Peugeot 307 farmarista kokemuksia?

Ostoa harkitseva japsin omi...

Olen aikeissa vaihtaa autoa. Auton pitäisi olla farmari ja suunnilleen Peugeot 307:n kokoluokkaa. Minulla ei ole koskaan ollut ranskalaista autoa, ja jotenkin olen aina suhtautunut niihin erittäin epäilevästi.

Kysyisin: onko kenelläkään kokemuksia kyseisestaä autosta? Positiivisia tai negatiivisia.
Esim. onko autossa jotain tyyppivikoja, tai kalliita huoltoja ym.....
Kestävyys on kuitenkin autossa se jota eniten arvostan.

Ruostetta ei vissiin enää kuitenkaan tarvitse pelätä.

92

67818

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ranskisko

      Muutama vuosi sitten täsmälleen samat ajatukset itsellä. Uskaltauduin ostamaan uuden 307 wagonin, eikä ole tarvinnut katua. Takuuaikana vilkkuviiksi piti vaihtaa, muuta vikaa ei ole ollut, ajettu n. 75 tkm. Tilava, hyvä ajaa, ei moittimista. Eikä tosiaan ruostu.

      • pösösti

        mitä ruosteeseen tulee,ei sitten missään!!!! itsellä 307 wagon -06 ja ei mitään vikaa! ajettu 88.000! toimii talvellakin! lähtee kuin palmun alta! uskomattoman hyvä ajaa! tilava! kulutus kaupunki/matka ajoa......max 7 litraa satasella! tasaista matkaa....ei yli 6,5! kuormallakaan! ja mitä toyotoihin tulee....saman ikäiset oudosti enempi ruosteisia kuin olisin uskonut!!!!! itselläkin oli ennakkoluuloja ranskalaisia kohtaan! "sitikat ja renut" renulla enempi tuntuu vielä nykyään tulevan sutta ja sekundaa! ainoa "viat" mitä on ollut ,,,öljynpaine anturi? ja olipa vaikea vaihtaa:-) todella hyvät penkit!!! ei liian "uppo untuva vanukas" nuljut! niin kuin joissain! ja tehty ihmisen mitoilla! mitä ei aina voinut sanoa mennä vuosien japseista ja italialaisista! jopa fiat on nykyään petrannut tuotteitaan! enempi tuntuu"töpästävän" nousevan auringon tuotteilla! ja syykin varmaan juuri tuossa että niitä ei enää kasata japanissa,vaan...turkissa etc...joo! hui lai lee! allahu ..ja niin edelleen! saarella(japani) kootut varmaan vielä ihan laadukkaita! joo, ja varmaan tästä tulee jonkun teinin mieli pilattua:-) ( corolla on paras-eipäs vaan opel on paras) vessan seinä kirjoittelia ikäiset lähinnä!:-) vaan ..hatun noston arvoinen paikka ranskiksille! automaailman pellen osa onkin nykyään langennut lähinnä kia:lle! tutuilla olleet autot ovat todella työllistäneet merkki korjaamoitaan! veljen työkaverikin oli tokaissut että, on ajanut tilalle annetulla ajokilla kuin omalla uudella autollaan!:-) 7 vuoden takuu? :-) todella kallis mainoskikka kialta! uskoisin? toivottavasti parantavat laatuaan hekin! menee työ monelta slovakialaiselta muuten! niin! ei muuten ole koreasta vaikka pääkonttori onkin! niin muuttuu maailma! nimim; nokia,,,,,,made in china!


      • Vive la Pösö
        pösösti kirjoitti:

        mitä ruosteeseen tulee,ei sitten missään!!!! itsellä 307 wagon -06 ja ei mitään vikaa! ajettu 88.000! toimii talvellakin! lähtee kuin palmun alta! uskomattoman hyvä ajaa! tilava! kulutus kaupunki/matka ajoa......max 7 litraa satasella! tasaista matkaa....ei yli 6,5! kuormallakaan! ja mitä toyotoihin tulee....saman ikäiset oudosti enempi ruosteisia kuin olisin uskonut!!!!! itselläkin oli ennakkoluuloja ranskalaisia kohtaan! "sitikat ja renut" renulla enempi tuntuu vielä nykyään tulevan sutta ja sekundaa! ainoa "viat" mitä on ollut ,,,öljynpaine anturi? ja olipa vaikea vaihtaa:-) todella hyvät penkit!!! ei liian "uppo untuva vanukas" nuljut! niin kuin joissain! ja tehty ihmisen mitoilla! mitä ei aina voinut sanoa mennä vuosien japseista ja italialaisista! jopa fiat on nykyään petrannut tuotteitaan! enempi tuntuu"töpästävän" nousevan auringon tuotteilla! ja syykin varmaan juuri tuossa että niitä ei enää kasata japanissa,vaan...turkissa etc...joo! hui lai lee! allahu ..ja niin edelleen! saarella(japani) kootut varmaan vielä ihan laadukkaita! joo, ja varmaan tästä tulee jonkun teinin mieli pilattua:-) ( corolla on paras-eipäs vaan opel on paras) vessan seinä kirjoittelia ikäiset lähinnä!:-) vaan ..hatun noston arvoinen paikka ranskiksille! automaailman pellen osa onkin nykyään langennut lähinnä kia:lle! tutuilla olleet autot ovat todella työllistäneet merkki korjaamoitaan! veljen työkaverikin oli tokaissut että, on ajanut tilalle annetulla ajokilla kuin omalla uudella autollaan!:-) 7 vuoden takuu? :-) todella kallis mainoskikka kialta! uskoisin? toivottavasti parantavat laatuaan hekin! menee työ monelta slovakialaiselta muuten! niin! ei muuten ole koreasta vaikka pääkonttori onkin! niin muuttuu maailma! nimim; nokia,,,,,,made in china!

        Itse olen kysellyt itseltäni myös, voiko ranskalaisiin luottaa? Vielä pari kuukautta sitten sanoin, etten ranskalaiseen koske. No, tänään hain liikkeestä Peugeot 307 SW:n 2.0 koneella ja -05 malli. Ja automaatti pitää olla juu. Täällähän on ilahduttavan paljon POSITIIVISIA kokemuksia ao. autosta! Ajoin aika monta erilaista ja pikkuhiljaa valkeni, että tavaraa täytyy mahtua ja pää ei saa osua kattoon. Kun vielä luin TM farkku vertailun (-06?) ja huomasin, että Focus farkku ja Pösö olivat tasavertaisesti lähes paikoilla 1 ja 2, niin päätös oli selvä. Focus on myös ok, mutta Pösö on niin IIIHANAN mukava :-)


      • rovaniemen pösö

        munaton paska! autossa ei mitään luonnetta. itsellä 1.6 bensa wagon. joka kerta ajaessa tuntuu kuin olisi pallit suussa, kun auto on niin onneton joka osa-alueella. Ohituksista ei kannata edes haaveilla. KAIKKI RANSKALAISET AUTOT ON KERTAKAIKKIAAN MUNATTOMIA. osta tehokkaampi saksalainen.


      • Pallien ohitus
        rovaniemen pösö kirjoitti:

        munaton paska! autossa ei mitään luonnetta. itsellä 1.6 bensa wagon. joka kerta ajaessa tuntuu kuin olisi pallit suussa, kun auto on niin onneton joka osa-alueella. Ohituksista ei kannata edes haaveilla. KAIKKI RANSKALAISET AUTOT ON KERTAKAIKKIAAN MUNATTOMIA. osta tehokkaampi saksalainen.

        Itse en miesautoilijana tiedä miltä pallit suussa tuntuvat, mutta sinä tunnut tietävän. Ja saksalaisethan ovat kuplavolkkarista lähtien kaikki olleet varsinaisia raketteja...


      • esajas2
        pösösti kirjoitti:

        mitä ruosteeseen tulee,ei sitten missään!!!! itsellä 307 wagon -06 ja ei mitään vikaa! ajettu 88.000! toimii talvellakin! lähtee kuin palmun alta! uskomattoman hyvä ajaa! tilava! kulutus kaupunki/matka ajoa......max 7 litraa satasella! tasaista matkaa....ei yli 6,5! kuormallakaan! ja mitä toyotoihin tulee....saman ikäiset oudosti enempi ruosteisia kuin olisin uskonut!!!!! itselläkin oli ennakkoluuloja ranskalaisia kohtaan! "sitikat ja renut" renulla enempi tuntuu vielä nykyään tulevan sutta ja sekundaa! ainoa "viat" mitä on ollut ,,,öljynpaine anturi? ja olipa vaikea vaihtaa:-) todella hyvät penkit!!! ei liian "uppo untuva vanukas" nuljut! niin kuin joissain! ja tehty ihmisen mitoilla! mitä ei aina voinut sanoa mennä vuosien japseista ja italialaisista! jopa fiat on nykyään petrannut tuotteitaan! enempi tuntuu"töpästävän" nousevan auringon tuotteilla! ja syykin varmaan juuri tuossa että niitä ei enää kasata japanissa,vaan...turkissa etc...joo! hui lai lee! allahu ..ja niin edelleen! saarella(japani) kootut varmaan vielä ihan laadukkaita! joo, ja varmaan tästä tulee jonkun teinin mieli pilattua:-) ( corolla on paras-eipäs vaan opel on paras) vessan seinä kirjoittelia ikäiset lähinnä!:-) vaan ..hatun noston arvoinen paikka ranskiksille! automaailman pellen osa onkin nykyään langennut lähinnä kia:lle! tutuilla olleet autot ovat todella työllistäneet merkki korjaamoitaan! veljen työkaverikin oli tokaissut että, on ajanut tilalle annetulla ajokilla kuin omalla uudella autollaan!:-) 7 vuoden takuu? :-) todella kallis mainoskikka kialta! uskoisin? toivottavasti parantavat laatuaan hekin! menee työ monelta slovakialaiselta muuten! niin! ei muuten ole koreasta vaikka pääkonttori onkin! niin muuttuu maailma! nimim; nokia,,,,,,made in china!

        Beugeot täysi paska 2008 malli 307 sw diiseli 120 tuhatta ajettu, käytetty kolmekertaa
        takuu huollossa nyt on menny jarrulevyt yksi suutin kusee tulee ainakin 1500 € remontti. Kyllä autolla pitäs päästä 200 tuhatta ilman jarrulevyjen vaihtoa.
        Toisena auto Volvo s 60 D ihan toista luokka edellisessä 210 tuhatta sitten vasta jarrulevyt olivat vaihto iässä 1mm vielä varaa jäljellä. Sitten on vielä Garina millä
        ajelen risukoita ajettu 320 tuhatta eikä ole jarrulevyjä vielä vaihdettu malli 1990
        ajettavuus ei ole enää hääppönen verratuna uudempiin autoihin.


      • Waginna
        Pallien ohitus kirjoitti:

        Itse en miesautoilijana tiedä miltä pallit suussa tuntuvat, mutta sinä tunnut tietävän. Ja saksalaisethan ovat kuplavolkkarista lähtien kaikki olleet varsinaisia raketteja...

        elkee wv moottoriillista autoo koskaan ottako ainakaa nyykysia ja vielä dsgllä


      • Anonyymi
        esajas2 kirjoitti:

        Beugeot täysi paska 2008 malli 307 sw diiseli 120 tuhatta ajettu, käytetty kolmekertaa
        takuu huollossa nyt on menny jarrulevyt yksi suutin kusee tulee ainakin 1500 € remontti. Kyllä autolla pitäs päästä 200 tuhatta ilman jarrulevyjen vaihtoa.
        Toisena auto Volvo s 60 D ihan toista luokka edellisessä 210 tuhatta sitten vasta jarrulevyt olivat vaihto iässä 1mm vielä varaa jäljellä. Sitten on vielä Garina millä
        ajelen risukoita ajettu 320 tuhatta eikä ole jarrulevyjä vielä vaihdettu malli 1990
        ajettavuus ei ole enää hääppönen verratuna uudempiin autoihin.

        Samat on kokemukset. Ostin 307 farkku-Pösön kahden litran dieselkoneella. Kilometrejä oli 320 000, mikä ei pitäisi olla tuon kokoluokan diisselille mahdoton määrä. Auto oli mulla kuusi kuukautta ja 10 000 kilometriä. Sinä aikana tein kärriin remonttia noin 3 000 euron edestä. Meni nokka-akseli, korkeapainepumppu, ureasäiliö, sähköinen termostaatti yms. yms. Edeltävä Pösö 406, jolla ajoin 300 000 km, oli paljon parempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samat on kokemukset. Ostin 307 farkku-Pösön kahden litran dieselkoneella. Kilometrejä oli 320 000, mikä ei pitäisi olla tuon kokoluokan diisselille mahdoton määrä. Auto oli mulla kuusi kuukautta ja 10 000 kilometriä. Sinä aikana tein kärriin remonttia noin 3 000 euron edestä. Meni nokka-akseli, korkeapainepumppu, ureasäiliö, sähköinen termostaatti yms. yms. Edeltävä Pösö 406, jolla ajoin 300 000 km, oli paljon parempi.

        " Edeltävä Pösö 406, jolla ajoin 300 000 km, oli paljon parempi."

        Vaikka 406 onkin aivan huippuauto, kävi 7-sarjan kohdalla (307/407) niin, että kokeiltiin liian erikoisia teknisiä ratkaisuja ja joissakin kohdin tapahtui liikaa säästöä laadun kohdalla. Sen lisäksi tiukentuvat säästönormit aikaansaivat lisäongelmia.

        Mulla on 380tkm 406:n mittarissa ja olen jo vuosia miettinyt että mitä tuon tilalle tulee jonakin päivänä. Kai se on 508 ostettava, diesel-moottorilla tietenkin.


    • huonoja

      Eivät ranskalaiset enää ole välttämättä ihan huonoimpia. Esim. tässä Ruotsin katsastusvikatilastossa 307:n takana on vielä suuri määrä autoja:
      http://www.hs.fi/autot/artikkeli/3 vuotta vanhat autot/1135225816493

    • 5 0 4

      kalliit vakuutukset
      kalliit huollot
      kokoisekseen autoksi suuri polttoaineen kulutus

      • Kalliit

        Huollot. Paas katsoen automaan sivuilta huoltojen hinnat.


      • ovat näissä
        Kalliit kirjoitti:

        Huollot. Paas katsoen automaan sivuilta huoltojen hinnat.

        Peugeoteissa puolta harvemmassa kuin esim. Toyotassa pois luettuna 107, jossa on Toyotan bensiini moottori. Kannattaa tarkistaa huoltohintojen lisäksi se kuinka usein auto käy huollossa.


      • VV

        Vaikkei olekaan enää ajnkohtaista niin tiedoksi, että ajoin juuri 630 km 4.1 l /100 km. ja 120 000 km keskikulutus 4,3 l!


      • Henri Leppänen
        Kalliit kirjoitti:

        Huollot. Paas katsoen automaan sivuilta huoltojen hinnat.

        Hei,

        -oletko miettinyt,että kysyisit tarjouksen jostain halvammasta huoltokorjaamosta? -Kilpailu on avoin kaikilla merkeillä ja mikä parasta takuukin säilyy!


    • 307

      Menossa, ja ei ole ollut mitään murhetta.Hieno auto, erinomaiset ajo-ominaisuudet.

    • kannattaa harkita

      Meinasin -03 ostaa farmari-307:n, mutta lisävarusteiden hinnan ja vaihtoautohyvityksen eron vuoksi se olisi tullut 3.000 € kalliimmaksi kun farmari-Corolla. Nyt kun vaihdoin Corollan pois 120.000 km ajettuna, niin pyyntihinnat vastaavista 307-Pösöistä on pari tonnia alle Corollan. Huhujen mukaan pääkaupunkiseudulle edes omat merkkiliikkeet eivät arvosta 307:aa vaihtoautona.

      • corolla oli

        hyvä valinta, jos tilat riittivät sinulle, kooltaan hieman pienempi kuin 307 ja ajo-ominaisuudet varsinkin talvella huonommat. Parempaa varmaankin tuo vaihtohinta, mutta sekin pösössä ihan ok, kun viitsii ajaa n. 40 km helsingistä ja välttää riistomaa -liikkeet...


      • edellinen
        corolla oli kirjoitti:

        hyvä valinta, jos tilat riittivät sinulle, kooltaan hieman pienempi kuin 307 ja ajo-ominaisuudet varsinkin talvella huonommat. Parempaa varmaankin tuo vaihtohinta, mutta sekin pösössä ihan ok, kun viitsii ajaa n. 40 km helsingistä ja välttää riistomaa -liikkeet...

        Joo, ominaisuuksiensa puolesta 307 oli ykkösvaihtoehto ennen tarjousten pyytämistä varsinkin tilojensa osalta. Molempien lähtöhinta oli noin 22.000 € ennen lisävarusteita, joten ero välirahassa muodostui aika huimaksi. Ajelin samaan aikaan satunnaiseti myös 307 hb:lla ja talviajossa Corolla tuntui neutraalimmalta ja pösön perä joskus levottomalta samoissa mutkissa.


      • juuri

        Peugeot 307:n uuteen Peugeot Wagoniin ja kelpasi hyvällä hinnalla vaihdossa. Tarjouksia eri liikkeistä ottaessani olisi kelvannut erityisen hyvin japanilaisia myyviin liikkeisiin. Mm. Toyotan paikallisen myyjän mukaan olisi ollut erittäin hyvin eteenpäin käytettynä myytävä. Valitettavasti Toyotalla vain ei enää ole uutta kilpailevaa farkkumallia edes saatavilla. Autoarvion www.autoarvio.fi hinnat pitivät hyvin paikkansa.
        Käytetyissä Corollissa ostaja joutuu maksamaan ylihintaa auton vanhasta maineesta niin kuin aikanaan kupla Fokkarissakin.


      • taas edellinen
        juuri kirjoitti:

        Peugeot 307:n uuteen Peugeot Wagoniin ja kelpasi hyvällä hinnalla vaihdossa. Tarjouksia eri liikkeistä ottaessani olisi kelvannut erityisen hyvin japanilaisia myyviin liikkeisiin. Mm. Toyotan paikallisen myyjän mukaan olisi ollut erittäin hyvin eteenpäin käytettynä myytävä. Valitettavasti Toyotalla vain ei enää ole uutta kilpailevaa farkkumallia edes saatavilla. Autoarvion www.autoarvio.fi hinnat pitivät hyvin paikkansa.
        Käytetyissä Corollissa ostaja joutuu maksamaan ylihintaa auton vanhasta maineesta niin kuin aikanaan kupla Fokkarissakin.

        Itsekin ihmettelen, että mikä ihme sitä Corollan hintaa pitää ylhäällä vaikka 307:aan verrattuna. Malli on vanha ja poistuu markkinoilta, pieni kilpailijoihiin verrattuna, mutta arvo säilyy. Esim. vanhan mallin sedan- ja hb-corollaa myytiin loppuun erilaisilla varustepaketeillä, mutta ei farkkua.


      • keskustelin
        taas edellinen kirjoitti:

        Itsekin ihmettelen, että mikä ihme sitä Corollan hintaa pitää ylhäällä vaikka 307:aan verrattuna. Malli on vanha ja poistuu markkinoilta, pieni kilpailijoihiin verrattuna, mutta arvo säilyy. Esim. vanhan mallin sedan- ja hb-corollaa myytiin loppuun erilaisilla varustepaketeillä, mutta ei farkkua.

        erään automyyjän kanssa, hän kertoi, että Corollan vaihtoautojen hintaa pidetään keinotekoisesti liian korkealla, auto ei itsessään ole niin hyvä, eikä vanhemmat autot sen parempia kun muidenkaan merkkien. Sama koski WW Golfia, hän sanoi ettei niissäkään vanhojen autojen hinta vastaa laatua. (myyjä myi volkkaria, ei siis ollut oma lehmä ojassa)


      • 50 TKm vuodessa

        Vaihdoin kesäkuussa 2008 Peugeot 307 sw 1.6 HDi:n Olen ajanut autollani vähän yli 50 tuhatta eikä ole valittamista matka-ajossa kiva ajettava. Aiemmin ajelin vuoden 2005 1.4 D4D Farkku Corollalla. On pösö ehdottamasti parempi ajaa varmasti seuraava autonikin sitten 2 vuoden päästä on Peugeot. Aiemmin vierastin merkkiä mutta nyt olen vakuuttunut että hyviä autoja on ranskalaiset.


      • Vähän käytetty alla

        Ja siksipä se on sitten niin mukava sieltä liikkeestä ostaa - sen saa edullisesti, kun ei siitä ole juuri hyvitettykään. Hieno homma.


    • kokemuksia on

      Ainoat miinukset menevät vikoihin, joita on ollut 2 vuotiaaksi/30 000 ajetuksi autoksi ihmeen paljon ylimääräiset hälyäänet nitinät/natinat muoviosista vähän häiritsee, mutta esim. vaimo ei edes nitä natinoita rekisteröi.
      Kaikenlaiset auton käyttöominaisuudet ovat hyvinkin positiivisia. tila on ja istuinmukavuus huippua. ajaminen helppoa...
      Mutta.. kun juhliin oltiin "uudella" autolla kesälomareisulla matkalla ja juhlat jäi huonoksi onneksi väliin uuden auton johdosta, niin paha maku jäi suuhun, että ehkä merkki saattaa vaihtua seuraavalla kerralla ,mutta katsotaan nyt....

    • rellun omistava

      Samat aikeet, eli 307 Wagon harkinnan alla. Vaihdossa menisi toinen huonomainen Ranskalainen, eli Renault Megane Break -01. Rellussa ei mitään moittimista 3 vuoden aikana mitä se on mulla ollut. Isompien sisätilojen takia olen vaihtamassa, pari tenavaa mahtuu paremmin 307:aan. Kävin koeajolla tänään ja ihan ok kokemus, hinnasta pitää vielä vääntää...

      Kuinka nämä uudet Peugeotit ovat toimineet talvella? Minulla on mielikuva että ei kovin hyvin? Kommentteja?

      • Menossa

        Itselläni, ei ole ollut näiden kahden 307 kans talvella mitään ongelmaa. Maskisuoja käyttöön, niin lämpöä riittää hyvin.


      • Pösöilijä

        Itsellä on ollut 307 vuodesta -03 lähtien. Vimeiset kaksi vuotta 307 wagon. Talvisin ei ole ollut mitään ongelmaa lukkojen jäätymistä lukuunottamatta. Varsinkin takaluukku, joka kerää loskat yms. helposti mukaansa.


      • 307.wagon1.6

        Talviongelmat itsellä:
        Käsijarru jäässä jatkuvasti-vaihdettu takuuseen katsotaan sitten enstalvena, onko uusi jotenkin erinlainen?
        Lukko-ongelmia kovemmilla pakkasilla takaluukkun lukon kanssa pikkupakkasillakin.

        Maskisuojasta huolimatta hitaimmin lämpenevä auto, mitä itsellä olut.

        Tilat tosiaan auton parasta antia.


      • Ei ranskalaiseen
        307.wagon1.6 kirjoitti:

        Talviongelmat itsellä:
        Käsijarru jäässä jatkuvasti-vaihdettu takuuseen katsotaan sitten enstalvena, onko uusi jotenkin erinlainen?
        Lukko-ongelmia kovemmilla pakkasilla takaluukkun lukon kanssa pikkupakkasillakin.

        Maskisuojasta huolimatta hitaimmin lämpenevä auto, mitä itsellä olut.

        Tilat tosiaan auton parasta antia.

        Pienemmät tilat jonkinverran.
        Lämpenee nopeasti ilman maskinsuojaa.
        Ei mitään ongelmia lukkojen eikä minkään muunkaan asian kanssa.


      • tällä hetkellä
        Ei ranskalaiseen kirjoitti:

        Pienemmät tilat jonkinverran.
        Lämpenee nopeasti ilman maskinsuojaa.
        Ei mitään ongelmia lukkojen eikä minkään muunkaan asian kanssa.

        jo seitsemäs Peugeot, ei mitään ongelmia myöskään talvella. En ole käyttänyt maskisuojaa vaikka se olisi järkevää myös muunkin merkkisissä autoissa. Tiedoksi: aivan uusiin BMW:n malleihin asennetaan jo tehtaalla jatkossa automaattinen suoja keulaan. Koska polttoaineen kulutus on yhä pienempää ja pienempää niin hukkalämpöä kehittyy entistä vähemmän ja maskeja aletaan tarvita.


      • hondalla
        tällä hetkellä kirjoitti:

        jo seitsemäs Peugeot, ei mitään ongelmia myöskään talvella. En ole käyttänyt maskisuojaa vaikka se olisi järkevää myös muunkin merkkisissä autoissa. Tiedoksi: aivan uusiin BMW:n malleihin asennetaan jo tehtaalla jatkossa automaattinen suoja keulaan. Koska polttoaineen kulutus on yhä pienempää ja pienempää niin hukkalämpöä kehittyy entistä vähemmän ja maskeja aletaan tarvita.

        Hondaan myydään veholla viima suojia. Ovat jotkut japanilaiset tulleet järkiinsä tässäkin asiassa.


      • Corollan viimasuoja
        hondalla kirjoitti:

        Hondaan myydään veholla viima suojia. Ovat jotkut japanilaiset tulleet järkiinsä tässäkin asiassa.

        Minulla on ollut jokunen corolla, ja kaikissa on ollut merkkikohtainen viimasuoja varusteena.


    • jarna11

      Terve,

      Ise ajoin 307 farmari pösöllä kahdessa vuodessa 130tkm. Auto toimi moitteettomasti ja oli erinomainen ajaa, tilaa farmarista myös löytyy.
      Ranskalaisten tekemän asennustyön laatu ei vastaa kilpailevia merkkejä esim. eripuolilta koria löytyi jälkiä naarmuista, jotka olivat syntyneet asennusvaiheessa. Lattian verhoilu oli asennettu huonosti jne.
      Voisin kuitenkin ostaa uudestaan 307 Pösön, koska rahoilleen siinä saa hyvin vastinetta. Ostaisin tällä kertaa EHDOTTOMASTI diesel version, koska Pösön tämän hetkiset diesel moottorit ovat parhaita markkinoilla olevia dieseleitä.

      • jarna11

        Tuli vielä mieleeni, kun lueskelin muiden viestejä, että talvella tosiaan jäätyi silloin tällöin käsijarru ja takaluukun lukko, sähköpuoli toimi ok.


    • Kooti

      KOkemukset Pösöstä 2.5v 86 tkm.

      plussat:
      -hyvät tilat
      -mukava ajaa kesällä
      -kohtuu hiljainen


      miinukset:
      -hirvittävä määrä vikoja (pääosin sähköt), faceliftin jälkeen ehkä vähemmän
      -hutera ajaa talvella (ei ollut ESP yms.)
      -hidas lämpiämään talvella ilman maskisuojaa (1.6 kone)

    • ei olla koskaan tehty eikä ...

      Peugeottia parempaa autoa ei olemassa se on vain totuus, ei kannata kenenkään kuunnella noita toyota tai mersu kuskien paska puheita ne vain on niin kateelisia kun mekeä ja japski paskaa kehutaan ja nitten pitää ajaa niillä koska niitte mielestä mukamas ne on parhaimpia autoja mutta ne tietää yhtä hyvin kuin mekin jotka ajetaan Ranskalaisilla ettei Ranskalaista parempaa autoa ole koskaan tehty eikä tulla koskaan tekemään.

      • kalle

        Hyvin on pösöt pelanneet. Pientä huoltoa ja kuluvia osia joutuu vaihtamaan. Aikaisemmin 2x405 nyt vm.06 307 2.0 sw olympia. valitetaan käyntihäiriöistä eikä ymmärretä laittaa Masinolia tankiin, meidän olosuhteissa sitä on syytä käyttää, varsinkin jos ajaa vajaalla tankilla pitkään. Kuuluu ne uudet bemarit ja volvotkin vikaantuvan.


    • Runsas 2,5v Pösö 307 1.6HDI110FAP Wagon ja 108.000km ajettuna. Tänä aikana ei ainuttakaan teknistä vikaa !
      Ainoa korjausta vaativa ongelma oli FAP-nestesäiliön vuotaminen joka vaati koko säiliön vaihdon.
      Erittäin taloudellinen moottori, keskikulutus nytkin 4.5L/100km ajotietokoneen mukaan. Todellinen n.4 .9L/100km.
      Ei vikoja ja murheita ollut. Huoltovälin 20000km ei öljynlisäyksiä.
      Normaalit alustan kolinat ja kilinät kuuluu tämän kokoluokan autoihin.
      Voin suositella todella.

    • Tyytyväinen omistaja

      Ei ole ollut valittamista.

      Nyt mittarissa lähes 180 tkm. Huollot tehty liikkeessä 30 tkm välein ja öljyt suotimet itse 10 tkm välein. Koiranluut on eteen vaihdettu, samoin pakoputki katalysaattorista taaksepäin ja jarrupalat kaikkiin pyöriin sekä tietty jakohihna 110 tkm:ssa (tuli 4 v.ennemmin täyteen). Muutama huoltojen yhteydessä tehty valmistajan takuukorjaus, joista ei itselle mitään havaintoa käytössä ennen eikä jälkeen. Mitään kuluvia osia ei ole vaihdettu, jarrulevytkin yhä alkuperäiset.

      Lisäksi halvalla on mielestäni mennyt. Nyt ajotietokoneessa lähes yli 4 800 km ajolla ja 48 km/h keskinopeudella kulutus 7.4 l (siis 2 l bensakone). Ei mitenkään paha - ajotyyli on lähinnä mallia ripeä kiihdytys ja sitten 5-vaihteella ajelua (monesti vaihteet 1-2-5). Menee muuten nätisti kaupungissakin 50-alueella vitosella.

      Autossa parasta ajettavuus ja yhä modernit ja väitän laadukkaat sisätilat ja muuten auton ulkonäkö. Samoin varsinkin etutilat on erinomaiset kyynärnojineen. Eikä ole sisältä meluisa.

      Eli ikäisekseen ja hintaansa nähden järkiosto aikanaan, en kadu tippaakaan valintaa kahdeksan vuoden jälkeen.

      Paljon parjausta pösöistä saa lukea, mutta totuus on siellä jossain, jonka omistajat tietävät parhaiten. Osa totuudesta näkyy ajokilometreissä, katsokaapa ns.golf-luokan kilometrejä saman ikäisissä autoissa, koska usien 6 vuotisilla pösöillä on ajettu 200 tkm rikki ja edullisempaa vaihtoautoa etsivälle vähänajetun pösön löytäminen on hankalaa, japseissa ei niinkään...

      Kesää ja autokuumetta!

      • pomppiduu...

        kaveri itse aivopessyt itsensä omilla jutuilla =).


      • on ok
        pomppiduu... kirjoitti:

        kaveri itse aivopessyt itsensä omilla jutuilla =).

        uutena ja kannattaa vaihtaa kolmen vuoden päästä pois koska silloin alkavat ongelmat , oikeastaan jo paljon aiemmin mutta takuun piiriin .
        Hyvät istuimet , paljon tilaa , erinomainen dieselmoottori jota mm. Toyota aikanaan käytti kun eivät osanneet itse tehdä (eivät osaa vieläkään) ja tyylikäs muotoilu sopivaan hintaan .
        Mutta nyt kahden pösön jälkeen vaihtui länsiautoon .
        Peugeot 3008 kiinnostaa kyllä , joskus v.2012 .


      • jagge67
        on ok kirjoitti:

        uutena ja kannattaa vaihtaa kolmen vuoden päästä pois koska silloin alkavat ongelmat , oikeastaan jo paljon aiemmin mutta takuun piiriin .
        Hyvät istuimet , paljon tilaa , erinomainen dieselmoottori jota mm. Toyota aikanaan käytti kun eivät osanneet itse tehdä (eivät osaa vieläkään) ja tyylikäs muotoilu sopivaan hintaan .
        Mutta nyt kahden pösön jälkeen vaihtui länsiautoon .
        Peugeot 3008 kiinnostaa kyllä , joskus v.2012 .

        Niin kyllä ainakin hiacen dieselillä ajaa 3 jumperia hautaan, ja toyotan omalla dieselillä.


      • Kiva ajaa, mutta ei aivan yhtä kiva omistaa
        jagge67 kirjoitti:

        Niin kyllä ainakin hiacen dieselillä ajaa 3 jumperia hautaan, ja toyotan omalla dieselillä.

        Kokemus varsin kahtiajakoinen. Tosi kiva ajaa, ja sisätiloiltaan fiksusti suunniteltu auto. Matka-ajossa mukava, vaikka 1.6 litran moottori hiukan tehoton. Autolla tehtiin pitkä, noin 8 000 kilometrin matka itäisen Euroopan halki Välimeren rannalle, eikä ongelmia ollut. Unkarin ja Serbian hyvillä moottoriteillä tehottomuuskaan ei vaivannut, kun pystyi pitämään tasaista nopeutta, eikä tarvinnut jännätä ohituksia.
        Miinuspuolella yllättävän paljon sähköongelmia. Viiksi, takaluukun (sähkötoiminen)lukko, kuljettajanpuoleinen penkinlämmitin, vasen peilinlämmitin. No nämä kaikki menivät vaihtoautomyyjän antaman takuun piikkiin. Hajoamisten listalle tuli vielä jäähdytin ja jotain pienemp'ä. Eli kiva ajaa, mutta ei aivan yhtä kiva omistaa.


      • jose s
        Kiva ajaa, mutta ei aivan yhtä kiva omistaa kirjoitti:

        Kokemus varsin kahtiajakoinen. Tosi kiva ajaa, ja sisätiloiltaan fiksusti suunniteltu auto. Matka-ajossa mukava, vaikka 1.6 litran moottori hiukan tehoton. Autolla tehtiin pitkä, noin 8 000 kilometrin matka itäisen Euroopan halki Välimeren rannalle, eikä ongelmia ollut. Unkarin ja Serbian hyvillä moottoriteillä tehottomuuskaan ei vaivannut, kun pystyi pitämään tasaista nopeutta, eikä tarvinnut jännätä ohituksia.
        Miinuspuolella yllättävän paljon sähköongelmia. Viiksi, takaluukun (sähkötoiminen)lukko, kuljettajanpuoleinen penkinlämmitin, vasen peilinlämmitin. No nämä kaikki menivät vaihtoautomyyjän antaman takuun piikkiin. Hajoamisten listalle tuli vielä jäähdytin ja jotain pienemp'ä. Eli kiva ajaa, mutta ei aivan yhtä kiva omistaa.

        Edellinen kuvaa myös omia tuntemuksia. Ihme sähköhäikkää tuntuu löytyvän.

        Toisaalta tuolla on luotettavuus arvioitu oikein mainioksi, tiedä sitten... http://www.koeajot.com/autot/Peugeot/307/SW_2002-2007


      • plusmiinusnolla
        jose s kirjoitti:

        Edellinen kuvaa myös omia tuntemuksia. Ihme sähköhäikkää tuntuu löytyvän.

        Toisaalta tuolla on luotettavuus arvioitu oikein mainioksi, tiedä sitten... http://www.koeajot.com/autot/Peugeot/307/SW_2002-2007

        Vm 2004 wagon 1.6 koneella ja kohtalaisen hyvin pelannut uudesta asti, nyt mittarissa 112000 km. Ihmettelen noita sähkövikoja, koska itsellä ei ole ollut ensimäistäkään ei ovien lukoissa tai viiksissä. Vesipumppu vaidettu, toinen koiranluu ja jarrulevyt palat joka pyörään, käsijarru toiminut ongelmitta. Lämpiää hitaasti talvella, täytyy varmaan kokeilla tota suojaa nokalla. Arvonalennus 65 kk:n aikana n 240 euroa kk, huollot ei mukana tai muut korjaukset, eli ei paha, jos vaihtoarvoksi laskee vajaat 7000 euroa, voi toki saada enemmänkin jos hyvin käy. Tiloiltaan suurempi kuin esim 407.


      • Entinen Pösöisti
        plusmiinusnolla kirjoitti:

        Vm 2004 wagon 1.6 koneella ja kohtalaisen hyvin pelannut uudesta asti, nyt mittarissa 112000 km. Ihmettelen noita sähkövikoja, koska itsellä ei ole ollut ensimäistäkään ei ovien lukoissa tai viiksissä. Vesipumppu vaidettu, toinen koiranluu ja jarrulevyt palat joka pyörään, käsijarru toiminut ongelmitta. Lämpiää hitaasti talvella, täytyy varmaan kokeilla tota suojaa nokalla. Arvonalennus 65 kk:n aikana n 240 euroa kk, huollot ei mukana tai muut korjaukset, eli ei paha, jos vaihtoarvoksi laskee vajaat 7000 euroa, voi toki saada enemmänkin jos hyvin käy. Tiloiltaan suurempi kuin esim 407.

        Ostaessa liikkeestä (-05) ajettu muistaakseni 42tkm oli hinta 21400€....myin pari viikkoo sitten liikkeeseen ja sain 7900€ eli pikkasen arvo laski.

        Ei sähkövikoja, lukot ok, viikset ok, koiran luut vaihdettu, palat ja levyt vaihdettu (takuuseen), käsijarru jäässä joka talvi useasti. Viimasuoja auttoi lämpenemiseen.


      • Karavaani kulkee
        Entinen Pösöisti kirjoitti:

        Ostaessa liikkeestä (-05) ajettu muistaakseni 42tkm oli hinta 21400€....myin pari viikkoo sitten liikkeeseen ja sain 7900€ eli pikkasen arvo laski.

        Ei sähkövikoja, lukot ok, viikset ok, koiran luut vaihdettu, palat ja levyt vaihdettu (takuuseen), käsijarru jäässä joka talvi useasti. Viimasuoja auttoi lämpenemiseen.

        Olen ajanut 307 Wagonilla n. 70000km. Mittarissa nyt 130 000km. Auton kov. 2002.
        Tavalliset kulutusosat vaihdettu, myös starttimoottori.
        Arvo ei juuri enää putoa, eli pääomakulut on minimaaliset. Aion pitää tätä autoa vielä useita vuosia. Mitään ongelmia ei ole ollut, erittäin hyvä ajettava. Mikäli on kuormaa enemmälti, esim neljä henkilöä ja matkatavaraa, on laitettava takarenkaisiin väh. 2,9 painetta. Eteen 2,5.

        Taksimiehen käytössä olleella Pgt 307 W:lla, ( 1,6 bensa ) oli ajettu 500 000km, konetta avaamatta.


      • Ei Pösöä enään
        Karavaani kulkee kirjoitti:

        Olen ajanut 307 Wagonilla n. 70000km. Mittarissa nyt 130 000km. Auton kov. 2002.
        Tavalliset kulutusosat vaihdettu, myös starttimoottori.
        Arvo ei juuri enää putoa, eli pääomakulut on minimaaliset. Aion pitää tätä autoa vielä useita vuosia. Mitään ongelmia ei ole ollut, erittäin hyvä ajettava. Mikäli on kuormaa enemmälti, esim neljä henkilöä ja matkatavaraa, on laitettava takarenkaisiin väh. 2,9 painetta. Eteen 2,5.

        Taksimiehen käytössä olleella Pgt 307 W:lla, ( 1,6 bensa ) oli ajettu 500 000km, konetta avaamatta.

        Mulla on 307 SW/2005. Ajettu reilusti alle 100000 km. Eipä juuri löydykään vikaa...
        Tänä vuonna on vaihdettu mm. Ilmastoinnin kennosto, äänitorven simpukka, kytkimen koko paketti, peruutusvalon tunnistin. Jäähdytysnesteet tulleet myös auton konsolista sisälle hajonneen putkiliitoksen johdosta (matot irti ja puhdistukseen/kuivaukseen).
        Niin, ja normaalihuollot päälle jakopäänhihnan, vesipumpun ja jarrupalojen uusimisineen (Peugeotin ohjeistuksessa kerrotaan, että jakohihna kestää 120tkm, mutta ei kyllä Suomen olosuhteissa. Suositus täällä on noin 80-90tkm). Kannattaa miettiä kerran jos toisenkin pösön ostamista.


      • ´´´´
        Ei Pösöä enään kirjoitti:

        Mulla on 307 SW/2005. Ajettu reilusti alle 100000 km. Eipä juuri löydykään vikaa...
        Tänä vuonna on vaihdettu mm. Ilmastoinnin kennosto, äänitorven simpukka, kytkimen koko paketti, peruutusvalon tunnistin. Jäähdytysnesteet tulleet myös auton konsolista sisälle hajonneen putkiliitoksen johdosta (matot irti ja puhdistukseen/kuivaukseen).
        Niin, ja normaalihuollot päälle jakopäänhihnan, vesipumpun ja jarrupalojen uusimisineen (Peugeotin ohjeistuksessa kerrotaan, että jakohihna kestää 120tkm, mutta ei kyllä Suomen olosuhteissa. Suositus täällä on noin 80-90tkm). Kannattaa miettiä kerran jos toisenkin pösön ostamista.

        vaihtosuositus on Suomessa Pösöllä 120 000 km tai 4 vuotta kumpi ensin täyttyy. On kestänyt itselläni reilusti nuo määrät. Esim. Ruotsissa maahantuojan suositukset ovat samalle moottorille selvästi pitemmät kuin Suomessa samoin Suomessa PSA:n samoja moottoreita käyttävällä Citroenilla on pitemmät vaihtovälit. Muutoin Pösö on kestänyt todella hyvin, vain kerran vuodessa huollossa. Seuraavakin on todennäköisesti tällä kokemuksella saman merkkinen.


      • entinen pösö vani
        ´´´´ kirjoitti:

        vaihtosuositus on Suomessa Pösöllä 120 000 km tai 4 vuotta kumpi ensin täyttyy. On kestänyt itselläni reilusti nuo määrät. Esim. Ruotsissa maahantuojan suositukset ovat samalle moottorille selvästi pitemmät kuin Suomessa samoin Suomessa PSA:n samoja moottoreita käyttävällä Citroenilla on pitemmät vaihtovälit. Muutoin Pösö on kestänyt todella hyvin, vain kerran vuodessa huollossa. Seuraavakin on todennäköisesti tällä kokemuksella saman merkkinen.

        Hihnapyörä tilauksessa ja maksaakin satojaeuroja


      • 2,7HDi
        Ei Pösöä enään kirjoitti:

        Mulla on 307 SW/2005. Ajettu reilusti alle 100000 km. Eipä juuri löydykään vikaa...
        Tänä vuonna on vaihdettu mm. Ilmastoinnin kennosto, äänitorven simpukka, kytkimen koko paketti, peruutusvalon tunnistin. Jäähdytysnesteet tulleet myös auton konsolista sisälle hajonneen putkiliitoksen johdosta (matot irti ja puhdistukseen/kuivaukseen).
        Niin, ja normaalihuollot päälle jakopäänhihnan, vesipumpun ja jarrupalojen uusimisineen (Peugeotin ohjeistuksessa kerrotaan, että jakohihna kestää 120tkm, mutta ei kyllä Suomen olosuhteissa. Suositus täällä on noin 80-90tkm). Kannattaa miettiä kerran jos toisenkin pösön ostamista.

        Kyllä hihna kestää pösöissä suomessa, etenkin dieseleissä, koska euroopassa on pidemmät vaihtovälit. Itsellä pösössä hihnanvaihto väli 180000km/10v, ettei liian usein. Euroopassa tässä mallissa olisi 240000km/10v. Suomessa olosuhdevähennys. Juuri käytin 90000km huollossa. Mielestäni ei kallis 231e, kaikki tarkistukset mukaan lukien, vai onko sinun mielestä. Muuten missä siinä ohjekirjassa näet että lukee että kestää 120000km, siellä ei lue missään sen hihnan kestoikää, vai lukeeko? Vaikuttaa kirjoitus tyylistäsi että prvosoivasti yrität kirjoitellä. Voisihan sitä kirjoittaa että eräässä merkissä ei pohja kestä kun 3v, ja kaput.


      • suurentelija.
        entinen pösö vani kirjoitti:

        Hihnapyörä tilauksessa ja maksaakin satojaeuroja

        montako sata euroa se maksaa, taitaa jäädä kuitenkin siihen ensimmäiseen sataan euroon..


    • pökötti ?

      7.11.2008 16:58
      A A Helsingin Sanomat

      Isojen vikojen määrä / 100 autoa
      1 Toyota Corolla 3,4
      2 Toyota Aygo 7,2
      3 BMW 3-sarja 8,4
      4 Hyundai Santa Fe 8,5
      5 Hyundai Getz 8,5
      6 BMW 1-sarja 8,6
      7 Renault Clio 8,6
      8 Toyota Avensis 9,1
      9 Honda CR-V 9,1
      10 Toyota Yaris 9,4
      11 Ford Fiesta 9,6
      12 Volvo C30 9,9
      13 Subaru Legacy 10,1
      14 Audi A3 10,1
      15 Citroën C3 10,3
      16 Mazda 6 10,4
      17 BMW 5-sarja 10,4
      18 Ford Mondeo 11,4
      19 Opel Astra 11,8
      20 Audi A6 11,9
      21 Toyota RAV4 11,9
      22 Volvo S60 12,0
      23 Volvo S40 12,8
      24 Skoda Octavia 14,3
      25 Honda Civic 14,3
      26 Mercedes-Benz C-sarja 14,5
      27 Kia Cee´d 15,2
      28 Saab 9-3 15,4
      Keskiarvoauto 16,7
      29 Mercedes-Benz E-sarja 16,8
      30 Volkswagen Golf 17,5
      31 Volvo V50 18,7
      32 Ford Focus 19,2
      33 Volkswagen Polo 19,9
      34 Saab 9-5 20,1
      35 Volkswagen Passat 20,5
      36 Audi A4 20,9
      37 Skoda Fabia 22,2
      38 Citroën C5 22,2
      39 Volvo XC70 24,5
      40 Peugeot 407 24,6
      41 Volvo S80 25,1
      42 Citroën C4 25,3
      43 Opel Vectra 30,6
      44 Peugeot 207 31,7
      45 Peugeot 307 32,6
      46 Renault Mégane 34,0
      47 Volvo V70 34,5
      48 Volvo XC90 45,9

      Tämä on Ruotsalainen tutkimus ja tuskin valehtelee.
      Itsellä ollut 6 Peugeotia ja mitä todennäköisemmin seuraava auto ei ole Peugeot ellen voita Lotossa.
      Tehtaalla ei kiinostusta laadun parantamiseen eikä maahantuojakaan ole takuuajan jälkeen kiinnostunut miten auto tulisi kehittää - esim. kertomani auton vika oli tiedossa, mutta maahantuoja ei ollut kehottanut myyntiliikkeitä korjaamaan ongelmaa - siihen olisi ehkä mennyt 2 € rahaa, mutta siitä seuraava vika on asiakkaalle kallis.

      • Lapsiperhe

        Mikähän tämä kahden euron vika mahtoi olla?


      • pö kötti.
        Lapsiperhe kirjoitti:

        Mikähän tämä kahden euron vika mahtoi olla?

        Korikittiä ja sen puserrus ko. kohtaan pissapojan suuttimien juureen.
        Yhdellä tuudilla varmasti tiivistää monet ja monet autot.
        Asentajalla työhön olisi kulunut n. 5 min.

        Oman autoni 4 sylinterin suutin vaihdettiin Leijona takuuseen, jota nykyisin ei enää tarjolla , tuli auton myyjille liian kallliiksi.


      • ¨¨

        ja minulla on ollut jo useita viattomia Pösöjä ja taitaapa seuraavakin olla Pösö. Todella mukavia ja harmittomia kilometrejä on ollut.


      • Lapsiperhe
        pö kötti. kirjoitti:

        Korikittiä ja sen puserrus ko. kohtaan pissapojan suuttimien juureen.
        Yhdellä tuudilla varmasti tiivistää monet ja monet autot.
        Asentajalla työhön olisi kulunut n. 5 min.

        Oman autoni 4 sylinterin suutin vaihdettiin Leijona takuuseen, jota nykyisin ei enää tarjolla , tuli auton myyjille liian kallliiksi.

        http://www.peugeot.fi/autot/leijona_vaihtoautot/12_kuukauden_takuu

        Näyttää olevan Leijonatakuu edelleen olemassa.
        Esim. AutoEekoolla "kaikki alle 4 vuotiaat alle 100 000 km ajetut Peugeot-vaihtoautomme ovat LEIJONA VAIHTOAUTOJA."
        AutoPalin: http://www.autopalin.fi/leijona.asp

        Liekö tarinasi sitten muutenkaan paikkaansapitävä?


      • ei takuuta.
        ¨¨ kirjoitti:

        ja minulla on ollut jo useita viattomia Pösöjä ja taitaapa seuraavakin olla Pösö. Todella mukavia ja harmittomia kilometrejä on ollut.

        Hain kaikki Leijona takuu autot ja vastaus on tämä - kopioin sen: Haullasi ei löytynyt yhtään autoa.

        Tätä on jatkunut noin puolivuotta ainakin. En ole ollut auton kaipuussa, joten ei ole tullut katseltua.

        Voitte itse käydä kokeilemassa hakemassa Leijona takuu autoja.

        Peugeot sivujen kautta en ole Leijona takuuautot haun kautta saanut yhtään Leijoan takuuautoa siis Peugeotia.


      • Lapsiperhe
        ei takuuta. kirjoitti:

        Hain kaikki Leijona takuu autot ja vastaus on tämä - kopioin sen: Haullasi ei löytynyt yhtään autoa.

        Tätä on jatkunut noin puolivuotta ainakin. En ole ollut auton kaipuussa, joten ei ole tullut katseltua.

        Voitte itse käydä kokeilemassa hakemassa Leijona takuu autoja.

        Peugeot sivujen kautta en ole Leijona takuuautot haun kautta saanut yhtään Leijoan takuuautoa siis Peugeotia.

        http://www.autotalli.com/vaihtoauto/31.2317954

        siinäpä esimerkiksi leijonatakuulla 307.


      • pökötttti
        Lapsiperhe kirjoitti:

        http://www.autotalli.com/vaihtoauto/31.2317954

        siinäpä esimerkiksi leijonatakuulla 307.

        Näyttää olevan.

        Hain itse kaikki takuuautot ja Leijona takuu, ei tullut yhtään autoa.

        AutoPrismassakaan ei ollut yhtään Leijoan takuuautoa.


    • ssss7

      älä laita käsijarrua pakkasella päälle,voi abs seota

    • vanivani

      Peugeotit ovat olleet minun autojani ja perjantaina uskalsin ostaa jo käytetyn 307 Olympia Wagonin eikä puhettakaan, että jättäisin 2003 mallin 307 SW 1.6 autoliikkeeseen vaan se jatkaa "rakkana" perheenjäsenenä. Tehdaskutsuja on SW ollut 3, joka kertoo huolehtivaisuudesta.
      Aloitin 1984 Pösöilyn ja jatkan sitä varmasti. Kuluja autoista on jokaisessa merkissä ja niitä ei pidä säikkyä, mutta merkkiliikkeestä esim. ilmoitettiin täällä hyytävässä pakkassäässä, että paljon tuli autoja laveteilla muttei yhtäkään Pösöä. Sen uskon omasta kokemuksesta. Jarrujen jäätyminen joskus pöpperökeleillä ja lumisilla teillä ajettaessa eli sen jälkeen seisottaessa on ollut ongelmana - ehkäpä toisissakin merkeissä.
      Köröttelen 1.6 koneisella eikä minulla niin kiirettä ole ettenkö ehtisi. Tämä 2007 malli on ensimmäinen, jossa on ESP:it. Onko niistä sinulle kokemusta. Jos niin kerro!

      • Jaelijaja

        Me ostettiin vaimon kanssa perheen ensiautoksi 2006 vuoden 307sw business. Kummankin mielestä tosi hyvä ajettava ja vaimokin tykkää kun enää ei tarvitse pelätä pysähdystä liukkaaseen ylämäkeen. Esp siis tosi kätevä juttu.
        Hunoin puoli on autossa kulutus, yhdistettynä nyt vienyt 10,5 kun autolla ajettu vasta parisen viikkoa.. Noh jatketaan opettelua :) Jospa se menisi siishen ilmoitettuun 8 litraan.. Epäilen tosin.


      • Jaelijaja
        Jaelijaja kirjoitti:

        Me ostettiin vaimon kanssa perheen ensiautoksi 2006 vuoden 307sw business. Kummankin mielestä tosi hyvä ajettava ja vaimokin tykkää kun enää ei tarvitse pelätä pysähdystä liukkaaseen ylämäkeen. Esp siis tosi kätevä juttu.
        Hunoin puoli on autossa kulutus, yhdistettynä nyt vienyt 10,5 kun autolla ajettu vasta parisen viikkoa.. Noh jatketaan opettelua :) Jospa se menisi siishen ilmoitettuun 8 litraan.. Epäilen tosin.

        Eh, ja nyt tuosta meidän rakkaasta 307:sta on takakontti jumissa ja ovet eivät lukkiudu. Tuntuu olevan tyyppivika kun googletin asian. Usein takakontti myös aukeaa itsestään. Mutta nyt päinvastoin, kontti on kiinni ja pysyy vaikka ajotietokoneen mukaan se on auki..

        Täytyy toivoa pakkasta, siitä se yleensä korjaantuu. Puran sen lukkoviritelmän sitten kun ehdin.. täytyy toivoa ettei kukaan eksy sisälle, tosin mitä vahinkoa siinäkään saisi aikaan..


      • 307 luotettava
        Jaelijaja kirjoitti:

        Eh, ja nyt tuosta meidän rakkaasta 307:sta on takakontti jumissa ja ovet eivät lukkiudu. Tuntuu olevan tyyppivika kun googletin asian. Usein takakontti myös aukeaa itsestään. Mutta nyt päinvastoin, kontti on kiinni ja pysyy vaikka ajotietokoneen mukaan se on auki..

        Täytyy toivoa pakkasta, siitä se yleensä korjaantuu. Puran sen lukkoviritelmän sitten kun ehdin.. täytyy toivoa ettei kukaan eksy sisälle, tosin mitä vahinkoa siinäkään saisi aikaan..

        vaan takakontin lukon mikrokytkimessä on vika tai sen tiiviste rikki ja päästää vettä lukon mekanismiin joka sitten jäätyy. Kyllä sen saa kuntoon kun ei usko mitään väittämiä "tyyppivioista". Huollossa käytetään sanaa tyyppivika on ei osata tai haluta korjata takuuna vikaa. Ja asiakas uskoo tämän helposti. Itselläni ei ole koskaan esiintynyt tuota ongelmaa.
        Omat kokemukseni 307 Wagonista ovat hyvät - on tosin viimeisimpiä vuosimalleja. Tähän mennessä vain kerran vuodessa olen käyttänyt vuosihuollossa ja viimeisessä huollossa vaihdettiin jakohihna kun tuli huolto-ohjelman mukaan ajankohtaiseksi. Mitään muita osia ei ole vaihdettu kuin muutama valopolttimo. Siinä kaikki.


      • Aivan romu se on
        307 luotettava kirjoitti:

        vaan takakontin lukon mikrokytkimessä on vika tai sen tiiviste rikki ja päästää vettä lukon mekanismiin joka sitten jäätyy. Kyllä sen saa kuntoon kun ei usko mitään väittämiä "tyyppivioista". Huollossa käytetään sanaa tyyppivika on ei osata tai haluta korjata takuuna vikaa. Ja asiakas uskoo tämän helposti. Itselläni ei ole koskaan esiintynyt tuota ongelmaa.
        Omat kokemukseni 307 Wagonista ovat hyvät - on tosin viimeisimpiä vuosimalleja. Tähän mennessä vain kerran vuodessa olen käyttänyt vuosihuollossa ja viimeisessä huollossa vaihdettiin jakohihna kun tuli huolto-ohjelman mukaan ajankohtaiseksi. Mitään muita osia ei ole vaihdettu kuin muutama valopolttimo. Siinä kaikki.

        tekniikan maailman kestotesti: helevata saivatko edes tehtyä testiä loppuun asti kun auto oli aina hajalla: aivan järkyttävää luettavaa: ei se laatu siitä niin paljoa ole parantunut..., kyllä täällä on kovia valehtelijoita, esim veljen: 307 HDI ja vauhtipyörä rikki 120tkm ajettuna ja moottori rikki 150tkm ajettuna: hihnapyörä petti ja tosiaan ne takajarrut aina jumissa: oikein ranskalainen nerokas suunnittelu kuten vararenkaan laskuvaijerihässäkkä....


      • Jaelijaja
        Aivan romu se on kirjoitti:

        tekniikan maailman kestotesti: helevata saivatko edes tehtyä testiä loppuun asti kun auto oli aina hajalla: aivan järkyttävää luettavaa: ei se laatu siitä niin paljoa ole parantunut..., kyllä täällä on kovia valehtelijoita, esim veljen: 307 HDI ja vauhtipyörä rikki 120tkm ajettuna ja moottori rikki 150tkm ajettuna: hihnapyörä petti ja tosiaan ne takajarrut aina jumissa: oikein ranskalainen nerokas suunnittelu kuten vararenkaan laskuvaijerihässäkkä....

        Siitä erikoinen vika tuo takakontti, että nyt yöllä oli pakkasta -6 niin se toimi aamulla ja avasi myös takakontin kahvasta. Sitten kun ajettiin n. 25km. Niin oli jo lämminnyt ja näyttöön vilkkui teksti "boot open" samalla tietysti takalasin pyyhin lakkasi toimimasta jos olisi tarvinnut. Mutta täytyy korjata se sitten jonain päivänä.
        Vuoden kokemuksen jälkeen autosta ei juuri huonoa sanaa löydy. Polttimoita on vaihdettu nyt yhteensä 8, se on mielestäni kohtuuttoman paljon.
        Se vararenkaan laskuvaijeri hässäkkä oli alussa mielenkiintoinen. Etsittiin sitä vararengasta siitä missä se yleensä on, noh siellä allahan se oli jo tiputettuna :)

        Mitä kokemusta muista autoista niin ajettavuudeltaan tämä on aivan ykkönen.

        Ensimmäisten viikkojen aikaan kulutus oli 10,5 ja nykyään 8,5 ero johtuu siitä, että termostaatti meni ensimmäisen viikon aikana.

        Muuta remppaa tässä ei ole ollut vuodessa on ajettu 26 tuhatta.


      • mä1234567
        Jaelijaja kirjoitti:

        Siitä erikoinen vika tuo takakontti, että nyt yöllä oli pakkasta -6 niin se toimi aamulla ja avasi myös takakontin kahvasta. Sitten kun ajettiin n. 25km. Niin oli jo lämminnyt ja näyttöön vilkkui teksti "boot open" samalla tietysti takalasin pyyhin lakkasi toimimasta jos olisi tarvinnut. Mutta täytyy korjata se sitten jonain päivänä.
        Vuoden kokemuksen jälkeen autosta ei juuri huonoa sanaa löydy. Polttimoita on vaihdettu nyt yhteensä 8, se on mielestäni kohtuuttoman paljon.
        Se vararenkaan laskuvaijeri hässäkkä oli alussa mielenkiintoinen. Etsittiin sitä vararengasta siitä missä se yleensä on, noh siellä allahan se oli jo tiputettuna :)

        Mitä kokemusta muista autoista niin ajettavuudeltaan tämä on aivan ykkönen.

        Ensimmäisten viikkojen aikaan kulutus oli 10,5 ja nykyään 8,5 ero johtuu siitä, että termostaatti meni ensimmäisen viikon aikana.

        Muuta remppaa tässä ei ole ollut vuodessa on ajettu 26 tuhatta.

        Eivät mielestäni kerro muuta, kuin huonosta merkkihuollosta. Kaverini passatti (joitakin vuosia sitten) vm 2000. Kävi 60 tkm huollossa, jonka jälkeen meni katsastukseen. Yllättäen tuli hylky väljistä nivelistä. Mielestäni tämä sama näkyy alle 5 vuotiaitten autojen katsastus tilastoissa. Luulisin, että ainakin 60% sen ikäisistä käytetään säännöllisesti huollossa. Asiakkaat odottavat sen jälkeen, että auto on kunnossa. No jokainen autoliike sanoo, että ei se ole huolto-ohjelmassa tarkastaa auton kuntoa. Mutta asiakkaat odottavat sitä.


      • Romurauta
        Aivan romu se on kirjoitti:

        tekniikan maailman kestotesti: helevata saivatko edes tehtyä testiä loppuun asti kun auto oli aina hajalla: aivan järkyttävää luettavaa: ei se laatu siitä niin paljoa ole parantunut..., kyllä täällä on kovia valehtelijoita, esim veljen: 307 HDI ja vauhtipyörä rikki 120tkm ajettuna ja moottori rikki 150tkm ajettuna: hihnapyörä petti ja tosiaan ne takajarrut aina jumissa: oikein ranskalainen nerokas suunnittelu kuten vararenkaan laskuvaijerihässäkkä....

        FIASKO
        Olen samaa mieltä. Itsellä 307 SW 1,6 hdi vm-06 ja on koko ajan rikki. Penkinlämmitin rikki. Jousi poikki. Pakokaasun haju sisälle. Nokkaketjun kiristin hajosi. Moottori hajosi kun ajettu 140 000km ja vielä diesel. Laitettiin vaihtomoottori elokuussa. Ajettu sen jälkeen 10 000km niin piti lisätä 1.5 litraa öljyä ei taida olla normaalia. Taas alkaa taistelu kuka korjaa ja kuka maksaa. Siis ihan paska auto. Ei enää ikinä ranskalaista autoa kiitos.


    • kake vaan

      Minulla on menossa vasta toinen Pösö, ensimmäisellä (406 HDI) ajoin 620 000 km, samalla koneella ja automaattilootalla, pakoputkia meni muutama, katteja kaksi samoin repullinen ajovalopolttimoita, koiranluita kolmet, takaiskarit ja kerran laturi. Säkövikoina oli mittariston ja keskikonsoli valojen (loppuun)palaminen.
      Nykyisella (607 2.2 HDI) olen ehtinyt ajaa vasta 350 000 tkm. Siinäkin palaa ajovalopolttimot ja keskikonsolin valot. Huollot on tehty pikkukorjaamolla ja jakohihna ja vesipumppu vaidettu molemmissa 160 000 välein, hinta on ollut n. suhteessa inflaatioon n. 200€ työt ja 150€ osat. Naapurin Corollamies kehuu omaansa vaikka kone syö öljyä 1,5 l 1000/km ja autolla on ajettu vasta 200 000.
      On ne Pösöt paskoja ranskanpellelaitteita.? ja japsin kestäviä???

    • Kivapeli

      07 waakoni riisseli ja 250 000 km vikoina ollut pyörän laakeri, cd soitin takunnut jättänyt levyn sisään ja nyt pitäisi koiranluut vaihtaa eteen. Enpä olisi uskonut etttä patonkipojat tekee noin luotettavan pelin. Tämä 308 pitäisi olla vielä paremmin testattu vekotin ennen myyntiin laittoa. Pösön riisselitkoneet pelittää ilmeisesti hyvin.

      Olisipa kaikki autot samanlaisia niin loppuisi korjaamojen hommat.

    • Pösö_now_and_forever

      Tosiaankin meidän perheellä olliu tuo Peugeot 307 sw ja todella hyvä auto ollut! Melkein 10 vuotta meillä hyvin kulkenut eikä huollotkaan ole olleet mitenkään norm. kalliimpia! Todella hyvä auto!!

    • pöson omistaja

      mulla on ollut kyseinen auto 4,5 vuotta on ollut hyvä palvelija normaalithuollot tehtyna kulutus n.7-9 l per 100km ajotavasta riippuen perhe autona o,k tavaraoita sopii ja olen kuljettanut erilaisia tavaroita kilometriä on tullutn.n120000 suosittelen tämä on tähän asti autoistani ollut hyvä valinta on ollut erilaisia autoja edellisiä mm.opel vectra toiminut hyvin opel astra myös toiminut o,k, saab 900 kuin myös toiminut ok kaijji ollet farmarimallisia muuta sanoyttavaa ei tuu mieleen tyyppivikoja en osaa mainita

    • sunu

      Pösö 307 SW 1,6 automaatti. Tietokone huutaa ja näytössä lukee "laita automaattivaihde asentoon "P"??
      Muita asentoja ei huoli, vaan alkaa huutaa.. APUVA?
      MIkä mättää, vai olenko blondi?

    • Pösöisti

      Erittäin tyytyväinen ollut 307 SW 1.6 (2008) ominaisuuksiin kaikinpuolin. Syyskesällä hankittu ja 20 tonnia nyt lisää mittarissa. Tilat, ajoominaisuudet jne. Epäilin kauan, mutta onneksi otin koeojoon, ajoin sitten myös 407 ja 308, itse (pitkänä henkilönä) 307 sw oli paras. yllätyin kuinka ahdas itseasiassa 407 olikaan sisämitoiltaan, vaikka ulkoapäin onkin iso......
      Nyt ensimmäinen "virhe" palanut vasemmalta takaa ajolamppu :D

    • Pösöllä pitkälle

      Minulla on 307 wagon 2L diesel, jonka osti uutena ja mittarissa tällä hetkellä 179 000 kilometriä. Hienosti on pelannut ja vain kulutusosia vaihdettu, eli koiranluut, jarrupalat ja -levyt, auto on hieno ajaa ja lämpöäkin riittää, ku asennutin heti uutena webaston.
      Olen erittäin tyytyväinen autoon,erittäin hieno ajettava, ruostetta ei missään ja katsastuksestakin aina kerralla läpi, en ole ennen omistanut ranskalaista autoa, mutta nyt taidan jatkossakin vaihtaa ko. maan tuotteeseen kunhan raskin nykyisestä pösöstäni luopua

    • tiet1

      Olen jonkin aikaa kokeillut hansikaslokeron poistamista, että pääsisin vilkaisemaan
      viallista tuuletinta - onko tarkempia ohjeita?

      • Peugeot 407

      • 407 peugeot

    • Not-so-long-joe

      Pakko sanoa kun luki tätä palstaa että monesti se on kyllä ihmisestä ja ajotavoista kiinni, miten autot kestää.

      Itselläni on ollut 23 henkilöautoa ja parhaat kilsat on menty ranskalaisilla (kolme kpl) ja skodilla (2 kpl).
      Ammatikseen ajaa ja miettii miten mikäkin toiminta vaikuttaa mihinkin, niin aika murheettomasti on saanut mennä.
      En esim. anna naisten ajaa! XD

    • Arvio2013

      Olen ajanut 307 sw 2004 1.6:lla vuodesta 2007. Mittarissa nyt 100 tkm.

      Takapenkille mahtuu kolme lasta turvaistuimissa ja tavaratila jaettu parhaimmillaan puoliksi keskikokoisen koiran ja viikon mökkikamojen kanssa. Tällöin tavarat pakattu kattoon asti verkon avulla. Penkit kaadettuna mahtuu kuljettamaan kolmen istuttavan sohvan, jos jättää takaluukun vähän auki.

      Korjattu tähän mennessä sytyttimen puola, koiranluut, laturi, keskuslukitus, vilkun viiksi. Polttimoita palaa n. kerran kk:ssa jostain.

      Ei siis todellakaan ongelmaton (onko sellaisia?). Plussan puolelle jää kuitenkin johtuen kuljetuskapasiteetista, kulutuksesta ja ajo-ominaisuuksista. Rengasmelu on kohtuu kova ja lämppäri voisi olla tehokkaampi.

    • PÖSÖPENA

      Minulla on 207 SW 1.6 bensa vm 2006 ajettu 120 000 ei vikoja kunhan 10 000 välein vaihtaa öljyt ja suodattimen, jarrut huollettu 110 000 ajettuna levyt palat molempiin päihin ja käsijarruvaijeri, erittäin tilava ja hyvä auto ajaa ( ohjaus ehkä paras kaikista) panoraamakatto ja peruutustutka hieno. Kulutus ajotietokoneen mukaan tiellä n. 6.3 kaupunki n.8 l/100 km. Hyvä hinta laatu suhde ei ruostu. SUOSITTELEN

    • Aivan hyvä auto

      Minulla Peugeot 307 SW 2004 ajettuna 230000.
      Sopivan kokoinen auto, iso peräluukku, tavarat mahtuu, mutta ei vielä mikään pakettiauto tai liian korkea huojuva hökötys.
      On toiminut luotettavasti.
      Ainoastaan kahdesti vaihdettu starttimoottori mikä näyttää olevan tyypivika, ei paljoa maksanut uusikaan.
      Vikatilastoissahan tämä auto on huonoimpia (sellaiset tilastot eivät ole merkitseviä), mutta minulla käytössä niin hyvä kuin auton tarvitsee ollakin. Eikä nykyään Peugeot edes ruostu.
      Huollettuna ja oikein käyttetynä autot kestää merkistä riippumatta.
      Vikoja niillä, jotka ei osaa huoltaa eikä käyttää autoa.
      Samoin uusi, monimutkainen tekniikka tietysti voi olla vika-altis.

    • Pösöttäjä

      Tästähän on hyvä jatkaa, että millaiseksi nuo 307 pösöt ovat osoittautuneet vanhetessaan, kun edellinen postaus 2,5 vuoden takaa..

      Olen tässä jossain vaiheessa hankkimassa uutta halvemman luokan hlöautoa perheelle, jossa hiukka väljyyttä sisätiloissa/ tavaratilaa ja tämä Peugeot 307 STW 2.0 bensakoneella on alkanut kiinnostamaan (esim. 2005 -2006) vaikka aiemmin suhtauduin skeptisemmin juurikin näihin pösöihin.

      Toisena vaihtoehtona ollut Citroen C5 farkku pidempääkin (tai jopa ford mondeo), muttapa mutta olisikohan mitenkin paljon parempi ratkaisu tämä Peugeot 307 farkku ja mitä kokemukset osoittavat kun se 300 tkm on täyttynyt mittarissa, niin olisikohan "lapsenvikoja" jo vähempi siinä vaiheessa... mikäli ylipäätään ollut?

      Eikä tässä nyt mitään täysin "viatonta" autoa haeta, sillä omistin lähes 8 v. -94 citroen xantian ja olihan siinä niitä mystisiä sähkövikoja, kuten auton valot syttyivät itsekseen milloin yöllä tai muutenkin, sekä vilkun mekanismi kärähti muutaman kerran vuodessa, mutta silti pidin sitä melkoisen varmatoimisena ja eräänä mielekkeimpänä autonani mitä minulla ollut. Paljon kyyditin nuoria poikia heidän pelimatkalle milloin mihinkin päin suomea. Olisiko isokin riski siis tuon citroenin lämpimien muistojen saattelemana, että jatkossa alla olisikin tuollainen Peugeot 307 stw farkku 2.0 bensakoneella. Entäpä automatti...onko miten kestäviä? Manuaali on kylläkin olisi ehkä se ensisijainen ajatus vaihteistoksi.

    • perushyväauto

      Tuo 2-litrainen pösö on hyvä. Viat on halpoja korjata ja ei niitä paljoa olekaan. Kulutus on alimmillaan ilmastoidulla autolla 7 litraa satasella, mikä on erittäin kova lukema tuon kokoiselle moottorille vaikka vertaisit uusiin autoihin. Kannattaa ostaa aina lasikattoinen SW, siinä on aina se 7-paikan optio ja jälleenmyynti helpompi sekä paremmat penkit kuin wagonissa.

    • Sammumaton

      Ensimmäinen pösö minulla oli 404 v 64 nykyinen on 307 vagon2003 ajettu270tuhatta kuluvia osia on vaihdeltu jakopään hihna vasta vaihdettiin pösössä aika tarkka vaihto väli 120tuhatta . Hyvä ajaa verrattuna japseihin ollut 3 japani autoa. Marja miehelle tilava peräkontti. Jos pärjää lapissa Kemijärvellä pärjää muuallakin.

      • pösö.farkku

        Omat kokemukset 307 1,6 HDI vm 2006, 200 tkm
        -raidetangon päät 2 kertaa
        -alapallonivelet
        -koiranluut
        -etujarrulevyt
        -takajarrulevyt (kalliit napoineen)
        -akku
        -lämmityslaitteen vastus, korjaus kolvilla
        -ohjaustehostin lakkasi toimimasta, johtovika
        -ilmastoinnin kompura
        -lähivalojen liittimet
        -polttimoita repullinen (H1 takavalot)
        -moottorin alamuovi 2 kertaa
        -suuttimien tiivisteet 2 kpl
        -hehkutulpat 4 kpl
        -jakohihna ja vesipumppu


    • Anonyymi

      peugeot 1.6 bensa farmarin kulutus 5.4 l /100km. pitkällä matkalla keskinopeuden ollessa 90 vähän kuluttava,kyläajossa 7 litraa sitten.
      kannattaa löysätä käsijarruvaijereita niin kulutus tippuu litralla :=)

      • Anonyymi

        "peugeot 1.6 bensa farmari"

        206, 305, 306, 307, 308, 405, 508 ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "peugeot 1.6 bensa farmari"

        206, 305, 306, 307, 308, 405, 508 ?

        307 malli siis. Nyt tarkensin näin myöhään


    • Anonyymi

      Älyttömän bensasyöppöjä nuo bensakoneet, diesel menee 3.7 80:n matka-ajossa, motarilla ja kaupungissa alle 5. Ei siis missään tapauksessa kannata ottaa bensakoneista pösöä, autovero bensalla n.250e, siihen lisää 265e dieselvero, joka kuittautuu jo muutamalla tankillisella. Lisäksi hdi koneet erittäin luotettavia ja kestäviä, mitä ei näköjään tätä palstaa lukiessa voi bensakoneista päätellä. Oma 307 hdi 90hv aj. 425 000 km

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      3291
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2151
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2061
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1925
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe