Unkarin F1-GP:n kävijät huomio!

Elwiira007

Tarvitsisin vinkkejä elokuun Unkarin GP-reissuamme varten. Mitä matkatoimistoa kannattaa käyttää (GP-liput, hotelli, kuljetukset?)? Mitä hotellia suosittelet? Onko väliä, millä paikoilla on katsomassa kisaa? Miten keskustasta pääsee Hungaroringille?
Kuinka kuuma Unkarissa on elokuussa, ts. pärjääkö sydänvaivainenkin?

31

16995

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Apeljus73

      Kuuma siellä on... Saattaa olla yli 30 astetta. Taksi on helpoin tapa mennä radalle, mutta kannattaa varautua ruuhkaan. Tulomatka saattaa kestää 2-3 tuntia. Aluelipulla (n.100 egee) istut nurmikolla, mistä et tiedä tilannetta. Istumapaikkojen läheisyydessä aina isot screenit, mut hinta tupla...

      • junalla

        Radan lähelle, 1,5 km tulee kyllä paikallijunakin, eikä ruuhkat haittaa.Ja lippuja saa myös paikanpäältä. Neljä vuotta sitten kävin , takasuoralle liput katsomoon olivat vajaa 200 e, nyt varmaan jo kalliimpia.


      • lihaa rakoon

        Vieläkö siellä on se parakkikylä, jossa voi käydä tiristämässä pahimmat paineet edullisesti?


      • sikuikka
        lihaa rakoon kirjoitti:

        Vieläkö siellä on se parakkikylä, jossa voi käydä tiristämässä pahimmat paineet edullisesti?

        Ei oo, purettiin pois toissavuonna kun tuli niin iso haloo...


    • Kans Hungaroringille
    • ekaa kertaa

      Itsekin olen menossa ensimmäistä kertaa katsomaan formuloita. Varasin lennot blue1:lta ja hotellin netistä, liput myös netistä. Ei kannata maksaa turhasta "opastuksesta tai kyydityksistä", radalle on ilmainen kuljetus formulalipun omavaalle. Unkarissa on muutenkin helppo ja halpa liikkua, valmismatkat kiskovat kauheita summia välistä..

    • Apeljus73

      on kans hyvä vaihtoehto... Ei maksa ku parikymppiä alueelle. Taksien kans hyvä sopia hinnat etukäteen... Ne on vedätykses aika hyviä (varsinkin kyseisenä viikonloppuna)

    • v 1999 käyty

      Minä aikanani tilasin liput netin kautta ja oltiin rinteessä niin sanotulla seisomapaikalla sieltä kisan näki hienosti ja kun oli vielä pieni kiikari mukana niin nähtiin koko ajan ajosijoitukset skriiniltä ja rinteessä oli hyvä istuskella. Juna on aivan ylivoimaisesti paras liikkumisväline kisapaikalle ja takaisin eli maanalaisella ulos kaupungista niin pitkälle kun pääsi ja siellä olevalta junaasemalta ostaa jatkolipun (meno paluu) ja ei kun hyppää junaan massan mukana ja taas junasta pois massan mukana, kävelymatkaa radalle on vähän yli kilsa. Me menimme kentälle 3 h ennen kisaa ja vielä oli hyvin tilaa junassa eikä tarvinut ruuhkissa seisoa. Paluumatkalle lähdettiin noin 1,5h kisan jälkeen kun ensin syötiin radalla saslik vartaita pilkkahintaan jotka oli jäänyt jäljelle. Paluujunassa ei ollut pienintäkään ruuhkaa ja istumapaikat löytyivä helposti. PS me lähdettiin liikkeelle Grand Hotellin vieressä olevalta junaasemalta.

    • ELOUNDA

      EVENT-TRAVEL matkatsto järjestää hyviä reissuja.Hoitavat kuljetukset radalle ja takaisin.Meillä oli liput lähtösuoran päässä olevaan katsomoon,tulivat melkoisella vauhdilla siihen.Hotelli oli hyvä 4 tähden Korona Mercure.Unkarissa on todella kuuma tuolloin,joten suosittelen että otat ilmastoidun hotellin muuten voi olla tuskainen reissu.

      • marjukka

        Hei !
        Olen järjestämässä f-1 matkaa Unkariin miehelleni 50 v. -lahjaksi,joka on F-1 fani.Miten saa edullisemmin matkan sekä , että "homma "toimii ?
        Onko pakettimatkoja vai pystyykö järjestämään mieluusti halvimmin?
        Mitä pitää ottaa huomioon ? Please kertokaa.....?


      • Kans Hungaroringille
        marjukka kirjoitti:

        Hei !
        Olen järjestämässä f-1 matkaa Unkariin miehelleni 50 v. -lahjaksi,joka on F-1 fani.Miten saa edullisemmin matkan sekä , että "homma "toimii ?
        Onko pakettimatkoja vai pystyykö järjestämään mieluusti halvimmin?
        Mitä pitää ottaa huomioon ? Please kertokaa.....?

        Löysin kohtuuhintaisen eli 395,- bussimatkan F1 kisoihin 1-7.8 (sis. myös kolme illallista Unkarissa. http://www.blitztours.fi/31 toimistolta. Bussi heitää pe-su hotellilta radalle ja takaisin. Niin eipä ole kuljetusongelmaa sen suhtenkaan. Lippujahan saa tilattu ihan suomenkielisiltä sivuiltakin http://www.hungaroinfo.com

        Ei oikein edullisia lentoja enää löytynyt ja hotellit semmosta 60 e /vrk. henki. Valmiit lento hotellimatkat liikkuu joissan 800-1000 e .


      • Janton
        Kans Hungaroringille kirjoitti:

        Löysin kohtuuhintaisen eli 395,- bussimatkan F1 kisoihin 1-7.8 (sis. myös kolme illallista Unkarissa. http://www.blitztours.fi/31 toimistolta. Bussi heitää pe-su hotellilta radalle ja takaisin. Niin eipä ole kuljetusongelmaa sen suhtenkaan. Lippujahan saa tilattu ihan suomenkielisiltä sivuiltakin http://www.hungaroinfo.com

        Ei oikein edullisia lentoja enää löytynyt ja hotellit semmosta 60 e /vrk. henki. Valmiit lento hotellimatkat liikkuu joissan 800-1000 e .

        Moicca. www.ebookers.fi - valitse lento&hotelli. 475euron tietämillä lennot hotelli perjantaista - maanantaihin. Ei paha! - lippuja kisoihin saa osoitteesta:
        http://www.hungaroinfo.com/formel1/tickets_all_fi.htm

        Itse otettiin torstaista-maanataihin ja oli samaa hintaluokkaa eli noin 460 euroa...lennot hotelli siis. Red Bull liput menneet (itse tosin sain peruutuspaikat viidelle, kun mailasin tonne hungaroinfo:on... eli kannattaa laittaa mailia) - 2 seisomapaikka lippua olis mulla ylimääräistä, jos joku haluaa ostaa niin laittakaas tänne ilmoituksia. Vihdin liikenteen kautta tilattu ne seisomapaikkaliput, kun vasta myöhemmin saatiin noi red bull liput, joten jäi yli...


      • sinne mäkin
        Janton kirjoitti:

        Moicca. www.ebookers.fi - valitse lento&hotelli. 475euron tietämillä lennot hotelli perjantaista - maanantaihin. Ei paha! - lippuja kisoihin saa osoitteesta:
        http://www.hungaroinfo.com/formel1/tickets_all_fi.htm

        Itse otettiin torstaista-maanataihin ja oli samaa hintaluokkaa eli noin 460 euroa...lennot hotelli siis. Red Bull liput menneet (itse tosin sain peruutuspaikat viidelle, kun mailasin tonne hungaroinfo:on... eli kannattaa laittaa mailia) - 2 seisomapaikka lippua olis mulla ylimääräistä, jos joku haluaa ostaa niin laittakaas tänne ilmoituksia. Vihdin liikenteen kautta tilattu ne seisomapaikkaliput, kun vasta myöhemmin saatiin noi red bull liput, joten jäi yli...

        Jep mä sain lennot ti-ti ja hotellin yht. 672 euroa. Liput kisoihin tietysti päälle.


      • timppa1212
        marjukka kirjoitti:

        Hei !
        Olen järjestämässä f-1 matkaa Unkariin miehelleni 50 v. -lahjaksi,joka on F-1 fani.Miten saa edullisemmin matkan sekä , että "homma "toimii ?
        Onko pakettimatkoja vai pystyykö järjestämään mieluusti halvimmin?
        Mitä pitää ottaa huomioon ? Please kertokaa.....?

        mulla on itellä f1 kisalippuja myytävänä ne on viimeseen mutkaan ja siin on istumapaikka ja siel on hyvänäkyvyys joka suuntaan ja sit on hotellit ja kuletukset sinne ja takasin ja siel kisapaikalle ja hotellille jos kiinostaa niin soittele 0468414081 matka on edullisin tällähetkellä mitä on enää jälellä


      • marjukka
        timppa1212 kirjoitti:

        mulla on itellä f1 kisalippuja myytävänä ne on viimeseen mutkaan ja siin on istumapaikka ja siel on hyvänäkyvyys joka suuntaan ja sit on hotellit ja kuletukset sinne ja takasin ja siel kisapaikalle ja hotellille jos kiinostaa niin soittele 0468414081 matka on edullisin tällähetkellä mitä on enää jälellä

        Hei !

        Kiitos vaan ,mutta olen jo saanut matkan tilattua ja maksettukin on.


      • lähetin mieheni
        Janton kirjoitti:

        Moicca. www.ebookers.fi - valitse lento&hotelli. 475euron tietämillä lennot hotelli perjantaista - maanantaihin. Ei paha! - lippuja kisoihin saa osoitteesta:
        http://www.hungaroinfo.com/formel1/tickets_all_fi.htm

        Itse otettiin torstaista-maanataihin ja oli samaa hintaluokkaa eli noin 460 euroa...lennot hotelli siis. Red Bull liput menneet (itse tosin sain peruutuspaikat viidelle, kun mailasin tonne hungaroinfo:on... eli kannattaa laittaa mailia) - 2 seisomapaikka lippua olis mulla ylimääräistä, jos joku haluaa ostaa niin laittakaas tänne ilmoituksia. Vihdin liikenteen kautta tilattu ne seisomapaikkaliput, kun vasta myöhemmin saatiin noi red bull liput, joten jäi yli...

        Jos haluaa säästää lennot ovat halvempia tiistai-torstai lähdöillä. Esim. meillä maksoi lennot keskiviikkona ja paluu tiistaina 300€/henkilö sisältäen vielä 6 hotelliyötä 4 tähden hotellissa hyvällä paikalla Budapestissa. Ebookersilta. Siis saman verran kuin formulakatsomo, joka toiset 300.


      • sikuikka
        Kans Hungaroringille kirjoitti:

        Löysin kohtuuhintaisen eli 395,- bussimatkan F1 kisoihin 1-7.8 (sis. myös kolme illallista Unkarissa. http://www.blitztours.fi/31 toimistolta. Bussi heitää pe-su hotellilta radalle ja takaisin. Niin eipä ole kuljetusongelmaa sen suhtenkaan. Lippujahan saa tilattu ihan suomenkielisiltä sivuiltakin http://www.hungaroinfo.com

        Ei oikein edullisia lentoja enää löytynyt ja hotellit semmosta 60 e /vrk. henki. Valmiit lento hotellimatkat liikkuu joissan 800-1000 e .

        Lento hotelli kenttäkuljetukset 530,- pe-ma, Poltravelista. ja liput päälle vaikka netistä itse suoraan. Itselläni taitaa olla noin 17. kerta tulossa Hungaroringille, muistaakseni :)


    • antsu11

      mulla ois unkarin f1 kisaan istumapaikka lippuja 2kpl myytävänä soitelkaa niin katotaan mihin tuon liput numeroon 0468414081 ei ite kerkee lähteä kattoon kisaa

    • 5658

      Hei!
      Luin viestisi viime vuoden formuloista Unkariin.
      Itselläni on tänä vuonna formulamatkat bussilla ainakin Spahan Belgiaan syyskuulla ja Budapestiin
      elokuun alussa.Hockenheim on myös ohjelmassa mutta se saattaa pudota pois huonon kiinnostuksen vuoksi.
      Hinta Budpestiin on alk.575€ ja Spahan alk. 600€
      Soita tai lähetä sähköpostua jos kiinnostaa mainitse matkoista myös ystävillesi.
      Terv.Bus-Trip,Helsinki,Erkki puh. 044-5419161

      • saana1988

        Ensimmäinen kerta takana ja hauskaa oli! Lämmintä myös.
        Lennoista ja hotelleista en tähän hätään kommentoi, mutta:
        Liput kannattaa ehdottomasti hommata netistä
        http://www.hungaroinfo.com/formel1/
        josta ne saa halvalla. Hieman pelotti Visa-kortin numeroa tuonne naputella, vaan homma toimi kyllä hienosti alusta loppuun.
        Niin tänä kuin aiempinakin vuosina lipun omaavalle on ilmainen bussikuljetus keskustan liepeiltä (Arpad Hid, jonne pääsee kätevästi metrolla). Bussissa oli mahdottomasti jengiä, eli aikamoinen tungos ja kuuma. Mutta formulafiilis ja turvallisen paljon suomen kieltä kuuli ympärillä.
        Itse kisoissa oli siis huomattavan paljon suomalaisia ja puolalaisia, eli varsin turvallinen olo :)


    • TMP-CIA

      Muistakaa myös halvat lennot Ryanairilla vielä nyt 126 € menopaluu, to-ti tai la-ti. Wizzair kustantaa jo satasen enemmän. Finnarin lennot 250-350 €.
      http://www.ryanair.com/fi

    • sikuikka

      On kuuma, itse olen 1 kerran ( noin 20 kisakerrasta ) joutunut "palelemaan" kun lämmintä on ollut vain noin 22 astetta. Yleensä noin 30-35 astetta on heinä-elokuulla joten saattaa olla sydänvaivaiselle tosi rankkaa. Hungaroringin radalla ei ole varjoisia katsomoita , joten paahtavan auringon alla siellä istutaan, katsomosta riippumatta. Itse olen kolunnut suurnipiirtein kaikki katsomot, mutta viime vuosina ollaan S2 katsomoon oltu tyytyväisiä, ei liian kallis, screeni edessä ja livenä näkee miltei puolet radasta. Matkatoimistona Poltravel on ollut hyvä ja asiantunteva, pieni ryhmämatkatoimisto ja edullisimmasta päästä. Pestin puolelta Arpad-sillan luota pääsee kisalipuilla ilmaiseksi kisabussilla pääportille, myös junalla pääsee Mogyorodin kylään, mutta siitä on parin kilsan kävely radalle. Kimppataksi ei ole huono sekään, takseilla on vakiohinta F1 kuljetuksiin ( jotain 40 euron luokkaa / suunta muistaakseni ) . Ja kisathan on siis 29.7. eli heinäkuussa....

    • jullero

      Onkohan mahdollista / sallittua kanniskella kisa-alueella vaikkapa seisomapaikoilla oma eväskassi ja viltti matkassa piknik-tyyliin?

      • Budapest2013

        niin...onko edelliseen kysymykseen vastausta jollakin?


      • Esa M.
        Budapest2013 kirjoitti:

        niin...onko edelliseen kysymykseen vastausta jollakin?

        Kyllä alueelle viltin/eväät saa vietyä. Itse kävelin checkpointista Törlikkäpullo kädessä viime vuonna.


    • F1 fani

      Mitähän olut ja muu juoma maksaa kisa-alueella?

      • Tommi711

        Moro,0,5 ltr olut maksaa radalla muistaakseni ainakin 4€.
        Kannattaa ostaa muutama tölkki kaupasta...0,6€.
        Radalle saa viedä kyllä alkoholia,kunhan ei oo vaan lasipulloissa.

        Kätevin ehdottomasti radalle on mennä paikallisjunalla.
        Junan pysähdyspaikassa on mukava baari,jonka suomalaiset on "omineet",eli baari varustettu suomenlipuilla...
        Mukavaa matkaa....


      • MOPPE MÄKKYLÄSTÄ
        Tommi711 kirjoitti:

        Moro,0,5 ltr olut maksaa radalla muistaakseni ainakin 4€.
        Kannattaa ostaa muutama tölkki kaupasta...0,6€.
        Radalle saa viedä kyllä alkoholia,kunhan ei oo vaan lasipulloissa.

        Kätevin ehdottomasti radalle on mennä paikallisjunalla.
        Junan pysähdyspaikassa on mukava baari,jonka suomalaiset on "omineet",eli baari varustettu suomenlipuilla...
        Mukavaa matkaa....

        Heippa...

        Suomi Baari radan varressa on hieno paikka...hinnat kohdallaan...vein Suomen liput sinne 2000 luvun alussa ja ne säilytetään Baarin varastossa...tunnelma Baarissa isänmaallinen.

        Terv. Moppe, Suomi Baarin perustajajäsen.


      • Tommi711
        MOPPE MÄKKYLÄSTÄ kirjoitti:

        Heippa...

        Suomi Baari radan varressa on hieno paikka...hinnat kohdallaan...vein Suomen liput sinne 2000 luvun alussa ja ne säilytetään Baarin varastossa...tunnelma Baarissa isänmaallinen.

        Terv. Moppe, Suomi Baarin perustajajäsen.

        Tulossa taasen moikkaamaan kyseiseen Baariin...

        Pohjanmaan pojat...!


    • Anonyymi

      Hei, tartten ennakkotietoa, menemme 20-23.7.2023 Unkarin GP:n. Liput ja caravanpaikka on radan vieressä. OK. Mitä voi viedä istumakatsomoon, paikkana Bronse 1 katsomo. Olutta tölkissä? Jallua muovipullossa? pientä purtavaa?

      • Anonyymi

        Viime vuosina ei ole enää tölkkejä saanut viedä. Joskus sai viedä isojakin vesipulloja, viime vuonna taisivat sallia vain pienet, jos ei niitäkään. Käy perjantaina tutkailemassa, että saisko jallua tummassa(Battery) muovipullossa sisälle ;-) Rata-alueella olut kohtuuhintaista ( 5€) (=halpaa vs.Suomen tapahtumat), mutta kalliimpaa kuin ulkopuolella (2€->).


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      317
      3616
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1669
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1500
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      1425
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1290
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1260
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      55
      1232
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      189
      1187
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1157
    Aihe