Korvasieniä Oulun seudulla

kehnis

Eli onkos kukaan vielä onnistunut löytämään kyseistä sientä Oulun seudulta? Itse olen aloitteleva korvasienestäjä, joten sienipaikat ja ajankohta ovat vielä hieman hakusessa. Mikäli joku haluaisi opastaa Oulussa oikeaan ilmansuuntaan, olisin kovin kiitollinen ettei tämä innostus päättyisi tähän kevääseen:)

7

3077

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "paäi"

      Tänään etsiskelin itse ko.sientä, 130km alempaa (ei löytynyt)ja tapasin sienimetsässä miehen joka on "suunnistaja ja luontoihminen",niin hän kertoi asuneensa Oulussa vuosia ja etsineensä myös korvasientä liikuessaan luonnossa ja vakuutti että,"oulunseudulta sitä EI KYLLÄ löydy"!! Jos joku on löytänyt voi kertoa,minähän olen perehtynyt vai tähän kuulemaani tietoon!!!Että,"etsijä löytää" sanotaan...joten ONNEA palataan asiaan.

    • koivutuuli

      korvasieniä löytyy noin pari-kolme vuotta vanhoilta hakkuualueilta mäntymetsiköstä jossa on maasto rikki.monasti kivien vieressä ja risujen alla.vaatii tarkkaa katselemista.itselläkin eka kevät kun niiden sienien kimpussa.

    • olhavalainen

      0len löytänyt korvasieniä vähänlaisesti. syy varmaanki kuivuus. olen harrastanut sienien poimintaa kymmeniä vuosia. terveisiä olhavasta eero.

    • Korvis

      Kylmyys ja kuivuus verotti satoa ainakin täällä Salon seudulla! 40 vuotta olen sienestänyt ja nyt korvasieniä löytyi vain 40 litraa ja kausi on täällä loppu. Hirvien ja peurojen poluilta löytyi parhaiten sieniä tänä vuonna jotka oli mänty/kuusimetsässä, hakkuilla hiekan värin pitää olla punertavaa. Oulun korkeudella pitäisi alkaa kausi olla nyt aluillaan!

    • Korvikset

      Korvasieniä Oulun seudulla olen poiminut muutamana vuonna. Löytyy kyllä, juurikin noilta pari kolme vuotta vanhoilta hakkuuaukeilta. Edelliskevät oli hyvä korvasienille, viime kevät kehnompi.
      Myös Posion hakkuuaukeilta olen kerännyt korviksia. Viime keväänä sieltä löytyi paremmin.

    • Anonyymi

      Löysin korvasienen ihan vahingossa, kun kävelin. Kasvoi sammaleella polun vieressä oulussa, tarkemmin rajakylä, taskila rajalla siinä äänivallin vieressä. Että sieltä etsimään vaan jos lisää löytyis. Eka kertaa kun edes sieniä kunnolla poimin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      285
      3147
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      79
      1575
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1301
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1215
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1210
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1129
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1107
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe