Kyynärsauvoilla kävely

Jenna P.

Kyselisin mikä on pisin aika jonka olette joutuneet käyttämään kyynärsauvoja? Itselläni 3 kuukautta keppeilyä takana pahan nilkkamurtuman takia ja vielä paljon edessä:(

16

8096

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nilkkasi ?

      anteeksi, en vastannut kysymykseesi, sillä olen kepeillä vasta toista viikkoa. Minulta meni pohjeluu poikki.

      Eli se riippuu, mikä meni rikki ja miten sekä siitä miten parantuu...

      aikamoinen kokemus tämä "vauvakävely" kyllä on...

      • "sauvakävely"

        -----


      • Jenna P.

        Nilkka murtui työtapaturmassa. Nilkkaan laitetiin 4 ruuvia tms. pitämään luita kasassa


      • tsemppiä vaan
        Jenna P. kirjoitti:

        Nilkka murtui työtapaturmassa. Nilkkaan laitetiin 4 ruuvia tms. pitämään luita kasassa

        aika kauan on sulla kestänyt.
        Kuutta viikkoa ennustettiin mulle ja yritän harjoituttaa muita lihaksia päivittäin, mutta aika laiska olen ollut. Ja herkutteluun olisi suuri vaara, mut täytyy keskittyä siihenkin, ettei tule läskiä paikoillaan pysyville lihaksille. On tääkin!


      • Toi on paha
        Jenna P. kirjoitti:

        Nilkka murtui työtapaturmassa. Nilkkaan laitetiin 4 ruuvia tms. pitämään luita kasassa

        Työtapaturmat tuppaavat paranemaan tosi hitaasti. Helposti menee yli kesän, jos nilkka nyrjähtää maaliskuussa. Onneksi kotitarpaturmista toipuu kuukaudessa.


    • "Jenka"

      6 kk takana ja ainakin kuukausi vielä edessä.

    • outous

      Ajatelkaa niin, että asialla voi olla jotain positiivisiakin puolia. Ainakin mun mielestä tytöt/naiset kyynärsauvojen kans on tosi seksikäs ilmestys lähes poikkeuksestta ;)

      • tules

        mulla on keppeilyä takana vasta nelisen viikkoa. enää pari edessä. musta vaikeinta on olla kotona: miten saa vaikka pöydän katettua? itelläni on jalassa paha plantaari´faskiitti, eli jalalla voi kyllä kävellä, mutta ei saisi.


      • taiteilua kepeillä
        tules kirjoitti:

        mulla on keppeilyä takana vasta nelisen viikkoa. enää pari edessä. musta vaikeinta on olla kotona: miten saa vaikka pöydän katettua? itelläni on jalassa paha plantaari´faskiitti, eli jalalla voi kyllä kävellä, mutta ei saisi.

        ei olisi uskonut, miten hankalaa on kainalosauvoilla elely...

        Mulla ollut vasta 10 päivää ja eniten ihmetytti kun kauppajonossa seisominen - kukaan ei päästänyt "etuilemaan". Ajattelivat kai, että mikä pakko sun tänne on tulla..., mutta kun halusin ihan hirveästi ostaa jatskin sillä aikaa kun odottelin hakijaa ja se paikka oli lääkärivastaanoton vieressä.

        Saa olla aika tarkkana esim. rappusissa ettei kaadu..., vähän pelottavaa.
        Hauskaa, kun joku pitää tätäkin seksikkäänä näkynä!


      • sulla on
        taiteilua kepeillä kirjoitti:

        ei olisi uskonut, miten hankalaa on kainalosauvoilla elely...

        Mulla ollut vasta 10 päivää ja eniten ihmetytti kun kauppajonossa seisominen - kukaan ei päästänyt "etuilemaan". Ajattelivat kai, että mikä pakko sun tänne on tulla..., mutta kun halusin ihan hirveästi ostaa jatskin sillä aikaa kun odottelin hakijaa ja se paikka oli lääkärivastaanoton vieressä.

        Saa olla aika tarkkana esim. rappusissa ettei kaadu..., vähän pelottavaa.
        Hauskaa, kun joku pitää tätäkin seksikkäänä näkynä!

        lähetenyt parantuminen käyntiin? Ei ole kovin mukavaa viettää tällaisia helteitä keppien kanssa könkkäillen. No onneksi itse saan helpotusta ylihuomenna kun saan uuden kevyemmän kipsin tän ensimmäisen tilalle. Jos sitä pääsis sen jälkeen vähän paremmin liikkumaan


    • täysin varaamatta

      Siis 3,5 kk kului ilman, että yhtään varasin toiselle jalalleni - jalkaterä ei maahan koskettanut kuin istuessani.

      Syynä ei murtuma, vaan leikkauksen jälkeiset komplikaatiot ja leikkaus oli valtimonohitus polven alle sekä yhden varpaan amputointi.

      Alunperin totaalista varauskieltoa tuli 2 viikkoa, mutta tosiaan lopputulos oli tuo mainitsemani 3,5 kk.

      Täytyy todeta, että yksinasujana sai kehitellä vaikka mitä vippaskonsteja mm. tavaroiden siirtelyyn paikasta A paikkaan B (esim. ruokailuun ja vastaavaan liittyen). Onneksi ei ollut mitään raskasta/hiostavaa kipsiä tai muuta vastaavaa lisuketta...

    • ainoastaan

      6 viikkoa keppeilyä näillä näkymin. Multa murtui myös nilkka viikkoa sitten. Kipsasivat sen ja ensimmäisen 2 viikon aikana ei saa laittaa jalalle yhtään painoa kun jalassa on ensikipsi.

      Miten pahaan kuntoon oikein sait nilkkasi, kun joudut olla noin kauan kepeillä? Toivottavasti et kuitenkaan joudu koko aikaa olla kipsissä, koska ainakin näin alkuun kipsin ja keppien kanssa liikkuminen on osoittautunut yllättävän hankalaksi.

      Enkä muuten oikein ymmärrä miten joku pitää tätä seksikkäänä ilmestyksenä. Jalassa tonnin kipsiköntti ja sen päällä musta kenkä mitä ei oikein muodikkaaksi voi haukkua. Ei seksikästä

      • outous

        Jaa-a.. olenhan mä itsekin sitä joskus miettinyt, et mikä siitä tekee niin seksikästä, vaikka pitäs olla kaikkea muuta kun sitä. Jotenkin vaan siinä on jotain kiehtovaa erilaista, avuttomuutta jne.. ja se kepeillä könkkääminen varsinkin, ei kipsi niinkään =) Voi kunpa näkisin teidät nyt ;)


    • Sitkeääarkea

      Nyt on 4kk takana ja vielä olisis 4 viikkoa edessä eli yhteensä noin 5kk. Alkaa jo tuntua ihan normaalilta arjelta tämmöinen. Mutta koko kesä mennyt ihan ohi ja muiden ihmisten apua olen tarvinnut erittäin paljon

    • peroneuspotilas

      Nilkassa on tosiaan niin paljon tavaraa hyvin pienellä alueella, että toipuminen on hi d a s t a.

      Itsellä yhden katkenneen jänteen korjaus ja nyt on ensin maattu koipi pystyssä ja sittemmin kepeillä nilkuttelua alkuun 6 vk.

      Kunnossa on arviolta 6 kk kohdalla ja kuulemma kannattaa ottaa kuntoutus vakavasti, ettei samantien naksahda uudelleen...

    • Anonyymi

      Mä en ole koskaan joutunut käyttämään kyynärsauvoja mutta mulla on useampia kavereita jotka joskus ovat joutuneet - ja olisi mielenkiintoista tietää että miten paljon se vaikuttaa arkielämään. Tapaturmathan sattuvat aina yllättäin ja enhän mä voi tietää milloin joudun ekaa kertaa sauvoille. Minun kaltaisella se vaikuttaisi varmaan aika paljon sillä asun yksin ja mulla ei ole autoa. Pitää varmaan teputella bussipysäkille sauvojen kanssa - no tosin saahan siitä varmaan ihan kivasti liikuntaa. Aika vaikeaa varmaan olisi mm. tehdä ruokaa, siivota ja nostaa tavaroita ylähyllyiltä yms jos ei pysy pystyssä ellei molemmat kädet olisi sauvoilla. Ja meille miehille se seisten pissaaminen tuppaa usein olemaan aika tärkeää niin pitääkö siitä ihan luopua siksi aikaa kun oon sauvoilla? No voimia kaikille jotka on sauvoilla, toivon pikaista paranemista.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      60
      5887
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3727
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      2008
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1809
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1246
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1229
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      1037
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      980
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      909
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      858
    Aihe