työvoimatoimisto kouvola

nimim.minä tiedän kyllä.

millä papereilla kouvolan työvoimatoimiston henkilöt on valittu, kun eivät tiedä perus asioita,siellä asioivien henkilöitten kysymyksiin,saatikka ,että etsisivät tiedon jotta asiakas sais tarvittavat paperit joita tarvitsee.peräti valehtelevat päin naamaa, sitten antaa väärää tietoa.eikä ole eka kerta ,tämän tästä joku tumpelo neuvoo asian vierestä tai päin mäntyä.olen huomannut vuosien myötä muutakin eli saavatko jotain v...palkkioita kun eivät etuuksista kerro asiakkaille jos kysyy,ja kysymättä ei varmaan kerro se on vakio tilanne.TYÖKKÄRIN VÄKI TOTUUS, MIKSI TIETOA PANTATAAN?VAI ETTEKÖ TODELLA TIEDÄ MITÄÄN .terv.sivusta seurannut.ja neuvonut asiakkaitanne.

26

2679

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gefa

      Koska kaikki palvelut,myös työnantajille kuuluvat tökkivän tosi pahasti.Tieto on usein vajavaista tai jopa väärää.

      Kuitenkin ovat kuulemma kovin hanakasti pitämässä jotain "toimikuntia" työnhakijoille,että saataisiin työttömältä tuki poikki ja työtön "pakkotöihin" työllistämistuella,paikkaan jossa esim julkinen sektori kiertää pysyvän työntekijän palkaamista näillä työllistetyillä.

      Työskentely tapahtuu sitten palkalla joka ei riitä tyomatkakuluihin ja eväisiin/ruokailuun työikana...

      Toinen vaihtoehto on joutua johonkin idioottimaiseen "kuinka haen töitä,menesty työnhakijana"-kurssille.

      Homma haisee tilastojen kaunistelemiselle,eli pitää teennäisesti saada näyttämään siltä,että tulosta on tehty ja saatu työttömille oikein paljon työpaikkoja.

      Eduskunnan oikeusasiamies taitaa olla ainut taho joka mahtaa jotakin työvoimavirkailijan mielivallalle,sillä ainakin takavuosina kun olin välillä työttömänä,luki joka päätöksessä,että tästä päätöksestä ei voi valittaa,muutosta voi hakea juuri siltä joltakin samalta P%¤&%/leen toimikunnalta joka oli itse sen päätöksen tehnyt...

      Olen myös kuullut,että nämä toimikunnat kokoontuvat iltaisin useaan kertaan kuussa,joten niistä taitaa tulla virkailijalle ihan mukavat ylityölisät näistä toimikunnista,johon sitä työnhakujaa niin hanakasti pistetään tämän tästä.

      • näin on

        olen erittäin vittuuntunut työkkärin palveluun kuusankoskella. läpikyllästynyttä henkilöstä. onpa motivaatio korkealla olla tekemisissä kyseisen konttorin porukan kanssa


      • uhri.

        Sad but true...eli ikävää, mutta todennäköisesti täyttä totta!

        Juuri mietin tässä, että kaikki ne rahat, joita EI anneta niitä tarvitseville ihmisille...MINNE ne oikein menevät...? Byrokraattien OMIIN taskuihin vai...?!?

        Miksi niitä ei anneta niille, joilla on OIKEUS niihin ja jotka niitä TARVITSEVAT?!?


      • korruptio kuriin
        uhri. kirjoitti:

        Sad but true...eli ikävää, mutta todennäköisesti täyttä totta!

        Juuri mietin tässä, että kaikki ne rahat, joita EI anneta niitä tarvitseville ihmisille...MINNE ne oikein menevät...? Byrokraattien OMIIN taskuihin vai...?!?

        Miksi niitä ei anneta niille, joilla on OIKEUS niihin ja jotka niitä TARVITSEVAT?!?

        Kaikki ne sadat (elleivät tuhannet) ihmiset, jotka Kouvolan alueella ovat joutuneet työvoimatoimiston, Kelan, terveyskeskuksen tai korruptoituneen poliisitoiminnan uhreiksi:

        Tässä valitusosoitus:

        http://www.oikeusasiamies.fi/Resource.phx/eoa/oikeusasiamies/pajuoja.htx

        Eduskunnan apulaisoikeusasiamies, oikeustieteen tohtori Jussi Pajuoja vastaa koko valtakunnan alueen Kelan, poliisi/syyttäjätoiminnan, työvoimatoimistojen, maahanmuuttoasioiden yms. väärinkäytöksistä.

        Mikäli ja kun et näiltä paikalliskorruptoituneilta ja toistensa päätä silitteleviltä virkamiehiltä saa asiallista kohtelua, valita suoraan Pajuojalle niin alkaa oikeus tapahtua ja saavat nämä lippuja ja lappujaan lähettelevät virkamiehet esimiehineen kenkää nopeasti.


    • kusetettu ihminen.

      Kuules, rakas lähimmäinen - olen aivan samaa ihmetellyt Kouvolan KELA:n osalta!

      Mikä siinä on, että niillä on asenne: "Jos et KYSY, me EMME NEUVO!" Ei tuo ole mitään hädänalaisen ihmisen auttamista, vaan tietynlaista RIKOLLISTA toimintaa, prkl! (eli aiheellisen tiedon panttaamista)

      Tieto pitää sitten onkia aivan MUUALTA jos joskus sitä saa ihan VAHINGOSSA kuulla jostain ja sitten ihmetellään ja tuskastellaan, että "jahas - nämäkin minulle oikeutetut rahat jäivät saamatta!"

      Ja ne rahat olisivat todellakin tulleet tarpeeseen!

    • ...tietää

      että työvoimatoimisto on tarkoitettu vain työttömyyskorvauksen hakemiseen. Kyllä ne työt saa muuta kautta, kuten suhteilla tai päättäväisyydellä ja peräänantamattomuudella ts. hakee yritykseen, vaikka heillä ei olekaan ilmoitusta missään medioissa tai työkkärissa.

      • nimim.m.t

        en työtä kysynytkään vaan (hän)on menossa itse löytämälleen työpaikalle jota neuvoin .että kun menee toiselle työssäkäynti alueelle kuuluu lain mukaan työmarkkina tuki jatkossa 4kk saada matka avustus nimellä .siis samaan aikaan kun on kokopäivä työssä.työkkärissä ei muka ole kuultu asiasta,vaikka monta vuotta ollut laki. ja antoi matkalippu lapun.pistiköhän omaan taskuun .vaan minäpä menenkin sinne ens viikolla ja katon rupeaako löytymään oikeuksia.


      • on harkinnan
        nimim.m.t kirjoitti:

        en työtä kysynytkään vaan (hän)on menossa itse löytämälleen työpaikalle jota neuvoin .että kun menee toiselle työssäkäynti alueelle kuuluu lain mukaan työmarkkina tuki jatkossa 4kk saada matka avustus nimellä .siis samaan aikaan kun on kokopäivä työssä.työkkärissä ei muka ole kuultu asiasta,vaikka monta vuotta ollut laki. ja antoi matkalippu lapun.pistiköhän omaan taskuun .vaan minäpä menenkin sinne ens viikolla ja katon rupeaako löytymään oikeuksia.

        Matka-avustua on harkinnanvarainen avustus.
        Ei se tule automaattisesti jokaiselle joka menee työssäkäyntialueen ulkopuolella olevaan työhön.
        Siihentarvitaan hakemus jossa perustellaan miksi ei ole taloudellisia mahdollisuuksia muuten käydä siellä töissä.
        Ja taas lautakunta tekee päätöksen antaako vaiko eikö.


      • gefa
        on harkinnan kirjoitti:

        Matka-avustua on harkinnanvarainen avustus.
        Ei se tule automaattisesti jokaiselle joka menee työssäkäyntialueen ulkopuolella olevaan työhön.
        Siihentarvitaan hakemus jossa perustellaan miksi ei ole taloudellisia mahdollisuuksia muuten käydä siellä töissä.
        Ja taas lautakunta tekee päätöksen antaako vaiko eikö.

        "Ja taas lautakunta tekee päätöksen antaako vaiko eikö. "

        Tässähän tämä...Joilloin lautakunnan jäsenet saavat taas turhalla bryrokratialla lisää liksaa ylitöistä ja muiden asioiden käsittely viivästyy.

        Ja tämä kaikki vain muutaman dollarin tähden...

        Voisi siis olla edullisempaa antaa suoraan ne matkakulut pyydettäessä ilman toimikuntia.


      • näin on.
        gefa kirjoitti:

        "Ja taas lautakunta tekee päätöksen antaako vaiko eikö. "

        Tässähän tämä...Joilloin lautakunnan jäsenet saavat taas turhalla bryrokratialla lisää liksaa ylitöistä ja muiden asioiden käsittely viivästyy.

        Ja tämä kaikki vain muutaman dollarin tähden...

        Voisi siis olla edullisempaa antaa suoraan ne matkakulut pyydettäessä ilman toimikuntia.

        "Tässähän tämä...Joilloin lautakunnan jäsenet saavat taas turhalla bryrokratialla lisää liksaa ylitöistä ja muiden asioiden käsittely viivästyy."

        Ja päätös on varmaan siltikin suurella todennäköisyydellä kielteinen avustusta hakeneen osalta!

        Ainahan voi sitten valittaa "ylempiin tahoihin", mutta kuten sanottu, asian käsittely kestää, kestää, kestää...

        Mutta eihän se byrokraatteja harmita. Heille kun maksetaan kuukausittainen "turvapulla" säännöllisen palkan muodossa!


    • bbbbbbbbbbb

      antaa palautetta suoraan työkkäriin???!! Ruikutat jossain suomi24-palstalla...

      • gefa

        Mutta täällä sen "palautteen" näkee julkisesti joku tuhat ihmistä,jolloin vaikutus on paljon parimpi kuin työkkärintädin roskakori.


      • näkyy...
        gefa kirjoitti:

        Mutta täällä sen "palautteen" näkee julkisesti joku tuhat ihmistä,jolloin vaikutus on paljon parimpi kuin työkkärintädin roskakori.

        täällä paremmin .ja eilen ei ollut työkkäri auki mut huomenna on.kuten jo aiemmin sanoin menen vaikka ei se nyt mua koske(olen itse saanut) vaan jolle vinkin annoin.


      • jep.
        gefa kirjoitti:

        Mutta täällä sen "palautteen" näkee julkisesti joku tuhat ihmistä,jolloin vaikutus on paljon parimpi kuin työkkärintädin roskakori.

        Jep. Näin on. Ja sana leviää...toivon mukaan!


    • kokenutttt

      Sitten vielä työkkärissä useasti maahanmuutajien asioita hoitaa täysin kielitaidottomat ihmiset

      • hyvin

        kun puhuvat suomea. Ei kouvolassa ole töitä suomalaisillekaan joten maahanmuuttajat voivat muuttaa muualle töitä etsimään!


    • maketheoriginal

      on sanonu monikin suomen hankalimmaksi työkkäriksi. mielestäni ne tekevät työnsä päin helvettiä. kaverin laittoivat yrittäjäkursseille, vaikka mies ei ole yrittäjähenkinen edes. sanoivat vain että mistä voit tietää kun et ole kokeillut yrittämistä, että oletko. varmaan pitäs 100000e jäädä velkaa ennenkuin pääsevat toteamaan, ahaa susta ei ollut yrittäjäksi. noo, kokeile vaikka kanalaa, mistä voit tietää ettet sovellu kanalassa työskentelemään kun et ole kokeillut. vieläkös eräät nimeltä mainitsemattomat huijarit on palkanneet vuodesta toiseen samaan työpaikkaan mistä kaikki lähtee ovet paukkuen kuitenkin helvettiin. ois paikallaan musta lista... pitäs säätää laki joka evää työkkäristä hakemaan työntekijää jos useampikin joutunu poistumaan lyhyellä aikavälillä.

      • dothefake

        "pitäs säätää laki joka evää työkkäristä hakemaan työntekijää jos useampikin joutunu poistumaan lyhyellä aikavälillä."

        Hyvä nimimerkki, tuohan olisi aivan loistava laki.


      • köyhimys

        mistä työpaikasta puhut?


      • gefa
        köyhimys kirjoitti:

        mistä työpaikasta puhut?

        Jokin roskatyön antajista pillastui,kun aiemmin kirjoittamani vastaus tästä ketjusta on poistettu...

        Sananvapaus ei näytä toimivan tällä palstalla,sillä vaikka kirjoitat jostakin alasta noin yleisesti,käyttäen asiallista kielenkäyttöä,viesti poistetaan heti jos joku valittaa,vaikka siihen ei pätevä syytä ole.


        Ei hätää muiden kustannuksella elävät koijjarit,kyllä sen ehti lukea varmaan joku tuhat kävijää...


    • Pätkätyöläinen

      Niin TOTUUS on se liikaa naisia samassa talossa
      työ ei suju kun pitää juoruta...

      • byrokraattikusipäät

        Joo.

        PItäisi nämä naiset potkia pihalle niin Kouvolan työvoimatoimistosta, Kelasta kuin terveyskeskuksestakin.

        Pari päivää sitten kävin (jouduin käymään) työkkärissä niin nämä horot juoruilevat ja naureskelevat keskenään ja tekevät kaikkea muuta kuin töitä ja palvelevat asiakkaita. Edellisenä päivänä pistivät ovet säppiin 2 min ennen sulkemisaikaa eivätkä päästäneet asiakkaita sisälle.

        No olivatpa saaneet tietokoneetkin jumitettua ja toimintakyvyttömiksi (todennäköisesti nettiä ja iltapäivälehden sivuja selaamalla). Loppujen lopuksi kun saivat koneet n. 10 minuutin päästä toimimaan (sulkemisaika oli jo mennyt), pyysin saada lomaketta täyttääkseni työttömyyspäivät liiton kassaan.

        No, siinä on koneella joku elämäänsä tympääntynyt ja koko ikänsä toimistossa viettänyt yli-ikäinen byrokraattimummeli, joka ei reagoi kysymykseen mitenkään vaan selailee konetta n. 10 minuutin ajan, varmaan edes tajuamatta kysymystä. Korotin hiukan ääntäni, että saisikohan vähitellen täyttää nämä työttömyyspäivät.

        Tässä vaiheessa paikalle tulee vaalea, lyhythiuksinen, n. 180 cm pitkä, n. 30-40-vuotias nainen vittumainen hymy kasvoilla, joka tulee tämän umpitumpelon byrokraattimummelin "avuksi" ja molemmat sanovat, että "me olemme kyllä antaneet lausunnot asiasta eteenpäin". Sanoin, että "mitä helvettiä minä teidän lausunnoillani teen kun minun pitää ITSE täyttää työttömyyspäivät" ja lähettää ne liittoon. Tämä sama urpovaljakko jatkaa: "me olemme kyllä lausunnon antaneet" eikä mennyt, ei sitten millään jakeluun, että minun pitää täyttää työttömyyspäivät ja lopulta kun näille uunoille saa asian selitettyä ja n. 15 min jälkeen he lopultakin ymmärtävät mistä on kyse (ja kuinka yksinkertaisesta asiasta), nämä vastaavat:

        "ai lomake, olisit heti kysynyt". Voi luoja mitä kusipäitä!!

        Tämä vaalea kusipää katsoo edelleen vittumainen ilme naamalla, halvelksuvasti ja pilkallisesti katsoen, vittuilee suusanallisesti ja lopulta seuraa vittumainen katse naamalla jopa poistumistani työkkäristä.

        Kyllä kysymys herää kun näitäkin kusipäitä katselee, että millä meriiteillä tämänkaltaisia paskahousuja elätetään veronmaksajien rahoilla julkisissa viroissa ja asiakaspalvelutyössä.

        Hyi helvetti, en tohon paskamestaan astu enää jalallanikaan ja seuraavaksi näiden roistojen toimet tutkitaan lakituvassa.


    • Taina 3w

      Joo, yhteiskunnan verorahoilla loisivaa täysin päästään kuutamolla olevaa roskasakkia nämä työkkärin naiset ovat.

      Itse irtisanouduin telemarkkina-alan työpaikasta ja kirjoitin 10 sivun perustelut minkä vuoksi ja menin toiseen työpaikkaan töihin, jossa tämä toinen huijari irtisanoi minut viikon päästä, koska ei suostunut työsopimukseen kirjoittamaan sovittuja asioita ja vaadin niitä.

      Tein tästä Kouvolan työvoimatoimistolle n. 10 sivun pituisen kirjallisen ja yksityiskohtaisen kertomuksen missä kerroin tarkalleen mitä oli tapahtunut.

      Vaan mitäpä tekee Kouvolan työvoimatoimisto?

      Lätkäisee kolmen kuukauden karenssin, koska näillä vatipäillä ei ilmeisesti edes yksinkertaisten asioiden ymmärtämisen lisäksi ole myöskään lukutaitoa.

      Ensinnäkin koko asian käsittely kesti suoraan 3 kk ennenkuin mitään alustavaa edes saatiin aikaiseksi. Lopulta kesäkuun alkupuolella 10.6 sain toimitettua heille (irtisanoutuminen maaliskuussa) heidän kaikki 20 lomakettaan mitä heillä tarvitsee täyttä päästäkseen edes kuselle.
      Työvoimatoimiston (jälleen naispuolinen) virkailija ilmoitti, että "ok, nyt asia on kunnossa ja menee 3-4 viikkoa niin asia on selvä."

      No, eipä taas vaihteeksi kuulunut yli 3-4 viikkoon mitään mikä on tyypillistä myös tämän paskabyrokratiasuojatyöpaikkalaitoksen lisäksi myös Kouvolan Kelalle ja terveyskeskukselle. 7.7 lopulta itse soitin ja kysyin, että mikä mättää kun luvattua päätöstä ei ole tullut.

      Tällöin Taina Pousi-niminen virkailija vastasi puhelimeen: "Sinulle on määrätty jo 15.6 karenssi". Kysyin, että millä helvetin perusteella, koska olen itse irtisanoutunut huijarifirmasta ja seuraavasta irtisanottu vaatiessani pomoa kirjoittamaan työsopimukseen sovitut asiat??

      Pousi sanoi: "en minä tiedä, luen vaan tätä paperia", hah.

      Sanoin myös, että "miksi tätä päätöstä ei ole toimitettu minulle KIRJALLISESTI kotiin, vaikka niin toimitaan jokaikisessä vastaavassa tapauksessa??"

      Taina Pousi vastasi: "Et kysynyt"...!!!

      Siis en kysynyt?? Pitääkö näitä virallisia päätöksiä todellakin jo ITSE kysyä, että ne lähetetään? Lisäksi tämä Pousi väitti, että "et ole tuonut mitään sellaista esiin minkä vuoksi irtisanoutumisesi olisi ollut perusteltu huijarifirmasta". Olin kirjoittanut n. 10 sivun yksityiskohtaisen kertomuksen miten tässä em. paskafirmassa työntekijöitä kusetetaan jokaikisen palkanmaksun yhteydessä ja jokaikisessä toimistossa Suomessa. Tämä sama roskafirma pääsi myös viime vuoden joulun maissa valtakunnallisiin uutisiin lopetettuaan Lahden toimiston, irtisanottua kaikki työntekijät sekä myös jätettyä kaikki palkat maksamatta. Samoin tämä samainen paskafima on ollut valtakunnallisissa uutisissa koko viime- ja tämän vuoden läheteltyään lumelaskuja ympäri Suomea tuhansille yrittäjille ja huijaten heiltä rahaa. Kyseinen roskafirma myös uhkailee ja solvaa omia työntekijöitään, jotka kuuluvat liittoon ja hakevat oikeuksiaan sitä kautta. Sama paskafirma jättää myös omille myyjilleen kaikki kirjalliset tositteet antamatta toteutuneista myynneistä minkä perusteella palkkaa maksetaan, tai pikemminkin kuuluisi maksaa myyjille.

      Ja tämä ei siis ole Taina Pousin ja Kouvolan työvoimatoimiston mielestä hyväksytty syy irtisanoutua?

      Tämä osoittaa mitä paskaporukkaa suomalaisissa työvoimatoimistoissa loisii veronmaksajien rahoilla ja millä tasolla he "palvelevat" asiakkaitaan.

    • executor

      Joo, toi Kouvolan työvoimatoimiston väki on yksiä PASKOJA TUMPELOITA, VALEHTELIJOITA, TIETOJEN PANTTAAJIA yms. paskasakkia.

      Pitäisi pistää seinää vasten ja rynkyllä läpi.

    • työtön 57

      ei ne sieltä ainakaan osaa töitä antaa kuten ei inkeroisissakaan

    • äfksfjcscf

      Kouvolan työkkäri käyttää myös ihan omaa lakikirjaakin.
      Sain sieltä kerran hylkäävän päätöksen, missä he viittasivat erääseen lainkohtaan. Sellaista lainkohtaa ei kuitenkaan löytynyt ajantasaisesta lakikirjasta!
      Valitin tästä työkkäriin ao virkailijalle sekä johtajalle, mutta heidän kantansa oli tyly, laki on heidän kirjassaan ja piste!!!

      Suomessa kun tavallinen kansalainen ei saa oikeutta, niin on ihan turhaa valittaa minnekään. Edes oikeusasiamies ei voi virkamiehen päätöstä kumota, hän voi ainoastaan nuhdella huonosta päätöksestä!!! hyihyi olitpa tuhma, tyyliin...

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1515
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1154
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      84
      1074
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      986
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      573
      942
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      897
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      832
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      664
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      630
    Aihe