oleskelulupa suomeen

milka

haluaisin vaan kysyä, että tiedättekö millanen käytäntö on jos avioituu ulkomailla ja liitto todistetaan oikeaksi myös suomessa, niin saako suomalaisen puoliso automaattisesti oleskeluluvan suomeen? aika outoa jos ei saa..? ja tarkoitus siis elää ja asua suomessa.

121

36604

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pohtii hän

      Kyllähän se luulisi olevan "automaattista" edellyttäen ettei ole mitään rikostaustaa tms. painvia syitä, ettei saa asua Suomessa. Ol.lupahan myönnetään perhesiteen perusteella.

      • .....

        Oleskelulupa myönnetään perhesiteiden perusteella kun hakija pystyy osoittamaan että "viettää kiinteää perhe-elämää" Suomen kansalaisen kanssa.

        Se milloin perhe-elämä on kiinteää onkin sitten tulkintakysymys...


      • Toivo elää

        Takaa oleskeluluvan saantia suomeen, minun puoliso ei saanut, eikä ole rikollinen,eikä rahaton.


      • jen815
        Toivo elää kirjoitti:

        Takaa oleskeluluvan saantia suomeen, minun puoliso ei saanut, eikä ole rikollinen,eikä rahaton.

        Minun mies sai luvan heti, vaikka liittomme oli solmittu ulkomailla ennen Suomeen tuloa. Meillä on yksi yhteinen lapsi, ja toinen tulossa. Meidän suureksi hämmästykseksi ei edes tullut kutsua haastatteluun tms.
        Nyt asumme siis täällä, ja mieheni opiskelee suomea jotta voi saada töitä (on korkeasti koulutettu). Mikäli sen jälkeen ei tärppää, on halukas kouluttautumaan uudelleen tai minä olen myös valmis muuttamaan takaisin ulkomaille, se ei ole mitenkään ongelma kun lapsetkin on niin pieniä.


      • antirasisti

        ei mee niin, tuntuu vähän sattumanvaraseltakin. tiedän monta marokosta tullutta huijaria, jotka ovat kattoneet itelleen suomalaiset eukot,ja (ikävä kyllä) saaneet oleskeluluvan, vaikka ovat tulleet tänne vain varkaisiin. en ymmärrä, miksei niitä vois potkasta takas sinne mistä on tullutkin. vastaavasti tiedän hyviä maahanmuuttajia, jotka eivät ole saaneet suomen kansalaista.


      • Joku11998
        antirasisti kirjoitti:

        ei mee niin, tuntuu vähän sattumanvaraseltakin. tiedän monta marokosta tullutta huijaria, jotka ovat kattoneet itelleen suomalaiset eukot,ja (ikävä kyllä) saaneet oleskeluluvan, vaikka ovat tulleet tänne vain varkaisiin. en ymmärrä, miksei niitä vois potkasta takas sinne mistä on tullutkin. vastaavasti tiedän hyviä maahanmuuttajia, jotka eivät ole saaneet suomen kansalaista.

        Voitko lopettaa ton! Ei kaikki on samanlaisi! Sori vaa


      • Anonyymi
        jen815 kirjoitti:

        Minun mies sai luvan heti, vaikka liittomme oli solmittu ulkomailla ennen Suomeen tuloa. Meillä on yksi yhteinen lapsi, ja toinen tulossa. Meidän suureksi hämmästykseksi ei edes tullut kutsua haastatteluun tms.
        Nyt asumme siis täällä, ja mieheni opiskelee suomea jotta voi saada töitä (on korkeasti koulutettu). Mikäli sen jälkeen ei tärppää, on halukas kouluttautumaan uudelleen tai minä olen myös valmis muuttamaan takaisin ulkomaille, se ei ole mitenkään ongelma kun lapsetkin on niin pieniä.

        Miksi heti tehdään lapsia muun maan kansalaisen kanssa. Eri kulttuuri ja suomessa on paljon yksinhuoltajanaisia josta näkee että ei ole suomalaisen tekemä. Kyllä naiset on tyhmiä


      • Anonyymi
        Toivo elää kirjoitti:

        Takaa oleskeluluvan saantia suomeen, minun puoliso ei saanut, eikä ole rikollinen,eikä rahaton.

        Eihän kaikille voi antaa lupaa jäädä suomeen. 3000 luvattomasti on maassa ja tätä roskasakkia ei edes oma maa halua takaisin. Suomenko tämä roskasakki on otettava. Raiskaukset lisääntyy kun mamuja otetaan liikaa. Piikki perseeseen ja lentokoneeseen niin eivät huomaa kun ovat omassa maassaan. Saihan venäjäkin kurdit lähetetyä kotimaahan niin miks suomi ei pysty.


      • Anonyymi
        ..... kirjoitti:

        Oleskelulupa myönnetään perhesiteiden perusteella kun hakija pystyy osoittamaan että "viettää kiinteää perhe-elämää" Suomen kansalaisen kanssa.

        Se milloin perhe-elämä on kiinteää onkin sitten tulkintakysymys...

        Pitääkö aina naida että pääsee suomeen voi pyhä jysäys


      • Anonyymi
        antirasisti kirjoitti:

        ei mee niin, tuntuu vähän sattumanvaraseltakin. tiedän monta marokosta tullutta huijaria, jotka ovat kattoneet itelleen suomalaiset eukot,ja (ikävä kyllä) saaneet oleskeluluvan, vaikka ovat tulleet tänne vain varkaisiin. en ymmärrä, miksei niitä vois potkasta takas sinne mistä on tullutkin. vastaavasti tiedän hyviä maahanmuuttajia, jotka eivät ole saaneet suomen kansalaista.

        Onko olemassa hyviä maahanmuuttajia. En ole minä nähnyt. Vai hyviä voi vitttttuuuuuu


      • Anonyymi
        Toivo elää kirjoitti:

        Takaa oleskeluluvan saantia suomeen, minun puoliso ei saanut, eikä ole rikollinen,eikä rahaton.

        Hyytävä uutinen kun norjasta venäläinen wagner sotilas anoo turvapaikkaa on varmaan putin lähettänyt. Toivottavasti lähetetään takas venäjälle. Venäläiset on tunnetusti kovia valehtelemaan


    • tuolla

      Monikulttuuriset suhteet-palstalla on monia juttuja tästä aiheesta, jos jaksat hieman selailla alaspäin.

      Finlexistä voit lukea, millä perusteilla epäillään liittoa lumeliitoksi, esim. yhteiselämän puute, yhteisen kielen puute.

    • Suomeen

      Avioliitto Suomalaisen kanssa ei itsessään oikeuta oleskelulupaan Suomessa vaan pitää löytyä myös yhteistä historiaa. Esimerkiksi asuttu yhdessä joko ennen, tai jälkeen avioliiton.
      Esimerkiksi tuolla monikulttuuriset suhteet palstalla on vaikka kuinka paljon katkeria ihmisiä siitä, että aviopuoliso ei ole oleskelulupaa saanut.
      Käytännössä lienee viisainta sinun muutta ulkomaille joksikin ajaksi yhteiselämää viettämään, koska myös viisumin saanti puolisolle on kiven takana

      • Anonyymi

        Suomalainen nainen on yleensä yli lihava kun on muun maalaisen kanssa. Jo se herättää epä luuloa. Ei ole saanut suomalaista miestä on pitänyt tyytyä huonompaan vaihtoehtoon. Herätys naiset. En voisi itse kuvitella itselleni tummaa miestä. Jotenkin vastenmielinen sori


    • EI ole lupa suomeen tuloon

      Ei todellakaan saa automaattisesti oleskelulupaa suomeen. Lumeliitoksi epäillään vaikka olisi yhteinen kieli, ei ikäeroa , asutaan yhdessä jne.joten pitkä ja kivinen tie on odotettavissa.

      nim. Kokemusta on

      • sivullinen76

        Mun kaveri meni Jordanialaisen miehen kanssa naimisiin olivat tavanneet kaverin etelänmatkalla. Kaveri kävi sit vielä uudestaan tapaa miestä.. Kolmanella kerralla lähti jordaniaan ja meni siellä naimisiin. Tuli kotiin suomeen takasin ja haki miiehelle 3kk vierailu viisumia. Kirjoitti kutsukirjeen ym...Mies tuli suomeen 4kk jälkeen avioitumisesta ja haki tällä sitten oleskelulupaa avioliiton perustella. Sai oleskeluluvat reilun 4kk jälkeen.

        Haittana oli se, että ei saanut tehdä töitä ton reilun 4kk aikana,kun ei lupia...


      • ...
        sivullinen76 kirjoitti:

        Mun kaveri meni Jordanialaisen miehen kanssa naimisiin olivat tavanneet kaverin etelänmatkalla. Kaveri kävi sit vielä uudestaan tapaa miestä.. Kolmanella kerralla lähti jordaniaan ja meni siellä naimisiin. Tuli kotiin suomeen takasin ja haki miiehelle 3kk vierailu viisumia. Kirjoitti kutsukirjeen ym...Mies tuli suomeen 4kk jälkeen avioitumisesta ja haki tällä sitten oleskelulupaa avioliiton perustella. Sai oleskeluluvat reilun 4kk jälkeen.

        Haittana oli se, että ei saanut tehdä töitä ton reilun 4kk aikana,kun ei lupia...

        ei käy noin hyvä säkä. Jos virheitä tekee, joutuu odottamaan kuten minä: kohta kaksi vuotta odottanut, lumeliitto kun on terminä.


      • kysyä?
        ... kirjoitti:

        ei käy noin hyvä säkä. Jos virheitä tekee, joutuu odottamaan kuten minä: kohta kaksi vuotta odottanut, lumeliitto kun on terminä.

        Mitä virheitä olette tehneet?


      • lisätietoa kaipaava
        ... kirjoitti:

        ei käy noin hyvä säkä. Jos virheitä tekee, joutuu odottamaan kuten minä: kohta kaksi vuotta odottanut, lumeliitto kun on terminä.

        Hei,

        Minäkin haluaisin tietää millä perustein teidän liittonne arvioitiin lumeliitoksi.

        Itse olen joulukuusta lähtien seurustellut Kamerunilaisen, Egyptissä asuvan jalkapalloilijan kanssa, ja olen matkustanut tänä aikana sinne 3 kertaa, ja taas ensi viikolla lähdössä. Olen nyt myös raskaana, ja haluaisin mielelläni että rakkaani voisi olla tukenani. Olemme juosseet Kairossa Suomen suurlähetystössä apua kyselemässä, mutta kovin nihkeiltä he siellä vaikuttavat. Nyt kun menen sinne olemme ajatelleet mennä naimisiin, ja rekisteröidä avioliiton myös Suomessa jonka jälkeen haemme hänelle oleskelulupaa. Ja minä olen ihan varma että jos sitä liittoa kutsutaan lumeliitoksi niin minä kyllä revin pelihousuni!


      • vaihtoehto
        lisätietoa kaipaava kirjoitti:

        Hei,

        Minäkin haluaisin tietää millä perustein teidän liittonne arvioitiin lumeliitoksi.

        Itse olen joulukuusta lähtien seurustellut Kamerunilaisen, Egyptissä asuvan jalkapalloilijan kanssa, ja olen matkustanut tänä aikana sinne 3 kertaa, ja taas ensi viikolla lähdössä. Olen nyt myös raskaana, ja haluaisin mielelläni että rakkaani voisi olla tukenani. Olemme juosseet Kairossa Suomen suurlähetystössä apua kyselemässä, mutta kovin nihkeiltä he siellä vaikuttavat. Nyt kun menen sinne olemme ajatelleet mennä naimisiin, ja rekisteröidä avioliiton myös Suomessa jonka jälkeen haemme hänelle oleskelulupaa. Ja minä olen ihan varma että jos sitä liittoa kutsutaan lumeliitoksi niin minä kyllä revin pelihousuni!

        Etkö voi jäädä sinne Egyptiin naimisiinmenonne jälkeen? Saisitte siitä yhteistä asumista koska jos vasta joulukuussa eka kerran olette tavanneet niin olematonpa tuo yhdessäolo tähän mennessä on :(.


      • ...
        lisätietoa kaipaava kirjoitti:

        Hei,

        Minäkin haluaisin tietää millä perustein teidän liittonne arvioitiin lumeliitoksi.

        Itse olen joulukuusta lähtien seurustellut Kamerunilaisen, Egyptissä asuvan jalkapalloilijan kanssa, ja olen matkustanut tänä aikana sinne 3 kertaa, ja taas ensi viikolla lähdössä. Olen nyt myös raskaana, ja haluaisin mielelläni että rakkaani voisi olla tukenani. Olemme juosseet Kairossa Suomen suurlähetystössä apua kyselemässä, mutta kovin nihkeiltä he siellä vaikuttavat. Nyt kun menen sinne olemme ajatelleet mennä naimisiin, ja rekisteröidä avioliiton myös Suomessa jonka jälkeen haemme hänelle oleskelulupaa. Ja minä olen ihan varma että jos sitä liittoa kutsutaan lumeliitoksi niin minä kyllä revin pelihousuni!

        lumeliitto -termiin löytyy seikat mm:
        - ei yhteistä kieltä
        - lyhyt seurusteluaika, ei yhdessäasumista
        - pikainen avioliitto
        - haastattelutilanteissa puolisoiden puheet eivät ole täsmänneet

        Ilmeisesti kun yksikin näistä täsmää, o-luvan saaminen vaikeutuu.

        Ehkä tuo raskaus kuitenkin jotain ovia avaa, mene ja tiedä. Toivottavasti.


      • huolestuttaa
        ... kirjoitti:

        lumeliitto -termiin löytyy seikat mm:
        - ei yhteistä kieltä
        - lyhyt seurusteluaika, ei yhdessäasumista
        - pikainen avioliitto
        - haastattelutilanteissa puolisoiden puheet eivät ole täsmänneet

        Ilmeisesti kun yksikin näistä täsmää, o-luvan saaminen vaikeutuu.

        Ehkä tuo raskaus kuitenkin jotain ovia avaa, mene ja tiedä. Toivottavasti.

        Kiitos näistä vastauksista!

        Kyllähän tätä asiaa onkin jo mietitty ja pelottaa ihan hirveästi. Tuop Egyptiin jääminen kun ei minulle ole vaihtoehto, jo raskaudenkin takia. Ja sitäpaitsi minulla on täällä työ ja opiskelut, enkä niitä aio jättää.

        Pikainen avioliittohan on suhteellista, olemmehan sitä jo tammikuusta lähtien suunnitelleet...

        Hirvittää, mutta tiedän myös ettei se välttämättä pitkänkään kaavan mukaan toimi. Olin 7,5 vuotta naimisissa suomalaisen miehen kanssa, jonka kanssa olimme seurustelleet 2 vuotta ennen naimisiinmenoa ja tunteneet kauemmin. Hyvä mies, mutta... Toivottavasti tällä kertaa onnistuu!


      • odotimme 7 kk
        huolestuttaa kirjoitti:

        Kiitos näistä vastauksista!

        Kyllähän tätä asiaa onkin jo mietitty ja pelottaa ihan hirveästi. Tuop Egyptiin jääminen kun ei minulle ole vaihtoehto, jo raskaudenkin takia. Ja sitäpaitsi minulla on täällä työ ja opiskelut, enkä niitä aio jättää.

        Pikainen avioliittohan on suhteellista, olemmehan sitä jo tammikuusta lähtien suunnitelleet...

        Hirvittää, mutta tiedän myös ettei se välttämättä pitkänkään kaavan mukaan toimi. Olin 7,5 vuotta naimisissa suomalaisen miehen kanssa, jonka kanssa olimme seurustelleet 2 vuotta ennen naimisiinmenoa ja tunteneet kauemmin. Hyvä mies, mutta... Toivottavasti tällä kertaa onnistuu!

        eikä meillä todellakaan ollut mitään etukäteis yhdessä asumista. enkä ollut edes raskaana. nyt kyllä olen ;)


      • Naimisiin pian
        ... kirjoitti:

        lumeliitto -termiin löytyy seikat mm:
        - ei yhteistä kieltä
        - lyhyt seurusteluaika, ei yhdessäasumista
        - pikainen avioliitto
        - haastattelutilanteissa puolisoiden puheet eivät ole täsmänneet

        Ilmeisesti kun yksikin näistä täsmää, o-luvan saaminen vaikeutuu.

        Ehkä tuo raskaus kuitenkin jotain ovia avaa, mene ja tiedä. Toivottavasti.

        Heippa. Kuinka pian häiden jälkeen tuo haastattelu on ja tekeekö sen poliisi?
        Pitääkö siinä tietää ihan jokainen yksityisasia kumppanista? On se oikeesti hullua että jos toiset haluaa elää ja olla yhdessä niin kaikenmaailman haastatteluita tarvii tehdä!
        Miksei vaan anneta olla missä maassa tykkää.


      • Naimisiin pian
        Naimisiin pian kirjoitti:

        Heippa. Kuinka pian häiden jälkeen tuo haastattelu on ja tekeekö sen poliisi?
        Pitääkö siinä tietää ihan jokainen yksityisasia kumppanista? On se oikeesti hullua että jos toiset haluaa elää ja olla yhdessä niin kaikenmaailman haastatteluita tarvii tehdä!
        Miksei vaan anneta olla missä maassa tykkää.

        Miehelläni siis on jo oleskelulupa kun on Belgiasta tänne tullut, maistraatista tänään soittivat vaan että osoitteenmuutoksessa pitää vaihtaa ensin se Belgian oleskelulupa Suomeen. Onnistuu kuulemma helpommin?


      • Lumeliitot haisee
        sivullinen76 kirjoitti:

        Mun kaveri meni Jordanialaisen miehen kanssa naimisiin olivat tavanneet kaverin etelänmatkalla. Kaveri kävi sit vielä uudestaan tapaa miestä.. Kolmanella kerralla lähti jordaniaan ja meni siellä naimisiin. Tuli kotiin suomeen takasin ja haki miiehelle 3kk vierailu viisumia. Kirjoitti kutsukirjeen ym...Mies tuli suomeen 4kk jälkeen avioitumisesta ja haki tällä sitten oleskelulupaa avioliiton perustella. Sai oleskeluluvat reilun 4kk jälkeen.

        Haittana oli se, että ei saanut tehdä töitä ton reilun 4kk aikana,kun ei lupia...

        Mä ostan maitopurkin samoilla perusteilla joka viikko paikallisesta marketista.

        Miettikää nyt jo hyvät ihmiset ;)


      • poliisi=JUMALA
        kysyä? kirjoitti:

        Mitä virheitä olette tehneet?

        Vastaan tähän omasta kokemuksestani. Kuulusteluissa sanottiin heti töykeästi NOPEA avioituminen. Ei yhteistä perhe-elämä asumista hotellien lisäksi. Kuulustelusta käytettiin termiä interview vaikka oikeaa olisi ollut interrogation . Interview on leppoisa kuten työhaastattelu. kuulustelussa epäillään valeavioliitosta ja yriteään mahdolisesti saada selvlle jopa jotain rankaistaváa. Epäilen, että huono ansiotyöni myös vaikutti, vaikka Suomen kansalaisen vaimo onkin vapaa tuovaatimuksista. ELi olimme rikollisia, kun avioiduimmme nopeaan vain 1 vuoden seurustelun jälkeen. Yhteinen kieli oli ok.
        Päätös: avioliito solmittu maassaoleskelu määräysten kiertämiseksi. Näin avioliittomme yhteisaika Suomessa loppui muutamaan kuukauteen.


      • Anonyymi
        ... kirjoitti:

        ei käy noin hyvä säkä. Jos virheitä tekee, joutuu odottamaan kuten minä: kohta kaksi vuotta odottanut, lumeliitto kun on terminä.

        Yleensä ovat lume liittoja herätys naiset. En vois kuvitella että tyttärelläni olis musta mies


      • Anonyymi
        sivullinen76 kirjoitti:

        Mun kaveri meni Jordanialaisen miehen kanssa naimisiin olivat tavanneet kaverin etelänmatkalla. Kaveri kävi sit vielä uudestaan tapaa miestä.. Kolmanella kerralla lähti jordaniaan ja meni siellä naimisiin. Tuli kotiin suomeen takasin ja haki miiehelle 3kk vierailu viisumia. Kirjoitti kutsukirjeen ym...Mies tuli suomeen 4kk jälkeen avioitumisesta ja haki tällä sitten oleskelulupaa avioliiton perustella. Sai oleskeluluvat reilun 4kk jälkeen.

        Haittana oli se, että ei saanut tehdä töitä ton reilun 4kk aikana,kun ei lupia...

        Miks aina muunmaalainen pitää tuoda suomeen toisten harmiksi. Turha kuvitella suurta rakkautta. Oleskelulupa kun heltiää niin häviää kuin pieru saharaan


      • Anonyymi
        lisätietoa kaipaava kirjoitti:

        Hei,

        Minäkin haluaisin tietää millä perustein teidän liittonne arvioitiin lumeliitoksi.

        Itse olen joulukuusta lähtien seurustellut Kamerunilaisen, Egyptissä asuvan jalkapalloilijan kanssa, ja olen matkustanut tänä aikana sinne 3 kertaa, ja taas ensi viikolla lähdössä. Olen nyt myös raskaana, ja haluaisin mielelläni että rakkaani voisi olla tukenani. Olemme juosseet Kairossa Suomen suurlähetystössä apua kyselemässä, mutta kovin nihkeiltä he siellä vaikuttavat. Nyt kun menen sinne olemme ajatelleet mennä naimisiin, ja rekisteröidä avioliiton myös Suomessa jonka jälkeen haemme hänelle oleskelulupaa. Ja minä olen ihan varma että jos sitä liittoa kutsutaan lumeliitoksi niin minä kyllä revin pelihousuni!

        Miks et jää egyptiin


    • odottelua

      suomessa pitää asua ensin yhdessä samassa osotessa kaksi vuotta jolloin kontroloidaan että olette tosisanne, kerran vuodessa haetaan pysyvää oleskelulupaa ja odotellaan päätöstä ja sieltä tulee jatko aika vuodeksi ja taas haetaan pysyvää oleskelulupaa avioliiton perusteella ja kaksi vuotta yhdessä niin sitten saa pysyvän luvan ett odottelua ja selvityksiä riittää.

      • ...............

        on ensin vuoden oleskelulupa ja sitten saa kolmen vuoden luvan. Vasta sen jälkeen voi saada pysyvän oleskeluluvan.

        Ystäväni tutustui lomamatkallaan mieheen ja he rakastuivat. Ystäväni jäi loman jälkeen miehen kanssa sinne asumaan muutamaksi kuukaudeksi ja sitten he menivät naimisiin. Ystäväni tuli takaisin suomeen noin puolen vuoden päästä ja yrittä saada miehelle oleskelulupaa perhesiteiden takia. He joutuivat odottelemaan melkein vuoden.


      • versio täällä
        ............... kirjoitti:

        on ensin vuoden oleskelulupa ja sitten saa kolmen vuoden luvan. Vasta sen jälkeen voi saada pysyvän oleskeluluvan.

        Ystäväni tutustui lomamatkallaan mieheen ja he rakastuivat. Ystäväni jäi loman jälkeen miehen kanssa sinne asumaan muutamaksi kuukaudeksi ja sitten he menivät naimisiin. Ystäväni tuli takaisin suomeen noin puolen vuoden päästä ja yrittä saada miehelle oleskelulupaa perhesiteiden takia. He joutuivat odottelemaan melkein vuoden.

        Ensimmäinen lupa yksi vuosi, jonka ratkaisee aina Migri jos puoliso odottaa lupaa ulkomailla. Jatkolupa on 4 vuotta ja sitä haetaan paikallispoliisilta ja pysyvän luvan saa siis viiden vuoden päästä.

        Odotusajat ovat sitten niin ja näin, riippuen ja roikkuen asioiden haaroista sun muista.

        Lume-epäilyiden syyt
        - lyhyt seurusteluaika
        - puhuu ristiin haastattelussa
        - suuri ikäero

        -muussa tapauksessa rikollinen tausta voi olla este luvan saannille.


    • automaattista

      Oleskelulupaa on haettava ja se ensimmäinen tulee lyhyenä. Me haimme aikoinaan sen jälkeen oleskelulupaa "passin voimassaoloajaksi" ja se tuli sellaisena. Siis siihen asti kun mieheni passi vanheni.

      • odotimme 7 kk

        Sen jälkeen kolmen vuoden jatkolupa vaikka passin voimassaoloaika päättyy n. puolivälissä lupaa.

        Yhdessä emme asuneet (virallisesti) päivääkään ennen luvan hakua. Nyt oltu naimissa kaksi vuotta, Suomessa yhdessä asuttu vajaa 1,5 vuotta. Mies siis odotti lupaa Suomen ulkopuolella.


      • Anonyymi

        Oleskelulupa kun on irronnut niin rakas häipyy. Ihan oikein tyhmälle suomalaiselle naiselle. Aika nolo kun monta mustaa lasta yksin elättää


    • milka

      mulle on kerrottu italian suomen suurlähetystöstä, että naimisiinmenon jälkeen mieheni täytyy hakea vain schengen viisumia ja sitten hakea oleskelulupaa paikalliselta poliisilta. kuulostaa helpolta enkä ajatellutkaan että siitä tulisi jotain ongelmia. sieltä asia esitettiinkin siihen tyyliin että tottakai hän saa sen käden käänteessä. aikaisempia tarinoita lukiessa nousi ahdistus.

      • ihan eri juttu

        Koska, jos miehesi on aito italian kansalainen hän voi helpommin saada luvan, Eu maita kun ollaan. Jos miehesi tulee Afrikan mantereelta ei lupa heltiä todellakaan hetkessä... Meillä oli 3 vuotta sitten yhteiseloa Suomessa, mentiin naimisiin täällä maistraatissa, 2 kuukautta siitä meille kerrottiin, että lumeliitto ja mies vietiin omaan maahansa.Meillä ei edes mitään risririitaisuuksia kertomuksissamme, koska kaikki selvää, yhteinen kieli ja koti. Valitusrumba oikeuteen 1,5 vuotta, sen jälkeen mies turistiviisumilla (3kuukautta) Suomeen, ja nyt ollaan odoteltu 10 kuukautta oleskelulupaa. Joka tarkoittaa sitä, että miehellä ei ole oikeuksia tehdä töitä, ei siis saa mistään täällä rahaa, koska on edelleen "turisti". Lapsikin tulossa kohta, joten ei vois selvempi tapaus olla, mutta ulkomaalaivirastossa ne jaksaa (nauttii) hankaloittaa ihmisten elämää.


      • Italian kansalainen
        ihan eri juttu kirjoitti:

        Koska, jos miehesi on aito italian kansalainen hän voi helpommin saada luvan, Eu maita kun ollaan. Jos miehesi tulee Afrikan mantereelta ei lupa heltiä todellakaan hetkessä... Meillä oli 3 vuotta sitten yhteiseloa Suomessa, mentiin naimisiin täällä maistraatissa, 2 kuukautta siitä meille kerrottiin, että lumeliitto ja mies vietiin omaan maahansa.Meillä ei edes mitään risririitaisuuksia kertomuksissamme, koska kaikki selvää, yhteinen kieli ja koti. Valitusrumba oikeuteen 1,5 vuotta, sen jälkeen mies turistiviisumilla (3kuukautta) Suomeen, ja nyt ollaan odoteltu 10 kuukautta oleskelulupaa. Joka tarkoittaa sitä, että miehellä ei ole oikeuksia tehdä töitä, ei siis saa mistään täällä rahaa, koska on edelleen "turisti". Lapsikin tulossa kohta, joten ei vois selvempi tapaus olla, mutta ulkomaalaivirastossa ne jaksaa (nauttii) hankaloittaa ihmisten elämää.

        Sillä EU-kansalaisilla on vapaa liikkuvuus EU-aluella eikä mitään viisumeita tai oleskelulupaa tarvitse anoa.
        Onko hän viisumilla Italiassa vai turvapaikan hakijana?
        Jos hän on anonut turvapaikkaa Italiasta niin Suomen viranomaiset ei käsittele oleskelulupa-anomusta koska kuuluu sen maan tehtäviin johon pakolainen ensiksi saapuu.


      • aina sama tietämättömyys
        Italian kansalainen kirjoitti:

        Sillä EU-kansalaisilla on vapaa liikkuvuus EU-aluella eikä mitään viisumeita tai oleskelulupaa tarvitse anoa.
        Onko hän viisumilla Italiassa vai turvapaikan hakijana?
        Jos hän on anonut turvapaikkaa Italiasta niin Suomen viranomaiset ei käsittele oleskelulupa-anomusta koska kuuluu sen maan tehtäviin johon pakolainen ensiksi saapuu.

        Eihän kukaan hae oleskelulupaa turvapaikkaprosessin kautta silloin, kun on toinen lupaedellytys, esim. se avioliitto. Sillä, missä joku on hakenut turvapaikkaa ei siis ole merkitystä näissä prosesseissa. Piilotella sitä ei kuitenkaan kannata, kun laittaa hakemuksen sisään esim. avioliiton vuoksi. Viranomaiset kun saavat selville kaikenlaista, jos haluavat.


      • Kuinka moni
        aina sama tietämättömyys kirjoitti:

        Eihän kukaan hae oleskelulupaa turvapaikkaprosessin kautta silloin, kun on toinen lupaedellytys, esim. se avioliitto. Sillä, missä joku on hakenut turvapaikkaa ei siis ole merkitystä näissä prosesseissa. Piilotella sitä ei kuitenkaan kannata, kun laittaa hakemuksen sisään esim. avioliiton vuoksi. Viranomaiset kun saavat selville kaikenlaista, jos haluavat.

        Hakee ensin turvapaikkaa koska se on vaan heti haettava kun maahan saapuu tai sitten palattava kotimaahansa.
        Jos avioituu sinä aikana kun turvapaikka-anomus on sisässä muttei vielää päätöstä siitä, niin voi olla lähes varma että Oleskelulupaa perhesiteiden perusteella ei myönnetä vaan avioliitto tulkitaan lumeavioliitoksi!

        Sen takia kyselin koska puhut että olet tiedustellut asiaa Italian Suomen suurlähetystöstä.
        Onko siis miehesi italiassa, vai miksi juuri tuolta olet asiaa tiedustellut? Jos on, niin ei hänellä ainakaan oleskelulupaa sinne siinä tapauksessa ole jos tarinasi vaan pitää paikkansa!


      • ;) ;) ;)
        Kuinka moni kirjoitti:

        Hakee ensin turvapaikkaa koska se on vaan heti haettava kun maahan saapuu tai sitten palattava kotimaahansa.
        Jos avioituu sinä aikana kun turvapaikka-anomus on sisässä muttei vielää päätöstä siitä, niin voi olla lähes varma että Oleskelulupaa perhesiteiden perusteella ei myönnetä vaan avioliitto tulkitaan lumeavioliitoksi!

        Sen takia kyselin koska puhut että olet tiedustellut asiaa Italian Suomen suurlähetystöstä.
        Onko siis miehesi italiassa, vai miksi juuri tuolta olet asiaa tiedustellut? Jos on, niin ei hänellä ainakaan oleskelulupaa sinne siinä tapauksessa ole jos tarinasi vaan pitää paikkansa!

        Ihan on täällä kotosuomessa ollut jo pidemmän aikaa. Mutta, tapasimme aikoinaan, kun mies oli turvapaikanhakijana eräässä naapurimaassa. Lumeliitoksi ei meidän liittoa kuitenkaan väitetty. Eikä miehen hakemusta käsitelty Suomen viranomaisten puolesta turvapaikanhakijana vaan suomen kansalaisen (siis minun) puolisona.

        Eri asia on silloin, kun hakija on Suomessa. Mutta jos Suomen ulkopuolella, samat säännöt eivät silloin päde. Eli henkilö ei silloin ole ensisijaisesti turvapaikanhakija vaan suomalaisen puoliso. Suomessa oleskelevat menevät tod. näk. prosessinsa pidemmän kaavan mukaan. Mutta silloinkin useimmat saavat luvan läpi viimeistään hallinto-oikeuden kautta.


      • lapsi saa
        ihan eri juttu kirjoitti:

        Koska, jos miehesi on aito italian kansalainen hän voi helpommin saada luvan, Eu maita kun ollaan. Jos miehesi tulee Afrikan mantereelta ei lupa heltiä todellakaan hetkessä... Meillä oli 3 vuotta sitten yhteiseloa Suomessa, mentiin naimisiin täällä maistraatissa, 2 kuukautta siitä meille kerrottiin, että lumeliitto ja mies vietiin omaan maahansa.Meillä ei edes mitään risririitaisuuksia kertomuksissamme, koska kaikki selvää, yhteinen kieli ja koti. Valitusrumba oikeuteen 1,5 vuotta, sen jälkeen mies turistiviisumilla (3kuukautta) Suomeen, ja nyt ollaan odoteltu 10 kuukautta oleskelulupaa. Joka tarkoittaa sitä, että miehellä ei ole oikeuksia tehdä töitä, ei siis saa mistään täällä rahaa, koska on edelleen "turisti". Lapsikin tulossa kohta, joten ei vois selvempi tapaus olla, mutta ulkomaalaivirastossa ne jaksaa (nauttii) hankaloittaa ihmisten elämää.

        olla automaattinen syy oleskelulupaan. Lapsiakin tehdään nimenomaan vain siksi että saadaan oleskelulupa.


      • Anonyymi
        ihan eri juttu kirjoitti:

        Koska, jos miehesi on aito italian kansalainen hän voi helpommin saada luvan, Eu maita kun ollaan. Jos miehesi tulee Afrikan mantereelta ei lupa heltiä todellakaan hetkessä... Meillä oli 3 vuotta sitten yhteiseloa Suomessa, mentiin naimisiin täällä maistraatissa, 2 kuukautta siitä meille kerrottiin, että lumeliitto ja mies vietiin omaan maahansa.Meillä ei edes mitään risririitaisuuksia kertomuksissamme, koska kaikki selvää, yhteinen kieli ja koti. Valitusrumba oikeuteen 1,5 vuotta, sen jälkeen mies turistiviisumilla (3kuukautta) Suomeen, ja nyt ollaan odoteltu 10 kuukautta oleskelulupaa. Joka tarkoittaa sitä, että miehellä ei ole oikeuksia tehdä töitä, ei siis saa mistään täällä rahaa, koska on edelleen "turisti". Lapsikin tulossa kohta, joten ei vois selvempi tapaus olla, mutta ulkomaalaivirastossa ne jaksaa (nauttii) hankaloittaa ihmisten elämää.

        Miks pitäis saada ilmaista rahaa. Älä valita. Tyhmä nainen joka elättää mustan miehen. Joskus seuraan kaupassa kun nainen maksaa ja musta mies vaatii sitä ja tätä. Älä viitsi suomi nainen


      • Anonyymi
        ;) ;) ;) kirjoitti:

        Ihan on täällä kotosuomessa ollut jo pidemmän aikaa. Mutta, tapasimme aikoinaan, kun mies oli turvapaikanhakijana eräässä naapurimaassa. Lumeliitoksi ei meidän liittoa kuitenkaan väitetty. Eikä miehen hakemusta käsitelty Suomen viranomaisten puolesta turvapaikanhakijana vaan suomen kansalaisen (siis minun) puolisona.

        Eri asia on silloin, kun hakija on Suomessa. Mutta jos Suomen ulkopuolella, samat säännöt eivät silloin päde. Eli henkilö ei silloin ole ensisijaisesti turvapaikanhakija vaan suomalaisen puoliso. Suomessa oleskelevat menevät tod. näk. prosessinsa pidemmän kaavan mukaan. Mutta silloinkin useimmat saavat luvan läpi viimeistään hallinto-oikeuden kautta.

        Kun suuri määrä kurdeja tuli turvapaikanhakijaksi suomalaiset meni kilpaa naimisiin. Rakkaus loppui lyhyeen ja nyt on tummien lasten yksinhuoltajia. Eivät enää elvistele


    • '''

      Ei lume epäilyjä, ei haastatteluja, ei mitään. Mentiin naimisiin pari viikkoa ennen kuin palasin Suomeen. Tultiin Suomeen (miehellä 3 kk turistiviisumi). Haettiin oleskelulupaa. Saatiin eka lupa vuodeksi noin kahdessa viikossa. Haettiin seuraavaa kuukausi ennen kuin ensimmäinen päättyi ja saatiin samantien poliisiasemalta paperit kuntoon. Kohta haetaan pysyvä lupa.

      Mies Etelä-Amerikasta ja lapsi tulossa. Suosittelen!

      • Anonyymi

        Kun pysyvä lupa tulee niin pika pikaa olet yksinhuoltaja. Kerro kuinka kävi


    • murinaa...

      ehdottaisin sinulle jos menet islamilaisessa valtiossa tai EU:n ulkopuolella muissa valtiossa naimisiin niin joudut sellaiseen paperi hommaan ettet usko ja avioliitto todistuksen joudut legalisoimaan suomen suurlähetystössä ja muissa insatansseissa ennenkuin se hyvksytään suomessa ja virallisella kielenkääntäjällä käännätät ja kaikki maksaa sitten maltaita. Menin itse Tunisiassa naimisiin ja toista kertaa en tekis sitä touhua paperi työn takia ja sitä liittoa ennen joudut lähetystössä vahvistamaan esteettömyystodistuksesi..maksoi 40e...jos mahdollista pyydä tulevalta mieheltäsi maastansa esteettömyystodistus ja tulee tänne turisti viisumilla ensin ja menkää vihille täällä suomessa. mutta olkaa kihloissa ensin vähintään 6kk. minun mieheni ei ole vieläkään saanut lupaa suomeen , lumeavioliitto kuulemma kun menimme niin nopeasti naimisiin (4kk) odotettu nyt yli 2 v. mieheni kohta ex, on menossa nyt toiseen avioon kotimaassaan kun ei jaksa enään odottaa ja vanhemmat painostavat myös...saada myös piika taloon....varaudu kaikkeen kivaaan tulevaan ..toivon että kaikki onnistuisi teillä. Lain ja kaiken muun eu:n ihmisoikeus plaa plaaa säännösten mukaan oikeus saada miehesi suomeen mutta malttia tarvitaan..Uvi joka kyselee mahdottomia ja mahdotonta ja olkaa tarkkana mitä vastaatte että puheenne on sama.Hakekaa suomessa sitten oleskelupaa mutta sekään ei ole varmaa..oleskelupa hakemus maksaa 174e muistaakseni..rahan menoa.Jos mahdollista matkusta sulhasei kotimaahan vierailulle ja säilytä matkaliput todisteena mutta muista se että sun tarvii todistaa myös oletko ollut maksukykyinen etteivät väitä uvista ottavasi rahaa maksetutusta liitosta... huh ..tämän kaiken paskan ja muutakin olen käynyt Uvin kanssa läpi.. nyt haen eroa ,,en jaa miestäni toisen naisen kanssa ja Uvi voittaa tän taistelun koska eroamme....ja mahdollisuus miehelläni saapua suomeen on loppu. Mieheni ei halua erota minusta mutta miksi elää täällä yksin ja itkeä .. kysyin jos hän pääsee tänne mitä teet vaimo nro2:lle.."hän käy välillä katsomassa häntä" tosiaan ei käy ja latiakaan ei sinne lähde suomesta ja jos se erookin minusta saatuaan pysyvän oleskelu-luvan ja hakee sit kakkos-vaimon suomeen..kaikki tämä on huomiotava..siis minun....olen vielä viriili nainen ..ja ajatus että hän nukkuu ja elää siellä toisen naisen kanssa ..ei tule kesää...mut ei voi mitään..tunteet ja järki taistelee mutta nyt ei säälit auta.huh ,,nyt surkuttelen vain omaa kohtaloani mutta näinkin voi käydä.toivotan teille onnea ja pitkämielisyyttä ja uskollisuutta...

      • ...

        omaa tarinaa... mekin odotettu kaksi vuotta, ja lumeliittohan meilläkin. Mies ei VIELÄ ole ilmoittanut ottavansa uutta emäntää, mutta kaikkeenhan on varauduttava tässä elämässä. Mistäänhän ei ole takuita. Yritetään vielä uudella hakemuksella uviin.. sitten en tiedä mitä tehdään. Minulla kun ei ole mahdollista matkustaa mieheni kotimaahan.


      • MrsButter

        Hallinto-oikeuteen! Ulkomaalaisviraston sivulla www.uvi.fi sanotaan, että perhesiteen perusteella myönnetään oleskelulupa Suomeen. Ja jopa Suomen suppeaan perhekäsitykseen kuuluu aviopuoliso.


      • -------!
        MrsButter kirjoitti:

        Hallinto-oikeuteen! Ulkomaalaisviraston sivulla www.uvi.fi sanotaan, että perhesiteen perusteella myönnetään oleskelulupa Suomeen. Ja jopa Suomen suppeaan perhekäsitykseen kuuluu aviopuoliso.

        niin--hallinto oikeuteen valitus, koska ekas uvi ei myöntänyt oleskelupaa väittäen avioliittonia "lumeliitoksi"..ei asuttu yhdessä ennen avioliittoa !!!!!-ja liian pian menty naimisiin 7kk..tapaamisesta..asuttiin yhdessä mut miten todistat sen kun maistraatti ei hyväksy asujaksi ulkomaalaista jolla ei ole pysyvää oleskelulupaa ja ulkomailla asuminen aika-ajoin ei riitä...mut se siitä..en taistele enään...uvi voitti


      • ...
        -------! kirjoitti:

        niin--hallinto oikeuteen valitus, koska ekas uvi ei myöntänyt oleskelupaa väittäen avioliittonia "lumeliitoksi"..ei asuttu yhdessä ennen avioliittoa !!!!!-ja liian pian menty naimisiin 7kk..tapaamisesta..asuttiin yhdessä mut miten todistat sen kun maistraatti ei hyväksy asujaksi ulkomaalaista jolla ei ole pysyvää oleskelulupaa ja ulkomailla asuminen aika-ajoin ei riitä...mut se siitä..en taistele enään...uvi voitti

        sitten? Meinaatko erota, vai mitä? Meidän juttu meni hallinto-oikeuteen, ja samana pysyi, mutta periksi me ei anneta, vaikka eväät onkin jo vähissä.


      • --ei auta enään--
        ... kirjoitti:

        sitten? Meinaatko erota, vai mitä? Meidän juttu meni hallinto-oikeuteen, ja samana pysyi, mutta periksi me ei anneta, vaikka eväät onkin jo vähissä.

        ..ei auta enään..asuuko miehesi ulkomailla? ..no mull on..ja vielä kerran yritin ja oli enään pienestä kiinni ..eli toivoa oli.. mut nyt myöhäistä.. mieheni perhe vaati ottamaan toisen vaimon ja hankkivatkin sen..mieheni ei jaksanut odottaa meidän elämää enään,,,mutta ei olisi halunnut erota minustakaan..olemme vielä aviossa mut vain paperilla...en jaa miestäni toisen naisen kanssa..joten hän teki valinnan..ja nyt mä olenkin se syyllinen..on mulle vihainen ..lähetin avieropaperit häälahjaksi...


      • Ja oleskelulupa
        MrsButter kirjoitti:

        Hallinto-oikeuteen! Ulkomaalaisviraston sivulla www.uvi.fi sanotaan, että perhesiteen perusteella myönnetään oleskelulupa Suomeen. Ja jopa Suomen suppeaan perhekäsitykseen kuuluu aviopuoliso.

        "www.uvi.fi sanotaan, että perhesiteen perusteella myönnetään oleskelulupa Suomeen"

        Avioliittotodistus ei ole sama kuin avioliitto!
        Jos ei löydy yhteistä historiaa tai joku muu antaa aiheen epäiillä lumeliittoa niin oleskelulupaa ei heru, sillä lumeliitto ei ole perheside!


      • Uvi sucks

      • vai ei

      • ...
        --ei auta enään-- kirjoitti:

        ..ei auta enään..asuuko miehesi ulkomailla? ..no mull on..ja vielä kerran yritin ja oli enään pienestä kiinni ..eli toivoa oli.. mut nyt myöhäistä.. mieheni perhe vaati ottamaan toisen vaimon ja hankkivatkin sen..mieheni ei jaksanut odottaa meidän elämää enään,,,mutta ei olisi halunnut erota minustakaan..olemme vielä aviossa mut vain paperilla...en jaa miestäni toisen naisen kanssa..joten hän teki valinnan..ja nyt mä olenkin se syyllinen..on mulle vihainen ..lähetin avieropaperit häälahjaksi...

        näinkin voi käydä.. Mun mies edelleen (kohta 2 v) kotimaassaan. Vanhemmat kuolleet, joten sieltä päästä ei painostusta, toisaalta voihan mies kohta kyllästyä ja hommata uuden eukon. Vielä kuitenkaan ei mies ole sellaisia ajatuksia heittänyt, päinvastoin. Täytyy toisaalta ajatella, että jos haluaa vaihtaa toiseen, niin eipä tämä mies sitten ollutkaan mua varten. Ei kait kukaan kymmeniä vuosia odota toista, ei kait voi edellyttääkään.


      • Vaihtaa.
        ... kirjoitti:

        näinkin voi käydä.. Mun mies edelleen (kohta 2 v) kotimaassaan. Vanhemmat kuolleet, joten sieltä päästä ei painostusta, toisaalta voihan mies kohta kyllästyä ja hommata uuden eukon. Vielä kuitenkaan ei mies ole sellaisia ajatuksia heittänyt, päinvastoin. Täytyy toisaalta ajatella, että jos haluaa vaihtaa toiseen, niin eipä tämä mies sitten ollutkaan mua varten. Ei kait kukaan kymmeniä vuosia odota toista, ei kait voi edellyttääkään.

        "Täytyy toisaalta ajatella, että jos haluaa vaihtaa toiseen, niin eipä tämä mies sitten ollutkaan mua varten"

        Jos miehesi muslimimaasta niin eihän hänen edes tarvitse vaihtaa vaan voi ottaa lisää :-(.
        Valitettavasti noitakin aina silloin tällöin paljastuu että miehellä toinen vaimo alkuperäisessä kotimaassaan ja toinen täällä Suomessa.
        Toivottavasti ei sinun tapauksessasi kuitenkaan.


      • ...
        Vaihtaa. kirjoitti:

        "Täytyy toisaalta ajatella, että jos haluaa vaihtaa toiseen, niin eipä tämä mies sitten ollutkaan mua varten"

        Jos miehesi muslimimaasta niin eihän hänen edes tarvitse vaihtaa vaan voi ottaa lisää :-(.
        Valitettavasti noitakin aina silloin tällöin paljastuu että miehellä toinen vaimo alkuperäisessä kotimaassaan ja toinen täällä Suomessa.
        Toivottavasti ei sinun tapauksessasi kuitenkaan.

        siipalla ei ole toista eukkoa kotomaassa... :)ja sattuupa olemaan yhden naisen mies; ei ota toista rinnalle. Kaikki eivät ole onneksi samanlaisia.


      • pasanger
        Ja oleskelulupa kirjoitti:

        "www.uvi.fi sanotaan, että perhesiteen perusteella myönnetään oleskelulupa Suomeen"

        Avioliittotodistus ei ole sama kuin avioliitto!
        Jos ei löydy yhteistä historiaa tai joku muu antaa aiheen epäiillä lumeliittoa niin oleskelulupaa ei heru, sillä lumeliitto ei ole perheside!

        Hei minut karkoitettuun maasta ja sain 5 v mahan tulo kielto kun sain paatös itse käyn poliisin luona ja ilmoitin polisisille etta asia on nain ja lähtin maasta pois kun lähtin tyttö ystävani oli 10 pv raskana mutta ei oli kuka tieny lapsi syntyy haesimme purku ei onnistui minun mahantulokielto päätty yritimme saada visumia sekin ei onnistui sitten hakesimme oleskelupa mutta taas ei onnistui nyt ja tyttö ystäväni lötyy taas mies uskon että hallinto-oikeus taas hyväksi uvin päätös.. mutta haluan nähdä lapseni pääasia on se mitän voin??????


      • olet väärässä
        Ja oleskelulupa kirjoitti:

        "www.uvi.fi sanotaan, että perhesiteen perusteella myönnetään oleskelulupa Suomeen"

        Avioliittotodistus ei ole sama kuin avioliitto!
        Jos ei löydy yhteistä historiaa tai joku muu antaa aiheen epäiillä lumeliittoa niin oleskelulupaa ei heru, sillä lumeliitto ei ole perheside!

        miks vastustat niin kovast aviota ? en ymmärrä. Lumeliittoja ei juurikaan ole kuin poliisin ja sinun mielikuvituksessa. Varsinkin jos puoliso on aito Suomalainen.


      • Anonyymi

        Eihän muslimi ymmärrä eurooppalaista naista. Turhaan naiset valitatte kun yksin jäätte lapsilauman kanssa. En minäkään ymmärrä muslimeita. Ihan kahjoja. Luulevat olevansa miehiä


      • Anonyymi
        ... kirjoitti:

        siipalla ei ole toista eukkoa kotomaassa... :)ja sattuupa olemaan yhden naisen mies; ei ota toista rinnalle. Kaikki eivät ole onneksi samanlaisia.

        Siis onko muslimi yhden naisen mies. Älä naurata. Pitävät suomalaisia naisia pilkkanaan. Ei naiset opi koskaan


      • Anonyymi
        pasanger kirjoitti:

        Hei minut karkoitettuun maasta ja sain 5 v mahan tulo kielto kun sain paatös itse käyn poliisin luona ja ilmoitin polisisille etta asia on nain ja lähtin maasta pois kun lähtin tyttö ystävani oli 10 pv raskana mutta ei oli kuka tieny lapsi syntyy haesimme purku ei onnistui minun mahantulokielto päätty yritimme saada visumia sekin ei onnistui sitten hakesimme oleskelupa mutta taas ei onnistui nyt ja tyttö ystäväni lötyy taas mies uskon että hallinto-oikeus taas hyväksi uvin päätös.. mutta haluan nähdä lapseni pääasia on se mitän voin??????

        Ei kannata tehdä lapsia oleskeluluvan takia. Suomessa on omat lakipykälät


    • saa automaattisesti

      Avioliitto on aikoja sitten peruttu oleskeluluvan myöntämisperusteena.

    • Irakissa avioitunut

      Oleskelulupa ei ole automaattinen.Lupa on haettava ja se käsitellään(käsittelyaika 4-6kk).Sen joko saa tai ei.Minä sain mieheni Suomeen,tuttuni ei saanut(mies Tunisiasta).

      • toivoton2013

        Hei haluaisiko joku kertoa kuinka kauan olette odottaneet luvan saantia? ja millä perusteilla haitte jne.. olisin kiinnostunut kuulemaan? jos tätä joku lukee näin 2013 vuonna niin olen iloinen :) s-postiin voi laittaa viestiä [email protected]
        itse olen mennyt naimisiin Kosovossa ja odotellaan miehelle lupaa.. haluaisin tietää kuinka nopeasti olette tiedon saaneet ja oliko haastatteluja? yms.. kaikki kiinnostaa :) itse tässä stressaan hirveästi..ihmettelen ettei kukaan ole soittanut kun miehen papereihin kirjoitin todellisen syyn jopa siihen miksi mieheni on saanut 2v maahantulokieltoa ihan ilman syytä..siis ei mitään rikollista ole tehnyt, päinvastoin kävin itse poliisilaitoksella kysymässä missä mies odottaa viisumipäätöstä? ja minulle sanottiin että suomessa saa odottaa..no me odotettiin ja oltiin onnellisia että mies sai viettää aikaa kanssani vielä,kunnes tuli kutsu p-laitokselle ja anto paperin ja siinä luki että on laittomasti suomessa..kukaan ei p-laitoksella ollu moksiskaan kun kerroin mitä minulle juuri oltiin sanottu!! sanoivat vain että "virheitä sattuu.." ja mies on nyt heidän takia 2vuoden maahantulokiellon kanssa.. ihmettelen ettei migri soita ja kysele tuota ehkä epäselvää tekstiä jonka kirjoitin :/ pelkään niin julmetusti etten nää miestäni enää ikinä,vaikka muutama kuukausi sitten kävin kosovossa..mutta silti,ikävä painaa mieltä niin paljon :(


    • kokemuksestaaa

      mä menin viimevuonna naimisiin ulkomailla ja vihkitodistuksen laitoin suomen suurlähetystöön ulkomailla (mies jätti) jolloin ne lähettää suomeen.eli menin toukokuun lopulla naimisiin ja mies sai paperit syyskuussa oleskeluluvan jonka täytyy pidentää 3v kunnes saa pysyvän.ei mitään automaattista juttua.ota yhteyttä uviin ne kertoo kaiken mitä haluat tietää-

      • että..

        Nämä kaikki muut tarinat on pelkästään hatusta vedettyjä??
        Se myönnetäänkö oleskelulupaa vai ei, ja kuinka kauan anomuksen käsittely kestää on ihan tapauskohtainen!
        Kuinka tapasitte, kuinka kauan olette tunteneet toisenne, monestikko olette tavanneet, oletteko asuneet yhdessä jne. Nopeimmillaan lupa tulee viikossa - parissa ja toinen ääripää ettei sitä koskaan myönnetä joten eipä pysty mitään arviota toisen luvansaannista sanomaan tuntematta tapausta.


      • 3KK EI EES LÄHETETTY SUOMEE...
        että.. kirjoitti:

        Nämä kaikki muut tarinat on pelkästään hatusta vedettyjä??
        Se myönnetäänkö oleskelulupaa vai ei, ja kuinka kauan anomuksen käsittely kestää on ihan tapauskohtainen!
        Kuinka tapasitte, kuinka kauan olette tunteneet toisenne, monestikko olette tavanneet, oletteko asuneet yhdessä jne. Nopeimmillaan lupa tulee viikossa - parissa ja toinen ääripää ettei sitä koskaan myönnetä joten eipä pysty mitään arviota toisen luvansaannista sanomaan tuntematta tapausta.

        =D =D


      • Aikamoista peliä
        3KK EI EES LÄHETETTY SUOMEE... kirjoitti:

        =D =D

        Suomessa nopeemmin tiedon mieheni kielteisestä oleskelulupapäätöksestä, kuin mieheni n.3 viikon päästä siellä hänen kotimaassaan.


      • swhwrs
        Aikamoista peliä kirjoitti:

        Suomessa nopeemmin tiedon mieheni kielteisestä oleskelulupapäätöksestä, kuin mieheni n.3 viikon päästä siellä hänen kotimaassaan.

        Tapasimme mieheni kotimaassa. 3 kk jälkeen kihloihin. 3 kk asuimme yhdessä kyseisessä maassa ennen kuin palasin Suomeen. Mieheni tuli kuukaudeksi Suomeen luokseni. Minä lensin myöhemmin hänen luokseen lomalle. Aloitin paperisodan. Naimisiin menimme mieheni kotimaassa vuoden kuluttua tapaamisesta. Palasin Suomeen. Mieheni joutui anomaan oleskelulupaa maan suurlähetystöstä. 2 kk kesti saada lupa. Ei haastatteluja, vain kirjallinen hakemus molemmilta, joilla vahvistettiin tarinat. Lensin mieheni maahan lomalle ja palasimme yhdessä takaisin. Maa ei ollut EU-maa. Kolme vuotta kulunut tapaamisesta, vielä yhtä onnellisia kuin tavatessamme, kenties jopa onnellisempia. Mieheni on jatkoluvalla Suomessa. Opiskellut suomen kieltä, tällä hetkellä suomalaista tutkintoa.


    • Paree

      Kokemuksesta; on haettava ensix viisumi ja sit täällä oleskelulupa poliisilta. Parempi näin.
      Maahanmuuttovirasto ei kuitenkaan myönnä oleskelulupaa, päättäjät ovat vanhoja käppänöitä.
      Eivät ymmärrä enää mistään. Pelkäävät suomeen tulevan värillisiä.

      • Anonyymi

        Syytä on pelätä mustaa kansaa. Viranomaiset on oikeassa


    • ulkomailta suomeen

      Tervehdys.
      Jos olette ulkomailla avioituneet, voitte muttaa suomeen ja rekisteröiidä avioliiton suomen Maistraattiin.
      Tarvitsette ulkomaalaiselle aviopuolisolle mm: Avioliittostanne todistus, Syntymätodistus, Sivilisäätytodistus, rikosrekisteri (josta näkee ettei ole rikoksia), Voimassa oleva Passi.

      Paperit pitää käntää virallisella kielenkääntäjällä suomessa ja näin voit reksteröidä avioliiton paikallisessa Maistraatissa.
      Kun teillä sitten on maistraatista todistus rekisteröidystä avioliitosta, tarvitsee maahanmuuttaja aviopuoliso 2-4 passivalokuvaa ja kaikista papereista 1-3 kopiota myös passin jokaisesta sivusta, aina varmuuden vuoksi.
      Näin voitte asettua asumaan suomeen.

      Itse olen käynyt nämä prosessit läpi.

      tervetuloa suomeen.

      • jepjepu

        menimme tunisiassa naimisiin(mieheni kotimaassa),tulin suomeen, lähetin vihkitodistuksen tunisian suurlähetystöön helsingissä, siellä laittoivat omat leimansa paperiin ja sellaisenaan kelpasi arabian kielellä maistraattiin. ei tarvinnut mitään käännöksiä tehdä, riitti kuin oli tunisian suurlähetystön leimat(mitkä todistivat paperin oikeaksi) lähetin kutsukirjeen miehelleni, joka sitten tuli turistiviisumilla suomeen, 2viikon kuluttua kutsun lähetyksestä.
        haimme oleskelulupaa paikallispoliisilta ja luvan saimme 2,5kk kuluttua, tosin jouduimme kyllä kuulusteluihin mutta heti seuraavana päivänä lupa oli valmis.

        tiedä sitten onko eri käytäntö eri maistraateissa mutta näin helposti meillä kävi.


      • nanu77
        jepjepu kirjoitti:

        menimme tunisiassa naimisiin(mieheni kotimaassa),tulin suomeen, lähetin vihkitodistuksen tunisian suurlähetystöön helsingissä, siellä laittoivat omat leimansa paperiin ja sellaisenaan kelpasi arabian kielellä maistraattiin. ei tarvinnut mitään käännöksiä tehdä, riitti kuin oli tunisian suurlähetystön leimat(mitkä todistivat paperin oikeaksi) lähetin kutsukirjeen miehelleni, joka sitten tuli turistiviisumilla suomeen, 2viikon kuluttua kutsun lähetyksestä.
        haimme oleskelulupaa paikallispoliisilta ja luvan saimme 2,5kk kuluttua, tosin jouduimme kyllä kuulusteluihin mutta heti seuraavana päivänä lupa oli valmis.

        tiedä sitten onko eri käytäntö eri maistraateissa mutta näin helposti meillä kävi.

        olitte tunteneet ennenkuin menitte naimisiin ja olitteko asuneet yhdessä ennen naimisiin menoa?


    • egyVaimo

      http://www.poliisi.fi/lansi-uusimaa





      Oleskeluluvat


      Oleskeluluvalla tarkoitetaan, muuta kuin matkailua tai siihen verrattavaa lyhytaikaista oleskelua varten, ulkomaalaiselle myönnettävää lupaa toistuvasti saapua maahan ja oleskella maassa.
      Oleskelulupa on joko määräaikainen tai pysyvä.

      Määräaikainen oleskelulupa myönnetään tilapäisluonteista (tilapäinen oleskelulupa, B) tai jatkuvaluonteista (jatkuva oleskelulupa, A) maassa oleskelua varten. Oleskeluluvan tyyppi riippuu maassa oleskelun tarkoituksesta. Esim. opiskelu on yleensä tilapäistä, kun taas esim. Suomen kansalaisen perheenjäsenen maassaoloa voidaan pitää jatkuvana. Lupaviranomainen ratkaisee maassa oleskelun tarkoituksen ulkomaalaisen antamien tietojen perusteella.

      Ensimmäinen määräaikainen oleskelulupa myönnetään pääsääntöisesti yhdeksi vuodeksi, kuitenkin enintään hakijan matkustusasiakirjan voimassaoloajaksi, jollei oleskelulupaa haeta lyhyemmäksi ajaksi.

      Oleskelulupaa tulee lähtökohtaisesti hakea ulkomailta ennen maahan saapumista.

      Ensimmäisen määräaikaisen oleskeluluvan myöntää maahanmuuttovirasto ja poliisi tämän jälkeen uuden määräaikaisen oleskeluluvan (jatkolupa). Poliisi myöntää kuitenkin myös ensimmäisen määräaikaisen oleskeluluvan Suomessa olevalle Suomen kansalaisen perheenjäsenelle ja tämän naimattomalle lapselle.

      Oleskelulupalomakkeet ja tarkemmat ohjeet lomakkeiden käytöstä löytyvät Maahanmuuttoviraston sivuilta. Poliisin ja Maahanmuuttoviraston myöntämien lupien hinnat poikkeavat toisistaan. Poliisin myöntämien lupien hinnat löytyvät sisäasiainministeriön maksuasetuksesta ja tältä sivustolta kunkin lupatyypin kohdalta.


      Suomen kansalaisen perheenjäsenen


      Suomen kansalaisen perheenjäsen oleskelulupa myönnetään Suomessa tai ulkomailla haettuna. Suomessa perheenjäsenen oleskeluvasta päättää ulkomaalaisen asuinpaikan poliisi.

      Perheenjäseneksi luetaan:
      aviopuoliso tai samaa sukupuolta oleva rekisteröity kumppani
      alle 18-vuotias naimaton lapsi
      avopuoliso, jos avopuolisot ovat asuneet yhdessä vähintään kaksi vuotta tai heillä on yhteinen lapsi
      Suomen kansalaisen perheenjäsenen on maahan pääsemiseksi haettava viisumi Suomen edustustosta, jos hän on sellaisen valtion kansalainen, jonka maahantulo edellyttää viisumia. Viisumia haettaessa tulee ilmoittaa maahantulon todellinen syy kuten avioliitto, rekisteröity parisuhde, avoliitto, avioliiton solmimisaikeet tai perheen perustaminen.

      Avio- tai avopuolison hakemukseen tarvitaan:
      oleskelulupahakemuslomake (OLE_PH2) hakija täyttää
      perheselvityslomake (PK2_plus) suomalainen puoliso täyttää
      passi
      avioliittotodistus ja tarvittaessa virallinen käännös sekä apostille
      avoliitotodistus kahden vuoden yhdessä asumisesta, ellei avopuolisoilla ole yhteisessä huollossa olevaa lasta
      2 valokuvaa (Valokuvaohje)
      Lapsen hakemukseen tarvitaan:
      oleskelulupahakemuslomake (OLE_PH4)
      perheselvityslomake (OLE_plus)
      passi
      syntymätodistus
      toisen vanhemman suostumus Suomeen muuttamisesta / todistus yksinhuoltajuudesta
      2 valokuvaa (Valokuvaohje)

      Maahanmuuttovirasto/Oleskelulupalomakkeet

      Suomen kansalaisen perheenjäsenen on maahan pääsemiseksi haettava viisumi Suomen edustustosta, jos hän on sellaisen valtion kansalainen, jonka maahantulo edellyttää viisumia. Viisumia haettaessa tulee ilmoittaa maahantulon todellinen syy kuten avioliitto, rekisteröity parisuhde, avoliitto, avioliiton solmimisaikeet tai perheen perustaminen.

      Maksut:

      Oleskelulupapäätös 120 €
      Opiskelijat, alaikäiset 80 €
      Lupapäätös (muut kuin edellä mainitut) 120 €

      Oleskeluluvista peritään maksu hakemusta jätettäessä. Maksu peritään myös kielteisistä päätöksistä ja hakemusten rauettamisista.

      LUPAPALVELUT

      VARAA AIKA ETUKÄTEEN!

      Lupapalveluihin ja ulkomaalaisten lupapalveluihin voi varata etukäteen ajan Internetissä (linkki ajanvaraukseen).

      Internetissä ajanvarauksen tehnyt pääsee lupapalveluihin jonottamatta. Huomioi, että ajanvarauksessa yksi aika (15 min.) on yhdelle asiakkaalle ja lupa-asialle.

      Lupapalvelun vuoronumeroiden jakelu lopetetaan klo 16.00.
      Tämän jälkeen vain asiakkaat, joilla on vuoronumero palvellaan.

      Lupa-asioita voi hoitaa kaikissa Länsi-Uudenmaan poliisilaitoksen toimipisteissä. Espoota lähimmät toimipisteet ovat Nummelassa (Tuusantie 1) ja Kirkkonummella (Asematie 7).

      Huomioithan, että maksu on suoritettava aina hakemusta jätettäessä. Suosittelemme maksua KÄTEISELLÄ koska useimmat pankki-, Visa Electron- ja luottokortit eivät käy kassalla.

      • korjaisivat ohjeet

        Tämä on niiden kaunis teksti. Voisivat myös mainita ,ettei oleskelulupaa pääsääntöisesti myönnetä perhesiteen=avioliiton perusteella. Avioliittoa tulee edellyttää pitkähkö avoliitto,vaikkei se kaikissa maissa ole sallittukaan tai säädyllistä. Tai vastaavasti avioitumisen jälkeen sama juttu. Eli tiivistettynä..olskelupaa ei myönnetä yksinäisen Suomi pojan vaimolle, kuin poikeustapauksissa.


    • Pyydän, älkää tuoko tänne enempää ''kulttuurinrikastajia''.

      • Anonyymi

        Voi kun pääsisin tekemään päätöksiä. Ei kukaan sais lupaa. Vaan naisen lähettäisin miehen kotimaahan


    • kurdin poika jako

      Tottakai suomi saa suoran u.s maailman pankista 20 tuhatta euro yksi henkilöista .
      luletteko ruotsi ottanut irakista ilmaiseksi pakolaisia 1000 henkilöija koska saa hyviin rahaa ;-)
      ole hyvää ja oliko tarpeksi vastaus ?
      suomalaistan ei kannatta luule maahanmuttaija saa kelasta rahaa ilmaiseksi

    • missfinland1

      olette kirjoitelleet tänne vuonna 07 ja 09 tai jotain..mutta kirjoitain nyt..

      mieheni on kosovosta ja menimme naimisiin kosovossa vain 1 vuoden seurustelun jälkeen..mieheni joutui lähtemään suomesta koska työviisumi meni umpeen ja uutta ei saanut tänne jäädä odottamaan..noh meille täällä suomessa sanottin että kyllä saa jäädä joten mieheni jäi odottamaan kanssani tänne viisumia..mutta sitten tuli puhelu poliisilta että tarttis mennä juttelemaan..mentiin ja tuli tieto että mies saa 2 vuotta maahantulokieltoa siitä ettei ole muka tahtonut lähteä suomesta kun niin on sanottu.. tämä ei olisi miehelleni mikään ongelma ollut lähteä, mutta kun mä kysyin poliisilta saako jäädä ja tää sanoo suomeks että englanniks että saa jäädä...nyt sitten asutaan erillään varmaan se helvetin 2vuotta jonka suomen poliisi anto ilman syytä, saisivat ottaa vastuun teoistaan itse mutta ei..heiltä sanottiin vaan että "vahinkoja sattuu" .. mut sit tähän keskustelu asiaan.. mieheni kertoi että hänen ystävänsä oli saanut myös maahantulokieltoa mutta meni naimisiin kosovossa tyttöystävänsä kanssa ja kielto purkaantui..meilläkin näyttää nyt lupaavalta mut saa nähdä..edessä on tuo haastattelu jossain kohtaa joka stressaa.. sekä se että mieheni ystävältä oli kysytty aivan älyttömiä kysymyksiä vain jotta tietävät että olemme oikeasti yhdessä ja tunnemme toisemme.. häneltä oli kysytty miten tämä tyttöystävä nukkuu,mistä tykkää? millainen asunto?vuokra? tv:n merkki? puhelin? puhelimen merkki? sänky? harrastavatko seksiä? nukkuvatko yhdessä? ihan sairaita kysymyksiä!! miten se kenellekkään kuuluu että harrastaako seksiä? todella törkeää.. mikäs siinä jos saa kiksejä -.- en edes itse muista noita leivänpaahtimia ja mikron merkkejä joita mulla on kämpässä? älytöntä..no nyt eletäänki 2013... huhuh toivottavasti mies pääsee pian takas suomeen ja voidaan jatkaa meidän yhteistä elämää ilman mitään poliisin virkavirheitä yms sabotointia..

      • missfinland3

        mieheni ei ole tulossa suomeen rahan perässä. olen käynyt kosovossa ja tiedän että he ovat siellä ns. niitä hieman paremmissa oloissa asuvia eikä mitään ongelmia asua loppu elämäkin kosovossa mutta hän tapasi minut täällä ja haluaa jatkaa meidän suhdetta suomessa sillä tietää että minä aijon asua suomessa vielä tovin.. mieheni myös vihaa näitä sosiaaliavustuksella eläviä ja ei halua joutua elämään sossun ja kelan rahoilla, hän haluaa tehdä töitä ja maksaa veroja kuten kosovossakin.. ja kun hän saa palkan hän lähettää rahaa tottakai perheelleen kosovoon koska kumpikaan vanhemmista ei käy töissä..äiti tekee töitä kotona ja isä ei enää pysty työskentelemään kuin ennen..sisko on koulussa ja tarvitsee avustusta koulukirjojen yms hankkimisessa. olen tämän kaiken omin silmin nähnyt kun kosovossa olin..miehelleni perhe on todella tärkeä ja hän haluaa auttaa perhettään koska heilläkin on sairaalamenoja joihin tarvitsevat rahaa.. joten toivon ettei kukaan nyt ala täällä inisemään että vitun pakolaiset ja mamut.. hei sit vois aikuistuu jo,kaikki ei ole sossun rahojen perässä..ja niitä sossunrahoilla eläviä on myös suomessa ja sori en ole sossussa töissä niin en tiedä miten helposti tukia yms saa..eikä kiinnostakkaa toivon että itse työskentelen niin ettei tarvitse sossulta edes pyytää mitään koskaan!


      • Suuri rakkaus

        Tunisalainen mIeheni sai oleskeluluvan n.4:ssä kuukaudessa, avioiduttiin n. 10 kk seurustelun jälkeen Tunisiassa. Molemmilla työpaikka omassa maassaan. Ikäeroa 10 vuotta, yhteinen kieli englanti. Koko suku tavattu, kummallakaan ei aikaisempia avioliittoja tai lapsia. :)


    • Ei onnistunut

      onnea missfinlandille. Jos huono tuuri käy,niin joudut taistelemaan turhaan "yhteiskuntaa" vastaan vuosia. Oma vaimoni ei saanut oleskelulupaa ja olemme sen takia eronneet. Taistelu vie myös rahaa ja kuluttaa henkiset voimavarat täysin loppuun. AIna kun näet Suomessa tilannettasi kuvaavan pariskunnan tulee sinulle myös katkera olo kohtalostasi... No toivottavasti sinulla onnistuu paremmin.

      • missfinland2

        En kuitenkaan niin tyhmä ole että vuosia taistelisin tämän asian eteen,kyllä sitten asiat menee miten ne menee,tulee ero jos tulee tai sitten keksitään jotain muuta..luovuttamassa en ole,vielä.. Ja kyllä rahaa vie,tosin miehen rahoilla tässä ollaan nyt jouduttu sotimaan asioiden kanssa.. Ehkä tai ehkä ei,koskaan ei tiedä.


      • 262626 taas
        missfinland2 kirjoitti:

        En kuitenkaan niin tyhmä ole että vuosia taistelisin tämän asian eteen,kyllä sitten asiat menee miten ne menee,tulee ero jos tulee tai sitten keksitään jotain muuta..luovuttamassa en ole,vielä.. Ja kyllä rahaa vie,tosin miehen rahoilla tässä ollaan nyt jouduttu sotimaan asioiden kanssa.. Ehkä tai ehkä ei,koskaan ei tiedä.

        En ymmärrä?? Jos toista oikeasti rakastaa ja suhde on aito, sitä tekee kaikkensa voidakseen olla toisen kanssa. En usko, että suhde voi olla kovinkaan aito, jos pystyy ilman loppuelämän taistelua vaan luopumaan toisesta ja jatkamaan elämää...


      • taistelija2
        262626 taas kirjoitti:

        En ymmärrä?? Jos toista oikeasti rakastaa ja suhde on aito, sitä tekee kaikkensa voidakseen olla toisen kanssa. En usko, että suhde voi olla kovinkaan aito, jos pystyy ilman loppuelämän taistelua vaan luopumaan toisesta ja jatkamaan elämää...

        Ihan samaa mieltä olen.!
        Itse olen ollut naimisissa 2-vuotta mieheni kanssa.Mieheni joutui palaamaan takaisin kotimaahansa Kosovoon lumeavioliittoepäilyn vuoksi ja olemme taistelleet asian kanssa sekä olleet erossa toisistamme 1v 6kk. Olen käynyt mieheni kotimaassa 4 kertaa kyseisenä aikana. Eikä mieleemme ole todellakaan tullut missään vaiheessa luovuttaa. Emme todellakaan voisi elää ilman toisiamme ja aijomme taistella niin kauan kuin vaatii että olemme jälleen yhdessä.
        En käsitä yhtään miten MISSFINLAND2 pystyy edes sanomaan noin. Miksi olet naimisiin mennyt jos et ole valmis taistelemaan sen eteen?? En todellakaan usko että kyseessä on oikeaa rakkautta tai oikea avioliitto mikäli on valmis luopumaan rakastamastaan ihmisestä. Meillä nyt ensimmäinen lapsikin tulossa ja odottelua sekä tasitelua jatketaan vaikka loputtomiin.. Luovuttaminen ei ikinä tule kysymykseenkään.!


      • Cherry
        taistelija2 kirjoitti:

        Ihan samaa mieltä olen.!
        Itse olen ollut naimisissa 2-vuotta mieheni kanssa.Mieheni joutui palaamaan takaisin kotimaahansa Kosovoon lumeavioliittoepäilyn vuoksi ja olemme taistelleet asian kanssa sekä olleet erossa toisistamme 1v 6kk. Olen käynyt mieheni kotimaassa 4 kertaa kyseisenä aikana. Eikä mieleemme ole todellakaan tullut missään vaiheessa luovuttaa. Emme todellakaan voisi elää ilman toisiamme ja aijomme taistella niin kauan kuin vaatii että olemme jälleen yhdessä.
        En käsitä yhtään miten MISSFINLAND2 pystyy edes sanomaan noin. Miksi olet naimisiin mennyt jos et ole valmis taistelemaan sen eteen?? En todellakaan usko että kyseessä on oikeaa rakkautta tai oikea avioliitto mikäli on valmis luopumaan rakastamastaan ihmisestä. Meillä nyt ensimmäinen lapsikin tulossa ja odottelua sekä tasitelua jatketaan vaikka loputtomiin.. Luovuttaminen ei ikinä tule kysymykseenkään.!

        Hyvä!!!! Meillä on taas se että mies sai maahantulo kiellon. Vaikka on asunut suomessa ja 14 vuotta, käynyt kouluja ja ollut aina töissä. Tuli yksi hemmetin rikos, josta sai tuomion. Ja sen jälkeen ymmärs kaiket syyt. Nyt on tehnyt vain töitä ja ollut mahtava avomies ja isä. Toinen lapsi tulossa 10.7.2014 ja varmaankin vielä on kaksoisraskaus. Nii korkein hallintoa ei kiinnosta ollenkaan. Takas kotimaalle vain.
        Taistelen myös!!!! Ja odotan sen verran kuin sit pitää.


      • Cherry
        Cherry kirjoitti:

        Hyvä!!!! Meillä on taas se että mies sai maahantulo kiellon. Vaikka on asunut suomessa ja 14 vuotta, käynyt kouluja ja ollut aina töissä. Tuli yksi hemmetin rikos, josta sai tuomion. Ja sen jälkeen ymmärs kaiket syyt. Nyt on tehnyt vain töitä ja ollut mahtava avomies ja isä. Toinen lapsi tulossa 10.7.2014 ja varmaankin vielä on kaksoisraskaus. Nii korkein hallintoa ei kiinnosta ollenkaan. Takas kotimaalle vain.
        Taistelen myös!!!! Ja odotan sen verran kuin sit pitää.

        Ja siis miehelläni on oleskelulupa jne.


      • Hahahhahahhahahahahh
        Cherry kirjoitti:

        Hyvä!!!! Meillä on taas se että mies sai maahantulo kiellon. Vaikka on asunut suomessa ja 14 vuotta, käynyt kouluja ja ollut aina töissä. Tuli yksi hemmetin rikos, josta sai tuomion. Ja sen jälkeen ymmärs kaiket syyt. Nyt on tehnyt vain töitä ja ollut mahtava avomies ja isä. Toinen lapsi tulossa 10.7.2014 ja varmaankin vielä on kaksoisraskaus. Nii korkein hallintoa ei kiinnosta ollenkaan. Takas kotimaalle vain.
        Taistelen myös!!!! Ja odotan sen verran kuin sit pitää.

        Ihan hyvä että sai maahantulokiellon, noita rumia paviaaneja en halua nähdä mun kotimaassa. Ne jotka on jo täällä ovat saastuttaneet ja pilannut suomen pahasti!


      • Goonstrong
        Cherry kirjoitti:

        Hyvä!!!! Meillä on taas se että mies sai maahantulo kiellon. Vaikka on asunut suomessa ja 14 vuotta, käynyt kouluja ja ollut aina töissä. Tuli yksi hemmetin rikos, josta sai tuomion. Ja sen jälkeen ymmärs kaiket syyt. Nyt on tehnyt vain töitä ja ollut mahtava avomies ja isä. Toinen lapsi tulossa 10.7.2014 ja varmaankin vielä on kaksoisraskaus. Nii korkein hallintoa ei kiinnosta ollenkaan. Takas kotimaalle vain.
        Taistelen myös!!!! Ja odotan sen verran kuin sit pitää.

        No onks sun mies saanu oleskluluvan? Taistelija?


      • Anonyymi
        262626 taas kirjoitti:

        En ymmärrä?? Jos toista oikeasti rakastaa ja suhde on aito, sitä tekee kaikkensa voidakseen olla toisen kanssa. En usko, että suhde voi olla kovinkaan aito, jos pystyy ilman loppuelämän taistelua vaan luopumaan toisesta ja jatkamaan elämää...

        Miks aina suomeen halutaan musta mies tuoda miksi ette jää miehen kotimaahan. Ai niin siellä ei ole sossua


    • monkeyyyy

      Ei tarvita kuule enää yhtään sählämeesi'ä tänne lisää!!

    • kierräsääntöjä

      Olis kannattanu hommata vaimo kasvattilapseksi niin Suomeen pääsy olisi varmempaa.

    • pettynyt5

      Olen tosi onneton.Olin pitkään yksinäinen ja halusin muutosta tilanteeseeni.Avioiduin ulkomaalaisen rakkaani kannsa.En osannut aavistaa,ettei se käy viranomaisille. se ei käy...

      • 13taas

        Mikä oli perustelu, ettei oleskelulupaa myönnetty?


      • 2+4

        "Avioiduin ulkomaalaisen rakkaani kannsa.En osannut aavistaa,ettei se käy viranomaisille. se ei käy... "

        Onko jokin viranomainen kieltänyt sinua avioitumasta?!


      • pettynyt 5vastaus
        13taas kirjoitti:

        Mikä oli perustelu, ettei oleskelulupaa myönnetty?

        Avioliitto solimittu vain maassa oleskelua ja tuloa koskevien määräysten kiertämiseksi. Sillä sipuli, ei auttanut vihkikuvat ja kuvat perhe-elämästä ja kuvat vanhempieni luona jne. Hyvä etten saanut sakkoja tai joutunut vankilaan.


      • 262626 taas
        pettynyt 5vastaus kirjoitti:

        Avioliitto solimittu vain maassa oleskelua ja tuloa koskevien määräysten kiertämiseksi. Sillä sipuli, ei auttanut vihkikuvat ja kuvat perhe-elämästä ja kuvat vanhempieni luona jne. Hyvä etten saanut sakkoja tai joutunut vankilaan.

        Turistiviisumila Suomeen ja oleskeluluvan haku täällä?

        "Avioliitto solimittu vain maassa oleskelua ja tuloa koskevien määräysten kiertämiseksi."; haitteko päätökseen valitusta hallinto-oikeudelta?


      • pettynyt5uudestaan
        262626 taas kirjoitti:

        Turistiviisumila Suomeen ja oleskeluluvan haku täällä?

        "Avioliitto solimittu vain maassa oleskelua ja tuloa koskevien määräysten kiertämiseksi."; haitteko päätökseen valitusta hallinto-oikeudelta?

        Valitimme, mutta 2 kk päästä vaimolle ilmaantui terveydellisiä vaivoja, joita en tässä erittele. Koska hänellä ei ollut oleskelulupaa,hän ei saanut mitään apua terveyskeskuksista tai sairaaloista. Ainoastaan ilmeisesti ehkä välitöntä kuolemanvaaraa aiheuttavat ongelmat hoidettaneen vastentahtoisesti täällä. Kävimme yksityisellä puolella,mutta kyseisiä palveluja ei ollut kattavasti saatavilla.Päätimme,että hän palaa kotimaahansa ja yrittää myöhemmin uudestaan oleskelulupaa.Lakimieheni sanoi mahdolllisuudet oleskelulupaan olevan kuitenkin pienet,koska jo kerran evätty.Hakemus tulee pian vireille.Käsittely kestää ainakin 10kk.


      • 14taastaas
        pettynyt5uudestaan kirjoitti:

        Valitimme, mutta 2 kk päästä vaimolle ilmaantui terveydellisiä vaivoja, joita en tässä erittele. Koska hänellä ei ollut oleskelulupaa,hän ei saanut mitään apua terveyskeskuksista tai sairaaloista. Ainoastaan ilmeisesti ehkä välitöntä kuolemanvaaraa aiheuttavat ongelmat hoidettaneen vastentahtoisesti täällä. Kävimme yksityisellä puolella,mutta kyseisiä palveluja ei ollut kattavasti saatavilla.Päätimme,että hän palaa kotimaahansa ja yrittää myöhemmin uudestaan oleskelulupaa.Lakimieheni sanoi mahdolllisuudet oleskelulupaan olevan kuitenkin pienet,koska jo kerran evätty.Hakemus tulee pian vireille.Käsittely kestää ainakin 10kk.

        Ei vaan voi käsittää näitä viranomaispäätöksiä :(

        "Avioliitto solimittu vain maassa oleskelua ja tuloa koskevien määräysten kiertämiseksi.".

        Eikö pitäisi mennä näin: Aviopuolisosi on Suomen kansalaisen perheenjäsen ja voi saapua Suomeen ilman etukäteen haettua oleskelulupaa viisumivapauden turvin tai viisumilla, jos viisumin myöntämisen edellytykset täyttyvät.

        Viisumin myöntämisestä päättää Suomen edustusto ulkomailla.

        Aviopuolisosi on ennen viisumivapausaikansa tai viisumin voimassaolon päättymistä haettava oleskelulupaa asuinpaikkansa poliisilta, joka päättää luvan myöntämisestä.

        Epäilivät lumeavioliittoa? Tarvitseeko sinun todeta tämä epäily vääräksi (mitenkä tämän voi käytännössä tehdä?); viranomaisille riittää vain epäily?

        Kansalaiset joutuvat eriarvoiseen asemaan riippuen asuinpaikastaan -> oleskeluluvan käsittelevästä virkamiehestä.


      • tosi1
        14taastaas kirjoitti:

        Ei vaan voi käsittää näitä viranomaispäätöksiä :(

        "Avioliitto solimittu vain maassa oleskelua ja tuloa koskevien määräysten kiertämiseksi.".

        Eikö pitäisi mennä näin: Aviopuolisosi on Suomen kansalaisen perheenjäsen ja voi saapua Suomeen ilman etukäteen haettua oleskelulupaa viisumivapauden turvin tai viisumilla, jos viisumin myöntämisen edellytykset täyttyvät.

        Viisumin myöntämisestä päättää Suomen edustusto ulkomailla.

        Aviopuolisosi on ennen viisumivapausaikansa tai viisumin voimassaolon päättymistä haettava oleskelulupaa asuinpaikkansa poliisilta, joka päättää luvan myöntämisestä.

        Epäilivät lumeavioliittoa? Tarvitseeko sinun todeta tämä epäily vääräksi (mitenkä tämän voi käytännössä tehdä?); viranomaisille riittää vain epäily?

        Kansalaiset joutuvat eriarvoiseen asemaan riippuen asuinpaikastaan -> oleskeluluvan käsittelevästä virkamiehestä.

        Juuri näin, pienellä paikkakunnalla, jos kuulut vaikka samaan metsästysseuraan kuin asiasta päättävä viranomainen,on oleskelulupa läpihuuto juttu.Isoissa kaupungeissa epäillään jotain prostituutio/sutenööri asioita helposti.Jos viranomainen omaa alkuun tietyn kannan aviostasi,ei se monituntisissa maahantulokuulusteluissa muuksi muutu. Ne ei ajattele yhtään aiheuttamaansa tuskaa ja kärsimystä. Seura tekee kaltaiseksansa ja sydäntä ei ole.


    • AINA OIKEASSA

      Hmmm .Miss Fin.. Taistelija2...Ei teidän miehenne heposti luovuta kun on kyse viisumista.
      ¨
      Yksinhuoltajaäiti sinusta tulee. Hyväksi Ne ÄÄÄÄÄÄLIÖT TEITÄ KÄYTTÄÄ.

      Niillä on varavaimot kotimaassa aivan taatusti
      jos lupa hylätään niin ette taatusti kuule toisistanne enää.

      • Cherry

        Meillä on taas se että mies sai maahantulo kiellon. Vaikka on asunut suomessa ja 14 vuotta, käynyt kouluja ja ollut aina töissä. Tuli yksi hemmetin rikos, josta sai tuomion. Ja sen jälkeen ymmärs kaiket syyt. Nyt on tehnyt vain töitä ja ollut mahtava avomies ja isä. Toinen lapsi tulossa 10.7.2014 ja varmaankin vielä on kaksoisraskaus. Nii korkein hallintoa ei kiinnosta ollenkaan.
        Ja miehelläni on ollut jo kauan sitten oleskelulupa.


      • Taistelija2

        Ikävää et sulla on noin suppeutunu kuva ihmisistä ja tuomitset pelkästään tekstin perusteella tuntematta ihmisiä tai tietämättä toisten ihmisten suhteen laatua,vakavuutta,elämää tai yhtään mitään muutakaan.. Mut hei oikein hienoa et sulla on noin hyvä ihmistuntemus tuntemattomista ihmisistä..!

        TOSI IKÄVÄ KOHDATA TOMMOSTA ENNAKKOLUULOA..MUTTA VOIKO SITÄ MUUTAKAAN OLETTAA?? TÄÄ ON NIIN PERUS SUOMALAINEN AJATTELUTAPA,OLETETAAN ET JOS YKS TEKEE VÄÄRIN TAI VIRHEEN NI KAIKKIHAN SITTEN SAMANLAISIA IDIOOTTEJA ON JA TUOMITAAN HETI TUNTEMATTA TAI TIETÄMÄTTÄ MITÄÄN TARKEMMIN.
        IKÄVÄÄ TOMMONEN PINTTYNYT JA YKSINKERTAINEN AJATTELUTAPA...
        Taidat ite täällä yks ääliö olla..


      • 9+3
        Taistelija2 kirjoitti:

        Ikävää et sulla on noin suppeutunu kuva ihmisistä ja tuomitset pelkästään tekstin perusteella tuntematta ihmisiä tai tietämättä toisten ihmisten suhteen laatua,vakavuutta,elämää tai yhtään mitään muutakaan.. Mut hei oikein hienoa et sulla on noin hyvä ihmistuntemus tuntemattomista ihmisistä..!

        TOSI IKÄVÄ KOHDATA TOMMOSTA ENNAKKOLUULOA..MUTTA VOIKO SITÄ MUUTAKAAN OLETTAA?? TÄÄ ON NIIN PERUS SUOMALAINEN AJATTELUTAPA,OLETETAAN ET JOS YKS TEKEE VÄÄRIN TAI VIRHEEN NI KAIKKIHAN SITTEN SAMANLAISIA IDIOOTTEJA ON JA TUOMITAAN HETI TUNTEMATTA TAI TIETÄMÄTTÄ MITÄÄN TARKEMMIN.
        IKÄVÄÄ TOMMONEN PINTTYNYT JA YKSINKERTAINEN AJATTELUTAPA...
        Taidat ite täällä yks ääliö olla..

        "TOSI IKÄVÄ KOHDATA TOMMOSTA ENNAKKOLUULOA..MUTTA VOIKO SITÄ MUUTAKAAN OLETTAA?? TÄÄ ON NIIN PERUS SUOMALAINEN AJATTELUTAPA,"

        Joo, tosi ikävä on kohdata tommosia ennakkoluuloja. Onneksi sinulla ei ole yhtään ennakkoluuloja.


      • Anonyymi
        Cherry kirjoitti:

        Meillä on taas se että mies sai maahantulo kiellon. Vaikka on asunut suomessa ja 14 vuotta, käynyt kouluja ja ollut aina töissä. Tuli yksi hemmetin rikos, josta sai tuomion. Ja sen jälkeen ymmärs kaiket syyt. Nyt on tehnyt vain töitä ja ollut mahtava avomies ja isä. Toinen lapsi tulossa 10.7.2014 ja varmaankin vielä on kaksoisraskaus. Nii korkein hallintoa ei kiinnosta ollenkaan.
        Ja miehelläni on ollut jo kauan sitten oleskelulupa.

        Rikolliset pois suomesta ihan oikein. Jos kaikki pakolaiset palautetaan takaisin rikoksen takia aika iso määrä lähtisi. Mutta suurin osa jää suomeen ja yhteiskunta suojelee. Ihan käsittömätä. Roska kansa lisääntyy. Suomi ei ole turvallinen maa kun jengit saa vallan


    • tyttökylmästä

      Hei, meillä on tilanne sellainen, että olen ollut naimisissa mieheni kanssa nyt 4kk ja tumteneet reilun vuoden. Tutustuimme miehen kotimaassa (Karibian alueella) kun olin siellä n.4kk viime syksynä. Menimme kihloihin muutaman kk jälkeen Periaatteessa olin laittomasti maassa, mutta paikallisten viranomaisten kanssa ei ole ongelmia kun en töissä sinä aikana kuitenkaan ollut. Häät pidimme kesäkuussa (olin koko kesäkuun siellä). tammi-toukokuun välissä kävin mieheni kotimaassa n. kk verran.

      Nyt olen raskaana (5kk) ja haimme miehelleni turistiviisumia marras-tammikuulle, mutta päätös oli kielteinen. Emme voi anoa oleskelulupaa sieltä käsin, sillä maassa ei ole suomen suurlähetystöä. Eli mikäli emme saa turistiviisumia (aiomme hake uudelleen), ei h'än myöskään tule Suomeen koskaan pääsemään. Aion mennä sinne nyt reiluski pariksi kk, jotta voimme olla yhdessä edes jossain. Mikäli muuta vaihtoehtoa ei ole moinun täytyy synnytyksen jälkeen palata sinne ja hankkia oleskelulupa. En aio olla erossa miehestäni vain siksi, että hänen ei katsota olevan riittävän varakas tulemaan suomeen yms.

      Tein kutsun toisen vanhempani kanssa joten tuloja oli kuitenkin useamman tuhannen euron edestä millä "elättää" viisuminhakija. Mutta toivon että asia saadaan jotenkin järjestykseen, joskus :) Olen itse pätkätyöläinen, eli minun tulot yksistään eivät riitä (ajallisesti ei tule enää 3kk työtä Suomessa ennen vauvan syntymää...) ja ilman tuloja en voi kutsukirjettä yksin tehdä. Mikäli hakijalla olisi paljon rahaa omalla tilillään, niin asia olisi helpompi kun ei tarvitsisi esittää tuloja Suomesta.

      Kasikki ajallaan eikä se oleskeluluvan (ensimmäisen) saaminenkaan tosiaan ole ihan helppo juttu, maksaakin nykyään n.500e.

      • pettynyt5uudestaan

        Kun lapsi syntyy ja sen on dna todistettu sinun ja kumppanisi lapseksi, niiin oleskelulupa myönnetään pitkän prosessin jälkeen. Ole rohkeasti yhteydessä ulkoministeriöön vaikka sähköpostilla ja tiedustele hyväksyttävää isyydeen toteamismenetelmää ko. maassa. tulot eivät lain mukaan vaikuta oleskelulupaan Suomen kansalaisen perheenjäsenellä.


      • Anonyymi
        pettynyt5uudestaan kirjoitti:

        Kun lapsi syntyy ja sen on dna todistettu sinun ja kumppanisi lapseksi, niiin oleskelulupa myönnetään pitkän prosessin jälkeen. Ole rohkeasti yhteydessä ulkoministeriöön vaikka sähköpostilla ja tiedustele hyväksyttävää isyydeen toteamismenetelmää ko. maassa. tulot eivät lain mukaan vaikuta oleskelulupaan Suomen kansalaisen perheenjäsenellä.

        Maistraatissa isyyys vahvistetaan sen tunnustamisen jälkeen. Meidän rikoslaboratorion isyystutkimuksen mukaan mies oli 99.9 prosentin varmuudella lapseni isä. Migrin päätöksessä oikeasti luki, että on todennäköisempää hänen olevan isä, kuin joku satunnainen suomalaismies.


    • SuzuS

      Me mentiin naimisiin Kolumbiassa rekisteröin liiton Suomeen palattuani ja tämän jälkeen 6kk päästä mies tuli Suomeen vierailulle ja haki samalla oleskelulupaa jonka sai ensin vuodeksi ja nyt on 4v oleskelulupa menossa ja sit kansalaisuuden hakeminen kai seuraava askel?

    • Anonyymi

      Kenenkäs rahoilla rakas ejää suomessa

    • Anonyymi

      yhteiskunnan

    • Anonyymi

      Jos mies pohjoismaissa tai EU: asuu.Saa luvan heti. Muutoin haet miehelle oleskelulupaa perhesitein Suomeen.Moni tekee niin aviolito eu-ulkopuolla solmittu. pulisohakee turisti visumi suomeen ja samalla heti kun ihminen suomi hakee perhesiten oleskelu lupaa.Sekin kestää.

    • Anonyymi

      Onkohan tämä nyt aivan näin.. eli jos olen aviossa ei eun kansalaisen kanssa ja hän tulee viisumilla suomeen niin saako hän odottaa täällä sitä oleskelulupa päätöstä, VAI jos hän tulee suomeen viisumilla ja menemme vasta täällä naimisiin niin sitten hän saa odottaa päätöstä täällä.
      Olemme myls harkinneet asumista jossain muussa maassa siksi aikaa kun lupa olisi vireillä...

    • Anonyymi

      Murhasta tuomittu vankikarkuri sai oleskeluluvan Suomeen. Lehdestä pongattu.

      Tuossa on maahantulon huippu! Tänne kyllä käy kaikki ketkä vain anovat rajalla oleskelulupaa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5730
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3607
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      215
      1804
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1732
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1192
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      29
      1155
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      927
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      263
      910
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      74
      867
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe