Print24.fi - kyseenalaista toimintaa?

Print24:n käyttäjä

Hei!

Minkälaisia kokemuksia muilla on ollut Print24:stä?

Itse olen tilannut palvelusta parit käyntikorttisatsit ja mainostarroja. Osa korteista ja tarroista oli hyviä, mutta jälki on usein ollut epätasaista. Esimerkiksi tarroista liki puolet on pilalla sävyerojen, virheellisen leikkauksen tai omituisten painaumien takia.
Käyntikorteissa sävyeroja ja suttuisuutta.

Palvelu on erittäin edullinen, mutta kyllä silti odotan kohtuullista laatua. Nyt Print24 ansaitsee ainakin omien kokemusteni perusteella kritiikkiä.

Lisäksi lähetin Print24:n sivuilla olevaan vieraskirjaan kommentin, joka sisälsi sekä positiivista että negatiivista palautetta. Kun kommenttini julkaistiin, oli kaikki negatiivinen osuus poistettu ja viestini jäi ylistäväsävyiseksi! Kummallista toimintaa Print24:ltä, tulee aivan Neuvostoliitto mieleen.

Omien kokemusteni perusteella en voi suositella palvelua, mutta edullisuuden ansiosta en lähde tämän enempää moittimaan. Jokainen punnitkoon itse, haluaako tilata Print24:ltä ulkomailta riskillä epätasalaatuista tavaraa, vai tilaako liki tuplahinnalla varmasti laadukkaita painotuotteita Suomesta.

Palvelu löytyy siis osoitteesta www.print24.fi

31

13230

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Henkka

      ite oon tilannu niiltä print24:ltä kanssa eri tuotteita (mm. käyntikortteja) eikä niissä oo ollu mitääm vikaa. Jälki on ollu tosi hyvä.

      • masa45092085

        Viestiketjun lopussa aika paljon tuoreita kommentteja toiminnasta, ei kovin mairittelevaa. Taso on ilmeisesti pudonnut tässä vuosien varrella melkoisesti, kun kerran vielä neljä vuotta sitten jotkut näköjään olivat tyytyväisiä.. Varokaa tätä firmaa!


    • Jannu vaan

      tullu tilattua print24:stä eikä laadussa o ollu mitään valittamista kun kerran yksien käyntikortien kanssa, joiden leikkuu oli menny vähä vinoon. Ilmotin heille asiasta ja sain uuden satsin samoja kortteja! Musta se on mahtavaa palvelua.

      Niin et jos haluut jostain heille valittaa niin kannattaa varmaan ottaa firman henkilökuntaan yhteyttä eikä vaan laittaa sitä johonkin vieraskirjaan.

    • Susa

      Ai lähetit heille siis viestin, et jostain oikeasta asiasta, vaan testataksesi heitä?

      Ei kai nyt mikään firma oo niin tyhmä että julkaisee omilla nettisivuillaan jotain negatiivista tietoa itestään. Muutenhan sinne vois vaikka kirjotella mielin määrin kirosanoja, jos huvittaa.

      • nimimerkkkkkkki

        No mut jos ne ei halua julkaista sitä niin ne vois vaan jättää kokonaan julkaisematta sen eikä poistaa siitä tiettyjä osia ja julkaista vain osaa viestistä joka antaa ihan vääränlaisen kuvan.


    • anonyymi

      ketä kiinnostaa

      • on ookoo

        Olen käyttäny ko. firmaa ja hyvin on kaikki menny, kortit ookoo ja etenkin hinta! Kantsis ehkä miettiä mitä milläkin rahalla saa, toiminta on ollu tosi nopeeta ja enpä keksi mitään valittamista.

        Olen samaa mieltä että kantsii ottaa yhteyttä toimittajaan heti, jos on jotain huomauttamista eikä kirjotella kettuiluja vieraskirjaan. pöh.


      • masa32532
        on ookoo kirjoitti:

        Olen käyttäny ko. firmaa ja hyvin on kaikki menny, kortit ookoo ja etenkin hinta! Kantsis ehkä miettiä mitä milläkin rahalla saa, toiminta on ollu tosi nopeeta ja enpä keksi mitään valittamista.

        Olen samaa mieltä että kantsii ottaa yhteyttä toimittajaan heti, jos on jotain huomauttamista eikä kirjotella kettuiluja vieraskirjaan. pöh.

        Kannattaa katsoa viestiketjun lopusta tuoreimpia kommentteja kyseisen puljun toiminnasta.. Ei kauhean mairittelevaa tekstiä, eli taso on ilmeisesti pudonnut vielä entisestään.


    • hyviä ei saa halvalla

      Ihan hanurista, eivät ota vastuuta virheistään.
      Käyntikorteissa oli leikkaukset vähän niin ja näin.. ei mitään vastuuta, inttivät vaan että painatus oikein.. mutta se ei riitä, leikkauskin pitäisi hallita!!!! O pistettä painukoot....

    • ababab

      Tilasin sieltä "ilmaisia" käyntikortteja. Tilausta tehdessä kävi ilmi että kuitenkin veloittavat 10 euroa toimituksesta. No, ei tämä vielä mitään, tein kuitenkin tilauksen. Huomasin vasta kun sain tilausvahvistuksen, että korteissa tulisi olemaan kääntöpuolella kyseisen firman mainos. Peruin tilauksen noin 15 minuttin kuluttua tilauksen tekemisestä. Jonkin ajan päästä vaativat 25 euron "peruutusmaksua". Vastasin siihen että en maksa, jonka jälkeen tuli toinen maksukehoitus, jossa oli vielä lisätty 5 euron "huomautusmaksu". Nyt jännittää mennäänkö tämän kanssa oikeuteen...

      • 1979

        Kannataisiko lukea kaikki ehdot ja ohjeet ennen kuin tilaa mistään koskaan mitään. Ei sellaista asiaa olekaan kuin ILMAINEN. Aina se maksaa jollekin jotain. ;o)


      • nelinkertaistui!
        1979 kirjoitti:

        Kannataisiko lukea kaikki ehdot ja ohjeet ennen kuin tilaa mistään koskaan mitään. Ei sellaista asiaa olekaan kuin ILMAINEN. Aina se maksaa jollekin jotain. ;o)

        Niin ja nyt niillä nelinkertaistui joidenkin tuotteiden hinnat ihan yhtäkkiä! Ihmeellistä touhua...


      • Vakiotilaaja

        Olen tilannut heiltä n. 25 000 korttia. Kaikki on painettu erittäin hyvin ja laatu on tasaista. Ei mitään huomauttamista. Toimitus on pelannut viimeisenpäälle!
        Ne ketkä etsii ilmaista, pitää muistaa että mitään ei saa ilmaiseksi. Minä olen aina maksanut tilauksistani enkä tinganut ilmaista!
        Hyvää syksyä!
        PS. Teen tulevalla viikolla 5000 kortin tilauksen taas!


      • Tyytyväinen asiakas

        Ei missään kaupassa harjoiteta kirjastotoimintaa! Ne ketkä vetää sisään ja ulos ovat run...reita. Eikös niin ruukata sanoa!
        Tilattu mikä tilattu! Näin se on! Saavat periä sinulta vaikka ulosotolla ne kulut!
        Etsi seuraavlla kerralla toinen ilmainen toimittaja!


      • print 24 floppi
        Tyytyväinen asiakas kirjoitti:

        Ei missään kaupassa harjoiteta kirjastotoimintaa! Ne ketkä vetää sisään ja ulos ovat run...reita. Eikös niin ruukata sanoa!
        Tilattu mikä tilattu! Näin se on! Saavat periä sinulta vaikka ulosotolla ne kulut!
        Etsi seuraavlla kerralla toinen ilmainen toimittaja!

        Tilasin yrityksellemme 4settiä käyntikortteja. Maksoin sunnuntaina tehdystä tilauksesta ekstrahintaa, jotta saisin 4päivän pikatoimituksen ja kortit seuraavaan viikonloppuun mennessä.

        Seuraavana perjantaina saapui 3settiä kortteja. Soitin print24 ja he totesivat, että hyvittävät erotuksen myöhästyneen toimituksen johdosta. Piti kuitenkin tehdä kirjallinen reklamaatio. Tein reklamaation, mutta vastauksena seuraava viesti.

        Hei,

        Ilmeisesti on tapahtunut viive toimituksessa UPS:n osalta. UPS ei ikävä
        kyllä takaa näytä toimituksia päivän tarkkuudella.

        Pahoittelemme viivästystä.

        Terveisin
        Asiakaspalvelu


        Hallituksen jäsenet Kaupparekisterissä
        Varsinainen jäsen: Lerchl Wolfgang Maximilian
        Varajäsen: Günther Alexander


    • vihainen ja pettynyt

      Olen tilannut kyseisestä firmasta kolme kertaa ja maksanut extraa nopeammasta toimituksesta. Joka kerta tuotteet ovat tulleet myöhässä, niin että olemme joutuneet tilaamaan muualta pikapainosta ainakin pienemmän erän samaa painotuotetta, koska viivästykset ovat olleet luokkaa 4-6 päivää.

      Suomessa oleva yhteyshenkilö totesi puhelimessa todella ilkeästi, että meidän toimitusajat eivät velvoita mihinkään, mene vaikka oikeuteen. Ei puhettakaan hyvityksestä.

      Ulkomailla oleva yhteyshenkilö oli mukavampi, vaikkakin hyödytön meidän kannalta. Kertoi, että on pahoillaan viivästyksestä ja myönsi heidän markkinoinnin olevan harhaanjohtajaa. Kuulosti pettyneeltä ja kertoi vaihtavansa työnantajaa heti kun löytää uuden, kun on kyllästynyt selittelemään parhain päin oman firmansa selviä virheitä.

      En tilaa enää koskaan, enkä suosittele kenelläkään muulle tilausta.

    • paska firma

      En suosittele kenellekään. Asiakas maksaa lisähintaa nopeammasta toimituksesta, tuotteet tulevat 10 päivää myöhässä ja asiakaspalvelun vastaus on:

      Arvoisa Asiakas,

      Kiitos sähköpostistanne.

      Emme valitettavasti saa tuotteita Teille huomiseen mennessä. Emme myöskään takaa mitään toimitusajoistamme kuten mainitsemme yleisissä sopimusehdoissamme.

      Toivomme, että tämä informaatio on ollut Teille hyödyllinen ja mikäli Teillä
      on lisäkysymyksiä älkää epäilkö ottaa yhteyttä meihin.

    • Laatua halvalla

      print24:n kritiikissä tunnutaan usein painottavan että suomesta saa parempaa palvelua ja laatua mutta tämä on täyttä puppua. Ensinnäkin on turha kuvitella että ison kansainvälisen painotalon digi- ja offsetpainokoneet, jotka kuitenkin ensi kädessä määräävät tuotteen laadun, olisivat huonompia kuin pienten kotimaisten nyrkkipajojen vastaavat.
      Olen itse tilannut painotuotteita print24:lta, Kiinasta sekä yli kymmeneltä kotimaiselta painotalolta isoista pieniin. Ulkomailta on aina tullut kerralla mitä on pitänytkin, mutta suomesta en ole löytänyt vielä painotaloa joka saisi tehtyä kolme peräkkäistä tilausta kerralla kohdalleen. Yleisimmät virheet taitavat olla ladontaohjelmaan tai Photoshoppiin päälle jääneet aiemman painotyön asetukset, joiden ansiosta tulosteet ovat joko väärän kokoisia tai jotain väreistä on photoshopilla korostettu luonnottomaksi asti. Toinen yleinen syy virheellisiin värimuutoksiin on ollut "kulunut painorumpu", jolle kuulemma ei nyt oikein voi tehdä mitään??? Usein myös sovittu ja tilattu 180 grammainen päällystetty paperi on vaihtunut perus kasikymppiseen kopiopaperiin, eikä millään ole ymmärretty että miksi en kehtaa sellaisia esitteitä tai kuvastoja jaella asiakkaille. Hinta toki on ollut sen paksumman paperin mukainen. Listaa voisi jatkaa loppupäivän...

    • Tuittunen....

      Tilasin käyntikortteja, kaikki ok
      ...lisäksi tuhansia postikortteja, kaikki erittäin ok ja toimitus täsmällistä. Eikäöhän joka firmalla, niin suomalaisella kuin muullakin ole omat mokansa :) Mulla ainakin oli pelkästään hyviä kokemuksia.

    • AL

      Tosi mahtava palvelu ja vielä kaiken lisäksi edullinen!!!
      Käyntikortit, flyerit, postikortit testattu!!!

    • HeidiHannele

      Tilasin heiltä 2500 kpl mainos flyereita. Olen tyytyväinen laatuun ja toimitukseen.. Suosittelen :)

    • puppuhöttö

      Eiköhän tässä ketjussa jo selville tullut, että huuhaa putiikki. Kannattanee välttää firmoja mistä löytyy pahaa sanottavaa ihan jatkuvasti. Kolme viimestä "tosi hyvä firma" voi skipata ihan heidän oman propakandanaan.

      Itse en ole tilannu, olen mainannut mutta heidän ilmaiset näytteet vaikuttanee olevan perätöntä puppua. Ilmainen on "ei mitään kuluja asiakkaalle"!

    • jepjep

      Niinpä niin. "Itse en oo mitään tilannu, mutta huuhaa putiikki se on. Olen kuullu naapurin kaiman koiralta täyrellisenä totuutena." hehee.

      Itse olen tilannut 4 vuotta ko. firmasta esitteitä, käyntikortteja, julisteita, kutsukortteja yms. kymmeniä tuhansia kappaleita. Välillä on korjattu "lennosta" originaalia ennen painoa ja virhetilanteessa HE ovat ottaneet yhteyttä ja kertoneet mikä on pielessä. Viivytys on pahimmillaan ollut 1 päivä omasta mokasta johtuen.
      Painolaatu on ollut hyvä. Paperi on sitä mitä on tilattu. Joskus he ovat ehdottaneet tilausmäärän tuplausta parin kympin lisähinnalla. Joskus on otettu ja joskus ei.

      Toimitusajat ovat alkaneet mättää siinä vaiheessa kun paketti on saapunut Suomen kamaralle ja UPS kieltäytyy ajamasta pakettia kotiovelle, koska kotiovi on liian kaukana. Rakas postilaitoksemme heittelee pakettia pari päivää lajittelukeskuksessa ennenkuin se löytää oikean rekan.
      Ongelmasta on selvitty siten että tilataan tuote riittävän ajoissa.

      Suomalaisista painotaloista olen saanut pääasiassa myös hyviä tuotteita, mutta hinnat ovat ihan omassa luokassaan verrattuna print24 hintoihin ja asiakaspalvelu ja reklamaationsietokyky tuntuu välillä olevan heikkoa.

    • Igor

      Erittäin laadukkaa flyerit taas kädessä ja hinta kohdillaan. Tarrat, postikortit, käyntikortit myös toimineet. Nopea toimitus ja hyvät infot miten tilaus etenee!!!

    • t3ho

      Tilasin käyntikortteja k.o. firmalta. En lähtenyt tinkimään laadusta (paperi, jälkikäsittely, painotekniikka) joten hintaakin korteille tuli ihan kohtalaisesti. Kortit tulivat ajallaan mutta laatu oli ihan luokatonta. Leikkaukset päin p*#settä ja painojälki heitteli todella paljon painoerän sisällä. En todellakaan suosittele kenellekään. Kortit jäi kuitenkin käyttöön, mutta seuraava erä tilataan jostain muualta. Laitoin asiasta heille reklamaation johon ei kuitenkaan ole tänäkään päivänä kuulunut mitään vastausta. Todennäköisesti syyttäisivät pohja-aineistoa tms., olen kuitenkin itse saanut koulutusta myös graafiselta alalta ja painotekniikoistakin jotain tiedän, eli pohja-aineisto oli kyllä viimesen päälle kunnossa.

      Älkää yrittäkö säästää paria euroa, p#skaa saatte tuolta firmasta!

    • brs1

      Tilasimme juuri käyntikortit ja mainoslehtisiä Print 24:lta ja meillä kokemukset on hyviä. Jälki oli asiallista ja toimitus nopea!

    • Toimiiii

      Ei ole neljän tilauksen jälkeen mitään huonoa sanottavaa Print 24:stä. Toimitukset ovat tulleet ajallaan ja jälki on ollut hyvää. Asiakaspalvelun chatistä sain selvitettyä yritykseni tilausta tarkemmin englanniksi, mutta hoitui se asia varsin hyvin niinkin. Kaikki sähköpostit ovat tulleet selkeästi suomeksi. Voin suositella helposti erityisesti pienemmille yrityksille, koska osa tuotteista hinnaltaan varsin kilpailukykyisiä.

    • alkuperäinenkirjoittaja

      Hei,

      Nyt kirjoittaa tämän ketjun aloittaja. Tein juuri äsken uuden tilauksen Print24:stä ja muistin aikoinaan kirjoittaneeni toiminnasta negatiivista palautetta (silloin ihan aiheellisesti). Päätin kirjoittaa päivitystä, joten googletin palautteen esiin.

      Print24:n toiminta on muuttunut merkittävästi viimeisen kymmenen vuoden aikana. Hinnat ovat edelleen sopivan edulliset. Tuotteet ovat kuitenkin nykyään paljon tasalaatuisempia, huonoja kappaleita ei enää käytännössä ole juuri lainkaan. Toimitusajat ovat lähes päivän tarkkuudella luvatunlaiset ja asiakaspalvelu toimii. Värit ovat olleet halutunlaiset, kunhan käyttää heidän neuvomaansa profiilia.

      Olen viimeksi kuluneiden vuosien varrella tehnyt kymmeniä tilauksia Print24:stä, mukaanlukien kirjoja, esitteitä, lehtiä, käyntikortteja yms. Määrät ovat toisinaan olleet merkittäviä. Nykyään voin suositella palvelua varauksetta.

      T: Print24:n käyttäjä

    • Extremerunni

      Pelkästään hyviä kokemuksia. Äärettömän hyvä ja ystävällinen asiakaspalvelukin kun olen joskus itse sohlannut tilauksen kanssa.

    • Hikipaja

      Mistään luotettavasti tahosta ei ole kysymys vaikka kovasti mainostavat nopeampaakin toimitusta. Ottivat päivää ennen yhteyttä kun materiaalin lähetyksessä oli kuuelma ongelmia. Ei varmaan aikaisemmin olisi kannattanut asiaa tarkistaa. Toimitusaika ilmoitettiin suoraan myöhemmäksi erikseen tilauksessa olleesta ja maksetusta nopeammasta toimituksesta. Toisaalta mitäpä sitä voi olettaa saavansa tuolla hinnalla. Laadusta ei vielä voi sanoa mitään kun odotellaan tässä koska tuotteet saapuvat... Onneksi naapuripaino pelasti ja teki nopeasti samat tuotteet päivässä muutaman kympin kalliimmalla.

    • Anonyymi

      Edulliset hinnat ja suht nopeat toimitukset. Tilasin käyntikortteja n. 500, ohjelma varoitti huonosta laadusta mikä oli tiedostettavissa koska taiteilin itse kortit heikolla kuvatarkkuudella. Asialla oli kuitenkin hoppu ja hyväksyin tilauksen. Kuitenkin olen tyytyväinen tilaukseen, joka tein n. 2 vuotta sitten. Monipuolinen valikoima, Isojen tilausten kohdalla kannattaisi ehkä soittaa ja tiedustella lisää. Tilasin myös tulostus-esitteitä, joissa ollut hyvä laatu perushintaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2814
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      522
      2645
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1845
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1777
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      117
      1723
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1669
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1272
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      87
      1106
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1082
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      55
      1077
    Aihe