miten te kestätte tinnitusta??

asdfa

Te joilla soi 24/7 täyttä korvissa, miten te kestätte sitä?

Sanokaa suoraan voimistuuko tinnitus vuosien mittaan. Mulla on nyt soinut 2 vuotta ja koko ajan on muuttunut yhä kovemmaksi. Aluksi oli vain suhina, nyt on jo shiiii -ääntä. Olen niin heikkoluonteinen ja mulla on taipumus masentua pienistäkin huolista, en tiedä mitä teen silloin kun korvissa "räjähtää". Olen vasta alle 20 vuotiaskin, en voi edes kuvitella elämää kun korvissa soi kamala hyttysparvi läpi koko elämän :'O

Suojaako perus korvatulpat 100% varmuudella?

27

7554

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sitä ensin

      luulee tulevansa ja hermot menee, mutta parissa-kolmessa vuodessa siihen alistuu jollain lailla - osana päivittäistä elämää, jolle ei vaan voi mitään. Ei kai totu koskaan, itsellä ollut 3 vuotta vaihtelevaääninen tinnitus, en ole tottunut.
      Korvatulpat ei auta mitään, äänihän tulee "pään sisältä".
      Koeta kestää, toivoo kohtalotoveri !

    • täälläheippa

      p-korvatulpat ei suojaa 100%,on ääniä joissä pitää olla asianmuk.suojat korviin,mitä tulee sitten elämisen vaikeuteen ja vaikuttamiseen vast,tinnutus,kuten jos luet tätä krtjua on melkei kaikilla nuorilla ja vasta-alkajilla sama tunne elämän loppumisesta,se on shokki, kun sen saa KAIKILLE,sitten riippuu jokaisen yksilön psyykkeestä ja elämän jokapäiväisestä olemisesta kuinka kukin siihen reagoi,vastausta ei ole ,on vain ynmmärrystä meiltä "kollegoilta" ja näitä hyviä vertaistukiviestejä;EI LOPU ELÄMÄ EIKÄ SE OLE ELÄMÄÄ SUUREMPI ASIA,mutta tosi hankala ja jopa invalidisoiva se saattaa olla jopa työpaikan vaihto tai peräti kyky työhön voi olla loppu,jos yksin jää on se huono jos muuta ei ole niin näille vert.tuki sivuille kirjoita kun ahdistaa, niin ja tietenkin ensin on mentävä korvalääkärille jne. psyykepuoli pysyy kunnossa harrastuksilla ,ulkoilulla , ystävillä ,aivan mitä vain mut ei peräkammariin jäämällä eikä miettimällä,vaiva ja ääni vuosien mittaan muuttuu jokaisella johonkin swuuntaan ,on mahdotonta sanoa miten,yleiskunto .truokavalio.nautintoaineet,muusikkitapahtumat ja ravinteli-illat, säännöllinen elämäntapa jne. on syytä TSEKATA itselleen ,jaksamista sinulle nuori vasta-alkaja,pääasia se on ,on pääasia ettei tee siitä pääasiaa!

      • JPQ

        Mulla ollut jonkun aikaa käytännössä 24/7 tinnitus tosin se on hiljentynyt ja korvasairauksia ainakaan ei ole löytynyt (uskon että lääkärit osaa hommansa) eikä ole meluvamma ja eroaa muutenkin äänenä siitä millaisiksi kaikki muut tuntuu tällä tinnituksensa kuvailevan. Nytkin tosi hiljaa sanotaan välillä jopa nykyään niin hiljaa jos kuuntelen musiikkia ei kuulu oikeastaan lainkaan. Jotenkin en usko tottumukseen.
        Epäilen niskaa (jota yksi ehdotti kun kuvailin tilannettani tinnitusta tuntevalle) tai sitten leukaani/hampaitani. Ja leuka välillä rusahdellut sen jälkeen tuntuu siltä että aina olisi vähän hiljentynyt.


      • JPQ kirjoitti:

        Mulla ollut jonkun aikaa käytännössä 24/7 tinnitus tosin se on hiljentynyt ja korvasairauksia ainakaan ei ole löytynyt (uskon että lääkärit osaa hommansa) eikä ole meluvamma ja eroaa muutenkin äänenä siitä millaisiksi kaikki muut tuntuu tällä tinnituksensa kuvailevan. Nytkin tosi hiljaa sanotaan välillä jopa nykyään niin hiljaa jos kuuntelen musiikkia ei kuulu oikeastaan lainkaan. Jotenkin en usko tottumukseen.
        Epäilen niskaa (jota yksi ehdotti kun kuvailin tilannettani tinnitusta tuntevalle) tai sitten leukaani/hampaitani. Ja leuka välillä rusahdellut sen jälkeen tuntuu siltä että aina olisi vähän hiljentynyt.

        olen tätä sihinää, vinkumista ja milloin mitäkin ääntä kuunnellut.
        Korvissa ei mitään vikaa.
        Niskanikamat kuvattu ja sieltä vaiva ilmeisesti on peräisin.
        Juuri tänään luin mahdollisuudesta että väärä purenta aiheuttaisi leukojen väärää asentoa ja vaikuttaisi sitä kautta tinnituksen syntymiseen.
        Seuraavana siis on hammaslääkärille meno.
        Kannattaa aina pitää musiikkia päällä, se helpottaa jokapäiväistä olemista.
        Olen kuullut myöskin jonkinlaisesta ääniterapiasta, mutta sitä lääkärini ei ole jostain syystä suositellut.
        Kunnollinen rentoutus, aika ajoin, on ainakin minulle tuonut jonkinasteista helpotusta.
        Mangneettiterapia ja hartioitten ja niskan hierontaa voin suositella.


      • JPQ
        Tamarix kirjoitti:

        olen tätä sihinää, vinkumista ja milloin mitäkin ääntä kuunnellut.
        Korvissa ei mitään vikaa.
        Niskanikamat kuvattu ja sieltä vaiva ilmeisesti on peräisin.
        Juuri tänään luin mahdollisuudesta että väärä purenta aiheuttaisi leukojen väärää asentoa ja vaikuttaisi sitä kautta tinnituksen syntymiseen.
        Seuraavana siis on hammaslääkärille meno.
        Kannattaa aina pitää musiikkia päällä, se helpottaa jokapäiväistä olemista.
        Olen kuullut myöskin jonkinlaisesta ääniterapiasta, mutta sitä lääkärini ei ole jostain syystä suositellut.
        Kunnollinen rentoutus, aika ajoin, on ainakin minulle tuonut jonkinasteista helpotusta.
        Mangneettiterapia ja hartioitten ja niskan hierontaa voin suositella.

        Tänään kun selkä ja niska tosi ihanan hyvässä kunnossa ollut tekemättä
        itse tietoisesti mitään (jollei hidas lenkki eilen vaikuttanut johon
        en usko,hidas siksi koska se oli valokuvaslenkki) niin tinnituskin
        tosi hiljaa ollut joten alan yhä varmempi niskan,leuan yms syiden
        pitävyydestä itselläni.


    • Nainen25....

      ääni on sellainen että sen kuulee vaan jos on hiljasta tai ympärillä päivällä hiljenee. Kestää.. noh, mulla alkoi vuosi sitten ja alku oli rankkaa. Kesä meni ihan ohi ja syksykin vielä. Joulukuussa koin ekan pidemmän ajan jolloin asia oli "unohtunut" kuukaudeksi, sitä ennen ne ajat olivat olleet max viikko. Siitä asti oikeastaan mennyt paremmin. Tinniääni vaihtelee lähes päivittäin, koskaan ei tiedä mitä illalla kuuluu kun käy nukkumaan. Kerran se oli jopa lähes päivän poissa. Siltikään, mitään syytä tälle ei ole löydetty vaikka silloin alussa monta kuukautta tehtiin erilaisia tutkimuksia korvan suhteen, myös kirot, hammalääkärit sun muut käyty läpi. Ainoa syy/seurausyhteys minusta voisi olla se kun samaan aikaan kun se alkoi mulla oli tosi paha poskiontelotulehdus. Kyllä tän kanssa pärjää. Enää ei v**ta kuin ajoittain. SIt sitä oppii ajankanssa mikä rauhottaa itseään, laittaa vaikka kellon tikittämään sängyn viereen tms. Mutta ei tämä enää sellaista valtaisaa ahdistus ja paniikkikohtausta aiheuta kuten silloin alussa. Oletko kuullut sitä sanontaa että kaikkeen tottuu paitsi jääpuikkoon persiissä? (se kerkeää sulaa sitä ennen). Huumori auttaa tässäkin paljon. Itseasiassa sen kanssa olen päässyt aika pitkällekin. Stressiä kannattaa välttää! Mukavaa kevättä.

      • ???

        Mitä tarkoittaa toi 24/7 ???
        Kerro tyhmälle jolla on soinut koko ajan ympäri vuorokauden viisi vuotta. Nukun tunnin-pari vuorokaudessa silloin tällöin epäsäännöllisesti, johtuu helvetillisiseksi kokemastani tinnituksesta, joka ei anna sekunninkaan rauhaa.
        Kiitos, jos viitsit selittää !


      • .... ...
        ??? kirjoitti:

        Mitä tarkoittaa toi 24/7 ???
        Kerro tyhmälle jolla on soinut koko ajan ympäri vuorokauden viisi vuotta. Nukun tunnin-pari vuorokaudessa silloin tällöin epäsäännöllisesti, johtuu helvetillisiseksi kokemastani tinnituksesta, joka ei anna sekunninkaan rauhaa.
        Kiitos, jos viitsit selittää !

        en ole kirjoittaja, mutta 24/7 tarkoittaa että siis jotain tapahtuu kokoajan 24 tuntia 7 päivää viikossa =)

        Mistä olet saanut tinnituksesi ja kuuluuko se siis kokoajan? Eikö mikään ääni peitä sitä?


    • Vasta totutteleva

      Tätä on kestänyt vasta nelisen kuukautta, joten en voi sanoa, miten tulen jatkossa suhtautumaan. Tällä hetkellä keskityn kirjaamaan mieleni sopukoihin erilaisista äänistä --- on oikeastaan tosi outoa, miten se ääni voikin olla niin erilainen välillä: joskus soi kolmella eri taajuudella kimakasti, välillä surisee, välillä piipittää, välillä soi sekä korkealta että matalalta jne. Se on kiehtovaa.

      Öisin kieltämättä ketuttaa. Olen alkanut nukkua ikkunat auki, jotta mahdollisimman paljon liikenteen melua kantautuisi sisään:-)

    • joku vaan

      koko ajan yötä päivää.Vuosi vuodelta näköjään muuttuen ja koventuen.
      Nyt kävin pari viikkoa sitten kuulotutkimuksessa ihan paikallisella terveysasemalla tavallisessa huoneessa kuulokkeet korviin jne.
      Toisessa korvassa piti olla 65 ja toisessa 70 desibeliä että erotin ne.
      Onneksi se ei vaikuta "arkikuuloon" kun se on vain noissa hurjan korkeissa äänissä,mutta ei se kovin kivalta tietysti tunnu kun sitä ei voi säätää tuolta päänsisältä:)
      Olen sinällään kuitenkin jo tottunut ettei se vaikuta kuin hiljaisuudessa ja metelin jälkeen jne.

    • Ripe

      Vuodesta -99 vasen korva suhissut enemmän tai vähemmän. Aluksi sain nukuttua vain lääkkeiden turvin ja olin 3 kk sairaslomalla. Sitten vain tulta päin ja töihin! En ole kertaakaan ollut töistä vinkumisen takia poissa, vaikka alussa se oli tosi paha. Kaikkein pahinta on jäädä yksin hiljaisuuteen ja alkaa surra kohtaloaan. Rauhallinen, keskittymistä vaativa harrastus on suositeltavaa. Ihminen ei pysty keskittymään tinnitukseen, jos suuntaa huomionsa muualle. Joku suojelee korviaan ja hakee täydellistä hiljaisuutta - se on suurin virhe, koska ihmisen elimistö ("vainu") pitää täydellistä hiljaisuutta luonnottomana. Silloin kuulohermo herkistyy entisestään. Tämä on lääkärien tutkimusta eikä mitään minun maallikkoteoriaani.

      Jos on niskajäykkyyttä (niin kuin minulla), hieronta yleensä auttaa, ja minä teen helppoja joogaliikkeitä päivittäin. Monet saaneet apua avantouinnista!

      Voin sanoa, että alussa olin lähellä itsaria, mutta oireet ovat lieventyneet ja vakuutan, että oireen kanssa oppii elämään ihan tavallista elämää. Muista: jos on "huono päivä", ajattele, että tämä on tätä, mutta huomenna on taas varmaan paremmin. Yleensä onkin! Tsemppiä kaikille.

      P.s. Jos äänet tuntuvat pahalta korvassa (lusikan kilahdus tms.), kuulohermo on herkistyneessä tilassa. silloin kannattaa välttää melua; minulla näin oli alussa ja käytin välillä korvatulppaakin esim. autolla ajaessani - yleensä tämä herkkyys menee viikkojen tai kuukausien jälkeen ohi.

      • Anonyymi

        Kiitos!


    • HaHeRa

      Minulla alkoi tinnitus keskellä päivää vuonna 1992 soida kuin palosireeni (mittauksissa pään sisällä yli 120 desibelin meteli hyvin korkealla taajuudella! Stressi oli laukaisija. Verenpaineet pilvissä ! Diastolinen paine yli 120 ! Hoitakaa verenpaineet kuntoon, se voi jo yksi auttaa! Mitään varsinaista hoitoa ei ole olemassa koko maailmassa. Itselläni soiminen helpottui noin 7 vuoden jälkeen. Eikä häiritse nykyään juuri lainkaan. Stressi, joka nostaa verenpainetta nostaa suorassa suhteessa korvan vinkumista. Joten ei saa ottaa pulttia ja verenpaineet mataliksi ! Imovane auttaa jos on nukahtamisvaikeuksia !
      Kyllä sen kanssa pystyy elämään, ja jos se on minulta hävinnyt itsestään niin kyllä se häviää sinultakin.. ei muuta kuin kuulemisiin .....

      • adfh

        Siis miten tuommoista voi kestää? 120dp on ihan sairaan kova ääni. Enemmän kuin jossain Discossa on musiikki! Olet varmaan luonteeltaan semmoinen "selviytyjä" sillä en ainakaan minä voisi kestää tuommoista kamaluutta.


    • miina

      Ajan mittaan tottuu, inhottavaa on kun yölläkin soi ja poksauttaa, ujuui ujuui kuuluu mun korvassa.Vaikka on molemmissa korvissa on kuulolaite pienestä lähtien. EI VOI MITÄÄN....

    • 6kHz tasainen ulina

      ...altistut melulle säännöllisesti ilman että suojaat korviasi millään tavalla.

      Itsellä ei ole voimistunut 20 vuodessa mutta toisaalta en ole käyttänyt korvakuulokkeitakaan enää ainakaan 15 vuoteen ja muutenkin olen yrittänyt suojata kuuloa kaikelta kovalta melulta.

      Kaikkeen tottuu niinkuin joku taisi aikaisemmin sanoakin. Kohonneella verenpaineella näyttää olevan tinnitystä voimistava vaikutus.

    • MKKN

      Minulle ehdotettiin käydessäni TAYS kuulopolilla että ottaisin radion sängyn viereen. Sieltä ei saa kuulua mitään musiikkia vaan aseman pitää olla hiukan sivussa. Tämä kuulemma auttaa tavallaan unohtamaan tinnituksen. Minulla on kovempaa ja hiljempaa mootsarttia. En tiedä vaukuttaako oma mieliala tinnituksen helpommin kuuluvuuteen. Nyt sain kuulolaitteen ja tinnitus on enään ilman laitetta olevassa korvassa. Älä ajattele asiaa niin kaikkeen tottuu ja kaiken kestää. Nämä on sentään pieniä murheita.

    • Extinnitus

      Vanha ketju, mutta aihe ei vanhene.

      Ei kannata välttää normiääniä. Täydellinen hiljaisuus on pahempi, eli kun kuulee vain tinnituksen, niin se tuntuu vain pahenevan ja aivotkin oppii jotenkin tuottamaan vain lisää sitä ääntä.

      Ääniterapia on hyvä. Moni kuuntelee esim. cd:ltä luonnonääniä tai mieleistään musiikkia, jolloin aivot alkaa jotenkin niillä uusilla monimuotoisilla äänillä kai korvaamaan sitä tinnitusääntä, joka vähitellen vaimenee, jopa loppuu kokonaan.

      Auttaa, kun ajattelee, että tinnitus voi joskus helpottaa, sanoipa joku muu mitä tahansa. Oma tinnitukseni alkoi synnytyksen jälkeen. Joillakin tinnitusta tulee myös vaihdevuosien aikaan - voi siis liittyä naisilla myös estrogeenin vähyyteen, joka voi kohentua imetysajan loputtua ja hormonitoiminnan palauduttua tai estrogeeni-korvaushoidolla vaihtari-iässä.

      Minulla auttoi tinnitukseen se, kun hommattiin kotiin ilmalämpöpumppu, eli ennen nukuimme täydessä hiljaisuudessa, jolloin tinnitus korostui ja minä valvoin, mutta kun ilmalämpöpumppu pitää jos millaista ääntä, niin se peitti tinnitusta hyvin ja keskityin kuuntelemaan sitä enemmän, mutten liikaa, ettei se alkanut häiritä. Ajattelin, että ulkona sataa vettä, kun noin kohisee. :)

      Ennen ilmalämpöpumpun saamista, keskityin tavallisen kellon tikitykseen ja laskin mielessäni aina kaksi sekuntia yhdeksi, jolloin aloin rauhoittua ja saatoin nukahtaa.

      Kyllä se tinnitus voi myös loppua, kuten itseltäni lähes loppui, eli hyvin vaimeaa on enää, ei juuri häiritse. Joskus, jos alkaa pahentua, alan heti keskittyä kuuntelemaan kaikkia muita ääniä, niin tinnitus alkaa vaimentua, enkä sitä enää huomaa.

      Tsemppiä kaikille. :)

      • ovat_auttaneet

        Johnnie Lawsonilta löytyy luonnonääniä YouTubesta, jossa on paljon muitakin Relaxin meditation- teemoilta löytyviä tinnitykseen auttavia esim. merenkohinaa, puron virtausta, rankkasadetta jne tärkeintä kuitenkin on ollut näitä kuunnellessa, ettei näistä tule korvamatoa


      • dlkfjglsdkfjg

        Valkoinen kohina, white noise auttaa mulla. YouTubesta löytyy 12 tunnin pätkiä, ei tarvitse kuunnella kovin kovalla, peittää tinnituksen ja unohtuu taustalle.


    • ErNuTa

      Taas on suuri määrä kärsijöitä, jotka eivät tajua"äänien" (ns. tinnituksen) olevan normaalisti seurausta kuulohermon jatkeen joutumisesta puristukseen jossakin kohtaa niskaa tai selkää (alas ristiselän alueelle asti). "Äänen" laji (kohina, sirinä, kilinä, sireenin pauhu jne) riippuu siitä millä kohtaa niskaa/selkärankaa puristus on syntynyt.

      Niskan/selän välilevyt rappeutuvat kaikilla, etenkin päälle 40-vuotiaana. Kun välilevy painuu kasaan, voi alueella myös oleva hermon jatke joutua puristukseen.
      Niskan ja selän lihasjännitysten purkaminen hieronnalla sekä liikunta (kävely, tanssi jne) ja voimistelu tulisi aloittaa. Itse saan KAIKKI "äänet" hiljennettyä puolessa minuutissa, kunhan aloitan voimisteluliikkeet HETI "äänen" alettua.
      Jos "ääni" on ehtinyt vakiintua, vaatii sen poistaminenkin ehkä paljon aikaa ja hierontaa.

      Kuulohermon jatkeen tehtävä on vaimentaa kaikuminen kuulohermosta. Kaikuja syntyisi, jos kuuloaistimet vain kytkettäisiin aivoihin. Korkeataajuinen signaalijohto, jollainen kuulohermokin on, vaatii ns. terminoinnin. Terminoinnin syy ja periaate on sama kuin elektroniikassa, jossa korkeataajuinen signaalijohto AINA terminoidaan.. Elektroniikassa signaali poimitaan sivuhaaran kautta itse signaalin jatkaessa signaalijohtoa (sen jatketta) pitkin, vaimentuen pois viimeistään päässä olevaan vastukseen.

      Suurimmalla osalla lääkäreistä ei valitettavasti ole tietämystä näistä "äänistä", eikä edes kuulohermon jatkeesta. Jotkut pöllömmät luulevat asiaa jopa psykologiseksi kuvitteluksi.
      On itsestäsi kiinni. Voit saamattomuutesi vuoksi kuunnella "ääniä" lopun ikääsi.
      Mutta jos et ole saamaton, voit poistaa aktiivisesti niskasi/selkäsi lihasjännityksiä. Silloin "äänetkin" poistuvat.

    • korvat_soi

      Oma korvien soiminen alkoi juhannusviikolla. Yksi aamu herätessä korvat soi.
      Soiminen on sekä tasaista kohinaa, että myös sykkivää toisessa korvassa.
      Oireina myös korvasärky ja herkkyys koville äänille.
      Mitään ei ole selvinnyt, eikä kai selviäkään (?).
      Lähete on kirjoitettu korva-/nenä-/kurkku-polille jatkotutkimuksiin.
      Onko kellään kohtalotoverilla vastaavia kokemuksia?

    • psykoosia_pukkaa

      Kohta se piippaus, vinkuna, ininä, suhina korvassa/korvissa muuttaa sävyään, ääntään.. siitä syntyy sanoja, lauseita,.. ärsyttävää valitusta ja inttämistä,.. jatkuvaa selostusta ja kinaa,.. kaikkitietävää viisastelua ja arvostelua,.. ei mitään kivaa, ei kaunista. Ja se ei lupaa lopettaa ikinä.

    • ei_nyt_ihan_noin

      Yleensä kyllä ns. "äänienkin" kuuleminen loppuu, tai potilas oppii muuten suhtautumaan tilaansa.

    • Niska_

      Yksi keino ( jonka olen joskus lukenut tältä palstalta ) saada selville onko sinun tinnituksesi lihasperäinen tinnitus on tällainen.

      Katso suoraan eteenpäin ja paina kämmenellä leukaasi. Jos tinnituksen ääni muuttuu niin luultavasti tinnitus johtuu niskan ja hartioiden lihasjännityksestä.

      Minulla tämä keino ainakin toimii.

      Minun tinnitukseni on havaintojeni pohjalta lihasperäistä ja olen omilla konsteilla saanut sen aisoihin. Tässä muutama apukeino, joista on hyötyä lihasperäiseen tinnitukseen :

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/10859808#comment-57760300

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/10859808#comment-59262597

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/10859808#comment-63024256

      http://keskustelu.suomi24.fi/t/13415260/tinnitukseen-loytyy-apua

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/10859808#comment-60056977

      Monilla nuorilla on fysiatrian erikoislääkärin Minna Ståhlin väitöskirjan mukaan ”some-niska”.

      Kun 5 kiloa painava pää työnnetään eteenpäin ja alas, voi kuormitus selkärangassa olla vipuvaikutuksen vuoksi jopa 27 kiloa.

      Näin käy, kun älypuhelin on sylissä ja ihminen syventyy sitä näpräämään.

      Minulla päätetyöskentely aiheutti luultavasti tinnituksen.

    • johtuuko_niskasta

      Minullakin alkoi korvissa sihisemään. Enemmän vasemassa ja toisinaan myös oikeassakin. menin työterveyslääkärille joka kiinnitti jo aluksi huomiota mm. kireisiin niskalihaksiin. Sain lähetteen kuulotutkimuksiin ja työfysioterapeutille. Kuuloarvoni olivat hyvät.




      Työfysioterapeutti kiinnitti huomiota kireisiin niskan ja pään alueen lihaksiin sekä huonontuneeseen ryhtiini. Olin totutellut työntämään päätäni liiaksi eteen, samalla tavalla kun päätetyöntekijä kurottelee kohti näyttöpäätettä niskat etukenossa. Sain liikeharjoitteita ja asentomuutoksia ryhdin suoristamiseksi sekä lihasten liikkuvuuden parantamiseksi.




      Tilasin myös muutamia aikoja fysioterapeutti OMT:lle joka käsitteli kireitä niska-, yläselkä-, sekä purentalihaksia ja antoi lisää ohjeita elämänmuutoksiin(ryhdin pitämiseksi parempana ym..)




      Kaikki nämä toimenpiteet ovat parantaneet tilannettani ja hiljentäneet ääniä, tuoneet muutoksia ääniin sekä totaalista hiljaisuuttakin välillä. Kevyt käsillä puuhailu (kuten haravointi, harjailu) ovat tuoneet aina helpotusta. Omatoimisesti olen hieronut ohimoitani, korvan taustoja, päänahkaa, kevyesti niskaanikin jotka nekin tuovat paljon muutoksia ja helpotustakin. Koetan muistaa aina pitää ryhtini hyvänä ohjeiden mukaan ja noudattaa fysioterapeutin ohjeita.




      Itse suosittelen sihinän/vikinän korviinsa saaneille menemään fysioterapeutille. Myös kannattaa tutkituttaa verenpaine, olen kuullut senkin aiheuttavan vastaavaa sihinää.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      19
      1801
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1348
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1230
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1150
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1105
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      13
      1068
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1019
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1017
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1002
    Aihe