Kooikerhondje

villaaa

Minua on ruvennut kiinnostamaan Kooikerhondjen hankkiminen. Olen kymmenenvuotta halunnut koiraa, ja on ihan ymmärrettävää ettei sitä ole aikaisemmin minulle hankittu, sillä olen nytten vasta 16 vuotias, dogsitteriksi kouluttautunut 2 vuotta sitten.
Olen tutkinut kyseistä rotua, mutta haluaisin vielä kysäistä, että sopisiko tämä kerrostalon toiseen kerrokseen ensimmäiseksi koiraksi, josta tulisi vain perhekoira?
Emme asu kaupungissa, vaan kunnassa, jossa on paljon metsäalueita joissa pitää irti koiraa.

Kyselisin vielä hintoja, minulle kelpaisi sellainenkin koira, jota ei hyväksytä näyttelyihin jostain syystä, koska kotikoiraksi tulisi.
Eli jos on tietoa, missä olisi myynnissä ns. viallista koiraa, niin voi kertoa.

10

7096

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miss j

      Oletkos katsellut näitä sivuja? http://www.spanieliliitto.fi/Kooikerhondje/
      Sieltä löytyy kivasti tietoa kyseisestä rodusta. Tämän lisäksi voit ottaa suoraan yhteyttä kasvattajiin, jotka kertovat hyvin mielellään koiristaan. Ei tietenkään kannata heti ensimmäisenä kysyä hintaa, sillä se on epäkohteliasta ja useimmat kasvattajat eivät sen jälkeen myy sinulle pentua.

      Muistathan myös, että koiran ostohinta on pienin kuluista. Ruokinta, rokotukset, madotukset, tarvikkeet, lelut, puruluut ja koirakoulu vievät rutkasti enemmän. Tosin pienemmissä erissä. Laadukas penturuoka maksaa noin 60 euroa/15kg säkki. Rokotusten hinta riippuu paikkakunnasta ja lääkäristä. Panta, kunnon hihna (ei flexiä pennulle), kupit, harja kampa, kynsisakset, koirankakkapussit (taajamissa, lenkkipoluilla ja puistoissa kakat tulee kerätä pois sakon uhalla, metsässä ja maalla ei tarvitse) ja shampoo vievät kyllä ihan kivasti, varsinkin jos kerralla ostaa. Koiran lelut (ne, jotka ovat lattialla) ja ne lelut, joilla ihminen leikkii koiran kanssa on oltava erikseen (johtajuusjuttuja). Koirakoulu on hyvä käydä AINA, vaikka pennusta suunnittelisikin vain kotikoiraa. Auttaa nimittäin todella paljon koulutuksessa.

      Meillä itsellä on nyt n.7kk vanha pentu ja muistan vielä melko tarkkaan, kuinka suuri yllätys rokotusten hinta ja muut kulut olivat, kun niitä jälkikäteen ollaan laskettu. Ja vielä tuli mieleen. Älä osta Keltaisesta Pörssistä, tms halpaa koiraa. Se on arpapeliä. Aina ne eivät ole puhdasrotuisia ja useimmiten ne ovat sairaita ja se, minkä säästit hinnassa, menetät moninkertaisesti lääkärikuluissa.

      Onnea koiran etsintään!

      • villaaa

        Kiitos vastaukseksta.

        Olen lukenut kyseiset sivut ja olen tietoinen kaikista lisäkuluista. :)


    • .....

      Hei!
      Meillä on koikerhondjen uros pentu, nyt noin puoli vuotta...
      Asutaan kerrostalossa. Välillä kyllä käy naapureita sääliksi, kun on meidän poika aika äänekäs, vaikka kooikerit eivät yleisesti olekkaan... :)
      Perhe koiraksi kooikeri sopii kyllä, jos se saa tarpeeksi tekemistä ja sen kanssa puuhataan paljon. "Sohvakoiraksi" kooikerista ei ole. Tarpeeksi ulkoilua ja leikkiä ja muuta puuhaa, niin ei välttämättä mitään erityistä sen kanssa tarvitse harrastaa...

      Kooikerit maksavat yleisesti 1000 €. Tietääkseni ei ole pentueita, joita ei rekisteröidä. Omasta mielestäni rekisteröimättömät pentueet oikealta kasvattajalta olisivatkin epäilyttäviä... Viallista pentua ei kannata halvan hinnan vuoksi ottaa! Eikä vastuullinen kasvattaja sellaista edes myy... Voi tulla tosi kalliiksi myöhemmin jne...

      Kavattajilta kannattaa kysellä heidän koiristaan. Jotkut kasvattavat vain harrastuskoiria, jotka ovat niin vilkkaita että tarvitsevat tosissaan aikaa paljon. Rahallisenmpi kooikeri sopii teille varmaan paremmin...

      Irti pitämisestä vielä, että opeta koira sitten hyvin! Kooikeri on saalistusviettinen koira! Lähtee helposti kaiken liikkuvan perään ja jää helposti auton alle! Tämäkin ominaisuus voi tietty vaihdella sukulinjan mukaan....

    • Koikerhodje

      Tiedättekö mistä voisi saada koikerhodien pennun:):)

    • söpö

      Hei olen 13v tyttö ja minun kotona on paljon eläimiä
      kuten hevonen.kissa.koira ja niin edelleen.olen ajatellut
      että voisin ottaa oman koiran mutta on vaikea
      päättää mikä niin voisitteko kertoa mulle
      koikerhodjen luonteesta kiitos

      • tutustunut rotuun

        Tyypillinen spanieli luonteeltaan, joskin se on suuresti yksilökysymys. Minun lähistölläni asuu useampikin kooikerhondje, joihin olen tutustunut, eivätkä ne ainakaan millään tavoin ärhäköitä ole. Yksi omistaja kertoi, että urokset saattavat olla hiukan dominoivia toisia koiria kohtaan ja suosittelee narttua ensikoiraksi.


    • Koikkeri

      Hei!

      Aattelisin joskus harkita omaa koiraa. Olen kiinnostunut koikkeri rodusta.
      Mitä mieltä olette siitä rodusta? Miten tulee esim. muiden koirien/eläinten kanssa toimeen? =)

    • Koohonhullu

      Meillä on kolme vuotias koohon narttu. Todella ihana ja hyvä luonteinen. Tarvitsee todella paljon tekemistä, fiksuja koiria joten aivot pitää kuluttaa joka päivä koska muuten alkaa haukkuminen. Ei sovi mielestäni vain kotikoiraksi. Agilityä harrastan 1 viikossa ja treenaan joka päivä joitain temppuja ja kisaamme aktiivisesti 2 luokassa. Ja koirani on hankittu Kennel Oorbellenistä. Koirani on m pentueesta ja virallinen nimi on oorbellen Marilyn.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      336
      3794
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1689
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1510
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      57
      1458
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1308
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1292
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      57
      1264
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1221
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1157
    Aihe