moottorityypistä.

        Mitäköhän perkelettä mahdat luulla sanalla "vaihteinen"?


    • qwertyh

      nii mitäs sä nyt selität että 2t on 2 vaihteinen:D?

    • Ei kumpikaa

      Jaa ootteko sähkömopolla ajanu? Kiihtyy paljon paremmin, ja on aika herkkä kaasu. Ajoin itse moottoripyörä messuilla 2011. Itellä on derbi senda E-xtreme.Mutta tykkään enemmän 4-t koneista. Voi johtua siitä että olen ajanut 7 vuotiaasta asti crossia mutta eka crossi oli 2-t Merkki LEM. Mutta 2vuoden päästä sain 4-t crossin 110cc vaikka se ei mopo ole. Itse olen huomannu ku liikenne valoista lähen niin kyllä ne skootterit jäävät jotka ovat 4-t. koska skootterilla ei voi kierrättää niin ettei se lähtis liikkeelle. Paitsi jos takarengas ilmassa. Derbini on vakio kulkee sen 58.3 gps 1 päällä sekä 2 päällä. tasasella. rajottaa 10tonnis. Siinä on kiinni technigas enox putki. Totta on derbissä on lyhyt välit joudut heti vaihtamaan 1 vaihteelta isommalle huutaa muuten niin pirusti. Rattaat on vakiona 65 takana 12 edessä. Huomatkaa että noissa 4-t mopossa on alle 50 piikkiset takarattaat ja yleensä 12-14 edessä. Nelitahtia on musta hauskempaa virittää. Esim: vaihtamalla kaasaria/ venttiilin säädöt/ ilmansuodatin/ pakoputki/ imukaula/ kireempi nokka-akseli/ rattaita. Kaikkein huonoin juttu minusta on, että 2-t öljy maksaa niin pirusti. Olen ajanu itse mopollani 2200 kilometriä yhteensä sillä on ajettu 8200, ja ei ole ollu mitään vikoja... Paitsi vilkut ei toimi 3-4 kertaa vaihdettu takavalon polttimo jouduttu ostaa monia sulakkeita vilkku releitä nyt on 2 kertaa vaihettu. Kokonaan uudet vilkut ja kierros mittari vähän lagii.. Jarruvalo toimi vain takajarrua painamalla tällähetkellä ei toimi kuin oikea etu vilkku, joka toimi ilman sulaketta muut vilkut eivät toimineet eikä töötti ja kierros mittari tippui aina 4 tonnista nopeasti nollaan. 4-t kiihtyy paremmin vähän nopeammissa vauhdeissa ja niissä on vääntöä ja ne kiihtyvät paremmin 2päällä ku vaikka joku 2-t generic verratkaa Generic ja kinroad =)

    • fghs

      Kunnon 2-t. Esimerkiksi Aprilian ruiskumalli. Bensaa menee varmasti vähempi kuin noissa nelitahdeissa ja tehokkain vakioskootteri :d Tehojen puolesta 2t, enkä oikein näe muutakaan syytä minkä takia ostais 4-t skootterin. :d Kyseessä on kuitenki vaan 50cc kone.

    • mustukka

      4-tahti koska se on huomattavasti kestävämpi parempi,eikä tarvitse sekoittaa pensaan 2-tahtiöljyä

    • John.F.Kennedy

      Itse en pahemmin niistä tiedä ,mutta jos oikein olen ymmärtänyt niin 2-T moottori ei pitällä juoksulla kestä moottori jarrutusta toisin kuin nelitahdeilla sitä ongelmaa ei ole sillä 2-T mopoissa moottori jarrutuksessa sylinteriin kertyy karstaa
      ja syy miksi euooppalaiset mopot ja yamaha käyttävät 2-T moottoreita on se että niistä irtoaa enemmän tehoa

    • runescape44

      Mun mielest derbin 4 tahti mopo (derbi drd pro sm) on yks parhaist mopoist vaik onki 4 tahti kaveril o semmonen ja se keulii kakkosellakin kaasusta että repikää siitä 2 tahti jonnet!

      • 243594

        urpo ei derbin mopoissa oo nelari koneita... -,- derbin kevareissa on nelari...derb

        ite suosittelen 2 tahtia jos mopo on kyseessä, kevaritkin on mielestäni parempia 2- tahtina, onhan niitä nelari kevareitakin hyviä (esim yamaha wr 125).


    • runescape44

      ON VARMASTI DERBI DRD PRO SM 4T MOPO!!! KYSY VAIKKA KENELTÄ TAHASA!

      • Fcking RETARD

        ^ Toinen tynnyrissä kasvatettu :D iha tiedoks vaa.. kaikki derbin mopot on 2t... 10 rs jonne tulee pätee :DD


    • Eetu125

      2-tahti on kyllä parempi jos ajaa kilpaa, mutta jos tykkää ajella muuten vain ja ajaa paljon niin suosittelen 4-tahtia.

    • vaikea valinta

      Nelari on mukavempi pidemmässä matkassa siksi se on yleinen isoissa pyörisssä. Jatkuvissa kiihytyksissä on kiva kun se lähtee äreämmin niin kakstahti on siinä hyvä. Ja harva ajaa mopolla mitään pitkiä matkoja niin siksi 2t on parempi kun ainut kunnollinen 4t mopo on honda monkey ja sillä ei kyllä iha heti innosta ajaa hirveitä matkoja. Itse tykkään kyllä 4t enemmän mutta se johtuu siitä kun itsellä on manki ja tottunu siihen miten nelari käyttäytyy. 2t on ihan erilainen niin se tuntu oudolta ajaa mutta iha ajettavia nekin on. Jokasella on omamielipiteensä asiasta ja kummassakin on omat puolesa täytyy vaan valita kumman haluaa.

    • rttrtr rr

      Mopot on pääasiassa rälläilypelejä, joten 2-t moottorin luonne sopii niihin mainiosti. Alaalla ei ole juuri vääntöä, mutta sitten tulee tehopiikki.

      Ja kuristetuissa 2-t mopoissa nyt mitään piikkiä ei edes huomaa, kulutus on ihan samaa kun nelareissakin. Hyvin laiskoja ja eleettömiä.

      Toki jos tykkää kikkailusta, niin sillon manki voi olla jonkun mielestä mukava., kun vääntää alhaalta ja nostaa hyvin keulaa. Toisaalta 2t virimopoilla saa komeasti "powerwheelie;tä" vedettyä kun tehopiikki tulee.


      Kevarit ehottomasti 2t, että teho riittää..g

    • Oikeasti ihminen

      Jaa vai että nelaria pitää huoltaa paljonkin?????? olen ajanut AIDOLLA HONDA MONKEYLLÄ about 8000 km ja vähintään 5 muut ennen minua, joten erittäin kestävia vehkeitä. Minulla on myös rieju mrx, josssa on saanut mäntää vaihtaa jne on sekin hyvä vehje mutta ei ole paskaakaan vääntöä alakierroksilla. se nyt vaan on niin että 10-15 vuoden päästä ei ole enään 2t mopoja, tai niissä on niin paljon katalysaattoreita että ne eivät parjää 4 t mopoille VAKIONA.

      • HEHEHOHHOO

        kiitos suomi24 sain jälleen naurut lukiessa ni näitä ville 10v ja kalle 14v kommentteja. ei tiietä moottoreista paskaakaan.. ja puollustellan jotain mitä ihmeellisimmillä ajatuksilla!


    • 50cc2tahtiparas

      ei kannata hankkia alle 200cc nelitahtia... patalaiskojapaskoja.... jos mopoa tai kevaria ajattelee hankkia niin ehdottomasti 2-tahti kulutus on vittumainen osapuoli mutta sen kestää kun ajattelee että nelitahti mopo lähtee kuin tikku paskakasasta....

    • asd321

      jaa

    • enduromiäs

      aikalaillahan se on mielipide kysymys, 2t yleensä tehokkaampi, ja äänet on kivemmat, 4t kulutus paljon vähäisempi, päätä siitä

    • KKonsta

      Suzuki pevetti jättää kaikki paskat

    • Nelari on maukkaan kuulonen ja vääntää ku hirvi paskalla.

      • Jutustelija1

        Sen voisi sanoa niinkin, että kaksari on kuin kilokyykky, täynnä parhautta. Kun taas nelari on kuin custom, painava ja tehoton.

        Tuosta voi katsella meikäläisen vanhoja vermeitä: http://mattiviikate.blogspot.fi/

        Tuosta kolumniani, siellä on kanssa kuvia parista vanhasta jos jaksaa kaivella: http://mattiviikate.newsvine.com/

        Tuossa vielä suoralinkki siihen juttuun jossa on kuvia prätkistä kolumnissa: http://mattiviikate.newsvine.com/_news/2016/05/27/35598447-pictures-of-my-old-motorbikes-suzuki-gsx-r-1000-and-kawasaki-zx-9r


      • Jutustelija1 kirjoitti:

        Sen voisi sanoa niinkin, että kaksari on kuin kilokyykky, täynnä parhautta. Kun taas nelari on kuin custom, painava ja tehoton.

        Tuosta voi katsella meikäläisen vanhoja vermeitä: http://mattiviikate.blogspot.fi/

        Tuosta kolumniani, siellä on kanssa kuvia parista vanhasta jos jaksaa kaivella: http://mattiviikate.newsvine.com/

        Tuossa vielä suoralinkki siihen juttuun jossa on kuvia prätkistä kolumnissa: http://mattiviikate.newsvine.com/_news/2016/05/27/35598447-pictures-of-my-old-motorbikes-suzuki-gsx-r-1000-and-kawasaki-zx-9r

        No mullakin on 2t mopo suzuki ts ja en sitä kiellä, hyvä peli ja männän vaihtaa vaikka vauhdissa mut nelarit on mielenkiintosempia virittää. Ts menee sen 80 viilattuna ja isommalla kaasarilla ja väleillä.


      • VEHJE1 kirjoitti:

        No mullakin on 2t mopo suzuki ts ja en sitä kiellä, hyvä peli ja männän vaihtaa vaikka vauhdissa mut nelarit on mielenkiintosempia virittää. Ts menee sen 80 viilattuna ja isommalla kaasarilla ja väleillä.

        Ja kevariks hankin kyl 2t rgf suzukin


      • Jutustelija1

        Onnea vain Suzukien parissa, itse olen ollut omiini ihan tyytyväinen. Ja kyllä se kakstahti on siististi cool :-)

        Toki nelarissa on oma fiiliksensä, ja isot pyöräthän ovat jo kymmeniä vuosia olleet nelareita.


    • isokallu

      Mopo kokoluokassa 4-tahtinen on hieman laiskempi lähtemään liikkeelle kuin 2-tahtinen.

      • mopojones

        eikä vaan hieman


    • Cuka

      Mulla on mökillä 4t 72 cc crossi ja jaksaa vääntää ja kulkee menee mettässä helposti koska vääntöä on paljon

    • f139m2

      lifanin koneessa on lyhyet venttiili koneiston käyttö ikä ne alkaa 4vuoren ajolla a5000km kesä.yksinkertaisesti kulumaan että saa kolmasti kesässä välyksiä säätää ja männän renkaissakin alkaa olla kiinni pikeentymistä renkaat ei laajene..työläämpi sylinterin putsaus ja huolto niiden venttiilien ketjun asennuksen kanssa. ja lautasien puhdistuksen kanssa.sitten valopuolan teho heikko ja säädin saattaa palaa.joskus tuo rakkine ottaa kierroksia että tasuri lataus säädin palaa.sitten kun on riittävän kylymää alle 5 astetta kone ei sytytä.muovinen imukaula ei kestä sorateitä murtuu myöskin pakkasessa. koskee lifanin konetta regal ja jingseng. sekä irto koneita.tomos taas muuten hyvä talavi kone. ainoo vika huono kytkimen säätö korkki sen jenkat ja katkojan kärjet ne ei kestä.mutta sen kasaus on mukavempaa. nää on 20 vuoren ajalta nähty..paitti suomalaiset oli taas roskaa runko oli ala arvoinen raskaassa keski suomen huonoissa mäkisissä teissä.jo on normaalissa arki käytössä siis täy ikäisen mökkiläisen kauppa asiointi käytössä.ehkä tämä porukka onkin nuorisoa niin asiat on sitten varmaan ton mv lehen tyyliä. sitten on ne trokarit jotka myy 2000mk tunturia 5000e vaikka senkin pelli runko on halvintaq lajia kun laki kielti 50kilon ylitte painon .se että 50cm kone on 100 kilon rungossa olisi moottori pyörä kun kevyt moottori pyörä oli 75 kiloo .muka nuo lifanit kestää vakio rattailla mäkisissä maaseudun mäissä .ei alle 53 piikin tule kestämään, että . on noita lifaneja 4kpl mennyt 10 vuoressa mitä on myyty.että lifania oli jo 2003 myynnissä 100000km ajoo noin 5 vuotta kansi tai vaihteet hajoo.hyvä 2 tahti on varmempi talavella ja hyvä öljy koneessa niin se kestää.paitti 50cm luokka on ns kulutus tavara. eli lasten leluja ei ne ole tarkoitettu 10-20 vuoren käyttöön .eli joku 5 vuotta käyttö ikää. kuin muutkin viihde tuotteet-

    • 2-tisbest

      ostakaa vittu se 2t tulee kylän naisilta vitusti tuheroo ku porskuttelet tehari_terpillä sataviissataa menemää

      • Jutustelija1

        Näin se on.

        Caballero on kyllä kova.


      • Vermeitä

    • rusakkorotta

      Jos haluut tehokkaamman ja hauskemman ajaa osta 2t!

      Jos haluut laillisen luumun osta 4t!

      Jos haluut hurjan vitutuksen osta 2t ja pidä se kuristettuna!

    • Nuuskasäkkiiiii

      2 tehopiikkiᶘ ᵒᴥᵒᶅ Enemmän tehoa, helpompi virittää/korjata mm. saa helpommin uusia osia. Kuulostaa paremmilta^^. Oikeastaan ainoat syyt miksi ostaisin nelitahdin on parempi vääntö, luotettavampi kone. Kulutusero on niin pieni, etten pidä väliä.
      Täytyy vielä lisätä, että omasta mielestä tuo 4t äänikin on sellasta saatanan pöytä tuulettimen pörinää.

      • Jutustelija1

        Nelari ei väännä paremmin.


      • Vermeitä

    • Anonyymi

      Samankokosissa koneissa 2t yleensä kuristetumpi->helpompi saada kulkemaan kovempaa kuin 4t. Jos vakiona ajaa, 4tssä pienemmät huollot, pienempi kulutus. 2t voi kuulostaa hienommalta, riippuu mistä tykkää. Mutta etenkin kemmuissa, vakioksi 2t ei kannata ostaa suuremman kulutuksen ja suuremman huollontarpeensa vuoksi, pelkästään kuritpoistamalla saa kulkemaan ja kovaa, kuriton 125 2t menee kyllä kovempaa kuin kuriton 125 4t (4t kemmuissa vähemmän kureja ylip). Muut viritykset kuten isommat pytyt jne ovat asia erikseen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      352
      3972
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1739
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1520
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1487
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1328
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1305
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      196
      1259
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1177
    Aihe