Yksityinen syöpäklinikka

Olen odottanutkin

Yksityinen syöpäklinikka tulee Helsinkiin

[10.5.2007, 08:45]

Suomeen on tulossa ensimmäinen yksityinen syöpäklinikka, Docrates. Perustajakolmikkoa, onkologian dosentti Timo Joensuuta, FM Pekka Aaltoa ja FM Harri Puurusta, yhdistää sädehoidon asiantuntemus.

- Idea kypsyi kymmenen vuoden aikana. On ollut nähtävissä, että kuormitus kasvaa syöpäklinikoilla, sanoo Joensuu.

Uusien vuosittaisten syöpätapausten määrän ennustetaan kasvavan nykyisestä 25 000:sta 30 000:een vuoteen 2015 mennessä.

Husin Helsingin sädehoitoyksikössä hoitoa saa keskimäärin 300 potilasta päivässä. Kuormitus ei ole tasaista.

- Rinnalle on kaivattu joustavaa systeemiä, jolla voitaisiin purkaa kuormitushuippuja. Mikäli laitteistoihin tulee ylimääräistä huoltotarvetta, varakoneita ei ole saatavilla. Lisäksi monet potilaat ovat ihmetelleet, miksei yksityispuolella ole sädehoitopalveluja.

Väestö on vaurastunut. Yksityinen syövänhoito ei ole enää taloudellisesti mahdotonta.

Erikoislääkärille ilman lähetettä
Asiasta kertoo Mediuutiset

21

1746

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksityisellä

      lienee yksityisen hinnat.

      • Kiinnostunut asiasta

        On yksityisen hinnat, mutta Kela korvaa, kuten korvaa muistakin kalliimmista hoidoista. Maksukykyisiä löytyy ympäri Suomea ja hoidot tulevat olemaan parasta, mitä saatavilla on. Ei massakohtelua, ei jonotuksia.


      • väkeä hoidoissa
        Kiinnostunut asiasta kirjoitti:

        On yksityisen hinnat, mutta Kela korvaa, kuten korvaa muistakin kalliimmista hoidoista. Maksukykyisiä löytyy ympäri Suomea ja hoidot tulevat olemaan parasta, mitä saatavilla on. Ei massakohtelua, ei jonotuksia.

        eikö ?


      • Raspikurkku
        Kiinnostunut asiasta kirjoitti:

        On yksityisen hinnat, mutta Kela korvaa, kuten korvaa muistakin kalliimmista hoidoista. Maksukykyisiä löytyy ympäri Suomea ja hoidot tulevat olemaan parasta, mitä saatavilla on. Ei massakohtelua, ei jonotuksia.

        kuvitella miten sädehoidon osalta yksityinen poikkeaisi esim. OYS:n hoidoista, joita itse käytin viime kesänä hintaan 6 euroa/kerta. Ajat järjestettiin mahdollisimman pitkälle minun toiveideni mukaan niin etää odottelua ei juuri ollut. Hoitohenkilökunta oli todella mukavaa ja varmasti hommansa osaavia. Lineaarikiihdytin on varman senverran kallis vehje että yksityisellä tuo hoitokerran hinta nousisi aika korkeaksi ?


      • sädehoitokerrasta
        Raspikurkku kirjoitti:

        kuvitella miten sädehoidon osalta yksityinen poikkeaisi esim. OYS:n hoidoista, joita itse käytin viime kesänä hintaan 6 euroa/kerta. Ajat järjestettiin mahdollisimman pitkälle minun toiveideni mukaan niin etää odottelua ei juuri ollut. Hoitohenkilökunta oli todella mukavaa ja varmasti hommansa osaavia. Lineaarikiihdytin on varman senverran kallis vehje että yksityisellä tuo hoitokerran hinta nousisi aika korkeaksi ?

        on yli sadan euron luokkaa ja kertojahan voi olla parhaimmillaan 35. Siihen vielä liikevoitto päälle, niin huomaa, ettei yksityinen sädehoito ole köyhille tarkoitettu. Kela korvaa taksan mukaan eli Kelalle kohtuullinen kertamaksu olisi muutaman kympin verran ja siitä Kela korvaa osan. Hyvää hyvyyttään eivät puuhamiehet ole liikkeellä vaan he aikovat nyhtää rahaa niin paljon kuin arvelevat hädissään olevien maksavan. Puheet eettisestä arveluttavuudesta voidaan kuitata sillä, ettei kukaan pakota menemään yksityiseen hoitoon rahojaan menettämään. Aina voi jäädä hoitojonoon odottamaan taudin etenemistä sen pisteen ohitse ettei parannusta enää ole.

        Yksityinen syövänhoito ei välttämättä helpota jonoja julkisella puolella vaan jonoihin liittyy sellaisia tapauksia, joita ei nykyisin hoideta aktiivisesti. Kynnys hoitoon lähettämiseen siis madaltuu kun resursseja on enemmän.


    • muumiaiti

      hoidtti rintasyöpänsä yksityisellä,siitä on nyt 6-7vuotta aikaa. Hänelle leikkaus,ja olikohan siinä labratutkimukset ym. mukana,maksoi noin 30 000markkaa. Hoidot taisi sitten olla yleisellä puolen,en tarkemmin muista,tuskin äitinikään nyt,jos soittaisin jakysyisin. hänellä kun on alkanut ilmetä dementiaa,tai ainakin jonkin asteista muistin menetystä. että kallistahan se varmaan on,osan kyllä kel korvaa.

      • kelan

        korvaukset ovat 10-30 prossaa, niin että kyllä se kalliiksi tulisi


      • Väestö on vaurastunut
        kelan kirjoitti:

        korvaukset ovat 10-30 prossaa, niin että kyllä se kalliiksi tulisi

        Ihmisellä, joka hakeutuu yksityiselle syöpäklinikalle on taloudellinen puoli huolista pienin.Pääkaupunkiseudulla on kysyntää, ja eiköhän jokainen päätä itse, mihin rahansa käyttää.


      • muumiaiti
        Väestö on vaurastunut kirjoitti:

        Ihmisellä, joka hakeutuu yksityiselle syöpäklinikalle on taloudellinen puoli huolista pienin.Pääkaupunkiseudulla on kysyntää, ja eiköhän jokainen päätä itse, mihin rahansa käyttää.

        äiti sanoi,kun hänellä iäkkäänä todettiin rintasyöpä,että hän on säästänyt pahan päivän varalle,ja nyt se paha päivä tuli!


      • LPolku
        Väestö on vaurastunut kirjoitti:

        Ihmisellä, joka hakeutuu yksityiselle syöpäklinikalle on taloudellinen puoli huolista pienin.Pääkaupunkiseudulla on kysyntää, ja eiköhän jokainen päätä itse, mihin rahansa käyttää.

        joilla on siihen varaa.

        Kaikilla ei ole.


      • Sinne menossa
        LPolku kirjoitti:

        joilla on siihen varaa.

        Kaikilla ei ole.

        Erikoislääkärille ilman lähetettä

        Docratesin on tarkoitus aloittaa toimintansa Helsingissä täydellä teholla tammikuussa 2009. Toiminta erikoislääkäritasoisena vastaanotto- ja lääkehoitokeskuksena käynnistyy Helsingissä jo tänä syksynä.

        Nordea Henkivakuutus rakennuttaa Saukonpaateen 10 000 kerrosneliötä käsittävät tilat klinikkaa ja oheispalveluita varten.

        Syöpäsairaat saavat saman katon alta kaikki syövänhoitoon liittyvät palvelut. Uutta Pohjoismaissa on yksityinen sädehoitomahdollisuus.

        - Täällä pääsee erikoislääkärin vastaanotolle ilman lähetettä ja saa tukea hoitopäätöksen tekemiseen, sanoo Joensuu.

        Uusi klinikka tarjoaa lääkeyrityksille mahdollisuuden tutkimukseen ja tuotekehitykseen sekä uusien lääkkeiden tuomiseen markkinoille.

        - Kliinisten tutkimusten tekeminen julkisella puolella oman toimen ohella on lähes mahdotonta. Uusi EU-direktiivi on lisännyt byrokratiaa, sanoo Joensuu.

        Julkisella puolella uusien, kolmannen faasin kokeissa olevien lääkkeiden käyttömahdollisuus hoidoissa usein torjutaan. Tai jos lääke otetaan koekäyttöön, se on vain tietyn alueen syöpäpotilaiden hyödynnettävissä.

        -Uusimmat, tehokkaimmat, vähemmän sivuvaikutuksia aiheuttavat lääkket.


      • metastaasi
        Sinne menossa kirjoitti:

        Erikoislääkärille ilman lähetettä

        Docratesin on tarkoitus aloittaa toimintansa Helsingissä täydellä teholla tammikuussa 2009. Toiminta erikoislääkäritasoisena vastaanotto- ja lääkehoitokeskuksena käynnistyy Helsingissä jo tänä syksynä.

        Nordea Henkivakuutus rakennuttaa Saukonpaateen 10 000 kerrosneliötä käsittävät tilat klinikkaa ja oheispalveluita varten.

        Syöpäsairaat saavat saman katon alta kaikki syövänhoitoon liittyvät palvelut. Uutta Pohjoismaissa on yksityinen sädehoitomahdollisuus.

        - Täällä pääsee erikoislääkärin vastaanotolle ilman lähetettä ja saa tukea hoitopäätöksen tekemiseen, sanoo Joensuu.

        Uusi klinikka tarjoaa lääkeyrityksille mahdollisuuden tutkimukseen ja tuotekehitykseen sekä uusien lääkkeiden tuomiseen markkinoille.

        - Kliinisten tutkimusten tekeminen julkisella puolella oman toimen ohella on lähes mahdotonta. Uusi EU-direktiivi on lisännyt byrokratiaa, sanoo Joensuu.

        Julkisella puolella uusien, kolmannen faasin kokeissa olevien lääkkeiden käyttömahdollisuus hoidoissa usein torjutaan. Tai jos lääke otetaan koekäyttöön, se on vain tietyn alueen syöpäpotilaiden hyödynnettävissä.

        -Uusimmat, tehokkaimmat, vähemmän sivuvaikutuksia aiheuttavat lääkket.

        Käsitykseni mukaan jo nyt syöpäsairaat saavat palvelunsa saman katon alta eli syöpäpoliklinikoilta.
        Ainakin minua hoitaa alaan erikoistunut lääkäri.Nuo väitteet uusimmista ja tehokkaimmista lääkkeistä lienee toive.Jos ajatellaan Suomen kokoista maata ja
        paljonko täällä on syöpää hoitavia lääkäreitä,niin helposti nousee mieleen että sama tietotaito on levinnyt koko maahan aika tasaisesti.Tietysti on hyvä että tulee vaihtoehtoja ja ihmiset kenellä on varaa voivat hoidattaa itsensä siellä missä haluavat.Mutta en usko tästä mitään läpimurtoa syövän hoitoon tulee.


      • hoitoihin
        metastaasi kirjoitti:

        Käsitykseni mukaan jo nyt syöpäsairaat saavat palvelunsa saman katon alta eli syöpäpoliklinikoilta.
        Ainakin minua hoitaa alaan erikoistunut lääkäri.Nuo väitteet uusimmista ja tehokkaimmista lääkkeistä lienee toive.Jos ajatellaan Suomen kokoista maata ja
        paljonko täällä on syöpää hoitavia lääkäreitä,niin helposti nousee mieleen että sama tietotaito on levinnyt koko maahan aika tasaisesti.Tietysti on hyvä että tulee vaihtoehtoja ja ihmiset kenellä on varaa voivat hoidattaa itsensä siellä missä haluavat.Mutta en usko tästä mitään läpimurtoa syövän hoitoon tulee.

        tyytyväinen olen ollut minäkin.Huippulääkärit,ystävällinen henkilökunta.Tietty vaihtoehtoja saa olla,ja kenellä on varaa voi valita.


      • Olen odottanutkin
        hoitoihin kirjoitti:

        tyytyväinen olen ollut minäkin.Huippulääkärit,ystävällinen henkilökunta.Tietty vaihtoehtoja saa olla,ja kenellä on varaa voi valita.

        Minä uskon ja tiedän, että ne tehokkaimmat ja kehitellyt hoidot eivät ole kaikkien saatavilla. Rahalla saa jne. pitäkää toki uskomuksenne


      • hyvä että
        Olen odottanutkin kirjoitti:

        Minä uskon ja tiedän, että ne tehokkaimmat ja kehitellyt hoidot eivät ole kaikkien saatavilla. Rahalla saa jne. pitäkää toki uskomuksenne

        paranet.


      • metastaasi
        Olen odottanutkin kirjoitti:

        Minä uskon ja tiedän, että ne tehokkaimmat ja kehitellyt hoidot eivät ole kaikkien saatavilla. Rahalla saa jne. pitäkää toki uskomuksenne

        joku viellä parempi laitos.Tohdin epäillä että saat rahallasi kaikkea,muttta voihan se olla kohdallasi poikkeus.


      • Ei Suomesta
        metastaasi kirjoitti:

        joku viellä parempi laitos.Tohdin epäillä että saat rahallasi kaikkea,muttta voihan se olla kohdallasi poikkeus.

        Minä taas tiedän, että ne vaikuttavimmat hoidot, eivät ole kaikkien saatavilla, ai mistäkö tiedän no useammalta lääkäriystävältäni. Suomesta ei parempaa laitosta löydy,mutta muualta kyllä.


      • Hyvä asia
        Ei Suomesta kirjoitti:

        Minä taas tiedän, että ne vaikuttavimmat hoidot, eivät ole kaikkien saatavilla, ai mistäkö tiedän no useammalta lääkäriystävältäni. Suomesta ei parempaa laitosta löydy,mutta muualta kyllä.

        Mieheni kanssa keskustelimme asiasta, ja hän oli sitä mieltä, että kun osa siirtyy yksityiseen syöpähoitoon, myös jonot vähenevät julkisella, ja hoidon saa nopeammin. Onneksi on fiksu mies, eikä ihmettele, jos käytän rahani yksityishoitoon. Se on etu teille julkiselle jonottajille!


      • todetut syöpähoidot
        Ei Suomesta kirjoitti:

        Minä taas tiedän, että ne vaikuttavimmat hoidot, eivät ole kaikkien saatavilla, ai mistäkö tiedän no useammalta lääkäriystävältäni. Suomesta ei parempaa laitosta löydy,mutta muualta kyllä.

        ovat Suomessa kaikkien saatavilla. Sen sijaan lupaavan oloisia hoitoja, joiden tutkimukset ovat vielä kesken, ei yleensä julkisella saa tai saa harvoin. Johtuen siitä, että niiden tehoa ei ole ehditty loppuun asti kunnolla tutkia ja samaten haittavaikutuksia ei ole kunnolla tutkittu. Yksityisellä on ehkä mahdollisuudet kokeilla tällaisia kokeellisia hoitoja, joissa kehittely on kesken, paremmin. Tietenkin omalla vastuulla aina, koska vaikutukset voivat olla arvaamattomia.


    • Emmaliina*

      Yksityinen lääkäri löysi syöpäni,mutta laittoi julkiselle puolelle jatkohoitoon koska siellä hän sanoi olevan parhaan hoidon.
      Vakuutus korvaa kaikki sairaskuluni.

      • Anonyymi

        4 onko siellä mahdollisuutta osallistua lääketutkimuksen muksiin?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      71
      3279
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      553
      3091
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      38
      2503
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2022
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1835
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      310
      1832
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1672
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      119
      1365
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1228
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      23
      1225
    Aihe