auran näkeminen?

hulluhulluhullu

miten voi onnistua näkemään toisen auran? olen jo monta vuotta aina silloin tällöin perehtynyt tähän mutta ilman selkeää onnistumista. onnistun näkemään kovalla keskittymisellä vain parin sentin "auran" mutta sekin on varmaan vain silmien tekemä temppu. eräs tuttavani näkee tahtomattaankin ihmisten auroja , oikein suuria ja värikkäitä :)

55

17697

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TheOneAndOnly

      Ei kai siihen ole muuta tietä kuin treeni. Näkeminen riippuu muistaakseni otsa-chakran kehitysasteesta.

      Katsele esim. omia käsiäsi vaaleaa taustaa vasten himmeässä valossa 5 minuuttia päivässä, tuon pitäisi jo riittää kyvyn kehittymiseen jos jaksat treenailla.

      Yksi hyvä tapa on laittaa tietsikkaan vaikka notepad auki(eli vaalea tausta) ja sitten liikutella käsiä hitaasti sormet melkein vastakkain ruudun edessä. Tuolla tavalla on aika helppo alkaa näkemään sormien päissä olevat etterikehon rajat.

      -Pete

      • aikaa...

        Oon huomannut esineiden ja ihmisten ympärillä olevan himmeän valon, mutta se on varmaan vaan silmissä jotain vääristymää ainakin minun tapauksessani.

        Kuitenkin kiinnostaa koko homma. Kokeilin tuota käsijuttua ihan vähän aikaa (kädet väsyi kokeillessani sitä tietokone ruudulla), ja olevinaan näin jotain haalean keltaista tai vihreää käsien ympärillä. Voisin kysyä että mitä ne värit sitten on? Mitä ne tarkoittaa?


      • TheOneAndOnly
        aikaa... kirjoitti:

        Oon huomannut esineiden ja ihmisten ympärillä olevan himmeän valon, mutta se on varmaan vaan silmissä jotain vääristymää ainakin minun tapauksessani.

        Kuitenkin kiinnostaa koko homma. Kokeilin tuota käsijuttua ihan vähän aikaa (kädet väsyi kokeillessani sitä tietokone ruudulla), ja olevinaan näin jotain haalean keltaista tai vihreää käsien ympärillä. Voisin kysyä että mitä ne värit sitten on? Mitä ne tarkoittaa?

        Auran värit on sellaista "valovuotoa" mitä nuo chakrat kehittää. Eli chakrat on energiakehon elimiä, joilla jokaisella on oma värinsä.

        Se chakra mikä on henkilöllä sillä hetkellä aktiivisin, pukkaa sitä omaa väriään eniten auraan. Eli se dominoivimman chakran väri tahtoo näkyä päällimmäisenä. Chakrojen värit menevät sateenkaaren värien mukaan. Joka väriä vastaa oma värähtely, aivan samoin kuin sateenkaaressakin.

        Kannataa muuten himmentää muita valoja, jos tekee tuota tietsikkatreeniä. Mitä enemmän treenaat sitä paremmin alkaa ne rajat näkyä. Sitten kun alat nähdä selvemmin, niin huomaat miten sormenpäiden välillä on "energialangat", jotka venyy kun käsiä liikuttaa kauemmaksi toisistaan.

        -Pete


      • käsittänyt että..
        TheOneAndOnly kirjoitti:

        Auran värit on sellaista "valovuotoa" mitä nuo chakrat kehittää. Eli chakrat on energiakehon elimiä, joilla jokaisella on oma värinsä.

        Se chakra mikä on henkilöllä sillä hetkellä aktiivisin, pukkaa sitä omaa väriään eniten auraan. Eli se dominoivimman chakran väri tahtoo näkyä päällimmäisenä. Chakrojen värit menevät sateenkaaren värien mukaan. Joka väriä vastaa oma värähtely, aivan samoin kuin sateenkaaressakin.

        Kannataa muuten himmentää muita valoja, jos tekee tuota tietsikkatreeniä. Mitä enemmän treenaat sitä paremmin alkaa ne rajat näkyä. Sitten kun alat nähdä selvemmin, niin huomaat miten sormenpäiden välillä on "energialangat", jotka venyy kun käsiä liikuttaa kauemmaksi toisistaan.

        -Pete

        joka väri tarkoittaa jotain? Sen takia auroista on pystyttä kai päättelemään miten kukin ihminen voi tai tuntee, tai jotain vastaavaa?

        Kiitos neuvoista. Pitääpä harjoitella jos jotain edistystä tapahtuisi.


      • häntä!!

        Auran näkemisessäkin on kyse 100% mielisairaudesta. Sitä sairautta ei tule missään nimessä vahvistaa vaan pyrkiä kaikin tavoin pääsemään siitä eroon.

        ÄLKÄÄ SIIS TREENATKO TÄTÄ MILLÄÄN TAVALLA TAI PÄÄDYTTE LOPULTA HULLUJEN HUONEELLE!!


      • TheOneAndOnly
        häntä!! kirjoitti:

        Auran näkemisessäkin on kyse 100% mielisairaudesta. Sitä sairautta ei tule missään nimessä vahvistaa vaan pyrkiä kaikin tavoin pääsemään siitä eroon.

        ÄLKÄÄ SIIS TREENATKO TÄTÄ MILLÄÄN TAVALLA TAI PÄÄDYTTE LOPULTA HULLUJEN HUONEELLE!!

        Joo ihan hyvä varoitus, näitä korkeampia chakroja ei kannata kehittää hirmuisesti, siitä voi tosiaan tulla ikäviä sivuoireita.

        Mutta ei niiden kehittäminen nyt 100% varmuudella kyllä vie mielisairaalaankaan, joten vähän turhan jyrkkä mielipide minusta on tuo. Mutta jokaisen kannattaa siis ottaa vastuu omasta hyvinvoinnistaan. Ja jos niitä kehittää ja homma alkaa mennä ikäväksi, niin tauko auttaa. Kokemusta on.

        -Pete


      • katsottu..
        aikaa... kirjoitti:

        Oon huomannut esineiden ja ihmisten ympärillä olevan himmeän valon, mutta se on varmaan vaan silmissä jotain vääristymää ainakin minun tapauksessani.

        Kuitenkin kiinnostaa koko homma. Kokeilin tuota käsijuttua ihan vähän aikaa (kädet väsyi kokeillessani sitä tietokone ruudulla), ja olevinaan näin jotain haalean keltaista tai vihreää käsien ympärillä. Voisin kysyä että mitä ne värit sitten on? Mitä ne tarkoittaa?

        Jopa kasveista voi erottaa auran, usein puusta näkee sen hieman sivusilmällä


      • siistiiiiiiiiiiiiiiiii
        TheOneAndOnly kirjoitti:

        Auran värit on sellaista "valovuotoa" mitä nuo chakrat kehittää. Eli chakrat on energiakehon elimiä, joilla jokaisella on oma värinsä.

        Se chakra mikä on henkilöllä sillä hetkellä aktiivisin, pukkaa sitä omaa väriään eniten auraan. Eli se dominoivimman chakran väri tahtoo näkyä päällimmäisenä. Chakrojen värit menevät sateenkaaren värien mukaan. Joka väriä vastaa oma värähtely, aivan samoin kuin sateenkaaressakin.

        Kannataa muuten himmentää muita valoja, jos tekee tuota tietsikkatreeniä. Mitä enemmän treenaat sitä paremmin alkaa ne rajat näkyä. Sitten kun alat nähdä selvemmin, niin huomaat miten sormenpäiden välillä on "energialangat", jotka venyy kun käsiä liikuttaa kauemmaksi toisistaan.

        -Pete

        siiiiiiis vau!täonaivan huikeeta nähdä oma aura!


    • pohdiskelija

      Tuo sentin, kahden tai jopa viiden sentin aura saattaa olla ns. kirlian -aura, fyysisen käden hienoenergisempi kaksoispuoli. Kun tätä kirjoitan niin näen sellaisen omissakin käsissäni. Se näkyy myös esineiden ympärillä. Auroja on monenlaisia ja seuraava aura on tunteisiin liittyvä kenttä.

      Mitä hienolaatuisemman auran näkee niin sitä vastaanottavaisemmaksi tulee toisten tunne- ja ajatusilmapiirille. Positiivisille ja negatiivisille. Siksi kannattaa harkita tarkkaan ennen kuin yrittää hankkia "tarkempia silmälaseja". Psyykkisten aurojen näkeminen ei aina edistä henkistä kehitystä vaan voi hidastaa sitä.

      Sen sijaan henkinen (psyyken ulkopuolinen) selvänäkökyky on hieno asia koska se ei aiheuta "sivuvaikutuksia" ja sitä ei tarvitse pitää kurissa koska sen luonteeseen itsessään kuuluu jo kurinalaisuus. Tällainen taito kehittyy ehkä parhaiten huomaamatta koettamatta kehittää sitä.

      • Muistakaa myös tämä.

        On myös aika hyvä muistaa, että jos näkee päivänvalossa/kirkkaassa valossa esineiden tai ihmisten ympärillä ohuen "säteilyn" niin sille on yksinkertainen selitys: kun tuijottaa hetken jotain kohdetta niin ihmisen silmä liikkuu silti koko ajan, vaikka omasta mielestämme tuijottaisimmekin koko ajan samaa kohtaa. Silmä tavallaan "tärisee" huomaamattamme sen verran, että alkaa näyttää kuin esineen tm. ympärillä olisi "valokehykset". Tällaiset kehykset kuitenkin ovat ohuita, koska silmän liike on hyvin pientä.

        Mutta varsinaisista auroista en mitään tiedä. Ehkä kyntövehkeistä korkeintaan. =DDD


    • maamies vaan

      Muuta maalle! Täällä näkee omia ja toistenkin auroja, ja värikkäitäkin ovat! Tosin jos on juuri kynnetty, niin aura voi olla multainen ja värit eivät näy.

    • metsänhenki

      satuin vain lueskelemaan tätä keskustelua enkä kyllä noista auroista tiedä lähestulkoon mitään, mutta kaikkea henkisyyteen liittyvää olen aina kokenut ja niihin uskonut, olleet ihan normaali osa maailmaa.

      nyt vain tuli mieleeni että varsinkin nuorempana näin ihmisten ympärillä ns. valokehän tai vaalean kehikon mikä lie, ei siis mitenkään pään ympärillä vaan koko kehon matkan. näin näitä myös eläimissä ja joskus puissa.nuorempana kiinnitin niihin sen verran huomiota että nyt muistan nämä, mutta en ikinä sen enempää asiaa jäänyt miettimään. ei tuntunut mitenkään epänormaalilta.muistan kyllä olleeni kiinnostunut ilmiöstä ja sen olleen jotenkin miellyttävä.(?)

      nyt siis mietin että voisiko tämä liittyä jotenkin näihin auroihin vai onko vain jotain muuta tavallista.

      • ois ollut niin että..

        Aurinko paistoi aina sen henkilön takaa, kun näit auran?


      • mitä sanoo,

        ettei sano mitä ajattelee.
        Mene tekemään kalluppi mielisairaalaan.
        Siellä kaikki "napoleonit ja einsteinit pitävät myös itseään normaalina osana maailmaa.
        Mutta se on toinen juttu, miksi ihmisen aistit ovat niin rajalliset???
        Näkökyky = noin 28% väreistä ja valosta.
        Kuulo = noin 18 % ääniaalloista.
        Hajuaisti = Ihminen haistaa vain tuhannesosan siitä mitä koira, ja koira haistaa miljoonas osan siitä mitä perhonen.
        Ja olemme niiiin täydellisiä ja kaikkitietäviä.


    • jlhkjkj

      tietääkö joku johtuuko värähtely silmissä aurasta :) tarkoitanb kun katson vaikka seinää niin se värähtelee :) näkeekö joku muukin näin ja miksi johtuuko tämä aurasta vai kenties jostain muusta?:)


    • Souldieeer

      Migreeni aurat taitaa liittyä tähän? Tai no itse nään niitä päivittäin ja kokoajan, ja kutsun vaan migreeni auroiksi ettei kaverit säikähdä jos yhtäkkiä itse väistän jotain kohti tulevaa asiaa minkä nään, ja että kaikkialla on jänniä auroja, kaikki esineet liikkuu seinät ja lattia mukaan lukien. On jossain määrin hallittavissa, etenkin jos kohdistan katseen. Pelottavaa kun ei ole kontrollissa ja näkee piirroshahmoja missä lie.

    • auroja etsivä

      Tämä keskustelu sattui silmiini ja muistin, että olen pikkulapsesta asti nähnyt auroja sekä ihmisten että esineiden ympärillä. Joskus oli jopa tilanteita, että aurat hyppivät niin pahasti silmille, että minun oli poistuttava huoneesta/tilasta, koska en saanut niitä "sammumaan". Samoin kykenen näkemään hengitysilman auran, ajattelin joskus, että näen ilman, mutta kyse taitaa olla enemmän sen aurasta. Viihdyttelin lapsena itseäni sillä, että puhalsin ja sitten laitoin silmät "auramoodiin" ja katsoin, kuinka ilma liikkui.

      Vanhemmiten tuo kyky on väistynyt, muttei koskaan sammunut, koska puhalletun ilman katsominen on aina kiehtonut minua siinä määrin, että olen jaksanut tehdä sitä aikuisenakin :) En kuitenkaan muista koskaan nähneeni kunnolla mitään värejä, yleensä aura on ollut joko lämpimän keltainen tai sininen.

      Nyt innostuin uudestaan ja sain kädestäni sinisen auran. Eri katsomiskerroilla käden värit vaihtuivat sinisestä todella vahvaan sähkönsiniseen ja vihreään (osa sormista vihreitä, loput sinisiä), sitten taas vaaleaan siniseen tai siniseen ja valkoiseen. 5-vuotias lapseni hohkaa vahvasti valkoisena, taaperotyttö puolestaan valkoisena ja keltaisena (olen aina mieltänyt hänet keltaiseksi jostain syystä). Siitä huolimatta, että käteni ovat siniset, pääni ympärillä on selkeästi valkoinen aura. Miksi? Enkö saa siitä väriä esille vai onko se nyt vain valkoinen?

      Lisäksi aloin miettiä, että mitä ovat auravälähdykset, joita välillä sattuu silmiin? Jos keskityn etsimään auraa, sivusilmällä saatan huomata kirkkaan väläyksen, kuin salamavalon, joka sitten sammuu. Välähdys on valkoinen.

      Minulla ja 5-vuotiaalla lapsellani on yliluonnollisia kokemuksia taustalla, jos se merkitsee mitään.

    • vastauksia tulossa?

      olen auroja yrittänyt nähdä kerran kaupungilla vaalean seinän edessä näin miehen jonka nähdessään kaverini nyki minua poispäin ja kuiskasi: varmaa joku humala ukko. nyökkäsin j kun katoin sitä tyyppiä, näin niiku harmaan hehkun sen pään ympärillä.... tarkottaako se että tyyppi on... paha? oon siis 13 v. ton näin 12. v:nä

      • Valopetrooli.

        Tarkoitta sitä että spuke oli kiskonut lamppuöljyä paremmanpuutteessa ja sen pää loisti sen takia.


    • vefevfve

      olisikohan tuohon jotain logiikkaa mitä mikäkin väri edustaa? Itse kun näen itsestäni tulevan joko vihreää tai mustaa auraa tilanteesta riipuen.

      • hui mikä aura.

        Minä näin viime talvena valtavan suuren auran, se oli keltapunainen ja piti tosi pahaa ääntä.


      • hyvä vai paha aura ?
        hui mikä aura. kirjoitti:

        Minä näin viime talvena valtavan suuren auran, se oli keltapunainen ja piti tosi pahaa ääntä.

        Minä näin eilen pellolla auran, se oli ruskea ja likainen, epäilen että se oli traktoria kuljettaneen miehen aura.
        Mitähän tuollainen ruskea ja likainen aura tarkoittaa ?


      • auraautoonauraauto
        hyvä vai paha aura ? kirjoitti:

        Minä näin eilen pellolla auran, se oli ruskea ja likainen, epäilen että se oli traktoria kuljettaneen miehen aura.
        Mitähän tuollainen ruskea ja likainen aura tarkoittaa ?

        hohohoo humoristien humoristit!!!


    • Näkee ja kokee

      Jos katsoo mitä tahansa taustaa tummempaa esinettä vähän aikaa, ja sen jälkeen pelkkä taustaa, näkyy siitä verkkokalvoille tallentunut jäännöskuva. Samoin kun tuijottaa esim. kättä, niin tiedostamattaankin liikuttelee vähän silmiä koko ajan, jolloin silmiin tallentuu isompi kuva kädestä, ja näyttää kuin käden ympärillä hehkuisi. En käsitä miten ihmiset eivät ymmärrä tätä. Voi olla että todellisia aurojakin voi jotkut nähdä. Itse näen joskus ihmisistä ylöspäin nousevia harmaita pölähdyksiä, kuin savukiehkuroita. Rennossa ja transsinomaisessa mielentilassa. En tiedä onko se vain jotain silmän aineiden liikettä...

    • Pikku-myy

      No mie katoin ite omaa auraani (en ole ennen nähnyt auraa)kun keskityin oikein
      ja siristin silmiä niin oli sellanen puolen sentin paksuinen VIOLETTI aura joka on
      harvinainen? toivottavasti toi ei ollutnäköharha... :(

      tuossa näkyy värien tarkotuksia: http://yliluonnollinen.suntuubi.com/?cat=13

      • Vahinko

        Ite näin tänään valinnaisen tunnilla (vahingossa?) auran kun vaan katoin ja kuuntelin opettajaa. Taustana oli normaali videotykin valkonen taustakangas. Tuli semmonen aivosolmu -fiilis myöhemmin illalla ku mietin tota asiaa..


    • Litski1

      Mikä erottaa aurojen näkemiset ja esimerkiksi Tunneälyn ? Mietin tässä... itsellä on migreeniä... ollut koko iän.. kyllä silloin tällöin ajattelen että "melko hyvin osaan ehkä aavistaa, mitä värejä muissa on". Niistä osaan päätellä että minkälainen ihminen on... Ja mitä sen pitäisi tehdä toisin. Ja nehän pystyy yhdistämään niihin väreihin mitä ihmisen ympärillä on.... Mutta sitten kun oma elämä on paremmin.. Voit paremmin.. kuinka sitten se minun mielestä saattaa muuttuakin "tunneälyksi". Eli siis pointti ja vielä iso pointti, on se, että minusta näiden "auran värien näkeminen" niitä näkisi varmaan kaikki. Mutta johtuuko mikä milloinkin mistä, taikka johtuuko ylipäätäänkin niitten näkeminen.. siitä, että "olisi yks. kertaisesti vain migreenin kaltaisia oireita" Ehkä niitä ei muuten näkisikään ollenkaan. Mutta periaatteessa kuitenkin, niitä, näkisi jopa ihan kuka vain? Johtuuko aurojen, elikkä sen ihmisen ympärillä olevan energiakentän näkeminen yks. kert migreeni... ????? Enhän minä tiedä. Mutta sen oon laittanut merkille... Joskus tuota ajattelee tuota asiaa.... joskus taas ei mitään väliä... ajatteleeko vaiko eikö.

      • Hoitsu.

        No kyllähän siinä on psykoosi päällä jos näkee jotain auroja ihmisten ympärillä, pahimmat auran näkijät ovat ihan jatkuvassa hoidossa.


    • dindin

      Ei rationaalisest poikkeavaa tietoisuuden tilaa kannata edes ajatella! Niin on helpompaa.

    • Litski1

      Jjjoooo. Kyllä. Ja vielä se toinennkin kyllä. Minä mietin ihan omaa hommaani tod. näk saattanu ehkä olla monta vuotta putkeen kokoajan se ratioonalinen tila päällä........ KOska tällä hetkellä minä en pysty mitään muuta ajattelemaan, enkä pitkään aikaan ole pystynytkään "muutakuin "ei siinä rationaalisessa tilassa olevassa olossa"" ELI NÄMÄ on kokoajan mielessä pyörimässä, nämä minun, sekä myös muiden asiat!!! Niin totean sinun olevan oikeassa.
      Ja toinen, mulla psykoosilääkkeet vaan vahvistaa sitä tilaa, että aavistaa muiden auroja.... Mutta migreeniaurojahan ne silltikin vain on. :P

    • Litski1

      Ja Minä nyt sitten vielä tuota tyhmää tekstiä korjaan.... Tarkoitin, että ON kokoajan Rationaalisesta poikkeava tila. Jos sillä nyt suurta merkitystä loppupeleissä ees on :D Mut korjasin kuitenkin

    • dindin01

      Psykoosi ei ole muuta kuin uuden maailmankuvan syntyminen. Lääkkeet tuskin auttaa, muuta kuin nostalgiseen tunteeseen, sillä vanha maailmankuva on sirpaloitunut ilman "comebäkkii".

    • Litski1

      Joo. Mut mille nää perustat tuon tiedon?

      MInusta se menee pikemminkin toisin päin.

    • dindin01

      Ai et vanhaan sirpaloituneeseen maailmankuvaan heittää nostalgista ainesta päälle, sekoittaa päätä lisää lääkkeillä, huumeilla, alkoholillla tms. ja saa "uuden" ""vanhan"" maailmankuvan? Aika legopalikoiden edestakas kasaamist, mädät vaa lisääntyy. Täytyis tyhjentää koko pöytä ja aloittaa alust.

    • vielä nuori

      Olen 17 pian 18 olen nähnyt auroja 5.v asti

    • Olen vasta 10!!!

      En kyllä yhtään tiedä miten oppisit näkemään auroja, kun itsekkin näen auroja vain silloin kun kunnolla keskityn, jonka takia minulla on jatkuva päänsärky. Mutta minulla ei ole yhtään vinkkiä siihen miten näkisit auroja.
      Mutta en kyllä haluaisi nähdä niitä, olen vasta kymmenen :(

    • aurojennäkijä
    • skepmuukkonen

      Lueskelin taannoin erästä huuhaasivustoa, jossa puhuttiin ihmisen aurasta. Siellä oli ohjeena nähdä omakin aura näin:

      "Laita kätesi kasvojesi eteen vaaleaa taustaa vasten. Katso kättäsi yhteen kohtaan, kunnes näet auran sen ympärillä."

      Meinasi ilopissa tulla housuihin kun purskahti melkonen huutonauru. Kokeilin sitä, niin kyllähän käden ympärillä alkaa näkyä hohde. Paras kohta on se, kun siirtää käden pois, mutta ei katsetta, niin käden aura jää paikalleen :D Olikos tämä muuten se "displaced soul" juttu? XD käkäkäkä

    • ateistmuttakiinnostunut

      Vastaan todella myöhään. Mutta jos auroja voi todella nähdä niin niitä ei näe kuka vain. Ja ne jotka oikeasti näkevät ei puhu siitä kenellekään. Luultavasti jonkin näköisiä velhoja nämä. Mutta jos tämä sun näkemäs aura ei siirry sun kiinnittämän henkilön mukana niin se EI ole aura.

      • Anonyymi

        Mikä se on, jos se leijuu vapaana? Onko migreeni vai jokin ihan muu juttu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä se on, jos se leijuu vapaana? Onko migreeni vai jokin ihan muu juttu?

        Jaa-a. Olisko kevytmaito?


    • tosinäkijä

      Minäpä oonki nähny auran ja maistanukki sellasta. Viimesin havainto pizzan päältä. Oli tosi hyvää.

    • Anonyymi

      Muuta Turkuun! Tulet näkemään kymmenien kilometrien pituisen ja todella värikkään (joskin haisevan) auran! Kyseinen aura tosin vetää puoleensa matalan värähtelytason olentoja kuten puliukkoja.

    • Anonyymi

      Näen itse mustan "auran" , luulen että se on vain jotain häikkää silmissäni. Olen miettinyt mitä musta aura tarkoittaa, mutta en ole löytäny vastausta. Voisiko joku kertoa..

    • Anonyymi

      Hyperventiloidaan vartti ja sitten laitetaan silmät vähän kieroon. Kyllähän se aura siinä möllöttää.

    • Anonyymi

      eipä tuollaista "auraa" taida oikeasti olla olemassa.

      Mutta jos tuon "olemattoman" ilmiön silti haluaa esiin, tutustu aiheeseen kirliankuvaus.

      Käsittääkseni tuossa käytetään korkeita, siis useiden kilovolttien jännitteitä, joten kannattaa hieman miettiä myös toteutustavan sähköturvallisuutta jos siis tarkoituksesi ei ole tehdä itsemurhaa.

      Ehkä tuossa voisi käyttää virtarajoitettua suurjännitelähdettä, eli vaikkapa niin että kuormittamaton jännite on jopa 100 kV = 100000 V, mutta virtarajoitettu siten, että maksimi antovirta on esim. vain 1 mA.

      Jo 4 mV virta voi aiheuttaa palovamman.
      Esim. vanhemmissa sähkömailoissa (siis hyönteisten tappamiseen/tainnuttamiseen tarkoitetuissa) on turvallisuussyistä 4 mA virtarajoitus, eli tuosta voi saada palovamman, mutta se ei tapa ihmistä. Tuossa vanhemmassa mailassa on ns. 1 -kerrosrakenne (joka toinen puikko on plus ja joka toinen miinus), kun uudemmissa on 3 -kerrosrakenne.

      Hyttystä tai kärpästä tai jopa paarmaa voi huoletta huitaista kummalla mailalla tahansa, mutta jos vastassa on ampiainen, niin silloin 1-kerrosmaila on ainoa oikea, koska 3-kerrosmailassa käy helposti niin, että ampiainen ärsyyntyy huitomisesta ja pistää - kas kun 3-kerrosmailassa voi käydä niin ettei se ampiainen saa sähköiskua lainkaan.

      Harmittaa, kun maahantuojat ei enää tuo Suomeen tuota myös ampiaisiin tehoavaa 1-kerrosmallia, ilmeisesti nykyään ollaan ylihysteerisiä lapsiturvallisuudesta.
      Noita 1-kerrosmailoja on myyty ainakin 2003 saakka tavaratalo Hong Kongissa (joka muutti nimensä Rustaksi).

    • Anonyymi

      En osaa selittää mitä auran näkeminen on. Aikoinaan harjoitin transsendentaalista mietiskelyä. En tiedä oliko sen seurausta vai mitä mutta näin useita kertoja siihen aikaan ihmisten ympärillä ilmiön mitä kai voidaan kutsua auraksi. Näkymät oli voimakkaaan värillisiä vaihdellen eri ihmisten kohdalla. Ei siitä mitään iloa tai haittaakaan ollut joten ajan myötä unohdin koko asian.

      En ole niitä asioita sen jälkeen pohtinut enkä seurannut joten en tiedä olisko jotain uutta tieteen saralla ilmaantunut vai onko kaikki ollut pelkkää fuugaa vaan.

      Jos jollain on linkkejä asian tieteelliseen tarkasteluun, niin antaa tulla tänne!

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Ööm musta tuntuu, että nään auroja ja oon nähnyt koko elämän ,mutta tajusin vasta nyt kiinnittää huomion siihen ne on värikkäitä ja nään niitä jossain vaiheessa enemmän ja jossain vaiheessa vähemmän ja nään esineillä ja ihmisillä auroja. Mä en tiiä onko tää nyt joku koko elämän kasvain aivoissa vai mitä mut joo.😅 ajattelin vaa jakaa jos joku samaistuu.

    • Anonyymi

      kaikkea sitä ihmiset joutessaan HUPAJAA !! Minulle ai auran eli lumikolan näkeminen ole tuottanut . . . MITÄÄN ONGELMIA ! koskaan. Sehän näkyy jos on näkyäkseen ja yleensä laitettu niin , että se näkyy. Eikä sitä yleensä asiakseen laiteta näkyviin. Vaan lumitöiden jälkeen tökätään se siihen pihamaalle lumikinoksen pystyyn. Siitä se lumiauran näkee kuka on nähäkseen. Eikä siitä mitään epäjumalaa pidä tehdä kuten nyky joutilailla ihmisillä on tapana asiasta, kuin asiasta tehä. Vaikkapa jos vessan pönttöön tahi puuseen tyhjyyteen paskan viäntää. Joku voi vilikasta ja ihmetellä . . . MITENKÄ SE TUOMMOSEEN asentoon NYT MÄNI tuohi paska ?

      Havukka-ahon ajattelija Timppa . . . Itäsuomi

      • Anonyymi

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18273516/ihmisen-metafyysinen-rakenne

        Ihmisen metafyysinen rakenne

        Me kaikki tunnemme ihmisen anatomian, mutta entä metafyysinen rakenne?
        Näyttäisi siis siltä, että analysoimalla fyysistä ja hienojakoista kehoa voimme saattaa ihmisen kuvauksen päätökseen. Fysiologia tutkii fyysistä kehoa, psykologia tutkii hienojakoista kehoa, mutta uupuuko ihminen tähän? Olemmeko ottaneet huomioon kaikki hänen tarpeensa? Vedojen mukaan on olemassa vielä hienovaraisempia tarpeita, jotka tulevat itse sielun syvyyksistä, joka on hienovaraisempi kuin mentaalikehomme. Vedojen mukaan sielu on itsemme ikuinen ja muuttumaton puoli, kun taas fyysinen keho ja hienojakoinen keho muuttuvat vähitellen.

        Mitkä ovat sielun tarpeet ja ominaisuudet? Sielun tarpeet ovat ikuisuus, kattava tieto ja onnellisuus. Miten ajallisista asioista koostuva olento voi haluta jotain ikuista, jos ajatellaan, että tietoisuus on syntynyt aineesta? Mutta itse asiassa näemme, että jokin sisällämme tarvitsee jotakin sellaista, jota aineellinen luonto ei voi tarjota meille millään tavoin. Emme voi löytää jotain ikuista, ehdottoman vakaata tilannetta. Jos tarvitsemme jotakin, se tarkoittaa, että se on jossain. Esimerkiksi fyysinen kehomme voi tarvita vain niitä alkuaineita, joista se koostuu. Se ei voi haluta mitään muuta, mitä ei todellisuudessa ole olemassa.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18274310/ihmisen-metafyysinen-rakenne--osa-2

        Ihmisen metafyysinen rakenne. Osa 2

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18274383/hienojakoinen-keho

        Tämä on niin sanotun vaihtoehtoisen psykologian perusta, joka on nykyään muotitermi. Vaihtoehto on se, että tämä hienojakoinen keho ei synny fyysisestä elimestä, ei aivoista, vaan sielusta, eli suoraan päinvastainen ajatus. Ja niinpä luonnollisesti vaikutus tähän meidän hienojakoiseen psyykeemme, hienojakoiseen kehoon, tulee toiselta puolelta. Ei joidenkin fyysisten osien, joidenkin kemiallisten elementtien kautta, vaan itse sieluun kohdistuvan vaikutuksen kautta: henkisen tiedon, henkisen harjoittelun kautta tietoisuudessa, rakenteen syvyydessä tapahtuu tiettyjä korjauksia. Ja sen seurauksena tapahtuu positiivisia muutoksia pinnallisella tasolla tämän psyyken alueella. ...yksityiskohtaisemmin siitä, millaisia kokeita hienojakoisella keholla tehdään nykyaikaisen tieteen alalla ja miten se voidaan selittää vedalaisen käsityksen näkökulmasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18273516/ihmisen-metafyysinen-rakenne

        Ihmisen metafyysinen rakenne

        Me kaikki tunnemme ihmisen anatomian, mutta entä metafyysinen rakenne?
        Näyttäisi siis siltä, että analysoimalla fyysistä ja hienojakoista kehoa voimme saattaa ihmisen kuvauksen päätökseen. Fysiologia tutkii fyysistä kehoa, psykologia tutkii hienojakoista kehoa, mutta uupuuko ihminen tähän? Olemmeko ottaneet huomioon kaikki hänen tarpeensa? Vedojen mukaan on olemassa vielä hienovaraisempia tarpeita, jotka tulevat itse sielun syvyyksistä, joka on hienovaraisempi kuin mentaalikehomme. Vedojen mukaan sielu on itsemme ikuinen ja muuttumaton puoli, kun taas fyysinen keho ja hienojakoinen keho muuttuvat vähitellen.

        Mitkä ovat sielun tarpeet ja ominaisuudet? Sielun tarpeet ovat ikuisuus, kattava tieto ja onnellisuus. Miten ajallisista asioista koostuva olento voi haluta jotain ikuista, jos ajatellaan, että tietoisuus on syntynyt aineesta? Mutta itse asiassa näemme, että jokin sisällämme tarvitsee jotakin sellaista, jota aineellinen luonto ei voi tarjota meille millään tavoin. Emme voi löytää jotain ikuista, ehdottoman vakaata tilannetta. Jos tarvitsemme jotakin, se tarkoittaa, että se on jossain. Esimerkiksi fyysinen kehomme voi tarvita vain niitä alkuaineita, joista se koostuu. Se ei voi haluta mitään muuta, mitä ei todellisuudessa ole olemassa.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18274310/ihmisen-metafyysinen-rakenne--osa-2

        Ihmisen metafyysinen rakenne. Osa 2

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18274383/hienojakoinen-keho

        Tämä on niin sanotun vaihtoehtoisen psykologian perusta, joka on nykyään muotitermi. Vaihtoehto on se, että tämä hienojakoinen keho ei synny fyysisestä elimestä, ei aivoista, vaan sielusta, eli suoraan päinvastainen ajatus. Ja niinpä luonnollisesti vaikutus tähän meidän hienojakoiseen psyykeemme, hienojakoiseen kehoon, tulee toiselta puolelta. Ei joidenkin fyysisten osien, joidenkin kemiallisten elementtien kautta, vaan itse sieluun kohdistuvan vaikutuksen kautta: henkisen tiedon, henkisen harjoittelun kautta tietoisuudessa, rakenteen syvyydessä tapahtuu tiettyjä korjauksia. Ja sen seurauksena tapahtuu positiivisia muutoksia pinnallisella tasolla tämän psyyken alueella. ...yksityiskohtaisemmin siitä, millaisia kokeita hienojakoisella keholla tehdään nykyaikaisen tieteen alalla ja miten se voidaan selittää vedalaisen käsityksen näkökulmasta.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18285116/mita-ihminen-tekee-olipa-se-sitten-fyysista-tai-henkista-sama-energia-tulee-lopulta-takaisin
        Monien kansojen tiedossa on karman laki, vaikka he eivät tietäisikään, että kyse on karman laista.

        Mitä ihminen tekee, olipa se sitten fyysistä tai henkistä, sama energia tulee lopulta takaisin. Kultainen sääntö tekee meidät tietoisiksi teoistamme, jotta voimme pohtia lopputulosta ennen kuin ryhdymme mihinkään toimiin tai käytämme voimaa.

        Älkää kohdelko toisia tavalla, jota itse pitäisitte loukkaavana. - Buddhalaisuus

        Kaikessa tehkää toisille niin kuin toivotte heidän tekevän teille; sillä tämä on laki ja profeetat. - Kristinusko

        Yksi sana, joka kiteyttää kaiken hyvän käytöksen perustan... rakastava ystävällisyys. Älä tee toisille sitä, mitä et halua tehdä itsellesi. - Konfutselaisuus

        Älä tee toisille mitään sellaista, mitä et haluaisi heidän tekevän sinulle. - Hindulaisuus

        Kukaan teistä ei todella usko, ennen kuin toivotte toisille sitä, mitä toivotte itsellenne. - Islam.

        Älä tee lähimmäisellesi sitä, mikä on sinulle inhottavaa. Tämä on koko laki; kaikki muu on kommentointia. Menkää ja oppikaa se. - Juutalaisuus

        Älä tee vääryyttä tai vihaa lähimmäistäsi. Sillä et tee vääryyttä hänelle, vaan itsellesi. - Pima-alkuperäiskansojen sananlasku

        Älä tee toisille sitä, mikä on vahingollista itsellesi. - Zarathustralaisuus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18285116/mita-ihminen-tekee-olipa-se-sitten-fyysista-tai-henkista-sama-energia-tulee-lopulta-takaisin
        Monien kansojen tiedossa on karman laki, vaikka he eivät tietäisikään, että kyse on karman laista.

        Mitä ihminen tekee, olipa se sitten fyysistä tai henkistä, sama energia tulee lopulta takaisin. Kultainen sääntö tekee meidät tietoisiksi teoistamme, jotta voimme pohtia lopputulosta ennen kuin ryhdymme mihinkään toimiin tai käytämme voimaa.

        Älkää kohdelko toisia tavalla, jota itse pitäisitte loukkaavana. - Buddhalaisuus

        Kaikessa tehkää toisille niin kuin toivotte heidän tekevän teille; sillä tämä on laki ja profeetat. - Kristinusko

        Yksi sana, joka kiteyttää kaiken hyvän käytöksen perustan... rakastava ystävällisyys. Älä tee toisille sitä, mitä et halua tehdä itsellesi. - Konfutselaisuus

        Älä tee toisille mitään sellaista, mitä et haluaisi heidän tekevän sinulle. - Hindulaisuus

        Kukaan teistä ei todella usko, ennen kuin toivotte toisille sitä, mitä toivotte itsellenne. - Islam.

        Älä tee lähimmäisellesi sitä, mikä on sinulle inhottavaa. Tämä on koko laki; kaikki muu on kommentointia. Menkää ja oppikaa se. - Juutalaisuus

        Älä tee vääryyttä tai vihaa lähimmäistäsi. Sillä et tee vääryyttä hänelle, vaan itsellesi. - Pima-alkuperäiskansojen sananlasku

        Älä tee toisille sitä, mikä on vahingollista itsellesi. - Zarathustralaisuus

        Ja karma, joka sitoo tai vapauttaa meidät, koska se on energiaa. Jos toimimme oikein, tämä energia ei kosketa meitä. Meillä on siis eräänlainen diplomaattisen koskemattomuuden status. Toisin sanoen olemme henkisiä olentoja, jos meillä on henkinen tietoisuus henkisinä olentoina, otamme aineellista energiaa ja käytämme sitä henkisiin tarkoituksiin. Toisin sanoen, koska olemme aineellisessa maailmassa ja elämme henkisen todellisuuden lakien mukaan, tämä laki ei koske meitä. Aivan kuten diplomaattia eivät koske sen maan lait, jossa hän työskentelee, vaan sen maan lait, jonka kansalainen hän on - nämä lait koskevat häntä. Niinpä jos henkinen olento toimii henkisesti, eli käyttää kaikkea aineellista ympäristöään henkisiin tarkoituksiin, karma ei koske häntä.



        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18271273/gunat---materian-kolme-olomuotoa
        Kaikki aineellisen maailmankaikkeuden monimuotoisuus syntyy gunojen yhdistelmästä. Näitä aineen kolmea laatua voidaan verrata kolmeen perusväriin. Aivan kuten kolmen värin - punaisen, sinisen ja keltaisen - sekoittaminen antaa meille äärettömän värivalikoiman, niin kolmen gunan vuorovaikutus on tämän maailman äärettömän monimuotoisuuden lähde. Tieto luonnon kolmesta gunasta on tärkeä osa vedalaista maailmankuvaa, ja se on perusta ympäröivän todellisuuden tieteelliselle ymmärtämiselle.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18271908/gunat---materian-kolme-olomuotoa--osa2
        Nämä aineellisen luonnon kolme ominaisuutta ovat itsessään ajan energian sisäinen rakenne. Tätä voi olla hieman vaikea ymmärtää. Aika on sellainen näkymätön voima, näkymätön virtaus, ja me olemme siinä. Aivan kuten kala ei tunne vettä, se on vedessä, samalla tavalla kaikki prosessit, joita meille elämässä tapahtuu, tapahtuvat tässä ajan virtauksessa. Emme ole kovin hyviä huomaamaan sitä, emmekä varsinkaan tiedä, miten tämä aika on järjestetty, mitä se on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja karma, joka sitoo tai vapauttaa meidät, koska se on energiaa. Jos toimimme oikein, tämä energia ei kosketa meitä. Meillä on siis eräänlainen diplomaattisen koskemattomuuden status. Toisin sanoen olemme henkisiä olentoja, jos meillä on henkinen tietoisuus henkisinä olentoina, otamme aineellista energiaa ja käytämme sitä henkisiin tarkoituksiin. Toisin sanoen, koska olemme aineellisessa maailmassa ja elämme henkisen todellisuuden lakien mukaan, tämä laki ei koske meitä. Aivan kuten diplomaattia eivät koske sen maan lait, jossa hän työskentelee, vaan sen maan lait, jonka kansalainen hän on - nämä lait koskevat häntä. Niinpä jos henkinen olento toimii henkisesti, eli käyttää kaikkea aineellista ympäristöään henkisiin tarkoituksiin, karma ei koske häntä.



        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18271273/gunat---materian-kolme-olomuotoa
        Kaikki aineellisen maailmankaikkeuden monimuotoisuus syntyy gunojen yhdistelmästä. Näitä aineen kolmea laatua voidaan verrata kolmeen perusväriin. Aivan kuten kolmen värin - punaisen, sinisen ja keltaisen - sekoittaminen antaa meille äärettömän värivalikoiman, niin kolmen gunan vuorovaikutus on tämän maailman äärettömän monimuotoisuuden lähde. Tieto luonnon kolmesta gunasta on tärkeä osa vedalaista maailmankuvaa, ja se on perusta ympäröivän todellisuuden tieteelliselle ymmärtämiselle.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18271908/gunat---materian-kolme-olomuotoa--osa2
        Nämä aineellisen luonnon kolme ominaisuutta ovat itsessään ajan energian sisäinen rakenne. Tätä voi olla hieman vaikea ymmärtää. Aika on sellainen näkymätön voima, näkymätön virtaus, ja me olemme siinä. Aivan kuten kala ei tunne vettä, se on vedessä, samalla tavalla kaikki prosessit, joita meille elämässä tapahtuu, tapahtuvat tässä ajan virtauksessa. Emme ole kovin hyviä huomaamaan sitä, emmekä varsinkaan tiedä, miten tämä aika on järjestetty, mitä se on.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18271908/gunat---materian-kolme-olomuotoa--osa2
        Nämä aineellisen luonnon kolme ominaisuutta ovat itsessään ajan energian sisäinen rakenne. Tätä voi olla hieman vaikea ymmärtää. Aika on sellainen näkymätön voima, näkymätön virtaus, ja me olemme siinä. Aivan kuten kala ei tunne vettä, se on vedessä, samalla tavalla kaikki prosessit, joita meille elämässä tapahtuu, tapahtuvat tässä ajan virtauksessa. Emme ole kovin hyviä huomaamaan sitä, emmekä varsinkaan tiedä, miten tämä aika on järjestetty, mitä se on.

        Nämä aineellisen luonnon kolme ominaisuutta ovat itsessään ajan energian sisäinen rakenne. Tätä voi olla hieman vaikea ymmärtää. Aika on sellainen näkymätön voima, näkymätön virtaus, ja me olemme siinä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      19
      1651
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      29
      1319
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      64
      1224
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1122
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      28
      1066
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1036
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1009
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    Aihe