Sykemittari ja flimmeri?

Nimetön

Olisiko avuksi hankkia sykemittari kun on flimmeri jota ei oikein tunnista? Tuntuu aina hullulta kaivaa verenpainemittaria esiin sykettä seuratakseen. Onko kellään, onko apua?

9

2969

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • liikoja ...

      seurata sykettä jos ei ole mitään vikaa.. itse alotin seuraamaan ja siihen jäin melkein koukkuun ja alkasi tulemaan tykytyksiä ja sun muita pelkoja.

    • arviomiseksi

      sykemittari on hyvä. Itselläni on lokakuusta flimmeri pysyvänä rytminä. Lisäksi tuli vielä kilpirauhasen liikatoiminta. Sykettä rauhoittavan lääkkeen annoksen asettelemisessa sopivaksi ainakin on apua. Keskisyke, minimi ja maksimi on ihan hyviä tietoja. Ikäänkuin "karvalakkimalli holterista". Kun flimmeri tuli kohtauksittain, ei sykemittaria vielä ollut. Jos flimmeriä ei olisi muuten varmaksi tuntenut, siitä olisi ollut helppo varmistaa. Ei siitä miittaamisesta saa tietenkään mitään elämäntehtävää tehdä, apuväline, josta voi sydänpotilaallekin olla hyötyä.

    • Dr..

      En kyllä suosittele sykemittarin ostamista. Menee muuten pian jatkuvaksi sykkeen kuuntelemiseksi. Kyllä se pumppu siellä sykkii seuraamattakin.

      • Ihme neuvo..

        Onkohan Dr. itse kärsinyt flimmeristä? Outo neuvo ja tuskin lääkäriltä.

        Ihan fiksu ajatus - olen muuten käsittänyt, että Microlife myy jotain rytmihäiriön tunnistavaa verenpainemittaria. Tietääkö joku enemmän?


      • Dr...
        Ihme neuvo.. kirjoitti:

        Onkohan Dr. itse kärsinyt flimmeristä? Outo neuvo ja tuskin lääkäriltä.

        Ihan fiksu ajatus - olen muuten käsittänyt, että Microlife myy jotain rytmihäiriön tunnistavaa verenpainemittaria. Tietääkö joku enemmän?

        Flimmeri voisi puhua " toiseksi parhaasta rytmistä" Sen kanssa on vaan elettävä. Jos se ei tunnu niin miksi sitä pitäisi seurailla. Jos flimmeri muuttuu takykardiseksi ja alkaa haitata elämää voi silloin mennä lääkäriin laskemaan syke taajuutta.


      • Ehkäpä ei ihan noin
        Dr... kirjoitti:

        Flimmeri voisi puhua " toiseksi parhaasta rytmistä" Sen kanssa on vaan elettävä. Jos se ei tunnu niin miksi sitä pitäisi seurailla. Jos flimmeri muuttuu takykardiseksi ja alkaa haitata elämää voi silloin mennä lääkäriin laskemaan syke taajuutta.

        No tuo toiseksi parhaasta rytmistä puhuminen on aika vanha juttu.. jos tällä henkilöllä ei ole verta ohentavaa lääkitystä, on flimmeristä ihan vaaraakin. Osalla flimmeri kuitenkin pyritään kääntämään ja tarpeeksi monen käännön jälkeen päädytään ablaatioon. Kaikki eivät siis tämän vaivan kanssa joudu loppuelämäänsä elämään


      • antaa perusinfon
        Ihme neuvo.. kirjoitti:

        Onkohan Dr. itse kärsinyt flimmeristä? Outo neuvo ja tuskin lääkäriltä.

        Ihan fiksu ajatus - olen muuten käsittänyt, että Microlife myy jotain rytmihäiriön tunnistavaa verenpainemittaria. Tietääkö joku enemmän?

        Ei siihen mielestäni mitään erityisesti rytmihäiriöt tunnistavaa mittaria tarvita; ihan tavallisella verenpainemittarilla kyllä kuulee rytmihäiriöt. Mittari piippaa tasaisesti, jos ei rytmihäiriötä ole. Esim. lisälyönti kuuluu pidempänä välinä ja flimmeri sekavina piippausäänen rytminvaihteluina. Myös mittarin näytöllä sydämensykkeen tahtiin vilkkuvasta sydänmenkuvasta näkee, mennäänkö tasaisesti vai ei.


      • Dr...
        Ehkäpä ei ihan noin kirjoitti:

        No tuo toiseksi parhaasta rytmistä puhuminen on aika vanha juttu.. jos tällä henkilöllä ei ole verta ohentavaa lääkitystä, on flimmeristä ihan vaaraakin. Osalla flimmeri kuitenkin pyritään kääntämään ja tarpeeksi monen käännön jälkeen päädytään ablaatioon. Kaikki eivät siis tämän vaivan kanssa joudu loppuelämäänsä elämään

        Kyllä verenohennuslääke määrätään ( tai ainkin pitäisi ) jos flimmeriä ei saada käännettyä. Mutta nyt oli kysymys sykkeen seuraamisesta. Edelleenkin jos se on oireeton niin mitä sitä seuraamaan. Kerroppas mulle syy miks sykettä pitäs kotona alkaa seuraamaan? Mitä hyötyä siintä on? ( jos flimmeri on oireeton ja rauhallinen )


    • Juuso

      Kyllä ne rytmihäiriöt tietysti pulssimittarillakin toteaa, jos ei niitä muuten tunnista. Ittse sain pulssimittarin lahjaksi ja meinasin viedä huoltoon, kun se ei näyttänyt lukemaa. Vika olikin pumpussa, ja pulssimittari ei pystynyt laskemaan keskiarvoa sykkeelle, kun flimmeri oli päällä. Piippaus kyllä kertoi sekavan rytmin. Mittari ei tietystikään kerro, mikä rytmihäiriö on kyseessä, mutta häiriön kyllä huomaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      66
      6402
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4123
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      268
      2543
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2000
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1508
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1367
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1080
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1026
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1011
    Aihe